Šta je novo?

New age igre i iritantnost

Ipak mi se vise mi se cini da developeri idu linijom manjeg otpora i rizika. Ali smatram da se moze se napraviti igra koja je zabavna i deci od 12-16 godina, i onima koji zele opustanje, a i nama koji smo odrasli na video igrama i zelimo evoluciju.

Ali, iz nekog razloga se sve sto je komplikovanije za shvatiti/uraditi izbacuje iz igara, filmova, serija, knjiga... Tacno se vidi da gadjaju sto veci trzisni segment sto ja nazalost potpuno razumem, jer svet danas nije toliko uljuljkano mesto da se previse rizikuje sa parama i buducnoscu :(

Filmovi (visokobudzetni) se u danasnje vreme prave tako da se svaka komplikovanija situacija prepricava nebi li je svi shvatili. Ranije glumci nisu morali rec da progovore 20-tak minuta, a sada nesto sto je ocigledno obavezno neki od likova iz filma mora da "pojasni" glupljim gledaocima. Tu jos dolazi gomila politicki korektnih kadrova, klisea...

Muzika se pretvorila u to da je neophodno pronaci zvuk, rec, melodiju koja najlakse ulazi u glavu, ma koliko iritirajuca bila. Primer je recimo ona zaba na motoru :D , a i gomila novijih pop/rock pesama kod nas a i u svetu.

Sto je sa druge strane steta, jer kada se nesto pravi sa ljubavlju i kada se iscedi zadnja kap kreativnosti nastaju remek dela koja se neretko i dobro prodaju. Danas kada je u pitanju izbor izmedju "10 M $" vs "5 M $ + osecaj da si nesto promenio", svi biraju prvu opciju.

Mislim da je recimo CryTek mnogo rizikovao sa Crysisom sto ga je napravio takvim da se moze igrati samo na PC-u, sa tim sto izvodjenje nije bas straight-forward i ja im sa te strane skidam kapu.

Ovi sto prave FC2 su se u*rali kada su videli da se Crysis relativno prodao malo u pocetku.
 
Širiš debelo :) Jedan od bitnijih razloga što ljudi misle da današnji filmovi/muzika/šta god (igre su ipak isuviše mlade za takvu konstataciju) nisu na nivou nekadašnjih jeste što od tih nekadašnjih gledaju probrane stvari, a od novih većinu, jer ne znaju ni sami šta ih čeka. Pa tako gledaju filmove koji su stvarani desetinama godina, a očekuju da baš u ovoj godini izađe neki nadvremenski najbolji SF/triler/XY.

Ne znam da li si gledao film The New World od pretprošle godine. Glumac očajan, ali film se ne bazira na dijalozima i priči koliko na šaputanju i mislima koje kroz glumca prolaze u nekoj situaciji. Npr ide bitka, on reč ne izgovara, ali šapuće (što predstavlja njegove misli): "Oh, šta li ćemo sada, suviše ih je. Ne možemo izdržati, moramo se povlačiti. Ali lagano, da ostale linije odbrane ne posustanu. Eh, zar sam zato došao na novi kontinent, da ostavim kosti ovim divljacima" i slično, a u pozadini klasičan fajt. Meni se to neobično dopalo kao koncept i voleo bih da ga vidim i u budućnosti. Opet, kao SF zaluđenik sam slušao kojekakve priče o nadrealnim SF filmovima pedesetih i šezdesetih godina, koji su bili nešto najbolje. Uz par časnih izuzetaka, prosek je užasan, ti filmovi ne valjaju ništa i baziraju se na "mali zeleni" teoriji. Naravno, Odiseja je nešto drugo, ali Odiseja je Kjubrik, a Invazija iz dubokog svemira je nešto deseto...a na 1 Odiseju dolazilo je 175 Invazija iz dubokog svemira-likih filmova. Tu je i problem realizacije - nije baš lako napraviti neku novu izuzetnu priču, vanvremenski film, smisliti rat u svemiru, prezentirati neku novu ideju. I konačno - traži se novac, traži se zarada, baš kao i nekada. To je kapitalizam, tome se teži, za to se glasa :) Zato većina i ide linijom manjeg otpora, ali je i onda većina išla linijom manjeg otpora. Danas kada hoćeš da snimiš neku limunadu, angažuješ neke gistro glumce, recimo Kolina Farela i Anđelinu Džoli, pa snimiš 1 glupost komediju, 1 glupost kvaziistoriju (npr. Alexandar), ili ne daj Bože Laru Kroft i to je to - sve to se brzo zaboravi. Isto je bilo i nekada, samo što su se onda angažovali Keri Grant i Džesika Lang, ili neuklonjiva kombinacija Ričard Barton - Elizabet Tejlor.

Da ne širim dalje priču na muziku ili film. Danas, koliko vidim, svi skoro sve svuku džabe sa neta i probaju/odigraju. Na taj način makar ovlaš vide šta se dešava u kojoj igri i koliko je kreativna/solidna/napredna/očajna. Sećam se vremena kada je bilo iznajmljivanja po CD klubovima, pa ni tada nisam baš sve iznajmljivao niti igrao. Neke stvari su se u međuvremenu zagubile, neke su se dodale, ali se vrlo dobro sećam kakve su se sve igre pojavljivale i kakav su (ispod)prosek bile. Dođe 20 igara, iznajmim 8, odigram 2. I onda tako godinama, pa mi se nagomila. Ali ni onda nije izlazio The Elder Scrolls svake godine, nije se uvek pojavljivao inovativni naslov, na Blizzard se i onda čekalo godinama i tako dalje. Nisi ni znao šta izlazi za mesec-dva :)

Što se tiče rizika sa Far Cry-em, nisam baš siguran da je to tačno. Prvo, oni nisu rizikovali ubacujući neki ko zna kakav element, već su ljudi ubacili nešto što su svi oduvek priželjkivali da postoji u pucačini - otvoren prostor. Naravno, oni su to mogli da unakaze, ali da bi se to unakazilo potreban je talenat, kao što ga imaju ovi iz GSC Worlda ili ko god da je pravio Starcevu igru :d Oni su napravili baš kako treba. Ovi što prave FC2 mislim da su se sve, samo ne usrali. Njihova igra će se prodati na konzolama u milionskim tiražima, zato što je dobra. Šta da se radi. Konzole počinju da preuzimaju sve više igara orijentisanih pre svega ka single-play-u.
 
Poslednja izmena:
Potpuno pogresno i totalno pogresno tumacenje cele price ... A bas sam mislio da ce biti neki ozbiljan sagovornik ...

Sustina je u tome da si na PC-u imao mogucnost da biras u odredjenom zanru da li ces nesto sto je neobavezno i instant, ili ces nesto sto je kompleksnije i veci izazov. Na konzolama to nema, i upravo ta tendencija se zbog multiplatform izdavanja nazalost seli i na PC. Dobijamo bljutave i neukusne proizvode kojima je rok trajanja sveden na minimum, i sve je toliko uprosceno i pojednostavljeno. Naravno, nije sve to obavezno lose, ali vise nema alternative, nema koraka dalje. Sve sto je nekada odvajalo PC od konzola i cinilo ga ozbiljnijom platformom sada nestaje, i upravo to je ono sto ja pokusavam ovde da objasnim nekima koji nikada nece shvatiti nazalost ...
 
Poslednja izmena:
P
Tarr Chronicles kazes ... Izvini molim te, koji je to zanr izumro? Simulacija ratovanja u svemiru? Kako moze da se simulira nesto sto u praxi ni ne postoji, osim u fikcijama tipa Star Whores i Star Drek? Kao sto rekoh "Deda Mraze ne skreci sa staze..."
To ti i kažem, da igraš još nešto sem FPSova znao bi da postoje i neke druge stvari. Kažeš, ne može da se simulira nešto što u praksi ne postoji :zgran: Na stranu to, sada se koncentrišimo na same igre - nekada su postojali Independence War 1 i 2, Wing Commander 1,2,3,4, Freespace 1 i 2, Star Wars: X-wing vs Tie Fighter, Starlancer, Star Trek: Bridge Commander, Tachyon: The Fringe, Freelancer, X 1, 2, 3. Danas izađe poneki Darstar One jednom u nekoliko godina i to je to, plus Tarr koji ništa ne valja. Dakle, potuno nebitno kako ćeš ih nazvati, nazovi ih kako hoćeš. Jedan žanr akcionih igara koji je imao zajedničku karakteristiku da se borbe odvijaju u svemiru, sa malim i velikim letelicama.

Ono što je poenta jeste da je taj žanr, čije najbolje reprezente možeš videti, potpuno nestao i koji je kao arkadan izrazito pogodovao konzolama, ali u praksi - jok, nestao je sa PCja a na konzolama nikada nije zaživeo. Takođe bih te zamolio primetiti da tih igara ima neuporedivo više od 6 iteracija Rainbow Six Vegasa i 3 iteracije Ghost Recona i da su neuporedivo raznovrsnije. Sa te tačke gledišta ja bih trebao da kukam mnogo više - i kukam, ali šta su mi konzole krive? U tom smislu to koristim kao itekako validnu argumentaciju. A ti i dalje ne možeš da se oslobodiš od tih "Deda Mraze ne skreći sa staze" stvari. Zašto uporno misliš da je ono što ti forsiraš najbolje za svakoga?

Konačno, šta kažeš, ne možeš simulirati nešto što nije realno? Pa šta onda rade svi u kompjuterskoj industriji? Ti realno možeš da voziš automobile ili avione, realno možeš da ubiješ 2000 neprijatelja tokom igranja fpsa, realno imaš jedinice koje postoje u strategijama, realno možeš da preživiš napalm + kasetne bombe i da uđeš u tenk i porokaš sve na mapi? Realno je da negde u Pacifiku postoji ostrvo sa kolonijom vanzemaljaca? Nije bitno da li je nešto realno ili nije u današnje vreme, poenta je da se isprate neki zakoni fizike i/ili da to deluje tako da bi moglo biti realno, kada bi takvi uređaji/okruženje postojali. Hajde da ukinemo svaku igru u kojoj postoji odrednica sim.

Mislim, šta sada to treba da znači, da trebaju svemirske krstarice od 10000000000 tona da se okreću kao kutije šibica, jer eto nisu realne pa neka ništa ne bude realno, da bi zmajevi trebalo da se vode iz prvog lica i lete trenutno, da bi RPG junaci trebali da bace te proklete mačeve, zar ne znaju da je mitraljez bolji?! Večito imaš neku primedbu na formu, terminologiju ili nešto slično, a ne fokusiraš se na suštinu. Što je najgore, te igre se i dalje zovu space sim i to im je zvaničan naziv. Sim od simulation, pogodnije je za kraće pisanje, tako da slobodno možeš uložiti protest celoj igračkoj zajednici.
 
Potpuno pogresno i totalno pogresno tumacenje cele price ... A bas sam mislio da ce biti neki ozbiljan sagovornik ...

Sustina je u tome da si na PC-u imao mogucnost da biras u odredjenom zanru da li ces nesto sto je neobavezno i instant, ili ces nesto sto je kompleksnije i veci izazov. Na konzolama to nema, i upravo ta tendencija se zbog multiplatform izdavanja nazalost seli i na PC. Dobijamo bljutave i neukusne proizvode kojima je rok trajanja sveden na minimum, i sve je toliko uprosceno i pojednostavljeno. Naravno, nije sve to obavezno lose, ali vise nema alternative, nema koraka dalje. Sve sto je nekada odvajalo PC od konzola i cinilo ga ozbiljnijom platformom sada nestaje, i upravo to je ono sto ja pokusavam ovde da objasnim nekima koji nikada nece shvatiti nazalost ...
A ja pokušavam da ti objasnim da se to ne dešava zbog konzola na globalnom nivou, već zato što je takav ukus i želja i većine PC igrača i da niko ne brani developerima da naprave kompleksniju igru. Ali ti si se zalepio za jedan te isti žanr i uporno forsiraš jednu te istu priču kako je nekada bilo mnogo kompleksnih i super pucačina, a danas ih zli developeri banalizuju da bi ih prilagodili ukusima konzolaša. Ðavola. I danas ima komplikovanih i solidnih pucačina u kojima je ono najbitnije - napucavanje - dovedeno na izuzetan nivo. Desilo se samo da nastavci neke tvoje 2-3 omiljene igre budu pojednostavljeni, pa bi ti sada da nas uveriš da se sve igre i svi žanrovi banalizuju i da se nepovratno gube, što nije tačno. Koliko sam samo puta čuo "NFS novi, PES, Lara, možda neki stariji fps - meni dosta za godinu dana". U komšiluku imam dvojicu koji apgrejduju komp onda kada im secka novi Need For Speed. I obojica nikad ne bi kupili konzolu. Pričaju otprilike isto što i ti - NFS je nekada bio ultramegaturbo, a sada je skenj*an jer izlazi i za konzole. A sa izuzetkom Porsche Unleashed, što je bio izuzetak koji potvrđuje pravilo, sve i pre i posle je bilo...da ne kažem šta.

O ozbiljnosti sagovornika dovoljno govori broj upućenih primedbi u stilu "Deda Mraze ne skreći sa staze", "samo pročitaj sa razumevanjem", "uključi mozak", "ne znam, možda slušaš Britni Spirs", "ne mešaj babe i žabe", "šarao si po mapi kao blesavi zeka" i tome slične stvari. Očito imaš neki kompleks više vrednosti - stečen potpuno neopravdano.
 
