Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Ono što ne moraju je fiskalni račun, jer je kupljeno online, ali ne mogu da ti ne izdaju nikakav račun, jer je to protivzakonito.
Ovo sa naknadnim slanjem neoverenog garantnog lista je protivzakonito i bezobrazno.

Da li je baš neophodno kupovati kod ovih prevaranta? Šta je to što oni imaju, a drugi ne, pa je vredno rizika i cimanja?
Poslali na mail sta sam narucio sa obrascem za odustanak od ugovora i pravima i obavezama kupca na daljinu.
Ne znam ni ja logiku naknadnog slanja garantnog lista jer ih i to kosta a mogli su lepo sa proizvodom da ga popune i posalju.
Izgleda idu po principu ako prodje, prodje. Ko se zali njemu naknadno.
 
Ja i napisah da mi nije jasno šta je to što ovaj prodavac ima, pa mora da se kupuje od njega????
 
Sve je ipak u rukama prodavca i njegove (ne)savesti i biznis modela. To što je (ako je) zakon isti u EU ne uzima u obzir ovdašnje prilike i običaje. EU kao i USA, Canada itd. imaju ogromno tržište i sa tim konkurenciju pa je prodavcima u računu da kupcima što više podilaze sa lakim terminima za reklamaciju. Ne mora da ih tera neki drakonski zakon, sami gledaju šta im je bolje, besplatna reklama za fer biznis ili da se brukaju.
Ovde je za IT i neke druge praktično obezbeđen monopol jer je skoro sve iz uvoza. Sa ukrupnjivanjem manjih firmi u veće, često sa netransparentnim spajanjem uz pomoć fantomskih firmi, sve je teže naterati ih da se ponašaju fer i sa razumevanjem prema krajnjem potrošaču. Nemoraju čak ni da imaju poitička "leđa", imaju dovoljno kapitala čak i da se sude koliko hoće ako se zainate, pojedinac pa čak ni agencije za zaštitu potrošača (koje su praktično bezube) teško da nešto mogu da proteraju i kroz sudstvo.
Neznam kako je tačno u EU ali recimo severna Amerika (USA, Canada i Mexico) imaju BBB (Better Business Bureau) koji nema (skoro) nikakvu pravnu nadležnost nikakve novčane i druge kazne ali teško nekome koga oni uz,u na zub. Jedna od najvećih reklama je da firme imaju članstvo u BBB.
 
Možda je moj primer dobar: bojkot.
Ne kupujem ništa kod pomenutih i ne pada mi na pamet.
Ali za to treba reći ne kad ponude najnižu cenu, jer, kao što kaže poslovica: “ko ne plati na mostu.....”
 
Da li je baš neophodno kupovati kod ovih prevaranta? Šta je to što oni imaju, a drugi ne, pa je vredno rizika i cimanja?
Dobro, hajde da razjasnimo najbanalniju situaciju.
Vi u BG verovatno imate nekoliko alternativa, pa je možda lakše. Ali priča se svodi na isto.

Šta se npr. dešava u KG.-u. Imam dobre prijatelje u nekoliko lokalnih prodavnica/servisa. Nije mi proglem bio nikada da kupim kod njih ali mi oni uvek kažu mi tu u vezi prodaje nemamo gotovo nikakvu zaradu. Ako i kupim nešto to je baš ono da se i oni iscimaju da to poruče, pa da mi to isto prodaju po sličnim i/ili nešto većim cenam od pomenutih "prevaranata" (nekada i jeftinije).

Međutim, sve što se pokvari i/ili kupac ima nekakvu žalbu u garantnom roku oni moraju da šalju za Beograd. I ONDA SE SVE OPET SVODI NA ISTO.

Meni je glupo da ih cimam, daleko bilo da ih nešto prijavljujem, jer znam da nisu oni krivi. Njima je glupo zbog mene jer smo zaista dobri prijatelji, a nemoćni su da mi pomognu sem da budu oni na šteti.

