Šta je novo?

Zimske gume

Na sluzbenom sam menjam gume, jer je kao moj licni auto. Prosle sezone nexen gume su mi bile napred, a tigar pozadi. Ove godine se prevarim pa stavim tigar napred. Okej, guma ide lepo po snegu, ali tako zna da iznenadi i da zaplese auto...da vas ostavi zatecene u momentu, iako se krecem 30-40km/h.
Nexen odlicna guma, iako je vrlo malo skuplja od tigra, a mnogo bolje drzi podlogu na vlaznom kolovozu.
Sta smatras pod "zaplese auto"?
Ako ti bezi zadnji kraj znaci da je losa trakcija nazad.
A moje licno misljenje je da uvek trrba staviti losiju gumu napred.
Ako je losija guma nazad u krivini kad se otkaci zadnji kraj tesko se vraca.
A ako je losija napred dolazi do klizanja ili podipravljanja i to se mnogo lakse koriguje.
 
A moje licno misljenje je da uvek trrba staviti losiju gumu napred.
Ako je losija guma nazad u krivini kad se otkaci zadnji kraj tesko se vraca.
A ako je losija napred dolazi do klizanja ili podipravljanja i to se mnogo lakse koriguje.
Ovo stalno slusam...

Zamisli imas lose gume (celave) i stavis ih napred po ovom snegu :rolleyes:

Pa verovatno bi jedva krenuo,
a kada bi trebao da stanes....:eek:
pa onda krivina... buum:ROFLMAO:

Glupost.
Mozda ta logika ima smisla za zadnju vucu, ali tamo bi morao imati sve 4 gume,
ni tu ne radi sistem "stavi losije napred"
 
Ne znam gde vi vidjate te letnje gume sada... kada to ni zakonski nije dozvoljeno niti moguce proci tehnicki pregled

Ono sto je realno da nemaju svi dobre gume, neke gume se klizaju vise, neko ima losu kinesku, ili je guma jednostavno stara...ali je uvek zimska ili minimum all season.

Da neko vozi letnje gume je bukvalno nemoguce jer mu se ne isplati.
Ko hoce da cicijasi on nema letnje gume, nego zimske koje vozi cele godine.
Otkako pratim ovu temu u zadnje vreme poceo sam u prolazu da gledam gume na parkinzima u naselju. Prijatno sam iznenađen da svi imaju zimske gume, retko all season a letnje ne videh ni na jednim kolima... I pored toga sto je ovde u Nišu pao ozbiljan sneg možda jednom u zadnjih 10 godina. Uglavnom zimi padne malo dan dva pa se još brže otopi.
 
Ako su celave gume onda ne treba izlaziti u saobracaj jer auto nije tehnicki ispravan. Ako neko po velikom snegu izlazi sa celavim gumama u saobracaj taj je za psihicko posmatranje.
Ako ne mozes da kupis gume onda taj auto nije za tebe, prodaj i kupi onaj koji mozes da odrzavas.

Uostalom, evo sta kazu strucnjaci na temu


Ovde pricamo o upotrebljivim gumama vs nove. Dakle guma koja jos uvek ima sare i spremna da predje par desetina hiljada km. A ne o gumama koje su za kantu.
 
Prijatno sam iznenađen da svi imaju zimske gume, retko all season a letnje ne videh ni na jednim kolima...
Naravno da imaju zimske, ali to je samo zato da se minimalno ispostuje zakon i prodje tehnicki pregled
Ko malo vozi jednostavno u opste nema letnje gume, zimske mora da ima.

Ako su celave gume onda ne treba izlaziti u saobracaj jer auto nije tehnicki ispravan.
nije bas tako...
zimska guma uvek ima sare,
ali nije uvek dobra cak i kad ima dobre sare!
 
Da ne tražim sad svoje postove, jako loš osećaj sa CC2 u 4. zimi (dubina šare preko 4 mm svakako), klizao sam se kao Bambi, ABS radi kao lud, a vozio max 20 km/h.
Utabana bljuzga, ne znam kako da opišem drugačije, liči na led kad je deblji sloj. Jako loše za vožnju, vidim da se i drugi muče.
Ako i sutra bude užas (tj ako krenem kolima uopšte), mislim da ću morati da kupim nove gume (zimske ili AS, još nisam rešio).
Ozbiljmo sam razmišljao da stavim AS gume i na svu sreću odustao. Upravo zbog ovoga. Nema šanse da preživi leto i vreo asfalt i posle bude dobra na snegu.
 
S obzirom na to da se dosta ljudi danas žali na uslove vožnje, daću im još jednu mikro šansu sutradan.
 
