Šta je novo?

Zimske gume

Fulda, Sava, Nexen, Matador?
 
MPV/SUV segment kod francuza je prakticno "osudjen" na XL gume po specifikaciji proizvodjaca - pricam iz iskustva kao korisnik (i vlasnik) mpv-a 2 "francuza".
Pezo ima nesto tvrdje vesanje, Reno mekse, nikada nije bilo problema sa XL gumama i neudobnosti - doduse u Srbiji i sa nasim (magistralnim) putevima je posebna prica, da sam dole kapiram da bih morao da radim nesto na trapu svakih godinu dana.
Cak i Ford mpv segmet koji ima tvrdje vesanje i od Pezoa bih rekao da nije problematican za udobnost voznje sa XL gumama...
Ulogu igra i proizvodjac guma i verujem da zbog smese neke budzet XL varijante jesu neudobne.
Pritom pricam o AllSeason varijantama koje su "tradicionalno" kruce od sezonskih pneumatika.

Naravno kod manjih vozila nije potrebno uzimati XL modele guma, ako na to misle korisnici, sem ukoliko nije poseban scenario koriscenja, kao sto reec kolega...
Zašto osuđen? To mu je prirodno stanje stvari. XL upravo na ovakvim vozilima ima pravu primenu.
Najbolja zimska guma koju sam ikada imao je GF Goodrich Gforce winter. Dimenzije 195/55 R16. Auto je bio mali i lagan. Kopao je svuda kao tenk.
Jedne od najgorih su Toyo zimske nove, ne secam se modela, na novoj mazdi 3 sedan 2021 godiste. Dimenzije 205/45 R18. Svi zivi su me preticali na putu za Taru. Ceo auto je plesao kao da sam imao zadnju vucu.
Sada je dosao period da uzmem nove zimske za Q5 quattro automatik i nisam pametan sta da radim.
Auto ima 2.100 KG. Trenutno imam Pirelli Scorpion 3, dimenzije 255/40 R21, stare verovatno par godina ali na izgled u odlicnom stanju.
Mozda opet stavim njih ili kupim novi Scorpion jer bih ih preventivno zamenio.
Nisam imao prilike da testiram stare jer je prosla zima bila gotovo bez snega a auto sam uzeo letos sa dva seta guma zimskih i letnjih.
Sto se udobnosti tice, meni je audi udobniji od mazde po rupama, lezecim i losim putevima iako ima sportsko vesanje i niskoprofilne gume. Mada vozila uopste nisu u istoj klasi.
Po meni ubedljivo najgora guma koju sam imao ikada u dimenziji 175/65 R14.
Isto mali i lagan auto, Toyota Yaris.

Svakako sam uveren da se gume mogu porediti samo po istim ili sličnim dimenzijama.
 
Poslednja izmena:
Mene su savetovali iz firme koja puno radi sa gumama da uzmem sto uzu sa visokim profilom, tipa kao yugo. Nisam ih poslusao i to mi je bila najbolja odluka tada. Pricam o pomenutim BF Goodrich. Tadasnji auto je bio vw polo. Pritom je auto bio neuporedivo stabilniji sa sirokim gumama. Uzeo sam isti model samo letnji tada. Najbolja guma ikada.
Mazdu cu prodati uskoro svakako a za nju tek nemam pojma koje gume bih uzeo i da je zadrzim preko zime. Toyo zimske su katastrofa.
Auto je jednostavno nepraktican, lagan, prenizak a bespotrebno dugacak i ne prijanja dobro na kolovozu. Limuzinu ne bih vise nikada kupio.
 
Poslednja izmena:
da, da...
Široka guma se oseti i na volanu, a auto se sasvim drugačije ponaša. Na žalost, na jarisu ne mogu širu, to je što je. Ili da menjam felnu :D

takođe sam i ja imao letnji g-force i bila je ok.
 
@ericm Je li to ova Mazda 3? https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/25037914/mazda-3?attp=p9_pv0_pc0_pl11_plv0
Ja sam letos prodao trojku, istina Soul Crystal red, hatch u istom paketu opreme. Slažem se da je dugačka, niska (meni se to iskreno dopada), da nije baš praktična, ali to da ne prijanja dobro na kolovozu mi baš nije jasno? Ja lično nisam imao ni jednu situaciju da automobil ima problema sa prijanjanjem, a inače po worldwide testovima važi za jedan od najsportskijih automobila c segmenta. Pre Mazde sam vozio Civic X 4 i po godine i tačno je da je Civic išao kao po šinama, ali Civic, kao i npr GOLF 8 kog sam sad kupio (istina tek od 150ks pa naviše) ima multilink zadnje ogibljenje i onda se oseti razlika u krivinama. Istina ja sam na Mazdi imao vrhunski Bridgstone LM005.

Elem... na 2020 Pežou 2008 sam prodao fabričke letnje Mišelinke 2000 km nakon kupovine i odmah kupio Cross Climate + i prešao sam sa njima 63k km, leto zima, uglavnom gradska i porodična vožnja (bez prevelikog entuzijazma) i Michelin je bio odličan, mislim da ih novi vlasnik još uvek vozi. E sad Pežo sam zamenio sa 2019 VW up! modelom i sad kontam da je Michelin CC overkill za njega i razmišljam da li da uzmem Hankook Kinergy 4s2 ili Kleber Quadaxer 3? Koju god da uzmem ne planiram da je menjam leti zimi, jer se up koristi samo u gradu i prosečna brzina je 19 km h
Uz Golf sam dobio NEXEN letnje pneumatike (Honda je isporučivala npr Michelin Primacy fabrički) i sad kontam da li za njega da uzmem all season Michelin ili Continental ili da ipak idem na Hankoon Kinergy 4s2 jer je u većini testova odmah iza ili čak i ispred ova dva. Inače mislim da neko ko nije ljubitelj zimskih sportova i planina (ja npr zimi volim primorije, a planine leti) najbolje prolazi sa setom all season do recimo sredine Maja i onda letnji set do sredine Septembra i onda natrag na all season. All season gume imaju bolje prijanjanje na vlažnom kolovozu od zimskih guma, manje se troše na visokim temperaturama i generalno mi se doimaju boljim izborom od zimskih pneumatika za našu klimu. Naravno ovo ne važi ako idete na skijanje svakog drugog vikenda i dva puta za vreme odmora.
 
Ta egzibicija sa dva seta a jedan da bude all season ima smisla samo ako se prelazi jako puno kilometara i ako baš nikako ne ideš ni na najmanju planinu na ručak i kratku šetnju.

Toliki fine tuning prijanjanja nije moguć iako ima smisla kada se ovako pročita. Sav smisao all season guma je da ne plaćaš preskupo zamenu točkova, pogotovo u skupim zapadnim zemljama ili ako nemaš gde da držiš drugi set, malo prelaziš ili za drugi, isključivo gradski auto jer i van planine zna da zaveje i da ne bude čist put.
 
Ne bih se složio sa tim stavom jer npr vrhunska all season guma ima marginalno slabije rezultate na snegu od zimske gume, a recimo da je bolja na vlaznom asfaltu, a pogotovu na suvom,.,, a s obzirom na zime zadnjih nekoliko godina vise imamo letnjih dana nego zimskih.
Ja sam prosle godine sigurno jedno 10 puta bio za CG i jedno 10 puta za BG (300km od mene) sa Mazdom 3 sa dva seta... zimski set mi je uistini trebao samo jednom i to kod Mojkovca... a recimo pre neku godinu mi se desilo da 1. Maja na Trebevicu, na silasku u Sarajevo padne strasan sneg, a bio sam sa letnjim gumama i sto je jos gore ispred mene vozila dvojica motociklista slick gume... tako da za to jednom kad se desi neki sneg mozes da usporis sa all season.
 
Nema šanse da je na toplom vremenu all season bolja od letnje gume, posebno vrhunske. Utoliko gore kad je automobil ambiciozniji.

Ne postoji džabe ručak.

Idealno bi bilo da imaš 3 seta guma, letnje, zimske i all-season za prelazni period, ali ko bi se time bavio. Ja sam imao tri seta guma za moj auto, treći slik. :D Prodao kad sam izgubio interesovanje za stazu.
 
Pa ni jedna allseason nije bolja od top zimske ili top letnje gume. To niko ovde i ne tvrdi.
Kačili smo ovde linkove od onog lika sa yt što testira..
 
Nisam rekao da je all season bolja od letnje gume... all season je vise zimska mešavina, nego letnja, tako da najviše slabosti prikazuje baš u doba visokih temperatura. Ja ovde samo kažem da je all season guma bolja od zimske na vlažnom putu, na suvom putu i da je na snegu marginalno lošija.. naravno na debelom minusu zimska pokazuje prednosti.
Nigde ne tvrdim da nikome ne treba zimska gumaa, već samo kažem da za one koji ne vise po planinama all season guma ima puno vise smisla od zimske cak i zimi, jer su zime sada pretezno tople, gotovo sa prolecnim temperaturama, a glavni putevi su samo par dana prekriveni snegom
 
Mich CC je više letnja, što bih ja radije uzeo za ravničarske srpske krajeve, kakve su zime postale nikakve. Ostalo sam saglasan, bez problema može da se prođe sa AS ko ne prelazi puno, ili ne želi da se bakce sa menjanjem guma ili točkova po sezoni.
 
Rekao bih da si to napisao zbog dezena.
Nije baš za onaj pravi planinski sneg, ali je za bljuzgavicu dušu dala.
V dezen ima i ultragrip 9+ koja je ipak čisto zimska guma namenjena snegu
 
Posto uopste ne pratim ovo trziste, zamolicu nekoga za preporuku za zimske gume :) . Dimenzija je 205/55/16, Ford C Max. Ne idem na zimovanja, tako da mi nije potrebno nista ekstremno (gradska voznja po Beogradu). Trenutno imam Wintere koje nisu previse presle i sara je i dalje dobra, ali su vec previse stare (9 godina, definitivno blizu gornje granice). Zadovoljan sam Toyo letnjim, kao sto sam bio i ovim Winterama, ali dodjoh da vidim da li mozda ima nesto sto je bolji bang-for-buck :) .
Takodje od skoro posedujem C max u varijanti sa 2.0hdi motorom. Letnje su mi u glupoj dimenziji 215/55r17 pa sam prinudjen da pazarim istu.. Razmisljam o Matador zbog cene. A inace iz nekog razloga u 16 dimenziji mi je preporuka 215/55r16 ( pretpostavljam veci, tezi i jaci motor ). Ako vec mozes da montiras 205/55r16 sa Nexen neces pogresiti.
 
Moguće je da na 215/55 17 ne idu lanci, pa se ide onda sa manjom dimenzijom za zimu. Pišu takve stvari po uputstvima često.
 
Ja sam na pezou 206 imao poljske Debica zimske gume i bio zadovoljan.Inace pripadaju Goodyear-u.
 
Vozim AS gume već 10 godina u nazad i voziću ih i dalje. Nissan Quashkai, BMW1, Renault Modus, Fiat Bravo sport.........
Živim u BGu i mišljenja sam da su AS gume najisplatljivija i najkomotnija varijanta.
Druga stvar je ko hoće i koliko novca da potroši na AS gume, al treba gledati srednju višu i višu klasu minimum za jedan dobar set.
Što se XL oznake na gumama tiče, to je nebo i zemlja u odnosu na one bez XL.oznake.
Gume sa XL oznakom su malo tvrđe što se odrazi na udobnost ali i upravljivije, direktnije na volanu i bolje u krivinama i za one koji malo žustrije voze ali isto tako za nijansu više opterećuju trap.
Priča kolege iznad o tome da su mu gume krive za kvačilo nema veze sa životom. Ja sam menjao kvačilo na novom autu na 8000km. Ipak je do kontrole kvaliteta i ušteda na svakom koraku.
Vrlo je bitno gledati pri izboru i trajanje gume, tj radni vek, jer gume koje se brže troše, uglavnom i bolje prijanjaju.
Dunlop Sprot AS XL ne mogu da preguraju 30000km , na prednjoj poyonskoj osovini, al zato peglaju krivine kao sumanute.
 
Hajde da se ne lazemo, 99.9% ljudi ako voze normalno ne bi primetilo da im neko zameni gume. Ja ne vidim neku bitnu razliku izmedju Hankook Ventus i Tigar UHP. Zimi peglam wintere na oba automobila i nikada problem s njima. Nisam imao neke neplanirane rizicne situacije. Nisam tip koga puca placebo ako da duplo vise para a daleko sam od onoga ko ne primecuje nista.
Radije cu voziti sa nekom ekomicnijom gumom i novom sarom nego da vozim 7-8 godina premium gumu kao neki. Umem da vozim agresivno i znam dobro koliko guma znaci ali treba znati gde su limiti.
Letos me je 2x sigurnog sudara spasao nov asfalt na putu a ne odlicna guma. Da je bio stari asfalt ni padobran me ne bi spasao.

Inace, definitivno jedan auto prebacujem na AS kad oderem ove setove. Imam po 2 seta guma ali ovaj sto se vozi po gradu definitivno ide na AS, nema smisla menjati gume svaki cas.
 
Suština je da ne dođeš u situaciju, u kojoj bi se uverio u razliku između guma srednje/visoke klase i Tigrolokih ''UHP''.
 
Moj problem sa AS gumama je što leti provodim puno vremena na primorju i na velikim vrucinama, a rado bih izbegao troškove zamene guma. Zimi vozim po snegu samo ako me zatekne. Nema šanse da sednem u auto i planiram put po snegu. Snega od decembra do marta ima puno gde živim ali se auto vozi samo radi rekreacije tamo gde nije dobra povezanost vozom.
 
Poslednja izmena:
Razlike su bas drasticne, pogotovu sad kad krene grejna sezona pa smog padne na asfalt. Kako auto plese sa winterama na malo jaci gas, a tek kocenje koje prati paljenje abs-a. Sa druge strane hankook u istim uslovima skoro ni da mrdne. Wintera je dobra prvu sezonu i eventualno drugu, posle je skoro neupotrebljiva guma za bilo sta.
 
Nije dobra ni prvu sezonu.

To je dezen koji je prošao neki test kako treba poslednji put 2008. godine, i to na jedvite jade. Ova nova nije ništa bolja.

Dok se ljudi ne informišu i kupuju stalno samo najjeftinije bez ulaženja u to šta dobiju sa time, dotle nemaju razloga da naprave dobru gumu.
 
Cuj ove price o 99% i placebo tripovanju! Reci lepo imam zmiju u novcaniku a ne da vredjas ljudima inteligenciju sa lavorima, tj Winterama... :ROFLMAO:
 
Meni nije jasno zašto ljudi i dalje kupuju 20 godina star model guma (Wintera), koje su bile loše i tada kada su se pojavile.

Čak su i neke sledeće verzije tih klonova bile loše: https://alltyretests.com/riken-snowtime-b2-test-review/

E sad, problem je što ljudi misle i da su novi (2018+) Michelin-Tigroliki zimski klonovi toliko loši, a nisu. Ovo potvrđujem i na osnovu ličnog iskustva (dobio ih 6 meseci stare, na automobilu koji sam kupio pre 5 godina, hteo da ih skinem, ali sam ih ostavio po savetu vulkanizera, iznenađujuće dobro su se pokazale za te pare). Koristio sam ih u kombinaciji sa light all-terrain gumama, naravno ove zimske su bile mnogo bolje po snegu od Continental AT (koje doduše imaju smešne zimske karakteristike).

A i testovi to potvrđuju: https://alltyretests.com/tigar-suv-winter-test-review/

Dodatnu zabunu unosi to što ljudi te gume i dalje zovu Wintera, a zapravo imaju Snow ili Winter nazive, u okviru Michelin podbrendova (imate sliku i link na prethodnoj strani).

Dakle - stare Wintera gume su krš, i deo istorije, niko normalan to danas ne treba da koristi.
Nove zimske klon gume su dobre za tu niskobudžetnu klasu, i svakako se bolje ponašaju u raznim zimskim uslovima od nepoznatih kineskih, Kama (koje su odlične samo za surovi sneg i led) itd. Tako da nije problem da se na njima vozi neko ko iz nekog razloga ne želi da kupi (ili ne može da priušti) skuplje gume.

Ali naravno da je preporuka kupiti neke bar iz srednje klase.
 
Poslednja izmena:
Razumem ja kad se nema za bolje, ali ne razumem da su ljudi spremni da ubedjuju druge da su razlike minorne.

Za novu winteru, miselin klon sam i govorio da je dobra prvu sezonu i eventualno drugu, posle toga je neupotrebljiva.

Stalno kad dodje vreme za menjanje guma vodim istu polemiku sa bratom. Sad sam ispao budala sto sam kupio miselin jer nece biti snega.
 
Moje iskustvo sa tim gumama nije takvo, održale su dobre zimske karakteristike i posle 4-5 sezona, a živim u planinskom kraju. Te gume su proizvedene pre korone i ratnih kriza, pa me ne bi čudilo da su počev od 2020. godine lošije u nekom smislu.
Ostavio sam ih još ovu zimu, a Continental AT sam skinuo jer su odradile svoje. Sledeće gume će verovatno biti Pirelli Scorpion ATR, jer imaju bolje zimske karakteristike od Continental koje sam imao.

Opet kažem, ne ubeđujem bilo koga da kupuje niskobudžetne gume (protivnik sam krš kvaliteta u bilo kom smislu, posebno kada je glava u pitanju), samo kažem da te Tigrolike više nisu totalno đubre kao nekada.
Da vozim neki tipičan auto, kupio bih 2 kompleta premijum guma, ili možda najbolje moguće AS, što svima savetujem. Ovako su mi potrebne AT gume, a to znači i pravljenje kompromisa.

Razumem ja kad se nema za bolje, ali ne razumem da su ljudi spremni da ubedjuju druge da su razlike minorne.
Još jedna jako bitna stvar - ja nigde nisam ubeđivao bilo koga da su razlike između tih zimskih klonova i premijum guma minorne, ne znam gde si to pročitao. Nego da su pomenute gume prihvatljive za tu niskobudžetnu klasu (što potvrđuje i test koji sam postavio), i bolje od praktično nepoznatih kineskih, Petlas i sličnih plastika.

Znači, ako neko ne može/neće da izvoji više para, onda je bolje da kupi i te Michelin klonove, nego totalno neproverene kineske.
 
Poslednja izmena:
Ja pricam iz licnog iskustva posto stoje na zeninim kolima. Menjaju se sezonski, znaci ima i set letnjih guma takodje tigrovih koje su se pokazale bolje od zimskog seta (neverovatno ali istinito).
Gume su 2021. godiste i prve zime su bile stvarno dobre. Sezona 2022/23 sasvim prihvatljivo, da bi prosle zime situacija bila znatno losija. Montirane su ove godine krajem septembra ponovo kad je bilo par mrazeva i sve sto mogu reci je da je to katastrofa i da se moraju kupovati gume i za taj auto.
Da napomenem da su gume skladistene u podrumu i da nisu izlozene suncu.
 
Cuj ove price o 99% i placebo tripovanju! Reci lepo imam zmiju u novcaniku a ne da vredjas ljudima inteligenciju sa lavorima, tj Winterama... :ROFLMAO:
Nemam zmiju, daleko od toga. Imam normalne automobile, vozim u skladu s vremenskim uslovima... Znam gde su ogranicenja i ne ispitujem ih.
Daleko od toga da su Tigar neke dobre gume, rade posao, to je poenta. Nisu me dovodile u rizik.

Da, tvrdim i dalje da ogromna vecina ne bi primetila razliku u gumama u normalnoj voznji tipa do posla i nazad.
edit: ne pricam o SUV sa 300+ konja gde ces lako ispitati limite, pricam o normalnoj voznji, prosecnim automobilima.
 
Nazad
Vrh Dno