Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Samo vi terajte ljude da budu nekulturni, to ce im bas pomoci. Sta imas da zoves prodavnicu 500puta, kad dok servis ne odradi svoje, niko ti ne moze pomoci.
Ko je rekao da treba da bude nekulturan? Čelični živci i upornost, često kod nas jedino tako mogu ostvariti svoja prava.

bora81 čiji prijatelj ima radnju je potvrdio da lik ide pomenutim APP sistemom...
Па коме онда треба да се обратим када истекне 45 дана.
Po novom zakonu nema više roka od 45 dana. Prodavac ima 2 nedelje da ti odgovori na reklamaciju, a popravku ili zamenu mora da izvrši u "razumnom roku"...
 
Poslednja izmena:
Nadam se da nije frka ako postavim ovde pitanje, doduse ne bas vezano za IT. Kupio sam punjac akumulatora Einell koji je u startu bio neispravan (precutali u prodavnici) Odnesen u servis, kao popravljen i sada puni ali ne radi pokazivac (ampermetar). Opet je odnesen u servis gde mi serviser kaze da punjac radi (to sad znam) ali ampermetar ne radi jer je to ipak najjeftiniji model kaze on. Samo ti puni i ne gledaj na kazaljku....
Sta sad....oni ce da mi vrate poluispravan proizvod, u prodavnici ce verovatno da se prave prosti.....
 
Budi uporniji i traži da ti daju novi, u prodavnici vjerovatno znaju da su po zakonu dužni da ti daju nov ali se prave ludi i idu na "ako prodje prodje".
Traži da ti daju reklamacioni list, ako nemaju ti sam napiši na papiru i predaj im, neka ti potpišu jedan primerak da su primili
 
Zvao sam radnju i razgovarao sa vlasnikom (sreca pa sam radio reklame za njih, pa je sve proslo malo lakse). Kaze on da ako ne radi sve, vracaju pare. Kazem ja fala lepo....
 
Па коме онда треба да се обратим када истекне 45 дана.
Kol centar za zaštitu potrošača 0800-103-104, nema više tih 45 dana, nego razuman rok, tako da ih možeš pozvati da ti daju savet šta da radiš.
 
Kol centar za zaštitu potrošača 0800-103-104, nema više tih 45 dana, nego razuman rok, tako da ih možeš pozvati da ti daju savet šta da radiš.

Звао сам их неколико пута и нико се не јавља или ми се укључи аутомат и обавести не да тренутни позив није могућ.Нема везе послао сам поруку овима у сервису па ћу сутра пробати да зовем поново онај броју.
 
Ja na tom broju nikad nikog nisam dobio a zvao sam mnogo puta. Bas su zastitili potrosace novim zakonom...
 
Zvao sam nekoliko puta i dobio ih, tako da rade, samo je verovatno velika gužva pa treba biti stripljiv i uporan.
 
Nije u pitanju ostvarivanje garancije, ali rekoh da skrenem ljudima paznju/pitam u ovoj temi.

Sestra je kupila slusalice u radnji "Player". U pitanju su Sennheiser CX200 Street II. Nisu joj dali nikakvu garanciju, da citiram: "Znate te slusalice su dosta male, osetljive, na njih ne ide garancija... Samo 2 nedelje ako primetite neki problem odmah."

Ja koliko znam Sennheiser daje 2 godine garancije na svoje proizvode, a po nasem zakonu ne moze da se da manja garancija od 6 meseci jel tako? Tj, koliko mi je poznato, na "dodatnu opremu" (ako su u pitanju telefoni) ide garancija od 6 meseci, a tu spadaju i slusalice. Naravno Sennheiser nisu slusalice koje su dodatna ili zamenska oprema za neki telefon, ali valjda spadaju pod istu kategoriju.
Da je kupila Nokia slusalice bar bi imala i tih 6 meseci, u Nokia shop-u mi rekose da je tolika garancija za originalne slusalice za N8.

Moje pitanje je: koja su moja (tj njena) prava? Tj da li da idem odmah sutra da im se nacestitam mile nove godine ili ipak ne mogu?
Ona ih je kupila iako su joj rekli to za garanciju, jer se devojka smorila. Posto pre 2 dana smo ih zvali da proverimo da li ih imaju na stanju, oni kazu imaju, ona ode posle 1h, da bi se ispostavilo da je neko pogresno narucio robu i da ih zapravo nemaju u radnji.
U tehnomaniji nemaju cx150, a smorila se vise od zivkanja i nemanja slusalica, pa je kupila ove.

Do sada sam imao pozitivno iskustvo sa Player-om, nekoliko puta kupovao, preporucivao ljudima da tamo kupuju... Ovime su dobili veliki minus kod mene :S:
 
Ako je dobila fiskalni, nema potrebe za cimanjem, to je garancija. Ako nije - nemas nikakva prava ali svakako mozes da ides da im malo mamu...
 
^^Pa verovatno, ne znam koliko je na slusalice, ali ne verujem da ce joj priznati 12/24 meseca. Dakle, garancija postoji (zbog samog fiskalnog racuna), e sad da li je 6 ili 12/24 meseci - pitanje je
 
Ima dve godine sa fiskalnim, kao i na sve ostalo.

Posto je zakon skrnavo napisan, ljudi ga skrnavo i tumace, a na kraju niko ne zna sta je prava istina. Za Sennheiser ne znam, ali za Panasonic bubice-slusalice garancija je 6 meseci. To mozete proveriti pozivom Kimtec-a koji je uvoznik.
 
Po zakonu o zaštiti potrošača na svu robu (osim baterije, sijalice, ..... ) je garancija 2 godine. Bitno da postoji dokaz da je roba kupljena u toj prodavnici, zato najbolje fiskalni račun.
 
Sada sam pogledao i meni za cx300 piše 24 meseca garancije.
 
A gde si uzeo cx300?

Nesto su joj pricali kao posto nije uredjaj koji je na struju (?!), isto jedan od razloga zasto ne ide garancija. Mislim se, meni kad su pre par godina davali 2 godine na pilotske sluske neke (zaboravih model), one su isle u struju? ....

Znaci onda je barem 6 meseci, mozda 2 godine, nadam se da nece zatrebati... Ovo "mozda" jeste sto ce se sigurno naci prodavac/uvoznik i reci da slusalice spadaju pod "baterija, sijalica itd...." kategoriju :S:
 
U principu ako ima fiskalni moraju joj menjati u slucaju da se desi nesto hteli to oni ili ne. Cak i Player ima dosta divlje robe pa se trude da ne odgovaraju previse za robu. Slicno sam imao iskustvo kada sam ja kupovao sluske, dali su mi samo fiskalni i kao godinu dana garancije iako znam da idu dve. Senn je poprilicno kvalitetan, nebi trebalo da imas problema pri normalnom koriscenju. Ako otkidas kabl dzaba sve, tu te nikakva garancija ne cupa.
 
A gde si uzeo cx300?

Nesto su joj pricali kao posto nije uredjaj koji je na struju (?!), isto jedan od razloga zasto ne ide garancija. Mislim se, meni kad su pre par godina davali 2 godine na pilotske sluske neke (zaboravih model), one su isle u struju? ....

Znaci onda je barem 6 meseci, mozda 2 godine, nadam se da nece zatrebati... Ovo "mozda" jeste sto ce se sigurno naci prodavac/uvoznik i reci da slusalice spadaju pod "baterija, sijalica itd...." kategoriju :S:

Dule napričali su joj takve gluposti da je to za ne poverovati.. Evo i ja sam dobio 2 godine garancije na ove moje CX150 slušalice uzete u 4audiu.. Dobio sam i garantni list i fiskalni račun..
 
Znaci od sad pa nadalje 4audio.
Ja sam svoje cx150 uzeo u tehnomaniji jer ih tad nisu imali u playeru... Evo napunile su 2 godine i nemam problema.

@sajber
Ma kabl nece otkinuti sigurno, samo ako krenu da gube kontakt negde da moze da ih zameni. Koristi ih normalno, nije terminator za sluske :)
 
Интересује ме то око повраћаја новца, јер сам скоро однео графичку на рекламацију, и сумњам да ће моћи да је поправе. У међувремену, пошто те графичке више нема у продаји, неће моћи да ми дају исту, а ја не желим замену. Да ли могу да тражим повраћај новца у том случају ?
 
Prodavac je u obavezi da ti da istu ili bolju karticu (ne nužno novu ali potpuno ispravnu, pošto ni tvoja nije bila nova kada je crkla) u zamenu, ili ako nema onda novac.
 
Poslednja izmena:
Prodavac je u obavezi da ti da istu ili bolju karticu (ne nužno novu ali potpuno ispravnu, pošto ni tvoja nije bila nova kada je crkla) u zamenu, ili ako nema onda novac.

Sta moze da ti da polovnu stvar? Ovo prvi put cujem, on je kupio novu a oni njemu polovnu?
 
И да је стара недељу дана, и да је недељу дана пред истек гаранције, она ће се гледати као половна карта. Са друге стране, пре 3 године сам однео једну графичку која је била 2 дана пред истек гаранције. нису могли да је поправе, и нудили су ми референтну, тј у класи јачу карту. Ја то нисам хтео, јер та коју су ми нудили није имала активан кулер, већ пасивни. И вратили су ми тамо негде око 4к динара... Контам да имам право, да ако ми опет буду нудили неку коју не желим да ћу моћи да поново тражим новац, јер сам то могао са старим законом.
 
Kupac bira prvo izmedju opravke ili zamene. Ne prodavac. Kupac nije u obavezi da prihvati zamenu, ako opravka ne uspe i obrnuto. Obe strane mogu prvo da predlože kako će da se reši reklamacija, ali suprotna strana ne mora da prihvati. U tom slučaju, jedino ostane da se raskine kupoprodajni ugovor, tj. kupac vraća kupljenu robu, a prodavac vraća ceo iznos sa računa. Ako se vraća manji iznos od onog koji je na računu, to je onda umanjenje cene, što zakon takodje predvidja, ali to je izbor kupca, a ne nametanje rešenja od strane prodavca (da li tada kupac vraća kupljenu robu, nije mi baš jasno - dobija keš, ali ne ceo koji je dao - verovatno samo u slučaju kad uredjaj delimično obavlja funkciju). Dakle, te dve stvari, raskid ugovora i umanjenje cene, nisu jedna ista stvar, već dve različite i to "vraća polovnu kartu, pa treba da dobije i manji iznos" ne pije vodu. Samo treba istrajati u zahtevu.
 
Poslednja izmena:
Аха, значи раскид уговора иде уколико се обе стране не договоре око рекламације. Занима ме онај део око делимичног повраћаја новца, колико је то делимично... контам да постоји неки законом регулисан проценат ?
 
Ne piše u ZZP. U pitanju je član 54. Pretpostavljam da je ostavljeno na tumačenje stranama u sporu. Ako ne mogu da se dogovore, onda bi trebalo da treća, neutralna strana presudi (udruženje potrošača, tržišna inspekcija, sud,...).
 
А да ли то ангажовање тих удружења и трж инспекција, кошта нешто ?
 
Nazad
Vrh Dno