Ovo stalno slusam...

Zamisli imas lose gume (celave) i stavis ih napred po ovom snegu :rolleyes:

Pa verovatno bi jedva krenuo,
a kada bi trebao da stanes....:eek:
pa onda krivina... buum:ROFLMAO:

Glupost.
Mozda ta logika ima smisla za zadnju vucu, ali tamo bi morao imati sve 4 gume,
ni tu ne radi sistem "stavi losije napred"
Taj koji stavlja ćelave gume na bilo koju osovinu nema šta da traži na putu, on je za ludnicu.
Više puta ovde raspravljano oko toga da li bolje gume idu napred ili nazad. Naravno uvek ima raznih "stručnjaka" ali ako pitate nekoga ko se iole razume u materiju, a i sve proizvođače guma, bolje gume uvek idu na zadnju osovinu.
Naravno da se podrazumeva da su sve 4 gume u solidnom stanju, odnosno da ispunjavaju uslove bezbedne vožnje.
Drugim rečima bolje je i ne krenuti ako se nećeš moći bezbedno zaustaviti
 
Neka Heinz navede koliko je km prešao do sada sa njima, jer je to najbitniji podatak.
Za one koji godišnje prelaze 5-10 hiljada km (a takvih je sve više, posebno u poslednjih 5 godina, usled raznih kriza i inflacije), premijum AS gume su dobar izbor, i trebalo bi da mogu da zadrže dobre karakteristike na snegu 4 godine (tu ne mislim na hardkor zimske uslove na planini, za to su potrebne prave zimske gume, lanci).
 
Previše sam naletao na nemačkim forumima da se CC2 uplasticlče, zbog smese i jer u startu idu sa manjom šarom... 6.6mm ako me pamćenje sluzi, samim tim kompenzuju smesom veće trošenje pneumatika vs konkurencija
Generalno AS izdrže 3 godine, 4. je vec vrlo upitna i to se oseti po mokrom asfaltu i nažalost zimi...
Opet zavisi dosta i od pređenih km-a, stila vožnje i klime - ali taj prelazak hladna zima vrelo leto dosta utiče na performanse AS guma i zato je teško očekivati više od 3-4g iz njih sa optimalnim performansama... Give or take 40/45k uz rotaciju
 
Mnogi upropaste zimske gume pošto ih voze kao All Season, kod mene u blokovima barem 70% automobila je na zimskim cele godine. Takva guma je već posle jedne sezone poprilično neupotrebljiva po snegu.
Koliko se degradira zimska guma leti ako se vozi bez silnih startovanje i maltretiranja i ne prelazi dosta km?
 
Koliko se degradira zimska guma leti ako se vozi bez silnih startovanje i maltretiranja i ne prelazi dosta km?
Zavisi od tipa voznje.
Ako je to jednom-dva puta nedeljno rekao bih da nece mnogo degradirati.
Ako se vozi svaki dan onda svakako ce vise degradirati jer ce proci kroz vise ciklusa grejanja i hladjenja.
Guma ce pre da postane tvrda i da se uplastici ako se cesto vozi na visokim temperaturama.
 
Pređeno oko 35k km, Civic 1.8 2015, ne prelazimo puno, mahom grad i 1-2x godišnje neki dalji put. Prve zime CC2 bile na Kopu, druge u SLO, bilo je još Italije i Austrije ali bez snega na putu. Mogu da ih ostavim kao letnje, a da se sad otvorim za zimske, videću šta dalje.
 
Posle 3 zime ni zimska nije kao nova.
 
To sve zavisi koliko se i gde vozi. Imam drugara, vozi tigar winteru 4-5 sezona tokom cele godine. Sto bi on rekao, nista joj ne fali. Tako da je to sve individualno.

Ja cu uzeti AS premium gume pre svega zbog prakticnosti, a onda i zbog troskova. Sigurno je bolja Continental AS od nekog letnjeg/zimskog Tigra. Doduse, svi hvale winteru kako je dobra za sneg ali to uglavnom bude do 2 sezone, posle katastrofa.

Gledam sad po testovima, izgleda da je i ova nova Pirelli AS dosta dobra.
 
Poslednja izmena:
Tigar je jako dobar na snegu ali zato na mokrom uzas.
A uglavnom se vise zimi vozi na mokrom nego na snegu.
Opet ista priča, po ko zna koji put. Stare Wintera su očajne (opasne) na mokrom, ove nove (Winter/Snow, u zavisnosti od Michelin podbrenda) su prosek, u okviru očekivanja niskobudžetne klase. Daleko od premijum nivoa, ali je suština da više nisu kritične u tom smislu.

Tigar-SUV-Winter-test-8.jpg.webp


Tigar-SUV-Winter-test-9.jpg.webp

Nisu ni ostale iz poređenja krem ponude, ali stare Wintera bi u ovakvom testu bile najgore, ove nove su u okviru proseka.

Ko nema para (ili misli da mu se skuplje ''ne isplate''), bolje da kupi i te gume nego totalno kinesko đubre, i ostale očajne sa dna ponude. Čim je neka guma po 1500-2000 din. jeftinija od Rikena i Tigra, to dovoljno govori o kakvom se kršu radi.

Ja cu uzeti AS premium gume pre svega zbog prakticnosti, a onda i zbog troskova. Sigurno je bolja Continental AS od nekog letnjeg/zimskog Tigra. Doduse, svi hvale winteru kako je dobra za sneg ali to uglavnom bude do 2 sezone, posle katastrofa.
Gledam sad po testovima, izgleda da je i ova nova Pirelli AS dosta dobra.
U poslednjih godinu dana su Conti i Pirelli AS izbile na vrh, mada zavisi i ko testira gume, ko $ponzoriše test itd. :D
Na sledeću jesen planiram da iznenadim oca sa AS kompletom, ali još nisam odlučio koje će to biti, Continental mi za sada deluju najbolje za planinski kraj. Ali opet, kad zaveje, teško da te Conti mogu da pariraju premijum zimskim gumama, možda prve 2 godine.

Baš bi bilo zanimljivo videti neko detaljno poređenje u svim uslovima, npr. Michelin Alpin 6 (koje su po dezenu šare kao neki miks AS i klasičnih zimskih guma, plus kada se potroše dobijaju AS lamele) vs top 5 AS guma. Ne znam da li je iko radio test tog tipa do sada, znam samo da su testirali 2WD (sa zimskim) vs AWD (sa all-season) na utabanom snegu.
 
Ako su celave gume onda ne treba izlaziti u saobracaj jer auto nije tehnicki ispravan. Ako neko po velikom snegu izlazi sa celavim gumama u saobracaj taj je za psihicko posmatranje.
Ako ne mozes da kupis gume onda taj auto nije za tebe, prodaj i kupi onaj koji mozes da odrzavas.

Uostalom, evo sta kazu strucnjaci na temu


Ovde pricamo o upotrebljivim gumama vs nove. Dakle guma koja jos uvek ima sare i spremna da predje par desetina hiljada km. A ne o gumama koje su za kantu.

Kada oni budu testirali u uslovima o kojima pričamo (grad, kreni /stani vožnja, uzbrdo /nizbrdo, provlačenje izmedju kola gde ti treba svaki mm trakcije da ne skliznes bočno ..) onda ću uzeti testove u razmatranje..

Ako voziš u uslovima u kojim oni testiraju onda su testovi merodavni..
Tigar je jako dobar na snegu ali zato na mokrom uzas.
A uglavnom se vise zimi vozi na mokrom nego na snegu.
Da, kod nas je vise kisa i bljuzgavica nego sneg.. Bar za BG.. Svaka zimska koja je odlicna za kišu je po meni najbolja za BG zbig kombinacije.

Kakva je po suvom meni uopšte nije kriterijum koji treba da se gleda ako normalno voziš.

Nema testova za bljuzgavicu koliko sam uspeo da vidim
 
Opet ista priča, po ko zna koji put. Stare Wintera su očajne (opasne) na mokrom, ove nove (Winter/Snow, u zavisnosti od Michelin podbrenda) su prosek, u okviru očekivanja niskobudžetne klase. Daleko od premijum nivoa, ali je suština da više nisu kritične u tom smislu.

Tigar-SUV-Winter-test-8.jpg.webp


Tigar-SUV-Winter-test-9.jpg.webp

Nisu ni ostale iz poređenja krem ponude, ali stare Wintera bi u ovakvom testu bile najgore, ove nove su u okviru proseka.

Ko nema para (ili misli da mu se skuplje ''ne isplate''), bolje da kupi i te gume nego totalno kinesko đubre, i ostale očajne sa dna ponude. Čim je neka guma po 1500-2000 din. jeftinija od Rikena i Tigra, to dovoljno govori o kakvom se kršu radi.