Prećutno smo se dogovorili da kupovinu ipak radi kod "prevaranata" jer mi se što se tiče ostvarivanja prava na reklamaciju u principu svodi na isto, a ovako makar ove mogu da "mažem", "pljujem", prijavljujem ili šta god.

Mađarska je daleko, KP nije opcija.
 
Ne znam da li si pročitao zakon o zaštiti potrošača? Oni su zakon ispoštovali. Obavestili su te u roku od 8 dana da je reklamacija odbijena (ali izvršiće dodatna testiranja da bi to potvrdili ili opovrgli) Na to kako je rešena reklamacija ni jedna inspekcija nema ovlašćenje da reaguje. Potrošač to mora u sudskom postupku da rešava. A tržišna inspekcija je ovlaštena da kazni prodavca ako te ne obavesti o načinju rešavanja reklamacija u roku od 8 dana i da reši reklamaciju u roku (za tehničku robu) od 30 dana.
Da ne shvatiš pogrešno, ja ih ne branim, samo kažem da su ispoštovali zakonsku obavezu da te obaveste u roku od 8 dana. Ni meni se ne sviđa takav način, ali zakon je ispoštovan.
ako te obaveste da je reklamacija odbijena, znaci da su testirali i utvrdili to. samim tim nema potrebe dalje ista da se radi, samo mozes da dodjes po neispravan uredjaj.
ako ce da resavaju reklamaciju za sta imaju 30 dana, onda u 8 dana moraju da te obaveste da je reklamacija prihvacena i da ce izvrsiti dodatna testiranja da bi to potvrdili ili opovrgli (sledecih 30 dana)

znaci ako ti posalju da je reklamacija odbijena i onda resavaju reklamaciju nesto tu nije ok, pa bi onda valjda trzisna inspekcija trebala da reaguje?
 
Izgleda da nisam bio dovoljno precizan.
Ne kupujem robu za koji WinWin, Tehnomanija, Emmi i ostali satrapi daju saobraznost i garanciju. Dakle, ne kupujem kod njih i ne kupujem u ostalim maloprodajama robu gde su oni uvoznik.
Što se tiče vas koji ne živite u BG, uvek možete da poručite online od atom.rs i sličnih maloprodaja koje još uvek koliko toliko razmišljaju o kupcu.
 
A gde atom.rs šalje svoju robu na reklamaciju? Svakako je oni sami ne rešavaju. Joka možda tebi i par njih sa Bencha izvadi pare iz džepa ali sasvim sigurno neće to da radi celom Bench forumu, svakako ne svim Beograđanima.

Upravo sam ti naveo primer firmi iz KG-a, koje posluju po principu atom.rs već 20+ godina. Oni će da izađu u susret meni jer me poznaju ali neće celom Kragujevcu. Pri tom, ni oni u većini slučajeva ne naručuju od pomenutih već koriste svoje B2B aplikacije i proveravaju gde šta ima na stanju (kada se pojavi neko kao ja sa "specifičnim" "egzotičnim" zahtevom). Problem je u reklamaciji, koji se opet svodi na isto. Oni šalju u ovlašćene servise u BG-u, pa šta ti oni presude to ti je.
 
Pročitaj još jednom SVE što sam napisao.
 
Ma da, nema potrebe da ponovo čitam.

Šta je po tebi alternativa za legalnu kupovinu, ne "šverc-komerc"?

Gde Joka rešava pitanje saobraznosti i garancije? Da ne servisira sam robu koja je u garanciji?

Ovi moji prijatelji iz KG-a moraju da šalju prozivod u ovlašćeni servis. A zna se koliko ima ovlašćenih servisa i sa kim su u sprezi.

I opet, nije problem u meni jer će mi oni izdati nov proizvod, pa će oni nastavitii da se "ganjaju" sa servisom i distributerom (po cenu da budu i u minusu). To naravno ne želim da koristim, pa uglavnom kupujem tamo gde je jeftinije jer mi se na isto svodi.
 
Kao što sam već pisao, vratio sam u prodavnicu mobilni telefon, 6 dana nakon što sam ga kupio jer sa ubačenom karticom ne prepoznaje mrežu. Evo sada više detalja. Prodavnica je CT i telefon je obični mobilni, namenjen za stare osobe . U prodavnici sam objasnio o čemu se radi, prodavac je ubacivao i svoju karticu i ista priča, mobilni ne prepoznaje mrežu. Na moju molbu da mi daju neki zamenski dok je telefon na proveri u srevisu, odgovor je bio ne. Na moju molbu da se pod hitno reši problem, da ga ne zadržavaju 30 dana kao što uvek rade jer je telefon za staru osobu od 87 godina koja nema fiksni i da me to dovodi u nezgodnu situaciju da po 4-5 puta dnevno moram da zovem komšinicu i da je molim da svrati do majke i proveri je li sve u redu, dobio sam odgovor da me razumeju i da ne brinem ništa, nema šanse da to traje 30 dana, za par dana će sve biti sređeno. Ali sa lažovoma oigledno ne vredi, u utorak će biti 30 dana, tačno čekaju zadnji dan. Treba im 30 dana da ubace karticu i da vide da telefon ne prepoznaje mrežu. Da je u pitanju popravka pa da čekaju neki deo, mogao bi i da razumem, ali nisam pristao na popravku nego sam tražio pare ili novi telefon.
 
Ne vredi, neljudi su se nastanili svuda.
 
znaci ako ti posalju da je reklamacija odbijena i onda resavaju reklamaciju nesto tu nije ok, pa bi onda valjda trzisna inspekcija trebala da reaguje?
Ti pokušaj u takvom slučaju da prijaviš tržišnoj, pa napiši šta su preduzeli.
 
Ne znam da li si pročitao zakon o zaštiti potrošača? Oni su zakon ispoštovali. Obavestili su te u roku od 8 dana da je reklamacija odbijena (ali izvršiće dodatna testiranja da bi to potvrdili ili opovrgli)
(...)
Ni meni se ne sviđa takav način, ali zakon je ispoštovan.
Ima već neko vreme, ali jesam ga čitao.

I ne, nisu me obavestili, tu grešiš! (Po mom mišljenju, naravno.😄) Oni će možda prihvatiti moju reklamaciju, ali u tom slučaju, oni mene NISU OBAVESTILI da će reklamaciju uvažiti! Druga je stvar to što si ti srećan jer su ti reklamaciju ipak uvažili. Ali šta da ti se ovo dogodi: reklamiraš telefon, kažu ti odbijenica, ti kupio novi telefon, oni ti reklamaciju uvaže, i sad imaš dva telefona od kojih ti je jedan višak, a čime su ti oni izbili pare iz džepa.

Možeš reći "pa OK, ko me je terao da kupim novi telefon", ali po zakonu o zaštiti potrošača ti imaš pravo da u roku od 8 dana znaš da li ćeš morati da kupuješ novi telefon ili ne.

Razumem ja, ne braniš ih, ali oni nas sve zavrću. Sagledaj vrednost robe koju svi kupci iz Srbije kod njih reklamiraju u toku nedelju dana. E toliko para su oni nama, celoj Srbiji, pokrali (slobodno možeš tako gledati)! Ja ne smem da kasnim nedelju dana sa plaćanjem svojih računa, a cela Srbija može ove bilmeze da kreditira.
Ne treba njima nikakva zaštita kada nema ko da ih kazni. Zaštita kupaca bi morala da ide po službenoj dužnosti a ne da se samo oslanja na žalbe potrošača.
Da, ovo je kod nas problem. Super ako su i prepisali ceo EU zakon, ali je država (namerno ili nenamerno) zakazala u sprovođenju zakona. A da ima ko da zakon sprovodi, ne bi mi ovde vodili diskusiju da li su oni u pravo što ti ne jave u roku od 8 dana šta je KONAČNA ODLUKA povodom reklamacije, već bi sve glatko funkcionisalo.
 
Ti pokušaj u takvom slučaju da prijaviš tržišnoj, pa napiši šta su preduzeli.
Upravo učinio, pa ćemo da vidimo.😄

Dodatni razlog za da se ne piše tržišnoj inspekciji je što hoćeš da budeš OK prema kupcima kako bi ti lakše odobrili reklamaciju, ideš po principu "lepa reč i gvozdena vrata otvara". Mada to nije tako kad imaš posla s neljudima. (Čast svaka njihovim zaposlenima, ali ovakav način rada je poslovna politika njihove firme, a ja njih jedino mogu kroz tu firmu da gledam.) Šibicari...
 
Samo da javim sta se desilo sa reklamacijom grejalice :)

Tek sam u petak poslao email, nisam spominjao inspekciju, samo sam se interesovao za grejalicu jer je proslo mesec dana od kada je primljena na reklamaciju. Posle nekih sat vremena, stize mi email i traze broj racuna za uplatu.
Juce ujutru pare su legle na racun.
Prodavnica je BC Group.
Jedina zamerka je sto saradjuju sa Nepo sistemom...
 
Da, rak rana svih postenih prodavnica...
 
Postoje prodavnice koje su pouzdane, a koje ne sarađuju sa Nepom. I to da sa prodavcem RAZGOVARAŠ za relaksaciju, a ne preko mejla.

Čak su mi iz Gigatrona rekli da ne sarađuju sa Nepom već neko vreme! (Mada mi deluje da se ti njihovi ophode na sličan način.)

Te prodavnice koje sarađuju sa Nepom, jedino mogu da pretpostavim da je u pitanju ne poštenje, nego ušteda. Ali dobro, razumem šta hoćete s time da kažete - da rade skroz legalno, ne prodaju švercovanu robu.

Čak je eto pitanje da li je i sam taj Nepo sistem u skladu sa zakonom o zaštiti potrošača - ako je trgovac taj koji je dužan da ti reši reklamaciju. U zakonu se pominje "trgovac" ili "prodavac", ne ni "ovlašćeni servis" niti "uvoznik".
 
Drugar kupio TV LG 2018 -te godine u maju dok je bila promocija 5 godina garancije u Emmiju ja sam isao sa njim, bilo je njih minimum troje u radnji i zadrzali smo se 15 tak 20 minuta i da niko nije rekao od njih da bi vazila garanija 5 godina neophodna je on line prijava. TV poceo da se kvari pocetkom marta ove godine mi zvali Emmi Call centar i kazem televizor je za reklamaciju, a ona me pita dal je prijavljema on line produzena garancija ja kazem nije niko nam nije rekao da je to uslov. Kakve su sanse da se obratimo u zastitu potrosaca posto je tv placen oko 60k ?
 
Pronađi garanciju, pa vidi šta piše u sadržaju i uslovima. Reklamacija je 2 godine, i to je regulisano zakonom o zaštiti potrošača , garancija mimo toga je između davaoca garancije i potrošača.
 
Nemate za šta da se uhvatite, ništa opipljivo, o tome se mora voditi računa prilikom kupovine.
 
Zar je Emmi ziv i dalje ?
 
Krevet koji sam kupio u Emmezeti u januaru 2020 je postao sve samo ne udoban za spavanje.

U junu prošle godine su izašli na teret da saniraju problem jer je podnica pukla i tom prilikom su instalirali neku bočnu stranicu koja kao treba da pomogne da krevet bude stabilniji.
Pomoglo je 30% ali i dalje nisam zadovoljan krevetom.

Da li mogu i dalje da tražim povraćaj novca u ovom slučaju?

Napomena: prilikom izlaska na teren, uveravali su me da će ta bočna stranica rešiti sve probleme sa krevetom i pristao sam na to računajući da je efikasnije nego da radim povraćaj novca pa da gubim vreme dok tražim novi krevet.
 
Ti nisi zadovoljan kvalitetom i udobnošću, a zakon pominje samo SAOBRAZNOST, teško da možeš bilo šta postići. Kad se prvi put polomilo, tad si možda i mogao nešto uraditi, mada ne verujem ni da bi tada išlo lako refundiranje, popravke ih ne koštaju puno, pa na njih lakše pristaju.
 
Drugar kupio TV LG 2018 -te godine u maju dok je bila promocija 5 godina garancije u Emmiju ja sam isao sa njim, bilo je njih minimum troje u radnji i zadrzali smo se 15 tak 20 minuta i da niko nije rekao od njih da bi vazila garanija 5 godina neophodna je on line prijava. TV poceo da se kvari pocetkom marta ove godine mi zvali Emmi Call centar i kazem televizor je za reklamaciju, a ona me pita dal je prijavljema on line produzena garancija ja kazem nije niko nam nije rekao da je to uslov. Kakve su sanse da se obratimo u zastitu potrosaca posto je tv placen oko 60k ?
Ako niste popunili online prijavu onda nema 5 godina garancije. Nege u isto vreme sam i ja kupio moj LG 55", popunio online formular i dobio 5 god. garanciju. Na moje pitanje PIN Soft-u, pošto su oni davalac te garancije, kome se obraćam u slučaju kvara, reki su mi zoveš nas, ne prodavnici, i mi šaljemo kurira po TV.

Slao se račun o kupovini, serijski broj TV-a i mdel.

Naravno, oni nisu ništa bolji od ostalih, u pomenutoj produženoj garanciji su napisali:
Vaš uređaj je neophodno servisirati i u prve dve godine isključivo u našem ovlašćenom LG servisu.
Kako mi se nije slao TV za Novi Sad, pitao sam da li mora, oni preko telefona kažu "ne mora" ali verujem da bi se za to uhvatili da nastane problem. U garantnom listu koji su mi poslali to ne piše ali su u email-u ti naglasili.
 
Poslednja izmena:
Za LG je uvek bilo 5 godina garancije uz uslov online registracija.
Nisam siguran koliko je obaveza prodavca da daju uputstva kako se to radi, to je više dobra volja a ne obaveza.

Pinsoft ima inače dobar servis tu nema probkema.

Krevet u emmezeti reklamiraju ponovo i oni hoće da izađu u susret kupcima tako da imaš bar 50% šanse da se resi problem.
 
Могуће је да ја нисам лепо схватио њихову поруку, јер у гаранцији не пише оно "... прве две године ...". Сад кад нешто "мотам" по глави, могуће је да су ми рекли да они преузимају сервисирање и у прве две године, додатне три свакако, без обзира ко је био продавац и са ким је имао склопљен уговор о сервисирању.

Заправо, сад ми ово све звучи логично. :D
 
Opet ja sa teorijom... Prodavac po zakonu ne sme da obmanjuje kupca. Tako da, da je kupac možda slikao ambalažu na kojoj piše "5 godina garancije", ili još bolje - sačuvao ambalažu, onda bi možda on i mogao za nešto da se izbori.

Ali praksa je nešto drugo. Da je sve po zakonu, ispod natpisa o garanciji bi pisalo i "obavezna registracija".
 
Za LG je uvek bilo 5 godina garancije uz uslov online registracija.
Nisam siguran koliko je obaveza prodavca da daju uputstva kako se to radi, to je više dobra volja a ne obaveza.

Pinsoft ima inače dobar servis tu nema probkema.

Krevet u emmezeti reklamiraju ponovo i oni hoće da izađu u susret kupcima tako da imaš bar 50% šanse da se resi problem.
Kupovao sam dosta hardvera,a za produzetak garancije sam sporadicno cuo,. Imam ssd, i memoriju koja je 5 godina garancija tako i pise na garantom papiru, da sam ja odpakovao drugarov LG tv i da sam video da je samo fixalni racun, i da nije popunjen garanti papir od LG bilo bi mi cudno..
 
Te garancije gde treba online registracija proizvode znači sam ako se reklamira direktno proizvođaču. Onaj ko daje garanciju za vreme prodaje treba da se pobrine za to, ne kupac.
 
Nazad
Vrh Dno