Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

AmilDinsio, Kada si kupio memorijsku karticu? Ne vidim razlog zašto si čekao da prođe "nekoliko dana", sigurno bi ti odmah vratili novac da si tako zatražio. Koliko vremena je prošlo od kupovine "neželjene" kartice i jesi li je otpakovao?
Kupio sam u cetvrtak u pola osam uvece a on je rekao da ce poruciti pa mozda stigne u petak ali sigurno u ponedeljak.To su tih "nekoliko dana"
 
Kupio sam u cetvrtak u pola osam uvece a on je rekao da ce poruciti pa mozda stigne u petak ali sigurno u ponedeljak.To su tih "nekoliko dana"
Ako je reč o prošlom četvrtku, a nisi je otpakovao i imaš fiskalni račun, slobodno danas poseti prodavnicu u kojoj si obavio kupovinu i odmah će ti vratiti novac.
 
Hteo sam da ustedim za postarinu.Vec sam bio u radnji 4 puta se cimam a kad bih ti opisao kakvo je rasulo u radnji ne znaju sta je microSD kartica a kamoli brzina.Te moras da nadjes menadzera treba da se pise zapisnik,za jednu je*enu memorijsku karticu.

Narucis i platis online, a preuzmes u radnji, ja tako uvek radim. A svakako proveris ispravnost robe pre nego sto izadjes, jer je proces reklamacije neispravne robe komplikovaniji i duzi, bez obzira na to da li je kupljena online ili u radnji.
 
Narucis i platis online, a preuzmes u radnji, ja tako uvek radim.

I time si obavio kupovinu u prodavnici, a ne preko interneta. To nije kupovina na daljinu i ne važi rok od 14 dana. :)

Poručiš artikal, stigne na kućnu adresu i to je to.
 
Ako je reč o prošlom četvrtku, a nisi je otpakovao i imaš fiskalni račun, slobodno danas poseti prodavnicu u kojoj si obavio kupovinu i odmah će ti vratiti novac.
Jeste prosli cetvrtak,ja sam mu odmah i rekao da ocu da vratim a on kao naruci cu ponovo pa tad ponesi racun i ovu klasa4.Ljudi se drze za rec a volovi za rogove.
 
Poslednja izmena:
I time si obavio kupovinu u prodavnici, a ne preko interneta. To nije kupovina na daljinu i ne važi rok od 14 dana.

Poručiš artikal, stigne na kućnu adresu i to je to.
Nije tako; čak i kada preuzmeš u radnji, ti si poručio onlajn i dobiješ mejl od njih sa linkom ka obrascu za raskid ugovora u roku od 14 dana. Dakle bitno je da si poručio preko interneta a da li ti je doneo poštar ili si preuzeo u radnji nije bitno.
 
Jeste prosli cetvrtak,ja sam mu odmah i rekao da ocu da vratim a on kao naruci cu ponovo pa tad ponesi racun i ovu klasa4.Ljudi se drze za rec a volovi za rogove.

Ako je nisi otpakovao, slobodno idi danas i vratiće ti novac. Nema tu reči, u ovom slučaju je važna samo politika firme.

Ne, to je kupljeno na daljinu, ali sam biras nacin dostave.
Nije, kupljeno je u prodajnom objektu. Video si šta kupuješ pre plaćanja. Rok za vraćanje od 14 dana za kupovinu na daljinu je napravljen baš iz razloga što u tom slučaju kupuješ na neviđeno i eventualno nisi siguran da ti artikal odgovara.

Edit: I proverio sam ponovo. U tom slučaju ne važi rok od 14 dana, imao si uvid u artikal pre plaćanja.

Takođe:
"Krajnji kupac zakonski može u slučaju poručivanja putem WEB-a vratiti robu u roku od 14 dana od preuzimanja artikla, slanjem robe kurirskom službom."
 
Poslednja izmena:
Vec si platio online, dakle daljinski, dakle nisi nista video.
 
@Corvus Corax nisam mislio na tebe vec na tipa iz radnje koji je rekao ne brini nista samo ponesi racun i zamenicemo a posle se ponaso kao da je pao sa Marsa.
 
Vec si platio online, dakle daljinski, dakle nisi nista video.

Izvini, nisam te razumeo, tek od nedavno je uvedeno online plaćanje. To jeste siva zona, barem meni. Ali, proverih sada i rečeno mi je da ne važi ni u tom slučaju rok od 14 dana, jer si video artikal pre preuzimanja. Ako ti artikal ne odgovara u tom slučaju (platio si karticom preko interneta), novac ti se ubrzo refundira na račun sa koga si ga i platio.

@Corvus Corax nisam mislio na tebe vec na tipa iz radnje koji je rekao ne brini nista samo ponesi racun i zamenicemo a posle se ponaso kao da je pao sa Marsa.

Ma znam da nisi mislio na mene, opušteno. I ja sam samo rekao da u ovom slučaju njegova reč i ne važi, ali važi politika firme, koja kaže da možeš da vratiš artikal u roku od 7 dana u originalnom stanju i vratiće ti novac. Zato ti i kažem, ako je nisi otpakovao, slobodno idi do te prodavnice i vratiće ti novac. :)

Edit: Pardon, sada videh da je ta politika o 7 dana ukinuta pre par meseci. Ali sumnjam da će ti prodavac praviti neki problem kada je već takva situacija.
 
Poslednja izmena:
@Corvus Corax Vazi,neotpakavana je.Ova tri dodatna dana sam cekao jer je devojka sa reklamacija rekla da je ima na stanju pa sam zdravorazumski zkljucio da ce naruciti u radnju pa da zamenim.Ali posto nista nije uradila idem po lovu.
 
@Corvus Corax Vazi,neotpakavana je.Ova tri dodatna dana sam cekao jer je devojka sa reklamacija rekla da je ima na stanju pa sam zdravorazumski zkljucio da ce naruciti u radnju pa da zamenim.Ali posto nista nije uradila idem po lovu.

Slobodno idi po novac. Ima je na stanju, ali u vrlo malim količinama, pa je moguće da postoji neki problem (pogrešno zavedena klasa kartice, na primer). Uzmi novac nazad i u firmi na E poruči Transcend 32GB UHS-I za 250din više i Bog da te vidi. :)
 
Poslednja izmena:
@AmilDinsio
Gde ti na pamet pade Šredingerova jednačina :):):)

A u činjenicu da većina prodavaca ne razlikuju klase kod memorijskih kartica sam se više puta lično uverio. Da li je C4 ili C10 pa ko će sa tim da se smara.
 
Slobodno idi po novac. Ima je na stanju, ali u vrlo malim količinama, pa je moguće da postoji neki problem (pogrešno zavedena klasa kartice, na primer). Uzmi novac nazad i u firmi na E poruči Transcend 32GB UHS-I za 250din više i Bog da te vidi. :)
Trebao sam odmah u firmi na E.Pre godinu dana narucio preko maila konfiguraciju po izboru od 35000 momci sklopili za dz poslali kurirom sa sve racunima garancijama i sve OK.Ovde se cimam za neku smesnu sumu,za nesto sto bi trebalo da bude obicna kupovina proizvoda sa imenom i prezmenom.
 
Firma na E i firma na W su ista firma, tako da ... samo ako u konkretnoj maloprodaji rade manje smotani likovi bolje prodjes...
Ja sam kupio u firmi na W masinu za sudove - sve proslo OK - ali nema garancije u masini... e to je bilo super dopisivanje i dovikivanje i 5 odlazaka u radnju dok nisam dobio istu konacno (i to blanko :))
 
Da se vratim ja sa mojim problemom za koji sam na trenutak mislio da je resen. Skracena verzija Meizu MX5 imao zaklavljeni piksel koji je blinkao stalno pri otkljucavanj, mts prvi put ne uvazi garanciju, kao neosnovana je. Drugi put prihvate i servis kaze da postoji kvar i da ce izvrsiti zamenu displeja. Na moje pitanje da li imam pravo na nov uredjaj posto je telefon jedva star mesec i po dana Telekom mi odgovara da se zamena uredjaja vrsi tek kada ovlasceni servis nije u mogucnosti da resi kvar. Ja kazem ok ajde pristali su da zamene displej. Telefon saljem ponovo na servis , posle dva dana me kontaktiraju i traze mi racun koji jelte nemam jer postoji samo ugovor za telefon. Nista poslajem ja ugovor i oni kazu ok. Od tog trenutka prolazi jos deset dana. Ja rekoh ajde da pozovem da pitam sta je, kad oni kazu pa mi smo to zavrsili i poslali jos 25. marta. A ja sam zvao 5. marta.

Odem do poslovnice i pitam, kazu jok nije stigao telefon. Pozovem opet servis ,kazu daj imei, ja kazem oni kazu poslat 25. marta. Ok poslat telefon ja opet u MTS poslovnicu ,napisu zalbu il sta vec i kazu kontaktiracemo te. Ok kazem ja samo da resimo gde je fon. Zovu juce kazu stigao telefon, odem sinoc do poslovnice uzmem da pregledam telefon i vidim milimetarski trag gde su otvarali telefon na metalnoj lajsni. Al ajde da ne ispadam picajzla veca nego sto jesam kazem da su sve super odradili. Ukljucim telefon radi sve ok na oko i preuzmem telefon. Posto imam sluzbeni telefon i privatni nisam odmah sinoc isprobao telefon vec danas lepo stavio karticu ukljucio sve , instalirao aplikacije odusevio se kako je fino opet imati malo bolji fon.

Sve do trenutka kad nisam uzeo da pozovem suprugu sa svog broja a ne sa sluzbenog telefona. Uzimam telefon trazim kontakte izaberem dial kad ono op ugasi ekran. Ja kao wtf al nema veze obavim razgovor. odaljim telefon kad displej se ne ukljucuje. Ok rekoh ajd mozda nov displej pa da uradim hard reset telefona. Uradim ja hard reset kad ono corak opet isto. Niti pali displej kad odaljim, niti radi auto osvetljenje. Ajd da vidim proximity calibraciju, pokrenem kao nesto krene i op, failed to acomplish.

E sad il su sjebali senzor, il ga nisu ukacili il je kinez displej. Ali najbitnija stvar meni je sta da radim, ne zelim treci put da saljem na servis i da ga opet rasparcavaju. A telefon je uzet 20.1.2016. a od 5. marta je do 6, aprila sve ukupno vec dva puta bio u srervisu. Izvinjavam se na ovoliko teksta al dodje mi i kao mini izduvni ventil.
 
Poslednja izmena:
Ja bih to opet reklamirao, i jos bih insistirao na zameni, jer sad ne radi proximity i senzor osvetljenja. Ko zna sta jos mozda ne radi, kad su ga tako strucno "popravili".
 
Upravo to cu i da uradim. Sutra idem u poslovnicu za ispisanom zalbom. Ne pristajem vise ni na kakve popravke. Moze samo zamena ili raskid ugovora. Jos par njih mi je reklo da u zakonu o zastiti potrosaca nemaju pravo da servisiraju uredjaj koji je mladji od 6 meseci. Ali raspitacu se ujutru kod nekih inspektorki jos malo.
 
Imaju pravo da servisiraju, ali ne bez tvoje saglasnosti - u prvih 6 meseci ti biras da li zelis popravku ili zamenu.
 
Da ali ja kad sam upitao telekom da li imam pravo na zamenu rekli su mi da nemam ako je servis u mogucnosti da otkloni kvar. Znaci to je obmana potrosaca i cista prevara. A ja imam sacuvan i odstampan odgovor i pitanje od njih sa sve datumima. Nisam ja pristao na servis zato sto sam hteo vec zato sto mi nisu ni dali mogucnost izbora. A u tom trenutku ja nisam znao za svoja prava.
 
Da ali ja kad sam upitao telekom da li imam pravo na zamenu rekli su mi da nemam ako je servis u mogucnosti da otkloni kvar. Znaci to je obmana potrosaca i cista prevara. A ja imam sacuvan i odstampan odgovor i pitanje od njih sa sve datumima. Nisam ja pristao na servis zato sto sam hteo vec zato sto mi nisu ni dali mogucnost izbora. A u tom trenutku ja nisam znao za svoja prava.

Pisao sam vec mislim bas u ovoj temi o tome kako je je MTS hteo da mi nov telefon star 10 dana, odnese u popravku na servis (riknuo zvucnik). Kada sam se pobunio I rekao da ne zelim popravku nego samo zamenu za nov, dosao je sef poslovnice i rekao mi, pazi sad, 'da je njihov generalni direktor dao naredbu da se telefoni ne menjaju za nove, vec popravljaju'! Onda sam morao da mu objasnim sta kaze zakon o zastiti potrosaca, i da njegov direktor nije iznad tog zakona nikako. Posle toga sam dobio nov telefon :)
 
Isto tako u Tehnomaniji ne znaju da imaš rok od 14 dana da vratiš proizvod ako si ga kupio preko interneta.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
 
Reklamirao sam graficku kupljenu pre godinu i po, sta da ocekujem tj. na sta moram da pristanem, zamenu za istu, slicnu ili bolju (uz doplatu) ili popravku? Povrat novca ni ne ocekujem posto mislim da to vazi samo za prvih 6 meseci, ali ne bih ni da je ko zna kako popravljaju pa da se kvar ponovo javi za par meseci.
 
Povrat u prvih 6 meseci mozes da zahtevas, ali ne znaci da neces dobiti i nakon 6 meseci ako ne moze da se popravi. Naravno, njihovo pravo uvek ostaje da je zamene za istu ili poprave. Sustinski, to znaci samo da nakon 6meseci izbor resavanja reklamacije prelazi sa tebe na njih.

Ali, naravno, nemaju pravo da te teraju da doplacujes, ili uzmes nesto losije...
 
Ako je izbor samo njihov, onda pretpostavljam da nema sanse za zamenu za neku drugu vec ili popravka ili ista takva samo nova.
 
Pa u principu, oni uglavnom idu ovim redosledom: Popravka (ako je moguce), zamena za isti (ako imaju), zamena za odgovarajuci (npr da ti gigabyte umesto msi graficke), ili predloze neku custom opciju koju ti moras da odobris. Ako nista od toga ne mogu da izvedu, vracaju pare, sta ce drugo.

E sad, u situaciji kada ne mogu da poprave reklamiranu komponentu, mozda i mozes da se dogovoris sa njima za neku opciju koja ti odgovara, ali da, njihova je poslednja rec.
 
Ako je izbor samo njihov, onda pretpostavljam da nema sanse za zamenu za neku drugu vec ili popravka ili ista takva samo nova.
Uf, koji put.... Izbor je tvoj, nije prodavčev. Bez tvoje saglasnosti, ne sme da se popravlja, nema veze da li je 6 meseci ili više. Članovi 52 i 56.
 
Nazad
Vrh Dno