Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Ukoliko je devojka kupila patike u fizičkoj prodavnici, nema zakona koji omogućava vraćanje kupljenog artikla. To je isključivo dobra volja prodavca.

Da su patike poručene preko interneta, postojala bi mogućnost za vraćanje u prvih 14 dana od kupovine.

Trebalo je da obrišeš patike i zamoliš prodavca da ti zameni za broj manje. Sada ovako ne možeš ništa osim da ih nosiš ili prodaš, pa kupiš broj koji ti odgovara.
 
Vrati se u radnju kad je druga smena, i ne reklamiraj, nego samo kaži da si ih dobio na poklon i da su broj veće i da bi želeo da ih zameniš za broj manje.

Inače u SportVision ne znaju ni da rade reklamaciju. Ja sam juče odneo u njihovu prodavnicu patike kupljene preko interneta na reklamaciju(desna patika ok, leva ima crtu po sredini, patike Čempion Klasik plave), glupo osoblje ne zna da odradi pa kao ako su kupljene preko interneta moram preko interneta(ili bar telefonom:S:) da ih reklamiram. Tako da je glupo osoblje odbilo da primi robu na reklamaciju, došlo mi da dovedem inspekciju pa da u njihovom prisustvu odbija da primi robu na reklamaciju. Sad moram da odrađujem ovo *mjau**mjau**mjau**mjau**mjau**mjau* na daljinu.:wall:
 
Izmeri unutrašnju dužinu patike i uporedi sa dužinom koja piše na etiketi.
To bi možda moglo da se reklamira, ukoliko se dimenzije ne poklapaju.
Mada najbolje je da ih lepo zamoliš, ne vidim zašto ti ne bi izašli u susret.
 
Vrati se u radnju kad je druga smena, i ne reklamiraj, nego samo kaži da si ih dobio na poklon i da su broj veće i da bi želeo da ih zameniš za broj manje.

Inače u SportVision ne znaju ni da rade reklamaciju. Ja sam juče odneo u njihovu prodavnicu patike kupljene preko interneta na reklamaciju(desna patika ok, leva ima crtu po sredini, patike Čempion Klasik plave), glupo osoblje ne zna da odradi pa kao ako su kupljene preko interneta moram preko interneta(ili bar telefonom:S:) da ih reklamiram. Tako da je glupo osoblje odbilo da primi robu na reklamaciju, došlo mi da dovedem inspekciju pa da u njihovom prisustvu odbija da primi robu na reklamaciju. Sad moram da odrađujem ovo *mjau**mjau**mjau**mjau**mjau**mjau* na daljinu.:wall:
Skoro je zena reklamirala patike kupljene preko neta. Na sajtu im pise da ih moras poslati njima kurirskom sluzbom Bex ali sam joj rekao da salje bilo kojom osim Bex-a, najbolje oni da mi odrede jos i kojim kurirom cu da saljem o svom trosku

Sent from my MI 6
 
Moja sestra uzela u Pla**** patike . Posle par dana provalila da nisu taman . Otišla i zamenila za druge ,nije čak ni isti model ,tako da može naravno da se promeni . Isto sam i ja promenio jednom .
Samo ih oprala odozdo da ne budu baš prljave mnogo :)
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
 
Online kupovina je nešto drugo, svi tu imaju komplikovane procedure
 
Da li mozete da pomognete savetom za situaciju oko vracanja patika kupljenih u Sport Vision?

Devojka je kupila patike za mene 28.04.2018, broj koji sam joj ja rekao. Ja sam patike obukao prvi put 30.04.2018, sisao do garaze da uzmem nesto iz kola, vratio u stan i u tih 20m video da su pola broja vece. Istog dana sam otisao u radnju gde su kupljene da zamenim za pola broja manje. Prodavac je odbio zamenu jer su patike nosene (djon je bio malo prljav jer sam u njima sisao do garaze, inace patike su ganc nove sto se i vidi, dakle presao sam u njima 20m ukupuno. Djon moze da se lako obrise ako je uopste potrebno jer se toliko isprlja i od ljudi koji probaju patike u radnji). Ja to nisam hteo da prihvatim, trazio sam da ulozim zvanicnu reklamaciju i posle 8 dana su mi poslali SMS da je ista odbijena.

