Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Simpova garnitura koju sam kupio je dobrog kvaliteta(osim felera) daleko boljeg od gore pomenutih firmi, bez obzira ko je pravio.
Koliko vidim imam 3 mogućnosti:
1. Da pristanem da je poprave (inače simpo samo ovo i pominje)
2. Da tražim zamenu (za drugi boju štofa vreme isporuke je bilo 60 dana, što znači da je nemaju u serijskoj proizvodnji)
3. Da tražim novac nazad (ako su u buli kao što je napisano, tek od ovoga nema vajde)

Ako pristanem na popravku, a oni tu popravku odrade traljavo (loše izvedeno, razlikuje se boja ili nešto treće) koja su moja prava dalje i koliki im je rok za popravku?
 
Nije ni IKEA sinonim za kvalitet, sve je to poljska iverica samo su različiti prodavci (Jysk, Vitorog, IKEA, Forma Ideale, Emmezeta...)
Ja najpozitivnija iskustva imam sa domaćim Atlas Užice i Jela Jagodina

Ako hoćete kvalitet samo privatno. Ne isplati se kupovati 20-30% jeftinje na duže staze
 
Ikea je u odnosu na Jysk pojam kvaliteta. Ja sam kupio brdo stvari u Jysk jer su bili jedini u kraju i navodno povoljni, i sve što sam uzeo je očajnog kvaliteta, iako nisam kupovao najjeftinije stvari. Stvari iz Ikee su za klasu bolje.
 
Kod nas ili preko? Nesto ne verujem da je isti kvalitet i ako su cene iste pa i vece kod nas nego u Nemackoj na primer.
Kao sto je receno, samo privatno i uzimajte kvalitetnu ivericu ili medijapan. Ovo sto ovi dundjeri prodaju je za buvljak.
 
Mozda ovo glupo zvuci, ali ajde i da nabavim materijal - drvo za namestaj, ko ce da mi ga napravi da bude moderan kao sto zelim recimo i bude nalik onome sto mi se svidja?

Za kuhinje deru a kamoli za ovo.
 
Mozda ovo glupo zvuci, ali ajde i da nabavim materijal - drvo za namestaj, ko ce da mi ga napravi da bude moderan kao sto zelim recimo i bude nalik onome sto mi se svidja?

Za kuhinje deru a kamoli za ovo.

to je lako. Kažeš stolaru ša želiš i to je to
 
Kod nas ili preko?

U Norveškoj. Ušao u praznu kuću, trebalo je da se skućim preko noći, a nisam imao ni pravo da vozim kola, tako da je Jysk bio jedina alternativa. Ima ovde, naravno, boljeg izbora od Jyska i Ikee, ali su i cene daleko veće.
 
Na ana.rs forumu ima jedna divna tema o nametaju pa sa zenama da prodiskutjete o kvalitetu istog, a da ovu temu ostavimo za zastitu potrosaca kroz zakone i praksu ;)
 
Kupljen acer monitor u comtrade 7.2.2019, danas 9.2.2019. primetim jedan mrtav pixel, tj. nije mrtav vec zaglavljen na plavoj boji. Da li mogu odmah da trazim povracaj novca ili zamenu za ispravan monitor? Ili moram da cekam da uvaze reklamaciju i da mi odgovore.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
 
Kupljen acer monitor u comtrade 7.2.2019, danas 9.2.2019. primetim jedan mrtav pixel, tj. nije mrtav vec zaglavljen na plavoj boji. Da li mogu odmah da trazim povracaj novca ili zamenu za ispravan monitor? Ili moram da cekam da uvaze reklamaciju i da mi odgovore.
To bi zavisilo od dobre volje ljudi iz prodavnice, jer sam Acer ne uvazava reklamaciju za manje od 3 sub-pixela - https://www.acer.com/ac/en/IN/content/dead-pixel

Bolje probaj sam da ga odglavis - https://www.wikihow.com/Fix-a-Stuck-Pixel-on-an-LCD-Monitor
 
Čii mi se da je po zakonu prodavac dužan da vrati pare u roku od 15 dana od kupovine, i to bez ikakvog objašnjenja kupca.
Plus, ko zna pod kojim uslovima tj. ceni je kupio takav proizvod koji (ovo pretpostavljam) prodaje po punoj ceni.
 
Kad smo kod toga, da li se poručivanje nečega online i lično preuzimanje u radnji vodi kao online kupovina? Pretpostavljam da ne...
 
Ako ga PLATIS online, onda definitivno da, inace moze biti sklono razlicitom tumacenju, iako bi svakako trebalo da bude online.
 
Kad smo kod toga, da li se poručivanje nečega online i lično preuzimanje u radnji vodi kao online kupovina? Pretpostavljam da ne...

Tako sam prosao u G-tronu, narucio online i platio u radnji. Kada sam pitao kako se tretira, receno mi je da se tretira kao da sam kupio u radnji sto de fakto i jeste tako.
 
