Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Na žalost, nije trebalo da preuzmeš pošiljku.
Preuzimanjem pošiljke završio si priču sa CTshop-om, to piše i na sajtu pod Načini plaćanja>Dostava robe i eventualna ograničenja (Druga je priča da reklamiraš oštećeni proizvod, ali to bi bilo u slučaju da nije bila oštećena kutija).
Sada je sve između tebe i kurirske službe.
Preuzimanjem i plaćanjem pošiljke smatra se da je pošiljka primljena u ispravnom stanju.
Imaš slike koje nisu nikakav dokaz, jer moraš dokazati da su slikane u njihovom kombiju i to pre isporuke, ali onda se postavlja pitanje zašto si primio pošiljku. (Nadam se da imaš još slika, jer se na ovima ne vidi serijski broj zajedno sa oštećenjem, tako da se ne može nedvosmisleno utvrditi da je baš taj monitor na slikama).
Zavisiš samo od dobre volje.
Ako je CT-u stalo do iskustva korisnika, oni će refundirati (iako, realno, ne moraju), jer su, kao što znaš, osigurani.
 
Na žalost, nije trebalo da preuzmeš pošiljku.
Preuzimanjem pošiljke završio si priču sa CTshop-om, to piše i na sajtu pod Načini plaćanja>Dostava robe i eventualna ograničenja (Druga je priča da reklamiraš oštećeni proizvod, ali to bi bilo u slučaju da nije bila oštećena kutija).
Sada je sve između tebe i kurirske službe.
Preuzimanjem i plaćanjem pošiljke smatra se da je pošiljka primljena u ispravnom stanju.
Imaš slike koje nisu nikakav dokaz, jer moraš dokazati da su slikane u njihovom kombiju i to pre isporuke, ali onda se postavlja pitanje zašto si primio pošiljku. (Nadam se da imaš još slika, jer se na ovima ne vidi serijski broj zajedno sa oštećenjem, tako da se ne može nedvosmisleno utvrditi da je baš taj monitor na slikama).
Zavisiš samo od dobre volje.
Ako je CT-u stalo do iskustva korisnika, oni će refundirati (iako, realno, ne moraju), jer su, kao što znaš, osigurani.
Da se javim samo da je sve zavrseno. Kurirska sluzba je poslala odgovor CT shopu i prihvatila odgovornost. Tako da su me upravo zvali iz CT shopa i pitali me da li pristajem da mi posalju novi televizor, ili da im dostavim broj racuna da mi uplate novac. Pristao sam da mi se uplati-vrati novac na racun.
 
Ovo mora u neki vid potpisa.
Kurirska sluzba prihvatila odgovornost za stetu na paketu :)
Daily bese ?
 
Pa kad je čovek uslikao u njihovom kombiju, koja im je alternativa bila?
 
Ali kao sto neko gore napisa, nije bio uslikan serijski broj televizora, koji se nalazi na pakovanju.
 
Čovek ne mora više da igra loto, ubo je premiju :) Kao prvo, nikad, ali NIKAD se televizor ne naručuje online, jer se zna da se tu u 99% slucajeva uvaljuju vraćeni televizori iz nekog razloga (probijanje svetla, mrtvi pikseli, razne anomalije i tako dalje), ili izložbeni primerci kojima je izvađena duša sa osvetljenjem i slično... Malo se očiste krpom ako ih ne mrzi pa krenu da uvaljuju APP sistemom - neko će da prihvati taj poluproizvod a njima extra.
Šta ti treba u životu da se zamajavaš sa vraćanjem, čekanjem da se neko smiluje da odreaguje na reklamaciju, da se vrši zamena ili povraćaj para, čekanje kurira par dana da ti donese uređaj koji je pre toga istumban po kombiju - a to sve realno može po zakonu da traje 30 dana. Znači, dao si 150.000 dinara, a oni te vozaju mesec dana kao majmuna za tvoje pare.
Lepo odvojiš jedan dan, sedneš u kola i pogledaš nekoliko radnji, i na licu mesta kupiš ono što ti odgovara.
Kakvi crni kuriri, nema tih para ni vremena koje mogu da nadoknade živce.
 
Rece lepo covek da radnje nisu radile u tom trenutku. Najbitnije je da se dobro zavrsilo. Dobro si postupio jer si slikao, da nisi, vozali bi te ko budalu
 
Dobro si postupio jer si slikao, da nisi, vozali bi te ko budalu
Imao je neverovatnu sreću, jer te slike nisu ama baš nikakav dokaz i nema slučaja za tužbu.
I kurirska služba i prodavac bi ga na sudu oborili pričom da je primio ispravan proizvod (nije napravljen zapisnik da je kutija oštećena), pocepao ga prilikom unošenja u kuću i onda slikao u komšijinom kombiju.
Ili bi, zbog nemogućnosti da se sa slika nedvosmisleno utvrdi da je to baš taj monitor, mogli reći da je naručio isti monitor od drugog prodavca koji mu je stigao oštećen.
 
Ne bi da dolivam ulje na vatru ali mislim da digitalni zapis ne može da bude dokaz?
 
Treba dakle, imati u vidu da dokaz o kom govorimo nije, uslovno govoreći, materijalni dokaz, jer je neopipljiv i nevidljiv. Elektronski dokaz je zapravo informacija/ podatak u vidu elektronskog zapisa ( odno-sno u digitalnom obliku) . Kao takav, ne postoji u fizičkom svetu. Nosi-lac elektronskog dokaza - medijum je određeni fizički predmet,15 ali isti ne dokazuje ništa - informacija, podatak koja je zabeležena u tom medi-jumu je dokaz. Međutim, podatku u elektronskom obliku ne sme se osporiti valjanost samo zato što je u elektronskom obliku, već se moraju naći načini da se isti iskoristi (s obzirom na vrednost koju može imati kao dokaz).

 
Samo da se javim:). Pored slika koje sam postavio na forumu (izabrane) imao sam jos desetak slika sto od kurira, tv-a sa serijskim, kao i kombi daily ekspresa i tablice. Nisam hteo ostale slike da postavljam ovde, jer ne zelim da ugrozim niciju privatnost. Inace, sve te slike su bile poslate CT shopu, kao i daily ekspresu. Mislim, imao sam dosta materijala (dokaza) da sam ja u pravu. E sada, naravno, oni su mogli da odbiju reklamaciju, mada im to ne ide u prilog, posto gube CT shop kao klijenta. Tako da verovatno nisu imali izlaza. CT shop je imao slike kada su predali tv kuriru i da je paket otisao neostecen, dok sam ja sa druge strane imao slike gde mi je stigao ostecen. Tako da se odmah znalo ko je krivac.
 
Krajem februara poslao sam na reklamaciju elektricnu grejalicu, i 2. marta mi je stigao email gde se potvrdjuje da je grejalica stigla u servis. Posle tacno 7 dana, tj. 9. marta, dobio sam poruku od Nepo sistema da reklamacija nije prihvacena ali da se salje u ovlasceni servis na dodatnu proveru. Naravno, ovo je vec standardna prica... Do ovog momenta mi jos uvek nista nije stiglo, ni da je reklamacija definitivno odbijena, ni da je prihvacena. Da li se onih mesec dana za resavanje reklamacije zavrsilo 2. aprila, ili moram da cekam jos sedam dana?
 
Zavrsilo se, slobodno im posalji mail i pitaj sta se dogadja, a ako te iskuliraju, u sledecem mailu im posalji citat zakona i da isti krse te da imas osnova za tuzbu.
 
Bolje prijava tržišnoj inspekciji, za to su nadležni.
 
Sa Nepo sistemom je ta priča, uvek mora iz dva puta da se šalje uz pretnju da bi prihvatili garanciju! Gde prođe-prođe, jako su loši...
 
Primetio sam iz već nekoliko poslednjih reklamacija u Gigatronu ili Tehnomaniji da oni u prvih 7-8 dana automatski jave da je reklamacija odbijena, pa da tek onda rešavaju kako će se zaista reklamacija rešiti. Ne znam da li ste već pisali o ovome, ali ovo kršenje Zakona o zaštiti potrošača. Oni zapravo nikome u 8 dana ne jave na koji će način biti rešena reklamacija, a što su u obavezi da učine.

Kakvi su vaši utisci o ovome? Jel uspeo neko na neki način da ih ubrza, i da uspe od njih da dobije odgovor brže?

Čak i rok od mesec dana za rešavanje reklamacije probijaju za par dana.

Da stvari budu još lepše, imam jednu grejalicu koju pokušavam da reklamiram. Njoj je sama od sebe napukla plastika - sigurno jer je jako ispravna. A reklamacija odbijena zbog fizičkog oštećenja - tj. zbog te iste pukotine. Prvo sam to tražio povrat novca, a sad sam probao opet da reklamiram - ako budu hteli makar da je zamene...
 
Po zilioniti put.....
NE KUPUJTE KOD OVIH PREVARANTA!!!!
U ovom slučaju je rešenje jedino prevencija, oni svoju proceduru neće promenti za milimetar.
 
@Gazu
Ja mislim da su oni zakonsku obavezu ispoštovali. U roku od 8 dana su ti javili da je reklamacija odbijena, ali eto "izaći će u susret" i izvršiti još neke provere. Pretpostavljam da u roku tih 8 dana oni ne mogu sve reklamacije pregledati i odlučliti da li ih prihvataju ili ne. Ako bi ti napisali da su prihvatili ne mogu je posle odbiti, a i ti kao kupac bi se bunio. Ovako su je odbili ali posle pregleda je ipak prihvate, tu se sigurno nećeš buniti.
A rok od 30 dana moraju da ispoštuju. Ako ne prijava tržišnoj inspekciji pa će rešiti.
 
@RingeRaja
Tako je, u potpunosti se slažem. Bili su oni ranije i OK, ali u zadnje vreme katastrofa. Od ovog leta su postali gori nego ranije.

@Joker
Da, u slučaju sa mojom pojedinačnom reklamacijom može tako da se kaže, da je to sve kao OK, ali oni to rade u svakoj reklamaciji. E to kad se uzme u obzir, onda oni kupcima svoje zakonske obaveze vidno ne ispunjavaju.

Još dodatno, po zakonu su oni dužni ne samo da ti jave šta se dešava sa reklamacijom, već i da ti saopšte na koji način će reklamacija biti rešena. Ti si za tu informaciju uskraćen.

To da oni ne mogu pregledati sve reklamacije nije tačno. Oni su to mogli da rade sve do sad, ovo su počeli tek sad da rade, od prethodne godine. Nešto se tu novo dogodilo. Kao da je neko sklopio neki dil s nekim iz vlasti ili odakle već, pa da mu se gleda kroz proste. Jer kako inače mi godinama imamo isti zakon o zaštiti potrošača, a da trgovci postepeno taj isti zakon sve drugačije tumače... Na kraju krajeva, ako su u obavezi da nam daju odgovor kako će reklamacija biti rešena, onda oni moraju da imaju kapaciteta da rešavaju te reklamacije u zadatom roku.

Nego to ni ne rade. Drže ti robu kod sebe nedelju dana. Onda odbijenica. I onda oni rade šta hoće natenane neobazirući se na taj rok od 7-8 dana, već samo na onaj od 30 dana. Time oni imaju uštedu jer ih svi mi, kupci sa reklamiranom robom, "kreditiramo" za period od po jedno tri nedelje.

I kupci su s ovim itekako uskraćeni. Zamisli recimo da osoba reklamira televizor. Možda je reklamacija osnovana, možda ne. Ali ta osoba ima pravo da zna kako će njegova reklamacija biti rešena u tih 8 dana, jer od toga zavisi da li će kupiti novi televizor, ili će čekati da mu ovaj televizor na reklamaciji poprave ili zamene.

Definitivno nisu ovo čista posla.

Ja se izvinjavam vama zbog mog podužeg posta, morao sam nekome da se izjadam.😄 Zaprepašćen sam time koliko su postali bezobrazni u poslednjem periodu. A da ne pričam koliko je Gigatron i skuplji od konkurencije. Isti miš vidno skuplji od nekog drugog iako se razlikuje samo po boji, a da je kod drugog prodavca za sve cena identična. Ista roba vidno skuplja nego kod drugih prodavaca, a da je ranije cena bila približnija... I to još ovakvo ponašanje sa reklamacijom...
 
Nešto se tu novo dogodilo. Kao da je neko sklopio neki dil s nekim iz vlasti ili odakle već, pa da mu se gleda kroz prste...
Nisi ispratio.
Mladji brat faraona naseg je prosle godine (ili pretprosle) kupio ceo Alti (+Tehnomaniju + WinWin), od tada je odnos sa kupcima kao odnos drzave prema gradjanima :)
Ako imas vezu moze sve, ako nemas, kamo im se cefne.
 
Ma nikakva konšpiracija, zakon je tak sročen da je jedna velika rupa koju nesavesni prodavci koriste naveliko. Bila je tako i pre 3 godine kada sam ja imao problem sa WW. Matična ploča bila parciajlno neispravna što se dalo zaključiti odmah čim se uključi i napajanje, nije trebalo ni CPU,ni RAM ni grafička da se montiraju. Odneo sam je lično u radnju oni zapisali kako je neoštećena i tako sve po redu. Pošto je bilo tako jednostavno ja zovem posle 5 dana da vidim šta je bilo i oni mi preko telefona kažu da je zahtev odbijen ali će da pošalju u servis. To je već bilo glupo jer samo servis je mogao da ustanovi kvar a oni odbijaju reklamaciju. Zvao sam uzaludno nekoliko puta bez rezultata, "U servisu je, javićemo". Zovem servis a ono i neznaju šta je i gde je poloča. Kada je prošlo 30 dana, još ništa, pošaljem upit WW opet, i opet zavlače. Onda sam napisao direktno mandžerici WW, citirao zakon i pripretio, Posle par sati zove me ta menadžerka i kaže da odem u radnju i uzmem novu ploću. Odnah to uradim, montiram PC i sve radi kako treba. Posle par dana stiže mi preporučeno pismo sa sve pečatom fitrme itd. da je reklamacija ODBIJENA !!! a kod mene ploča radi naveliko u PC-u. Da nije tužno, bio bi smehotres.
 
@Radiohead
Jeste, sećam se toga. Tuga jedna šta ostade...

@CountMike
Slažem se sa tim što kažeš, tako sam i ja ranije imao sa WW problem oko grafičke kartice. Zavlačili me, dok nisam počeo nakon mesec i po dana da poizdim kod tih njihovih što su tad radili servis. I onda tek to rešili. (A mesec i po dana pošto je to bio drugi pokušaj, jednom su mi pre toga vratili grafičku, i fazonu "sad će da radi").

Ali je ovo sada još gore. Zakon nema rupu u tom smislu, vrlo je jednostavno. Oni moraju da kupce obaveštavaju u roku od 8 dana kako će se rešiti reklamacija. Da nisu zaštićeni, nema teorije da bi mogli pred celokupnim stanovništvom tako da krše zakon. OK jedan izolovani slučaj, ali njima je to praksa sa svakom reklamacijom - da je odbiju u prvih 8 dana.

Evo primer. Reklamirao sam miš, a "dijagnostika" miša se svodi na jednostavno oprobavanje. I i u takvoj situaciji su oni meni moju reklamaciju u roku od 8 dana odbili iako bi i moj ćale mogao odmah reći "sine, ovaj miš ne radi, baci ga u kantu". Dakle, nisu čak u pitanju ni njihovi kapaciteti, miš se testira brzo i ne treba ti stručno lice za tu konkretno stvar, nego je u pitanju direktno kršenje zakona o zaštiti potrošača.
 
Ne znam da li si pročitao zakon o zaštiti potrošača? Oni su zakon ispoštovali. Obavestili su te u roku od 8 dana da je reklamacija odbijena (ali izvršiće dodatna testiranja da bi to potvrdili ili opovrgli) Na to kako je rešena reklamacija ni jedna inspekcija nema ovlašćenje da reaguje. Potrošač to mora u sudskom postupku da rešava. A tržišna inspekcija je ovlaštena da kazni prodavca ako te ne obavesti o načinju rešavanja reklamacija u roku od 8 dana i da reši reklamaciju u roku (za tehničku robu) od 30 dana.
Da ne shvatiš pogrešno, ja ih ne branim, samo kažem da su ispoštovali zakonsku obavezu da te obaveste u roku od 8 dana. Ni meni se ne sviđa takav način, ali zakon je ispoštovan.
 
Zato i kažem da je zakon rupa a oni kažu da idu po zakonu a ikada ne idu nema bog-zna-ko da ga sprovede. Ne treba njima nikakva zaštita kada nema ko da ih kazni. Zaštita kupaca bi morala da ide po službenoj dužnosti a ne da se samo oslanja na žalbe potrošača.
 
Kao prvo, nikad, ali NIKAD se televizor ne naručuje online, jer se zna da se tu u 99% slucajeva uvaljuju vraćeni televizori iz nekog razloga (probijanje svetla, mrtvi pikseli, razne anomalije i tako dalje), ili izložbeni primerci kojima je izvađena duša sa osvetljenjem i slično... Malo se očiste krpom ako ih ne mrzi pa krenu da uvaljuju APP sistemom - neko će da prihvati taj poluproizvod a njima extra.


Ja sam naručio 5-6 televizora preko BS grupe i sve je prošlo o.k. Jedan Tesla je prestao da radi posle 3 dana, ali o njihovom trošku su poslali kurira da ga pokupi, i posle pet dana mi poslali novi. Ja lično mislim da ne spadam u taj 1% srećnih ;)
 
Skoro iz WinWina stigao ssd. Nigde racuna ni garancije. Saljem email kazu ne moraju da izdaju racun za kupovinu preko interneta a ako je garancija duza od 2 godine, salju je naknadno. Garancija 3 godine i poslali kovertu sa garancijom brzom postom. Mora da se overi u lokalnoj prodavnici.
 
Ono što ne moraju je fiskalni račun, jer je kupljeno online, ali ne mogu da ti ne izdaju nikakav račun, jer je to protivzakonito.
Ovo sa naknadnim slanjem neoverenog garantnog lista je protivzakonito i bezobrazno.

Da li je baš neophodno kupovati kod ovih prevaranta? Šta je to što oni imaju, a drugi ne, pa je vredno rizika i cimanja?
 
Ja ne kapiram poentu online kupovine ako mora da se ide u prodavnicu za overu garancije.

Zato i kažem da je zakon rupa a oni kažu da idu po zakonu a ikada ne idu nema bog-zna-ko da ga sprovede.
Zakon je prepisan EU zakon i funkcioniše ok u celoj EU (a i šire). Zakon definiše krajnje rokove za rešavanje reklamacije, reklamacije mogu da se reše i brže i bolje od zakonom propisanog. I u Srbiji ipak može da se kupi mimo WW i klovna, posebno kad se zna kakva im je postprodajna podrška, i birati brendovi koji imaju sopstvenu servisnu mrežu nezavisnu od prodavca, ali ljudi očigledno vole da uđu u veliku radnju, pa još prođu "jeftino", a posle kuknjava...
 
Nazad
Vrh Dno