Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

@Syntaur

Rok za odustajanje od ugovora na daljinu je 14 dana, imas jos vremena.
 
@Syntaur

Rok za odustajanje od ugovora na daljinu je 14 dana, imas jos vremena.
Hvala.
Da, upravo čitam zakon o zaštiti potrošača.
Videćemo gde će sve to da odvede.
Najviše mi odgovara povraćaj novca ili zamena za nov uređaj. Servisiranje, popravka, ne dolazi u obzir , naročito ako se uzme u obzir da sam 2 problema prijavio odmah, čim je uređaj stigao, a koja su bila vizuelne priroda, te sam odmah uočio kvar, a druga dva kvara su se desila 2 dana nakon upotrebe istog.
Moja obaveza nije da testiram kvalitet uređaja, tako da se oni neće vežbati preko mog novčanika.
 
Imaj samo na umu da čim njima pomeneš kvar ili problem sa uređajem mislim tu više nije moguće vraćanje u roku od 14 dana po osnovu online kupovine već se pravi reklamacija, uređaj ide na servis, itd...
 
Hvala za taj info .
Pa ne vraćam ga zato što mi je dosadno u životu ,već zato što postoji neki problem sa uređajem. To oni mogu da okače mačku o rep, tu priču. Ako bude trebalo, potegnuću advokata.
Shopster , koja prevara. Nabavljaju robu po magacinima gde uređaju stoje rashodovani ili iz nekih razloga su na sniženim cenama, ali zato nude isti taj artikal po konkurentnim cenama na tržištu.
 
Ti bi da ideš na odustajanje od kupovine na daljinu, ali takav uređaj mora da ide na reklamaciju, jer ima više nedostataka - nisi precizirao ostale, ali da bi ti refundirali kao odustajanje moraju ga najpre pregledati, a ako se ljušti ne mogu ga prodati drugome kao nov.
Svejedno nemaš neki razlog za brigu, i traži povraćaj novca, ne zamenu ako misliš da je prodavac problematičan, a ne proizvod.
 
Hvala za taj info .
Pa ne vraćam ga zato što mi je dosadno u životu ,već zato što postoji neki problem sa uređajem. To oni mogu da okače mačku o rep, tu priču. Ako bude trebalo, potegnuću advokata.
Shopster , koja prevara. Nabavljaju robu po magacinima gde uređaju stoje rashodovani ili iz nekih razloga su na sniženim cenama, ali zato nude isti taj artikal po konkurentnim cenama na tržištu.
Mi ti pričamo samo kako je to zakonski regulisano. Tih 14 dana važi ako vraćaš ispravnu i neoštećenu robu koju vraćaš iz nebitno kog razloga.

Ako je roba neispravna/oštećena ide kroz reklamacioni proces.
 
Ok,.ok,.calm down.

Znači, moja je krivica što su mi poslali oštećen uređaj ?
Ma šta se ja tu busam za 80.000rsd.
Srvar je u tome da oni koriste zakon i rupe u istom. Uvalim ti pokrvaren proizvod, pa ga posle popravljam dok ne istekne garancija. Naravno, servis dolazi iste sekunde , čim si prijavio problem.
Shopster Bagra.
Kao i svi ostali, između ostalog.

@Jericho
..a ako se ljušti ne mogu ga prodati drugome kao nov.
Pa i ne treba da ga prodaju drugom. Tom linijom je i stigao do mene, preko Shopster on line trgovine.
 
Poslednja izmena od urednika:
Ok,.ok,.calm down.

Znači, moja je krivica što su mi poslali oštećen uređaj ?
Ma šta se ja tu busam za 80.000rsd.
Srvar je u tome da oni koriste zakon i rupe u istom. Uvalim ti pokrvaren proizvod, pa ga posle popravljam dok ne istekne garancija. Naravno, servis dolazi iste sekunde , čim si prijavio problem.
Shopster Bagra.
Kao i svi ostali, između ostalog.

Svakako je popravka uređaja u prvih 6 meseci isključivo uz tvoju saglasnost, u suprotnom ili zamena za novi uređaj ili povraćaj novca.
 
Svakako je popravka uređaja u prvih 6 meseci isključivo uz tvoju saglasnost, u suprotnom ili zamena za novi uređaj ili povraćaj novca.
Hvala, ta informacija mi je trebala .
To već pije vodu.
Ovo je prvi i poslednji put da kupujem ne samo preko Shopster, već preko bilo koje on line preprodaje bofl proizvoda.
 
Niko nije rekao da je tvoja krivica, već ti objašnjavamo koji je proces u slučaju vraćanja usled kvara/nepravilnosti. Tu jednostavno ne važi pravilo o onih 14 dana, već je standardni reklamacioni proces koji može da potraje do 30 dana.

Oni to moraju poslati u servis kako bi utvrdili problem. I eventualno ustanovili da kvar nije nastao usled nepravilnog rukovanja. U prvih šest meseci se svakako ne radi popravka. Ukoliko kvar nisi uzrokovao ti biraćeš između vraćanja novca ili nove robe.
 
Nepravilno rukovanje ne može biti ako raspaluješ proizvod, uzmeš krpu da ga izbrišeš i lajsna krene da se ljušti. Računaš, ajd' promeniće lajsnu..ali nakon jednog dana pukne farba na mestu rukohvata. Na tom mestu sada stoji crna rupa, a delići farbe ,oko te rupe, ukazuju na to da će ta fabra i dalje otpadati. U međuvremenu ustanoviš da fijoka, koja treba ,kada je otvorena, da stoji u otvorenom položaju, a kada je zatvorena, da stoji u zatvorenom položaju, zapravo, u ovom slučaju ,ako fijoku otvoriš ,ona se automatski zalupi tom snagom da može prste da ti odseče. Računaš da možda je mehanizam prenategnut, pa će to majstori srediti. I onda shvatiš da se druga fijoka ne zatvara kako treba, nije u osi, već kači, zakačinje, udara, o konstrukciju uređaja ,pa uvek fijoku moraš da povučeš malo u levo da bi ona nalegla kako treba.

Kao što na zapadu postoji selekcija i izrada robe za različite delove sveta, po kvalitetu, tako i u Srbiji su se setili da ,on line,prodaju rashodovanu, bofl, neispravnu robu, po konkurentnim cenama na tržištu, time ostvarujući maržu, tj. profit 50%, od stvarne cene na tržištu.

Moja greška.
Znam da živim u lopovskoj državi, svestan sam svih okolnosti.
Shopster i ostale on line pilićare, mešetare, preprodavce, kalkulante, izbegavati.
 
Poslednja izmena od urednika:
Nije, već zamrzivač. A možda je i kaset-dek plejer ,stereo.
Ti se uvek javljaš kad imaš nešto pametno i važno da kažeš ?
 
Salim se šta se ljutis👍

Kako si ga opisao bio sam ubeđen da je neki šporet na drva.

Vraćaj taj krš i ne kupuj vise istu Marku.
 
Definitivno nema veze sa prodavcem, vec sa markom, kao sto se dalo i pretpostaviti. Nemoj se brecati na druge clanove koji pokusavaju da ti daju ispravan savet.
 
Definitivno nema veze sa prodavcem, vec sa markom, kao sto se dalo i pretpostaviti. Nemoj se brecati na druge clanove koji pokusavaju da ti daju ispravan savet.
Zašto je bitno šta sam kupio ,šporet, zamrzivač, krevet ili televizor ?

Koliko vidim ,u Shposter iskustva grupi svi se žale na robu koju su kupili, a to ne prelazi par hiljada dinara..tipa 2-3000rsd.

Nebitno sasvim .
Izbriši moje postove, više neću tražiti pomoć u ovom thread-u.
 
Nije bitno sta si kupio i od koga si kupio vec je upitan kvalitet proizvodjaca koji si kupio.

Ne razumem da si postavio pitanje na javnom forumu a istovremeno neces drugima da pomognes da ne prodju kao ti.
Nije da se mora, ali bi bilo lepo bar postovatii ucesnike diskusije.
 
Zapravo se moraju postovati ucesnici diskusije, to nije opciono. Ne moraju se otkrivati detalji, ali brecanje na druge koji zele da pomognu nije dozvoljeno.
 
Evo da napišem moje iskustvo koje sam imao sa CTshop-om i kako sam na kraju sve završio direktnim odlaskom u Pinsoft (ALSO).

Uglavnom kupimo neki poslednji komad Lenovo laptopa u njihovoj radnji na Banovom brdu, ono sve super upakovan, ali ja nisam previše obraćao pažnju na detalje, samo sam gledao da nema ogrebotina i oštećenja, a ispostavilo se da nije bio fabrički zapakovan (model na koji je naknadno ugrađeno još 4GB rama), i ajde plati se sve super, dođem kući, instaliram 11-cu i puf posle pola sata običnog korišćenja samo se resetuje sam od sebe, pokušavao sve što sam mogao naći na netu, ali ne vredi nikako nije radio..
I tako je možda trajalo 10-ak dana jer taj laptop nije za mene već za burazera moje verenice koji kreće na faks i prosto treba mu laptop, a nije ni slaba mašina (Ryzen 7, 12GB rama, 512GB SSD, Vega 8, taman za faks), i pošaljemo na reklamaciju, i naravno posle 8 dana taj čuveni sms, ali pošto sam radio u Winwinu nisam previše obraćao pažnju na to, i posle 24, 25 dana konačno odbiju reklamaciju, kao sve je ok, preporuka servisa da se ubaci Win10, ubace drajveri itd.
Odradim ja sve to, iako znam da to veze sa mozgom nema i naravno i dalje sve isto, i odlučim da se ne zezam više, vidim ko ga je uvezao na deklaraciji i otišao sam do Alsa tj Pina, poslao im snimak da se uvere da nisam u tripu, i uvaže reklamaciju i dali nam papir za zamenu, otišli do CT-a, odabrali drugi laptop i rešen problem.
Poenta priče je iako ste nešto kupili skoro idite direktno u ovlašćeni servis ako možete jer uvek na kraju taj uređaj završi kod njih, jer npr po prvom izveštaju servisa oni su fazon završili 5-og Oktobra reklamaciju, a zvali su me tek oko 20-og, što će reći da je laptop putovao od servisa do prodavnice oko 15-ak dana, a ja sam sve završio za nedelju dana kada sam sam išao do servisa, jeste bila muka zbog Altine, ali eto rešilo se.
 
Sve to oko servisa u praksi može da radi, ali vi imate kupoprodajni ugovor sa prodavcem i zakon reguliše taj odnos a samo po tom zakonu imate pravo zaštite u smislu saobraznosti u prvih 6 meseci.
 
U servis se nosi ako se insistira na popravci da bi se ubrzala procedura, u suprotnom nema smisla
 
Ne mora da znači, kažem laptop što smo mi uzeli i nakon konstatovanja da je "ispravan" nakon prve reklamacije, ja sam se čuo sa ovlašćenim servisom, pričao baš sa momkom koji ga je sređivao, rekao kakva je situacija, u dogovoru poslao snimak i naravno odneo laptop, oni su to zaprimili, konstatovali da laptop ipak nije ispravan, dali papir da se zameni za drugi uređaj ili povrat novca i sve smo to završili, nego sam se ja zeznuo i otišao sam prvi put preko radnje umesto da idem odmah preko servisa, dosta brže bi završili.
Ok ako neko insistira da ide preko radnje neka ide, ali bar u mom slučaju kad god mogu uvek biram ovlašćeni servis, tako sam radio i za komponente ili slušalice kada su riknjavale, direktno u ovlašćeni, papir za zamenu i rešeno, naravno pod uslovom da je stvarno riknulo i da nije za popravku, mada i da mi poprave meni super, samo da radi :D
 
@Marko1996 nemoj da se ljutiš, ali ova tvoja dva posta su bukvalno know how kako ne treba raditi ako želiš da ostvariš svoja prava na uređaj koji je u garanciji, bez obzira što je u tvom slučaju krajnji rezultat bio pozitivan.

A neverovatno mi je i to da ovlašćeni servis uopšte pristaje da primi uređaj od nekog "direktno sa ulice" a ne posredstvom radnje gde je uređaj prodat i nakon koje sprovedene procedure je prvobitno ocenjen kao ispravan...
 
Kod mene je crko ulaz za cam karticu ovi iz Supernove nisu ni znali koliko je garancija 2 ili 3 god i to iz par poziva 🙄

I onda sam cimnuo jednog od lokalnih servisera i uspotavilo se da je ovlascen (Fox ili Vox bese xd) i odradio je za oko 15-20 dana. Samo je trazio garanciju koju smo jedva nasli.
 
@Čika_Kure pa pazi nije to prvi put da nosim u ovlašćeni servis, i uvek može da se odnese u ovlašćeni servis mimo prodavnice, dovoljno je da imaš fiskalni račun ili garantni list ako je uređaj preko dve god star, ali isto tako dosta je bitno ko je uvoznik uređaja, da ne bi došlo do onog "nije kupljeno preko nas", opet za obične ljude ova procedura nije, mora se biti u ovom svetu i znati kod koga ići i šta uraditi da bi bilo bezbolno.
Naravno ko želi da ostvaruje prava preko prodavnice i da gubi vreme nije problem, a ovo ja imam ugovor sa prodavnicom oni mi moraju zameniti uređaj bla bla, ne ne moraju, ako stigne papir iz servisa da je to nešto ispravno to je za njih ispravno, iako možda nije, znači ja sam mogao da se ludiram u prodavnici, pravim scene i ne bi mi zamenili laptop iako je više bio na reklamaciji nego kod mene, prosto na papiru piše ispravno, preporuka odraditi to to i to, tako da jedina opcija je bila ponovno slanje u servis ili da ja lično odem do ovlašćenog, što sam i uradio i završio posao za nedelju dana, bez dreke, vike i pretnje inspekcijama.
 
@Čika_Kure pa pazi nije to prvi put da nosim u ovlašćeni servis, i uvek može da se odnese u ovlašćeni servis mimo prodavnice, dovoljno je da imaš fiskalni račun ili garantni list ako je uređaj preko dve god star, ali isto tako dosta je bitno ko je uvoznik uređaja, da ne bi došlo do onog "nije kupljeno preko nas", opet za obične ljude ova procedura nije, mora se biti u ovom svetu i znati kod koga ići i šta uraditi da bi bilo bezbolno.
Naravno ko želi da ostvaruje prava preko prodavnice i da gubi vreme nije problem, a ovo ja imam ugovor sa prodavnicom oni mi moraju zameniti uređaj bla bla, ne ne moraju, ako stigne papir iz servisa da je to nešto ispravno to je za njih ispravno, iako možda nije, znači ja sam mogao da se ludiram u prodavnici, pravim scene i ne bi mi zamenili laptop iako je više bio na reklamaciji nego kod mene, prosto na papiru piše ispravno, preporuka odraditi to to i to, tako da jedina opcija je bila ponovno slanje u servis ili da ja lično odem do ovlašćenog, što sam i uradio i završio posao za nedelju dana, bez dreke, vike i pretnje inspekcijama.
Meni se čini da je ovo urađeno više na poznanstva i da to baš i ne može neko ko nije godinama bio u toj branši... Pogotovo ovaj deo da servis u dva dana iz korena promeni svoje mišljenje o stanju proizvoda. Da sam Lenovo zapitao bih se kakav ja to ovlašćeni servis u Srbiji imam kad tako radi.
 
Nije baš tako, servis svakako izdaje potvrdu o zameni uređaja bez obzira gde je uređaj predat na reklamaciju, svakako mora da ide u servis. Potvrda se ne izdaje na lepe oči, moraju neki uslovi da se ispune.
Ono što je sporno u celoj priči generalno i gde se gubi vreme, su kombinacije gde prodavac nakon primljene reklamacije uređaj šalje u neke Nepo servise i slično iako nisu ovlašćeni servis, da ne pišem kakve tu tek procedure besmislene i koje su to kombinacije, oni procenjuju da li je reklamacija osnovana, testiraju navodno i šalju uređaj dalje ili vraćaju kupcu uz konstataciju da je uređaj ispravan (iako nije) ili procenjuju da je reklamacija neosnovana.
Zato kažem, ako se insistira na popravci, reklamiranjem u servisu direktno se ubrzava procedura u suprotnom, reklamirati prodavcu
 
Haha ma jok koja poznanstva, samo znam dosta dobro ko je uvoznik čega i ja odmah znam kod koga da idem kada je u pitanju taj neki uređaj, dok 90% drugih ljudi to ne zna ili ne želi da se time bakće, a šta je fora, taj laptop je prilikom prženja u prime95 npr radio bez problema nije se resetovao, nije bacao blue screen, prosto normalno je radio, ali kako počne nešto normalno da se radi, tipa gledanje YT samo baci reset ili BSOD.
I ja to lepo kada su mi vratili prvi put uređaj snimim šta se dešava i sutradan pozovem servis, kažem kakva je situacija i pričao sa dečkom koji mi je pregledao taj laptop, dogovorili se da ja taj laptop predam direktno njima, a snimak sam poslao na mail, posle sam čekao nekih 4, 5 dana da ga prime na pregled i jelte konstatovano je da je kao na tom snimku i izdali su papir za zamenu, prosto moraš se malo i razumeti u materiju, zamisli nekog ko nema pojma ni malo oko hardvera on ne bi mogao ovo da završi, ali ovo je tehnički forum pa zato ovako i pričam, mislim da se razumemo :)

Znači bez poznanstva ili kombinacija, prost poziv uz normalnu komunikaciju, bez dreke i vike i sve se može završiti dok god naravno nema fizičkog oštećenja ili tako nečega..
 
@Marko1996 nemoj da se ljutiš, ali ova tvoja dva posta su bukvalno know how kako ne treba raditi ako želiš da ostvariš svoja prava na uređaj koji je u garanciji, bez obzira što je u tvom slučaju krajnji rezultat bio pozitivan.

A neverovatno mi je i to da ovlašćeni servis uopšte pristaje da primi uređaj od nekog "direktno sa ulice" a ne posredstvom radnje gde je uređaj prodat i nakon koje sprovedene procedure je prvobitno ocenjen kao ispravan...
Zato što živimo tu gde živimo i gde procedura/pravilo/zakon funkcioniše samo na papiru, a stvari se završavaju onako kako su ljudi navikli/kako je lakše/kako znaju.
Šta očekivati u državi u kojoj 1. čovek odlučuje o svemu, a pri tome krši sve, od Ustava, do najsitnijih zakona i propisa.
 
Poručio sam preko Shopster on line trgovine uređaj u vrednosti od 80.000rsd. Stiglo na adresu, međutim, kada sam raspakivao i krenuo da čistim, jedna ručka od uređaja je krenula da se ljušti,ili kako to da kažem..emajlirana povšina, sjajna, metalik, koja treba da je postojana, taj premaz se pretvara u komadiće spiralnog oblika, srebrne boje i pada po podu. Na drugom mestu je pukla farba i tu je sada crna rupa. Da ne nabrajam, ima još dva problema kod tog uređaja.

Prijavio sam problem, čekam servisera da se.javi, međutim, od tada, niko me ne kontaktira. Očigledno čekaju da prođe rok od 7 dana, prema kom, zakonski,imam pravo da vratim uređaj.

Neću prihvatiti uređaj u takvom stanju.
Šta trebam da uradim kako nih ostvario pravo na povraćaj novca, ili zamenu za drugi ,ispravan, uređaj ?
Letos sam bio u vrlo slicnoj situaciju.

Narucim online. Ves masina stigne u petak. Fizicki, spolja sve kako treba. Platim kuriru. Raspakujem, bacim ambalazu, unesem i posle nekog vremena ukljucim ves masinu da vidim kako/da li radi.
Radi ali vrlo glasno struze i pisti dok okrece bubanj, jos se glasnije cuje kad krene centrifuga. U subotu nazovem proizvodjaca, od kojeg dobijem telefone ovlascenih servisa. Ujedno pozovem i trgovca od kojeg sam kupio kako bih video koji je najbolji nacin da se resi problem. Ako vracam u dozvoljenom roku od 14 dana, ja placam prevoz i to nije nimalo jeftino jer masina od 65kg treba da ide u centralni magacin trgovca. Tad resim da zovem servis, varijanta koja ne kosta. U ponedeljak servis zakaze dolazak za sredu. Po dolasku, serviser konstatuje kvar motora i pita da li da menja deo ili da bude zamena/finansijsko razduzenje. Pristanem na zamenu motora, ali posle toga serviser je konstatovao da je neispravna i magnetna brava, vrata ne mogu da se otvore nakon iskljucivanja na programatoru.

Epilog, napisao je u radnom nalogu da je masina za zamenu. Trgovac je po dobijanju nalog za zamenu nudio zamenu ili povracaj novca. Uzeo sam novac.
I ja sam bio skeptican jer sam zvao servis, a odustao od vracanja u dozvoljenom roku od 14 dana. Masinu za ves nikako ne mogu da stavim pod misku, i ne mogu bas se prosetam da je vratim - kao i ti sa tim zamrzivacem.
Ne obeshrabruj se.

@Marko1996 nemoj da se ljutiš, ali ova tvoja dva posta su bukvalno know how kako ne treba raditi ako želiš da ostvariš svoja prava na uređaj koji je u garanciji, bez obzira što je u tvom slučaju krajnji rezultat bio pozitivan.

A neverovatno mi je i to da ovlašćeni servis uopšte pristaje da primi uređaj od nekog "direktno sa ulice" a ne posredstvom radnje gde je uređaj prodat i nakon koje sprovedene procedure je prvobitno ocenjen kao ispravan...
Medju ostalim stvarima, na isti nacin kao @Marko1996 dobih popravljen TV u rekordnom roku, isto odnet direktno sa ulice u servis, https://forum.benchmark.rs/threads/...u-faq-u-ii-postu.119544/page-258#post-5494135.
Da je islo ja > trgovac > servis, to bi trajalo najmanje 10 radnih i trgovac bi u svom servis ako ga ima bez razloga raspakovao i drndao uredjaj. Na to treba dodati jos najmanje 5 radnih dana da uredjaj stigne do mene popravljen, ukupno najmanje 15 radnih dana. Ovako sve je zavrseno za 2 radna dana i 2 dana vikenda. Preskakanjem trgovca ubrzao sam ceo proces, i to bas znacajno.
 
Nazad
Vrh Dno