Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Da li u te obaveze spada i eventualni dug, koji prvi vlasnik napravi neplacanjem ugovorenog paketa sa provajderom?

Послато са SM-G930F уз помоћ Тапатока

Ne, da preneseš i broj, onda bi išao i dug.
Naravno najbolje je to kod kupovine da staviš na papir. Ne znam kakav se ugovor sklapa sa operaterom, uglavnom ugovor o kupovini stvari nije deo ugovora o usluzi(postpejd broj), nego ide posebno. E sad ja sam poslednji put uzeo telefon kod operatera(tadašnji Mobtel) 2003.
 
Poslednja izmena:
Drugar mi ispiricao pricu, meni je jako interesantna, pa hocu da je podelim sa vama.
Covek kupio kod njih u prodavnici TV, nije bitan model, dve nedelje ili tako nesto pre isteka dvogodisnje garancije donese tv na reklamaciju, nije radio zvuk na jednom hdmi-ju. Ljudi iz radnje posalju tv u ovlasteni servis (Nepo), ovi zovu i kazu stigao tv fizicki ostecen, pukao displej, kao ne zele da zovu kurirsku sluzbu da reklamiraju jer je ambalaza spolja neostecena i ostecenje koje je nastalo nema sanse da se desi a da kutija spolja bude citava. Kroz pricu baja iz Nepo servisa pokusava da nabedi ljude da su im poslali polomljen tv, kao u fazonu da je njima ispao prilikom pakovanja ili nesto slicno. Kolega drugarov sa kojim je ovaj pricao mu naravno kaze da je tv otisao citav u servis i da ima dokaz (video nadzor). Posalju im snimak gde se vidi da je tv bio ceo, da je normalno upakovan i poslat. Uvazili su kao taj snimak i posle nedelju dana od dana prijema paketa Nepo odluci da zove CityExpress i prijavi reklamaciju. (?!)
Naravno tu pocinje cirkus koji traje do danasnjeg dana, otkako su im poslali snimak video nadzora vlada tisina sa njihove strane. Neki njihov sef tamo prestao da se javlja na telefon, odnosno kada god pozovu on nikada nije tamo, a operater koji se javi stalno daje neke genericke odgovore kako nema informaciju, kao sef nije tu, javice se i sl. Naravno niko od njih se mesec i nesto dana ne javlja. Zadnju infarmciju koju su dobili posle 20ak poziva je da je kurirska sluzba definitivno odbila reklamaciju i Nepo je pondio da im vrate tako polomljen tv nazad :D Kolegina firma je naravno to odbila i zahtevali su da im se javi sef ili neko odgovorno lice, medjutim niko se ne javlja.
Preko dva meseca traje ovaj cirkus i jos nije reseno nista.

Prica je malo poduza, ali morate priznati interesantna. Prosto neverovatno ponasanje jednog ovlascenog servisa.

Evo update vezano sa ovaj slucaj, ja sam sokiran.
Prosto neverovatno da se dva meseca niko iz ovlastenog servisa za Samsung televizorene nije javio ljudima u vezi reklmacije, odgovorno lice po imenu FILIP MATIC, koji je tamo neki sef i koji se u pocetku javljao dok im ljudi nisu poslali dokaz u vidu snimka sa video nadzora da je tv bio ceo i da je upakova korektno. Otkako je Nepo dobio taj snimak nastalo je zatisje, niko se nije javljao niti odgovarao na pozive, genericki se javi operater i kaze da taj Matic nije tu i da ce se javiti, naravno da se nije javljao. Drugarovoj firmi nije ostalo nista nego da ih tuzi, angazovan je advokat kojem je dostavljena sva dostupna paprilogija, medjutim problem je nastao sto je TV otisao na rekmamaciju u neoriginalnoj ambalazi, odnosno u kutiji nekog drugog televizora. To je bio razlog zasto je i advokat rekao da ne vredi da se zapocinje bilo sta jer je u transportu angazovan CityExpress (ako se ne varam), a oni ne odgovaraju za uredjaje koji nisu poslati u originalnoj ambalazi (?!).
Da sumiramo:
Ovlasteni Samsung servis, Nepo System angazovao kurirsku sluzbu koja je preuzela posiljku, posiljka stigla ostecena, Nepo uputio zahtev za odstetom kurirskoj sluzbi, ovi ih odbili i drugarova firma kraca za 500 evra. Kakve veze ima drugarova firma sa tim sto je TV stigao ostecen? To bi trebalo da se resi izmedju Nepo System-a i kurirske sluzbe, oni imaju medjusobni ugovor o saradnji, ali ne...kategoricki odbijaju bilo kakvu odgovorsnot i jedni i drugi.
Sta reci posle svega...
 