Koliko ja znam, u roku od 5 dana od dana kupovine imam pravo da vratim stvar i trazim refundaciju bez bilo kakvih pitanja. Koja su moja prava u ovom slucaju posto je proizvod vracen u originalnom stanju, ambalazi sa racunom?

Hvala.

Da li je realno da si odneo na zamenu patike, a da nisi obrisao / oprao djon? :S:

Inace imam odlicno iskustvo sa reklamacijama i zamenama u vecini prodavnica sportske opreme (Djak, Sport Vision, Intersport...). Veci problem imam sa proizvodjacima koji prave skart, pa moram da gubim vreme na reklamacije.
 
Poslednja izmena:
Ja sam bez problema vratio patike koje sam kupio u Uscu u Sport Vision, nosene su takodje malo 20-ak metara i naravno ocistio sam djon i to je to. Kad sam vratio samo su pregledali djon da vide jel sve ok, rekli su da izaberem druge koje mi se svidjaju ili ce mi vratiti pare.
 
U vezi sa garancijom na baterije, ministarstvo trgovine turizma i telekomunikcije je dalo svoje mišljenje, malo je duže pa ga stavljam u spoiler. :)

koga mrzi da čita, ako je baterija integrisana, garancija je 2 godine. ukoliko se prodaje zasebno može i manje ako prodavac jasno obavesti kupca o tome.

ОБАВЕЗЕ ПРОДАВЦА И ПРАВА ПОТРОШАЧА УКОЛИКО РОБА НИЈЕ САОБРАЗНА УГОВОРУ
Чланом 5. став 1. тачка 7) Закона о заштити потрошача ("Сл. гласник РС", број 62/14 и 60/16) дефинисано је да је роба свака телесна
покретна ствар, осим ствари која је продата у поступку извршења или на други начин по сили закона, вода и гас који се не продају у
ограниченој или унапред утврђеној количини и топлотна енергија.
Чланом 50. став 2. Закона прописано је да се претпоставља да је испоручена роба саобразна уговору:
1) ако одговaра опису који је дао продавац и ако својства робе коју је продавац показао потрошачу као узорак или модел;
2) ако има својства потребна за нарочиту употребу за коју је потрошач набавља, а која је била позната продавцу или му је морала бити
позната у време закључења уговора;
3) ако има својства потребна за редовну употребу робе исте врсте;
4) ако по квалитету и функционисању одговора ономе што је уобичајено код робе исте врсте и што потрошач може основано да очекује с
обзиром на природу робе и јавна обећања о посебним својствима робе дата од стране продавца, произвођача или њихових представника,
нарочито ако је обећање учињено путем огласа или на амбалажи робе.
Чланом 52. став 1. Закона прописано је да ако испоручена роба није саобразна уговору, потрошач који је обавестио продавца о
несаобразности, има право да захтева од продавца да отклони несаобразност, без накнаде, оправком или заменом, односно да захтева
одговарајуће умањење цене или да раскине уговор у погледу те робе.
Дакле, Закон не дефинише потрошну робу нити искључује потрошне делове једног производа од примене наведеног рока за саобразност,
односно није прописан посебан правни режим који би подразумевао краћи рок у коме трговац одговара за њихову несаобразност. То даље
значи да, у ситуацији када је батерија интегрисана у мобилни телефон, па се неисправно функционисање батерије одражава на рад уређаја
као целине, продавац подлеже одговорности за несаобразнст робе уговору односно одговара за несаобразност робе уговору која се
појавила у року од две године од дана преласка ризика на потрошача. У том случају потрошач може да изјави рекламацију због
несаобразности робе (мобилног телефона) и захтева од продавца да отклони несаобразност, без накнаде, оправком или заменом, односно
да захтева одговарајуће умањење цене или да раскине уговор у погледу те робе.
У ситуацији када трговац продаје батерије као самосталан производ, а имајући у виду да та роба може имати век трајања краћи од две
године, јасно је да се не може применити опште правило одговорности продавца за несаобразност робе уговору у року од две године. У том
смислу, са аспекта заштите потрошача, указујемо на обавезу предуговорног информисања потрошача прописану у члану 13. Закона. Наиме,
продавац је дужан да, пре закључења уговора о продаји робе, потрошача на јасан и разумљив начин, између осталог, обавести о основним
обележјима робе и да ли роба може имати век трајања краћи од две године. Даље, Законом је прописано да је роба саобразна, уколико по
квалитету и функционисању одговара ономе што је што уобичајено код робе исте врсте и што потрошач може основано да очекује с обзиром
на природу робе, те с тим у вези, мишљења смо да се потрошач кога је трговац пре закључења уговора информисао о року трајања робе
краћем од две године, не може позвати на несаобразност у пуном року од две године, јер се саобразност код овакве врсте робе очекује
сразмерно року трајања.
(Мишљење Министарства трговине, туризма и телекомуникација, број 011-00-073/2018-03)
 
Poslednja izmena:
U vezi sa garancijom na baterije, ministarstvo trgovine turizma i telekomunikcije je dalo svoje mišljenje, malo je duže pa ga stavljam u spoiler. :)

koga mrzi da čita, ako je baterija integrisana, garancija je 2 godine. ukoliko se prodaje zasebno može i manje ako prodavac jasno obavesti kupca o tome.

ОБАВЕЗЕ ПРОДАВЦА И ПРАВА ПОТРОШАЧА УКОЛИКО РОБА НИЈЕ САОБРАЗНА УГОВОРУ
Чланом 5. став 1. тачка 7) Закона о заштити потрошача ("Сл. гласник РС", број 62/14 и 60/16) дефинисано је да је роба свака телесна
покретна ствар, осим ствари која је продата у поступку извршења или на други начин по сили закона, вода и гас који се не продају у
ограниченој или унапред утврђеној количини и топлотна енергија.
Чланом 50. став 2. Закона прописано је да се претпоставља да је испоручена роба саобразна уговору:
1) ако одговaра опису који је дао продавац и ако својства робе коју је продавац показао потрошачу као узорак или модел;
2) ако има својства потребна за нарочиту употребу за коју је потрошач набавља, а која је била позната продавцу или му је морала бити
позната у време закључења уговора;
3) ако има својства потребна за редовну употребу робе исте врсте;
4) ако по квалитету и функционисању одговора ономе што је уобичајено код робе исте врсте и што потрошач може основано да очекује с
обзиром на природу робе и јавна обећања о посебним својствима робе дата од стране продавца, произвођача или њихових представника,
нарочито ако је обећање учињено путем огласа или на амбалажи робе.
Чланом 52. став 1. Закона прописано је да ако испоручена роба није саобразна уговору, потрошач који је обавестио продавца о
несаобразности, има право да захтева од продавца да отклони несаобразност, без накнаде, оправком или заменом, односно да захтева
одговарајуће умањење цене или да раскине уговор у погледу те робе.
Дакле, Закон не дефинише потрошну робу нити искључује потрошне делове једног производа од примене наведеног рока за саобразност,
односно није прописан посебан правни режим који би подразумевао краћи рок у коме трговац одговара за њихову несаобразност. То даље
значи да, у ситуацији када је батерија интегрисана у мобилни телефон, па се неисправно функционисање батерије одражава на рад уређаја
као целине
, продавац подлеже одговорности за несаобразнст робе уговору односно одговара за несаобразност робе уговору која се
појавила у року од две године од дана преласка ризика на потрошача. У том случају потрошач може да изјави рекламацију због
несаобразности робе (мобилног телефона) и захтева од продавца да отклони несаобразност, без накнаде, оправком или заменом, односно
да захтева одговарајуће умањење цене или да раскине уговор у погледу те робе.
У ситуацији када трговац продаје батерије као самосталан производ, а имајући у виду да та роба може имати век трајања краћи од две
године
, јасно је да се не може применити опште правило одговорности продавца за несаобразност робе уговору у року од две године. У том
смислу, са аспекта заштите потрошача, указујемо на обавезу предуговорног информисања потрошача прописану у члану 13. Закона. Наиме,
продавац је дужан да, пре закључења уговора о продаји робе, потрошача на јасан и разумљив начин, између осталог, обавести о основним
обележјима робе и да ли роба може имати век трајања краћи од две године. Даље, Законом је прописано да је роба саобразна, уколико по
квалитету и функционисању одговара ономе што је што уобичајено код робе исте врсте и што потрошач може основано да очекује с обзиром
на природу робе, те с тим у вези, мишљења смо да се потрошач кога је трговац пре закључења уговора информисао о року трајања робе
краћем од две године, не може позвати на несаобразност у пуном року од две године, јер се саобразност код овакве врсте робе очекује
сразмерно року трајања.
(Мишљење Министарства трговине, туризма и телекомуникација, број 011-00-073/2018-03)


