Šta je novo?

Reklamacija HDDa - kakva su moja prava?

Ma, završio sam sa njima zauvek. Dobio sam danas svoj novac, njihova priča je da je za ovoliko odugovlačenje od (cirka 4 meseca) kriv distributer, mada je to tek delimično tačno. Pomenuo sam da su mi reklamaciju uvažili tek iz drugog pokušaja (na tome sam izgubio skoro mesec), kao i da su me mesec i po dana zavlačili tražeći HDD od 1.5tb za koji je na kraju ispalo da bi mi tražili doplatu...zaključke koliko su bili korektni, donesite sami, mene je drago da je ova agonija gotova.

Na kraju, da kažem da je u pitanju firma HTC iz Novog Sada, ovo je njihova prezentacija http://www.htc.co.rs/
 
Ma, završio sam sa njima zauvek. Dobio sam danas svoj novac, njihova priča je da je za ovoliko odugovlačenje od (cirka 4 meseca) kriv distributer, mada je to tek delimično tačno. Pomenuo sam da su mi reklamaciju uvažili tek iz drugog pokušaja (na tome sam izgubio skoro mesec), kao i da su me mesec i po dana zavlačili tražeći HDD od 1.5tb za koji je na kraju ispalo da bi mi tražili doplatu...zaključke koliko su bili korektni, donesite sami, mene je drago da je ova agonija gotova.

Na kraju, da kažem da je u pitanju firma HTC iz Novog Sada, ovo je njihova prezentacija http://www.htc.co.rs/

Јеси ли причао са Хансом? Баш ми је чудо да су те овако мрцварили...
 
Pojma nemam s kim sam pričao svo ovo vreme, ali ovo što sam rekao je istina od reči do reči. Korektno smo sve završili danas ali složićete se da nije bilo potrebe da ceo proces traje od sredine novembra pa do danas. Uvek uzimam svu robu od istog prodavca već duže od 10 godina, makar mu platio nešto skuplje, jer sa njima imam sjajne odnose i reklamacije nikad nisu problem. Od HTCa sam HDD uzeo jer su ga jedini imali u NSu, pošto ovaj moj stalni prodavac nije uspevao da ga nabavi više od mesec dana i bukvalno mi je rekao da pogledam negde drugde :p
 
Poslednja izmena:
Stvarno, meni su V**U menjali odmah ili za najvise nedelju dana! Kod jednih drugih dve nedelje a i to sam ispizdeo. Na tvom mestu da sam, bilo bi i mrtvih!!:smackbum:
 
Samsung disk o kome se prica je verovatno uvezao RHS, koji je zatvorio vrata. Trebalo bi da se vrate ponovo za cca. 9-12 meseci kad srede situaciju. Uvozili su LC Power napajanja, Samsing diskove i jos neke stvari od majke firme, RHS iz Rumunije. Zato su reklamacije istih problem. Moj Samsung od 2TB je poslat njima na reklamaciju pre skoro 2 meseca i trenutno je u nekom magacinu koji je RHS Rumunija negde zakupio i za koji bivsi zaposleni ne znaju gde se nalazi, zajedno sa jos gomilom drugih reklamacija. Kada ce to biti zavrseno, pitanje je.

Sto se tice razduzenja, radim u firmi koja se bavi prodajom racunara i finansijska razduzenja se izdaju na iznos koji je fakturisan. Kada npr. dobijem iz ovlascenog servisa potvrdu da uredjaj ne moze da se popravi i istu odnesem svom dobavljacu on me razduzi/uplati iznos koji sam ja platio njemu. Tako rade npr. EWE, CT, Kimtec, PIN a verovatno i svi ostali. Znaci trgovac od svog dobavljaca dobije tacno onaj iznos koji je platio, bez obzira na pad ili skok cena u medjuvremenu. Tako se dodje u situaciju da za laptop koji je pre 2 godine kostao 50 hiljada, a sada takva slicna konfiguracija moze da se nabavi za npr. 35 ja od strane dobavljaca budem razduzen ili za 50 hiljada ili za laptop koji je sada u istoj klasi (znaci vrednost oko 50 hiljada). Musterija dobija ili pare ili laptop u vrednosti iznosa sa fiskalnog racunar gde je ona u plusu, zato sto dobija novi, bolji laptop i novu garanciju. Vazi i suprotno, ako cena necega skoci, kao sto je sada skocila cena hard diskova, ja dobijem iste pare koje sam platio dobavljacu. Ovo je verovatni razlog zasto je maloprodaja otezala, da ne bi bila na gubitku i verovatno su pokusavali da od svog dobavljaca dobiju zamenu glava za glavu.

Sad, recite vi meni, treba li musterijama vracati iznos sa fiskalnog (pa da korisnik laptopa bude u plusu a korisnik HDD-a u minusu) ili vracati pare po trenutnoj/poslednjoj vrednosti navedenog uredjaja (gde je korisnik laptopa u minusu a korisnik HDD-a u plusu)?

Pozdrav,
Igor
 
Poslednja izmena:
Sad, recite vi meni, treba li musterijama vracati iznos sa fiskalnog (pa da korisnik laptopa bude u plusu a korisnik HDD-a u minusu) ili vracati pare po trenutnoj/poslednjoj vrednosti navedenog uredjaja (gde je korisnik laptopa u minusu a korisnik HDD-a u plusu)?

Ako veletrgovac od proizvodjaca dobije za neispravan uredjaj neki slican i "u istoj klasi" (slicne vrednosti prilikom kupovine/nabavke) onda bi trebalo musteriji vratiti taj uredjaj.

Ako se vraca novac onda bi se morao vratiti sav novac koji je kupac platio za pokvaren uredjaj. Neka se maloprodaja sa drzavom "dogovori" kako da vrati porez i naravno da sam prodavac (maloprodaja) snosi gubitak na marzi...
Zasto bi kupac bio uskracen za porez i marzu koji mu je naplacen za uredjaj koji je u garantnom roku crkao?

E sad u slucaju velikog pomeranja cena HDD-ova je isto kao gore receno, ako dobavljac od proizvodjaca dobije isit uredjaj ili neki slican onda bi trebali taj da ponude u zemenu, u slucaju da dobavljaci dobiju novac koji su oni platili za taj hdd (kada su cene bile niske) onda bi bilo opravdano da se vrati novac...
Razumem da ne zele i smatram da ne moraju sa snose rizik i gubitak zbog promene cena. To je vec rizik na koji bi i kupac treba da bude spreman...

Ne bi bilo ok ako dobavljaci dobiju recimo hdd za neispravni hdd a ponude vracanje novca, a desio se ovakav skok cena...

Samo sto mali Perica ne zivi u zemlji Dembeliji vec u zemlji Srbijici, pa gore pobrojano obicno ne vazi, vec ti gledaju da ogule kozu sa ledja...

Vracanje para "po trenutnoj/poslednjoj vrednosti navedenog uredjaja" treba zaboraviti, otvara ogroman prostor za mahinacije...

Merilo vrednosti su roba i novac, ako se menja roba za robu onda isto (slicno) za isto (slicno) ili se vraca dinar za dinar. To kod dinar za dinar kupac mora da bude svestan da moze doci i do umanjenja vrednosti (gubitka) zbog kursnih razlika i na to mora biti spreman...
 
Poslednja izmena:
Meni kad je crkao eksterni hard disk, predao sam to firmi PC Practic koji su uzimali opremu od PIN Computersa. U roku manjem od nedelju dana su me zvali da pokupim HDD, novi, jer je stari crkao. Kad sam dosao da pokupim, skontao sam da su mi umesto modela od 640 GB dali model od 750 GB, jer ovaj prvi nisu imali. Valjda zavisi kako se kome zalomi, mada su price poput ovakvih od forsaken demon cesce.
 
Član 35.
Ako je prigovor iz člana 34. ovog zakona osnovan zbog nedostatka na proizvodu, potrošač ima pravo na:
1) zamenu kupljenog proizvoda za nov proizvod, odnosno proizvod odgovarajuće marke (modela, tipa) ili
2) da mu se vrati iznos plaćen za taj proizvod u visini maloprodajne cene tog proizvoda na dan vraćanja ili
3) otklanjanje nedostatka na proizvodu.

Lepo kaže zakon: vraćanje para po ceni NA DAN VRAĆANJA proizvoda.
 
^Ovo što napisa zdenko. Forsaken demon je kupio HDD 2010. godine, kad je važio prethodni ZZP iz kojeg je gornji član izvučen.

Od 01.01.2011. važi trenutni ZZP gde stoji tremin "raskid ugovora" iz čega, po mom ličnom tumačenju, sledi da se vraća tačna suma koja je plaćena, tj. ona sa fiskalnog računa. Zašto tumačim ovako? Prvo, ja nisam naišao na odredbu koja preciznije odredjuje detalje raskida ugovora. Drugo, u istom tom ZZP stoji da sporne odredbe potrošačkog ugovora treba tumačiti u korist kupca (član 45).
 
