Šta je novo?

Aditiv za LPG motor

vrobec

Čuven
Učlanjen(a)
16.01.2002
Poruke
1,119
Poena
660
Moja oprema  
CPU & Cooler
AMD Ryzen 5 2600 + LC Power LC CC120 sa Arctic P12 PWM
Matična ploča
MSI Tomahawk B450
RAM
Corsair Vengeance 3000MHz DDR4 2x8GB
GPU
Sapphire Nitro + RX580 8GB
Storage
Lexar NM620 2TB, Lexar NM620 1TB,
PSU
FSP Hyper K 700
Kućište
Chieftec Dragon Midi Tower
Monitor
AOC 24G2SPU
Miš & tastatura
Logitech MX518, Logitech keyboard
Ostale periferije
XSX, PS5, NSW, LG C3
Mobilni telefon
Xiaomi Mi 10T Pro
Pristup internetu
  1. Kablovski internet
Od skora vozim Toyota Corolla Verso 1.8 VVTi (2004) benzinca sa ugrađenim gasom. Vozilo nema ugrađen uređaj za doziranje aditiva za gas.
Koji aditiv koristiti za zaštitu motora, sprečavanje habanja i zaštitu ventila pri korišćenju na gas?
 
Izmišljotina, samo redovno štelovanje ventila nemaš brige.
 
Od skora vozim Toyota Corolla Verso 1.8 VVTi (2004) benzinca sa ugrađenim gasom. Vozilo nema ugrađen uređaj za doziranje aditiva za gas.
Koji aditiv koristiti za zaštitu motora, sprečavanje habanja i zaštitu ventila pri korišćenju na gas?
Misliš na mazalicu?
 
Više ne mogu da se setim naziva. Ne vozim na lpg više od 10 godina. Sad kad razmislim, više ni ne znam nikoga ko vozi na lpg.
 
A sto bi se ista dodatno podmazivalo ako auto ima ugradjen TNG?
 
Ovaj tekst je napisan kao reklama za proizvod, ali ona gde usisivac od 100e prodaju za 2000e. ej, korisne naslage u motoru, ventili od loseg materijala, ventil je hrapav,
 
Nemam pojma, to sam prvo nasao. Uglavnom svugde ista prica, ne razumem se nesto previse u to.
 
Ako mu od 2004 do danas ništa nije falilo bez mazalice, šta će sada da mu pomogne?🤔
 
Ne koristi se zbog naslaga, već da ne izgore ležišta ventila, što dalje dovodi do smanjenja kompresije. Za neke modele (motore) je bila obavezna ugradnja.
 
Neka vozi ponekad na benzin i rešen problem. Dok sam vozio auto sa TNG praksa mi je bila da nakon svake potrošene boce vozim 20-30 km na benzin i nikakvih problema nisam imao za 60 kkm koliko je auto bio kod mene. Kada sam ugrađivao TNG insistirao sam na kvalitetnijem uređaju. Kapalice nisam imao a motor je japanski (nissan).
 
Nema ni on problema, nego ga izmišlja😏
 
Neka vozi ponekad na benzin i rešen problem. Dok sam vozio auto sa TNG praksa mi je bila da nakon svake potrošene boce vozim 20-30 km na benzin i nikakvih problema nisam imao za 60 kkm koliko je auto bio kod mene. Kada sam ugrađivao TNG insistirao sam na kvalitetnijem uređaju. Kapalice nisam imao a motor je japanski (nissan).

Nema ovo veze sa kvalitetom TNG uređaja, već sa kvalitetom ventila. Koliko se sećam, bio je problem sa nekim motorima Forda, Honde...ybg, ne sećam se više, jer odavno ne vozim na TNG. Problem se nije mogao rešiti povremenom vožnjom na benzin. Takođe, za pojedine motore ubrizgavanje benzina zajedno sa TNG je obavezno baš iz ovog razloga.

Treba videti samo da li se preporučuje ili ne preporučuje ugradnja mazalice za konkretan motor i tu je kraj priče.
 
Nema ovo veze sa kvalitetom TNG uređaja, već sa kvalitetom ventila.
Pa kod mog uređaja (AC Stag QBox+) je postojala auto kalibracija gde je računar TNG-a uvek pravio optimalnu smešu a to vremenom sačuva ventile.

Takođe, za pojedine motore ubrizgavanje benzina zajedno sa TNG je obavezno baš iz ovog razloga.
Taj sistem ide kod motora sa direktnim ubrizgavanjem pošto se dizna nalazi u cilindu pa mora da se hladi benzinom.
 
Suzuki SX4, benzinac, ugrađen TNG kod Rašića, sa sve kapalicođ, kupljen nov u Srbiji, na 100000 km mu izgoreli ventili i pored kapalice. Tako da, neki motori, ventili, podnose extra TNG neki slabije a neki baš loše. Elem, ako je ta Toyota izdržala do sad, ne diraj ništa. Ja sam Micubiši Lancera sa TNG prodao sa preko 400000km na satu, motor kao praćka, bez kapalica.
 
S obzirom da TNG sagoreva na višoj temperaturi u odnosu na benzin ovo jeste dobro rešenje za sve motore. Međutim, kod nekih motora optimizacija ne bi bila dovoljna.

Zbog svih onih zahebancija koje je država uvela u vezi TNGa, više se na tu vrstu goriva ne vraćam. Ali mi je interesantan BRC sistem za motore sa direktnim ubrizgavanjem gde se gas uvodi u tečnoj fazi u cilindre. Ne znam samo kako se pokazao u praksi.
 
Naslage na ventilu nepovoljno uticu na sam ventil, siceve, klackalice, bregastu, pa i samu kompresiju. Mislim da je jedini nacin da se sacuva motor dobar TNG uredja i naravno dobro podesen.
 
Slažem se sa tobom, ali ono što je forumaš pitao ne odnosi se na ovo što si napisao
 
Kao sto napisah gore. A sto bi se ista dodatno podmazivalo ako auto ima ugradjen TNG? Samo kvalitetno ulje i eventualno kraci interval zamene istog i ja tu ne bi nista vise dirao.
 
Kod pojedinih motora hlađenje i podmazivanje vođica ventila i samih ventila je projektovano da bude baš benzinom i benzinskim parama. Bitno je da je ventil "navlažen" benzinom. A kod nekih to nije bitno. Ovi prvi zahtevaju dodatno podmazivanje i "orošavanje" dodatnim aditivima, a ovi drugi ne.

U katalozima proizvođača TNG uređaja je navedeno koji motori zahtevaju dodatni aditiv a koji ne. Takođe, neki proizvođači vozila daju podatke o tome, kažu da mora aditiv, neki jasno kažu da ne mora, a neki uopšte i ne deklarišu taj podatak. Ovi treći su najnezgodnij... :(

Sećam da je u neke Honde i Toyote morao podmazivač, u neke Italijane nije, a u neke treće nisu stvaljali jer se smatralo da ne mora, ali kasnije jeste dolazilo do ozbiljnijih problema.

Dakle, bilo kakvo iskustvo da imate sa Mitsubishi-jem koji eto jeste prešao 400kkm na LPG bez problema, ne mora da znači da će neki drugi Mitsubishi/Nissan ili VW odraditi radni vek bez problema, na LPG.

Našao sam još davno podatak da su oni silni matori RR-ovi i Bentliji britanskog dvora, svi premundani na LPG (u okviru brige za ekologiju (ne zbog uštede na ceni goriva)).
Ali to su starija vozila, vrv. većina sa karburatorima i kod njih LPG nije problem. Ne znam šta rade sa novim "elektronskim" Bentlijima?!? :p
 
Kod pojedinih motora hlađenje i podmazivanje vođica ventila i samih ventila je projektovano da bude baš benzinom i benzinskim parama. Bitno je da je ventil "navlažen" benzinom. A kod nekih to nije bitno. Ovi prvi zahtevaju dodatno podmazivanje i "orošavanje" dodatnim aditivima, a ovi drugi ne.

U katalozima proizvođača TNG uređaja je navedeno koji motori zahtevaju dodatni aditiv a koji ne. Takođe, neki proizvođači vozila daju podatke o tome, kažu da mora aditiv, neki jasno kažu da ne mora, a neki uopšte i ne deklarišu taj podatak. Ovi treći su najnezgodnij... :(

Sećam da je u neke Honde i Toyote morao podmazivač, u neke Italijane nije, a u neke treće nisu stvaljali jer se smatralo da ne mora, ali kasnije jeste dolazilo do ozbiljnijih problema.

Dakle, bilo kakvo iskustvo da imate sa Mitsubishi-jem koji eto jeste prešao 400kkm na LPG bez problema, ne mora da znači da će neki drugi Mitsubishi/Nissan ili VW odraditi radni vek bez problema, na LPG.

Našao sam još davno podatak da su oni silni matori RR-ovi i Bentliji britanskog dvora, svi premundani na LPG (u okviru brige za ekologiju (ne zbog uštede na ceni goriva)).
Ali to su starija vozila, vrv. većina sa karburatorima i kod njih LPG nije problem. Ne znam šta rade sa novim "elektronskim" Bentlijima?!? :p
Da li stvarno verujes u pricu hladjenje i podmazivanje benzinom?
 
Nije to priča.
Hlađenje da, podmazivanje zapravo ne. Sam benzin čisti usis od naslaga gareži.
Neki motori odlično podnose TNG neki jako loše. Samo će vam iskustvo reći koji su kakvi. Naravno, u pitanju je materijal ventila i glave, ređe stradaju klipovi.
P.S. Moj rođak iz BG-a, taksista inače, imao je u Xantiji ubačen i LPG i CNG. I mali laptop stalno prikačen na OBD :)

Nije mu bio problem, jer je od početka (više decenija) u poslu sa ugradnjom gasnih uređaja.
 
Poslednja izmena:
To tzv podmazivanje ventila benzinom je pilo vodu dok nisu ukinuli olovni benzin koji je sadržao pored "olova" još neke supstance koje su iole čuvale ventile, iskreno već sam i za pravio sve te nazive, davno je bilo.
 
@maxy :


Neutralizes the negative effects of water in fuel.
  • Cleans the injectors of petrol and diesel engines.
  • Neutralizes and absorbs condensation water in the fuel tank and fuel system for re-moval in the combustion process.
  • Prevents rust and corrosion in the complete fuel system
  • Prevents seizing of the injectors.

Na primer. Takve supstance su u aditivIranom gorivu, nije ništa što ima uticaja na snagu motora, niti je moguće da ti dosipavaš nešto što nema kalorijsku vrednost, a da pojačaš motor.

Energija je u hemijskoj reakciji goriva i kiseonika iz vazduha, sve drugo tu bi bilo višak.


Aditiv je tu da motor lepo radi i sutra, ne mnogo gore nego danas, da se ne zamrzne zimi, itd.
 
To je opšti aditiv, nije za LPG upotrebu uopšte/konkretno.
Poželjan da ne kažem obavezan za ova naša goriva i modernije motore
 
@maxy :




Na primer. Takve supstance su u aditivIranom gorivu, nije ništa što ima uticaja na snagu motora, niti je moguće da ti dosipavaš nešto što nema kalorijsku vrednost, a da pojačaš motor.

Energija je u hemijskoj reakciji goriva i kiseonika iz vazduha, sve drugo tu bi bilo višak.


Aditiv je tu da motor lepo radi i sutra, ne mnogo gore nego danas, da se ne zamrzne zimi, itd.


Aditivi koji se dodaju u aditivirano gorivo na BS služe za čišćenje celokupnog sistema dovoda goriva, od rezervoara do cilindra. Taj aditiv nema nikakve veze sa oktanskom i energetskom vrednošću goriva niti sam ja to negde spominjao
 
niti je moguće da ti dosipavaš nešto što nema kalorijsku vrednost, a da pojačaš motor
Itekako moze, pogotovo dizelasi i to sa istrosenijim motorima.
Ne pitaj sta je, odgovora nece biti jer bi ta fora nabila jos vecu cenu dizel krseva koji se prodaju po Srbiji = veci broj obmanutih.
 
To je opšti aditiv, nije za LPG upotrebu uopšte/konkretno.
Poželjan da ne kažem obavezan za ova naša goriva i modernije motore
Nisam našao drugu temu.
Itekako moze, pogotovo dizelasi i to sa istrosenijim motorima.
Ne pitaj sta je, odgovora nece biti jer bi ta fora nabila jos vecu cenu dizel krseva koji se prodaju po Srbiji = veci broj obmanutih.
Jedino nešto da mu nabije kompresiju drž vodu dok majstori odu, nisam na te stvari mislio, već da nema odakle da se dobije energija sem od goriva, a aditivirano gorivo, od koga je stigla ova priča, ne bi trebalo da može da da više snage trenutno ako je samo gorivo isto.
 
Nazad
Vrh Dno