Firme i pravna lica kao kupci nisu predmet ove teme. Zakon o zaštiti potrošača se odnosi isključivo na fizička lica.
 
Sta reci posle svega...

Originalna ambalaža... ha. Čisto sumljam da TV ne bi bio oštećen i da je bio u originalnoj ako su ga "čuknuli". Ali, avaj, ko i kako to da dokaže. Zato pamet u glavu i originalnu ambalažu u ostavu.
 
Tv nikad ne slati kurirskom službom. Lepo odneseš direktno u radnju gde si kupio ili u ovlašćeni servis. Na licu mesta utvrdite da ekran nije oštećen i sve posle toga nije tvoja briga.
 
Tv nikad ne slati kurirskom službom. Lepo odneseš direktno u radnju gde si kupio ili u ovlašćeni servis. Na licu mesta utvrdite da ekran nije oštećen i sve posle toga nije tvoja briga.

Kupac je odneo TV na reklamaciju u prodavnicu gde je kupio, a to nije BG. Ovlasteni servis ima ugovor sa kurirskom sluzbom i oni su poslali kurirsku sluzbu da preuzme TV u prodavnici. I dalje ne razumem kakva je odgovornost prodavnice? Po zakonu kupac nije duzan da cuva ambalazu, a kurirska sluzba ne odgovara na paket ukoliko nije u originalnoj ambalazi. Cirkus. Kaubojska drzava.
 
Taj zakon kao što ti je @RazbojNick napisao odnosi se na fizička lica, a ne na firme.
Ako mu pravnik nije pomogao teško da će neko od nas savetom.
 
Kupac je odneo TV na reklamaciju u prodavnicu gde je kupio, a to nije BG. Ovlasteni servis ima ugovor sa kurirskom sluzbom i oni su poslali kurirsku sluzbu da preuzme TV u prodavnici. I dalje ne razumem kakva je odgovornost prodavnice? Po zakonu kupac nije duzan da cuva ambalazu, a kurirska sluzba ne odgovara na paket ukoliko nije u originalnoj ambalazi. Cirkus. Kaubojska drzava.
Pa jednom kada preda ovlašćenom licu u prodavnici ili servisu kupac nema ništa sa tim ili nekom odgovrnošću jer više nema mogućnosti da utiče na proizvod, bilo da je privatno ili firma.
 
Kupac mora da dobije papir da je predao uredjaj. Odgovornost je kod onoga ciji je papir, da li prodavnica ili servis. Na isti nacin, cim prodavnica preda kuriru, oni imaju isti sistem sa kurirom. Preko ugovora su sve posiljke osigurane i osiguranje ulazi u cenu transporta. Prodavnica je duzna da od kurirske sluzbe naplati svoj trosak.
Kurir je taj koji mora da kaze da se nesto ne moze preuzeti zbog loseg pakovanja. Desilo mi se nekoliko puta da me jednostavno odbiju jer nije upakovano pravilo. Radilo se o sobnom biciklu koji ni nema kutiju niti je istu moguce naci negde. Za njih je to bez pakovanja i cao. Moram reci grubo, ali kurir koji prihvati veliki tv bez adekvatnog pakovanja je stvarno ******.
 
Ne zna koje gori u toj priči taj 'bidžin' prijatelj i njegova firma ili 'advokat'. Geniji! Vi tužite prodavca(Emi,Giga, ko već), njemu je dostavljen uređaj, vi imate napismeno to, sve posle toga je njihov problem. Tako da tražite novi tv od prodavca, a ne od servisa. Tužba za štetu prodavca prema kuriru ili servisu nema veze sa vama!

ps: mogao bih ja da vas zastupam,)
 
Epilog, moje reklamacije Hard-diska. Odobrili su zamenu i novi uredjaj stigao u radnju i moze da se preuzme. U mejlu koji je stigao poslali serijski broj hard-diska. Proverim na tosibinom sajtu da nije refabrikovan i dobijem ovo:
Serial number determined to be sold to a system manufacturer with a unique system warranty and should be returned through the system manufacturer. If you have any questions you may contact Toshiba at 1-877-689-4899. Exp Date: 2019/11/27. Status:Out Of Warranty
Da li to znaci da me ceka refabrikovan ili ja gresim :D
 
Ceka te disk izvadjen iz neke brand name konfe ako se ne varam

Sent from my MI MAX using Tapatalk
 
ne mora da bude izvadjen, i nasi sklapaju te konfe, moguce da je porudzbina napravljena tako da se vodi kao neko ko sklapa masine pa viskove prodaju.
 
Ne zna koje gori u toj priči taj 'bidžin' prijatelj i njegova firma ili 'advokat'. Geniji! Vi tužite prodavca(Emi,Giga, ko već), njemu je dostavljen uređaj, vi imate napismeno to, sve posle toga je njihov problem. Tako da tražite novi tv od prodavca, a ne od servisa. Tužba za štetu prodavca prema kuriru ili servisu nema veze sa vama!

ps: mogao bih ja da vas zastupam,)

Cek, nisam te razumeo, hoces da kazes da drugarova firma treba da tuzi veleprodaju od koje je tv uzet u samo startu, ako sam te dobro razumeo? Ako to mislis, ne znam kakve veze tek oni imaju sa istom pricom?
Takodje da se razumemo, tv nije bio upakovan samo tako, kako mi je receno bila je kutija od drugog modela televizora, napunjena sundjerima, kartonima ili cime vec.

@Joker Ne trazim ja ovde savet i resenje od vas, nego samo prenosim jedno iskustvo, bahatost u ponasanju jednog ovlastenog servisa. Kao i koliko si nemocan u ovakvoj situaciji. Sto se kaze nit' luka jeo, nit' luka mmirisaom a kraci za 500 evra.
 
Poslednja izmena:
Cek, nisam te razumeo, hoces da kazes da drugarova firma treba da tuzi veleprodaju od koje je tv uzet u samo startu, ako sam te dobro razumeo? Ako to mislis, ne znam kakve veze tek oni imaju sa istom pricom?
Takodje da se razumemo, tv nije bio upakovan samo tako, kako mi je receno bila je kutija od drugog modela televizora, napunjena sundjerima, kartonima ili cime vec.

@Joker Ne trazim ja ovde savet i resenje od vas, nego samo prenosim jedno iskustvo, bahatost u ponasanju jednog ovlastenog servisa. Kao i koliko si nemocan u ovakvoj situaciji. Sto se kaze nit' luka jeo, nit' luka mmirisaom a kraci za 500 evra.
Nema to veze, onaj koji je primio predmet i izdao potvrdu za to je odgovoran. Ako smatra de nije dobro upakovano, nije trebalo ni da primi.
 
Ne, nego ko je primio televizor za reklamaciju. A to je bila neki maloprodajna prodavnica gde je kupljen televizor koliko sam razumeo. Sta i kome je poslat televizor na popravku dalje i kako njih ne zanima. Dakle sa tim papirom ko je primio televizor od vas pravo kod advokata i resicete stvar

Edit: Ti koji prime televizor na reklamaciju duzni su da izvrse vizuelni pregled da li je fizicki ostecen ili nije i da unesu to u zapisnik tacnije taj papir koj vam izdaju pri prijemu. Ako vam ne stoji “ostecen” apsolutno je njihova odgovornost dalje sta je bilo
 
Poslednja izmena:
Ljudi ili citajte to sto pisem ili se ne javljajte.

