Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Bas sam ih pitao to za promenu cene, a evo i odgovora

Poštovani,
Ovaj podatak se odnosi na to da ukoliko proizvod koji kupite za nekoliko dana pojeftini, ne možete zadržati proizvod a dobiti razliku u ceni tj. povrat dela novca. U navedeom roku od 14 dana svakako se može izvršiti povrat robe sa pozivom na nezadovoljstvo a Vama se vraća iznos novca koji ste platili.
Hvala na ukazanom poverenju.

A igrom slucaja bas sam pre desetak minuta gledao model Epson l310 cis po savetu nekih ljudi koji rade sa stampacima iz razloga sto je Epson kvaliteyniji od Canon-a ali sam naisao na dosta losih komentara kao i to da je stampa prosecnog kvaliteta. Tako da odustajem od te igranke jer ko zna sta mogu da smisle i odbiju povracaj novca u slucaju da nisam zadovoljan proizvodom tako da ostajem na mom laserskom a izradu fotografija cu prepustiti profesionalcima :) :)
 
Mora da postoji zaštita za obe strane; i za kupca i za prodavca. Ne može prodavac sebe da "zaštiti" tako što će npr. za 1din da promeni cenu i onda kaže da nema zamene; to je besmislino.
Takođe, nije normalno da kupim štampač, odštampam šta mi treba, potrošim tonere i onda kažem da mi ne odgovara, uzmem drugi i tako u krug.
Da me neko ne shvati pogrešno; ne kažem da je to namera bilo koga ovde, ali svakako bi bilo takvih i sličnih zloupotreba.

Btw, što se tiče kvaliteta štampe, video sam je na Epson ciss štampaču (mislim da je model L110). Po mojem mišljenju loša je štampa. U redu je za tekst samo. Ne verujem da je na tom Canonu išta bolje.
Na sreću ili na žalost - može to da se radi. Kao što sam naveo u prethodnoj poruci, svaki potrošač ima svoje zahteve i potrebe u vezi sa posmatranom robom.
Обавезе потрошача у случају одустанка од уговора
Члан 35.

Потрошач је дужан да врати робу трговцу или лицу овлашћеном од
стране трговца, без одлагања, а најкасније у року од 14 дана од дана када је
послао образац за одустанак.

Сматраће се да је роба враћена у року ако је потрошач послао робу пре
истека рока од 14 дана из става 1. овог члана.

Потрошач сноси искључиво директне трошкове враћања робе, осим ако
се трговац сагласио са тим да их он сноси или ако није претходно обавестио
потрошача да је потрошач у обавези да их плати.


Потрошач је искључиво одговоран за умањену вредност робе која
настане као последица руковања робом на начин који није адекватан, односно
превазилази оно што је неопходно да би се установили природа,
карактеристике и функционалност робе.


Потрошач неће бити одговоран за умањену вредност робе у случају када
му трговац није доставио обавештење о праву на одустанак од уговора у складу
са чланом 27. став 1. тачка 4) овог закона.

Када потрошач остварује право на одустанак од уговора након што је
доставио захтев у складу са чланом 30. став 4. или чланом 31. став 8. овог
закона, дужан је да плати трговцу износ који је сразмеран са извршеним
услугама до момента када је потрошач обавестио трговца о остваривању права
на одустанак од уговора.

Сразмерни износ који потрошач треба да плати трговцу обрачунава се
на основу продајне цене договорене уговором, која не може бити виша од
тржишне вредности онога што је било испоручено.

Потрошач не сноси трошкове за:

1) пружену услугу или снабдевање водом, гасом или електричном
енергијом када они нису понуђени на продају у ограниченој или унапред
одређеној количини, или потпуно или делимично снабдевање топлотном
енергијом током рока за одустанак када:

(1) трговац није доставио обавештење у складу са чланом 27. став 1.
тач. 4) и 5) овог закона; или
(2) потрошач није изричито захтевао да се са извршењем почне у току
рока за одустанак од уговора у складу са чланом 30. став 4. или чланом 31.
став 8. овог закона;

2) испоруку дигиталног садржаја, у потпуности или делимично, који није
достављен на трајном носачу записа када:

(1) потрошач није дао претходну изричиту сагласност за почетак
извршења пре истека рока од 14 дана;
(2) потрошач није потврдио да зна да дајући сагласност губи право на
одустанак од уговора; или
(3) трговац није доставио потврду у складу са чланом 30. став 2. или
чланом 31. став 3. овог закона.