Nije tacno. Radnici su verovatno neupuceni. Ti si kupovinu obavio online. To sto si platio u radnji je nebitno. Mogao si da platis i postaru, jel se racuna onda da si kupio kod postara? Ja sam nekoliko pitao, i uvek su mi rekli da se tretira kao online kupovina. Cak sam jednom narucio neke slusalice u WW, narucio online, pokupio i platio u njihovoj radnji, i sutradan sam dosao i vratio ih jer mi se nisu svidjale i uzeo pare. Da nije bila online kupovina, to ne bih mogao da uradim.
 
Nije tacno. Radnici su verovatno neupuceni. Ti si kupovinu obavio online. To sto si platio u radnji je nebitno. Mogao si da platis i postaru, jel se racuna onda da si kupio kod postara? Ja sam nekoliko pitao, i uvek su mi rekli da se tretira kao online kupovina. Cak sam jednom narucio neke slusalice u WW, narucio online, pokupio i platio u njihovoj radnji, i sutradan sam dosao i vratio ih jer mi se nisu svidjale i uzeo pare. Da nije bila online kupovina, to ne bih mogao da uradim.

po zakonu ne postoji online kupovina nego kupovina van poslovnica. online je samo nacin rezervacije.
 
Nije tacno. Radnici su verovatno neupuceni. Ti si kupovinu obavio online. To sto si platio u radnji je nebitno. Mogao si da platis i postaru, jel se racuna onda da si kupio kod postara? Ja sam nekoliko pitao, i uvek su mi rekli da se tretira kao online kupovina. Cak sam jednom narucio neke slusalice u WW, narucio online, pokupio i platio u njihovoj radnji, i sutradan sam dosao i vratio ih jer mi se nisu svidjale i uzeo pare. Da nije bila online kupovina, to ne bih mogao da uradim.
Kad nesto uzmes online kako vracas robu ako ti ne odgovara (patike npr) velicina? Jel isto saljes postom i ides licno u radnju?

Pitam jer sam ja bio uzeo patike u Intersportu i stiklirao sam da zelim da preuzmem u radnji. Nisu mi odgovarale i odem radnju da zamenim, kaze prodavac pa vi ste ovo porucili online i nece moci. Dodje menadzerka i pogleda o cemu se radi, prosledi radniku da sam preuzeo u radnji i smatra se da nije online tako mu zamenite patike.

To je samo moj iskustvo.
 
Koliko ja znam trebalo bi da im vratiš isto kao što si dobio, znači kurirskom službom.

Ja sam par puta naručivao patike iz SportVision-a i uz svaki par sam dobio blanko ugovor o odustajanju od kupovine ili kako se već zove...
 
Kad smo kod toga, da li se poručivanje nečega online i lično preuzimanje u radnji vodi kao online kupovina? Pretpostavljam da ne...

Vodi se. Kao kupovina na daljinu. Prakticno isto kao i da si kupio/narucio telefonom. Negde procitah da se u sudskoj praksi i sami pregovori vodjeni na daljinu, po Zakonu o zastiti potrosaca, kada naknadno prihvatis ponudu smatraju ugovorom zakljucenim na daljinu, cak i da ste formalno potpisivali ugovor u sedistu poslodavca. Ovo zadnje je doduse sporno i cisto sumnjam da prodavci uzimaju u obzir prilikom prodaje robe.

Sto se tice kupovine sa sajta - ugovori o kupoprodaji pokretnih stvari se kod nas zakljucuju prostom saglasnoscu volja, sto znaci da ste ugovor zakljucili tako sto si prihvatio njihovu (opstu) ponudu istaknutu na sajtu time sto si narucio istaknuti predmet (oni su ponudili predmet i istakli cenu - ti si prihvatio) i od tog momenta ugovor prakticno obavezuje i kupca i prodavca - jednog da plati cenu, drugog da preda robu kupcu. Tako zakljucen ugovor, je ugovor na daljinu.
Svojinu na kupljenoj stvari stices tek kad je preuzmes, bez obzira da li to radio odlaskom u radnju ili posredstvom kurirske sluzbe i sticanje svojine na kupljenoj stvari je irelevantno za samo postojanje ugovora (jer je isti vec zakljucen preko interneta - van prostorija prodavca, odnosno na daljinu), ali ti se od tada (od kad ti si preuzeo robu) racuna rok od 14 dana u kom mozes da odustanes.

Tako bi trebalo da bude, ali verovatno vecina radnji tumaci to kako im se cefne jer ne vole da vracaju pare nazad.
 
Poslednja izmena:
Hvala svima na odgovorima, za sada srećom nisam imao potrebu da vraćam bilo šta ali dobro je ovo znati. :)
 
Malo odlazite u stranu i mesate neke stvari.