Fizicko lice je kupilo TV u drugarovoj prodavnici i covek je u prodavnicu doneo na reklamaciju. Prodavnica se obratila ovlastenom servisu koji je poslao kurirsku sluzbu da preuzme TV i odnese ga u njihov servis. Nakod dva dana dana covek iz Nepo systema im javlja da je tv ostecen i pokusava da nabedi ljude da su oni polupali tv prilikom pakovanja. Takodje napominje da nece da reklamira posiljku kurirskoj sluzbi jer ambalaza spolja nije ostecena (?!). Kada su pajseri iz Nepo Systema culi da postoji video nadzor u prodavnici i da postoji zapis od trenutka prijema uredjaja do trenutka slanja, trazili su da im se dostavi snimak sa video nadzora. Od trenutka kada im je dostavljen snimak za video nadzora samo su ih obavestili da su zvali kurirsku sluzbu da napravi zapisnik. Naravno da to nije imalo veze sa mozgom, jer je proslo par dana od prijema posiljke. Pa ko je lud da prihvati reklamaciju na to. Ali su ih pustili da vide kako ce se to resiti. Otprilike nakon tog obavestenja nastaje tisina sa strane Nepo Systema.
Posto je prosao neki razuman rok za resavanje reklamacije ka fizickom licu, vlasniku tog televizora, prodavnica je na svoju stetu resila kupca i ostalo je da oni to rese sa ovlastenim servisom.
Dakle, dva i po meseca niko, NIKO se nije javljao iz OVLASTENOG SAMSUNG SERVIS, NEPO SYSTEM-A. Ljudi iz drugarove firme su zvali nebrojeno puta kako bi dobili neku informaciju, niti jednom neko odgovorno lice nije bilo tamo u trenutku poziva (kako da ne) i svaki put je operater koji se javio obecavao da ce se odgovorno lice, neki sef po imenu Filip Matic javiti. Svaki put su ih slagali. Posle ko zna koliko poziva, operater je samo saopstio da je kurirska sluzba odbila reklamaciju i da Nepo moze samo da vrati TV nazad u prodavnicu.
 
Ja to tek sada kapiram, ili ti nisi od samog početka to nama lepo napisa. :D

Samo si pominjao drugarica firma ...

Opet, u celoj priči kakve veze ima kupac koji je fizičko lice i koji ima pravo po zakonu da reklamira TV bez originalne ili bilo kakve ambalaže. On je u celoj priči nebitan i sve je uradio kako treba.

Onda opet ostaje ovo što smo ti svi napisali, tužba na osnovu reversa koji su tvoj drugar i njegove kolege primile od kurira. Ako nemaju taj revers onda ***., svaka škola se plaća.
 
To je 99% kurirska služba polupala, a servis primio i otvorili tek nakon 2 dana kad je već bilo kasno.

Realno servis je kriv oni moraju da potvrde prijem.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
@Joker Ne trazim ja ovde savet i resenje od vas, nego samo prenosim jedno iskustvo, bahatost u ponasanju jednog ovlastenog servisa. Kao i koliko si nemocan u ovakvoj situaciji. Sto se kaze nit' luka jeo, nit' luka mmirisaom a kraci za 500 evra.

Opet ti ponavljam, to nije za ovu temu. Radi se o problemima između maloprodaje i servisa. Kupac ovde nema nikakav problem. Prodavac treba da reši reklamaciju, što on ima problem sa servisom to potrošača ne treba da zanima niti da on zbog toga trpi neke posledice.
 
Pa i ovde je stvar jasna, drugarova firma mora da tuži nepo za oštećenu robu ako neće na finjaka. Da li se to isplati, to je već nešto sasvim drugo.
 
