Šta je novo?

Zimske gume

Wintera je guma od pre 20 godina. Nista nije menjao Michelin na njoj od kada ih je preuzeo. Ima iste karakteristike.

Kina nije krš nikako, ima odličnu letnju gumu za taj novac LL sport master.

Imaju nekoliko fabrika automobila ali nisu sposobni da naprave solidnu gumu? To mi je neverovatno da čujem.

Gde je tu Tigar? Ko kupuje letnju tigar? Njih samo Wintera odrzava u životu.

LL je pred zimu izbacio novu zimsku gumu koja navodno ima A oznaku za kišu i koja je u inostranstvu 30% skuplja nego kod nas. Ona mi je interesantna da nadjem neki test ali nema ga nigde, tvrde da je u svemu bolja od prethodika... Ako nadjete, pošaljite.
 
Kina nije krš nikako, ima odličnu letnju gumu za taj novac LL sport master.
Tu gumu sam vozio jedan duži put, ne na mom autu. Možda nešto najgore što sam probao, bila je kiša i imao sam utisak da vozim na plastici, grip nikakav, akvaplaning nenormalno izražen. Ne bih je uzeo ni da mi plate.
 
Wintera je guma od pre 20 godina. Nista nije menjao Michelin na njoj od kada ih je preuzeo. Ima iste karakteristike.
Ili troluješ, ili totalno nisi u toku dešavanja.

Imao sam obe gume, Wintera su đubre, osim na utabanom snegu, a vek trajanja im je kratak, veoma brzo se uplastiče.
Ove nove (Winter/Snow, od 2017. godine) gume su mnogo bolje u svim uslovima (posebno na mokrom), i jedine Tigar koje ima nekog smisla kupiti. Ili je imalo smisla, pošto postoje neke teorije da smeša nije ista pre i posle ovih kriza.
Letnje i AS Tigar su se slabije pokazale, imaju mnogo jaču konkurenciju u toj klasi. Njih nikada ne bih koristio, pored samo malo skupljih modela srednje klase.

Ling Long je (po nekim testovima) ozbiljno napredovao, i to su jedne od retkih kineskih guma koje beleže relativno pozitivne kritike zapadnoevropskih test ekipa. Ali to i dalje ne znači da ću se voziti na njima.
Da si probao ostale kineske gume (Triangle, Sailun, Wanli itd), znao bi da su do sada bile teško đubre, i zašto je bolje kupiti iole proverene Michelin/Tigar klonove, nego kinesku plastiku. Bilo je tu dosta krša iz Turske, Waterfall, Petlas itd.

Zaključak je da ne treba kupovati niskobudžetne gume (u ovom slučaju zimske), ali ko baš želi (ili je prinuđen) onda je bolje da to budu Michelin (ili GY, Conti, Bridgestone) klonovi (koji prolaze mnogo ozbiljniju kontrolu kvaliteta), nego neproverene kineske.
 
Poslednja izmena:
Čoveče cim napises suprotno mišljenje odnah si troll 😅
Tako je bilo i kada sam zapeo protiv svih da bolje gume treba da idu napred..

Nisam znao da tako forum/diskusija funkcioniše 😁


Elem ne znam sta su menjali na tigru ali koliko vidim i dalje valjaju samo za sneg

Sam si reko da su dosta kinezi napredovali i zato i kažem da mi je čudno da nema testova najnovijih kineskih zimskih guma uopšte.

Nisam protiv tigra vec sam protiv šablon razmišljanja .. Kina je djubre a tigar je bestbuy kao jeftina opcija
 
To nije suprotno mišljenje, to je dezinformacija. Objasnio sam ti zašto.

Elem ne znam sta su menjali na tigru ali koliko vidim i dalje valjaju samo za sneg
https://alltyretests.com/tigar-suv-winter-test-review/

U čemu je razllika u odnosu na prastare Wintera? U tome što više nisu najgore u ovakvim testovima, posebno na mokrom. Ovo je iznenađujuće dobro za Tigar, i posledica toga što te gume i nisu produkt Tigar, već Michelin stručnjaka.

Nisam protiv tigra vec sam protiv šablon razmišljanja .. Kina je djubre a tigar je bestbuy kao jeftina opcija

To nije šablon, nego dosadašnje iskustvo sa raznim gumama. Da me ne razumeš pogrešno, ali rekao bi da sve ovo pišeš totalno napamet. Ja sam pomenute Tigar gume imao, i znam koliko su ove nove bolje. Prve Wintera sam kupio jer je to pre skoro 20 godina bila realnost, ove nove sam dobio uz auto.
Navedene kineske i turske sam probao i (kao polovne) su bile očajne, ''plastičnije'' od Tigar.

