Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Treba mi informacija

Odneo sam graficke na reklamaciju, powercolor 580 sa 4gb memorije, ventilatori su prestali da vrte kako treba i podizale su temp

Tamo su me pitali da li zelim zamenu ili popravku, naveo sam popravku, posle nekog vremena mi stize poruka da je reklamacija prihvacena i bice odnete u servis na popravku. E sada, posle 3 dana od te poruke, stize jos jedna u kojoj navode da je zamena odobrena i da cu biti kontaktiran u vezi preuzimanja, odem ja kad su mi javili da je stiglo medjutim nisu me zvali da pitaju dal mi zamena odgovara ni koji je model u pitanju, kad sam stigao pokazali su mi model, u pitanju je bio sapphire 580 sa 4gb memorije, ja nisam hteo da preuzmem vec sam im rekao da vrate nazad, posto nije isti model kartice, a secam se da u slucaju da nemaju da zamene istim modelom, mogu da trazim pare, oni su lepo napisali to sto sam rekao i poslali kartice nazad, to je bilo 09.01.2019

Danas zovem da vidim sta se desava i kaze mi devojka da su kartice poslate u servis na proveru, kazem da nisam trazio proveru, nisam ni preuzeo kartice, niti kazem da su neispravne nego da nije isti model u pitanju i zbog toga zelim povrat novca, kaze da sacekam i da ce mi biti javljeno sta su odlucili, kad stize poruka pre pola sata da reklamacija nije uvazena, zahtev za povrat novca nije prihvacen i da uredjaj koji sam dobio kao zamenu odgovara karakteristikama reklamiranog proizvoda, te da ce biti vracen nazad

Sta mi je sada ciniti, da li imam pravo da trazim povrat novca ili se zakon promenio u poslednjih par godina?
 
Nemoj da prihvatis kartice tj nemoj da ih preuzmes, posalji im mail da ces ih prijaviti trzisnoj inspekciji i organizaciji za zastitu potrosaca jer su prekrsili zakon, ne mogu oni da odrede sta je prihvatljiva zamena vec iskljucivo ti, ako nemaju iste kartice a ti ne zelis zamenske moraju da ti vrate novac, salji im odmah mail, nema telefoni samo mail i prijavi ih.

Послато са SM-G965F уз помоћ Тапатока
 
Hvala na odgovoru, znaci u pravu sam, nije se nista menjalo
 
Dobio si savrseno prihvatljivu zamensku kartu, ne znam sta si ocekivao? Barem ista klasa, mozda cak i za nijansu bolja karta. Nisi dobio neki sumnjivi Gigabyte pa da se zalis.
 
Pazi, kad ta kartica nije mogla da se nadje ja sam platio decku koji radi u winwinu 10% vrednosti da bih mogao da ih se dokopam, plus same kartice koje nisu bile jeftine, zaradjivali su bezobrazno mnogo plus ko je imao nekoga mogao je da kupi, ko nije mogao je da se nada da ce ugrabiti, a sada kad je to proslo, oni meni ne nude, nego namecu karticu koja je u emmiju bila pre par dana 26000 na akciji, a trenutno je 28000, a kod njih je 30000 trenutno
Mislis da bi izdali nov fiskalni i vratili razliku u odnosu na moju koja je tada placena vise? Sumnjam u to

Kad su oni tad bili alavi, moglo im se, a sad kad bi trebali da postupe po zakonu hoce to da izbegnu, sto bih ja njima popustio?
 
Zato sto dobijas kartu istih ili za nijansu boljih performansi. Ne znam kome se inatis, kad ti ne ide u prilog. Imaju da ti ponude adekvatnu karticu u zamenu i to je to. Nista ne gubis, a da dobijes vise ne mozes.
 
Ako je prošlo manje od 6 meseci ti biraš rešavanje, preko ne baš. Zamenili su ti 580 4gb sa 580 4gb.
 
