Šta je novo?

Kupovina avio karte putem interneta

Zanimljiva je situacija kod vezanih letova gde dve razlicite kompanije sudeluju. Obe kompanije prodaju kartu za isti vezani let. Samo kod jedne na sajtu je cena karte recimo 170e a kod druge je cena za isti let 265e.
 
Različite kompanije različite cene slotova za avione. Tako boranija uvek dobija najgori gate.
 
^Rekoše na to na prethodnoj strani.

Svakako, računam da ljudi kupuju avionske karte do aerodroma koji su blizu njihove kuće, što je definitivno u okviru jedne regije. Ovima koji su na granici dveju regija se opet više isplati da uzmu iste ove karte za obe regije, nego da kupuju u jednom smeru ili pomenute od 60€.

P.S. Za udaljene destinacije po Nemačkoj bi se možda isplatila neka karta za ICE kroz celu Nemačku (jel postoji takva karta?), ali tada razlika između voza i aviona nije toliko velika, pa je avion bokaj varijanta. Mi smo išli Minhen-Bremen i razlika u ceni karata za voz i avion nije bila velika, a trajanje puta je za ~4 sata kraće avionom.
 
^Rekoše na to na prethodnoj strani.

Svakako, računam da ljudi kupuju avionske karte do aerodroma koji su blizu njihove kuće, što je definitivno u okviru jedne regije. Ovima koji su na granici dveju regija se opet više isplati da uzmu iste ove karte za obe regije, nego da kupuju u jednom smeru ili pomenute od 60€.

P.S. Za udaljene destinacije po Nemačkoj bi se možda isplatila neka karta za ICE kroz celu Nemačku (jel postoji takva karta?), ali tada razlika između voza i aviona nije toliko velika, pa je avion bokaj varijanta. Mi smo išli Minhen-Bremen i razlika u ceni karata za voz i avion nije bila velika, a trajanje puta je za ~4 sata kraće avionom.
U vise navrata sam koristio vezane karte (avion i voz) u Nemackoj i Francuskoj (ICE odnosno TGV), veoma prakticna varijanta posto se u voz ukrcavate na aerodromu, a krajnja stanica je obicno negde na dobroj poziciji u gradu, nema cekanja prtljaga, transfera sa aerodroma i ostalih cimanja vezanih za aerodrom na krajnjoj destinaciji. Meni licno sasvim ok opcija. Obe karte se naravno kupuju zajedno, a agregator ponudi opcije te samo izaberete sta vam licno najvise odgovara. Primer, prosle nedelje je mwni na taj nacin put trajao skoro 4 sata krace od kolege koji je kombinovao 2 aviona zbog duzeg lay over-a i transfera sa aerodroma
 
Apsolutno se slažem. Uglavnom je to dosta bolja (i često jeftinija) opcija od presedanja na aerodromima. Meni lično je i mnogo lepše i udobnije putovanje ICE vozom nego avionom.
 
Poslednja izmena:
Hvala na odgovoru.

Ja sam za Wizz Air primetio da cena karte nema veze sa približavanjem leta. Raste i pada nasumično. Kupim kartu, onda posle X dana bude jeftinija, pa onda ista, pa skuplja...
Kod wizza, ryana, easy i sl. cena karte nema veze sa približavanjem leta već ima sa popunjenosti aviona.

Cene ne rastu i padaju nasumično već ako među prvima kupiš kartu proćićeš najjeftinije za taj let. Naravno postoje i neki vanredni popusti koji se ubace.
 
Ljudi kad se kupuju karte za Wizz let preko app,jel bolje da placam u evrima ili dinarima kartu?
 
Još jedna bitna stvar. Preliminarne cene gledati iz inkognito moda u pretraživaču, pošto ako gledaš sa iste IP adrese više puta isti let, skočiće cena.
Inkognito mod nece promeniti IP adresu, a i suludo je da tiketing sistemi koriste IP adresu kao identifikator kupca u vremenu CG-NAT-a ili recimo pretrage sa posla gde ce verovatno svi zaposleni koristiti istu IP adresu.

