Šta je novo?

Zimske gume

@SOCOM
I Matador su ok ali su Kleber bolje. https://alltyretests.com/kleber-krisalp-hp3-test-review/
185/65 gume same po sebi imaju dovoljno ''mesa'' za ivičnjake i slične prepreke (računaj i na to da Kleber gotovo sigurno imaju jači bočni zid od prastarih Wintera). Astra G je tipičan ''Nemac'' iz te generacija automobila, pa bi XL gume sigurno bar malo pogoršale ionako prosečnu udobnost (auto bi postao malo ''tvrđi'' u vožnji). Tako da je najbolje da kupiš gume sa indeksom nosivosti koje preporučuje fabrika.
 
Pozdrav svima:)

Razne nedoumice imam oko zimskih guma.
Preporuka od vulkanizera je kleber, ispod toga matador, pa tigar klonovi.
Čak sam razmišljao o Ling Long gumama, kao daju garanciju 5 godina, ali tu niko nema iskustva koliko sam čitao.
Sad imam one Vinter 1 tj. Vinteru, stare 8 godina i nisu bile loše, pogotovo što se tiče izdržljivosti. Pre neki dan sam izbegao sudar i odvalio u ivičnjak, mislio sam da je prsla ali ne.
Mislim, ok da je kleber bolji što se tiče performansi ali da li je dovoljno izdržljiv za ove naše rupčage?
Takođe se razmišljam oko XL guma, obzirom da bi trebalo da su izdržljivije od standardnih.
Gume su za astru G, dimenzije 185 65 15.
Help! :)
Pa. Isčitao sam dosta stranica unazad ali ipak...

Ne zaboravi da i gume i delovi trapa trpe dinamičke sile. Ako staviš strukturno jaču i manje deformabilnu gumu, onda će ostatak sila da primi trap.
 
To sam i ja nešto shvatio, XL izbačene iz priče.
Za Kleber mi reče vulkanizer da su mekanee i udobne, isto mi je rekao i za Lassu green ways, pa je naprsla pri laganom susretu sa ivičnjakom.
Tripujem se sa tim mekim gumama.
 
Nisu Kleber toliko mekane. Dobra guma svakako
 
Neko pustio buvu da su XL tvrde i neudobne i samo se širi po forumima. Pa nije to cargo guma.
Imam CC2 205/55 16 XL na Civicu, pre toga imao letnje Conti PC i zimske Michelin Alpin i nikakve razlike tog tipa nisam primetio. Postoje neke druge razlike jer je AS u pitanju.
 
Pa nije svaki model automobila isti što se toga tiče, niti je razlika tako drastična. Plus je izraženija sa letnjim gumama, a zavisi i od pritiska. Ja sam to primetio uživo (vozeći se u 2 VW modela), a ne na forumu.
 
Kleber je strvina. Jeste mekša u vožnji, ali bas trpi. 5 godina nema ništa slično za te pare.
 
Pa nije svaki model automobila isti što se toga tiče, niti je razlika tako drastična. Plus je izraženija sa letnjim gumama, a zavisi i od pritiska. Ja sam to primetio uživo (vozeći se u 2 VW modela), a ne na forumu.
Tačno. Da bi guma bila u V ili W indeksu kao što je CC2 mora biti čvršća. Nije postojala u manjem indeksu.
A ljudi vole da voze i T indeks jer je jeftinija od H, a V ni ne postoji za većinu tih budget guma. Ali ko to gleda kod nas - "ja vozim sporo".
 
Slažem se, samo ne znam da li smo se razumeli - radi se o 2 VW modela (Passat B5.5, i Caddy 2007, nisu moji automobili) u kojima sam primetio razliku koju sam naveo.
 
Meni su fabričke 215/55 R17 V XL Continental EcoContact 6. Koju onda zimsku da kupim? Novi je auto ali ne nameravam preko 150 da ga vozim iako može, Ford karavan dizel od 1.5L. Da li mi trebaju i zimske XL ili ne? Iako sam u planinskom predelu sa dosta snega, ne vozim zimi po planinskim predelima, tj preferiram auto put.
 

@hsv.stoned

To je jasno.
Ja sam hteo reći da ne znam da li postoji guma u W indexu a da nije XL, i sad je neko otpiše kao neudobnu. Pa nije za kombi od 3.5t, no da se ne ponavljam.
 
Čovek je pitao za konkretan model, Opel Astra. Nema nikakvog razloga da ide na XL gumu. Drugi automobili, druga guma.

