Šta je novo?

Zimske gume

Zetu se ovo desilo sa firminim kombijem (Reno Trafic), doduse uzbrdo i koji je imao Uniroyal AS gume. Nije znao da mi kaze koji je konkretan model u pitanju.
Zbog tog iskustva ne zeli da montira AS gume na licnom autu, vec koristi 2 seta srednje klase...
Vise puta smo oko toga diskutovali i nisam uspeo da mu promenim misljenje da je premium AS sigurno bolja od jeftinijih AS (pogotovo turskih) i sigurno nije losija od prosecnih sezonskih. Pokazivao mu i yt recenzije, testove, iskustva korisnika, ne vredi. I dalje je misljenja da AS zaostaju...
Pritom i na papiru smo bukvalno stavili i racunali, izaslo bi ga jeftinije da kupi 2 premium seta AS 17" na 3 godine nego da kupi i menja 2 sezonske (17" i 16") uz balansiranje svake sezone 4-5 godine...
Zato i kazem nezahvalno je bilo kome preporuciti, posebno ako je vec oko necega unapred odlucio.

Meni se desilo sa Fiat Ideom, 15" gume nisu bile nove ali u OK stanju, nisu bile Premium ali nisu bile ni neki donji segment, šara je više vukla na letnju,
svakako više faktora utiče na to što mi se desilo, ali nakon komentara ovde, ako bi stavljao AS, onda isključio premium sa šarom koja više vuče na zimsku.
 
AS gume sa letnjom su vise izuzetak nego pravilo i ne vidim razlog sto bi neko konkretno jurio letnji pattern na AS gumi...
Dunlop AS Sport, Bridgestone A005 evo (prethodnik AS turanze 6) mi padaju na pamet sa letnjom sarom (ili Pirelli AS Scorpion/Cinturato SF), ali opet njihove performanse padaju u vodu pored novijih modela sa unidirekcionom sarom (CC2), koju ocigledno proizvodjaci preferiraju i koja se odlicno pokazala.
Opet bitnije je baciti pogled kako se pojedinacni modeli pokazuju u odredjenim uslovima, dizajn sara je sada manje-vise isti..

Evo pregled testova AS guma sa reifenlab-a:


Hankook 4s2 H750 i Conti AS C2 deluju kao najzaokruzeniji proizvodi...
Pritom iz iskustva taksista koji su uzeli noviji set Hankuceta AS kazu da su losije od prvih serija.
Conti AS C2 sam imao prilike da vidim (i drzim) uzivo i guma mi u odnosu na Bridgestone AST6 deluju dosta lakse i "plasticno"... Inace sam hteo Conti ASC2 pre Turanze da pazarim.

SF3 skoro nigde nije testiran u nemackom podrucju, jer bi verovatno pokazao kao bolji produkt, ali zato guraju stariji SF2 model skoro u svim testovima.
 
Do sada sam isključivo koristio letnje i zimske gume. Zimske su mi u odličnom stanju i imaju veliku šaru i ako su stare, a letnje su po nekoj mojoj proceni za zamenu. Kako ne prelazim previše 10-15k godišnje , a smara me da menjam gume i ako su oba seta na felnama. Vidim da se dosta hvala AS gume, ali kako sam gledao po testovima vise vuku na zimsku varijantu nego za vožnju po gradu i asvaltu. Sada moje pitanje da li ići na premium AS gumu umesto letnjih? Da li je neko od vas konkretno prešao na AS sa letnjih i kako su mu se pokazale na 30-35 stepeni?
Ja bogami AS teram i do 200km/h , a svaki dan do posla i nazad ne spuštam ispod 120, tako da, ajmo malo ozbiljnosti i listanja teme i korišćenja pretrage.
Izgleda da masa ljudi ne zna osnovni princip funkcionisanja smeše na AS gumama.
 
