Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Zovi call centar i reci da želiš da vratiš artikal. Oni će poslati kurira da ga preuzme i uplatiće ti novac na račun nakon par dana.

Ne, ne možeš da vratiš u prodavnicu i uzmeš novac natrag, nego moraš preko call centra.

Sent from my MIX 2 using Tapatalk
 
Zovi call centar i reci da želiš da vratiš artikal. Oni će poslati kurira da ga preuzme i uplatiće ti novac na račun nakon par dana.

Ne, ne možeš da vratiš u prodavnicu i uzmeš novac natrag, nego moraš preko call centra.

Sent from my MIX 2 using Tapatalk
Ok. Hvala ti.
A koji beše formular treba da popunim?
 
Formular za odustanak od kupovine na daljinu. S tim što će ti iz call centra uzeti izjavu umesto toga i poslati kurira na adresu da preuzme artikal koji vraćaš.

Sent from my MIX 2 using Tapatalk
 
da iskoristim temu i pitam nesto novo sa cim se susrecem prvi put.

Kupio sam pre 4 meseca kocione diskove i plocice za moj auto, i ugradio ih je moj majstor.
Zadnjih mesec dana diskovi tresu prilokom kocenja, izgleda da su krivi.

Na koji nacin se tu vrsi reklamacija, s obzirom da je meni auto neupotrebljiv kada se skinu diskovi?
Ja sam kontaktirao prodavca, i on rece da moram da mu dam diskove i da serviser popuni reklamacioni list, i da ce on poslati na reklamaciju.

Sve je to super al sta cu ja bez kola kako se to resava?
Druga stvar je sto ni majstor nema volje da mi cuva auto kod njega dok se reklamacija ne resi niti ja pristajem da budem bez auta.

Red je da napisem sta se desilo...

Kupio sam nove diskove drugog proizvodjaca, ponovo platio montazu.
Ovi novi ne tresu, stare spakovao i vratio i danas mi vratili novac.

malo se sve rasteglo, ali osim sto sam dva puta platio montazu sve se zavrsilo kako treba.

zaista jedno lose iskustvo kada se diskovi iskrive.
Znaci najbolje odmah kupiti neke proverene a onda ove hvatati za garanciju i povrat novca...kod mene se to rasteglo par meseci duze posto se sve desilo po zimi.
 
Poslednja izmena:
Ne znam da li je za ovu temu, ali se nadam da mi neko moze pomoci.

Kupio sam niskomontazni bojler od 10L putem Tehnomanijinog kontak centra 29.01.2019. Nisu mi odgovarale dimenzije, kabal je bio kratak a i telo bojlera je zvakalo na sve strane i izgledalo super jeftino pa sam odlucio da ga vratim.

Vratio ga postexpresom 07.02 i danas me iznenadila sledeca poruka:


Pogledajte prilog 265551Pogledajte prilog 265552Pogledajte prilog 265553Pogledajte prilog 265554

Samo da se javim da je danas reseno. Nakon 20 dana kuliranja, javila mi se zena sa ulicnim recnikom koja je zaduzena za reklamacije u tehnomaniji. citiram ""e, samo da vam javim, ovaj bojler sto se rastegao da da zavrsimo to bice vam vracen novac puna suma i na moje hvala dobio sam spustenu slusalicu.""

mozda nisam imao najvise srece sa bojlerom, ali sam zadovoljan da je sve reseno bez puno cimanja i u nekom OK roku. jeste da sam zvao svaki drugi dan servis da pitam sta se desava, ali nije mi bilo tesko niti me je nerviralo.
 
Nisam neko vreme reklamirao nista, pa me zanima da li trgovci traze licnu kartu kad se pravi reklamacija, mislim da sam citao da to nije po zakonu ali zanima me praksa? konkretno, treba da reklamiram jedan uredjaj u emmi. kakva su vam iskustva u zadnje vreme?
 
Ne traže. U slučaju zamene uređaja ili povraćaja novca traže jmbg ili broj lične karte

Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk
 
To ce sad sa odlaskom Sabica da ostane lepa uspomena. Nije po zakonu da traze JMBG uopste.
 
Ne traže više ništa od ličnih podataka samo potpišes

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Pozdrav! Ako može neko neki savet da baci...

Sestra je kupila laptop u Tehnomaniji i posle nekih mesec dana pokvari se šarka, laptop ne može da se zaklopi...
Nije bilo nikakvog fizičkog oštećenja, da l je nešto napuklo unutra ili šta već...
Uglavnom, odnela ga je u radnju(sve vreme je otklopljen), tamo su sačinili zapisnik i preuzeli uređaj. To je bilo 12.02. Posle par dana je stigao mejl, onaj klasičan da se reklamacija odbija ali da su poslali u servis na detaljnija ispitivanja... Od tad nisu slali ništa dok nije ona mejlom pitala šta se dešava sa laptopom...
Odgovorili su 11.03. sa:

Zahvaljujemo na upućenom mailu.
Detaljnom proverom utvrdjeno je da je reklamacija
još uvek u toku.
Uredjaj je poslat uvozniku radi detaljnih provera.
Po završetku istih bićete kontaktirani.
Zamolićemo za još malo strpljenja.

Pošto uskoro prolazi 30 dana od kad je uređaj predat, imate li neki savet šta raditi?
Ima li pravo da traži nov/povrat novca ili slično?
Koji je uopšte rok da poprave uređaj?

Hvala unapred!
 
Pre 6 meseci sam kupio uredjaj, da li imam pravo da trazim da mi daju drugi uredjaj ili povracaj novca, da ne prihvatim popravku u servisu?
 
Pozdrav! Ako može neko neki savet da baci...

Sestra je kupila laptop u Tehnomaniji i posle nekih mesec dana pokvari se šarka, laptop ne može da se zaklopi...
Nije bilo nikakvog fizičkog oštećenja, da l je nešto napuklo unutra ili šta već...
Uglavnom, odnela ga je u radnju(sve vreme je otklopljen), tamo su sačinili zapisnik i preuzeli uređaj. To je bilo 12.02. Posle par dana je stigao mejl, onaj klasičan da se reklamacija odbija ali da su poslali u servis na detaljnija ispitivanja... Od tad nisu slali ništa dok nije ona mejlom pitala šta se dešava sa laptopom...
Odgovorili su 11.03. sa:

Zahvaljujemo na upućenom mailu.
Detaljnom proverom utvrdjeno je da je reklamacija
još uvek u toku.
Uredjaj je poslat uvozniku radi detaljnih provera.
Po završetku istih bićete kontaktirani.
Zamolićemo za još malo strpljenja.

Pošto uskoro prolazi 30 dana od kad je uređaj predat, imate li neki savet šta raditi?
Ima li pravo da traži nov/povrat novca ili slično?
Koji je uopšte rok da poprave uređaj?

Hvala unapred!������

Samo jedna ispravka... Nisam je razumeo, laptop je kupljen 27.2.2018... I u zapisniku kad je predala laptop je navela da zahteva zamenu uradjaja..

Menja li to nesto?
 
Odbili su reklamaciju, ali je reklamacija još uvek u toku, roba i dalje u njihovom posedu i "ispituju" je? Mislim da ovde ima posla za tržišnu inspekciju.
Ako je istek 30 dana od dana reklamacije blizu, sačekaj i to, pa kreni u akciju.

Nije potrošačeva obaveza da se informiše o statusu reklamacije, već je u ZZP jasno navedeno da to radi trgovac i kada.

Zahtev za zamenu ne menja ništa, jer po zakonu, sve vreme trajanja garantnog peroida (a to je minimum 2 godine za novu robu), potrošač bira otklanjanje nesaobraznosti opravkom ili zamenom. Član 52 ZZP.
 
Poslednja izmena:
Odbili su reklamaciju, ali je reklamacija još uvek u toku, roba i dalje u njihovom posedu i "ispituju" je?

Tako je, ovo je prvi mejl:

Poštovani,
Tokom testiranja uređaja nismo primetili nesaobraznost koju ste reklamirali.
U duhu dobrih poslovnih odnosa i poverenja koje ste nam ukazali, uređaj ćemo proslediti u ovlašćeni servis radi detaljnog testiranja. Po završenom testiranju bićete obavešteni o rezultatima.
U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača i definisanim zakonskim rokovima obaveštavamo Vas da Vaša reklamacija nije prihvaćena.


Danas je 30ti dan od predaje... Da im se obratim licno ili moram preko inspekcije? Ili samo da pripretim inspekcijom?
 
Ne bih se upuštao u tumačenje toga, ali po meni, nije legalno.

Reklamacije je odbijena i roba treba da se vrati potrošaču. Umesto toga, bez pristanka potrošača (tačno?) i van procesa reklamacije je predata trećem licu (servisu) koje nije prevoznik i potrošač je lišen poseda svog vlasništva duži period. U najmanju ruku, garantni rok se produžava za onoliko koliko je potrošač bio lišen poseda svojine.

Što se tiče neovlašćenog predavanja tudjeg vlasništva trećem licu, a ne u svrhu transporta - za to bih se raspitao kod pravnika.

Za dalje obraćanje i kome, to moraš sam da odlučiš. Možda ti u odluci pomogne čitanje nekoliko poslednjih stranica ove teme.
 
Crkao mi Samsung LCD monitor pa racunam ja ajd da kupim novi jer je ovaj izgurao preko 5 godina i ne znam da li neko poravlja monitore. Odem u win-win klasika, ima tj. nema bice sutra. Sutra stvarno stigne monitor Samsung 23.5".
Posaljem zenu da plati i da ga donese, dadose joj zapakovanu kutiju, od radnje do kuce 50metara i nije tezak monitor. Zena donela, stavim monitor na kauc, otvorim kutiju, pazljivo montiram postolje (usrafim jedan sraf).
Spojim monitor sa kompom ukljucim kad na moje iznenadjenje monitor mora da se pali na dugme i to otpozadi a ja imam Samsung TV i stari monitor sve na dodir sa prednje strane. Vidim monitor radi i ugasim. Sutra Subota sav srecan ko mladi majmun sednem za komp i predvece cerka dodje i pogleda monitor sa bocne strane i vidi da probija pozadinsko osvetljenje panela na desnom cosku monitora. Vidim ja da to tako ne treba pipnem monitor a on vreo sa te desne strane.
Sta da radim, radnja zatvorena, nedeljom vise ne rade, spakujem sve i u ponedeljak pravac win-win blok 24.
Reklamiram ja monitor vidim belo me gledaju, dva prodavca ukljucili monitor i kazu sta fali dobra slika i slikaju monitor mobilnim. Ja pokusavam da im objasnim da izbija pozadinsko osvetljenje LCD panela i da se monitor greje sa te desne strane a oni vicu to je normalno. Klinac normalno, svi TV i monitori kod mene su ladni ko spricer bilo da je ispravljac u njima ili na prikljucnom kablu. Plus prodavci me stalno teraju da se maknem jer ja insistiram da snime bocno monitor gde se lepo vidi probijanje pozadinskog osvetljenja. Ja starac sa zenom maknem se kad sad me sefica tera da se maknem smetam im kao ne mogu da naprave reklamacioni zapisnik. U www win-win stranici pise "Uz svaku komponentu napisati što detaljniji opis kvara" a ono sto je napisano u reklamacionom zapisniku je uzas. U medjuvremenu ova dva trgovca setaju monitor po radnji dolaze do ulaznih vrata i naprasno otkrivaju da je da desni gornji cosak ostecen. Trazim da mi pokazu
ali oni odbijaju a sefica mi potura reklamacioni zapisnik da potpisem. Monitor odlazi u servis i tu pocinje muvanje, zovem servis na brojeve sa reklamacionog zapisnika kazu monitor nije u servisu, zovem prodavnicu kazu monitor nije kod njih. 7 dan po reklamaciji monitor je konacno u servisu na dijagnostici, 8 dan dobijam poruku da je moja reklamacija odbijena. Sad pocinje jos veca lakrdija zovem da pitam kad ce da vrate monitor i da idemo na sud, prvo mi posiljaoci SMS poruke kazu to je tipska poruka cekajte 30 dana. Zovem prodavnicu kazu isto tipska poruka, kao puj pike. Sad ka po zakonumoram da cekam 30 dana a mogu da mi vrate monitor u delovima, nigde u zapisniku ne pise seriski broj monitora samo Samsung i model koji je za sve monitore tog tipa isti. Plus po jednom papiru vidim da je monitor Comtrade a da je win-win druga ruka.
Sta sad ja da radim? Zvao sam trzisnu inspekciju, ispada grubo receno da sluze kao ukras i u mom slucaju ne mogu ama bas nista. Koliko vidim zakon vrlo dobro odgovara prodavcima. Kako moze da u doba kad se elektornika ne popravlja ili se menjaju celi sklopovi neko da propisuje da se ceka na dijagnostiku 30+ 8 dana i plus nigde se u reklamacionom zapisniku ne beleze tacni podaci uredjaja nego samo model.
 
Sad, kako je tako je, uspeli su da te izmuvaju i nemaš mnogo prostora osim da kukaš. I meni je stigla takva poruka na reklamaciju tostera, naravno bio sam besan, ali su mi ga ipak vratili popravljenog.
 
Rok je ukupno 30 dana (kalendarskih, ne radnih) znači 8+22
 
Sad, kako je tako je, uspeli su da te izmuvaju i nemaš mnogo prostora osim da kukaš. I meni je stigla takva poruka na reklamaciju tostera, naravno bio sam besan, ali su mi ga ipak vratili popravljenog.

Ovde je rec o vecoj sumi, davali su mi novi ventilator umesto starog jer je crko u granciji (oni kineski sto traju jedno leto). Cim su poceli da prodaju popravljene mobilne jasno mije koliko je sati.Kad sam reklamirao gejmerskog misa kojeg su mi uvalili jer nisu imali bolji, ja se ne igram, odigrao iz dosade pasijans mis crko, to su mi vratili pare u roku 4 dana. Ja sam kupio logitech 2 kom meni i cerki dok je taj crknuti mis ispitivan u servisu. Vracene pare za crknuti mis dodao sam jos i kupio web kamericu. Znaci nikad nisu bili na gubitku, e sad je monitor 16000 pa ajde da se zezamo. Kako smeju uopste da posalju SMS da je reklamacija odbijena pa da posle negiraju svoj SMS. Mozda je ta serija monitora falicna, mozda je neko kod utovara i istovara robu namerno ispustio kutiju (vole to nasi ljudi iz zavisti da urade) u koju je zapakovan. Nije mi jasan taj sistem jer ja nisam narucio preko weba nego kupio u prodavnici da neko moze da prodaje robu na nevidjeno, zapakovana kutija, to kao primeri za *upinda i *imunda gde upakuju ciglu i posalju. Jos moja zena uz svo to sikaniranje ode i kupi cerki mobilni u istom tom win-win koji kosta preko 30000 dinara. U svakom sluaju ako mi ne zamene za novi monitor ici cu na sud, trazicu vestacenje, trazicu poligraf iako se zvanicno ne priznaje kao dokaz.
Ima sam problem 2014 sa istom prodavnicom kad mi je nenegirana garancija na UPS od 1.2 KW, onda je UPS nestao, natezanje je trajalo vise meseci. Onda sam se ja se zalio direktno u Cacak gde im je sediste i u roku 24h stigao je glanc nov UPS iz Cacka. Sad vise nema tih email adresa da su javno publikovane a ni brojeva telefona direktora iz Cacka.
 
Poslednja izmena od urednika:
Naravno da su ozbiljne pare u pitanju, mada ni toster nije baš džabe, naveo sam to jer imam to iskustvo, televizor sam nabavio ranije na drugom mestu. I meni su rekli u prodavnici da je to generička poruka koju izbacuje račuar (naravno da su ga tako oni programirali), ali ni meni nije preostalo drugo nego da čekam rezultat. Prodavci su bili korektni kada sam reklamirao.
Mogao bi da kontaktiraš centralu u Čačku, vlasnika, i da se požališ na ponašanje prodavaca, možda su se i drugi žalili a možda i tužili, pa ispadne nešto u tvoju korist. Pošalji mejl, pismo poštom, to još funkcioniše.
 
I za drugi pit naravoucenije: SAMO ONLINE NARUCIVANJE!!! Zelim ti svu srecu da se izboris sa njima, radi sta moras i kako moras!
 
I za drugi pit naravoucenije: SAMO ONLINE NARUCIVANJE!!! Zelim ti svu srecu da se izboris sa njima, radi sta moras i kako moras!

Hvala na podrsci :) Ima neka caka jer sve placa moja zena sa njene kartice, juce je bila u banci i ta banka ima neki dil za win-win i emmi. Zena zna za taj dil a u prodavnici su joj rekli da toga vise nema, proverila je juce u banci i
dil i dalje vazi tako da ce joj banka vratiti na racun to sto su joj u radnji zakinuli.
 
Izvinjavam se ako moj post ne pripada ovde. Ja ne mogu da verujem da toliko ima problema sa robom kod nas. Brat kupio u Tehnomaniji klimu, dosli serviseri koje su poslali iz Tehnomanije, instalirali je, a ona ne hladi ( bilo je leto). Nema gasa tog sto treba da je unutra. Ovaj obican ne odgovara. Docice za koji dan kad budu imali vremena da stave taj neki specijalan gas. Nedelju dana je cekao da dodju.
Imam osecaj da nasi uvoznici uvoze skart robu.
Vec koliko godina unazad, negde od 2010 kupujem sve sto mi treba od preprodavaca sa KP, ili sa ovakvih domacih sajteva, i ni jedan problem nisam imao sa robom. Cak sam i iMac 27 narucio od poznatog preprodavca, da ne bude da su samo "jeftine" stvari.

Pored toga sto uvek ima problema sa robom i prodavnicama, nikad ne navedu prave karakteristike proizvoda, sve nesto oskudno. Npr napisu usisivac 2000w, svi ono woow ovaj je super, a nigde ne napisu kolika je usisna snaga usisivaca, sto je mnogo bitnije.
 
Da li je ovo po zakonu?

Prodavnica mi-srbija.rs zadržava sva prava promene cene proizvoda tako da, ako ste poručili uređaj po jednoj ceni i sa tom cenom ga primili na kućnu adresu, a nakon toga je cena smanjena nemate prava na povraćaj novca.
 
Naravno da jeste .

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
 
I skroz logično, jer ako se dogodi obratno, sigurno neće tražiti doplatu.
 
Poslednja izmena:
U tom slučaju, ako je u toku one dve nedelje koje važe za kupovinu na daljinu, može da se vrati uređaj i naruči isti po sniženoj ceni. Ovo naravno važi ako je popust vredan celog cimanja.
 
Manite se tih prevaranata. Nisu zvanicna prodavnica kako se predstavljaju.

Sent from my Pocophone F1 using Tapatalk
 
Nazad
Vrh Dno