Šta je novo?

Zimske gume

Jedina ozbiljna mana AS sa današnjom tehnologijom je to što one zimi nisu legalne ispod 4mm, što znači da im je ukupan životni vek dosta kraći od kompleta z + l, posebno jer se leti ipak za nijasnu više troše posebno od letnjih koje su tvrde.
 
@encarta
Joj gde laufen. Ja sam prošle zime uzeo te zimske jer sam znao da ću na proleće da prodajem auto, pa reko da ne ulažem puno.
Goru gumu u životu nisam imao. Srećom nije bilo puno snega prošle zime. Mogu misliti na šta tek liče te AS i kako se ponašaju
Pa trebale su bjliti Hankook AS, al ovi iz Kemoimpexa kad sam došao u zakazan termin nisu doneli moje gume iz magacina koje sam naručio i stavili me pred svršen čin. Od izbora su bile Laufen AS, podbrend Hankooka i još dva modela, jedne skuplje par hiljada po gumi, druge nešto tipa Tigar.
Elem, nove su i čekam deblji sloj snega, juče su se pokazale skroz ok.
Ako se pokažu loše, idu na zadnju osovinu a napred će neke bolje, jer ove pozadi i onako moram menjati sledeće godine.
 
^ bolje gume svakako moraju da idu pozadi, ako si uzeo 2 nove, a imaš 2 polovne, nove idu nazad. To je pod obavezno.
 
Ne troše se puno AS, tj ko malo prelazi njemu su i bolje nego dva seta, npr. meni (trenutno, dok ne zaveje ozbiljno pa da vidim pravi test, ovo će biti 4. zima setu AS).
Jer kome treba 5-6 godina stara letnja ili zimska. Ili se menjaju kola, ili propadnu od stajanja (npr. Sava letnja, otpadali mi komadaći kao na F1, u drugoj sezoni ako se dobro sećam).
 
Jedina ozbiljna mana AS sa današnjom tehnologijom je to što one zimi nisu legalne ispod 4mm, što znači da im je ukupan životni vek dosta kraći od kompleta z + l, posebno jer se leti ipak za nijasnu više troše posebno od letnjih koje su tvrde.
Nijedne gume zimi nisu legalne ako su ispod 4 mm. Ni zimske ni letnje i AS
 
To je baš brzo, za 30 sati. Ja još čekam a naručene pre 3 dana.
Ko ti je bio dostavljač?

Da, neverovatno brzo. City Express. Momci su bili malo nepripremljeni, nisu znali koliko treba da naplate, tražili su 1.500 RSD za dostavu, ali srećom Ananas uredno poslao fiskalni račun na kojem sve piše, tako da sam platio kako treba.
 
@encarta
Joj gde laufen. Ja sam prošle zime uzeo te zimske jer sam znao da ću na proleće da prodajem auto, pa reko da ne ulažem puno.
Goru gumu u životu nisam imao. Srećom nije bilo puno snega prošle zime. Mogu misliti na šta tek liče te AS i kako se ponašaju
Moje iskustvo sa zimskom Laufen je pozitivno. Sin ih takodje ima, i nema primedbi. Istina, mali auto i uska guma je u pitanju (165/70/14).
 
^ bolje gume svakako moraju da idu pozadi, ako si uzeo 2 nove, a imaš 2 polovne, nove idu nazad. To je pod obavezno.
Dobra je šara na zadnjim, juče sam ga zanosio, pun gas, naglo skretanje, pokušavao sam da "bacim" zadnji kraj i dobro se drže. Sledeće godine novi par taman pred zimu da stavim pozadi.
 
Moze objašnjenje zasto je bolje pozadi iako je prednji pogon?
Nijedne gume zimi nisu legalne ako su ispod 4 mm. Ni zimske ni letnje i AS
U teoriji mogu i letnje zimi ako su 4mm

"Vozači u Srbiji od 1. novembra su zakonski obavezni da imaju zimske gume na sva četiri točka, ukoliko na kolovozu ima poledice, leda ili snega"
 
7h6ey.jpg
 
@frrka: objašnjavano je milion puta na ovoj temi. Bolje gume idu na zadnju osovinu da bi se smanjila šansa da se izgubi kontrola nad zadnjim krajem. Ako zadnji kraj prokliza, teže je napraviti korekciju nego kada prokliza prednji kraj.
Pozdrav
 
Moze objašnjenje zasto je bolje pozadi iako je prednji pogon?

U teoriji mogu i letnje zimi ako su 4mm

"Vozači u Srbiji od 1. novembra su zakonski obavezni da imaju zimske gume na sva četiri točka, ukoliko na kolovozu ima poledice, leda ili snega"

Upravljas prednjom pogonskom osovinom i volanom i gasom, zadnjom ne i kad se otkaci tj prokliza u problemu si.
 
Nije mi jasno kako je lakse da auto "bezi" preko nosa nego da "bezi" dupe.. Kada krene dupe da bezi dodajes gas.. Sta radis kada krene da bezi preko nosa?

Sa prednjim pogonom
 
Opet opšte širooko rasprostranjene zablude
Neće lošiji/slabiji/stariji pneumatici na zadnjoj osovini ako imate prednju vuču dovesti do tolikog gubitka kontrole ni u kakvim uslovima.
Može vas dovesti neispravna kočnica ili neki defekt, a onda vam ništa neće pomoći (osim ludačke sreće)
 
Živim u brdovitom delu beograda i nema mi logike da ako treba da idem uzbrdo + dugačka krivina istovremeno npr .. Treba da stavim losije gume napred ako imam prednji pogon..
 