U čitavu priču možemo ubaciti i EV ready gume koje nisu XL, ali i jesu XL sa još par dodatnih benefita.
 
Meni su fabričke 215/55 R17 V XL Continental EcoContact 6. Koju onda zimsku da kupim? Novi je auto ali ne nameravam preko 150 da ga vozim iako može, Ford karavan dizel od 1.5L. Da li mi trebaju i zimske XL ili ne? Iako sam u planinskom predelu sa dosta snega, ne vozim zimi po planinskim predelima, tj preferiram auto put.
Ako je fabrika stavila XL gumu, ne vidim nijedan dobar razlog da ne kupiš takvu zimsku. Na težim automobilima se oseti razlika izmedju obične i xl gume u krivinama. Ja na Espace -u imam XL gume i svima preporučujem koji voze teža vozila
 
Nisu XL gume tvrde, već imaju dosta jači bočni zid. Naravno, jer su predviđene da trpe veća opterećenja - težinu.
Na tvrdo trimovanim standardnim vozilima (nemačka uglavnom mada su i neki francuzi odavno ušli u tu kategoriju, najzastupljenije klase kod nas), kada staviš XL pneumatik, dobiješ još manju udobnost, naročito na gomili naših neravnina.
Uglavnom, ne stavljajte XL ako to nije fabrički predviđeno i/ili ne pretovarujete vozilo stalno. A ako jeste predviđeno, onda pod obavezno.
Teretni program/gume su pa sasvim druga priča.

I težinski indeks nema ama baš nikakve veze sa brzinskim.
To da li neko namerava ili ne namerava da vozi preko 150, jako je loš kriterijum za izbor. Ako je tvoj auto sposoban da razvije 200, svakako trebaš staviti takve pneumatike. Uostalom, piše lepo u knjižici vozila, piše i na nalepnicama na autu, informacija na netu ima koliko hoćeš, pa se upravljajte po njima.

Pri svemu ovome, već sam jednom pisao, ne uzimate u obzir samo "suvu" težinu vozila i tereta, pa onda kažete ja sam debelo u granicama.
Opterećenje pneumatika je mnogo veće u dinamičkom režimu, naročito u krivinama. Zato, ne igrajte se sa tim, ne propisuju se vrednosti odoka.
 
Poslednja izmena:
Meni su fabričke 215/55 R17 V XL Continental EcoContact 6. Koju onda zimsku da kupim? Novi je auto ali ne nameravam preko 150 da ga vozim iako može, Ford karavan dizel od 1.5L. Da li mi trebaju i zimske XL ili ne? Iako sam u planinskom predelu sa dosta snega, ne vozim zimi po planinskim predelima, tj preferiram auto put.
Samo da dodam, te EcoContact su najvece smece od guma i one se isporucuju uz nov auto. Vrlo brzo prelaze u plastiku. Smece.
 
Jeste da se većina kineskih guma nipodaštava, ali u toj srednjoj (donjoj) kategoriji oni su apsolvirali tematiku. Uostalom, ogromno ogromno tržište.
Toyo je već druga priča, umeju da naprave gumu, međutim taj model je više okrenut hladnijoj klimi i pogodniji za zimu. Cena vrlo pristupačna.
Da li ćemo i koliko videti sneg - upitno.
 
MPV/SUV segment kod francuza je prakticno "osudjen" na XL gume po specifikaciji proizvodjaca - pricam iz iskustva kao korisnik (i vlasnik) mpv-a 2 "francuza".
Pezo ima nesto tvrdje vesanje, Reno mekse, nikada nije bilo problema sa XL gumama i neudobnosti - doduse u Srbiji i sa nasim (magistralnim) putevima je posebna prica, da sam dole kapiram da bih morao da radim nesto na trapu svakih godinu dana.
Cak i Ford mpv segmet koji ima tvrdje vesanje i od Pezoa bih rekao da nije problematican za udobnost voznje sa XL gumama...
Ulogu igra i proizvodjac guma i verujem da zbog smese neke budzet XL varijante jesu neudobne.
Pritom pricam o AllSeason varijantama koje su "tradicionalno" kruce od sezonskih pneumatika.

Naravno kod manjih vozila nije potrebno uzimati XL modele guma, ako na to misle korisnici, sem ukoliko nije poseban scenario koriscenja, kao sto reec kolega...
 
Imao je Toyo dosta fail-ova u prethodnih 10-15 godina.
Danas i nije neka mudrost napraviti dobru gumu, tako da verujem da će i Kinezi veoma brzo i to savladati. Ali je fazon što ne želim da im budem test vozač, posebno ne pored toliko provereno dobrih guma srednje ili visoke klase.

Jedan primer, koji sam već navodio, za sve oni koji misle da nisu potrebne zimske gume ''jer kod nas više nema pola metra snega kao nekada, može da se vozi na izlizanim letnjim gumama 99% godine''.

Prethodni vikend, u centru grada 25 °C, 5km od centra jedva 15-ak °C. Klisura reke, krivine pod brdom i šumom, asfalt hladan bukvalno. Kiša nije padala najmanje 10 dana, ali su sve krivine bile ovakve, izuzetno klizave. E sad zamislite kako je kada su prave jesenje i zimske temeprature, a ne prognoziranih 25 °C. Neki baja sa A4 kravanom ozbiljno proklizao na kratko, srećom bez većih posledica. Gledao sam to iz daljine, tada sam se i setio da sam ovde pisao o tome. Po tragu, letnje gume, naravno. Zato neki u ovim krajevima koriste ili AS, ili zimske (od kraja septembra, do maja).

O1r8JG7.jpeg


04FBhzN.jpeg
 
Samo da dodam, te EcoContact su najvece smece od guma i one se isporucuju uz nov auto. Vrlo brzo prelaze u plastiku. Smece.
U pitanju je Ford Focus Active X 2024 karavan sa 1.5 dizel motorom. Taj auto nije težak ali ima fabrički ugradjenu kuku, pa su XL gume verovatno zbog moguće prikolice. Pretpostavljam.

Što se tiče tih fabričkih plastikanera, sada si me baš zabrinuo i razmišjam da ih odmah bacim. Na prethodnom takodje novom autu su mi zeznule kvačilo. Auto je imao neka mini proklizavanja, koja se nisu osećala jer vozim lagano i pažljivo ali su uticala da kvačilo strada dosta brže.
 
Kupio sam Pirelli CINTURATO WINTER 2 215/55 R17 98H za Škodu Superb. Letnje su bile R18, ovo mi za početak deluje udobnije.
 
U pitanju je Ford Focus Active X 2024 karavan sa 1.5 dizel motorom. Taj auto nije težak ali ima fabrički ugradjenu kuku, pa su XL gume verovatno zbog moguće prikolice.
...
Na prethodnom takodje novom autu su mi zeznule kvačilo. Auto je imao neka mini proklizavanja, koja se nisu osećala jer vozim lagano i pažljivo ali su uticala da kvačilo strada dosta brže.
Tona ipo, nije ni malo, plus je zamišljen kao neki mini/polu SUV
.
Kvačilo ne strada od klizavih guma. Međutim danas, potpisujem, mnogi izvikani proizvođači su debelo pokvarili kvalitet ovih sklopova.
Npr prethodno mi je trajalo ~180k km, moglo je još, a novim nisam zadovoljan od samog početka.
 
Realno na Focus mogu i obične gume, po meni nema potrebe za XL
 
Po tebi
Fordovi generalno imaju odlično ogibljenje, do sada su uvek znali šta rade. Preporuke za gume su im na prvi pogled ponekad čudne, al ajd
Kupio sam Pirelli CINTURATO WINTER 2 215/55 R17 98H za Škodu Superb. Letnje su bile R18, ovo mi za početak deluje udobnije.
Naravno. Prvenstveno, 17-ce standard su udobnije od 18-ca niskoprofilnih.
 
Poslednja izmena:
Taj Focus je miks karavana/crossovera, 30-ak mm povišen u odnosu na standardnu verziju, i trebalo bi da ima one low-grip modove (simulaciju rada limited-slip diferencijala). Tako da kapiram da je sa razlogom kupljen, da se vozi u brdskom kraju, po makadamu, šumskim putevima, pa bi i gume trebalo da budu u skladu sa tim (npr. premijum all-season). Ako se pretežno vozi po autuputu, onda može i neki niži profil guma, 2 kompleta.
 
Tona ipo, nije ni malo, plus je zamišljen kao neki mini/polu SUV
.
Kvačilo ne strada od klizavih guma. Međutim danas, potpisujem, mnogi izvikani proizvođači su debelo pokvarili kvalitet ovih sklopova.
Npr prethodno mi je trajalo ~180k km, moglo je još, a novim nisam zadovoljan od samog početka.
Ovo mi je šesti novi auto u životu, nikada ni jedno kvačilo nisam zamenio ni ja ni članovi porodice koji su ih nasledjivali. Prethodna dva, jedan sada ima 250k na satu, drugi 350k. Ja sam ih obično menjao na oko 100k km u proseku. Znači nije do mene.