SF3 skoro nigde nije testiran u nemackom podrucju, jer bi verovatno pokazao kao bolji produkt, ali zato guraju stariji SF2 model skoro u svim testovima.
Evo imaš najnoviji test na tyrereview na kojem je sf3 proglašen za najbolju, nego se slabo imaju kupiti kod nas.

Ja bogami AS teram i do 200km/h , a svaki dan do posla i nazad ne spuštam ispod 120, tako da, ajmo malo ozbiljnosti i listanja teme i korišćenja pretrage.
Izgleda da masa ljudi ne zna osnovni princip funkcionisanja smeše na AS gumama.
Nije poenta u tome da li možeš da teraš 200 km/h, možeš i zimsku leti to nije sporno. Sporno je kako će se ta guma ponašati u nekoj ekstremnoj nepredviđenoj situaciji, da li će spasiti život.
Npr. po ovom testu AS guma ima 4 metra duži zaustavni put pri kočenju na suvom od 100-5 km/h (38m u idnosu na 34m). E sad, ponekad to može značiti razliku između života i smrti. Ne mora se desiti nikad ali ako se desi zeznuto je. Slično kao i pojas ili airbag, možda ti nikad ne zatreba, a možda nekad i spasi život.

Edit: da ne bude da trolujem protiv AS guma, ja i dalje razmišljam da ih kupim. Samo se premišljam zbog ovakvih stvari
 
Poslednja izmena:
Hvala u svakom slučaju. Mene ste ubedili. Ja definitivno kupujem AS. Samo da vidim da li sada ili na proleće i koje ću da imaju zaštitu za felne tj da gumeno ojačanje sa strane, jer mi je x puta značilo i felne su kao nove posle više godina. Sto se tice oznaka V, Y i W. Guglao sam da je za neke niže brzine ipak bolje uzeti V i da je naboljoli odnos udobnosti i dugotrajnosti. Sada ne znam da li je to tačno ili može bilo šta?
 
Evo imaš najnoviji test na tyrereview na kojem je sf3 proglašen za najbolju, nego se slabo imaju kupiti kod nas.


Nije poenta u tome da li možeš da teraš 200 km/h, možeš i zimsku leti to nije sporno. Sporno je kako će se ta guma ponašati u nekoj ekstremnoj nepredviđenoj situaciji, da li će spasiti život.
Npr. po ovom testu AS guma ima 4 metra duži zaustavni put pri kočenju na suvom od 100-5 km/h (38m u idnosu na 34m). E sad, ponekad to može značiti razliku između života i smrti. Ne mora se desiti nikad ali ako se desi zeznuto je. Slično kao i pojas ili airbag, možda ti nikad ne zatreba, a možda nekad i spasi život.
Da ne idemo u detalje, nova Lassa green nešto, prešla 1000km je proklizala na vlažnom da zam.jedva stqo na crveno svetlo pri 60 na sat.
Čovek je pitao dal.može, odgovor je može, imam utisak da ljudi misle da su AS gume od papira.
Moje iskustvo sa AS gumama sam.opisao. vozim oštro, volim krivine, BMWa sam deiftovao gde god sam mogao, sad imam prednju vuču i ne štedim auto uopšte kad mi se ukaže prilika. Nikad, ali nikad nisam blokirao točkove, a sve i da jesam, važno je držati distancu primerenu uslovima vožnje.
Što se tiče zaustavnog puta CC2 ima bolji zaustavni put zimi nego neke premijum zimske gume, pa čak i upravljanje na snegu. Al da ne idemo u off.
Svako mora znati šta može da očekuje od guma koje kupi nove već nakon određenog broja kilometara i u skladu sa rim da se ponaša. Ni jedna AS guma ne može parirati pireli Zero i sličnim letnjim na suvom
 
@mlax37
Znam,ali samo konstatujem da nemci verovatno zbog svojih brendova izbegavaju testiranje SF3 i time su stari GY i nova Conti i dalje pri vrhu uz CC2. A nemoguće je da nisu mogli da uzmu za testiranje jer je model dostupan od početka ove godine.