Sam si reko da su dosta kinezi napredovali i zato i kažem da mi je čudno da nema testova najnovijih kineskih zimskih guma uopšte.
LL je napredovao, sudeći po nekim ozbiljnim testovima. Ali treba da prođe mnogo godina, da bi bile za preporuku, ako doguraju uopšte do standarda srednje klase.

Tako je bilo i kada sam zapeo protiv svih da bolje gume treba da idu napred..
To je više nego jasno, ali i vidim i dalje ima onih u temi koji misle da je ovde neko preporučivao da ćelave gume idu napred. Ne vredi više objašnjavati.
 
Pređeno oko 35k km, Civic 1.8 2015, ne prelazimo puno, mahom grad i 1-2x godišnje neki dalji put. Prve zime CC2 bile na Kopu, druge u SLO, bilo je još Italije i Austrije ali bez snega na putu. Mogu da ih ostavim kao letnje, a da se sad otvorim za zimske, videću šta dalje.
Razmisli o tome dobro i vidi kako se ponasaju i na mokrom asfaltu, da i tu nemas problema kada iznenadi letnja kisa.
Ako je samo gradska i neka magistralna sa kracim relacijama verovatno ce posluze kao letnje jos sezonu-dve, ali za duze relacije...
Opet znas je pneumatik "odsluzio svoje" za 3 godine sa odlicnim performansama, na tebi je da li bi ces da se kockas u 4. godini ako osecas da se ne ponasa kao pre godinu dana...
 
Sam si reko da su dosta kinezi napredovali i zato i kažem da mi je čudno da nema testova najnovijih kineskih zimskih guma uopšte.
Норвежани редовно убаце и неке 'кинезе' по случајном избору, и редовно буду на дну уз најчешће веома озбиљне замерке.

1735156395247.png
 
LL je 15% jeftiniji od Tigra, nema govora o srednjoj klasi ili nesto bolje kamoli da se poredi sa njim.

Oni su samo za poređenje sa Tigar /Riken

Kažem imaju novu zimsku za koju tvde da je bolja od predhodnih.
 
Elem ne znam sta su menjali na tigru ali koliko vidim i dalje valjaju samo za sneg

Sam si reko da su dosta kinezi napredovali i zato i kažem da mi je čudno da nema testova najnovijih kineskih zimskih guma uopšte.

Nisam protiv tigra vec sam protiv šablon razmišljanja .. Kina je djubre a tigar je bestbuy kao jeftina opcija
Nova verzija Tigar winter ima potpuno drugu šaru u odnosu na staru Winteru i jesu poboljšane u odnosu na stare.
Što se tiče kineskih guma nažalost imam prilike da ih koristim na službenom autu i lošije su od Tigra. Ovog mišljenja su i ostale kolege. Naročito su se loše pokazale letnje Sailun.
Opet drugar vozi zimske Sailun neke Ice blazer ili tako nešto i po njemu je mnogo bolja od Wintere. Doduše vozio ih na 4x4 autu pa ga je možda i to prevarilo, videćemo sada kada nema 4x4 pogon.
 
Wintera je guma od pre 20 godina. Nista nije menjao Michelin na njoj od kada ih je preuzeo. Ima iste karakteristike.

Elem ne znam sta su menjali na tigru ali koliko vidim i dalje valjaju samo za sneg
Nemoj pogrešno da me shvatiš ali sam morao da reagujem na ovo. Jeste ovo forum ali ipak nije mesto gde se iznose pogrešne informacije.
Prvo autoritativno kažeš da tigar nije ništa menjao 20 god., a onda u sledećem postu da nemaš pojma šta je tigar menjao. Onda se još ljutiš kad ljudi reaguju.
Da se razumemo, niti me interesuje tigar niti Kinezi, nikad to ne bih kupio ni vozio
 
Vozio sam aktuelnu saru Tigra ali nisam imao utisak da je dobra kao sto se pokazala na testu. Mozda samo moj subjektivni osecaj a mozda je bila to starija guma ili guma koja je koriscena kao "All season".

Kineze za sada zaobici. Zbog Westlake guma sam imao totalnu stetu.
Gume deklarisane kao all season, sara letnja. Dosle nove sa autom i po suvom su ok ali po mokrom uzas.
Isekao me kamion, nisam imao gde da bezim sem da kocim i u iznenadnom kocenju samo je abs radio, nikako nije mogla da se zalepi za asfalt. Bilo leto i preko 30 stepeni taj dan.
 