Naravno
Jedan jedini put u životu sam kupio samo jedan novi par zimskih guma i stavio ih napred. Ostale letrnje pozadi, a nakon toga stavio i stare zimske. Koliko god da sam se igrao nisam uspeo da dovedem auto do nekontrolisane situacije sa oba setapa. Nije da se nisam trudio (mladost)

Ali kada mi je svojevremeno pre xx god na stojadinu nešto crklo kod zadnjeg desnog točka, levi se blokirao pri jednom incidentu preko 90 na sat, Jedna ipo pirueta na putu, ne znam kako sam ostao na njemu niti kako me niko nije udario. Dvojica u drugim vozilima su se krstili uveliko.
 
Jedino ispravno rešenje je imati sve 4 nove gume, i to isti model (poželjno minimum srednje klase).
Opet opšte širooko rasprostranjene zablude
Neće lošiji/slabiji/stariji pneumatici na zadnjoj osovini ako imate prednju vuču dovesti do tolikog gubitka kontrole ni u kakvim uslovima.

Bez uvrede, ali bolje obriši ovo, jer temu čitaju i početnici, nećemo se zezati sa takvim stvarima.

Niko ovde nije napisao da napred treba ostaviti skroz potrošene gume, nego da nove (ili manje potrošene) treba montirati pozadi.

https://thetiredigest.michelin.com/every-day-if-you-only-change-two-tires
You are recommended to fit the new tires (or the least worn) on the rear axle of your vehicle, whether it is a front or rear, 2 or 4 wheel drive.
This ensures better control and handling in situations of emergency braking or on tight bends, particularly on wet surfaces. The loss of rear wheel grip is not easy to be controlled by the driver. On a bend, this means that the car oversteers and the rear of the vehicle starts to skid. Drivers are tempted to brake and turn the wheel too hard... and they end up going into a spin! Only an experienced driver would have the reflex to do the opposite, namely countersteer and accelerate.
Loss of front wheel grip (understeering) is easier to correct with the steering wheel, whilst taking your foot off the accelerator. Fitting the best tires at the rear, the driver enjoys a substantial gain in safety

https://www.tirebuyer.com/education/new-tires-front-or-back
Tires provide the most traction in hazardous road conditions (wet, slushy, snowy) when they are new, and have full tread depth. By placing the newer, better tires on the rear of the car, we're maximizing the control and traction available at the rear wheels and keeping the rear of the car as stable and planted as possible.

For most typical, everyday drivers, a loss of control at the rear axle isn't something that’s easily managed. A loss of traction at the rear of the vehicle often results in a spin, and/or an unwelcome off-road adventure – while if the front tires “wash out” due to a temporary loss of traction, driver intervention isn't generally as urgent, or quite as difficult.
 
Na zadnjoj osovini ostaješ bez gripa i vrlo verovatno će zadnji kraj imati tendenciju da zaobiđe prednji.
 
Na zadnjoj osovini ostaješ bez gripa i vrlo verovatno će zadnji kraj imati tendenciju da zaobiđe prednji.
Jasno ali ako imas losije gume napred.. I veci pritisak na njih zbig nagib.. Veća verovatoca da ce auto uopšte da prokliza.. Jer je tu veći pritisak nego na zadnjim ..
Jedino ispravno rešenje je imati sve 4 nove gume, i to isti model (poželjno minimum srednje klase).


Bez uvrede, ali bolje obriši ovo, jer temu čitaju i početnici, nećemo se zezati sa takvim stvarima.

Niko ovde nije napisao da napred treba ostaviti skroz potrošene gume, nego da nove (ili manje potrošene) treba montirati pozadi.

https://thetiredigest.michelin.com/every-day-if-you-only-change-two-tires
You are recommended to fit the new tires (or the least worn) on the rear axle of your vehicle, whether it is a front or rear, 2 or 4 wheel drive.
This ensures better control and handling in situations of emergency braking or on tight bends, particularly on wet surfaces. The loss of rear wheel grip is not easy to be controlled by the driver. On a bend, this means that the car oversteers and the rear of the vehicle starts to skid. Drivers are tempted to brake and turn the wheel too hard... and they end up going into a spin! Only an experienced driver would have the reflex to do the opposite, namely countersteer and accelerate.
Loss of front wheel grip (understeering) is easier to correct with the steering wheel, whilst taking your foot off the accelerator. Fitting the best tires at the rear, the driver enjoys a substantial gain in safety

https://www.tirebuyer.com/education/new-tires-front-or-back
Tires provide the most traction in hazardous road conditions (wet, slushy, snowy) when they are new, and have full tread depth. By placing the newer, better tires on the rear of the car, we're maximizing the control and traction available at the rear wheels and keeping the rear of the car as stable and planted as possible.

For most typical, everyday drivers, a loss of control at the rear axle isn't something that’s easily managed. A loss of traction at the rear of the vehicle often results in a spin, and/or an unwelcome off-road adventure – while if the front tires “wash out” due to a temporary loss of traction, driver intervention isn't generally as urgent, or quite as difficult.
Jeste lepo pise da je bolje jer ljudi uglavnom zabodu kočnicu a treba da se doda gas..
Nije mi jasno kako je lakse da auto "bezi" preko nosa nego da "bezi" dupe.. Kada krene dupe da bezi dodajes gas.. Sta radis kada krene da bezi preko nosa?

Sa prednjim pogonom
👆
 
Po suvom je lepše kada pobegne dupe.
Po snegu ne bih tvrdio isto.
 
Vrh Dno