@jevta
Pogledaj dobro za rim protection u dimenziji koja ti je potrebna, da ti se ne smanji izbor drasticno... Mislim sam samo kod Hankooka 4s h750 i Vredestein quatrac pro+ video da imaju, nove Pirelli GY, Conti i Bridgestone u mojoj dimenziji recimo nisu imale...
Video dam da ima i aftermarket opcija ali ne znam da li su adekvatne.
 
Pogledaj dobro za rim protection u dimenziji koja ti je potrebna, da ti se ne smanji izbor drasticno... Mislim sam samo kod Hankooka 4s h750 i Vredestein quatrac pro+ video da imaju, nove Pirelli GY, Conti i Bridgestone u mojoj dimenziji recimo nisu imale...
Video dam da ima i aftermarket opcija ali ne znam da li su adekvatne.
Gledao sam bilo je opcija. Na letnjim felnama su mi sada 225/45/17, pa cu teko nesto da jurim. Gledao sam malo i znam da je glupo, ali meni jr i bitno da je šara lepa 😁.
 
Čitajući prethodni par strana o premium AS gumama (konkretni primeri Michelin CC2 i GY Vectra G3), došao sam do zaključka,
da su to pa praktično zimske gume koje se mogu voziti i leti bez ikakvih problema (neće da budu mekše i da "klize" kao regularne zimske gume leti),
sa tom razlikom da leti nisu baš tako udobne, tihe i efikasne kao premium letnje gume.

Da li grešim?
 
Poslednja izmena:
A Pirelli SF3 i Bridgestone Turanza AS 6 kao vise letnja orjentisana smesa?
Pogotovu Pirelli SF3 koji bi sudeci po testovima trebao biti najblize letnjoj gumi prilikom osecaja u voznji...
Ako nista drugo makar da ljudi odgledaju poslednji test Tyrereviews pre nego sto donesu zakljucke van konteksta...

Naleteh na nemackom forumu (motor-talk.de) da je Hankook updejtovao svoj 4s2 ali da jos nije uleteo u prodaju.
Ista prica je i sa GY ASV3, stariji je model u pitanju i trebao bi da dobije "refresh:.

edit:
Evo i na nemackom forumu iskustva korisnika sa SF3, mozete za vise modela da bacite pogled.
Ko ne zna nemacki verovatno cemu i gtranslate zavrsiti posao.

+edit2
Evo test AutoZeitung-a za AS gume 2023 kao i njihovog naknadnog testa za SF3 i uporedjivanje sa SF2 modelom
Takodje i njihov test zimskih guma za 2024.
 
Poslednja izmena:
Čitajući prethodni par strana o premium AS gumama (konkretni primeri Michelin CC2 i GY Vectra G3), došao sam do zaključka,
da su to pa praktično zimske gume koje se mogu voziti i leti bez ikakvih problema (neće da budu mekše i da "klize" kao regularne zimske gume leti),
sa tom razlikom da leti nisu baš tako udobne, tihe i efikasne kao premium letnje gume.

Da li grešim?

Apsolutno si u pravu da se premijum AS guma ne može porediti sa premijum zimskom po zimi, niti sa premijum letnjom leti.
Što i nije cilj proizvođača (inače bi pucali sebi u nogu).

Ali ako se pogledaju testovi, razlike su zaista male, u nekim graničnim i specifičnim situacijama se preklapaju, a svakako su premijum AS bolje od osnovnih modela sezonskih (u odgovarajućoj sezoni), pa i od nekih srednje klase. Gledajuči testove, vidimo da nema gume koja je najbolja u svim testiranim situacijama. AS često bude pri vrhu u najvećem broju testiranih situacija.

Jasno je da ko želi da se uvek vozi na premijum gumi, taj uzima sezonske.
Ali koja je poenta premijum zimske gume u februaru/martu ili oktobru/novembru, kada bude +18 i Sunce ugreje i asfalt i same gume na kollima, ili leti neka vrhunska letnja koja (na suvom) drži auto k'o po šinama, a onda naletimo na letnji pljusak i kolotrage pune vode (a guma skoro pa slik, bez poprečnih kanala za odvođenje vode). Da ne vozimo u tim situacijama?!? Ili da vozimo izuzetno pažljivo?!?

... ... ...

Za Michelin CC2 bih dodao da jeste čak i veoma udobna i tiha. Daleko bolje od većine srednjeklasnih sezonskih.
Po otporu kotrljanja (smanjenje potrošnje goriva) takođe je u vrhu, bolja i od nekih premijum.
 
Ako nekoga moze da interesuje da kazem prva iskustva sa Michelin Alpin 7, dimenzija 215/50 R17.
Odvozah jedan manji put od oko approx. 500km, 40% autoput, ostalo regionalni putevi. Brda, doline, kisa, susnezica, 3-4 stepena.
Guma je veoma tiha i udobna, znacajno tisa od prethodne zimske BF G-Winter 2.
Odlicno ponasanje na mokrom i prljavom asfaltu, kroz vecu vodu bez problema, nikakva nesigurnost, upravljivost, preciznost sjajna.
Snega nije bilo ali videcemo kad padne uskoro.
 
Aufff, kako nisam znao za ovu temu ranije.

Za Crossclimate znam vec duzi niz godina da je medju najboljim AS gumama (da ne kazem najbolja, pa da zapocnem nepotrebnu diskusiju 😅), a od ostalih kao povoljnija opcija je bio dobar i Hankook (ne znam kakva je najnovija verzija).

Sad vidim da je po testovima ovaj Pirelli SF3 odlican, cak i bolji od CC2 i iskreno bih cak isao na njega, posto sam u procesu kupovine novih guma (odlucio se za AS), ali ih nazalost za moju dimenziju nema kod nas (205/55 R17), tako da sam prelomio i danas ugradjujem CC2.
 
Kad citam ovog srecnog lalu *** ispada da je CC2 najbolja stvar izmisljena posle izrezanog leba i pastete u tubi. Daj bre...
I posle Gurua, Guru! :ROFLMAO:
Pa i ne bas, ali svakako bolje premium AS od prosecne sezonske, posebno kada u prelazanim periodima...
I vrlo je diskutabilno kakve su performanse AS gume u 3. godini upotrebe - i kod caleta i kod mene primetno je da je do smese i da su spremne za zamenu, tj ne ponasaju se u voznji kao 1. godine.
Sezonske 4-5 godine bez problema mogu da izvuku, sem ako ih ne "prze" tokom voznje.
 
Slazem se ali opet, trebas biti svestan sta vozis i kako vozis. Masa ljudi je prezadovoljna sa winterom i ne treba im bolja, odlicno im zavrsava posao a ovde se ljudi prozivaju ako kazu da je dobra. Za taj novac je dobra shodno njihovoj potrebi i to je to.
Danas, tj u ovo nakaradno vreme vise sra*a sam video da su napravili ljudi sa besnim kolima i premium gumama nego drugi sa obicnim autima i recimo tigar gumama. A da ne pricam o kombinaciji besnih kola tj konkretno coveka sa Stelviom i Wintera gumama, za takve nemam odgovarajucu rec.
 
Nije vise ni wintera toliko jeftina kao ranije, skuplja je od lassa guma, a losija je. Veci je problem sto mnogi ljudi kod nas gledaju winteru kao gumu za sve sezone, jer cim pise m+s to je to.
 