Ja bih ovim pametnjakovićima postavio par pitanja:

1. Koja baterija nije integrisana U mobilni telefon?

2. Koja to baterija ne utiče na rad mobilnog telefona kao celine?

3. Kakve su to specijalne baterije koje se ugrađuju i traju duže od 2 godine, a kakve ove što traju kraće?

4. Po logici o roku trajanja, svaki prodavac može da samostalno proglasi rok trajanja baterije i tako je prodaje sa garancijom i od 2 meseca. Gde je tu proizvođač i njegova deklaracija? Ko određuje rok trajanja?
 
U vezi sa garancijom na baterije, ministarstvo trgovine turizma i telekomunikcije je dalo svoje mišljenje, malo je duže pa ga stavljam u spoiler. :)

koga mrzi da čita, ako je baterija integrisana, garancija je 2 godine. ukoliko se prodaje zasebno može i manje ako prodavac jasno obavesti kupca o tome.

ОБАВЕЗЕ ПРОДАВЦА И ПРАВА ПОТРОШАЧА УКОЛИКО РОБА НИЈЕ САОБРАЗНА УГОВОРУ
Чланом 5. став 1. тачка 7) Закона о заштити потрошача ("Сл. гласник РС", број 62/14 и 60/16) дефинисано је да је роба свака телесна
покретна ствар, осим ствари која је продата у поступку извршења или на други начин по сили закона, вода и гас који се не продају у
ограниченој или унапред утврђеној количини и топлотна енергија.
Чланом 50. став 2. Закона прописано је да се претпоставља да је испоручена роба саобразна уговору:
1) ако одговaра опису који је дао продавац и ако својства робе коју је продавац показао потрошачу као узорак или модел;
2) ако има својства потребна за нарочиту употребу за коју је потрошач набавља, а која је била позната продавцу или му је морала бити
позната у време закључења уговора;
3) ако има својства потребна за редовну употребу робе исте врсте;
4) ако по квалитету и функционисању одговора ономе што је уобичајено код робе исте врсте и што потрошач може основано да очекује с
обзиром на природу робе и јавна обећања о посебним својствима робе дата од стране продавца, произвођача или њихових представника,
нарочито ако је обећање учињено путем огласа или на амбалажи робе.
Чланом 52. став 1. Закона прописано је да ако испоручена роба није саобразна уговору, потрошач који је обавестио продавца о
несаобразности, има право да захтева од продавца да отклони несаобразност, без накнаде, оправком или заменом, односно да захтева
одговарајуће умањење цене или да раскине уговор у погледу те робе.
Дакле, Закон не дефинише потрошну робу нити искључује потрошне делове једног производа од примене наведеног рока за саобразност,
односно није прописан посебан правни режим који би подразумевао краћи рок у коме трговац одговара за њихову несаобразност. То даље
значи да, у ситуацији када је батерија интегрисана у мобилни телефон, па се неисправно функционисање батерије одражава на рад уређаја
као целине, продавац подлеже одговорности за несаобразнст робе уговору односно одговара за несаобразност робе уговору која се
појавила у року од две године од дана преласка ризика на потрошача. У том случају потрошач може да изјави рекламацију због
несаобразности робе (мобилног телефона) и захтева од продавца да отклони несаобразност, без накнаде, оправком или заменом, односно
да захтева одговарајуће умањење цене или да раскине уговор у погледу те робе.
У ситуацији када трговац продаје батерије као самосталан производ, а имајући у виду да та роба може имати век трајања краћи од две
године, јасно је да се не може применити опште правило одговорности продавца за несаобразност робе уговору у року од две године. У том
смислу, са аспекта заштите потрошача, указујемо на обавезу предуговорног информисања потрошача прописану у члану 13. Закона. Наиме,
продавац је дужан да, пре закључења уговора о продаји робе, потрошача на јасан и разумљив начин, између осталог, обавести о основним
обележјима робе и да ли роба може имати век трајања краћи од две године. Даље, Законом је прописано да је роба саобразна, уколико по
квалитету и функционисању одговара ономе што је што уобичајено код робе исте врсте и што потрошач може основано да очекује с обзиром
на природу робе, те с тим у вези, мишљења смо да се потрошач кога је трговац пре закључења уговора информисао о року трајања робе
краћем од две године, не може позвати на несаобразност у пуном року од две године, јер се саобразност код овакве врсте робе очекује
сразмерно року трајања.
(Мишљење Министарства трговине, туризма и телекомуникација, број 011-00-073/2018-03)

Ja sam ovo tumačenje razumeo da samo baterija ukoliko se prodaje posebno može da ima kraći rok od dve godine (nebitno koliki je rok samo mora da je kupac upoznat sa rokom prilikom kupovine). Pošto zakon ne definiše šta je potrošna roba u sklopu nekog proizvoda sledi vrlo pametan zaključak da nema potrošne roba u bilo kom proizvodu koji se prodaje kao celina odnosno kao jedan proizvod. Znači ako kupite štampač znajte da uz njega ne dolazi nikakav potrošni materijal jer u zakonu ne piše šta je i šta nije potrošni materija i možete da štampate koliko hoćete. Napisao bih još nešto o pravnicima koji pišu tumačenja koja su isto toliko nerazumljiva kao i ono što tumače ali mjau, mjau, mjau....
 
Ja bih ovim pametnjakovićima postavio par pitanja:

1. Koja baterija nije integrisana U mobilni telefon?

2. Koja to baterija ne utiče na rad mobilnog telefona kao celine?

3. Kakve su to specijalne baterije koje se ugrađuju i traju duže od 2 godine, a kakve ove što traju kraće?

4. Po logici o roku trajanja, svaki prodavac može da samostalno proglasi rok trajanja baterije i tako je prodaje sa garancijom i od 2 meseca. Gde je tu proizvođač i njegova deklaracija? Ko određuje rok trajanja?

A ko kaze da je zakon napisan samo za mobilne telefone. Naravno da je ovo vodilja cele price jer su mobilni najzastupljeniji i medju najvaznijima, ali zakon ne moze pokrivati samo jednu vrstu proizvoda, odnosno, nemoguce je definisati pojedinacne zakone za sve vrste proizvoda. Ovde su telefoni uzeti samo kao primer za objasnjenje.
Cela prica se odnosi i na laptop, ups, daljinski... pa neces reklamirati kineski digitalni sat kao neispravan jer je crkla baterija niti ces traziti novu bateriju jer ista nije trajala dve godine.
Da, prodavac moze da jasno kaze potrosacu sta da ocekuje i time ga ne obmane.

Problem sa baterijama je sto baterije nemaju radni vek neko broj ciklusa i to se tesko moze standardizovati.


Takode bih naglasio da primer za stampac nije bas najbolji jer toneri ne dodju spremni za rad vec se moraju poskidati zastitne nalepnice i cuda. Ovo znaci da korisnik mora istome da pristupi i licno ga ugradi nazad. Samim tim to nije deo celine vec poseban deo.
 
Poslednja izmena:
Naravno da je nenormalno reklamirati sat ako crkne baterija, ali nazadni kvazipravnici su tako nakaradno sklepali zakon, pa je posredi lov u mutnom.
Ja sam samo izvukao delove za koje se vidi da ga je sastavljao neko ko nije uključio mozak ili ga nema (ili je na sceni ovde omiljena teorija zavere).
 
ma ovo sto je okaceno nije nikakva posebna novina. Zakon je ostao isti, samo su dali misljenje koje se ne protivi zakonu, a moze da ima malo logike u sebi.
Zakon kao takav je ostao nedovoljno dobro definisan. Razlog je upravo to sto kazes, nisu ga pisali ljudi koji se razumeju dovoljno u tehniku, a ni u trgovinu.
 
Naravno da je nenormalno reklamirati sat ako crkne baterija, ali nazadni kvazipravnici su tako nakaradno sklepali zakon, pa je posredi lov u mutnom.
Ja sam samo izvukao delove za koje se vidi da ga je sastavljao neko ko nije uključio mozak ili ga nema (ili je na sceni ovde omiljena teorija zavere).

Ministarstvom trgovine već 15g haraju Dana&Vuk kadrovi. Tako da ne treba da te čudi kvalitet kadrova.

Ono što se u ovakvim slučajevima uzima je da li nešto potrošan materijal ili nije, uglavnom je to pitanje vezano za cenu, i brzinu potrošnje materijala. Tako da gorivo u autu, toner u štampaču ili jednokratna baterija u satu spadaju u potrošni materijal. Nešto što i sam proizvođač vidi kao nešto što se redovno menja i nije integralni deo proizvoda. Kod telefona je malo drugačije, jer je pretpostavka da treba da traje koliko i garancija samog telefona. Sad tu je tumačenje, da li se uzima stav proizvođača oko trajanja fabričke garancije(najčešće kod telefona 1g), ili ova zakonska od 2g. Tu je najbolje da se ide na običaj, a njega formiraju sami učesnici u trgovini, a po meni to je kod telefona, da i baterija ima garanciju koliko i telefon.
 
Jednostavnije bi bilo kada bi proizvođač dao garanciju na xxx ciklusa (što može da se vidi), a prodavac to dosledno sledio.
I to je to, nema tumačenja.
 
Ne znam da li je dovoljno jasno, ali mislim da nisu svi baš shvatili. :) Oni što je za nas kao potrošače dobro, jeste da je stav takav da je baterija koja dolazi sa telefonom i koja je u većini slučajeva integrisana, pokrivena garancijom od 2 godine, bez obzira da li proizvođač kaže da je godinu dana. Ukoliko pak zamensku bateriju kupite nezavisno od samog telefona, prodavac/proizvođač može da da i manju garanciju, samo ako o tome obavesti kupca.
Tumačenje je bar za mene dovoljno jasno, ali sam ja ipak u struci. :)

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
 
Kupio sam gb kolica u dexy-u. Prodavci tvrde da je garancija 6 meseci.
U drugim prodavnicama za druga kolica sam dobijao info da je 2god.
Da li dexy, uvoznik gb ili neko drugi stvarno mogu da skrate garanciju, jer nije tehnicka roba? U dexy niko ne odgovara na mailove, inače.

Jasno mi je da bi posle 6 mes teret dokazivanja bio na meni...

Sent from my HUAWEI MT7-L09 using Tapatalk
 
Pravo na reklamaciju je dve godine, i nije vezano samo za tehničke uređaje već za 'sve' proizvode. Garancija koju daje proizvođač ili prodavac može da traje duže, ili kraće, ali ne može da uskrati prava koja potrošač ima na osnovu Zakona o zaštiti potrošača. Pošto zakon važi za sve moguće proizvode, preciziranje za neke stvari, poput baterija za telefone, dolazi na osnovu Mišljenja nadležnog ministarstva.
 
Kako može mišljenje da bude iznad zakona???
 
Naravno da ne moze da bude, narocito ne misljenje ministarstva - za tumacenje zakona i davanje preporuka nadlezan je Vrhovni kasacioni sud, a svakako nije napredni Megatrend polupravnik iz ministarstva sa kupljenom diplomom...
 
