Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

ništa od ovoga, odgovorili mi da se obratim prodavcu. totalna neozbiljnost.
 
I to je neki odgovor. Mozda dovoljno da skapiras da ne treba da kupis njihov proizvod.
 
Piše detaljno sve oko uslova u onom pdf na linku. Prodavac nema u principu nikakve zakonske obaveze za produžene garancije.
 
Vezano za tu produženu garanciju, ispada da ona važi samo u slučaju da u inicijalnom garantnom roku (prve dve godine) nije bilo nikakvih popravki, čak ni od strane ovlašćenih servisa, što je notorna glupost.

Ali mene više zanima šta se dešava u slučaju stečaja prodavca, na koga se onda prenosi odgovornost?
Imali smo gore primer emmija i tehnomanije koja je preuzela emmi, a koja odbija odgovornost.
 
Ne znam zašto ti je bitan prodavac, prve dve godine imaš garanciju kod TP Vision, nevezano za prodavca, a ostatak preko tog Partum. Prodavca nema nigde u celoj priči.
Prodavac ti je aktuelan u prve dve godine u slučaju reklamacije. Ako bankrotira, nestane, šta god, imaš ovu važeću garanciju i u tom periodu.
 
Brkate saobraznost i garanciju.
Prve dve godine je teret na prodavcu, treća i svaka naredna godina, ako postoji ispravno popunjen garantni list, ide na teret davaoca garancije.
Ako dobijete samo fiskalni račun, saobraznost je na prodavcu. Ako u dve godine nestane, puj pike, ode saobraznost.
 
Poslednja izmena:
Ne brkam ja ništa, ništa ne sprečava proizvođača, uvoznika, koga koga god da daje svoje garancije i u prve dve godine. Zakonski propisano pravo na reklamaciju je zakonska obaveza prodavca.
 
Pisao sam Phillips-u, oni me uputili na servis za pitanja koja uopšte nemaju veze sa servisom. Vidim ja da treba izabrati neku drugu marku, ko zna kako bi me šetali da mi zatreba popravka...
 
Ne brkam ja ništa, ništa ne sprečava proizvođača, uvoznika, koga koga god da daje svoje garancije i u prve dve godine. Zakonski propisano pravo na reklamaciju je zakonska obaveza prodavca.
Može, ali mora da nudi više neko što kupcu pripada po ZZP

Član 55

Pri zaključenju ugovora o prodaji robe i oglašavanju povodom prodaje, trgovac je dužan da se uzdrži od upotrebe izraza "garancija" i izraza s tim značenjem, ako po osnovu ugovora o prodaji potrošač ne stiče više prava nego iz zakonske odgovornosti trgovca za nesaobraznost robe ugovoru, odnosno drugih prava u skladu sa ovim zakonom.
 
Da proverim. Pokvarila se ona mala grejalica/kalorifer, za manje od godinu dana od kupovine. Odnesem gde sam kupio, kažu da šalju u servis, dobio sam priznanicu sa podacima i datumom.

To je bilo pre 2 nedelje. Maksimalni rok za popravku u servisu je 30 dana, računajući od momenta kad sam je vratio prodavcu? Posle toga mogu da zahtevam pare nazad ili novu?
 
Bitno je da li je prošlo više od 6 meseci od kupovine:

"Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, potrošač ima pravo da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavi da raskida ugovor.
Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, otklanjanje nesaobraznosti moguće je opravkom uz izričitu saglasnost potrošača."

Inače "Potrošač ima pravo da bira da nesaobraznost robe trgovac otkloni opravkom ili zamenom."

Znači ako nije prošlo 6 meseci od kupovine možeš odmah da tražiš da ti vrate novac, popravljaju samo ako ti daš saglasnost. Na obrascu za reklamaciju popunjavaš šta konkretno tražiš.

Što se rokova tiče:

"Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju. Odgovor prodavca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije. Rok ne može da bude duži od 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj, od dana podnošenja reklamacije."

Pogledaj ZZP, imaš detalje...
 
Jeste prošlo više od 6 meseci. Nisam siguran da li sad taj odgovor treba da bude nešto drugo ili je to ovo što sam dobio na priznanici. U prodavnici mi dadoše to i rekoše da će zvati kad se grejalica vrati iz servisa.
 
Jeste prošlo više od 6 meseci. Nisam siguran da li sad taj odgovor treba da bude nešto drugo ili je to ovo što sam dobio na priznanici. U prodavnici mi dadoše to i rekoše da će zvati kad se grejalica vrati iz servisa.
Trebalo bi i da te u roku od 8 dana obaveste o ishodu. Prihvaceno, neprihvaceno, popravice, zamenice... Tek nakon toga krece rok za popravku ako je tako dogovoreno.
 
Neka manja lokalna prodavnica bele tehnike. Moram ih onda nazvati sutra ili prekosutra da vidim sta se desava, s tim sto sam gotovo siguran da ce reci da nije jos stigla iz servisa.
 
Pa verovatno i nije, procedura krastavac. Prilično sam siguran da se te grejalice ne popravljaju, dobićeš zamenu 99%
 
Može, ali mora da nudi više neko što kupcu pripada po ZZP

Član 55

Pri zaključenju ugovora o prodaji robe i oglašavanju povodom prodaje, trgovac je dužan da se uzdrži od upotrebe izraza "garancija" i izraza s tim značenjem, ako po osnovu ugovora o prodaji potrošač ne stiče više prava nego iz zakonske odgovornosti trgovca za nesaobraznost robe ugovoru, odnosno drugih prava u skladu sa ovim zakonom.
U prevodu, nema garancije u trajanju od 2 godine, samo saobraznost, a ona ide na teret trgovca.
Garancija može da se da na 3 ili više godina i ide na teret onoga koji je potpisan da tu garanciju daje, uz pravilno popunjen garantni list, koji mora da sadrži sve neophodne podatke (datum kupovine, naziv proizvoda, serijski broj proizvoda, davaoca garancije, dužinu garancije, pečat, potpis).

Ako neko misli da nisam u pravu neka mi skenira fiskalni račun za neki proizvod i garantni list koji je dobio uz taj proizvod gde pišu 2 godine garancije.
 
Pa sta moze da crkne na grejalici...nista bitno.
Tako da 99% dobijes popravljenu.
 
Svejedno mi je da li ću dobiti popravljenu ili drugu, bitnije mi je da znam koliki je rok za to, jer je popravljaju kao da je svemirski modulator, a ne grejač sa ventilatorom.
 
Mesec dana je rok za popravku (ako je to dogovoreno) ili kompletno rešavanje (odbijanje reklamacije, zamena uređaja, povrat novca itd,). Nema veze da li je obična sijalica ili najkomplikovaniji uređaj.
 
Još jedno pitanje. Devojka je pre 2 nedelje uzela patike u jednoj većoj prodavnici sportske opreme (uživo ne online). Ustanovi da su joj ipak male, ode pre par dana i zameni za broj veće. Međutim žuljaju je pozadi kod pete, zbog loše postavljenog šava na tom modelu. Probala 2 para u radnji i oba žuljala, ali mislila da će se razgaziti po kući, što se nije desilo.

Pošto joj se ne sviđaju ni jedne druge, pretpostavljam da je sad samo dobra volja prodavca ako hoće da vrati novac?
 
Mislis da vrati nosene patike?
Ako nisu nosene, zamenice, ako jesu nema sanse.
 
Nosila ih je po sobi sat vremena, probala da razgazi i to je to. Nisu skidane etikete i oni kartončići. Znam da bi odradili zamenu, nego me zanima da li bi vratili novac, pošto joj se drugi modeli ne sviđaju.
 
Znači nisu nošene, to je kao i da je u radnji oprobavala. Samo njima tako ne detaljisati. A još ako kažeš i da bi rado zamenio za druge skuplje, pa da im doplatiš, tek tad ne bi pravili problem. Jedino bi verovatno pravili problem da treba novac da ti vraćaju, pa makar i delimično.
 
Tako je. Zvao, rekoše može zamena za bilo šta u radnji ili u drugoj ako nema kod njih, ali ne može povrat novca.
 
On line iskustvo
Hocu da skrenem paznju na vec pisanu preporuku da ako potpisete odustajanje,14 dana od kupovine,NIKAKO ne popunjavajte razlog.
krastavac nisam mislio da je bas bitno,iako sam procitao ovde,trg je "shvatio" da je to reklamacija i hteo da posalje nazad sto sam odbio.
Jedva sam izvukao pare,roba je ionako kod njega,kad me je iznenadio inspektor koji mi je rekao da bih imao muke cak i
kod trgovinskog suda da izvucem svoj novac???
Da li je ovo istina?
 
Zakonski, razlog je nebitan, ne bi smeli ni da traže. Ako izneseš razlog oni mogu da ga pobijaju a oni to jedva čekaju.
 
Jedno noob pitanje...

Ako ne primim robu koju sam naručio, da li snosim neke troškove poštarine? Recimo naručio sam neku robu od jedne prodavnice tehničke robe i pošto idem na teren neću moći da je preuzumem pa sam na portalu kurirske službe već označio porudžbinu kao odbijenu usled toga što neću biti na adresi...

Prvi put u životu bukvalno mi se dešava da nešto ne preuzimam pa ne znam da li prodavnica može da naplati to cimanje robe tamo vamo...
 
Pa kako da ti naplate za nešto što nisi ni dobio ? Ja am par puta odbio (iz drugog razloga) da primim porudžbinu od kurira i nisu ni pokušali da nešto naplate.
PS. U zavisnosti ok kurira, verovatno imaju skladište iz kojeg možeš da podigneš predmet posle nekog vremena.
 
digresja: Malo nefer sa strane kupca da potvrđen paket odbije (da, svima se dese promene planova i nije totalno nerazumno). Svi znamo da ne bismo želeli takvo iskustvno na privatnim oglasima zbog duple poštarine. Inače se to dešava mnogo više nego što bi čovek pomislio. Za pravno lice je to svakako manji trošak nego što bi palo fizičkom licu.
odgovor: ne mogu da te cimaju, nemaju alat za tako nešto. Najviše što mogu je da te za sledeću porudžbinu opomenu ili traže uplatu unapred. Mogli bi čak i da traže nadoknadu za ovo pre slanja novog paketa, ali opet nemaju alat za forsiranje slučaja.
 
Nazad
Vrh Dno