Nema veze da li je 6 meseci ili godinu dana ili godinu ipo dana kada se vrsi zamena robe... i oznaka 580 4GB, nemoj ovde da zbunjujes druge..... znaci mora biti ista marka isti model ista boja znaci sve isto tada se menja ako nemaju onda kupac bira da li hoce zamenu ili povrat novca.
Meni VIP nije imao da da sivi S7 sve druge boje su bile na stanju i posto je takav zakon pitali me da li zelim drugu boju ili da biram drugi telefon koji hocu iz njihove ponude.

Послато са SM-G965F уз помоћ Тапатока
 
Poslednja izmena od urednika:
Lepo je imati takvog strucnjaka na forumu, koji iz sopstvenog JEDNOG primera dokazuje zakonitost svoje tvrdnje. Slobodno citiraj zakon ovde da pokazes gde to pise.
 
Sa tobom nemam sta da pricam, ti si vise puta pokazao ko si i kakav si, sa tobom je svaki vid komunikacije gubljenje vremena, skini mi se.

Ne znam sta nije tacno u tome da prodavac mora da ima isti proizvod ako dodje do zamene ako nema isti proizvod ti mozes da odbijes zamenu i mora da ti vrati novac.
Vidimo kakav si ti strucnjak ako si moderator ne znaci da si bogom dat, jasno je svima na forumu kakav si .......
Smesno je tvoje kaznjavanje cim neko ne ide tebi uz dlaku. Mozes samo na forumu ovako da se ponasas....

Послато са SM-G965F уз помоћ Тапатока
 
Poslednja izmena:
Nije li lakše i brže da, umesto ovog priučeno psihološkog traktata, okačiš link ka članu zakona gde piše da pri zameni prodavac mora ponuditi identičan artikal?
 
Savrseno je validno da trazi raskid ugovora ukoliko nije zadovoljan zamenskim uredjajem. Potpuno je nebitno koji je razlog i da li je ponudjeno nesto bolje ili losije.
Jedino kada prodavac moze da insistira na necemu je kada za njega predstavlja nesrazmerno opterecenje da uradi po zelji kupca. Ovo se odnosi na zahtev zamene proizvoda za novi ukoliko je moguca mnogo jeftinija popravka (primer onog fiata i cajgera).

Raskid ugovora nikada nije nesrazmerno opterecenje.

Ocigledno je da je ta karta izgubila na vrednosti i da je vruc krompir.
 
Mislim da po zakonu prodavac ima pravo da ponudi robu istih ili boljih karakteristika ukoliko nema tacan model na stanju. Nisam siguran, neka me neko ispravi ako gresi.

Mada ako je ta graficka sada dosta jeftinija, i ja bih trazio pare nazad.

"Ako poslovodja utvrdi da su ispunjeni svi uslovi navedeni u stavu 1. ovog člana i da nedostatak na robi
nije nastao krivicom kupca, robu sa nedostatkom zamenjuje novom robom, odnosno robom odgovarajuće
marke (modela, tipa), a ukoliko, zbog neimanja robe u prodavnici nije moguće izvršiti zamenu, nudi
potrošaču da mu vrati iznos plaćen za tu robu u visini cene te robe na dan vraćanja ili da se otklone
nedostaci na robi."

Jedino sto ne shvatam je, zasto si trazio popravku ventilatora i kada su ti rekli da ne mogu da poprave i ponudili novu grafiku, koja je kako ostali kazu, cak mozda i bolja od prethodne, tek onda trazio povrat novca?
 
To uopste nije iz zakona, zakon ne poznaje kategorije "poslovodja", a narocito ne poznaje pojam "neimanje". To je neki bezvezni nepismeni interni pravilnik, koji ne moze biti iznad zakona.
 
Poslednja izmena:
Mislim da po zakonu prodavac ima pravo da ponudi robu istih ili boljih karakteristika ukoliko nema tacan model na stanju. Nisam siguran, neka me neko ispravi ako gresi.