Ja sam imao Tigar kad su prešli na Winter1 oznaku, valjda ih je neko hteo da tuži zbog WinterA. Te su bile skroz ok za sneg, ono kad baš ima snega suvog, svež ili utaban svejdno. Istina auto je nosio 155 širinu i to je radilo fantastično. E sad leti i sve ostalo to su baš loše gume. Dakle samo su bile OK za neku planinu ili brdo gde se retko čisti i samo u zimskoj sezoni.
 
1735163386570.png

Na ovu novu gumu mislim. Ovo je cena u popularnoj dimenziji.
Kazem A za kisu je odlicno ako je tacno jer po utabanom snegu mnoge su dobre.
 
Naručene zimske Conti. Bio sam u dilemi za Transformers jer je 2x jeftiniji :)
Za leto ćemo videti, ne verujem da ću vraćati CC2 ako bude uslova za nove letnje.
Samo prvo ovaj mraz da prebrodim dok ne stigne i namontiram Conti.
 
Realno, napisao si da ima više od 4mm šare, mogle bi da izguraju bez problema letnju sezonu. E sad, čini mi se da smo tu slični, a to je da mene kad osetim da proda guma više nemam poverenje u nju i menjam je. Ne znam šta bih te savetovao, realno ja bih svoje prodao i stavio nove letnje.
 
Mozemo da diskutujemo o mnogim stvarima kada su gume u pitanju ali cim neko izgubi poverenje u njih ( isto vazi i za auto) onda se apsolutno odmah moraju menjati kako bi vozac kao jedan od najvaznijih faktora imao sigurnost i samopouzdanje... Sa tim stvarima se ne treba zezati, sto kaze Marti...
 
Juče naručene sa Ananasa, danas namontirane. Prešo 5 km 😀
 
CC2 služio 3 godine bez problema, a danas čujem kako se i drugi žale na uslove od prekjuče, i svi imaju neko opravdanje (stare zimske, vozili leti zimske i sl.).
Tako da se nadam da nisam bacio pare na Conti.
 
Bljuzgaplaning, odvikli se ljudi od takvih uslova na putu.
 
CC2 služio 3 godine bez problema, a danas čujem kako se i drugi žale na uslove od prekjuče, i svi imaju neko opravdanje (stare zimske, vozili leti zimske i sl.).
Tako da se nadam da nisam bacio pare na Conti.
Sigurno nisi bacio pare na Conti.
A i CC2 su te lepo služile. Nije malo 3 godine, obe sezone. Šta čovek može više da poželi
 
Nova verzija Tigar winter ima potpuno drugu šaru u odnosu na staru Winteru i jesu poboljšane u odnosu na stare.
Sara na Tigar gumama zavisi od dimenzije. Nisam imao pojma da je to tako ali kupovao sestri gume u Beocaru i tamo stoje izlozene tigrice 14'' i 15'' .Razlicitu saru imaju. Gledao sam sam i DOT, ovogodisnja proizvodnja :)
 
У 14 и 15 димензији гума Тигар је стара шара са модела Winter1 тј. ,Winter(a) пре промене назива на Winter.
 
У 14 и 15 димензији гума Тигар је стара шара са модела Winter1 тј. ,Winter(a) пре промене назива на Winter.
Tigar 15" ima novu saru (upravo je montirao). 14" ima staru saru.
 
Jel bilo leda jutros kod vas?
U Zarkovu je samo Elsin dvorac falio, full frozen. Izgurale su tigruse i ovo klizaliste. Niz vece nizbrdice se niko nije usudio da krene, nisam ni ja naravno. Niko se nije ni popeo uzbrdo.
 
Nisu isti testovi u pitanju, ali je zanimljivo videti jasan napredak novih Mišlen/Tigar klonova, u odnosu na staru generaciju zimskih guma (Tigar, Riken itd), koje su bile očajne, posebno na mokrom asfaltu, ali i u kočenju na suvom.
Tako da je veliki problem što neki vozači kod nas i dalje kupuju tu staru generaciju guma (ili Waterfall, Sailun, West Lake, Petlas), i zbog uštede ali i zbog dimenzija.

cMliXfF.jpeg


H6bzfft.jpeg


Riken ST B2
Riken-SnowTime-b2-test5.png.webp

Last place in Wet braking. The braking distance was 15.6 meters longer, than the leader.

Riken-SnowTime-b2-test9.png.webp

6th place in Wet handling. Riken was 7.4 seconds slower, than the leader.

I da ponovim još jednom - imao sam stare i nove Wintera i Winter, razlika je primetna u korist novih. Što ne znači da ih preporučujem kao zamenu za visoku klasu, ali u najnižoj bolje i Tigar nego najjeftinija kineska i turska plastika.
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno