A uu, niko poentu da ubode. Covek pita ako je kupio na primer za 5 dinara telefon i pokvari mu se ili zeli samo da ga vrati u odredjenom vremenu, u medjuvremenu cena padne na 3 dinara, da li mu se vraca 3 dinara ili 5 ukoliko zeli povrat novca? Normalno da mu se vraca 5 dinara po zakonu.
Sve cene istaknute u IKEA internet prodavnici izražene su u domaćoj valuti — dinar (RSD) i uključuju PDV.
Proizvodi se naplaćuju po cenama koje važe na dan naručivanja i objavljenim na internet stranicama. Cene, uslovi plaćanja i akcijske ponude važe isključivo u trenutku plaćanja i mogu se promeniti bez prethodne najave. Kompanija IKEA nastojaće da cene navedene u narudžbini budu tačne, međutim može doći do greške ili odstupanja.
U slučaju da se cena proizvoda promeni za vreme obrade Narudžbine, ili cena na internet stranicama iz bilo kojeg drugog razloga ne bude odgovarala stvarnoj ceni proizvoda ili usluge, kompanija IKEA omogućiće Kupcu da odustane od kupovine odnosno da potvrdi novu promenjenu cenu.
Da, dužni su da poštuju istaknutu cenu, takav slučaj bi bio za inspekciju.
Za online nisu dužni, tj. verovatno bi mogla da se izvuče neka kazna od inspekcije, ali nisu dužni da ti prodaju robu, ni po toj, ni po regularnoj ceni. Ugovor na daljinu se zaključuje sa dve stran i prodavac može da odbije da je proda tebi iz bilo kog razloga, baš kao što i ti možeš da odustaneš i vratiš robu posle 14 dana, prodavac je jedino u obavezi da vrati novac ako je plaćeno karticom u roku ne dužem od garantovanog roka isporuke. To je praktično jedina njegova zakonska obaveza prema samom kupcu.
Po kojoj tačno odredbi zakona trgovac može prosto da kaže kupcu da neće da mu proda robu?
To nije sporno, razlozi poput "Nema na stanju, prodali smo, čekamo nabavku" itd nisu nešto na šta može da se utiče. Trgovac može sve to da kaže i zakon ga ne obavezuje da dobavi proizvod i isporuči ga kupcu po uslovima koje je kupac video u trenutku kada je poželeo da naruči proizvod. Ono što ja hoću da kažem je da je prodavac koji ima robu i koji je isporučuje kupcu obavezan da poštuje cenu koju je istakao na sajtu i da ne može da kaže kupcu da će da mu pošalje robu, ali po drugoj ceni koja greškom nije bila navedena na internetu.
A uu, niko poentu da ubode. Covek pita ako je kupio na primer za 5 dinara telefon i pokvari mu se ili zeli samo da ga vrati u odredjenom vremenu, u medjuvremenu cena padne na 3 dinara, da li mu se vraca 3 dinara ili 5 ukoliko zeli povrat novca? Normalno da mu se vraca 5 dinara po zakonu.
Pozoves ili posaljes mail gde citiras zakonski rok od 30 dana i zahtevas da ti daju potpuno nov monitor ili da ti vrate pare sa racuna. Po zakonu to moraju da urade jer je 30 dana proslo.U Sredu navrsava se 30+1 dana kako mi je nov monitor u ovlascenom servisu (kojem ne znam ime jer je za mene kao potrosaca to je tajna). 8 dana dobio sam SMS u kojem mi se saopstava da oni ne vide nikakav kvar. Zvao sam vise puta prodavnicu i brojeve servisnog centra iz reklamacionog zapisnika, prvo mi je receno da je to tipska poruka da se ispuni forma koju zahteva ZZP. Posle mi je je receno da je monitor u ovlasenom servisu i da cekam, ja cekam. Vreme zadrzavanja 30 dana proizvoda u servisu istice po ZZP.
31 dan treba da se obratim Trzisnoj inspekciji ako monitor ne bude vracen. Sta konkretno radi Trzisna ispekcija u ovom slucaju? Da li izlazi na teren u prodavnicu gde ja treba isto da dodjem i pokazem papire i da im onda inspekcija odvali kaznu a meni u prodavnica da vrate pare na osnovu fiskalnog racuna jer monitor nije vracem u moj posed. Da lje to samo utopija pa se sve svodi na utuzenje, vestacenje koje ja moram da platim...
Kleveta je dekriminalizovana pre 6-7 godina, tako da "izi". Neće benč biti u problemu, kao ni op (plus što benč ima ono "sve što je napisano su stavovi korisnika i benč ne odgovara...).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Napomena: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari