Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Sve je moguce... najgore je sto se nista nije promenilo kada je vreme u pitanju tj moram da cekam izgleda 45 dana.
 
ne. po novom zakonu moras da budes obavesten u roku od 15 dana na koji nacin ce ti biti resena reklamacija a onda to treba da bude zavrseno "u razumnom roku".
 
A "razuman rok" je 45 dana (a i vazi stari zakon, mada ce te verovatno obavestiti u tih 15...)
 
Možda ovo ne spada pod temu o zaštiti potrošača kro praksu, ali da dam doprinos... i nagrdim nemarne i bahate radnike.

U WinWin-u poručim pre 2 meseca neki cpu kuler. Sačekam regularno, niko ništa ne javlja, nema veze, iovako nađem drugi na drugom mestu i to završim, eto... kao prošao slučaj.
Pre 45 dana htedoh da poručim ploču, na sajtu je imaju, u radnji je nemaju. Ok, ajde... bar su nade kratko trajale, a i info sam dobio u roku od 1 dana.
A onda i treći slučaj... Zovem da poručim tastaturu, A4 Tech G800, za bratanca, kao poklon za NG. Imaju SAMO u NS. Ok, poručite je iz NS, dolazim sutra. Odgovor, ne nemojte dok mi Vas ne pozovemo. Ok... pozvali su me malo sutra, a posle 3 dana kad sam otišao prave se ludi i kao nemaju pojma da je neko to poručio. Tačnije, radnik kaže da je to PROPUST ONOGA KO JE RADIO TAJ DAN, pa iz nekog razloga nije uneo u računar podatke da rezerviše tastaturu. Grrrr.... strašno... oki... ajd... ispala još jedna za redom.
I kap koja je prelila čašu... OK, nema A4tech tastature, od kuće odaberem drugu, koje ima na stanju, odem do njih, poručim, naglasim slučaj koji je bio sa prošlom porudžbinom, tražim USMENU potvrdu da je ovaj put sve kako treba, da tastature IMA i da je PORUČENA i da ću je IZVESNO dobiti. Rok je 1 do 2 radna dana. OK. Super. Sedim čekam tast biće dobra kao poklon za Božić umesto NG al nema veze, poklon je poklon.

Danas posle 5 dana me zove neki Nikola i obaveštava onako brzinski kao ortaka iz škole, da nema tastature i to je to, doviđenja.... Čekaj brate mili, pa ko koga ovde mrzi i zbog čega? Pozovem kol centar javi se mislim, Dejan... radnik... tražim nekog nadležnog, nema... ne može da se dobije.... nego ti napiši slučaj pa... ćemo mi da obrišemo bulju sa tim.

UŽAS. Realno, ovo je najviše živaca koštalo, al zato će pare od mene dobiti al za malo. Nikad više.
 
Možda ovo ne spada pod temu o zaštiti potrošača kro praksu, ali da dam doprinos... i nagrdim nemarne i bahate radnike.

U WinWin-u poručim pre 2 meseca neki cpu kuler. Sačekam regularno, niko ništa ne javlja, nema veze, iovako nađem drugi na drugom mestu i to završim, eto... kao prošao slučaj.
Pre 45 dana htedoh da poručim ploču, na sajtu je imaju, u radnji je nemaju. Ok, ajde... bar su nade kratko trajale, a i info sam dobio u roku od 1 dana.
A onda i treći slučaj... Zovem da poručim tastaturu, A4 Tech G800, za bratanca, kao poklon za NG. Imaju SAMO u NS. Ok, poručite je iz NS, dolazim sutra. Odgovor, ne nemojte dok mi Vas ne pozovemo. Ok... pozvali su me malo sutra, a posle 3 dana kad sam otišao prave se ludi i kao nemaju pojma da je neko to poručio. Tačnije, radnik kaže da je to PROPUST ONOGA KO JE RADIO TAJ DAN, pa iz nekog razloga nije uneo u računar podatke da rezerviše tastaturu. Grrrr.... strašno... oki... ajd... ispala još jedna za redom.
I kap koja je prelila čašu... OK, nema A4tech tastature, od kuće odaberem drugu, koje ima na stanju, odem do njih, poručim, naglasim slučaj koji je bio sa prošlom porudžbinom, tražim USMENU potvrdu da je ovaj put sve kako treba, da tastature IMA i da je PORUČENA i da ću je IZVESNO dobiti. Rok je 1 do 2 radna dana. OK. Super. Sedim čekam tast biće dobra kao poklon za Božić umesto NG al nema veze, poklon je poklon.

Danas posle 5 dana me zove neki Nikola i obaveštava onako brzinski kao ortaka iz škole, da nema tastature i to je to, doviđenja.... Čekaj brate mili, pa ko koga ovde mrzi i zbog čega? Pozovem kol centar javi se mislim, Dejan... radnik... tražim nekog nadležnog, nema... ne može da se dobije.... nego ti napiši slučaj pa... ćemo mi da obrišemo bulju sa tim.

UŽAS. Realno, ovo je najviše živaca koštalo, al zato će pare od mene dobiti al za malo. Nikad više.

Mi smo kupili chieftec napajanje au winwin-u...stavili smo u jednu staru masinu...ukljucili smo, bumcakk, napajanje sprzio plocu...idemo mi na reklamaciju, kazem sta je ovo kako mozete tako nesto prodati, valjda morao na atest /taj napajanje je bio lak ko bluberi i bio mi sumnjiv odmah/ pita serviser kao sta se desilo, ja mu kazem ubio plocu..kada on kaze nemoguce to, jer napajanje ima zastitu....dakle, reci nemam za njih, njihovo napajanje nama kosta 25hiljadarka jer morali smo kupiti novu konfiguraciju...majkum i hebem...i dakle, umesto da mi kazu izvinjamo se neznamo kako je to moguce blavla, jos ja sam kriv...u winwin-u nikad u zivotu! Nadam se da neko od njih cita ovo...sve cesce se desavaju neke frke kod njih, al izgleda da to vec nije prvi a plasim se da ni ni zadnji put...
 
Mi smo kupili chieftec napajanje au winwin-u...stavili smo u jednu staru masinu...ukljucili smo, bumcakk, napajanje sprzio plocu...idemo mi na reklamaciju, kazem sta je ovo kako mozete tako nesto prodati, valjda morao na atest /taj napajanje je bio lak ko bluberi i bio mi sumnjiv odmah/ pita serviser kao sta se desilo, ja mu kazem ubio plocu..kada on kaze nemoguce to, jer napajanje ima zastitu....dakle, reci nemam za njih, njihovo napajanje nama kosta 25hiljadarka jer morali smo kupiti novu konfiguraciju...majkum i hebem...i dakle, umesto da mi kazu izvinjamo se neznamo kako je to moguce blavla, jos ja sam kriv...u winwin-u nikad u zivotu! Nadam se da neko od njih cita ovo...sve cesce se desavaju neke frke kod njih, al izgleda da to vec nije prvi a plasim se da ni ni zadnji put...


Pa kad ne kazu ni dovidjenja ljudima koji su kupili dve konfe, nista ne treba da te cudi :rupa:

Iz predostroznosti ja uvek napajanje prvo probam samo, tako sto na ATX konektoru spojim crnu i zelenu zicu i Voltmetrom izmerim napone... Za svaki slucaj :type:
 
Danas sam se cuo sa Emmi-jem, dobio sam finansisko razduzenje za hard koji sam reklamirao 1. decembra pod izgovorom da nemaju odgovarajucu zamenu da mi ponude :p
A da dodjem sa 10.779 din u rukama siguran sam da bi imali Seagate Barracuda® 7200 1TB :d

To vam je definitivni odgovor na raniju raspravu o hardovima i reklamaciji. Poz
 
Danas sam se cuo sa Emmi-jem, dobio sam finansisko razduzenje za hard koji sam reklamirao 1. decembra pod izgovorom da nemaju odgovarajucu zamenu da mi ponude :p
A da dodjem sa 10.779 din u rukama siguran sam da bi imali Seagate Barracuda® 7200 1TB :d

To vam je definitivni odgovor na raniju raspravu o hardovima i reklamaciji. Poz

Zaista bez presedana, ali zar se moglo očekivati drugačije?
Izgleda da se jedino na silu i dreku nešto ponegde završiti...

E zaboravio sam da pohvalim PCPractic... Bratancu crkao monitor 2 nedelje pre istega 36-mesečne garancije. Nisu mogli da poprave, ponude zamenu, isto 19" malo lošiji sa rezolucijom, ali je nov i LED. Mi pristanemo, čekali smo dobrih 45 dana i kad ni taj nisu isporučili preložili su fin.razduženje. E tu je bilo malo ciganisanja, jer sam 4 puta išao i nikako da "knjigovodstveno reše" slučaj, pa smo napravili solomonsko rešenje: doplata 500 din i uzeli 22" Benq koji je bio na akciji. Eto, jeste da sam vremena i živaca malko izgubio, ali je korektno na kraju sve završeno. Najbitnije je kez od uva do uva klincu kad je video nov monitor :))))
 
Čekaj, a šta je tu loše?

Isto kao što se svi bune i sa punim pravom očekuju PUN iznos sa fiskalnog kad im rikne grafička posle 2 godine, iako ona credi realno duplo manje, sada ne valja pun iznos sa fiskalnog, jer je HDD sada skuplji?