Slazem se ali opet, trebas biti svestan sta vozis i kako vozis. Masa ljudi je prezadovoljna sa winterom i ne treba im bolja, odlicno im zavrsava posao a ovde se ljudi prozivaju ako kazu da je dobra. Za taj novac je dobra shodno njihovoj potrebi i to je to.
Danas, tj u ovo nakaradno vreme vise sra*a sam video da su napravili ljudi sa besnim kolima i premium gumama nego drugi sa obicnim autima i recimo tigar gumama. A da ne pricam o kombinaciji besnih kola tj konkretno coveka sa Stelviom i Wintera gumama, za takve nemam odgovarajucu rec.
Potrošio se zadnji dinar na auto. Odakle sa 150k+ i za gume.

Svakako naspram načina upotrebe i mogućnosti vozila treba da budu i gume.
 
Uh, ne bih ja tako lako davao Guru titule ( jedan je Guru btw) , dobar je srecni ali ima jos da pise i mora da opusti jezik :)

Ogromna prednost all season guma je sto se kod vulkanizera trenutno u BG ceka i do 2 nedelje na termin a vreme je nestabilno moze da padne sneg ili led svaki cas ( prezivece se na letnjim ali ne daj Boze neki sudar i ide smaranje sa osiguranjem) i hladno je ujutru( meni zakazao pneumaster za 13 dana na zeninom autu, koja naravno ne moze sama a trebaju joj kola kao da se rodila u njima) pa onda idi tamo, menjaj, pa objasnjavaj da ne treba da se pumpa na 2.4 sve 4 nego kako je proizvodjac savetovao, pa onda sto da rotiras kad su presle 3000km i 4x4 je itd...
 
Dva seta i menjaš sam, nema čekanja ... :D

Mnogo se olenjili ljudi.
 
Slažem se . Ja se sutra spremam da zamenim ocu točkove tj gume ma da iskreno njemu baš ne trebaju dva seta, ali tako je ispalo, a i jedne i druge skoro nove . U njegovom slučaju AS gume su prava stvar, a to je odlazak do prodavnice i nazad. Stvarno je glupo , jer ove će gume pre postati stare nego što će se potrošiti
 
Dva seta i menjaš sam, nema čekanja ... :D

Mnogo se olenjili ljudi.
Ne zelim da imam dva seta felni, svidjaju mi se ove, zato sam ih i uzeo…

Nije poenta u lenjosti, već u tome da želim da svoje vreme trošim na stvari koje mi pričinjavaju zadovoljstvo, da je to menjanje guma ili setova točkova bio bih vulkanizer i sam… zato sam i napisao ovo kao prilog ljudima kao sto sam ja za AS gume, ne da bih kudio vulkanizere, naprotiv, simpatični su mi i brzi, zato se i vraćam tamo, samo je neverovatno da po pravilu svi uvek bolje znaju od proizvodjaca kako guma tako i automobila… ali da ne širimo…
 
Sad ste me sa premium AS gumama bacili u opasnu dilemu,
imam alu 16" felne za koje sam naručio zimske gume (GY UG PERF 3) koje tek treba stignu, a uzeh skoro i alu felne 17" za koje sam planirao da uzmem u martu neke premium letnje 17",
e sad obzirom na vašu priču o AS premium gumama i činjenici da godišnje prelazim 5-10K, razmišljam da odmah samo uzmem 17" AS Premium gume (recimo GY Vectra G3, pošto slabije ima u ponudi Michelin CC2) i završim celu priču!?
 
Ako možeš da priustis uvek je bolje sezonske, posebno ako imaš jači stil vožnje... AS je kompromis i leti i zimi.

Nemam jači stil vožnje, ali recimo obraćam pažnju na potrošnju, udobnost i buku, a mislim da su tu u prednosti premium letnje gume u odnosu na premium AS gume,
pogotovo što bi se letnje koristile 7-8 meseci godišnje i već imam dva seta Alu felni.
To je razlog zbog razmišljam o dva seta guma,
sa druge strane jeftinije mi je da uzmem samo AS gume pošto svakako bi morao da uzmem i zimski i letnji set, prelazim ispod 10k plus ne bi morao da se bakćem sa zamenom točkova 2 godišnje.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno