Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Vidim da se neko od clanova raspitivao za reklamaciju patika sa vadzusnim djonom, pa da podelim moje iskustvo.

Brat u maju ove godine u Sportvisionu uzeo Air Max 2015 patike, placene 17k dinara. Pre nekih 10ak dana provali on da mu se malo izduvao djon ali ne cuje se sistanje prilikom hoda ili ista slicno. I kao sta da radim dza bu, ja odmah po difoltu kontam da ih boli nesto uvo da to menjaju, verovatno ce reci da je nastalo nasom greskom ili nesto na taj fazon. Ali njemu to sa njegovih 16 godina ne dolazi u obzir, pa kako oni meni da ne daju, pa nisam ja kriv, i odemo mi da trazimo reklamaciju. Neka skroz ljubazna devojka objasni nama sve, kako sta, popunimo mi onaj papir, ona posalje nazad, i kao javice vam. Javili nam posle 2 dana da je odobreno, mi odemo do prodavnice, oni nemaju taj isti model vise pa su nam dali da biramo hocemo li da izaberemo neki iz radnje, da narucimo neki drugi model preko njihvog online shopa ili da nam vrate pare. Posto nismo nasli ni jedan model koji se njemu svidja, uzeli pare bez problema.
 
Pisao sam na prethodnoj strani o kolegi kome su skinuli pre sa racuna za proizvod koji nemaju na stanju.
U medjuvremenu je trazio da mu isporuce drugi frizider i od tada je proslo 2 nedelje. Zvao ih je par puta i svaki put su mu rekli da je na hitnom postupku. Juce su mu rekli da ce mu doneti frizider do kraja veceri i nisu.

Sta moze da uradi povodom toga? Da li su prekrsili neki zakon i kome moze da se obrati, kojoj inspekciji? On je previse fin sa njima ali od toga nema nista. Prvi frizider je porucio kada je bilo finale u basketu pa vi skontajte koliko ga *****avaju.

Cak nije hteo da trazi novac nazad vec je porucio drugi i opet ga vrte ko budalu, a mene to uzasno nervira pa hocu da znam sta moze da se uradi povodom togaz
Moze li u prodavnici da trazi povat novca istog trenutka, s obzirom da je porucio online i da se pozove na neki zakon ili ne?
 
Poz svima.
Imam jedno pitanje oko ostecenja u transportu i rokova reklamacije.
Naime, preko online shopa [da ne imenujem] smo narucili 2 kucista i 2 monitora za firmu. Otvorio sam1 monitor, instalirao oba racunara i programe. Tek TRECEG dana je kolega povezao drugi monitor i video da je ostecen.

E sad, iz shopa kazu da City posta ne priznaje reklamacjju posle 24h, i kao pitace Philips distributera da li oni hoce da zamene monitor. I to traje vec 14 dana.

Imamo li ikakvu mogucnost zamene ili da ga bacimo i kupimo nov?

Monitor je 27", nije bas ni jeftin.

Da napomenem, poslao sam im slike gde se vidi ostecenje kutije, monitora i to nije sporno.

Sent from my Moto G (4) using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Poz svima.
Imam jedno pitanje oko ostecenja u transportu i rokova reklamacije.
Naime, preko online shopa [da ne imenujem] smo narucili 2 kucista i 2 monitora za firmu. Otvorio sam1 monitor, instalirao oba racunara i programe. Tek TRECEG dana je kolega povezao drugi monitor i video da je ostecen.

E sad, iz shopa kazu da City posta ne priznaje reklamacjju posle 24h, i kao pitace Philips distributera da li oni hoce da zamene monitor. I to traje vec 14 dana.

Imamo li ikakvu mogucnost zamene ili da ga bacimo i kupimo nov?

Monitor je 27", nije bas ni jeftin.

Da napomenem, poslao sam im slike gde se vidi ostecenje kutije, monitora i to nije sporno.

Sent from my Moto G (4) using Tapatalk

Posto nigde na sajtu ne postoje uslovi, niti ste vi potpisali, mogu to macku o rep da okace. Oni su duzni, posto imaju takav "biznis", da postave na uvid korisnicima usluga rok za reklamaciju. To sto je verbalno receno, to nista ne vredi. To mu dodje kao i usmeni dogovor. Pa, puj pike ne vazi.
Znaci, niste vi ili ko god, platili odredjene stvari, stoglo vam je, unistili, samo da bi dobili novo. To samo neko na zestokoj negativnoj drozi moze to da uradi. Prijavite i firmi kod koje ste kupili uredjaj da resite to zajedno protiv transportnog servisa. Ako treba i na sud. Jer svi dokazi padaju protiv njih.

Usput, uvek, ali uvek pregledajte stvari posle preuzimanja. Neka kurir saceka. Znam da je i njima cimanje, ali mora to da uradi, da bi se sacini zapisnik u slucaju ostecenja. Mozda nije sam kurir to zeznuo (voznja), verovatno su to u magacinu zeznuli bacanjem, nabijanjem i sl.
 
Poslednja izmena:
Pisao sam na prethodnoj strani o kolegi kome su skinuli pre sa racuna za proizvod koji nemaju na stanju.
U medjuvremenu je trazio da mu isporuce drugi frizider i od tada je proslo 2 nedelje. Zvao ih je par puta i svaki put su mu rekli da je na hitnom postupku. Juce su mu rekli da ce mu doneti frizider do kraja veceri i nisu.

Sta moze da uradi povodom toga? Da li su prekrsili neki zakon i kome moze da se obrati, kojoj inspekciji? On je previse fin sa njima ali od toga nema nista. Prvi frizider je porucio kada je bilo finale u basketu pa vi skontajte koliko ga *****avaju.

Cak nije hteo da trazi novac nazad vec je porucio drugi i opet ga vrte ko budalu, a mene to uzasno nervira pa hocu da znam sta moze da se uradi povodom togaz
Moze li u prodavnici da trazi povat novca istog trenutka, s obzirom da je porucio online i da se pozove na neki zakon ili ne?

Jesu, prekrsili su rok dostave. Uzeli su pare, a nisu izvrsili dostavu, tj. kupac nije dobio robu. Odamh da se prijavi inspekciji pod hitno. Jer se ovo moze smatrati kradjom novca.
 
Usput, uvek, ali uvek pregledajte stvari posle preuzimanja. Neka kurir saceka. Znam da je i njima cimanje, ali mora to da uradi, da bi se sacini zapisnik u slucaju ostecenja. Mozda nije sam kurir to zeznuo (voznja), verovatno su to u magacinu zeznuli bacanjem, nabijanjem i sl.

Ma da, nasa je greska sto nismo detaljno pregredali svih 6 paketa, isprobali, ali opet mi deluje prekratak rok za reklamacije.

Inace, sva komunikacija je bila iskljucivo mailom.

Sent from my Moto G (4) using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Другари ја знам да вам је жао када се деси неправда на ваш рачун око куповине, али овде можете добити само незваничне савете! За све компликације везано око куповине, саобразности, рекламација, рачуна и др. треба да се обратите служби која је намењена за решавање тих проблема.
http://zastitapotrosaca.gov.rs/
Они вам једино могу помоћи.

После само напишете овде ваше искуство, да би другим било лакше око сличних проблема.
 
Oni će pomoći kao i mi - savetom i ničime više. Nekada je bilo efekta, ali sa ovim najnovijim Zakonom o zaštiti potrošača su više kao neko udruženje koje deli savete.
 
Poslednja izmena:
Jesu, prekrsili su rok dostave. Uzeli su pare, a nisu izvrsili dostavu, tj. kupac nije dobio robu. Odamh da se prijavi inspekciji pod hitno. Jer se ovo moze smatrati kradjom novca.