Mada ako je ta graficka sada dosta jeftinija, i ja bih trazio pare nazad.

"Ako poslovodja utvrdi da su ispunjeni svi uslovi navedeni u stavu 1. ovog člana i da nedostatak na robi
nije nastao krivicom kupca, robu sa nedostatkom zamenjuje novom robom, odnosno robom odgovarajuće
marke (modela, tipa), a ukoliko, zbog neimanja robe u prodavnici nije moguće izvršiti zamenu, nudi
potrošaču da mu vrati iznos plaćen za tu robu u visini cene te robe na dan vraćanja
ili da se otklone
nedostaci na robi."

Jedino sto ne shvatam je, zasto si trazio popravku ventilatora i kada su ti rekli da ne mogu da poprave i ponudili novu grafiku, koja je kako ostali kazu, cak mozda i bolja od prethodne, tek onda trazio povrat novca?

boldovana rečenica se krši sama sa sobom u dve polovine. To na dan vraćanja nema veze sa mozgom. Validan je samo fiskalni račun i jedini na osnovu koga se može vratiti novac. Da li je vrednost skočila ili opala nema veze.
Po zakonu oni mogu da ponude zamenu, ali ne mora kupac da pristane. Ukoliko se ne dogovore onda raskid ugovora.
 
Jedino sto ne shvatam je, zasto si trazio popravku ventilatora i kada su ti rekli da ne mogu da poprave i ponudili novu grafiku, koja je kako ostali kazu, cak mozda i bolja od prethodne, tek onda trazio povrat novca?

Kada sam odneo na reklamaciju pitali su me da li zelim popravku ili zamenu (nisu pitali za povrat novca mada to nije ni bitno), poenta je da ono sto oni nude je jeftinije od onoga sto sam ja platio, i umesto da su mi ponudili kad vec nema popravke, istu tu 580 4gb u vrednosti moje kartice oni su naravno izabrali najjeftiniju u ponudi. Moze i to, nije problem, sto onda ne dobijem razliku u novcu?
 
Kada sam odneo na reklamaciju pitali su me da li zelim popravku ili zamenu (nisu pitali za povrat novca mada to nije ni bitno), poenta je da ono sto oni nude je jeftinije od onoga sto sam ja platio, i umesto da su mi ponudili kad vec nema popravke, istu tu 580 4gb u vrednosti moje kartice oni su naravno izabrali najjeftiniju u ponudi. Moze i to, nije problem, sto onda ne dobijem razliku u novcu?

Apsolutno nisi u obavezi da prihvatiš drugi proizvod, od drugog proizvođača kao zamenu. Makar imao iste karakteristike. Ne postoji ni bog ni zakon koji te može prisiliti na tako nešto. Prijavljuj tržišnoj inspekciji, udruženju za zaštitu potrošača. Ako imaš mogućnosti i eventualno nekog advokata kojeg poznaješ, koji ti može besplatno napisati pismo kojim ih upozorava kao tvoj advokat da ćeš podići tužbu protiv njih i da ćeš pored novčane nadoknade tražiti da se presuda objavi u novinama uz njihovo izvinjenje kao primer nepoštene poslovne prakse bilo bi super.
Razlog zbog kojeg ne prihvataš proizvod drugog proizvođača? Ne slaže ti se sa jesenjom bojom topolinog lišća na drvetu ispred tvoje zgrade.
 
Poslednja izmena:
Evo poslednjeg njihovog odgovora:

Poštovani,



Proverili smo Vaš dopis.



Mišljenja smo da roba nije pribavljena u svrhe koje nisu namenjene vašoj poslovnoj ili nekoj drugoj komercijalno delatnosti te da veše reklamacije ne mogu biti tretirane u skladu sa zakonom o zaštiti potrošača, navedeno u stavu 1 tačka 1 I 2.