U poslednjih godinu dana su Conti i Pirelli AS izbile na vrh, mada zavisi i ko testira gume, ko $ponzoriše test itd. :D
Na sledeću jesen planiram da iznenadim oca sa AS kompletom, ali još nisam odlučio koje će to biti, Continental mi za sada deluju najbolje za planinski kraj. Ali opet, kad zaveje, teško da te Conti mogu da pariraju premijum zimskim gumama, možda prve 2 godine.

Baš bi bilo zanimljivo videti neko detaljno poređenje u svim uslovima, npr. Michelin Alpin 6 (koje su po dezenu šare kao neki miks AS i klasičnih zimskih guma, plus kada se potroše dobijaju AS lamele) vs top 5 AS guma. Ne znam da li je iko radio test tog tipa do sada, znam samo da su testirali 2WD (sa zimskim) vs AWD (sa all-season) na utabanom snegu.
Pre bi uzeo kinu nego Tigar

Kina bar menja šare i vidi se da rade neki RnD makar i kopirali druge.. Tigar ce imati istu gumu jos 10g, gde je tu cena RnD? Cime opravda onda cenu?

 
Pa dobro, ne mozes sada da racunas kakva ce guma biti za 10 godina. Imam 2 seta Winter-a, ovo im je druga i treca sezona... Za sada odlicno obavljaju posao. Kada primetim da su problematicne zamenicu ih instant. Sta cu uzeti?! Ko zna, tada cu da gledam sta valja za moje pare.
Znam da su Kinezi dosta napredovali ali neka jos neko vreme, neka sazre, neka neko drugi testira, ne moram ja.
 
@frrka
Kinezi neka se prvo dokažu u praksi. A i kada se to desi, svejedno neću kupovati kineske gume. Još se nisam nakanio ni neki kineski smartfon da koristim (pokajao sam se svaki put kada sam roditeljima kupio Xiaomi, i na kraju odustao od tih telefona), a kamoli da se vozim na kineskim gumama.

Kineske gume su do sada bile smeće, znam jer sam probao i poredio sa Tigar, ali ne sumnjam da će vremenom dostići kvalitet srednje klase, ali će tada i koštati u skladu sa tim. Pa se opet gubi smisao kupovine.

Pomenute gume i nisu delo Tigar stručnjaka, nego su u Michelin-u rešili da ok kvalitet konačno spuste u niskobudžetnu klasu, i podele isti proizvod među svojim podbrendovima (ima ih 6 niskobudžetnih, u ovom slučaju). Te gume nisu alternativa premijum klasi, pa čak ni srednjoj, ali je opet bolje kupiti Tigar/klonove nego totalno neproverene Chi i ostalo najjeftinije smeće.
 
Poslednja izmena:
Ko nema para (ili misli da mu se skuplje ''ne isplate''), bolje da kupi i te gume nego totalno kinesko đubre, i ostale očajne sa dna ponude. Čim je neka guma po 1500-2000 din. jeftinija od Rikena i Tigra, to dovoljno govori o kakvom se kršu radi.
Bas tako tigar je sasvim prosecna guma evropskog dobro poznatog kvaliteta sa odlicnom cenom,
Zanimljivo je kako neko ima zelju i hrabrosti da eksperimentise sa gumama o kojima apsolutno nista ne zna i nikada nije cuo.

jeftinije a istovremeno bolje od tigra tesko da postoji, jer ga miselin i pravi kao low cost brend koji tu treba da dominira nad konkurencijom a ovde je na domacem terenu.

sad ce neko da se napravi pametan i tigar uporedi sa continentalom. ;)
 
Ne bih rekao da je najjeftiniji proizvod prosek, sa ekvivalentnim performansama, ali ajde može biti neki naš domaći prosek.

Prosek bi bila neka Fulda, Kleber. Sve što je u cenovnom rangu negde na pola puta između Tigra i Continentala.
 
Velika je razlila između "mokrog" i "suvog" snega. Masa vozača se ne prilagođava stil vožnje uslovima na putu. Kad je preključe zavejao onaj mokri sneg, neki se prosto utrkuju da pokažu svoja vozačka umeća , prebrzo voze, pretiču rizično, pa u tim preticanjima bace bljuzgu drugima na šoferku pa je vozač bukvalno slep par sekundi i ne vidi ništa ispred sebe plus veje sneg.....to je ta nekultura u saobraćaju.
Ja sam iskoristio taj sneg danodem na j3dan poligon i malo testiram gume, kako koče, gde im je granica proklizavanja itd.
Isto sam primetio da mi je drugar sa kupljenom polovnim a "dobrim" zimskim gumama imao velikih problema da dođe do posla.
Ima tu svega a najviše bezobrazluka, tvrdoglavosti i neznanja.
 
Nazad
Vrh Dno