Na prethodnom autu sa tim gumama su mi u garanciji zamenili set kvačila na 31k km, i to sa minimalno gradske vožnje. Imam dva seta, pa nisam obratio pažnju da su letnje gume plastične i da se zato nisu ni malo potrošile, zamenio sam ih tek na 95k i auto je u tom trenutku davao signale da će kvačilo uskoro ponovo da strada. Čim sam promenio gume, učestalog čudnog zvuka prilikom kretanja, na osnovu kog su i prvi put zamenili kvačilo, nije bilo nekih drugih problema, samo taj zvuk koji je nestao po promeni guma, tj mnogo redje se sada čuje. Brat je nasledio auto na 100k, ali mu stoji jer još ima stari pa ne znam kada će morati da ga promeni.

Na osnovu toga zaključujem da su plastične/eko gume deo problema. Ali je činjenica i da su kvačila lošija. To je jedan od razloga zašto sam sada uzeo automatik. Baš mi nisu prijala kvačila na prethodna 2 automobila.

Edit
Što me i podseti sada da mi neće stradati kvačilo zbog eko guma jer ni nemam kvačilo.
 
Imaš.
Automatik nema papučicu kvačila (nožnu komandu jelte), a u svom sklopu ih ima gomilu, minimum 4 koliko je meni poznato. Možeš i njih da pohabaš. Osim regularnog servisa automatici imaju i ostale servise koji su sa razlogom ohoho skupi. I naravno sami delovi (njihov "paket" kvačila) su jedno tri puta skuplji.
A umesto lamele/korpe koristi se konvertor baziran na hidrauličnoj tečnosti.

Inače se kvačila tj set regularno habaju, stradaju od siledžijske vožnje ili lošeg kvaliteta. Ponavljam - sramota je koliko su im proizvođači srozali kvalitet poslednjih 10-ak godina.
 
Poslednja izmena:
Za taj prethodni auto su mi rekli da je to posledica ekoloških standarda. Da u kvačilo stavljaju ekološki prihvatljivije materijale i da zato brzo stradaju.

Isti je i razlog za takve eko gume. Manja potrošnja, manje habanje gume i katastrofa kvalitet. Mada na svim automobilima su mi te fabričke bile plastične, čak i 2005/2008
 
Najbolja zimska guma koju sam ikada imao je GF Goodrich Gforce winter. Dimenzije 195/55 R16. Auto je bio mali i lagan. Kopao je svuda kao tenk.
Jedne od najgorih su Toyo zimske nove, ne secam se modela, na novoj mazdi 3 sedan 2021 godiste. Dimenzije 205/45 R18. Svi zivi su me preticali na putu za Taru. Ceo auto je plesao kao da sam imao zadnju vucu.
Sada je dosao period da uzmem nove zimske za Q5 quattro automatik i nisam pametan sta da radim.
Auto ima 2.100 KG. Trenutno imam Pirelli Scorpion 3, dimenzije 255/40 R21, stare verovatno par godina ali na izgled u odlicnom stanju.
Mozda opet stavim njih ili kupim novi Scorpion jer bih ih preventivno zamenio.
Nisam imao prilike da testiram stare jer je prosla zima bila gotovo bez snega a auto sam uzeo letos sa dva seta guma zimskih i letnjih.
Sto se udobnosti tice, meni je audi udobniji od mazde po rupama, lezecim i losim putevima iako ima sportsko vesanje i niskoprofilne gume. Mada vozila uopste nisu u istoj klasi.
 
Posto uopste ne pratim ovo trziste, zamolicu nekoga za preporuku za zimske gume :) . Dimenzija je 205/55/16, Ford C Max. Ne idem na zimovanja, tako da mi nije potrebno nista ekstremno (gradska voznja po Beogradu). Trenutno imam Wintere koje nisu previse presle i sara je i dalje dobra, ali su vec previse stare (9 godina, definitivno blizu gornje granice). Zadovoljan sam Toyo letnjim, kao sto sam bio i ovim Winterama, ali dodjoh da vidim da li mozda ima nesto sto je bolji bang-for-buck :) .
 
Nazad
Vrh Dno