Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Jedno je ugovor, drugo je ugovorna obaveza. Ugovor se zakljucuje na daljinu, a ne placanje kao ugovorna obaveza. I sam zakon o zastiti potrosaca se primenjuje na ugovore zakljucene na daljinu, a ne na placanje preko mreze. Ugovor je prihvatanje ponude i stavljanje do znanja ponudiocu da se ponuda prihvata. Nema tu sta da se mesa. Narucivanje iz kataloga je prihvatanje ponude. Narucivanje robe istaknute na sajtu je takodje, prihvatanje ponude.

Ako kupac ne plati cenu, on nije ispunio svoju igovornu obavezu, ali to ne znaci da sam ugovor nije zakljucen. Bitni elementi ugovora o kupoprodaji, da bi on bio punovazan, su pre svega cena i predmet prodaje. Kada se postigne saglasnost volja o ta dva elementa, ugovor postoji, a samim tim i ugovorna obaveza kupca i prodavca. Placanje cene je nacin ispunjenja ugovorne obaveze kupca, a da li cete je platiti preko racuna, karticom ili kesom nije od znacaja za status ugovora zakljucenog na daljinu. Cak i ako se cena za putem interneta porucenu robu plati u sedistu prodavca, to ne menja cinjenicu da je dogovor postignut na daljinu - putem interneta, i to je upravo situacija koju Zakon o zastiti potrosaca treba da stiti.

Za pojam i elemente ugovora nije od znacaja ZPP vec ZOO.
Kupac postajes kada potpises ugovor/prihvatis ponudu sa sajta (u ovom slucaju), ne kada platis cenu - Kada se obavezes da ces platiti cenu za kucu, automobil, racun za mobilni telefon, struju, paklu cigareta u prodavnici... Ako je dogovor bio da se placanje obavi u radnji, i da ce kupac preuzeti robu sam, to je nacin izvrsenja ugovora. Ako kupac nakon porucene robe odluci da ne zeli da plati cenu i preuzme narucenu robu, prodavac ima pravo na raskid ugovora (sto se u praksi vrsi precutno odustajanjem prodavca od realizacije porudzbine).

Zakon o "kupovini na daljinu" je baziran na kupovini robe na daljinu - na prihvatanje ponude na nevidjeno. Na reklamiranje robe telefonom i izlaganje na internet prodavnicama i pazarenje sa istih i odredba koja dozvoljava kupcu da vrati robu ne odnosi se na zastitu od nesaobraznosti, ostecenja, fabrickih gresaka, vec iskljucivo pruza mogucnost kupcu da robu vrati ako mu ista iz bilo kog razloga ne odgovara - kada isproba napajanje i vidi da nema dovoljnu vatazu (npr). Sad da li je tako pazarenu robu doneo kurir ili je kupac pokupio istu u radnji, nema apsolutno nikakve veze sa primenom Zakona o zastiti potrosaca.
 
Evo šta kaže ZZP

član 5

6) ugovor o prodaji je svaki ugovor kojim prodavac prenosi ili se obavezuje da prenese svojinu na robi potrošaču, a potrošač plaća ili se obavezuje da plati cenu, uključujući i ugovor koji za predmet ima i prodaju robe i pružanje usluge;

8) ugovor na daljinu je ugovor zaključen između trgovca i potrošača u okviru organizovane prodaje ili pružanja usluga na daljinu bez istovremenog fizičkog prisustva trgovca i potrošača, isključivom upotrebom jednog ili više sredstava komunikacije na daljinu do trenutka zaključenja ugovora, uključujući i sam trenutak zaključenja;

"ili se obavezuje da plati cenu" se odnosi na pretplatu gde se obavezujes da ces nesto platiti u buducnosti, a ne da ces mozda platiti ako budes u prolazu.
Jasno pise da zakljucenje ugovora mora biti obavljeno na jedan od nacina komunikacije na daljinu. Lako je boldovati samo delove koji donekle zvuce onako kako zelimo.

Sve online porudzbine su samo i iskljucivo rezervacija. Iste nikoga ne obavezuju ni da nesto isporuci ni da nesto plati. Ljudi redovno odustaju od porudzbina koje im kurir donese na vrata i niko ih ne juri da su se obavezali ugovorom da to plate.
 
Pročitaj post iznad.
 
Procitao, ne slazem se sa izlozenim.
 
Na daljlinu je zaključen ugovor što je i bitno po ZZP, pošto ugovor i raskidaš



Ako možeš da navedeš u kojem članu ZZP to piše.
Nije nista zakljuceno kada kliknes na dugme "kupi", stvar je zavrsena tek kad robu platis.

A clan si vec ti sam citirao nego vi jednostrano citate samo deo koji vama odgovara:

Evo šta kaže ZZP

član 5

6) ugovor o prodaji je svaki ugovor kojim prodavac prenosi ili se obavezuje da prenese svojinu na robi potrošaču, a potrošač plaća ili se obavezuje da plati cenu, uključujući i ugovor koji za predmet ima i prodaju robe i pružanje usluge;

8) ugovor na daljinu je ugovor zaključen između trgovca i potrošača u okviru organizovane prodaje ili pružanja usluga na daljinu bez istovremenog fizičkog prisustva trgovca i potrošača, isključivom upotrebom jednog ili više sredstava komunikacije na daljinu do trenutka zaključenja ugovora, uključujući i sam trenutak zaključenja;

prevedi mi ovo: "uključujući i sam trenutak zaključenja"?
"zakljucenje" nije dugme "naruci" vec deo kad se uhvatis za novcanik.


Ceo taj zakon o kupovini na daljinu se odnosi na to da kupac nije u mogucnosti da vidi robu, placanje u prostorijama radnje nije kupovina na daljinu jer kupac moze da vidi sta kupuje i odustane.

Ali kao sto rekoh u praksi ce vam trgovac ipak dati pravo da robu vratite, menjate ili sta god...
 
Poslednja izmena:
Ako ugovorne strane drugačije ne odrede ili ako nije propisana drugačija forma ugovora, ugovor se smatra zaključenim onog časa kada ponudilac primi izjavu ponuđenog da prihvata ponudu (član 31. stav 1. Zakona o obligacionim odnosima), jer je ugovor zaključen kada su se ugovorne strane saglasile o bitnim sastojcima ugovora (član 28. istog zakona).

Plaćanje ugovorne cene je obaveza iz ugovora, kao i predaja stvari i značajni su za druga pitanja u vezi sa ugovorom, ali nisu formalni elementni samog zaključenja ugovora i ne određuju trenutak nastanka ugovora.
 
Ne znam da li je bilo... Nema veze samnom... ali ovo je strasno...

http://prntscr.com/mc5liy
U vezi sa ovim slucajem javio se i "proizvodjac".

0570f951f5fcef31e169491b6ffd530a.jpg


Послато са SM-G965F уз помоћ Тапатока
 
Ne znam da li je za ovu temu, ali se nadam da mi neko moze pomoci.

Kupio sam niskomontazni bojler od 10L putem Tehnomanijinog kontak centra 29.01.2019. Nisu mi odgovarale dimenzije, kabal je bio kratak a i telo bojlera je zvakalo na sve strane i izgledalo super jeftino pa sam odlucio da ga vratim.

Vratio ga postexpresom 07.02 i danas me iznenadila sledeca poruka:

Poštovani,

Uređaj koji ste poslali kurirskom službom u magacin Altina je oštećen u transportu.
Povrat novca će biti umanjen za 40%;zapisnik i fotografije koji su u prilogu dostavite kurirskoj službi za naknadu štete.
Molim da dostavite broj bankovnog računa za refundaciju.
2 (3).jpg3 (1).jpg4.jpg5.jpg

odmah sam kontaktirao postexpress gde mi je receno da ja nemam nista sa tim sa obzirom na to da je servis Tehnomanije preuzeo paket. na kratku raspravu da me jedni upucuju na druge a ovu drugi na prve rekli su mi da je najveci problem to sto je Tehnomanija preuzela osteceni paket.

onda je usledila kraca razmena sa osobom iz prvog mejla

Postovana Jasmina,

Po prijemu vase poruke pokusao sam da vas kontaktiram na broj medjutim niste se javljali. Kontaktirao sam i postexpress koji je vrsio isporuku i servis tehnomanije koji nije mogao nikakve informacije da pruzi i upucivao me na postexpress.

U razgovoru sa kontakt servisom poste mi je objasnjeno sledece:

1. U slucaju da je paket ostecen kao sto se vidi na slici broj 2, paket nije ni trebao biti preuzet. Trebalo je napraviti zapisnik na licu mesta gde bi u tom slucaju paket bio vracen posiljaocu (meni) i onda bih ja bio u obavezi da kontaktiram kurira i zahtevam naknadu stete.
2. Postoji opcija da je paket ostecen u posti u Altini odakle je dalje isporucen Tehnomaniji. Opet sa obzirom na to da je paket ostecen, servis Tehnomanije je trebao da odbije isporuku gde bi u tom slucaju posta imala obavezu prema posiljaocu (meni) da nadoknadi ostecenja.
3 Sa obzirom na to da je paket isporucen u servis Tehnomanije 7 februara i da sam kontaktiran nakon 5 dana, postoji i opcija da je do ostecenja doslo u servisu Tehnomanija zbog nepazljivog rukovanja.

Ono sto mi je jos receno jeste da sa obzirom na to da je uredjaj preuzet od strane servisa Tehnomanije u ulici Konstantina Kavafija 5, nisam u mogucnosti da zahtevam bilo kakvu naknadu stete vec to mora da uradi strana koja je preuzela uredjaj u ovom slucaju servis Tehnomanije.

Da napomenem da sam u Oktobru mesecu imao istu situaciju da vratim uredjaj isto putem posexpressa bez ikakvih problema i sa punim povracajem novca pa vas molim da tako bude i ovaj put.

Hvala najlepse,
Nemanja

onda sam dobio odgovor

Poštovani Nemanja,

dostavljam Vam odgovor iz nadležnog magacina:

Magacin na Altini nije mogao znati da je uređaj oštećen, iz tog razloga je i preuzet. Dalje, kurirska služba ne dozvoljava otvaranje paketa, već se oštećenje naknadno prijavljuje.

Kolega je odmah po prijemu, vizuelno, pregledao uređaj i primetio oštećenja koja je kasnije u obaveštenju naveo.

Kako je kupac angažovao kurirsku službu da isporuči paket nismo u obavezi da prihvatimo štetu na naš teret. Ako kupac nije saglasan sa procentom oštećenja može da preuzme uređaj u stanju u kakom je donet. Jedno je sigurno, nije oštećen u magacinu na Altini!

gde sam odgovorio jos jednom

Postovana Jasmina,

Na slici broj 2 koju ste mi poslali jasno se vidi da je kutija pretrpela ostecenje a samim tim mozda i proizvod pa tvrdnja da magacin nije mogao to znati je pogresna.

Iz svog licnog iskustva a i pravila kurirskih sluzbi da se posiljke ne otvaraju, takve kutije se ne preuzimaju vec vracaju posiljaocu a u tom slucaju posiljalac dalje tereti kurirsku sluzbu za nastala ostecenja. Koliko znam to je politika i vase kompanije da se ostecene kutije pri prijemu vracaju.

Toliko ima video zapisa i slika na internetu kako radnici kurirskih sluzbi i magacina postupaju sa robom da mi tvrdnja magacina da ostecenje nije nastalo tamo ne znaci nista.

Da li zbog nepaznje vozaca kurirske sluzbe ili nesmotrenosti radnika magacina da primi ostecenu kutiju a samim tim robu, procedura preuzimanja robe i pravljenja zapisnika nije ispostovana pa vas molim da mi odobrite povracaj ukupne sume.

Ko je ovde zapravo odgovoran i sta raditi u ovakvom slucaju? Da se oduzi i da krenu da me zavlace, da li mogu da se obratim odeljenju za zastiti potrosaca ili ne?
 
Krenuo si previse blago, trebalo je odmah agresivnije kad vidis sa kim imas posla.
 
videcu sta ce da mi odgovori sutra pa cu shodno tome da se postavim.

zanima me samo da li imam osnova ili cu da trosim energiju uzalud?
 
Ne kapiram sta bi ti imao sa ostecenjem...
paket preko PE je svakako osiguran, sto nisu prijavili ostecenje i trazili obestecenje?

Za ostecenje je verovatno kriv PE ne vidim odakle im ideja da ti treba da snosis taj trosak kada su oni trebali o tome da uloze prigovor PE.
 
Poslednja izmena:
App, ovaj put srecom nece

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
 
Moraces da se boris sa njima, jer su cigani teski, mozda cak i najveci na trzistu. Samo nemoj da odustajes i dobices pare nazad.
 
Svaki put pricaju kako ona druga strana mora da se bori sa kurirom. Kada oni posalju paket koji se osteti, kupac mora da se zali na ostecenje, kada oni prime paket, posiljalac mora da se zali na ostecenje.
Po iskustvu sa daily expressom, potpuno je nebitno ko se zali. Desilo mi se da se primalac zali na ostecenje i pita me sta da radimo. Ja sam kontaktirao daily i oni su me samo pitali za razlog kasnjenja prijave jer je rok 24 sata. Dao sam obrazlozenje koje su prihvatili, otisli kod primaoca, napravili zapisnik i preuzeli paket. Stvarno je nebitno ko je javio za problem jer se zapisnik svakako radi na licu mesta gde ga potpisuje primalac i paket mu se uzima jer ide na pregled kod kurira. Posiljalac dobija kopiju zapisnika.
 
Oni moraju da se zale kuriru i traze naknadu stete. Ti si svoje zavrsio time sto si im robu poslao kurirskom sluzbom i od tada se smatra da je roba vracena prodavcu (clan 35 stav 2 Zakona o zastiti potrosaca). Od tog trenutka i rizik slucajne propasti i ostecenja stvari (steta nastala bez krivice ugovornih strana) prelazi na prodavca.

Eventualna odgovornost za umanjenje vrednosti robe zbog neadekvatnog rukovanja, ako ti to budu pominjali (clan 35 stav 4) odnosi se samo na nepravilno rukovanje robom od strane potrosaca, tako da ni po tome nisi odgovoran za stetu, jer si neostecenu robu uredno vratio predajom kuriru. Da si je ti sam ostetio, odgovarao bi.

Ako ti prilikom kupovine nisu dostavili obavestenje o mogucnosti odustanka i obazac, ti ne odgovaras za umanjenje po vrednosti robe po bilo kom osnovu (clan 35 stav 5).

Za nikakvu drugu stetu ne odgovaras (clan 35 stav 9). To sklopi, zavisno od konkretne situacije i posalji im.

Sto se tice odgovornosti za ostecenje robe - prodavac je pri preuzimanju robe potpisao kuriru da je roba stigla bez ostecenja, i to je na neki nacin oslobodilo kurira odgovornosti, jer Zakon obavezuje pruzaoce postanskih usluga da robu dostave bez ostecenja, a oni to sprovode u praksu potpisivanjem izjave od strane primaoca robe da je ista stigla neostecena. Tu bi se sad prodavac morao zaliti prevozniku i traziti naknadu stete, i ti sa tim nemas nista.
Druga stvar je stvar proste logike - ako je roba prodavcu, po izjavi koju je dao kuriru pri preuzimanju, formalno stigla bez ostecenja, i ako su je kao takvu primili, ne vidim zasto bi, kako i po kom osnovu tebe mogli da terete da za stetu na bojleru.
 
Ih bojler, imamja veci problem, meni bratanac plače, ne radi mu rc auto sto sam mu kupio za rodjendan...

Da pojasnim.
Kupio sam u subotu deciju igracku (ne bas jeftinu, nimalo), radio kontrolisano auto na baterije (auto 1:14, sa daljicnem).
Nece vec prvi dan da radi volan (ne okrece tocove u levu a ni u desnu stranu), juče (u utorak) dato detetu i otpakovano auto.

Danas je sreda.

Mogu li ja vratiti u prodavnicu auto i traziti odma zamenu ili ce biti neki reklamacioni postupak (servis, utvrdjivanje kvara, ODBIJANJE priznavanja reklamacija i sl. price)...?

Rekli su u prodavnici prilikom kupovine da ima uz fiskalni racun 2g garanciju auto...

Moze naki savet, predlog...

Hvala
 
Poslednja izmena:
Mogu li ja vratiti u prodavnicu auto i traziti odma zamenu ili ce biti neki reklamacioni postupak (servis, utvrdjivanje kvara, ODBIJANJE priznavanja reklamacija i sl. price)...?
Mozes, ali to da li ce ti odmah dati zamenu zavisi od njihove dobre volje i poslovne politike - po zakonu imaju rok od 8 dana da odgovore na tvoju reklamaciju, pa tek onda da je resavaju.

Moj savet ti je da prvo procitate uputstvo (mozda ima neka blokada).
 
Odneses u radnju i objasnis da si poklonio detetu igracku koja ne radi, i 99% dobijes drugu odmah
 
Iz tvoga pera u bozije uši pa po volji nihovoj i da ispune tvoju prognozu... :D
 
Zavisi od firme, to mislim da li je neka privatna manja prodavnica ili velika tipa ww, tehnom. itd. U manjoj privatnoj je to izvodljivo, ali u velikim teško da će prodavac preuzeti na sebe odgovornost za rešavanje reklamacije. Mogu ako hoće maksimalno da ubrzaju vreme reklamacije pa je reše za 2-3 dana.
 
Oni moraju da se zale kuriru i traze naknadu stete. Ti si svoje zavrsio time sto si im robu poslao kurirskom sluzbom i od tada se smatra da je roba vracena prodavcu (clan 35 stav 2 Zakona o zastiti potrosaca). Od tog trenutka i rizik slucajne propasti i ostecenja stvari (steta nastala bez krivice ugovornih strana) prelazi na prodavca.

Eventualna odgovornost za umanjenje vrednosti robe zbog neadekvatnog rukovanja, ako ti to budu pominjali (clan 35 stav 4) odnosi se samo na nepravilno rukovanje robom od strane potrosaca, tako da ni po tome nisi odgovoran za stetu, jer si neostecenu robu uredno vratio predajom kuriru. Da si je ti sam ostetio, odgovarao bi.

Ako ti prilikom kupovine nisu dostavili obavestenje o mogucnosti odustanka i obazac, ti ne odgovaras za umanjenje po vrednosti robe po bilo kom osnovu (clan 35 stav 5).

Za nikakvu drugu stetu ne odgovaras (clan 35 stav 9). To sklopi, zavisno od konkretne situacije i posalji im.

Sto se tice odgovornosti za ostecenje robe - prodavac je pri preuzimanju robe potpisao kuriru da je roba stigla bez ostecenja, i to je na neki nacin oslobodilo kurira odgovornosti, jer Zakon obavezuje pruzaoce postanskih usluga da robu dostave bez ostecenja, a oni to sprovode u praksu potpisivanjem izjave od strane primaoca robe da je ista stigla neostecena. Tu bi se sad prodavac morao zaliti prevozniku i traziti naknadu stete, i ti sa tim nemas nista.
Druga stvar je stvar proste logike - ako je roba prodavcu, po izjavi koju je dao kuriru pri preuzimanju, formalno stigla bez ostecenja, i ako su je kao takvu primili, ne vidim zasto bi, kako i po kom osnovu tebe mogli da terete da za stetu na bojleru.
Odgovor na poslednji pasus.

Oni mogu tvrditi da je roba poslata ostecena, a sa obzirom na to da nemam puno iskustva sa slanjem posiljki nisam slikao uredjaj pre pakovanja.

Inace juce mi nisu nista odgovorili niti su pokusali da me kontaktiraju. Da li treba da nastavim sa slanjem mejlova ili da kontaktiram zzp?

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
 
Ako je kurirska služba oštetila treba od njih tražiti nadoknadu.

Druga stvar je što su paušalno i jednostrano procenili štetu, to ne ide tako.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Odneses u radnju i objasnis da si poklonio detetu igracku koja ne radi, i 99% dobijes drugu odmah

Zaboravih odma da se javim...
Zamenili igracku odma u prodavnici (jednoj od mnogih u lancu velikog prodavca).
Proverili sta ne radi (u slucaju da je kupac talabu), utvrdili da je neispravna, dali drugu i jednu još vecu kesu da stane kutija.
Kazu moze odma zamena kad su oni uvoznici ali ako je od drugog dobavljaca igracka onda mora procedura za reklamacije (8 dana + razuman rok za popravku-zamenu ili refund)...

Pozdrav svima.
 
Imam pitanje ako neko zna da mi odgovori kako se rešava u praksi kada telefon ispravan ( radi sve , tach , otisak , notifikacije , alarmi ,nema fizičkih oštećenja na telefoonu jedva mrva naprsline kod notcha u dubini ekrana ) daš u servis koji nije ovlašćeni da ti zamene pocrneli -a ceo almoled ekran posle pada sa male visine na tepih, i posle zamene telefon ne moze da podigne više sistem- na ekranu se vidi samo MI i tu je kraj.
Telefon je bio star 2 nedelje , preko KP nabavljen ali mi prodavac nije obezbedio servis ekrana mada sam mu to trazila.
Ovo još nisam čula da se nekom desilo , i nikad nisam davala u neovlašćene servise pre, ali ovog servisera sam znala od ranije i imala poverenja. Pitala sam ga ume li da zameni ekran na MI 8 , rekao nikakav problem - predala sam mu telefon. Danas sam saznala da ne mogu da ga poprave-tj zamenili su ekran ali je telefon prilikom zamene postao neupotrebljiv..
Kako bi se korektno ovo rešilo ? Sledeće nedelje idem u taj servis , ali nemam ideju šta da očekujem.
 
MI8 konkretno je vrlo zeznut. Mozes da ga butujes sa starim ekranom pa stavis novi. Radice tako do prvog restarta sto svakako nije idealno.

Sent from my Poco F1 using Tapatalk
 
Mislim da vise oni tu ništa ne mogu , gotovo je s tim telefonom koliko sam shvatila.Oni nema šta nisu probali. Ja se ne bavim telefonima, i ne umem ni u ludilu da menjam ekran ;) Zao mi je i servisa i mene.
 
Pa i taj servis ima neku odgovornost. Šta bi bilo da si menjala šoferku na kolima, a posle zamene se ne pali auto?
Prilikom prijema na servis, zapisuje se stanje uređaja i takav mora da se vrati, za sve ostalo su dužni. U najmanju ruku, moraju ga vratiti u prvobitno stanje.
 
Menjala si original ekran za kineski?

pa ja sam celu temu ovde negde otvorio o tim krs ekranima.
 
Uzeo sam miša online i platio pouzećem pre 3 dana.
Na koji način mogu miša da vratim i dobijem novac nazad, tj da iskoristim onih 14 dana?

Da li mogu da ga lično odnesem u neku Emmi radnju, bez obzira što sam ga kod njih naručio online?
 
Nazad
Vrh Dno