Verujem da je to slucaj za finansijsku, a mozda i trzisnu inspekciju. Sutra cu licno da zovem inspeckiju i da ih prijavim, upoznat sam sa brojem porudzbine. Krivo mi je najvise sto covek najmirnijim putem hoce da resi sve, cak je rekao dobro, donesite mi drugi frizider, nece pare, hoce ****ni frizider jer mu treba, a ovi ga razvlace mesec dana i ne mogu da ga ispostuju. Ne moze se lepim i mirnim putem sa nasom stokom nista reisti, nikako.
 
Poslednja izmena:
Osiguranja, decja nedelje, penzionerske stikle - i ostale stvari koje naplacuju BAS, NS AS, i slicne, kome se obratiti da vam vrate novac od istih ili da ne vam ne traze kada dodjete 5 minuta pred bus?

Nadam se da pripada ovoj temi.
 
Jedna specificna situacija: kupio sam iphone SE preko istyle online prodavnice, preuzeo ga u poslovnici i shvatio da mi velicina ekrana ne odgovara. Ipak mi djavo nije dao mira i rekoh da ga probam, umesto da ga upakovanog vratim i uzmem pare nazad... Aktivirao sam uredjaj (jer drugacije ne moze da se proba), i danas odem do istyle u uscu, gde mi kazu da online prodavnica danas ne radi i da dodjem sutra, ali me prodavac pita da li sam aktivirao uredjaj, i posto jesam, pocela je da tece garancija, i verovatno necu moci da izvrsim povrat novca... Na njihovom sajtu nigde ne pise da uredjaj ne sme da se aktivira, vec samo da korisnik ima pravo u roku od 14 dana da odustane od ugovora, uslovi itd sve sto vec u ovoj temi pise. E sad videcu sutra sa njima, ali me zanima necije misljenje...

Sent via Xperia Z5
 
Za sve vazi isti zakon, pa i za istyle - ti imas pravo da odustanes od ugovora, jer si ga zakljucio na daljinu. Nema apsolutno nikakvog osnova za osporavanje, odmah zoves inspekciju.
 
Veoma interesantna situacija. Moje mišljenje je da imaš pravo vratiti telefon, pitanje je umanjenja vreddnosti robe, mada ni to ne bi trebalo da se desi pošto u zakonu piše:

Potrošač je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe.

Ako ga prodaju drugom nakon mesec dana sa fiskalnim računom taj kupac ostvaruje garanciju od datuma izdavanja fisklanog računa, tj ima punu garanciju od 24 meseca.
 
Ako ga prodaju drugom nakon mesec dana sa fiskalnim računom taj kupac ostvaruje garanciju od datuma izdavanja fisklanog računa, tj ima punu garanciju od 24 meseca.

E sad za iphone je drugacije, garancija tece aktivacijom i registracijom uredjaja...



Sent via Xperia Z5
 
U slučaju da je datum aktivacije ajfona pre kupovine, sa fiskalnim računom ostvaruješ pravo na garanciju od datuma kupovine.
 
Kako je korisnik mogao utvrditi npr. da ga displej ne zadovoljava, ako nije ukljucio telefon i aktivirao ga kako bi ga video u normalnom korisnickom okruzenju? Ja sam uveren da ovde nije apsolutno nista sporno. Kome se ne svidja prodaja na daljinu i rizici koji dolaze s tim, neka je ne ukljucuje u svoju ponudu.
 
Slažem se.
Ovde mora iStyle, ako Apple neće da prizna garanciju, preuzme to na sebe.
Iako, baš me zanima kako to funkcioniše kod Apple-a, pošto i oni prodaju iPhone na daljinu, online (ne kod nas, naravno)? Kako se to gleda u USA kad korisnik kupi preko online Apple Store-a, otvori kutiju, aktivira telefon, zaključi da mu ne odgovara i hoće da vrati nazad, a da dobije natrag novac.

https://www.apple.com/shop/browse/open/salespolicies
https://www.apple.com/shop/help/returns_refund

Ne vidim da igde piše eksplicitno ovo vezano za iPhone, samo standardna pravila o povratu robe.
 
Poslednja izmena:
Ja sam imao appletv kupljen u Apple store u Kanadi. Na poleđini računa je pisala politika vraćanja proizvoda ukoliko je kupac nezadovoljan.
Mislim da je rok za vraćanje bio 2 meseca uz originalnu ambalažu i odbitak vrednosti 20%, i naglašeno da za proizvode u blister pakovanjima ovo ne važi.
Ovo je važilo za proizvode kupljene u radnji.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
US i Kanada imaju svoje zakone, koji se po pitanju zastite korisnika razlikuju extremno od nasih (i poprilicno su nazadni ili nepostojeci).
Apple je pisao na EU sajtovima da daje 1 godinu garancije, iako zakon EU tvrdi 2 godine, pa ipak moraju ispostovati zakon EU, tj. zakon zemlje u kojoj posluju i odakle su konkretan primerak prodali. Bio on blister, ili gift pack, nebitno je, EU gradjani imaju pravo da vrate bilo sta, pod uslovom da nije osteceno, 14 dana od dana kupovine (skoro identican kao i kod nas zakon).
Da je porucio Apple proizvod od Apple-a iz USA, mogao bi pricati o zakonima USA, ovako - kupio je ovde, vaze ovdasnji zakoni i gotovo.

Malkice je mozda bezobrazno sto neki korisnici to iskoriste da isprobaju nesto, neki bukvalno i samo zbog toga poruce, ali lepo rece "grad iz Biblije" ;):
" Kome se ne svidja prodaja na daljinu i rizici koji dolaze s tim, neka je ne ukljucuje u svoju ponudu."
 
Poslednja izmena:
Tačno, nego sam napisao čisto da se vidi da je kod drugih slično ali uz finansijski odbitak.
Meni to izgleda kao prilično fer za obe strane jer sa 20% prodavac će lako da nađe drugog kupca, a kupci će rado kupiti odpakovanu robu ako je jeftinija.
Tu nema nezadovoljne strane.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Meni nije jasno sto nije prvo probao telefon u radnji pa tek onda narucio ako mu vec ekran ne odgovara. To je mogao da ustanovi i na izlozbenom modelu u bilo kojoj poslovnici telefonskih operatera ili iStyle
 
Tačno tako, to je potpuno nebitno.

Jednostavno popuni papir da odustaješ od kupovine i to je to. Kao razlog ne moraš da navedeš ništa.

http://www.zastitapotrosaca.gov.rs/...canje-neodgovarajuce-robe-kupljene-na-daljinu

Трговац је дужан да вам достави уговор, образац за одустанак и предуговорно обавештавање најкасније приликом доставе робе!

Meni je recimo MTS poslao taj papir kada sam poručivao telefon i sklapao ugovor za novi period. Mogao sam da odustanem od ugovora i vratim telefon (iPhone SE), a malo je i falilo da to i uradim (pisao sam u MTS temi o tome).
 
Poslednja izmena:
Da li to sto je licno preuzeto menja nesto stvari (i o tome je bilo oprecnih misljenja)?
 
Mislim da se u zakonu nigde ne spominje da način isporuke utiče na mogućnost povrata robe kupljene na daljinu.

E sad lično iskustvo je drugačije, jednu radnju sam kontaktirao i rekli su da imam pravo na povrat robe i ako je preuzmem u prodavnici. U drugoj radnji koja se nalazi 200m od moje kuće su rekli da se to ne smatra kupovinom na daljlinu, pošto je cena proizvoda bila tolika da je isporuka besplatna nisam hteo da se ubeđujem sa njima.
 
Upravo to mi i "smrdi". Postoje problemi i sa jasno preciziranim stvarima, a nesto sto nije definisano ce se verovatno svesti na prebacivanje odgovornosti do sutra.
 
ZZOP
Izuzeci od prava na odustanak od ugovora

Član 37
Potrošač nema pravo da odustane od ugovora u slučaju:

1) pružanja usluga, nakon što je usluga u potpunosti izvršena ako je pružanje usluge počelo nakon izričite prethodne saglasnosti potrošača i uz njegovu potvrdu da zna da gubi pravo na odustanak od ugovora kada trgovac u potpunosti izvrši ugovor;

2) isporuke robe ili pružanja usluga čija cena zavisi od promena na finansijskom tržištu na koje trgovac ne može da utiče i koje mogu nastati u toku roka za odustanak;

3) isporuke robe proizvedene prema posebnim zahtevima potrošača ili jasno personalizovane;

4) isporuke robe koja je podložna pogoršanju kvaliteta ili ima kratak rok trajanja;

5) isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke;

6) isporuke robe koja se, nakon isporuke, zbog svoje prirode neodvojivo meša sa drugom robom;

7) isporuke alkoholnih pića čija je cena dogovorena u vreme zaključivanja ugovora o prodaji i čija se isporuka može izvršiti tek nakon 30 dana od dana zaključenja ugovora, a čija stvarna cena zavisi od promena cena na tržištu na koje trgovac ne može da utiče;

8) ugovora kojima potrošač izričito zahteva posetu od strane trgovca u cilju sprovođenja hitnih popravki ili održavanja; ukoliko prilikom ove posete trgovac pruži i druge usluge osim onih koje je potrošač konkretno zahtevao ili dostavi drugu robu osim delova za zamenu koji su neophodni za održavanje ili izvršenje popravke, pravo na odustanak od ugovora se odnosi na ove dopunske usluge ili robu;

9) isporuke zapečaćenih audio, video zapisa ili računarskog softvera, koji su otpečaćeni nakon isporuke;

10) isporuke novina, periodičnih izdanja ili časopisa osim pretplatničkih ugovora za isporuku ovih izdanja;

11) ugovora zaključenih na javnoj aukciji;

12) pružanja smeštaja koji nije u stambene svrhe, transporta robe, usluga iznajmljivanja automobila, usluga pripreme i dostavljanja hrane ili usluga povezanih sa slobodnim aktivnostima ukoliko ugovor predviđa konkretni rok ili period izvršenja

Nigde nema osnova za istyle, cak ni ovo pod 9, jer je kupljen hardver, koji se bez softvera ne moze proveriti.

Joker, neke radnje cak racunaju i ono naruceno online a placeno u radnji kao "ugovor sklopljen na daljinu", sto mozda deluje kao dobra volja prodavca. Medjutim, kad je roba placena unapred, mesto isporuke je potpuno nebitno, ugovor je zakljucen unapred i ne moze se ni raskinuti tu u radnji, tako da je to klasicna APP fora.
 
Prosle nedelje sam kupio nesto online u WW i izabrao isporuku i placanje u prodavnici, nakon potvrde dobio mail o porudzbini u kojem pise, da izmedju ostalog, imam pravo na jednostrani raskid ugovora na daljinu... Tako, da je svejedno gde se roba preuzima....
 

Prilozi

  • WINWIN.JPG
    WINWIN.JPG
    52.7 KB · Pregleda: 122
Bez obzira što je razlog banalan, ne sviđa se kupcu displej, zakon je jasan po tom pitanju. :(
 
Ne mora uopšte da postoji razlog, imaš pravo da vratiš proizvod.

@Jericho
Naravno, ali kažem hteo sam njima da uštedim poštarinu, da je bilo nešto hitno i bitno ostvario bi svoja prava, mada mislim da je više neznanje ili loše tumančenje zakona pošto se kod reklamacija striktno drže ZZP.

@Millan1
Da oni su mi odgovorili da imam pravo na povrat iako preuzmem robu u prodavnici.
 
Nazad
Vrh Dno