Obzirom na obrazloženje ne možemo vas smatrati potrošačem (uvidom u robu koja je pribavljena sa vaše strane od nas), nemate pravo da shodno članu 56 potražujete ostvarivanje vaših zahteva iz gore navedenih razloga.



Smatramo da je zahtev za povratom novca ili bilo koji drugi zahtev sa vaše strane neosnovan.



Ovo je konačni stav naše kompanije I isti neće biti promenjen.




Prijavio sam pose ovoga udruzenju za zastitu potrosaca ovaj slucaj.
 
Pa je l' si pazario grafike kao fizičko ili pravno lice?

ZZP ne važi ako dva pravna lica sarađuju.
 
U ZZP imaš definiciju šta je potrošač

1) potrošač je fizičko lice koje na tržištu pribavlja robu ili usluge u svrhe koje nisu namenjene njegovoj poslovnoj ili drugoj komercijalnoj delatnosti;

Pa ako imaš više grafičkih na jednom računu lako mogu da ti po ovom članu ne priznaju garanciju.
 
Kao fizicko lice naravno, sto i jesam jer nemam niti sam ikad imao bilo kakvu radnju ili firmu na sebe

Kako to mogu da urade? Nigde o tome nista ne pise, otkud oni znaju za sta sam ja koristio?

Naravno da je sve na jednom racunu
 
Ne mogu ni da znaju, već misle.

Realno, oni neće da razreše reklamaciju onako kako kupac želi, te ti ne preostaje ništa nego pravnim putem da izdejstvuješ svoja prava. Inspekcije mogu a i ne moraju biti od pomoći i u zavisnosti koliko novca bi trebali da ti vrate, toliko jako će da se bore da ne bude po tvome.
 
Obzirom na obrazloženje ne možemo vas smatrati potrošačem (uvidom u robu koja je pribavljena sa vaše strane od nas), nemate pravo da shodno članu 56 potražujete ostvarivanje vaših zahteva iz gore navedenih razloga.



Smatramo da je zahtev za povratom novca ili bilo koji drugi zahtev sa vaše strane neosnovan.



Ovo je konačni stav naše kompanije I isti neće biti promenjen.

Drugim recima, konstatuju da si se vrlo nekorektno poneo kao kupac kome su hteli da razrese reklamaciju.

U sustini vec ti je vise ljudi reklo da su ti ponudili adekvatnu zamenu, ali ti si ocigledno nezadovoljan sto je tvoja karta sada jeftinija pa bi da vratis novac?
Prijavio sam pose ovoga udruzenju za zastitu potrosaca ovaj slucaj.
Ni ti tek nista nece pomoci jer je njihova uloga iskljucivo savetodnavna.
 
Drugim recima - cackao si mecku i ona je izasla iz pecine.
 
Drugim recima, konstatuju da si se vrlo nekorektno poneo kao kupac kome su hteli da razrese reklamaciju.

U sustini vec ti je vise ljudi reklo da su ti ponudili adekvatnu zamenu, ali ti si ocigledno nezadovoljan sto je tvoja karta sada jeftinija pa bi da vratis novac?

Nezadovoljan sam sto nece da daju karticu koja odgovara ceni na fiskalnom racunu, nego daju najjeftiniju mogucu trenutno u ponudi

(podrazumeva se da je logicno da bude 580 4 gb, nisam trazio svemirski brod, nego da se ispostuje to sto sam i platio)

Kao kad bi mi npr crkao toshiba tv koji je placen 50000 din i oni me sada teraju da uzmem vox jer odgovara specifikacijama i po njima je adekvatna zamena (oba sa vestel panelom, 4K, smart...), bez obzira sto je njegova cena 40000
 
Potpuno nesuvislo poredjenje, Sapphire moze da bude samo bolja karta od Powercolor, nikako losija.
 
To je tvoje misljenje, ja sam imao 2 i sa obe losa iskustva, sada vec stari dual-x
 
Nazad
Vrh Dno