Kupac nije ništa završio dok nije platio proizvod, znaci samim narucivanjem je tek pola posla završeno, sve dok to niste platili. Način plaćanja definiše kako je nešto kupljeno.


Ako diskutujemo o tome da je naručeno online a plaćeno na kasi to onda nije kupovina na daljinu i nije isto što i naručeno online i plaćeno elektronski ili plaćeno pri preuzimanju jer vi niste mogli da vidite šta kupujete, to je kupovina na daljinu.

To što trgovci u većini slučajeva izlaze u susret kupcu pa dozvoljava vracanje je neka treća priča.


Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Evo šta kaže ZZP

član 5

6) ugovor o prodaji je svaki ugovor kojim prodavac prenosi ili se obavezuje da prenese svojinu na robi potrošaču, a potrošač plaća ili se obavezuje da plati cenu, uključujući i ugovor koji za predmet ima i prodaju robe i pružanje usluge;

8) ugovor na daljinu je ugovor zaključen između trgovca i potrošača u okviru organizovane prodaje ili pružanja usluga na daljinu bez istovremenog fizičkog prisustva trgovca i potrošača, isključivom upotrebom jednog ili više sredstava komunikacije na daljinu do trenutka zaključenja ugovora, uključujući i sam trenutak zaključenja;

Član 28

Potrošač ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno izvan poslovnih prostorija u roku od 14 dana, bez navođenja razloga i dodatnih troškova, osim troškova iz čl. 34. i 35. ovog zakona (u daljem tekstu: odustanak od ugovora).


Koliko vidim nigde nije uslovljeno plaćanjem robe.
Koja je razlika ako odem u prodavnicu platim i preuzmem robu ili ako mi tu robu donese kurir, njemu platim i preuzmem je?

Neću ja da se oko toga ubeđujem sa prodavcem, kao što sam napisao pošaljem mejlom pitanje, ako se naručivanje robe online a preuzimanje i prodavnici ne smatra online kupovinom ja izaberem da je donese kurir.
Prodavnica koja je 100m od mene je napisala da ne smatra online kupovinom, ok naručio sam (besplatna isporuka) da robu donese kurir, ako je njima tako bolje ok.
 
Evo šta kaže ZZP

član 5

6) ugovor o prodaji je svaki ugovor kojim prodavac prenosi ili se obavezuje da prenese svojinu na robi potrošaču, a potrošač plaća ili se obavezuje da plati cenu, uključujući i ugovor koji za predmet ima i prodaju robe i pružanje usluge;

O tome smo vec pricali, secas se?

Kupca (u maloprodaji) ne moze prodavac nikako obavezati da narucenu robi i plati.

Koliko vidim nigde nije uslovljeno plaćanjem robe.

kupac postajes tek nakon sto si robu platio, nikako pre toga, i tek nakon sto je kupac platio on ima neka prava.

ceo zakon o kupovini na daljinu je baziran pod pretpostavkom da kupac nije video robu koju kupuje, sto placanjem na kasi definitivno nije taj slucaj.

lepo to ovde pise:
ugovor na daljinu je ugovor zaključen između trgovca i potrošača u okviru organizovane prodaje ili pružanja usluga na daljinu bez istovremenog fizičkog prisustva trgovca i potrošača

U praksi vecina prodavaca ce vam ipak dozvoliti da vratite, menjate ili sta god, ili kako je vec definisano internim pravilnikom.
 
Poslednja izmena:
Evo šta kaže ZZP

član 5

8) ugovor na daljinu je ugovor zaključen između trgovca i potrošača u okviru organizovane prodaje ili pružanja usluga na daljinu bez istovremenog fizičkog prisustva trgovca i potrošača, isključivom upotrebom jednog ili više sredstava komunikacije na daljinu do trenutka zaključenja ugovora, uključujući i sam trenutak zaključenja;

Član 28

Potrošač ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno izvan poslovnih prostorija u roku od 14 dana, bez navođenja razloga i dodatnih troškova, osim troškova iz čl. 34. i 35. ovog zakona (u daljem tekstu: odustanak od ugovora).

Imaš definiciju šta je ugovor zaključen na daljinu i da možeš da odustaneš od ugovora zaključenog na daljinu.

Nikakvi uslovi nisu postavljeni, gde da preuzmeš, kako da platiš. bitno da si zaključio ugovor na daljinu.

I one prezentacije gde vidiš robu, možeš da je probaš ali se ugovor zaključuje van prostorija prodavca smatra ugovorom na daljinu.
 
Sve je to u redu i slazem se...

ali kupac sa pravima o zastiti potrosaca postajes tek nakon placanja robe ili potpisivanjem obavezujuceg ugovora.
Ako jedno od ta dva uradis u prostorijama prodavca, sta je tu onda bilo "na daljinu"?
 
Tačno, ali se i potrošač obavezuje da plati, tako da neće ni dobiti robu dok ne plati.
 
Nazad
Vrh Dno