Šta je novo?

Sve o putu na more autom

Na Bitolju iz pravca Grčke katastrofa gužva trenutno, 18h po lokalnom vremenu, jako sporo ide, jedna kolona samo, izuzev EU vozila, njih puštaju drugom trakom dosta brže
 
Evo i ja da se zapljunem sa izveštajem sa mora. Na Tasosu giros pita 4eur (najbolja, kod bucka u Potosu), porcija ribe oko 12eur, škampe u belom sosu 14eur, papucaki (musaka sa patlidžanom) 10eur. Pivo po plažama 5-6eur. Ležaljke na "Paradajz" plaži (kako deca kažu za Paradise) su bile 10eur set, sad kažu odoše na 25. Srećom imam svoje ležaljke iz Dekatlona, pa ne bacam 100eur na plažu. A što se potrošnje tiče, vi kao da niste IT entuzijasti, čim ne overklokujete automobile. Moj OC-ovani 2.0tdci troši 7.1 na autoputu, u lokalu pola litra do litru više, doduše Mondeo karavan sa krovnim koferom, natovaren stoji ko gliser. Sipam u MKD na Makpetrol ili OKTA pumpama, bolji dizel, i dopunim na kopnu pre trajekta. Na ostrvima je obično skuplje, pa ne dolivam. A što se tiče granica, u Subotu pre desetak dana smo krenuli oko 22:30 iz BGD, u dolasku smo čekali na Preševu oko 1.5h i na Evzoniju oko 1h. Nadam se da će povratak u Petak popodne biti brži. Ostajemo ceo danna plaži sa restoranom, toaletom i tuševima, pa nije problem da se kupamo i iskoristimo ceo dan za plažu. Od prošle godine noćimo u MKD u povratku, ostarilo se i ne mogu da vozim više u cugu u povratku.
PS: Ove godine uzeh Open Balkan TAG i mogu reći da je super stvar, jer sam prolazio bez zastoja naplatne rampe, dok je na plaćanju uvek bilo 2-5 automobila koji stoje u redu pred svakom rampom.
 
Pazite se na Okta pumpama koje su prve do granice, kradu opasno. Mene su pokusali na brzinu da izvacare kod Dojrana cak iako sam placao karticom, naplatili 200 denara vise. Kada sam trazio da mi daju fiskalni oni kao ne mogu da ga nadju zagubio se.. Na kraju posto sam insistirao na fiskalnom nasli ga posle 10 minuta, izvinili se sto su greskom naplatili vise i vratili kusur. I od jos nekih ljudi sam cuo slicne price o kradji.
 
Sto se tice tag-a radi super u makedoniji. Jedan savet za vozace koji ne bi da cekaju na granici dugo, verujem da niko ne zeli. Uvek zaobidjite red i vozite sto blize prelazu, ubacite se u red na kvarnjaka. Znam da ovo zvuci lose, ali dosta to njih radi. Ja sam isto to uradio. Kad sam dosao na bogorodicu red je bio u dve kolone skroz do zadnje pumpe. Pratio sam jedan auto ispred, ceo red smo prosli i bio sam mozda dvadeseti u redu. Najbolnije je gledati druge kako se ubacuju i ostati posten u svom redu 3h. Ja sam bukvalno obe granice presao za 46minuta. Inace u povratku nocu na granicama nije bilo nikoga. Oko 1h posle ponoci. Kad vozite sa tempomatom 110km/h, znaci lagano od Subotice do Pefkohori nesto preko 900km od punog rezervoara 70l, ostaje vise nego pola
 

Prilozi

  • IMG_20230809_064952.jpg
    IMG_20230809_064952.jpg
    190.6 KB · Pregleda: 113
Sto se tice tag-a radi super u makedoniji. Jedan savet za vozace koji ne bi da cekaju na granici dugo, verujem da niko ne zeli. Uvek zaobidjite red i vozite sto blize prelazu, ubacite se u red na kvarnjaka. Znam da ovo zvuci lose, ali dosta to njih radi. Ja sam isto to uradio. Kad sam dosao na bogorodicu red je bio u dve kolone skroz do zadnje pumpe. Pratio sam jedan auto ispred, ceo red smo prosli i bio sam mozda dvadeseti u redu. Najbolnije je gledati druge kako se ubacuju i ostati posten u svom redu 3h. Ja sam bukvalno obe granice presao za 46minuta. Inace u povratku nocu na granicama nije bilo nikoga. Oko 1h posle ponoci. Kad vozite sa tempomatom 110km/h, znaci lagano od Subotice do Pefkohori nesto preko 900km od punog rezervoara 70l, ostaje vise nego pola
Ajde stisni tog TDI-ja kako dolikuje,kakvih crnih 110km/h na autobanu
 
To je bilo u povratku, al bato onda trosi duplo. Svejedno dpf sam morao ocistiti svakako. Inace 5g vodafon u Pefkohoriju radi dobro samo u jutarnjim satima. Navodno je bolji kosmote. Ovo je najbrze sto sam izmerio.
 

Prilozi

  • Screenshot_2023-08-16-15-53-55-237_org.zwanoo.android.speedtest.jpg
    Screenshot_2023-08-16-15-53-55-237_org.zwanoo.android.speedtest.jpg
    49.4 KB · Pregleda: 94
Sto se tice tag-a radi super u makedoniji. Jedan savet za vozace koji ne bi da cekaju na granici dugo, verujem da niko ne zeli. Uvek zaobidjite red i vozite sto blize prelazu, ubacite se u red na kvarnjaka. Znam da ovo zvuci lose, ali dosta to njih radi. Ja sam isto to uradio. Kad sam dosao na bogorodicu red je bio u dve kolone skroz do zadnje pumpe. Pratio sam jedan auto ispred, ceo red smo prosli i bio sam mozda dvadeseti u redu. Najbolnije je gledati druge kako se ubacuju i ostati posten u svom redu 3h. Ja sam bukvalno obe granice presao za 46minuta. Inace u povratku nocu na granicama nije bilo nikoga. Oko 1h posle ponoci. Kad vozite sa tempomatom 110km/h, znaci lagano od Subotice do Pefkohori nesto preko 900km od punog rezervoara 70l, ostaje vise nego pola
Naravno, ubedljivo najbolji savet. Predlažem i da pretičete zaustavnom trakom, to se isto dosta uštedi. Isto i u Lidlu na kasi. Obiđete lepo sve, i prvi ste.
 
Prelazio preključe granicu na putu za GR.
Na Preševo/Tabanovce prošao za 10 min, bio na granici oko 11h.
Bogorodici/Evzoni prošli za oko pola sata, isto nije bio gužvanjac, ali tu se baš desilo ovo što @bombaš sugeriše da se ne radi…pametnjaković sa BG tablama pokušao da iseče kolonu, iako realno nije bila neka gužva, izašao Grk i hteo da mu očita bukvicu za ovakvo ponašanje, bilo malo tenzije, ali se “pametni” vratio u svoj red.
BTW, na Tasosu je ubedljivo najbolji suvlaki i ostali roštilj u samom Tasosu, Masabuka grill na ulici, posebno dobri su specijalni komadi mlevenog jagnjećeg mesa sa začinima, nešto tako dobro nisam nikad jeo.
 
Mislim da su ovi ćevapi na slici, ali da me ubiješ, ne mogu da se setim kako se zove.
Ali realno sve im je odlično, šta god da uzmeš nećeš se pokajati.
Skoro uvek je gužva, što je najbolji pokazatelj.
 
Meni reče majstor iz jednog servisa dpf filtera u Nišu, da u Makedoniji izbegavam Shell dizel, kaže da mu bilo dvadesetak njih sa zapušenim filterima na povratku sa letovanja, svi sipali na Shell.
 
Ja sipao na Shell u Srb, onda u Mk, a onda u Bug.
Posle makedonskog je Pug počeo da vuče ko lav. I posle bugarskog je vukao dobro. A sad opet po starom..
Realnije je da se to od ranije nakupila čađ iz nisovog goriva.
Moje iskustvo je takvo, posle 3 meseca NisOvog dizela clodging fault iskočio..
 
Odlično je MK gorivo, sipao običan dizel na Lukoil pumpi na granici do čepa, do Sitonije išao Fluence mnogo bolje nego u Srbiji sa onim NIS “specijal” dizelom, plus je potrošnja značajno pala. I dalje mi stoji crta kao da je pun rezervoar, a prešao sam brat bratu 170km.
 
Не може ДПФ да се зачепи од једног, два сипања на мору.
 
Ja sipao na Shell u Srb, onda u Mk, a onda u Bug.
Posle makedonskog je Pug počeo da vuče ko lav. I posle bugarskog je vukao dobro. A sad opet po starom..
Realnije je da se to od ranije nakupila čađ iz nisovog goriva.
Moje iskustvo je takvo, posle 3 meseca NisOvog dizela clodging fault iskočio..
Nije to do Nisovog dizela, nego do nacina voznje. Svi mi ovde sa Nisovim dizelom mesecima vozimo po gradu, a dizel je masina koja trazi otvoren put. I onda kad krenemo na more, taman ga do Makedonije produvamo, pa kad sipamo makedonski dizel imamo utisak da bolje vuce..

Odlično je MK gorivo, sipao običan dizel na Lukoil pumpi na granici do čepa, do Sitonije išao Fluence mnogo bolje nego u Srbiji sa onim NIS “specijal” dizelom, plus je potrošnja značajno pala. I dalje mi stoji crta kao da je pun rezervoar, a prešao sam brat bratu 170km.
Potrosnja ti u Makedoniji padne zato sto se makedonskim autoputem vozi znacajno sporije nego nasim. Nasim se vozi 130kmh, a kada udjes u Makedoniju i dodjes do razdvajanja autoputa, tu je 80kmh ogracinje. Otpor vazduha koji je kljucan za potrosnju raste kvadratno u odnosu na povecanje brzine, a ne linearno.
 
Ta prva crta inače najsporije pada, takvi su merači na svim kolima.
 
Potrosnja ti u Makedoniji padne zato sto se makedonskim autoputem vozi znacajno sporije nego nasim. Nasim se vozi 130kmh, a kada udjes u Makedoniju i dodjes do razdvajanja autoputa, tu je 80kmh ogracinje. Otpor vazduha koji je kljucan za potrosnju raste kvadratno u odnosu na povecanje brzine, a ne linearno.
Ne slažem se ni sa prvim delom odgovora, ali nije za ovu temu da rasplinjavamo.
Kod nas vozim do 120 na autoputu, potrošnja je oko 4,5l/100.
Sa makedonskim/bugarskim dizelom je 3,5-4 l/100km potrošnja pri istoj brzini.
Inače sam testirao potrošnju preko peugeot aplikacije i drivo aplikacije gde uvek ubeležim sipanje goriva zadnjih x godina. Potrošnja po autu i sipanje (drivo app) se gađa u 100ml.
Da ne ulazimo u dalju dubiozu, ali svi smo primetili da je naše gorivo šit, i to je nesporno.
 
Ne znam zbog čega se ne bi složio sa prvim delom odgovora.. Ja vozim benzinca, pa za samo 150km auto-puta izduv na auspuhu "pobeli".
Boja na izduvu zavisi i od drugih faktora, a jedan od njih moze biti i količina sulfatnog pepela u motornom ulju
Не може ДПФ да се зачепи од једног, два сипања на мору.
Ne može da se začepi ni kad ga nema. Ko ga ima, a vozi po gradu, problem zagarantovan. Ko izlazi redovno na autoput, ni ne zna da ga ima (DPF)
 
Inače, preporuka za grčki tag, dobija se besplatno uz minimalnu uplatu od 15€, ima ga na nekim pumpama (imaju kućicu ispred pumpe na kojoj piše FastPass), dopuna se posle vrši preko app-a. Ide na isti nosač kao i naš tag.
 
Dobija se džabe, ali mora da se vrati, doduše ne znam da li pre izlaska iz zemlje ili može i kasnije. Ovo pišem baš za fastpass koji spominješ, koji je u stvari transponder koji daje nea odos. Egnatia pass od egnatia odosa se ne vraća.
 
Nazad
Vrh Dno