Poslednja izmena:
Konačno, šta kažeš, ne možeš simulirati nešto što nije realno? Pa šta onda rade svi u kompjuterskoj industriji? Ti realno možeš da voziš automobile ili avione, realno možeš da ubiješ 2000 neprijatelja tokom igranja fpsa, realno imaš jedinice koje postoje u strategijama, realno možeš da preživiš napalm + kasetne bombe i da uđeš u tenk i porokaš sve na mapi? Realno je da negde u Pacifiku postoji ostrvo sa kolonijom vanzemaljaca? Nije bitno da li je nešto realno ili nije u današnje vreme, poenta je da se isprate neki zakoni fizike i/ili da to deluje tako da bi moglo biti realno, kada bi takvi uređaji/okruženje postojali. Hajde da ukinemo svaku igru u kojoj postoji odrednica sim.

Zaista se gubis u svojim poimanjima i shvatanjima. Sta si hteo da kazes tim da se ukine svaka igra u kojoj postoji odrednica sim. Ja se zaista ne secam nijedne svemirske pucacine koja ima odrednicu SIM. Preslisaj se jos jednom i procitaj sta si napisao, pa probaj ponovo da odgovoris jer zvucis jako konfuzno, gubis se u branjenju svojih, moram priznati, cudnih stavova.

"Realno je da negde u Pacifiku postoji ostrvo sa kolonijom vanzemaljaca?" -----> to ciljas na igru koja je simulacija necega? :D
 
Poslednja izmena:
A ja pokušavam da ti objasnim da se to ne dešava zbog konzola na globalnom nivou, već zato što je takav ukus i želja i većine PC igrača i da niko ne brani developerima da naprave kompleksniju igru. Ali ti si se zalepio za jedan te isti žanr i uporno forsiraš jednu te istu priču kako je nekada bilo mnogo kompleksnih i super pucačina, a danas ih zli developeri banalizuju da bi ih prilagodili ukusima konzolaša. Ðavola. I danas ima komplikovanih i solidnih pucačina u kojima je ono najbitnije - napucavanje - dovedeno na izuzetan nivo. Desilo se samo da nastavci neke tvoje 2-3 omiljene igre budu pojednostavljeni, pa bi ti sada da nas uveriš da se sve igre i svi žanrovi banalizuju i da se nepovratno gube, što nije tačno. Koliko sam samo puta čuo "NFS novi, PES, Lara, možda neki stariji fps - meni dosta za godinu dana". U komšiluku imam dvojicu koji apgrejduju komp onda kada im secka novi Need For Speed. I obojica nikad ne bi kupili konzolu. Pričaju otprilike isto što i ti - NFS je nekada bio ultramegaturbo, a sada je skenj*an jer izlazi i za konzole. A sa izuzetkom Porsche Unleashed, što je bio izuzetak koji potvrđuje pravilo, sve i pre i posle je bilo...da ne kažem šta.

O ozbiljnosti sagovornika dovoljno govori broj upućenih primedbi u stilu "Deda Mraze ne skreći sa staze", "samo pročitaj sa razumevanjem", "uključi mozak", "ne znam, možda slušaš Britni Spirs", "ne mešaj babe i žabe", "šarao si po mapi kao blesavi zeka" i tome slične stvari. Očito imaš neki kompleks više vrednosti - stečen potpuno neopravdano.

Opet netacno ... U par navrata sam ti objasnjavao zasto se sve to desava, i da je upravo postojanje konzola i multiplatform izdavanje krivo sto se sve pojednostavljuje. Molicu te, procitaj ponovo moje postove, pa se vrati i kazi nesto. Zar je potrebno da zreloj osobi ponavljam jedno te isto vise puta?
 
Poslednja izmena:
Globalizacija je cudo u svemu pa i u igrama sve se vise firmi okrece profitu i to maxsimalnom na ustrb kvaliteta tezi se udovoljavanje svima da bi sto vise prodalo tako da je taj proces nezaustavljiv sve ce manje biti ostre zanrovske podjele a sve vise razvodnjenih limunada sa svime po malo(ovo me podsjeca na pricu kako nokija u kini nije htjela da plasira telefon sa nekim tamo brojem mislim da je nesto sa 111 zato sto je to za kineze nesrecan broj i ne bi se prodavao)Konzole su samo malo ubrzale proces jer kako nedje procitah sve vise ljudi na zapadu igra igre sto radi stresa sto radi brze zabave a njima se prodaje najvise igara a ne hardcore igracima tako da se igrama koje spominje goranstein blizi sve sigurniji kraj.
Samo jos nesto za kraj sva ova spajanja velikih produkciskih kuca su jos jedan produkt globalizacije mali timovi imaju sve manje sanse da se izbore sa gigantima kao EA i Ubisoft.
 
Jedan od bitnijih razloga što ljudi misle da današnji filmovi/muzika/šta god (igre su ipak isuviše mlade za takvu konstataciju) nisu na nivou nekadašnjih jeste što od tih nekadašnjih gledaju probrane stvari, a od novih većinu, jer ne znaju ni sami šta ih čeka. Pa tako gledaju filmove koji su stvarani desetinama godina, a očekuju da baš u ovoj godini izađe neki nadvremenski najbolji SF/triler/XY.

Moram na siroko jer se samo tako mogu neke tendencije sagledati :)

To si u pravu, mada delimicno jer se mi koji se zalimo smo ipak najvise pratili razvoj igara :) Da se razumemo, i 80-tih, 70-tih su stvarani komercijalni filmovi, igre... ali je ipak imalo malo duse u sebi.

Verovatno je ovo sto se danas stvara u posledica velikih ekonomskih krahova (koji su se desavali i u USA) i ljudi vise ne zele da rizikuju u poslu. Evo i meni u zadnje, bitnije mi je da stvorim nesto da mogu da prezivim jer ko zna sta ce se desiti u ovoj drzavi u narednih godinu dana a ne za 10 godina :)

To je to sto se tice filmova, a sto se tice FC2 radovalo me je (i iznenadilo) to sto su resili da idu sa potpuno otvorenim svetom. Mislio sam da ce oni sada fino da izdaju punokrvnog FC1 klona (veceg nego sto je Crysis) sa nesto boljom grafikom i to je to. Sta da kazem, nadam se da je nece upropastiti ukoliko krenu sa menjanjem trzista u hodu.

P.S. izvinjavam se ljudima što toliko trolujem tred ukoliko ih ovakve priče ne zanimaju

Ma sta im fali :)
 
Pogledajte samo na sta je licio Far Cry Instincts, verzija Far Cry naslova za XBOX. Ne moze da se poredi sa PC verzijom. A danas, nece biti 2 verzije Far Cry 2, vec cemo dobiti jednu jedinu, i ta jedna jedina bice puna kompromisa i simplifikacija bas zato sto izlazi i za konzole. I malo po malo, sve pocinje da lici jedno na drugo. E to nije dobro, i to je ono sto bode oci ...
 
Ne vidim odakle si samo zaključio da će biti kompromisa. Evo ti intervju pa čitaj.
I ne razumem kao u običnom shooteru, dakle netaktičkom, može biti nekakvih "kompromisa". Jel ti misliš da je FC1 bio taktički shooter ili šta?
 
Poslednja izmena:
Ne vidim odakle si samo zaključio da će biti kompromisa. Evo ti intervju pa čitaj.

Kad bude izasla igra onda cemo da pricamo o ovom intervjuu, ok? :D. Kao i svi ostali developeri i njihovi intervjui puni senzacija, bla bla bla :D. A i ovde prica uglavnom o grafici? :D
 
Poslednja izmena:
Ne vidim odakle si samo zaključio da će biti kompromisa. Evo ti intervju pa čitaj.
I ne razumem kao u običnom shooteru, dakle netaktičkom, može biti nekakvih "kompromisa". Jel ti misliš da je FC1 bio taktički shooter ili šta?

Naravno da ne, ali je FC Instincts jos vise uproscen u odnosu na FC PC verziju. Kao sto rekoh vec, a evo ponovicu i tebi, takticke shootere sam uzeo kao primer jer je kod njih u ovom momentu najociglednija razlika DANAS/NEKAD.
Ako vec zelis da se ukljucis u raspravu, procitaj prvo sta je sve napisano, da se ne bi ponavljalo u nedogled...
 
Poslednja izmena:
Pa naravno, svima je jasno sta se desava, samo filipenku nije ... :beat: .

Tako, uhvati se pod ruku sa nekim kome je Halo 3 super pa kukajte kako se fps razvodnjava :d Ko bre vas šiša što samo igrate fpsove? Evo kako to izgleda iz moje perspektive - pre par godina sam imao Shogun Total War, danas imam Rome/Medieval i čekam Empire Total War, pre par godina sam imao Total Annihilation, danas imam Supreme Commander, imao sam Baldur i Morrowind, danas imam Oblivion, Witcher i NWN2, nekada sam imao Ground Control, danas od te iste firme imam World in Conflict, imao sam Starcraft, čekam Starcraft 2. Sve te igre su unapređene u odnosu na svoje direktne prethodnike. Alternativno, tu su recimo umesto Fallouta Vampiri od gotovo iste firme. Koga boli uvo što su tupavi fpsovi danas još tupaviji, posebno kada imamo situaciju da su oni najbolji još bolji? Crysis je bolji od Far Cry-a, Fear je bolji od svih koji su se pojavili ranije i tako dalje. Imao sam Ghost Recon odličan, danas imam GRAW2, koji je solidan. I to je to. Nemam space sim igre :( , a konzole mi nisu krive zbog toga, ni tamo ih nema.

Osim toga, nije uopšte sporno da u pojedinim segmentima dolazi do uprošćavanja. Problem je samo što si ti nametnuo da je tako u celoj PC industriji, što nije tačno, da se dešava zbog konzola, što nije tačno, i da će se desiti i sa Far Cry 2 igrom, što ćemo videti, ali verovatno neće biti tako. Mislim, slaže se čovek koji igra samo fps sa čovekom koji obožava Halo 3 da se igre "kao u nekom proseku" razvodnjavaju. Razvodnjene su takve igre bile oduvek. Instant akcija - to je svaki fps. Samo što danas niko nije lud da pravi taktičke timske pucačine kada svako ide na online i igra taktički sa živim ljudima u timovima. Shvati da više niko neće praviti takve igre za singl jer je komplikovano i ne isplati se, a ni ne može da zameni ovo što milioni već upražnjavaju, a to je da idu uživo sa timom od živih ljudi.

Uvek će postojati mesta za dobru igru na PCju, makar samo zbog činjenice da ga svako ima i da je u tolikoj meri zastupljen.
 
Poslednja izmena:
A sta mislis zasto su na udaru prvo FPS i voznje? Zato sto su ta dva zanra najzastupljenija i prave najvise kesha. Igrama koje sam ja pominjao, i koje ti pominjes, a nisu FPS, ostaje sve manje prostora. Nisam ja rekao da je danas zabijen i poslednji ekser u kovceg FPS zanra i da od danas vise nece biti igara koje nude nesto vise, ali je ocigledna tendencija koja ka tome vodi. Nije to pocelo sa X360 i zavrsilo se danas, to je proces koji traje, i kulminira sa igrama novije generacije, bas iz tog razloga sto je pravljenje igara postalo isuvise veliki projekat da bi se radilo posebno za jednu, i posebno za drugu platformu. I upravo u celoj toj prici PC kao igracka platforma najvise trpi, zajedno sa svojim korisnicima koji su ipak vise advanced u odnosu na one koji se igraju na konzoli. (nikakva podela bolji/losiji nije mi bila na pameti)
 
Poslednja izmena:
Tako, uhvati se pod ruku sa nekim kome je Halo 3 super pa kukajte kako se fps razvodnjava :d Ko bre vas šiša što samo igrate fpsove? Evo kako to izgleda iz moje perspektive - pre par godina sam imao Shogun Total War, danas imam Rome/Medieval i čekam Empire Total War, pre par godina sam imao Total Annihilation, danas imam Supreme Commander, imao sam Baldur i Morrowind, danas imam Oblivion, Witcher i NWN2, nekada sam imao Ground Control, danas od te iste firme imam World in Conflict, imao sam Starcraft, čekam Starcraft 2. Sve te igre su unapređene u odnosu na svoje direktne prethodnike. Alternativno, tu su recimo umesto Fallouta Vampiri od gotovo iste firme. Koga boli uvo što su tupavi fpsovi danas još tupaviji, posebno kada imamo situaciju da su oni najbolji još bolji? Crysis je bolji od Far Cry-a, Fear je bolji od svih koji su se pojavili ranije i tako dalje. Imao sam Ghost Recon odličan, danas imam GRAW2, koji je solidan. I to je to. Nemam space sim igre :( , a konzole mi nisu krive zbog toga, ni tamo ih nema.

Osim toga, nije uopšte sporno da u pojedinim segmentima dolazi do uprošćavanja. Problem je samo što si ti nametnuo da je tako u celoj PC industriji, što nije tačno, da se dešava zbog konzola, što nije tačno, i da će se desiti i sa Far Cry 2 igrom, što ćemo videti, ali verovatno neće biti tako. Mislim, slaže se čovek koji igra samo fps sa čovekom koji obožava Halo 3 da se igre "kao u nekom proseku" razvodnjavaju. Razvodnjene su takve igre bile oduvek. Instant akcija - to je svaki fps. Samo što danas niko nije lud da pravi taktičke timske pucačine kada svako ide na online i igra taktički sa živim ljudima u timovima. Shvati da više niko neće praviti takve igre za singl jer je komplikovano i ne isplati se, a ni ne može da zameni ovo što milioni već upražnjavaju, a to je da idu uživo sa timom od živih ljudi.

Uvek će postojati mesta za dobru igru na PCju, makar samo zbog činjenice da ga svako ima i da je u tolikoj meri zastupljen.

Haha halo 3 je bio namrtvo dobra zabava to sam rekao i tada ali ajde , nemoramo polemisati o fps Ja sam vise ljubitelj rpg pa udri . Oblivion je pravi prikaz kako se uproscavanjem zanra priblizava novim kupcima to jest sirokoj masi ali ti to ne zelis da priznas sve igre koje si nabrojao su sa novom brojkom u imenu izgubile nesto od identiteta originalne igre , zasto,zato sto se zeli vise para a ako zelis vise para moras da igru ucinis pristupacnu sirokoj masi a o tome se zapravo ovdje radi da igra vise nije ono sto bi trebalo da bude razvodni se i u tom procesu izgubi od svega po malo kao finalni proizvod. Ono sto zbilja pokusavam reci da ce se igre u narednom periodu praviti vise kao hibridi spoj nekad nespojivih zanrova ne toliko zbog konzola koliko zbog ogromnog broja novih igraca koji su stariji i imaju para da potrose na igre koje u prosjeku igraju pola sata.Ja mislim da nas ocekuje jedna velika papazijanija na pokretnoj traci nakojoj ce igre izlaziti mnogo brzo ali sa malim ili nikakvim kvalitetom takozvane odigraj i baci igre ili za nas mozda bolji naziv probaj i baci.
jeli dobar taj lair filipe:D
 
Oblivion je pravi prikaz kako se uproscavanjem zanra priblizava novim kupcima to jest sirokoj masi
A to je loše zašto? Pa ja da nisam prvo odigrao onaj uprošćeni i masi približeni Neverwinter Nights 1, teško da bi mi palo na pamet da probam "prave" RPG igre, već bih i dalje mislio da su to neke smaračke igre.
Mislim, uopšte ne razumem to razmišljanje da sve mora biti hardcore do maksimuma, tako da zadovolji deset ljudi (i to delimično) a svi ostali je*ite se.
 
Mada ne moze se govoriti o propadanju svih zanrova.
Recimo P&C avanture, njih nema na konzolama, nikad ih nije ni bilo, i zato nisu propale ;) :D (ustvari jesu zamalo), ali zahvaljujuci trudu malih izdavaca i dalje disu, na moju veliku srecu.
 
A to je loše zašto? Pa ja da nisam prvo odigrao onaj uprošćeni i masi približeni Neverwinter Nights 1, teško da bi mi palo na pamet da probam "prave" RPG igre, već bih i dalje mislio da su to neke smaračke igre.
Mislim, uopšte ne razumem to razmišljanje da sve mora biti hardcore do maksimuma, tako da zadovolji deset ljudi (i to delimično) a svi ostali je*ite se.

Pa ko je rekao da mora sve da bude hc? Otkud ti uopste ideja da je to neko rekao??? Gde si to procitao? Fantaziras. Prica ide u pravcu da to "nesto vise" nestaje ... da nestaje alternativa u zanru ...
 
i nije oblivion uopste prvi, a ni poslednji. Pre obliviona je izasao vampire serijal, pre toga soul reaver i kane ili kako se to sve vec zvalo, itd. Oblivion ima par uproscenih elemenata naspram morrowinda, ali dosta toga je komplikovanije. Sve u svemu dodaj-oduzmi tu su negde, jedino povrsno gledano moze da se ustanovi da je uproscen. Po meni nije bolji od morrowinda, ali mene nije mrzelo da citam etkst u morrowindu, a mnoge ljude jeste i to je jedini razlog zasto nisu odigrali tu fenomenalnu igru. Voice acting, koliko god bio repetativan kasnije, je po meni poboljsanje. I sada zbog toga i fast travel-a ispada da je oblivion uproscen zbog sirokih narodnih masa ? Pa God damnit i meni je draze da ne moram da citam tekst i d ahodam 10km 20 minuta iako me ne bi mrzelo da ga igram i bez toga ali BOLJE JE sa time...

inace, alternativa u zanru upravo i jesu te nove uproscene igre ! Hell yeah ! Bring it on ! R6 RS je smaranje za vecinu, R6 Vegas je alternativa gde ja satro igram takticki fps i uzivam jer ne moram da vucem linije po mapi pre pocetka misije ! (a inace ni R6 nije prva takva igra, Project IGI je odavno napravljen, project IGI 2 je uprosceni takticki shuter tako da R6 vegas nije nista pokvario, postajalo je to i ranije.

Evo recimo Unreal 3 je komplikovaniji nego prethodnik. Dakle ne uproscava se sve. Cod4 je isto komplikovaniji nego prethodni deo (ima vise elemenata).

U stvari kad malo bolje razmislim, ja ne znam o cemu vi pricate. Nista nije uprosceno, samo smo dobili neke igre i pod zanrove sa konzola koje do sada nisu bili na PC-u. To sto je izasao R6 Vegas koji je point&click takticki shoter, a ne jos jedan team1, team2, open door, flash, fart, smoke, run arround the corner - bas me briga. Siguran sam da ima vise zadovoljnih igraca Vegasa nego nezadovoljnih fanova R6 serijala. Imate bre ArmA, operation flashpoint i tako te igre pa taktizirajte do mile volje, kao sto filipenko rece - on-line je majka Mara za to.

Ako pricamo o tome da ce FC2 eventualno biti uproscen zbog konzolne verzije - pa kako ce biti uproscen ? Sta tu ima da se uprosti ? Mislim, sam Far Cry koncept je prost ko pasulj, otvoren prostor, puska, pancir, helath pakovi. JEdino sto mogu da ubace i sto ce ubaciti je to da nece biti health pakova (podrzavam to), Sta jos mogu da uproste ? Mogu da ubace auto-aim za konzolnu verziju...
 
Pa ko je rekao da mora sve da bude hc? Otkud ti uopste ideja da je to neko rekao??? Gde si to procitao? Fantaziras. Prica ide u pravcu da to "nesto vise" nestaje ... da nestaje alternativa u zanru ...
Gde bre fantaziram, jesi video tekst koji sam kvotovao? I gde nestaje alternativa u žanru, evo konkretno za RPG, ove godine je izašao hardkor dungeons and dragons RPG sa sjajnom pričom (NWN2 MotB), i sjajan RPG koji niti se dešava u generičkom fantasy svetu niti prati neki set pravila, The Witcher. Dva odlična RPG-a, a tako različita. I gde tu ponestaje alternativa?

E sad, to što u žanru koji se tebi sviđa stvari idu nizbrdo, nije moj problem :)
 
Poslednja izmena:
Dakle ne uproscava se sve.
Cod4 je isto komplikovaniji nego prethodni deo (ima vise elemenata).

U stvari kad malo bolje razmislim, ja ne znam o cemu vi pricate. Nista nije uprosceno, samo smo dobili neke igre i pod zanrove sa konzola koje do sada nisu bili na PC-u.

Ijao osle'o sam oslep'o sam. To je jedini valjani komentar na ono gore boldovano.
Dobra ta vutra a ?
COD4 je najuproscenija moguca varijanta COD2 :smash:, mislim da su hteli vise da uproste nisu mogli. Pocev od samih misija do gameplaya tipa udri levo desno napred nazad, pa ga zabodi celom i laktom, i onda se na pola misije zapitas cemu bre sve ovo.
U COD2 su nivoi bili mnogo lepsi, znalo se kako se napreduje po nivou kroz guzvu (ne tako sto su ti 15 protivnika na 5 m kvadratnih pa ti kao nesto pucas), vec se znalo dimna bomba pa do sledeceg drveta, a u COD4 se desavaju tako apusrdne situacije gde ti i tvojih 2-3 saboraca se borite protvi dvocifrenog broja protivnika na povrsini 5x5 metara. Pa onda ona misija sa snajperom dok cekas helikopter, tako je.beno konzolaski uprosceno, no question about it :smoke:.
Za druge igre ne mogu biti siguran, ali za COD4 mogu biti siguran da su konzole doprinele njegovom srozavanju, ma cak i da nisu, nije mi to mnogo bitno da li su konzole krive ili nisu, bitan je trend u danasnjoj industriji, a taj trend je od fenomenalnog COD2 doveo do COD4.
Instalirao ga presao i bacio u fioku, putuj igumane :wall:.
 
Ijao osle'o sam oslep'o sam. To je jedini valjani komentar na ono gore boldovano.
Dobra ta vutra a ?
COD4 je najuproscenija moguca varijanta COD2 :smash:, mislim da su hteli vise da uproste nisu mogli. Pocev od samih misija do gameplaya tipa udri levo desno napred nazad, pa ga zabodi celom i laktom, i onda se na pola misije zapitas cemu bre sve ovo.
U COD2 su nivoi bili mnogo lepsi, znalo se kako se napreduje po nivou kroz guzvu (ne tako sto su ti 15 protivnika na 5 m kvadratnih pa ti kao nesto pucas), vec se znalo dimna bomba pa do sledeceg drveta, a u COD4 se desavaju tako apusrdne situacije gde ti i tvojih 2-3 saboraca se borite protvi dvocifrenog broja protivnika na povrsini 5x5 metara. Pa onda ona misija sa snajperom dok cekas helikopter, tako je.beno konzolaski uprosceno, no question about it :smoke:.
Za druge igre ne mogu biti siguran, ali za COD4 mogu biti siguran da su konzole doprinele njegovom srozavanju, ma cak i da nisu, nije mi to mnogo bitno da li su konzole krive ili nisu, bitan je trend u danasnjoj industriji, a taj trend je od fenomenalnog COD2 doveo do COD4.
Instalirao ga presao i bacio u fioku, putuj igumane :wall:.

Ah, evo ga i zdravko, što mu niste pomogli da pređe i CoD4 nego se čovek nervira i proglašava ga konzolaškom igrom :D

Kada gx-x govori o usložnjavanju igre, ne misli nikako na single play misije, njihovu strukturu ili šta se u njima radi. Govori o gejmpleju, o napucavanju, o mogućnostima multipleja. To da su u CoD2 nivoi bili mnogo lepši i ostalo što navodiš...realno, sa single strane, obe igre su manje-više iste.



Anyway, koliko mi je poznato, u Far Cry 2 uopšte neće biti vanzemaljaca ili čudovišta, pošto vidim da su već krenule standardne primedbe :) Glavni lik će se boriti protiv tamošnjih warlordova. Možda nekome zvuči neinteresantno, meni deluje baš OK. Uz lepu grafiku i standardno solidno napucavanje koje očekujem intenzivno zadovoljenje uz igru, samo da se malkice više potrude oko priče - užitak će biti maksimalan :)
 
Haha halo 3 je bio namrtvo dobra zabava to sam rekao i tada ali ajde , nemoramo polemisati o fps Ja sam vise ljubitelj rpg pa udri . Oblivion je pravi prikaz kako se uproscavanjem zanra priblizava novim kupcima to jest sirokoj masi ali ti to ne zelis da priznas sve igre koje si nabrojao su sa novom brojkom u imenu izgubile nesto od identiteta originalne igre , zasto,zato sto se zeli vise para a ako zelis vise para moras da igru ucinis pristupacnu sirokoj masi a o tome se zapravo ovdje radi da igra vise nije ono sto bi trebalo da bude razvodni se i u tom procesu izgubi od svega po malo kao finalni proizvod. Ono sto zbilja pokusavam reci da ce se igre u narednom periodu praviti vise kao hibridi spoj nekad nespojivih zanrova ne toliko zbog konzola koliko zbog ogromnog broja novih igraca koji su stariji i imaju para da potrose na igre koje u prosjeku igraju pola sata.Ja mislim da nas ocekuje jedna velika papazijanija na pokretnoj traci nakojoj ce igre izlaziti mnogo brzo ali sa malim ili nikakvim kvalitetom takozvane odigraj i baci igre ili za nas mozda bolji naziv probaj i baci.
jeli dobar taj lair filipe:D
:)

Oblivion apsolutno ni po čemu nije predstavnik uprošćenih igara, osim ako se ono što gx-x navodi ne smatra uprošćavanjem. Mislim, zaista, baš su ga osakatili time što ne moraš da putuješ satima do nekog mesta i što je sada na mapi označeno kuda ići da se izvrši kvest. Jaka stvar. Ranije si imao hintove, pa to deluje super kada je lako uočljivo, ali kada ti odvale "tamo iza treće stene skreni puteljkom levo, idi do vrha, a potom sedi ispod trećeg drveta i odmori se par sati..." Sa druge strane, igra je usložnjena u mnogim aspektima, tako da je to sasvim kompenzovalo ono što je navodno "uprošćeno", jer omogućava igraču da se fokusira na izvršavanje kvestova i gejmplej umesto na sporedne radnje, kao što je putovanje. Borba je poboljšana neuporedivo, gejmplej je mnogo bolje balansiran između klasa, više nije akcenat na oružju za blisku borbu do te mere da prelazak sa nekim drugim karakterima postaje mučenje i tako dalje.

Opet, ja ne sporim da više gotovo da nema onih "klasičnih" RPGova. Ali za to konzole sigurno nisu krive. To je baš, ono, PC hardcore žanr, sa kliktanjem mišem i pogledom odozgo, koji se skoro nikada nije šetao van PCja. Problem je što developeri smatraju da publiku to ne interesuje generalno i da nemaju kome tako nešto da prodaju. I verovatno su u pravu, jer sa jedne strane igrači stalno kukaju kako je staro super, a onda u novom traže dlaku u jajetu.

Što je najgore, ti klasični RPGovi bi legli konzolama samo tako. Naročito, ali naročito nešto kao Fallout, gde je borba potezna. Hardverski naravno nije problem uopšte napraviti je, svaka konzola je danas dovoljno jaka da tera bilo šta. Vodiš lika jednom pečurkom, drugu koristiš kao kursor i za skrolovanje, inventar na start, dovoljno dodatnih tastera, borbe potezne i nema cimanja niti potrebe da se nešto što hitnje odradi. Zašto to niko ne želi da napravi - ne znam. Sa druge strane i strategije polako dolaze na konzole. Evo ih Command & Conquer, Supreme Commander, Tom Clancy's Endwar. Te igre sigurno nisu razvodnjene, niti su razvodnjenije od njihove PC varijante, sem što je mikromenadžment malo komplikovaniji zbog drugačijeg formiranja grupa. Na kraju se ispostavlja da je najveći problem upravo u fpsovima jer je gamepad manje efikasan od miša i tastature, odnosno da su najveće modifikacije napravljene upravo u žanrovima koji i nisu baš "pametni" i "vijužno zahtevni", već obrnuto, upravo u onim žanrovima koji su najintenzivniji i koji najviše zavise od refleksa. Evo i gore pominjani Oblivion - jedina razlika koju ja u suštini vidim u odnosu na PC verziju jeste što u inventaru nešto brže nađem item zahvaljujući točkiću na PCju, dok ovde moram da držim taster malo duže.

Slažem se za to da nas očekuje puno igara koje će biti kao nekakva papazjanija i razvodnjen krš. Kao da toga nekada nije bilo ;) Toga je uvek bilo i biće i takve igre su po brojnosti uvek bile u debeloj prednosti nad igrama oko kojih se svi možemo složiti da simbolizuju kvalitet. Ipak, samo ozlojeđeni igrači jednog te istog žanra ili fanovi nekog serijala koga više nema mogu da tvrde da sve živo propada zato što nema njima omiljene igre. Onaj ko je objektivan i pogleda malo u same igre videće veliki broj kvalitetnih naslova, možda nikad veći. Sa druge strane, te igre nisu ravnomerno raspoređene po žanrovima pa su neki zapostavljeni, ali nekada je bilo obrnuto. Ono što meni naročito prija jeste totalni trijumf igara koje su nekada posmatrane kao simbioza žanrova i kojih je bilo na kašičicu (Elder Scrolls, System Shock, Deus Ex, Battlezone) koje su nastale objedinjavanjem više (tada delovalo) nespojivih žanrova, pa ja danas imam sve što želim, i RPG u kome lično učestvujem, i strategiju u kojoj mogu da se spušta i zumiram i tako dalje. Pride, dobijemo sasvim korektne i solidne portove najboljih igara sa konzola. Neke su odlične, neke su samo ok, neke su čist promašaj, ali Bože moj. Užasno su me nervirala ona kukanja kako su portovi loši i krene topik u smeru kako je port loš, a ljudi ne vide da je igra loša i niko da kaže "hej, igra je loša." nego se diskutuje o kvalitetu porta, a oni koji kažu da je igra loša ne kažu da je zbog plitkog gejmpleja i sl. nego zato što je port loš. Istina, sve je manje para u industriji, ali zar je na nama da brinemo zbog toga?

Lair je fantastično :) Nikada nisam igrao nešto takvo i zaista je pravo osveženje među akcionim igrama. Svima ga preporučujem :)
 
Poslednja izmena:
izvini cod2 je: "This is your riffle, this is your gun"
cod4 je.............................. - I I - ................. + this is your airstrike, this is your chopper, this is your nightvision...bla bla

po meni to je kompleksnije.

gameplay koji si opisao je identican kao u cod2. Tu se nista nije promenulo sem okruzenja i dodatnih efekata. flank here, flank there, assault this, destroy that....brdo bezglavih neprijatelja koji spawnuju dok ne dodjes do checkpointa. Puska, pistolj, bomba. Igrao sam cod2 pre 3 meseca (ponovo igrao) i preporucujem da probas isto to i onda mi reci da je cod2 kompleksniji i drugaciji....

cod4 je 2x bolji od cod2, o MP-u da ne govorim. U cod2 nisam razlikovao svabe od mojih, svi isti, samo moji malo vuku na braon i imaju kape, isto je takva frka...ma, nisi uopste u pravu, i tamo je vecina borbe po predsobljima, sobama, i cuci u zgradi i pucaj na livadu. Isto sve bre.

i opet ponavljam - ne znam za tebe ali meni je cod4 bar 2x bolji od cod2. Cod2 mi nije ni bio nista posebno ni kad je izasao, a ovo je prosto odlicno !
 
Ah, evo ga i zdravko, što mu niste pomogli da pređe i CoD4 nego se čovek nervira i proglašava ga konzolaškom igrom :D

To da su u CoD2 nivoi bili mnogo lepši i ostalo što navodiš...realno, sa single strane, obe igre su manje-više iste.


Napisah da je predjoh i nastavih dalje, never loocking back over my shoulder :smoke:.
Ne narezah igru, ne vredi 30-tak dinara (or 60, ako bejashe na 2 dvd-a, zaboravih) ,).
A ovo za konzolu, malo da te isfrustririam, jer je to tvoje common stanje, tada si najjaci :d, mislio sam na uproscavanje, ili sam pak mislio na konzolisanje, ah pomesah sad, dodje mi na isto :type:.


izvini cod2 je: "This is your riffle, this is your gun"
cod4 je.............................. - I I - ................. + this is your airstrike, this is your chopper, this is your nightvision...bla bla

po meni to je kompleksnije.

gameplay koji si opisao je identican kao u cod2. Tu se nista nije promenulo sem okruzenja i dodatnih efekata. flank here, flank there, assault this, destroy that....brdo bezglavih neprijatelja koji spawnuju dok ne dodjes do checkpointa. Puska, pistolj, bomba. Igrao sam cod2 pre 3 meseca (ponovo igrao) i preporucujem da probas isto to i onda mi reci da je cod2 kompleksniji i drugaciji....

cod4 je 2x bolji od cod2, o MP-u da ne govorim. U cod2 nisam razlikovao svabe od mojih, svi isti, samo moji malo vuku na braon i imaju kape, isto je takva frka...ma, nisi uopste u pravu, i tamo je vecina borbe po predsobljima, sobama, i cuci u zgradi i pucaj na livadu. Isto sve bre.

i opet ponavljam - ne znam za tebe ali meni je cod4 bar 2x bolji od cod2. Cod2 mi nije ni bio nista posebno ni kad je izasao, a ovo je prosto odlicno !


Da, vama dvojici (ako je filipenko uopste igrao cod4) su i 2. i 4. deo veoma slicni, zato sto ste casual igraci :smash:.
Finese su bitne, ali njih je tesko uociti, naravno.

Ako nista drugo, (a ima ga na pretek tog drugog, no necu se cimati da objasnjavam), onda atmosfera II svetskog rata, a ne ovde mi pustaju kao onu uvodnu animaciju, gde jelte nekog americkog vojnika, heroja rata, odanog muza i oca sesnajestoro dece, vode vezanog kroz grad u kolima i onda ga mucki ubijaju pred kamerama (ne kazem da mi se nije svidelo :d), samo kazem da je jeftino, sad u meni treba da se probudi strast, pa da krenem da ubijam svakog ko ima bradu :smash:, oh no u don't.
A kad se setim cod1, mission pack i cod2, ne znam ni gde je bilo, e bre onaj rus jurisa sa zastavom bre unarmed na nemacki mitraljez, prelazimo preko Rajne beshe, da zadamo poslednji udarac Nemcima, stajemo u red i ja dobijam fucking bullets i treba da jurim za covekom ispred mene, ako ga ubiju da mu uzmem pushku, and so many more. Hvala gx-x, sto me podseti, odoh da ga instaliram. Prvi deo, pa misssion pack, pa 2. deo, mada znam svaki cosak ovih igara...