Осим у случајевима предвиђеним овим чланом, потрошач не сноси
одговорност као последицу остваривања права на одустанак од уговора.
 
Poslednja izmena:
U USA mnogi rutinski upravo to rade kupe nešto urade za šta im treba i vrate...a naši prepisuju zakone tako da je to ok i ako nije moralno.
 
To uveliko rade naši studenti na Work & Travel programu. Kupe bajs, voze koliko im treba i kasnije ga vrate. Ili još bolje, kupe PS4 i veliki TV, i nakon što se izigraju vrate TV, a sa PS-om dođu u Srbiju. :)

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
 
Ne znam gde bih ovo napisao, deluje mi da treba ovde.

Pozovem firmu da mi pošalju predračun, tj. ponudu za robu koja se nalazi na njihovom sajtu (kupuje pravno lice) na kome se jasno vidi izražena cena:

unnamed.png

Čujem se sa vlasnikom firme pre toga da vidim da li je dobio email koji sam mu poslao. On reče da je primio i da će poslati ponudu u toku dana. Stiže ponuda i meni samo što se stomak nije izvrnuo:

2017-12-12_233906.jpg

Pozovem ponovo, pred kraj radnog vremena, javi se radnik verovatno i kaže da gazdu mogu da pozovem na mob. tel. Međutim, pitam ja njega da li je cena na sajtu važeća, on kaže da jeste, ja spomenem ponudu koju su mi poslali, a on poče da "uvrće" i da je to ... tuc - muc, pravno lice, plaćanje preko računa, bla, bla, ..., upoznat je gazda sa tim, ... Na kraju kaže znate imali smo problema, moraćemo i sigurno ćemo da promenimo cenu i na sajtu (a ovaj objektiv ovoliko košta već godinu dana i sigurno mu se neće menjati cena), opet tuc-muc, pominje PDV, bla, bla, ... Ja kažem hvala i odgovorim gazdi na email da njegovu ponudu ne mogu da prihvatim zbog toga i toga i priložim sliku cene sa sajta.

Nazovem odmah večeras drugu poznatu radnju ovog tipa i pitam da li je cena sa sajta ažurna (približno je ista ovoj) i da li važi za sve (fizička i pravna lica), na to čovek kaže da važi i da možda mogu da vidim sa njegovim gazdom za neki popust jer on to ne može da odobrava. Zahvalim se čoveku (radniku) i kažem da mi pošalju ponudu.

Ne znam šta da mislim. Onaj prethodni prodavac je bio vrlo korektan ranije i nije prvi put da kupujemo od njega (kupili smo i DSLR sa kit objektivom prethodne godine). Puno je hvaljen i ovde, kao i na drugim forumima. Kada smo kupovali aparat cena koja je bila na sajtu je bila i u ponudi. Međutim, "prodade" se za 4-5k dinara. Ja to zaista ne mogu da razumem.

Mrzime da se cimam i prijavljujem ovo (mislim da ima osnova, a možda i nema jer njegovo je da da ponudu, a naša da pristanemo na to budemo ovce za šišanje ili da zanemarimo ponudu).
 
Poslednja izmena:
Jajarske fore, imas kod Axela verovatno jeftinije, a ide i racun i garancija 2 god.

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
 
@old_bookmaker
Zakon o zaštiti potrošača ne važi kada je kupac pravno lice.

Danas pročitam ovaj članak
http://www.021.rs/story/Info/Srbija...or-i-novi-laptop-prodavac-odbijao-zamenu.html

Ovaj deo me je iznenadio:

"Ovo je dokaz da sudska zaštita potrošača i u našoj zemlji može da bude efikasna. Nakon više konsultacija sa trgovcem i upozoravanja da nije dozvoljeno popravljati uređaje tokom dve godine trajanja garancije bez saglasnosti potrošača, došli smo do sudskog epiloga", kaže Zoran Nikolinć, predsednik Organizacije savetovališta Kragujevac, koji je deo Nacionalne organizacije potrošača Srbije i koji je regionalno nadležan i za ovaj deo Srbije

Što znači da potrošač tokom trajanja garancije (24 meseca) može da traži nov proizvod i ne mora da pristane na popravku?
 
Džokere, ti si bar redovan učesnik u temi. Baš me je iznenadilo da si postavio to pitanje...
 
Zar nije ovde bilo reči da kupac može da bira tokom prvih 6 meseci, a posle prodavac određuje da li će da popravlja, menja ili vraća pare?
 
Jajarske fore, imas kod Axela verovatno jeftinije, a ide i racun i garancija 2 god.

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Hvala za info. Druga radnja nema objektiv na stanju, kulturno me uputili na ovlašenog servisera/dobavljača. Naručio sam kod njih, cena je još jeftinija (ispod 20k din).

@Joker: Nije mi palo na pamet da se taj zakon odnosi samo za fizička lica. Nisam pravnik, pa ne znam, ali za mene je ta ranjda od sada na "crnoj listi". Svakako se ne bih cimao da prijavljujem ovo (kao što sam i rekao), a svakako ću da im "udaram" antireklamu gde god to budem stigao.
 
Zar nije ovde bilo reči da kupac može da bira tokom prvih 6 meseci, a posle prodavac određuje da li će da popravlja, menja ili vraća pare?
Nikad trgovac ne odlučuje o načinu rešavanja reklamacije. Samo predlaže, ali potrošač odlučuje.

Mislim sam da smo probistrili tu temu jedno 35 puta, ali izgleda da nije dovoljno.
 
Verujem da je tako, ali mene buni sledeća rečenicu u ZZP:
Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, otklanjanje nesaobraznosti moguće je opravkom uz izričitu saglasnost potrošača.
Meni je logično da je nakon 6 meseci opravka moguća i bez izričite saglasnosti potrošača. Možda grešim, ali ja sam takvog dojma :)
 
Što ne rekoste ovo ranije pa da odbijem popravku već da tražim nov powerbank mesec dana pred istek garancije [emoji23]

Послато са SM-J510FN уз помоћ Тапатока
 
Meni je logično da je nakon 6 meseci opravka moguća i bez izričite saglasnosti potrošača. Možda grešim, ali ja sam takvog dojma :)
I jeste tako.

Po meni, ovo je istaknuto da ne bi bilo zabune, tj. kako bi potrošači bili svesniji svojih prava. Isto kao što je istaknuto da ambalaža nije uslov za ulaganje reklamacije, iako je i ranije bilo tako, samo što nije bilo naglašeno.
 
Džokere, ti si bar redovan učesnik u temi. Baš me je iznenadilo da si postavio to pitanje...
Jesam, ali i ja sam shvatio da samo u prvih 6 meseci prodavcu treba izričita saglasnost za popravku, pogotovo me bunio u članu 52 stav 3 tačka 4)

4) otklanjanje nesaobraznosti opravkom ili zamenom predstavlja nesrazmerno opterećenje za prodavca.

Nesrazmerno opterećenje za prodavca u smislu stava 3. tačka 4) ovog člana, javlja se ako u poređenju sa umanjenjem cene i raskidom ugovora, stvara preterane troškove, uzimajući u obzir:

1) vrednost robe koju bi imala da je saobrazna ugovoru;

2) značaj saobraznosti u konkretnom slučaju;

3) da li se saobraznost može otkloniti bez značajnijih nepogodnosti za potrošača.


Ali sada kada postoji presuda mislim da je sve jasno.
 
Moje iskustvo sa BC Group:

Narucio sam monitor Dell S2716DG, monitor stigao kompletno ispravan ali je rad s njim bio propracen jakom glavoboljom. Pokusao sve, cackao podesavanja boje, menjao velicinu fonta, kalibrisao, podesavao truetype, menjao osvetljenje - bez poboljsanja. S obzirom da je monitor TN, a ja presao sa IPS-a, usvojio sam teoriju da moje oci ne tolerisu TN. Pozvao sam radnju, objasnio situaciju, objasnio da vracam 100% ispravan monitor, oni kazu - nema problema. U zamenu sam narucio Acer XB271HU. Poslali su kurira o svom trosku, preuzeo je monitor, sutradan doneo acera (glavobolja nestala!). U vise navrata sam predlozio da bar platim postarinu, receno mi je svaki put da nema potrebe. Povrh svega su imali najbolju cenu za oba monitora (Acer se nije nalazio na njihovom sajtu, morao sam da pitam).
 
Stigao jos jedan odgovor u vezi kupovine preko Web-a i vracanja u zakonskom roku od 14 dana..

Postovani,
Za sve uredjaje za cijim se radom narusava fabricko originalno stanje, projektori, toneri… pa tako I stampaci, ne mogu se vracati ukoliko niste zadovoljni uredjajem,
Sto se tice izbora izmedju navedena dva stampaca, dali bi malu prednost Epson modelu.
Za sve dodatne informacije stojimo na raspolaganju
 
Iako ima smisla, suprotno je zakonu.

Sent from my MI MAX using Tapatalk
 
Ovo je protivzakonito, zato što nigde nije navedeno izuzeće.
E sad, da li se isplati tužakati se kod nas...:S:
 
Verovatno zele u startu da se ograde od vracanja uredjaja pa ako prodje prodje jer izgleda da nasi trgovci jos uvek idu na tu varijantu. Bas cu zvati i udruzenje za zastitu potrosaca jer koliko god da nije logicno da kupim stampac, potrosim tonere i vratim ga nazad nisam ja pisao taj zakon... Jedino sto u zakonu stoje je ovo "Немате право да вратите аудио и видео снимке и рачунарски софтвер уколико сте их отворили."

Javili se i iz udruzenja, imam pravo da vratim apsolutno svaki uredjaj u roku od 14 dana u slucaju kupovine preko interneta (osim naravno ovoga sto je navedeno u zakonu).

Bravo za nase trgovce :D
 
Poslednja izmena:
Продужење гаранције

Да ли има основа за продужење гаранције када је телефон дуже од месец дана на сервису? Телефону је замењен дисплеј, преузет је у суботу, у понедељак сам га вратио јер је дисплеј био фаличан, после две недеље је поново поправљен и исти дан али после сат, два опет враћен исто због дисплеја, опет је скоро две недеље на сервису. Сваки пут си чекали део - дисплеј.

Послато са 5085D уз помоћ Тапатока
 
Ako ga odneses treci put u servis onda imas pravo da trazis novi uredjaj.
 
Тешко да ће ми овде дати нови уређај, а и овај телефон више није у продаји.
Телефон се у суштини није поново ни кварио него су сваки пут уградили лош нови дисплеј, и одмах га враћао.
Мада имам гаранцију од годину дана.
Него да ли се бар гаранција може продужити.

Послато са 5085D уз помоћ Тапатока
 
@bobanbg9

To nije tačno. U zakonu piše:

Član 52.
.
.
Potrošač ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz izričitu saglasnost potrošača.

@faca
Zakonski moraš imati 24 meseca garanciju. 12 meseci garancija je moguća samo ako si kupio polovan telefon.
 
Poslednja izmena:
То су радње које не издају фискалне рачуне за неке телефоне. За неке телефоне знам да их узимају директно од увозника. Ја сам добио рачун и гаранцију у на једном папиру.

Послато са 5085D уз помоћ Тапатока
 
Pa, onda si u redu, ako imaš validan dokaz gde, kad i šta si kupio za koji novčani iznos. Fiksalni račun uopšte nije potreban prilikom reklamacije, već neki validan dokaz o kupovini. Uostalom, već su ti prihvatali reklamacije, nema šta da se priča. Samo vidi sa Inspekcijom, ako krenu da zatežu.

Apropo produženja garantnog roka, to rešava Zakon o obligacionim odnosima koji navodi da se u slučaju opravke garanti rok produžava onoliko koliko je potrošač bio lišen proizvoda, i to samo kad je "manja opravka" u pitanju, dok za veću popravku garantni rok ponovo teče. Mislim da je to član 503.
 
Ja sam sada da kazem u sporu sa ovim bezobraznicima iz Begrama, zamenili mi displey, maticnu i jos neke sitne delove na telefonu i po zakonu su morali da mi daju novu garanciju od 2 god. jer su zamenjeni bitni delovi. Ja im trazio novu garanciju rekli kako oni to ne daju jer to nije u okviru njihovog poslovanja, reko odlicno to kad budete imali svoju drzavu tada izmislite zakone koji vama odgovara.
Poslao sam sve papire sta je radjeno ovima iz Organizacije za zastitu potrosaca pa cekam da vidim sta ce oni da urade.
Videcu dal se postuje zakon il i dalje ko sta hoce moze da radi.
22b2d2f08ddea8ebd6f073dfe2dc3a05.jpg
 
Данас подигао телефон, продужили ми гаранцију за 20 дана. Сервисер написао хемијском да се гаранција продужава 20 дана. [emoji3]
Боље и тако него никако.

Послато са 5085D уз помоћ Тапатока
 
Nazad
Vrh Dno