Šta je novo?

Kupovina avio karte putem interneta

Pa generalno, biranjem tipa karte prilikom kupovine, ti se slažeš i sa uslovima povraćaja novca ili promene termina leta. Od tih uslova zavisi i cena karte. Postoje karte sa daleko fleskibilnijim opcijama promene termina ili delimičnog ili potpunog povraćaja novca, ali one su u zavisnosti od tih uslova nešto skuplje, ili čak mnogo skuplje. Ali uglavnom su definisane prilikom kupovine. Kupovinom karte se slažeš sa tim uslovima. Ako ti ne odgovaraju, ne kupuješ kartu. Ako želiš da ih "prevariš", onda si ti strana koja krši ugovor.

Banka ti može skinuti rezervaciju novca ako još nije skinut sa kartice, ili na svoju štetu vratiti novac ako je kartica zloupotrebljena. Ali banka ne može sa računa avio kompanije skinuti već uplaćeni novac osim ako nije bila neka greška u transakciji, i to mora biti u saglasnosti sa primaocem novca (avio kompanija u ovom slučaju). Transakcija može biti poništena samo ako se dokaže da je u pitanju bila prevara ili greška. A banka sigurno neće biti sudija u nekom sporu između tebe i avio kompanije.

Pa zamisli šta bi bilo da se nakon obavljene transakcije ona može poništiti na reč kupca?!?

Kako to radi u USA nemam pojma, al' ja bih rek'o da je to neki hoax, ili da su ti što su uspeli da ponište već obavljenu transakciju nešto prećutali.
 
Pitanje za iskusnije putnike- kako izbeći plaćanje (velikih) penala prilikom kupovine karata?
Već treći put mi se dešava slična situacija, zbog promene ličnih ili poslovnih obaveza, menjam datum karte. ta promena me obično izađe duplo u odnosu na ono što sam platio. Takođe jednom prilikom uopšte nisam mogao da iskoristim let, i naravno nije mi vraćen novac (pisalo je bez refundacije naravno).

E sad, video sam (na avio forumima) da iskusniji putnici iz USA plaćaju putem kreditnih kartica pa onda traže refundaciju preko banke tj poništenje transakcije. Ne znam da li je ovo usluga banke ili potrošačko pravo u USA (da se sve plaćeno može poništiti), ali me zanima da li je nešto slično moguće kod nas (pravo da refundiram kartu kada kog želim, bez plaćanja penala).
Znam samo da je u pitanju plaćanje kreditnom, a ne debitnom karticom.
Hvala
das nekom ko zna da ti to uradi, pa kad nisi siguran u datume uzmes u startu nesto skuplju kartu ali sa mogucnoscu zamene. Sve ostalo sa tim refundovima je pokusaj prevare i ne bih se ja igrao sa avio kompanijama bas tek tako.
 
Pa zamisli šta bi bilo da se nakon obavljene transakcije ona može poništiti na reč kupca?!?

Kako to radi u USA nemam pojma, al' ja bih rek'o da je to neki hoax, ili da su ti što su uspeli da ponište već obavljenu transakciju nešto prećutali.
Mislim da je ideja kao sa klasičnom robom da se može vratiti novac ako kupac želi. Sigurno je da bi banka/kartičarska kuća preuzela trošak toga tj neko mora.
USA me i ne zanima, zanima me kako je kod ili u EU to rešeno.
das nekom ko zna da ti to uradi, pa kad nisi siguran u datume uzmes u startu nesto skuplju kartu ali sa mogucnoscu zamene. Sve ostalo sa tim refundovima je pokusaj prevare i ne bih se ja igrao sa avio kompanijama bas tek tako.
Drugim rečima kupovati karte preko agencije koje dopuštaju da se karta zameni tj refundira? Tj ne kupovati direktno na sajtu.
 
Svako moze da zameni, ali je pitanje koja tarifa sta nudi. Neke nude jednu promenu, druge nude promenu povratka itd itd. Da ne bi ucio sve to, realno ti je mnogo bolje da kupis preko nekog, njihove marze su besmisleno male a siguran si da ce ti biti predocene sve osobine te karte koju si kupio.
 
Ja sam jednom u životu 2018 iskoristio tu opciju sa mojom Master card kreditnom jer nisam mogao da putujem za Srbiju zbog zdravstvenog stanja u tom momentu. Lufthansa je vratila 300$, a MC, uz dokaz od doktora u vezi stanja, resto. Verovatno i u Srbiji imate neku karticu koja pokriva troškove ovog tipa.
 
Svako moze da zameni, ali je pitanje koja tarifa sta nudi. Neke nude jednu promenu, druge nude promenu povratka itd itd. Da ne bi ucio sve to, realno ti je mnogo bolje da kupis preko nekog, njihove marze su besmisleno male a siguran si da ce ti biti predocene sve osobine te karte koju si kupio.
Dakle kupovina preko turističkih agencija koje prodaju karte jel o tome govorimo?
 
Pa ne znam sta ces da izaberes od oblika firme poenta je da to uradi osoba koja je upoznata sa osobinama tarifa kod aviokompanija i da ti objasni to pri izboru.

Aha sad sam shvatio zasto tako pitas. Da dopunim, ne postoji agencija koja ti dopusta refundaciju, to je iskljucivo do avio kompanije i njihovih definisanih tarifa. Tebi treba neko ko ce ti pomoci da izaberes tarifu koja ti odgovara kod avio kompanije koja dopusta takve promene koje tebi trebaju. Ili bar najpribliznije tvojim potrebama.
 
Pitanje u vezi ručnog (carry on) prtljaga.
Imam ručnu torbu koja je uvek prolazila svugde (dimezije 55x39x20 cm). Međutim pročitao sam na sajtu Air France (sa kojim treba da putujem da je dozvoljeno 55cm x 35cm x 25cm).
Kao što se vidi dozvoljavaju manju širinu nego većina drugih kompanija. Takođe i KLM ima taj uslov. British Airways daje 45cm širine recimo.

Da li oni doslovno mere ovo ili ne, tj da li ću morati nešto da doplaćujem?
 
Air France, kao ni KLM ne meri dimenzije prtljaga. Više puta sam putovao s tim kompanijama. Na interkontinentalnim letovima sam pored te torbe unosio i ranac (malo veći). U BG su mi nudili da mi i tu torbu čekiraju da je ne nosam po avionu, ali nisam mogao jer sam imao lomljive stvari. Isto važi i za Transavia let ukoliko je u pitanju AirFrance/KLM karta.
Eventualno možda ako primete da je nešto očigledno baš veliko.
 
Rezervisao sam dve karte Turkishom za kraj novembra do Singapura. Međutim ,iz zdravstvenih razloga ne mogu da putujem. Kada sam kupovao karte izabrao sam najjeftiniju opciju, bez mogućnosti promene termina i refunda.
Međutim, pre 10ak dana došlo je do promene termina leta, ništa značajno, tipa pola sata kasnije polazi avion iz Istanbula gde presedan.
Da li postoji mogućnost da se na osnovu toga pozovem i da dobijem refund, ili bar neki vaučer za taj iznos?
Kad krenem da otkazem let napiše mi Are you sure ... i kao na sledećoj strani će da mi napise koliki je refund,plašim se da neću moći posle da tražim jer je karta kupljena bez mogućnosti refunda.
 
Ja kad sam zbog istih razloga otkazao dobio sam 300$/1000 preko avio kompanije. Ali sam zato dobio ostatak preko mastercard kreditne koja pokriva otkaz putovanja u slučaju bolesti. Nećeš dobiti povratak novca na osnovu tog kašnjenja to je sigurno.
 
Ja kad sam zbog istih razloga otkazao dobio sam 300$/1000 preko avio kompanije. Ali sam zato dobio ostatak preko mastercard kreditne koja pokriva otkaz putovanja u slučaju bolesti. Nećeš dobiti povratak novca na osnovu tog kašnjenja to je sigurno.
A na osnovu medicinske dokumentacije? Kardiohirurška operacija je u pitanju.
Prihvatio bih i npr vaučer u narednih godinu dana za te pare.
Možda najbolje da pozovem naše predstavnistvo ili direktno da pišem na glavni mail.
 
Mislim da u tom slučaju imaš šanse. Pozovi kompaniju vidi koji su uslovi.
 
@estranged Ukoliko je promenjen broj leta, onda sigurno može full refund. Imao sam baš takav slučaj sa Turkish pre nekoliko godina.
U svakom slučaju, najbolje da pozoveš samu kompaniju, pa da proveriš kakve su ti opcije. Njihovu agenciju u BG je prosto nemoguće dobiti (pokušavao sam u Avgustu dva dana), ali ako pozoveš Istanbul, najbrže ćeš rešiti. Ljubazni su i govore odlično engleski jezik.
 
Da li mogu da se kombinuju ostvarene "milje" u okviru A Star Alliance Member grupe?
Vidim da sam dobio od svakog po nesto, ali sve to se vodi kao odvojeni profil.
 
IMG_5365.jpegIMG_5366.jpegIMG_5367.pngIMG_5368.pngPobratimi jedno pitanje. Pisao sam pre neki dan da sam kupio karte preko wizzaira preko aplikacije. Nisam nikad ovako nešto radio pa nemam pojma šta da pokažem tamo prilikom prijave pre leta. Jel može pomoć molim vas ali malo prostije kao petogodišnjem detetu da pričate molim vas 😂. Evo nemam ništa nigde.
Ja lad ukucam moj kod/Rezervaciju izlazi mi ovo. Ali da li je to ono što je potrebno da pokažem snajkama na čekiranju ili treba nešto novo još da mi stigne?
.

IMG_5369.jpeg
 
Na dan putovanja ćeš moći da se čekiraš i onda ćeš dobiti 4 digitalne karte sa bar kodom za svaku osobu po jedna koje čekiraš sam pri odlasku na aerodrom ili ti neko skeniranja prilikom kontrole .Za sada ne moraš više ništa da uradiš koliko vidim po tvojim ss koje si postavio .
 
Poslednja izmena:
Neki kažu štampaj neki kažu ne mora. Ali što bi reko Krča iz Belušić "al šta bre, šta?" (dištampam)
 
Ja nisam štampao ništa već 10 godina 😀 sve digitalno .Jedino ako se plašiš da ti telefon ne vrisne ili tako nesto pa u tom slučaju ti štampaj 😉
 
Ja nisam štampao ništa već 10 godina 😀 sve digitalno .Jedino ako se plašiš da ti telefon ne vrisne ili tako nesto pa u tom slučaju ti štampaj 😉
I dođeš6na gejt dobar dan dobar dan dajte karte ti izvadiš telefon i ona nešto skenira što mi taj da stiglo jel?
I još jedno pitanje, pošto idemo porodično a nismo odabrali sedišta već ono najjeftinija varijanta, jel to 99% znači da će dete od 9 god da stave u 14b, starijeg sina u 19a,mene u 37d i ženu u 22b?
 
Tako je, sve 4 karte će ti biti u wizz appu posle ćekiranja ili na njihovom sajtu se ulogujes i tamo imaš a stižu ti i na mail . Možeš da doplatis za spojena sedišta mada ne bi trebalo da razdvoje decu i ako ne doplatis .Meni se nikada to nije desilo i deca su uvek ostala zajedno .Ali mene i ženu kada putujemo bez dece uglavnom razbace na sve strane ali ako nema gužve možete da promenite mesta i sednete jedno pored drugog u slučaju da su mesta pored vas prazna ili zamolite nekoga pored vas da se zamenite .Viđao sam da neki to rade .
 
Decu od jednog roditelja ne odvajaju ili dete bude sa detetom a nas matore u tri lepe. Izvini smaram 🫣
 
Nije Wizz bio u pitanju nego Air Serbia, ali eto da podelim iskustvo iz prve ruke, iz jula ove godine: imali smo nas troje (žena, dete od 6 god. i ja) rezervisana (i redovno plaćena!) sedišta jedno pored drugog, ali u poslednjem trenutku su morali zameniti avion sa nekim, izgleda manjim, pa su nam na gejtu saopštili da su nas razbacali po avionu. Srećom mogli smo se dogovoriti sa jednom devojkom da zameni svoje mesto sa mojom ženom, dete da ostane barem pored mame, a ja negde skroz drugde dobio mesto...

Pa eto, čisto da vam kažem, nema garancije da će dete ostati pored roditelja.
 
Rezervisao sam dve karte Turkishom za kraj novembra do Singapura. Međutim ,iz zdravstvenih razloga ne mogu da putujem. Kada sam kupovao karte izabrao sam najjeftiniju opciju, bez mogućnosti promene termina i refunda.
Međutim, pre 10ak dana došlo je do promene termina leta, ništa značajno, tipa pola sata kasnije polazi avion iz Istanbula gde presedan.
Da li postoji mogućnost da se na osnovu toga pozovem i da dobijem refund, ili bar neki vaučer za taj iznos?
Kad krenem da otkazem let napiše mi Are you sure ... i kao na sledećoj strani će da mi napise koliki je refund,plašim se da neću moći posle da tražim jer je karta kupljena bez mogućnosti refunda.
Traži od lekara potvrdu da ne smeš da letiš, nije dovoljno da pripremiš papire da ideš na operaciju. Turkish ima kancelariju na aerodromu, fini su tamo, meni je trebalo da promenim za let u povratku, pa sam pre poletanja svratio tamo i završili su mi sve, čak sam dobio povrat jednog dela novca nazad, jer sam se vraćao jeftinijim letom. Ali moj let je uključivao promene termina leta. Trebalo bi da možeš da vratiš pare, čak i wizz air omogućava to uz neki fee.
 
Update
Pisao feedback sa svom med dokumentacijom,poslali odgovor da je let pomeren za pola sata pri polasku i da imam pravo na full refund . Posle zvao call centar da još jednom sve potvrdim oko detalja.
Ispali fer, mada pitanje koliki bi bio refund da nije bilo pomeranja polaska.
 
Ne znam kakve veze ima pomeren polazak za pola sata sa full refund🤔 jedino ako im je to u uslovima poslovanja.
 
Imam još 6 dana do leta, jel mogu ja sad da se čekam (ono što mi nudi aplikacija) ili da sačekam taj dan?
.
IMG_5645.jpeg
 
Jedno pitanje. Samo ručni prtljag onu besplatnu varijantu sam odabrao. Jel mogu neku torbicu pored tog ranca da imam tipa onu kao onu pederušu pored ranca ili i nju moram u ranac kad se čekiram? I žena neku malu tašnicu veličine da stane telefon i novčanik kao i deca malo nešto isto za telefone 15x20cm otprilike. Ili sve to mora u ranac?
 
Nazad
Vrh Dno