Šta je novo?

Zimske gume

Bukvalno, najgore je kad se stvari banalizuju, sad svako ko nema premium gume ili koristi all season, njemu nije stalo do bezbednosti i porodice i još ako ne dao bog puši, onda je stotona lično...svako ima svoj neki rezon za različite stvari i treba svako sebe da gleda i svoj džep
 
Da, ali to je samo deo bezbednosne priče. Koliko ljudi se vozi novijim i stvarno bezbednim automobilima, a koliko u modelima od pre 15-20 godina, ili u novijim Dačijama, koje na tom polju zaostaju 10 godina.
Naravno da treba birati gume minimum srednje klase ali je izbor automobila bitniji. Bolje je voziti se u nekom Volvo S/V/XC modelu, sa gumama srednje klase, nego u 15 godina starom Puntu sa Alpin 6.

Naravno da je bitniji izbor auta i da je bolje voziti se novijim i bezbednijim autom,
ali nemaju svi para da kupe noviji ili bezbedniji auto pa su neki prinuđeni da se voze u 15 godina starom Puntu,
ako neko ima para da uzme malo kvalitetnije gume ne znači da ima para da uzme mnogo kvalitetniji ili noviji auto.
 
Bukvalno, najgore je kad se stvari banalizuju, sad svako ko nema premium gume ili koristi all season, njemu nije stalo do bezbednosti i porodice i još ako ne dao bog puši, onda je stotona lično...svako ima svoj neki rezon za različite stvari i treba svako sebe da gleda i svoj džep
Bas lep spin, nema sta, svaka cast.
 
Fascinantno sta se sve pise ovde...
 
Mwni je i dalje fascinantno da je zimovanje reper za dobru zimsku gumu.

Ok razumem da je to jedino sto moze da se izoluje kao test ali voznja po delovima beograda kao sto je Mirjevo, MML, VML, Jerković, Banjica, Dorćol ili gradovima kao sto je Uzice.. Kada padne sneg je 5x teze nego planina.

Put na zimovanju je uglavnom utaban. Ljudi drze odstojanje, nema iskakanja kerova ili ljudi izmedju auta, nema hladnih mostova, manji nagib kada se ide nizbrdo.. Meni je mnogo lakse da vozim na neku planinu nego da vozim jednosmernim ulicama po centru moleci boga da onaj ispred ime dobre gume
 
Opasnije je da onaj iza tebe ima loše gume, a pri tome i ne zna da vozi 😁
 
Kada padne sneg je 5x teze nego planina.
По каквим си се ти планинама мотао кад су ти Бањица и Миријево тежи за вожњу од планине!?
 
По каквим си се ти планинама мотао кад су ти Бањица и Миријево тежи за вожњу од планине!?
Očigledno nisi vozio često tim delovima dan dva kada padne jaci sneg 😁

Stara planina, kopaonik, jahorina, Les Deux Alpes, Alpes D hues, Divčibare..

Poenta je u brzini reagovanja na planini i toleranciji da malo kliznes u odnosu na grad.

Na planini nemas raskrsnicu kojoj prilazis pod nagibom npr..
 
Ни Норвежани не чисте ако не морају, ево код мене углачан лед, проходно за норвешке појмове, отопиће за за неколико дана, па онда нова тура… Неће да пале трактор и сипају каменчиће због мало леда на путу.
1732096170933.jpeg
 
Samo su putevi itekako po P.S.-u, oprema na vozilima zasigurno (ne verujem da iko reskira ni život ni debele kazne, naročito ovo drugo), a vozačka kultura neuporediva
 
Poslednja izmena:
A sta cemo sa lancima? Jesu li neophodni za sva 4 tocka ili je dovoljno ih staviti na pogonske?
 
Prežvakali smo to više puta, jako skoro poslednji put
 
Mirijevo je zlo... Ja svakodnedno prolazim kroz Dolacku pa dalje Losinjskom se penjem gore ka bulevaru. Ono je zlo kako ume biti zimi pritom vecito neka voda kulja iz zemlje.
Moze se porediti sa planinom.
Ti baš voliš kozije staze... Dolačkom ne idem ni u sred jula.
 
Ни Норвежани не чисте ако не морају, ево код мене углачан лед, проходно за норвешке појмове, отопиће за за неколико дана, па онда нова тура… Неће да пале трактор и сипају каменчиће због мало леда на путу.
Pogledajte prilog 467428

Svakome je njegova muka najveća 😅

Mozda je do mene ali grad mi je pod većom tenzijom za voznju nego planina.
 
Ни Норвежани не чисте ако не морају, ево код мене углачан лед, проходно за норвешке појмове, отопиће за за неколико дана, па онда нова тура… Неће да пале трактор и сипају каменчиће због мало леда на путу.
Pogledajte prilog 467428

Pritom je u Norveskoj cesca pojava crnog leda nego li u Srbiji ili se varam?
 
Не вараш се, прве зиме сам имао лепо плесање задњег краја, срећом није било никог да иде у сусрет, временом сам и ја стекао искуство да прилагодим вожњу према температури и другим временским условима, добу године итд. Знам отприлике шта ме очекује кад видим како је напољу.
 
Samo se pitam, pitam i vas. Ja još nisam odlučio, previše mi je primamljiva ideja da ne viđam vulkanizera 3 godine, a opet me muči ovo oko letnjih uslova. Ni sam ne znam šta da radim.

Edit: ne radi se tu o potrebama nego bezbednosti. Valjda nam je svima ista potreba za bezbednošću
Prelomio sam ipak i naručio zimske gume. Nisam mogao da svarim da leti vozim nešto što je ipak više za zimu, a leti prelazim mnogo više km.
Imam set čeličnih felni za zimske (jesu ružne ali to je cena) , tako da ću valjda izbeći posetu vulkanizerum 2 puta godišnje i sam ih zameniti ili ako se potrefi sa redovnim servisom pa kod majstora
 
Meni isto najzad stigle GY Ultragrip Performance 3, sad ostaje još vulkanizer. :cry:
 
Da, svratio do lokalnog vulkanizera, kaže rade od 08h a red već od 06.30h, ne gine mi subota od 07h ujutru pa kad završim..
 
eee kod mene je bolje, zakazuje se termin, al' sam danas zakazao za 29 novembar...o_O
 
Za dan republike...
 
Pazarih Matador Nordicca u 215/50R17 dimenziji. Odgovara li mi cena na IPG a dobih i preporuku od prijatelja BMW servisera.
Sneg jos ne videh, ali po suvim a i vlaznim putevima ovih dana na temperaturama od 2 do ~15stepeni ne primetih nista lose. Takodje mogu reci i da su izuzetno tihe. Po izgledu sare, morale bi biti dobre i po snegu. Vreme ce pokazati.
 
Evo moje iskustvo sa Ananasom. Gume naručene pre 30-ak sati, sada su kod mene.

Na kraju sam prelomio i uzeo zimske Dunlop. Mala mana što je DOT sa samog početka 2024. i vidi se da nisu bili baš pažljivi sa čuvanjem, ali se nadam da je to sve ok.

Izašlo me oko 14.000 RSD po gumi za 215/70 R16 Winter Sport 5 SUV.
 

Prilozi

  • IMG_20241122_122714.jpg
    IMG_20241122_122714.jpg
    118.9 KB · Pregleda: 80
  • IMG_20241122_122711.jpg
    IMG_20241122_122711.jpg
    101.2 KB · Pregleda: 79
Vrh Dno