Poslednja izmena:
Jednostavno je ukoliko je trenutna cena niza od cene sa fiskalnog koristi se suma sa fiskalnog, ukoliko je trenutna cena uredjaja veca usled poskupljenja ili usled inflacije koristi se trenutna cena na taj dan a sve u korist kupca.

I to je to.
U sustini ukoliko ne zele da vracaju po zakonu, morali bi kompletno da povuku sve hard diskove iz ponude i da prestanu da ih prodaju.
Posto ti kao kupac imas pravo da trazis isti ili bolji a sve u korist kupca.

Tako da ovo sto rade je bruka.

Stetu od poskupljenja usled nestasice treba da snosi fabrika i to uvozniku, a stetu od inflacije treba da snosi maloprodaja i to je to.

Kupac bi mogao malo da popusti to jest da se nadje na pola puta, da ne bude sve na stetu vp-a i mp-a, po meni bi svi trebali da trpe po 1/3 stete.
 
Ako sam citirao stari zakon izvinjavam se, u svakom slučaju je trebalo da u roku od 15 dana sve bude rešeno.
 
Nisi pogrešio, bar ne za slučaj Forsaken demona.
 
Ako sam citirao stari zakon izvinjavam se, u svakom slučaju je trebalo da u roku od 15 dana sve bude rešeno.

Rok od 15 dana je da se kupcu ogovori kako ce biti resena reklamacija, a ukupno vreme resavanja nije precizirano.
 
Evo i ja da se javim sa mojim problemom. Letos sam imao havariju sa hardovima, crkli su mi Samsung i Seagate od 1.5Tb u kratkom vremeskom periodu i posle svih reklamacija zamenim ih sa WD Green2Tb i posto sam zeleo jedan apsolutno pouzdan disk uzeo sam WD Black 1Tb u WinWinu. Odmah kada sam ga otpakovao sam primetio da je parcence plastike na power konektoru malo iskrivljeno i bukvalno dodirom je ono otpalo. To je prilicno mali delic konektora, onaj deo koji ide u "g" i apsolutno nema veze sa pinovima, cak nije ni ceo odlomljen nego jedan mali coskic

Posto vise nisam hteo da se cimam, a pogotovo zbog neceg tako naivnog, jednostavno sam ga prikljucio i koristio najnormalnije dok posle jedno 6 meseci hard nije prestao da radi. Win ni alati za dijagnostiku ne mogu da mu pristupe. Srecom sam imao sve bekapovano. I tu krecu moji problemi, odnesem ga u Winwin na reklamaciju da bi mi posle vise od 45 dana vratili sa obrazlozenjem da je neispravan power konektor. (Asbis je uvoznik). Moja sledeca greska je sto sam rekao istinu umesto da sam insistirao da su ga oni polomili, i tako sam zatrazio opet reklamaciju sa obrazlozenjem da sam ga tako kupio, koristio, a i da taj deo ne utice na sam rad hard diska. Medjutim posle novih 40 dana odbijaju me sa istim obrazlozenjem. Posle toga sam poludeo i nisam ni isao mesec dana da uzmem disk, danas sam ga preuzeo i stvarno vidim da je "ostecenje" minimlano, samo su lepo to iskoristili da mi ne nabvljaju novi WD Black (a inace sam ga platio duplo vise od Hitachija istog kapaciteta samo zato sto sam vertovao da je Black serija pouzdanija i ima 5g garancije)

E sada stvarno se osecam da su me nepravili budalom, ne znam da li ima smisla da se dalje raspravljam i pozivam neke inspekcije ili da jednostavno prihvatim da sam ispao majmun...
 
Poslednja izmena:
Fizicka ostecenja su veliki problem. Pogledajte zbog kakvih stvari Seagate ponistava garanciju Seagate Void Warranty .

Neki od razloga: disk ima ogrebotine po bokovima koje umeju da prave jeftinija kucista, nalepnica hard diska delimicno odlepljena, izlizan navoj za sraf sa strane, itd.

Ukoliko si kupio nesto, i nisi odmah primetio fizicko ostecenje naknadno je vrlo tesko, citaj skoro nemoguce, dokazati da nisi ti kriv za to. Ovo vazi i u svetu a ne samo kod nas. Pravila kao sto su ova gore Seagate-ova imaju i ostali proizvodjaci, kako diskova tako i ostalih uredjaja. Imao sam slucaj da u jednom servisu nisu hteli da zamene neispravan HDD u laptopu zato sto su nasli tragove tecnosti na tastaturi (par tastera se teze vracalo u pocetni polozaj).

Cak i da ti WinWin zameni takav disk, oni ne mogu da ga proslede nazad uvozniku a ovaj proizvodjacu upravo zbog tog ostecenja.

Tvoja greska je nazalost sto u startu, odmah nakon kupovine nisi prijavio otkinuto parcence plastike i trazio zamenu.
 
Poslednja izmena:
Svejedno je sramota. I za prodavce i za proizvodjace. Vrlo dobro se vidi da ne moze da utice na rad, a i sigurno je neko primetio pre prodaje da taj coskic nije u redu. U svakom slucaju izgleda da moram da se pomirim da nista od reklamacije. Evo i slike, jedva se i vidi gde je
 

Prilozi

  • WP_000226.jpg
    WP_000226.jpg
    979.5 KB · Pregleda: 104
Znaci, definitivno, makar bila najbanalnija moguca stvar na planeti zemlji, automatski treba vracati svu opremu koja nije apsolutno savrsena. Ne mogu da verujem zbog cega oni ne priznaju garanciju. Pa kontam da bih im bacio taj HDD direkt kroz prozor prodavnice.
 
Nije ni to iskljuceno, ako me neko bude cimao imacu izgovor da ga Prozor ne vidi bez power konektora :)
 
Kasno sam video temu, ali da kazem kako sam se ja proveo sa reklamacijom hdd-a:

Novembra 2009-e kupio sam Samsung 1,5TB u Benchhouse-u.
U januaru 2012 isti je dobio gomilu bb i morao sam da sve sa njega hitno prebacim na drugi. Odlazim u Emmi i kupujem hdd WD 2TB, te podatke uspesno prebacujem na njega. Tom prilikom sam pitao za reklamaciju Samsunga. Rekose nema problema donesite ga.
Onda se desava onaj kijamet, pa sam u Emmi otisao kad se vreme malo smirilo.
Tamo je pocela igranka. Prodavac mi rece da bolje da sam odnesem hdd u Asbis jer ce tako biti brze i Asbis ce mi dati drugi disk. Da, pitao me sta je sa hdd-om, ja rekoh gomila bb i jos neke greske na sta se on nasmejao u stilu ma da sigurno...
Dakle, odlazim u Asbis predajem disk na reklamaciju i posle nekoliko dana zovem da pitam sta se desava. Dobijam odgovor da je disk nepopravljiv i da ga treba zameniti. Ajde??
Ok, dolazim u Asbis gde mi kazu da disk moram da nosim u prodavnicu gde sam ga kupio, jer njihov dobavljac nema takav disk? Tu u servisu dobijam potvrdu da je disk neispravan.
Ponovo odlazim u Emmi u Kozjackoj i tamo mi traze redom:
potvrdu da je disk neispravan- izvolite, sam disk-izvolite, garanciju i fiskalni racun-izvolite. Sve to traze jedno po jedno kao da ocekuju da nesto nemam pa da me otkace. Onda prodavac pretrazuje po bazi i kaze mi da nema takav disk na stanju i da ga verovatno nece ni imati. Ja predlazem da mi daju disk drugog proizvodjaca, sto on odbija jer nema nikakav disk od 1,5TB. Onda sam predlozio da mi daju disk od 1TB (npr. WD Black ili Blue), jer smatram da je to ok zamena. On odlazi da prica sa sefom (zove ga telefonom). Za to vreme cekam i cekam. Dolazi drugi prodavac i pita sta cekam? Objasnjavam i tu nastaje frka jer nema garancije i fiskalnog. Kako nema dao sam prodavcu. Kojem, gde, sta? Nemaju pojma. U zlo doba se pojavljuje prodavac i posle duzeg trazenja uspevaju da nadju garanciju i fiskalni.
Kaze sef je rekao da ne moze zamena za drugi hdd, ali da to bolje zna koleginica? U redu, slucaj preuzima koleginica. Ona utvrdjuje da treba da mi vrati novac, jer disk ne dolazi u obzir da mi daju. Dobro, na racunu pise 7790 din. A ne, ne moze taj iznos. Nego? 5599 din. Zasto? To je navodno poslednja cena za taj disk koju imaju u bazi.
Ako hocu drugi disk onda moram da doplatim razliku do cene novog diska.
Uzimam 5600 din (castili me jedan dinar) i odlazim iz Emmi-ja.
Pa sad kakve sam srece, ovaj WD od 2TB ce mi riknuti kad bude kostao 5000 din i dobicu toliko novca :(
 
Dobro, na racunu pise 7790 din. A ne, ne moze taj iznos. Nego? 5599 din. Zasto? To je navodno poslednja cena za taj disk koju imaju u bazi.

Morali su da ti daju cifru sa fisklanog. Nisam ovo očekivao od njih .... dosta sam pazario kod njih, nije mi do sada nikada zatrebala reklamacija, ali ako zatreba ... da se naoštrim ....
 
Morali su da ti daju cifru sa fisklanog. Nisam ovo očekivao od njih .... dosta sam pazario kod njih, nije mi do sada nikada zatrebala reklamacija, ali ako zatreba ... da se naoštrim ....

Objasnjenje za ovo je bilo sledece: posto je racun stariji od 6 meseci, onda se ne isplacuje suma koja pise na njemu, nego kao sto sam naveo :(
 
WTF?! :shock:

Nikad cuo za tako nesto...

Je l' su oni poceli sad da izmisljaju ta pravila ili sta, kakve sad veze ima koliko je mator fiskalni racun?!
 
Vec sam u nekoj temi napisao svoje iskustvo sa zamenom tv-a u tehnomarketu, gde je posle nesto vise od godinu dana priznata suma sa fiskalnog iako je taj isti model u radnji bio drasticno jeftinji...
Ta fora sa poslednjom cenom je cista prevara, mp dobija knjizno razduzenje za sumu koliko je placen proizvod, a ne po trenutnoj ceni.
 
Sta se ovde desava sa firmom EMMI?!U cemu je fazon?vec ko zna koji put graficka kartica za umanjen iznos tj po poslednjoj ceni.A onda i HDD po smesnoj ceni?!
Ja mogu da potvrdim da su imali 1.5TB po ceni vecoj od 10K dinara u januaru mesecu,zvao sam tada telefonom da proverim stanje sa sajta?!
Veoma veoma zanimljlivo kakvim se stvarima koriste.Mi kupci ovde ispadamo ovce?Da li treba sam da se osisam pre nego sto nesto kupim od te firme?
 
Sta se ovde desava sa firmom EMMI?!U cemu je fazon?vec ko zna koji put graficka kartica za umanjen iznos tj po poslednjoj ceni.A onda i HDD po smesnoj ceni?!
...
Veoma veoma zanimljlivo kakvim se stvarima koriste...

"Naucili se" kako se trguje u Srbijici ili im ode firma u chabar isto onako kako su sve firme koje su tu postojale pre njih otise ...
 
Da je kojim slučajem cena HDDova pala, polomili bi se da mi nađu HDD od 1.5tb u zamenu. No, ako je njima u interesu da im se više nikad ne pojavim na vratima zbog par hiljada i da ih blatim gde god budem mogao, nikakav problem.
 
Sta se ovde desava sa firmom EMMI?!U cemu je fazon?vec ko zna koji put graficka kartica za umanjen iznos tj po poslednjoj ceni.A onda i HDD po smesnoj ceni?!
Ja mogu da potvrdim da su imali 1.5TB po ceni vecoj od 10K dinara u januaru mesecu,zvao sam tada telefonom da proverim stanje sa sajta?!
Veoma veoma zanimljlivo kakvim se stvarima koriste.Mi kupci ovde ispadamo ovce?Da li treba sam da se osisam pre nego sto nesto kupim od te firme?

Konkretno reci primer, molim te. Pa šta su ti rekli kada si zvao telefonom, mislim šta tačno ?
 
Rok od 15 dana je da se kupcu ogovori kako ce biti resena reklamacija, a ukupno vreme resavanja nije precizirano.

Što znači da mogu do zla boga da te za*ebavaju? Npr, posle 15 dana kažu da je sve OK, vrate ti nazad, ti probaš ono opet ne radi, pa opet reklamiraj, i posle 15 dana ista priča, dok ti ne dojadi? Kakav je to zakon o zaštiti potrošača? Koliko vidim, štiti samo trgovce? Nekad je makar postojala inspekcija koja je mogla nešto i da uradi, danas više ne. Lepo su (nam) ga smestili...
 
Ispada tako kako ti kazes. I inspekcija moze samo jednu stvar da uradi sto se tice reklamacija. To je da proverava da li je kupac obavesten u roku od 15 dana o statusu svoje reklamacije. Za sve ostalo su nadlezni sudovi, medijacije i slicno. Veci pritisak je to sto firma da bi poslovala u danasnje vreme mora da ima zadovoljne kupce. Kupac kome vracas pokvarenu stvar nije zadovoljan kupac. To svoje nezadovoljstvo prenosi prijateljima, kolegama itd. i ti tako gubis kupce. Nijedna ozbiljna firma nece sebi dozvoliti da se tako nesto desi.

Isto tako, firma ne moze da dozvoli da bude na gubitku s obzirom da su marze krajnjih trgovaca (ne veleprodaja i distributera) dosta male. Desi se da zarada na laptopu od 50ak hiljada bude hiljadu-dve din a neki put i manje (sto dodje 2-4% u ovom slucaju), za komponente i nize. Setite se da je vlada skoro propisala ogranicavanje marzi na 10% za namernice, ali samo za osnovne zivotne namernice, dok je za druge stvari ostavljeno slobodno formiranje cena pa uporedite zaradu trgovaca hranom npr. i trgovaca elektronikom. Od tih malih marzi trgovac mora da placa prostor, plate, poreze i ostale troskove i zato nema para da se pokrivaju razlike prilikom reklamacija iz svog dzepa. Nema mesta da se bude galantan.

Sto se tice vracanja ispravnog uredjaja, maloprodaju ne kosta nista da neispravan uredjaj posalje na servis, i u interesu im je da rese problem da ih kupac ne zove svaki cas, da ne preti i slicno odnosno da bude zadovoljan i da kupi ponovo. Distributera ne kosta skoro nista da ga zameni (ako se uredjaj ne popravlja zbog svoje prirode - hdd na primer) pa da ga vrati proizvodjacu a ovlascenom servisu je u interesu da popravi stvar zato sto rezervni deo obezbedjuje proizvodjac a za svaki popravljeni uredjaj servisi dobijaju odredjenu nadoknadu od proizvodjaca/distributera. Ali samo ukoliko rese problem. Jedina situacija (ukoliko uredjaj nije fizicki ostecen/van garancije) koja meni pada na pamet pa da maloprodaja ima potrebu da namerno vraca neispravan proizvod je ukoliko konkretan uredjaj nije legalno usao u zemlju pa ne moze da se posalje dobavljacu ili servisu.

Zakon ne stiti trgovce... stiti jedino distributere/proizvodjace. Jedinu obavezu za neispravnost uredjaja pred krajnjim kupcem ima trgovac iako on uredjaj samo prodaje (niti ga je napravio niti ga je uvezao u zemlju). Kada kupac posle 5 meseci zbog neke neispravnosti trazi da mu se uredjaj zameni mislite da proizvodjaca/distributera boli pisa kako ce maloprodaja to da uradi? Oni takav neispravan uredjaj hoce samo da poprave a onda maloprodaja mora da smisli kako da ga ponovo proda (s obzirom da je koriscen/polovan) da ne bude na gubitku. Jedina situacija kada se neispravan uredjaj menja je ako se kvar prijavi u prvih 7 dana o kupovine. Tada distributeri i proizvodjaci prihvataju da zamene uredjaj za nov.

Zakon je los, zato sto ne stiti nikoga kako treba. Svako treba da bude odgovoran za svoj deo, a ne da maloprodaja bude odgovorna za sve. Kako moze zakon (sa nekog ljudskog gledista) da optereti maloprodaju koja je zaradila npr. 2000 dinara da mora da uzme polovan laptop od 50000 hiljada i da kupcu izda nov. Ako je proizvodjac napravio los uredjaja, a neki tumace zakon tako da u prvih 6 meseci kupac ima pravo da trazi zamenu za novi, onda proizvodjac ili njegov distributer treba da budu odgovorni za tu zamenu a ne maloprodaja.
 
Zar se trgovac ne nalazi u poziciji kupca u odnosu na proizvodjača/uvoznika/distributera, jednim imenom snabdevača robom?

Kakva je to prodavnica koja nema u šteku odredjeni iznos da isplati kupca, pa da dalje rešava svoj spor (ako ga ima) sa svojim dobavljačem?

Razumem ja da je teško, ali zašto se sve lomi na kupcu? Šta treba da uradi, da uzme pokvarenu robu i ode kući?
 
Nazad
Vrh Dno