A šta je sporno u onom mišljenju? Ako je baterija integrisana vazi 2 godine prava na reklamaciju, za zamenske proizvođač /prodavac može da bira da traje kraće. Bolji uslovi nego u Norveškoj gde u baterije potrošni deo, nevezano za to da li su integrisane ili ne.
Sutra će neko da se žali što jogurt i hleb ne mogu da reklamiraju posle dve godine, i da su im uskraćena zakonom garantovana prava.
 
Sporno je što mišljenje NE MOŽE da bude "starije" od zakona.
Napiše se zakon kako treba, pa se mišljenja koriste da dodatno pojasne ono što je već napisano, a ne da budu u koliziji sa zakonom.
Ako ne znaju neka pogledaju države koje ne menjaju zakone 100+ godina i gde sve funkcioniše kako treba.

Uostalom, da je sve kako treba (a nije) ova tema ne bi imala ovoliko strana i ne bi se ljudi žalili na kojekakve gluposti sa kojima moraju da se rvu.
Problem je što smo mi ofrlje društvo...ofrlje smo "sklepali" državu, državni aparat čini veliki broj ljudi sa "ofrlje" diplomom i znanjem, pa su nam i zakoni "ofrlje".
 
Poslednja izmena:
A šta je sporno u onom mišljenju? Ako je baterija integrisana vazi 2 godine prava na reklamaciju, za zamenske proizvođač /prodavac može da bira da traje kraće. Bolji uslovi nego u Norveškoj gde u baterije potrošni deo, nevezano za to da li su integrisane ili ne.
Sutra će neko da se žali što jogurt i hleb ne mogu da reklamiraju posle dve godine, i da su im uskraćena zakonom garantovana prava.
Iz onoga sto je napisano bih rekao i da na zamenske baterije traje garancija koliko i garancija na telefon, jer pise ako prodavac prodaje baterije, da garancija moze biti kraca. Nisam jos video da se negde prodaju baterije, vec se samo menjaju u servisu.

Mozda gresim.
јер се саобразност код овакве врсте робе очекује
сразмерно року трајања.

Ovo prakticno znaci da baterije prodate kao zasebni proizvodi nemaju garanciju? Sreca pa se kod nas ne prodaju baterije :)
 
Poslednja izmena:
Ovaj zakon je usklađen sa EU zakonodavstvom, i funkcioniše kao takav u celoj EU, i još nekim državama. A u Srbiji je i vlast, i zakonodavstvo, i trgovci, i potrošači, kao i sve ostalo po baš po meri stanovništva.
 
Sva sreća pa ti možeš sve da pratiš iz Norveške...:wave:
 
Da postavim jedno pitanje. Dakle reklamirao sam micro SD karticu 17.04, 20.04. su me obavestili da je reklamacija prihvaćena. Danas 13.05. su me mail-om obavestili da je odobrena zamena. Moje pitanje je : da li mogu da tražim novac ili moram da prihvatim zamensku SD (imaju na stanju identičnu ,normalno mora da je potpuno nova i sa novom garancijom). Kartica je kupljena 03.08.2016.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
 
Po zakonu ne moraju da ti vrate novac jer imaju identicnu zamesnku, jedino izlaze nekad u susret da doplatis za neki drugi model.

Послато са SM-G950F уз помоћ Тапатока
 
Da postavim jedno pitanje. Dakle reklamirao sam micro SD karticu 17.04, 20.04. su me obavestili da je reklamacija prihvaćena. Danas 13.05. su me mail-om obavestili da je odobrena zamena. Moje pitanje je : da li mogu da tražim novac ili moram da prihvatim zamensku SD (imaju na stanju identičnu ,normalno mora da je potpuno nova i sa novom garancijom). Kartica je kupljena 03.08.2016.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

nemas osnov za raskid ugovora jer je proslo vise od 6 meseci. Nema razloga da ne zamolis za novac.
 
Hvala na odgovorima. Nisam bio 100% siguran, pa bolje da pitam.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
 
Vrh Dno