Inkognito mod ima smisla pod pretpostavkom da se koriste cookie-i. Tj ne pod pretpostavkom da se koriste jer se sigurno koriste kako bi predlagali letove, nego pod pretpostavkom da neodlucnim kupcima namerno podizu cene. Iz mog (ne tako malog) iskustva kupovine online avio karata, ovo je urbana legenda. Cena neodlucnim kupicma poraste kako vreme prolazi, ali zbog drugih razloga. Uostalom, proverite sa drugog uredjaja kad vam se ucini da cena poraste. Vise puta sam proveravao i nikad nisam u isto vreme dobio razlicitu cenu sa drugog uredjaja i drugog internet provajdera.

Ono sto najvise utice na cenu u datom trenutku je raspolozivost karata po toj ceni. Cilj avio kompanija nije da vas preveze, nego da vam uzme sto je moguce vise para. Stoga imaju algoritam kako dinamicki menjaju cene u zavisnosti od mnogo faktora kako bi prodali sto vise skupljih karata. Nekad je vazilo da su karte kupljene utorkom ili sredom (ne kad je let, nego kada se gleda karta za isti let) nesto jeftinije zbog manje potraznje tim danima, a onda su mnogi poceli da gadjaju bas te dane, pa je pitanje koliko ima smisla.

Ljudi kad se kupuju karte za Wizz let preko app,jel bolje da placam u evrima ili dinarima kartu?

Konkretno za wizz-air, u originalnoj valuti zemlje odakle pocinje let. Dakle, ako je povratni let iz Beograda za Nemacku, onda u dinarima. Ako je iz Budimpeste za bilo gde, u forintama. I to se osetno razlikuju cene od valute.
 
Konkretno za wizz-air, u originalnoj valuti zemlje odakle pocinje let. Dakle, ako je povratni let iz Beograda za Nemacku, onda u dinarima. Ako je iz Budimpeste za bilo gde, u forintama. I to se osetno razlikuju cene od valute.
Let je Beograd-Malta i nazad...znaci u dinarima da placam?
Imali jos neka caka osim wizz discounta da se povoljnije prodje?
 
Cena neodlucnim kupicma poraste kako vreme prolazi, ali zbog drugih razloga. Uostalom, proverite sa drugog uredjaja kad vam se ucini da cena poraste. Vise puta sam proveravao i nikad nisam u isto vreme dobio razlicitu cenu sa drugog uredjaja i drugog internet provajdera.

Ono sto najvise utice na cenu u datom trenutku je raspolozivost karata po toj ceni. Cilj avio kompanija nije da vas preveze, nego da vam uzme sto je moguce vise para. Stoga imaju algoritam kako dinamicki menjaju cene u zavisnosti od mnogo faktora kako bi prodali sto vise skupljih karata.
Lepo objašnjeno.
Često nema nikakve veze i koliko unapred se kupuju karte, jer ume da bude skuplje kada se gleda 3 meseca unapred u odnosu na 30tak dana unapred. Ili da recimo današnja cena bude viša nego juče, a za dva dana da bude i niža i sl.
Naročito kada se kupuju karte za prekookeanske letove, treba pratiti neko vreme unapred kako se kreću cene. Uštede mogu da budu značajne.
 
Bas su mnogo digli cene ove godine. Bas sam ovih dana trazio povratnu za bangkok biznis kl. i cene su od 3600 do 9200€. Prosle godine bilo 2800. A i pretrazivaci letova su im haos. Kad kupujete, bolje je preko agencije jer u slucaju neke promene ili otkazivanja je mnogo lakse povratiti novac.
 
Da ja u novembru platio 1400$ Toronto-BG, sada za jul 1900$+. Ljudi nisu ni svesni šta se dešava a tek će da se desi.
 
Cena karata zavisi i od sezone. Uvek je bilo i biće.
Ne treba biti tako dramatičan. Jesu poskupele, ali poskupelo je i sve ostalo.
Primer: trenutno, povratna karta do Australije u Julu/Avgustu je najčešće 1600-1700eur, a u Sept/Okt oko 1300-1500eur. Koštala je ranijih godina nekih 200-250eur manje.
 
Nisam nasao nijednu prikladnu temu, pa cu pitati ovde...
Verovatno je glupo pitanje, al' sta cu 😆
Jel mogu ja u Wizzair-ov avion da unesem Anker Soundcore 2 ?
Idem na poslovni put nekih 20tak dana, prosli put sam bio bez zvucnika ... I sad ne bih da ponovim tu gresku.
 
U ručni prtljag ne vidim zašto ne bi mogao.
 