E bre deco ATMOSFERA je kljucna rec za cod, ne kazem da je u cod4 nema, samo mi nije bliska srcu ;). Valja samo misija u Chernobylu (valjda zato i sto sam igrao Stalkera i volem ga :d), ali i nevezano za Shunjaca, te misije su ok odradili, mada su ga us.rali sa onom poslednjom misijom.

A za multi me zabole bas qrac.
 
Poslednja izmena:
ako nista drugo, takvih sekvenci u cod2 nije bilo, eto ti napredak. :) I dosadni ste bre vise sa tim WW1/2 shooterima, kako vas ne smori to ? svabnzi ovde, svabenzi tamo...
 
ako nista drugo, takvih sekvenci u cod2 nije bilo, eto ti napredak. :) I dosadni ste bre vise sa tim WW1/2 shooterima, kako vas ne smori to ? svabnzi ovde, svabenzi tamo...

Pa imas bre Far cry, Crysis, pun qrac doomolikih igara, and so on..., kao da ima kvalitetnih ww2 igara na pretek...
 
A ovo za konzolu, malo da te isfrustririam, jer je to tvoje common stanje, tada si najjaci, mislio sam na uproscavanje, ili sam pak mislio na konzolisanje, ah pomesah sad, dodje mi na isto :type:.
Naravno, nekome ko se ne razume i ko nema pojma šta priča sve to deluje isto :)

Da, vama dvojici (ako je filipenko uopste igrao cod4) su i 2. i 4. deo veoma slicni, zato sto ste casual igraci :smash:. Finese su bitne, ali njih je tesko uociti, naravno.
:laugh:
I koje si ti to drastične finese uočio, a da su nešto objektivno, osim što odvališ da u CoD4 eto ima neprijatelja u 5x5 prostoru? Šta si to uočio što casual noobovi gx-x i ja nismo? :) Šta je to izmenjeno i upropašćeno? Gejmplej? Napucavanje? Dizajn nivoa? Svašta. Skoro svaki element u CoD4 je na višem nivou nego u prethodnicima. Jedino se možda neprijatelji preterano mnogo spawnuju, što je najbolji dokaz kako ti shvataš "finese" - tamo se sponuje 20 neprijatelja, ovde 30, a to je kao mnogo i ja sada trebam da ti verujem da to ne valja.

Ako nista drugo, (a ima ga na pretek tog drugog, no necu se cimati da objasnjavam), onda atmosfera II svetskog rata, a ne ovde mi pustaju kao onu uvodnu animaciju, gde jelte nekog americkog vojnika, heroja rata, odanog muza i oca sesnajestoro dece, vode vezanog kroz grad u kolima i onda ga mucki ubijaju pred kamerama (ne kazem da mi se nije svidelo :d), samo kazem da je jeftino, sad u meni treba da se probudi strast, pa da krenem da ubijam svakog ko ima bradu :smash:, oh no u don't.
A kad se setim cod1, mission pack i cod2, ne znam ni gde je bilo, e bre onaj rus jurisa sa zastavom bre unarmed na nemacki mitraljez, prelazimo preko Rajne beshe, da zadamo poslednji udarac Nemcima, stajemo u red i ja dobijam fucking bullets i treba da jurim za covekom ispred mene, ako ga ubiju da mu uzmem pushku, and so many more. Hvala gx-x, sto me podseti, odoh da ga instaliram. Prvi deo, pa misssion pack, pa 2. deo, mada znam svaki cosak ovih igara...

E bre deco ATMOSFERA je kljucna rec za cod, ne kazem da je u cod4 nema, samo mi nije bliska srcu ;). Valja samo misija u Chernobylu (valjda zato i sto sam igrao Stalkera i volem ga :d), ali i nevezano za Shunjaca, te misije su ok odradili, mada su ga us.rali sa onom poslednjom misijom.
I ovo je to? Mane koje navodiš su što si u ekspanzijama ranijim išao prvi, dobijao metak, "kad se setiš prvih igara, šta je sve u njima bilo..."? Možeš ti to i bolje, recimo da navedeš neki gameplay element oko čega bi mogao da proširiš tezu o unakaženoj igri i o tome zašto je ovaj nastavak loš, a prethodni dobri.

Koliko si "pametan i napredan", kako se hvališ, mogao si da skapiraš da taj koga vuku kroz grad u uvodnoj animaciji nije nikakav američki vojnik, već izabrani predsednik muslimanske zemlje koga teroristi, nakon vojnog puča, izvode i ubijaju kao psa, što samo ilustruje uzurpaciju i golu silu primenjenu nad narodnom voljom. Nikakav to vojnik nije.

Sve ovo kažeš, a potom:
A za multi me zabole bas qrac.

...što samo govori koliko pojma nemaš o čemu govoriš, baš kao i svi noobovi koji izigravaju baje među sirotinjom i koji u životu ne pokrenu igru u multipleju, ali zato probaju sve. CoD4 99% uspeha upravo duguje tom segmentu igre. Niti je on popularan zbog neke dinamike, pametnih neprijatelja u ovom ili prethodnim nastavcima, što neko obožava WW2 ili savremeno okruženje - bolji ljude uvo. Sa druge strane, dođu im ovdašnji zaluđenici koji prihvate hype prevashodno kreiran zbog multipleja, ali naravno taj segment igre ni ne pokrenu, već kukaju na neke potpuno nebitne stvari ili obrnuto, hvale igru zbog potpuno nebitnih stvari, viđenih već 100 puta.

A ta rečenica, tako mudra, bistra, od prefinjenog igrača pametnih igara, samo govori koliko nisi u stanju da izađeš iz sopstvene kože i probaš da proceniš nešto parametrima koji nisu isključivo tvoji. Vidiš, u svetu većina FPS igrača igra potpuno suprotno od toga kako ti igraš. Oni kupe Battlefield 2, igraju ga 4-6 meseci, pa onda opikaju malo Counterstrike ili Quake Wars, zatim dođe CoD4 pa će njega igrati 4-5 meseci, do nekog novog Battlefielda, Armed Assaulta ili nečeg trećeg. Na drugoj strani ostaje mali broj zaluđenika koji igraju svaki krš koji izađe, i umišljaju da su pro gameri zbog toga :d Pravi igrači igraju 2-3 FPSa godišnje, maksimalno. I to ako i odigraju 3. Tadaje treći uglavnom neko veliko ime, npr. Crysis. Njega odigraju, pa prodaju. Ostale 2 igre "igraju", a ne "odigraju", jer ih cepaju trajno u multipleju, a ne troše bandwidth na skidanje svega što nosi oznaku FPS.
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno