Šta je novo?

Zimske gume

55% ili 60% širine, tačnije, ako je /55 ili /60
 
E to.. Znam da je nešto tako.. Da nije mm uglavnom.. I da širina utiče na visinu
 
@frrka dovoljno sam guma u životu izmenjao, ali hvala na sugestiji ;)
Ima moja dimenzija, samo nema trenutno kod mog vulkanizera na stanju.

Kada kažem manji, to je 4.5 metra i prazan skoro 1700kg.

Prošle godine ste me ubedili, ovde na forumu, da ne sipam više aditivirano gorivo, od kad sam rekao da neću, ne sipam. Ali za gume ne popuštam, tu se ne štedi.
 
Ja volim da imam zimske malo uze, letnje malo šire, pa se uvek igram sa dimenzijama.
 
Na prethodnom autu sam leti vozio 17, a zimi viši profil, 16". Imao sam bolje zimske felne od letnjih 😄

A onda sledeći auto kupim tako što sam postavio neke uslove, napravio kratak spisak i sa metrom obišao salone, da premerim gepek. Menjaju se prioriteti :)
 
Skoro svi ozbiljni brendovi/podbrendovi imaju i putničku i SUV verziju istog modela gume.

Sad nešto čitam, te 'SUV' verzije su namenjene više 'pravim' SUV-ovima, ne ovim 'gradskim', i više su prilagođene za off-road.
Kao čak je i preporuka ako voziš 'gradskog' SUV-a(Kadjar u mom slučaju) i ako voziš samo po asfaltu da ih ne uzimaš, jer su im više performanse prilagođene za taj neki off-road(tvrđe su od običnih)..
 
Pa i ne baš. U bivšoj firmi smo imali 4 ne mala SUV-a, ni fabričke ni nove gume koje smo kupovali nisu bile namenjene off-roadu. Nevezano zimske-letnje.
Kupovana je samo premijum kategorija, btw (bačene pare ...).
 
Sad nešto čitam, te 'SUV' verzije su namenjene više 'pravim' SUV-ovima, ne ovim 'gradskim', i više su prilagođene za off-road.
Kao čak je i preporuka ako voziš 'gradskog' SUV-a(Kadjar u mom slučaju) i ako voziš samo po asfaltu da ih ne uzimaš, jer su im više performanse prilagođene za taj neki off-road(tvrđe su od običnih)..
Suv je faktički veće opterećenje i drugačije dimenzije.. Nista više.

Lagani suv do 2.0 nemaju potrebe za time ako imaju dimenziju koja nije suv

Jer mala je razlika u kikazi izmedju nekog laganog suv i velike limuzine
 
Kadjar je sam po sebi udoban za jedan kompakt SUV/krosover, pa ne vidim razlog zašto ne bi montirao gume koje je fabrika preporučila.
Na kraju, ta težina nije baš ni mala, npr. Duster je malo lakši (a vodi se kao ''laki terenac''), mnogi drugi obični automobili su lakši bar za 100-200kg.
 
Interesantno da je npr za Tigar Winter / Tigar Winter SUV gumu ista nosivost(710kg)
 
@frrka dovoljno sam guma u životu izmenjao, ali hvala na sugestiji ;)
Ima moja dimenzija, samo nema trenutno kod mog vulkanizera na stanju.

Kada kažem manji, to je 4.5 metra i prazan skoro 1700kg.

Prošle godine ste me ubedili, ovde na forumu, da ne sipam više aditivirano gorivo, od kad sam rekao da neću, ne sipam. Ali za gume ne popuštam, tu se ne štedi.

Što se tiče aditiviranog goriva, u jedan auto sipam aditivirano, a u drugi obično. U ovaj gde sipam obični, moram dva puta godišnje da dodam aditiv jer je pad performansi evidentan. Ljudi to i ne primete jer se sve događa postepeno, ali test zvani Bubanj potok nikada ne laže.
 
Pa i ne baš. U bivšoj firmi smo imali 4 ne mala SUV-a, ni fabričke ni nove gume koje smo kupovali nisu bile namenjene off-roadu. Nevezano zimske-letnje.
Kupovana je samo premijum kategorija, btw (bačene pare ...).
Nisu nikad bačene pare, pošto šaram između premijuma i najboljih iz srednje. Jednostavno neuporedivo bolje stare skuplje gume, ako se dozvoljava generalizacija.
Što se tiče aditiviranog goriva, u jedan auto sipam aditivirano, a u drugi obično. U ovaj gde sipam obični, moram dva puta godišnje da dodam aditiv jer je pad performansi evidentan. Ljudi to i ne primete jer se sve događa postepeno, ali test zvani Bubanj potok nikada ne laže.
Ovo ti je sto posto placebo, plus nema ni neke logike, ako govorimo o dizelu. Više aditiva znači manje goriva u jedinici zapremine, a ono ti daje energiju, ne aditiv. Aditiv tu služi za neke druge stvari. Dok sam vozio dizela, sipao sam neaditivirano gorivo, ali sam redovno sipao Wynss injektor kliner, na svakih 4-5 hiljada km.

Visokooktanski benzin je drugi slučaj, ali ni tu se ne dešava ništa postepeno. Tačnija detonacija znači više obrtnog momenta na motorima koji su to sposobni da iskoriste, bolja ekonomija, manja potreba za recirkulacijom gasova, itd.
 
Poslednja izmena:
Ponavljam - bačene pare.
Felne od 17-20". Premium gume koštale skoro dva puta više od srednjeg segmenta. Vođena je izuzetno precizna statistika potrošnje i guma i goriva.
Na goišnjem nivou su dva od ta četiri prelazili koliko u Srbiji proečno za 10 godina, isključivo po autoputu i gradovima, dakle asfalt, (uglavnom) poštovani propisi
Bilo je par incidenata (zapravo više od par) isključivo greškama vozača, ne bi pomogle gume formule jedan niti one za reli.

Konkretno, u i prethodne dve firme gde sam bio takođe se vodila detaljna evidencija, ali su bila putnička vozila i kombiji. Ovde mi je bilo karakerristično da su birali isključivo SUV, a imao sam pristup kompletnoj bazi održavanja.

P.S. razočarao sam se u Hankook, visoku klasu, i Pireli.
Bridgstone opravdava, ali se troši kao da ga mažeš na leba.
 
Poslednja izmena:
Nisu nikad bačene pare, pošto šaram između premijuma i najboljih iz srednje. Jednostavno neuporedivo bolje stare skuplje gume, ako se dozvoljava generalizacija.

Ovo ti je sto posto placebo, plus nema ni neke logike, ako govorimo o dizelu. Više aditiva znači manje goriva u jedinici zapremine, a ono ti daje energiju, ne aditiv. Aditiv tu služi za neke druge stvari. Dok sam vozio dizela, sipao sam neaditivirano gorivo, ali sam redovno sipao Wynss injektor kliner, na svakih 4-5 hiljada km.

Visokooktanski benzin je drugi slučaj, ali ni tu se ne dešava ništa postepeno. Tačnija detonacija znači više obrtnog momenta na motorima koji su to sposobni da iskoriste, bolja ekonomija, manja potreba za recirkulacijom gasova, itd.


Otvoren sam da mi objasniš za šta služi aditiv koji se dodaje u goriva na BS, ali da to nastavimo u okviru odgovarajuće teme.

 
Ponavljam - bačene pare.
Felne od 17-20". Premium gume koštale skoro dva puta više od srednjeg segmenta. Vođena je izuzetno precizna statistika potrošnje i guma i goriva.
Na goišnjem nivou su dva od ta četiri prelazili koliko u Srbiji proečno za 10 godina, isključivo po autoputu i gradovima, dakle asfalt, (uglavnom) poštovani propisi
Bilo je par incidenata (zapravo više od par) isključivo greškama vozača, ne bi pomogle gume formule jedan niti one za reli.

Konkretno, u i prethodne dve firme gde sam bio takođe se vodila detaljna evidencija, ali su bila putnička vozila i kombiji. Ovde mi je bilo karakerristično da su birali isključivo SUV, a imao sam pristup kompletnoj bazi održavanja.

P.S. razočarao sam se u Hankook, visoku klasu, i Pireli.
Bridgstone opravdava, ali se troši kao da ga mažeš na leba.

Mene kod zimskih guma interesuje samo jedna stvar, a to je da li mogu da se popnem uz svoju ulicu koju Beograd put ne čisti (nije prioritetna ulica), a kada naravno padne sneg.
Svojevremeno pri prelasku sa Sava Eskimo S3+ na GY UG7 desile su se neke zanimljive stvari i od tada gledam da zimske budu uvek iz gornjeg segmenta. Razlika je bila sasvim dovoljna da sam bez ikakvih problema išao uz brdo, mogao da stanem i krenem ponovo iz mesta. Naravno, peo sam se iz sa Eskimo S3+, ali bilo je povuci, potegni. Ako stanem, malo teži start, blago zanošenje prednjeg kraja usled nedovoljne trakcije. A ulice nedovoljne širine, sa parkiranim automobilima i sa leve i sa desne strane, pa sve to zatrpano snegom... Na to treba dodati i da supruga vozi auto, a ona se baš ne snalazi najbolje u takvim situacijama... Pa zove telefonom, pa se spremaj, pa siđi, pa popni auto jer se ona plaši... Više toga nema.

U međuvremenu promenih i auto pa sad imam i program vožnje po klizavom, što daje još malo na sigurnosti.
 
Sneg je najmanji problem, po snegu gaziš kakvom god, pravi problem su led i blato. Za blato su me baš prijatno iznenadile BFG.

Grip inače umnogome zavisi i od vozila, na stranu elektronska pomagala. Svi oni koji se kunu u težinu vozila i elektroniku, neka se samo sete gde je sve Fićko mogao da izvuče :) Ili R4
 
Poslednja izmena:
Дубок мокар снег, и разноразне бљузгаве варијанте у комбинацији са брдом су итекако проблематичне. Ни мени не треба већи изазов од свакодневне вожње до куће или до школе да видим да ли су гуме добре.
 
Realno, slabo se susrećem i sa ledom i sa blatom. Po nekada iznenadi ledena kiša i tu me je najviše strah od drugih vozača, među kojima ima i članova udruženja ljubitelja letnjih guma (recimo sunčano jutro kada su svi krenuli na posao i popodnevna ledena kiša).
 
Apsolutno se slažem.

BTW, AllWeather/Season gume su izmišljene i služe upravo za to - za promenljive vremenske uslove u toku kratkog perioda.

Tehnologija danas došla je dotle da mogu da se koriste tokom cele godine. Naravno uz ograničenje da je nemoguće da imau pune performasne čistokvnih pneumatika.

I treba voditi račuma, nisu sve ALLW kao ni sve zimske gume namenjene za blato i sneg (M+S).

Mitre, ti s u Norveškoj? Jesu li dozvoljeni spajkovi u tvom regionu?
 
Sneg je najmanji problem, po snegu gaziš kakvom god, pravi problem su led i blato. Za blato su me baš prijatno iznenadile BFG.

Grip inače umnogome zavisi i od vozila, na stranu elektronska pomagala. Svi oni koji se kunu u težinu vozila i elektroniku, neka se samo sete gde je sve Fićko mogao da izvuče :) Ili R4

Ne mogu užu gumu od 205 da montiram na felnu...
Elektronika ipak znači, ne mnogo, ali recimo točak koji izgubi trakciju se automatski koči kočnicom, dok se obrtni moment prebacuje na točak sa trakcijom. Ovo je bitno na jako niskim obrtajima kada se kreće iz mesta, a dodavanje gasa nije opcija jer će točkovi gubiti trakciju. Zatim, dozvoljava mi ograničeno proklizavanje točkova jer se ASR tada drugačije ponaša. Uz to kočnice mi idu u prefill, menja se rad ESP...
 
Težina vozila, plus dozvoljena težina putnika/prtljaga, plus (potencijalno) prikolica i odgovarajuća doza rezerve opterećenja (vožnja).
 
Iz nise klase sta preporucejete za zimsku gumu? Hyundai i30 2011, velicina 185 65 R15? Na nekoliko mesta sam cuo da Riken nije losa mada nisam siguran, jedan od prodavaca mi je preporucio Matador. Stare zimske su mi Hankook, postavicu sliku kasnije da vidite na sta lice, ni sa jednom gumom mi se ono nije desilo, nikom nije jasno kako.
Da dodam samo, u opticaju su i All Season mada prodavac koji je preporucio Matador kaze da ne uzimam AS posto prelazim godisnje 17-18k km. Sta mislite o tome?
 
Kleber ili BFG

Napisao sam pre nekoliko postova da sam dobrano razočaran u Hankook i to visoku klasu.
Ne njihovim performansama već izdržljivšču/nekim opštim kvalitetom. Pokazale su deformitete gazećeg sloja na automobilima koji su vrlo pristojno voženi, neopterećivani i ne nakon mnogo kilometara.
Ovo se desilo na dve različite kategorije njihovih guma (SUV i putnički), i u različitim sezonama, tako da ... izbrisane su sa mog spiska poželjnih.
 
Poslednja izmena:
Mitre, ti s u Norveškoj? Jesu li dozvoljeni spajkovi u tvom regionu?
Јесу, дозвољени су у целој Норвешкој, жена на свом ауту користи Ханкок са ексерима, ја сам на стандардним нордик зимским.

Иначе овде је и црни лед у свим могућим варијантама најнормалнија појава, ексери тад пружају додатну сигурност.
 
Drugar mi je u Oslu, ali znam da ne koristi spajkove. Dozvoljeni ali ne i obavezni? U Finskoj su ;ini mi se obavezni, makar u određenim oblastima. Rusiji takođe.

Inače, misliš li da su nam potrebne iste zimske gume :) Ili pak letnje?
 
У Ослу и Бергену се плаћају додатне таксе за спајкове, зато их слабо користе, највише се користе на северу Норвешке. Рачунам да су барем за велику већину на форуму потпуно другачије потребе за гумама од онога што мени треба.
 
Jel imao neko iskustva sa Laufen I FIT+? Ili da idem na Kleber Krisalp HP3? Cene su 9400 i 10500 u 225/40R18. Kleber sam imao na proslom autu i bio sasvim zadovoljan.
 
Vrh Dno