Da ja u novembru platio 1400$ Toronto-BG, sada za jul 1900$+. Ljudi nisu ni svesni šta se dešava a tek će da se desi.
Pogledaj i letove iz Budimpešte... Bilo je pre direktnih povratnih letova za ok cenu (600 700e recimo)...
 
Poslednja izmena:
Ne znam gde gledas... Budimpešta Toronto 10 do 20 jul 65k preko skyscannera, 69k na Lotom sajtu... To je daleko manje od 1700 dolara...IMG_20220604_191555.jpg
 
Ima i iz BG za ~750eur... (ekononomy tarifa sa prtljagom).
Ili čak premium tarifa za 1200eur.
 

Prilozi

  • EKON.png
    EKON.png
    317.5 KB · Pregleda: 27
  • PREM.png
    PREM.png
    325.2 KB · Pregleda: 24
Poslednja izmena:
Iz Toronta preko skyscanner. Evo kraj juna i to sa presedanjem da osediš.
Screenshot_20220604-135040_Chrome.jpg
 
Eto, to samo znači da cene mogu značajno da fluktuiraju na +/- nedelju-dve, ili čak i na svega par dana. Oduvek je tako i uvek će i biti tako.
Nema razloga za nekakve dramatične komentare.
 
Ima i iz BG za ~750eur... (ekononomy tarifa sa prtljagom).
Ili čak premium tarifa za 1200eur.
Ovo je odlična cena za 750e. Ne znam kakav je LOT kao kompanija nikad nisam leteo.
 
Nikada nisam ni ja sa njima leteo, ali ne bih imao nikakav problem kada bi mi njihova karta odgovarala. Sve EU kompanije rade na manje-više istom nivou, a i član su Star Alliance.

Teško da sedišta mogu da budu skučenija (neudobnija) od Airfrance :)
 
Poslednja izmena:
Prosle godine je moj sin leteo 2x do Londona preko Varsave, potpuno pozitivno iskustvo sa LOT-om.
 
Ja sam već nekoliko puta letio LOT-om iz Budimpešte baš do Toronta, presedanje u Varšavi naravno, zaista lepo i udobno iskustvo, apsolutno preporučujem. Čak su im letovi bili u odličnim terminima (barem meni super odgovaralo), otpr. dva sata za presedanje, a pošto nije ogroman aerodrom u Varšavi, to je taman dovoljno vreme.

Pogledaj i letove iz Budimpešte... Bilo je pre direktnih povratnih letova za ok cenu (600 700e recimo)...

Air Canada Rouge je imao direktne letove, hteli su i ove godine tokom leta, ali su ipak promenili svoje planove, neće ih biti. Jednom sam putovao i sa njima, ali pošto su oni "diskont" verzija Air Canade, više bih svakako preporučio LOT.
 
Ja sam izbegao LOT proslog puta jer je presedanje bilo 60 minuta. Posto nikada nisam bio na tom aerodromu u Varsavi to mi je nekako delovalo prekratko. Mada dobra stvar je sto ako se kupe vezane karte u slucaju da osoba ne stigne na taj sledeci let onda ce bez ikakve nadoknade biti dodata na prvi sledeci let.
Ovih dana se bas pise kako je problem sa nestasicom radnika na mnogim aerodromima i da ne mogu da odgovore na pojacane zahteve. Holandiju sam namerno izbegao, mada nije samo kod njih taj problem izrazen.
 
Kad je vreme između presedanja kratko, na velikim aerodromima umeju i da sačekaju putnike na izlazu sa prvog leta, da ih brže proslede na sledeći. Naročito kod prekookeanskih letova. Imao sam takvu situaciju u Dohi.
Moj kolega u Frankfurtu skroz drugačije iskustvo. Iako je stigao 30tak minuta ranije, nisu ga ukrcali, već poslali na sledeći let. Verovatno prodali više karata...
 
Meni je isto Frankfurt u pitanju. 2 sata presedanja, na istom terminalu je i dolazak i polazak. Jedino sto treba da prodjem jeste pasoska kontrola. Prosli put sam putovao utorkom i na tom delu za non-EU nije bilo nikog i zavrsio sam za 3 minuta. Olaksavajuca stvar je sto znam da ima u vecernjim satima jos jedan let, pa i da se pogodi da je bas stampedo onda mogu da me prebace na sledeci. Ne idem vikendom vec je ponedeljak u pitanju.
 
Nazad
Vrh Dno