Aman ljudi :D

Hteli su ljudi da ih tuze, ali nakon sto je dokumentacija otisla kod adovkata, covek javio da ne vredi da se poteze bilo sta jer je televizor isao u neoriginalnoj ambalazi, a u pravilniku ili kakosetoveczove, kurirske sluzbe stoji da oni ne odgovaraju za ostecenja na uredjajima koji su pakovani u neoriginalnoj ambalazi. I tu se zavrsava svaka prica oko tuzbe i naknade stete.
Poenta price je da je ovo cirkus i sramota jedne velike firme kao sto je NepoSystem koji su hteli da svale krivicu na prodavnicu, a jos vec sramota je sto niko nije imao toliko profesionalnosti da nazove i objasni situaciju.
Da ne gnjavimo vise temu, ipak je ovo tema za fizicka lica, kao sto mi je receno. Najvaznije je da je ovde fizicko lice ispostovano i da je covek dobio nov televizor.

@bakara
nisu zvanicno potvrdili prijem. Na internet portalu za reklamacije nema televizora. Postoji neka prepiska od nekoliko mailova gde se pise o uredjaju, to je sve.
 
Poslednja izmena:
Pa ako ćemo iskreno nepo sigurno nije slomio TV, tj svi u nizu imaju deo krivice.
Vlasnik nije adekvatno upakovao, kuriri polomili al to nije na vreme primećeno, i servis primio slomljeno al nije na vreme reagovao.

I posle neko ovde napisa da TV može da se upakuje izmedju 2 table stiropora :)

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
A sto si ti tako osiguran da likovi na prijemu nisu ispustili TV nakon otpakivanja? Zbog cega to ne bi bilo moguce?
 
Sve je moguće, ali
ako ti je svakodnevni posao da vadis televizore i stavljas ih na pult verovatnoća da to ne radiš dobro je vrlo mala.

Bar serviseri znaju kako se rukuje se tehnikom da je ne oštete.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Molim pomoc iskusnijih
Ako nesto stigne neispravno sto je naruceno online, licno se napravi reklamacija u radnji i ostavljen proizvod pa posle nedelju dana je odbijena reklamacija. Sad zele da mi isporuce nazad tu stvar. Sta uraditi? Dal potezati inspekciju?
 
Poslednja izmena:
Kupljen laptop od čoveka koji ga je uzeo u VIPu.

Dobio garantni list i neki papir od VIPa sa datumom i pečatom.

Crko.

Poslao u System One, lepo imaju organizovano preko sajta, došao BEX i pokupio, dobio email kad je isporučen kod njih.

Uradili dijagnostiku, crko HDD (laptop ima 15 meseci, al nije radio mesec dana ukupno....)

Poslali mejl, napisali da crko HDD, ALI traže podatke od vlasnika, i fiskalni.

Napisao sam da sam ja vlasnik, i da sam kupio preko oglasa , i da sam poslao sve što sam imao....

Sad čekam odgovor.

Dok čekam, negde sam beše čitao, imaju garantni list, imaju serijski broj, da li mogu da me drndaju za fiskalni, ili su dužni da izvrše popravku?

Mislim da još nije protivzakonito da se kupi nešto ili proda polovno, zar ne ?
 
Jedino ako nije uzeto na otplatu ili kao deo paketa, onda traže da potpisnik preuzme.
 
Molim pomoc iskusnijih
Ako nesto stigne neispravno sto je naruceno online, licno se napravi reklamacija u radnji i ostavljen proizvod pa posle nedelju dana je odbijena reklamacija. Sad zele da mi isporuce nazad tu stvar. Sta uraditi? Dal potezati inspekciju?

Ako sam dobro razumeo, naručio si online i stiglo je kurirskom službom? U tom slučaju si napravio grešku u koracima što si odneo lično u radnju. Jer imaš pravo da proizvod, čak i da radi, vratiš u roku od 14 dana onako kako si ga primio, znači kurirskom službom.

Jedino što ti ostaje je da ako ti nije prošlo 14 dana, uzmeš nazad proizvod, ispuniš onaj dokument što se ispunjava kada se vraća nešto što je kupljeno online i isporučeno na kućnu adresu, i to zajedno pošalješ na adresu odakle si dobio. Naznačiš da želiš povraćaj novca i... čekaš.
 
Nazad
Vrh Dno