Ko će narodu ugoditi ..... :) :)
 
Nekad je važilo po zakonu da se isplati iznos u visini cene robe na dan vraćanja. Od 01.01. 2011. to više ne važi, nego iznos sa fiskalnog, pa koliko god da roba vredi na taj dan.
 
Isto kao što se svi bune i sa punim pravom očekuju PUN iznos sa fiskalnog kad im rikne grafička posle 2 godine, iako ona credi realno duplo manje, sada ne valja pun iznos sa fiskalnog, jer je HDD sada skuplji?

Ljudi se bune jer su u pravu! Ti dokaži da nisu...

Poenta:
Odeš i kupiš nešto zbog nečega.
To nešto je u toj klasi kada si ga kupovao novog. Nije izdržalo garanciju koju nisi ti kao kupac iznudio nego su je "oni" ponudili kako bi ti otišao baš po to i napravio promet / profit...
To nešto nije izdržalo. Kupac je kriv što to nešto nije izdržalo jer ga je on "eksploatisao"? Daj molim te... :)
Najmanje što kupac može da očekuje je isto to za šta je dao pare. Ako nema istog toga onda je u starom zakonu bilo propisano figurativno je izgledalo ovako "ponuda prodavca pa ako se kupcu ne svidi jer nije u istoj klasi / istih karakteristika / istog dizajna i ko zna šta još zbog čega se neko odlučio da da pare na nešto, onda ide vraćanje para onoliko koliko je taj kupac dao" kako bi mogao da ode na drugo mesto i kupi ono što mu odgovara - u toj klasi u kojoj je hteo...
 
Poslednja izmena:
@magicMaster

problem je u dvostrukim standardima,ono sto su njemu ponudli iz prve tako velikodusno (isplatu sa fixalnog) ,u bilo kojem drugom slucaju bi bila zadnja opcija,ponuda identicnog HW, ponuda slicnog HW u toj klasi i na kraju isplata istog HW dal po ceni sa fixalnog ili nekoj njihovoj kad su ga imali poslednji put na stanju.

Stvarno ne razumem zasto mu nisu ponudili slican HDD u toj klasi,nije da bi doticna firma morala iz svog dzepa da plati trenutnu razliku u ceni.
 
Upravo kako je Everton rekao...

Oni IMAJU na stanju HDD istih karakteristika ali NEĆE da daju, jer biraju za SEBE povoljniju varjantu.

To bi bilo jednako samo sledećoj situaciji:
Posle 2 god rikne grafička i oni kažu: gospodine, imamo istu takvu grafičku kartu, ali Vam je nećemo dati, nego Vam vratiti 19.000 dinara a vi je kupite kod nas za 10.000 dinara novu i zadržite za sebe razliku.
Dakle IMAJU a neće da izdaju.

Razumeš?
 
@magicMaster

problem je u dvostrukim standardima,ono sto su njemu ponudli iz prve tako velikodusno (isplatu sa fixalnog) ,u bilo kojem drugom slucaju bi bila zadnja opcija,ponuda identicnog HW, ponuda slicnog HW u toj klasi i na kraju isplata istog HW dal po ceni sa fixalnog ili nekoj njihovoj kad su ga imali poslednji put na stanju.

Stvarno ne razumem zasto mu nisu ponudili slican HDD u toj klasi,nije da bi doticna firma morala iz svog dzepa da plati trenutnu razliku u ceni.

Da, i otvoriće firmu zarad koristi kupaca a ne svoje. Kao što i vi idete na posao/školu/fakultet samo da bi drugi bili što zadovoljniji.
Ne zamerite na tonu, zaista se ne rugam. Trgovinom se ljudi bave da bi zaradili za sebe, ne za opšte dobro. Slažem se da ima mnogo otvorenih moralnih pitanja ali trenutno svet tako funkcioniše. Izmene su potrebne ali to nije tema.
Ne znam da li neko od nezadovoljnih korisnika zaista održi stav/obećanje da neće kupovati kod "te i te firme". Čini mi se da nam je pamćenje svima mnogo kraće nego što bismo voleli da priznamo, u protivnom neke firme bi ostale bez kupaca.

Čini mi se da je tema primena zakona o zaštiti potrošača u praksi. Jedino što sam ja zaključio čitajući svih osamdesetak strana je da je zakon mnogo lošiji po korisnika nego prethodni ali to smo znali i na početku.
 
Ne mogu da kazem da sam se ijednog trenutka iznenadio sto sam dobio finansisko razduzenje jer je razlika 4.800din sada. Da je neke pravde ponudili bi mi nesto u zamenu prvo. Samo mi nije jasno kako ocekuju da kupujem bilo sta sledeci put ako znam da ce preko njih ici?! Jes da sam ja za njih statisticka greska ali u trgovini niko nebi smeo da navlaci gnev kupaca na svoj vrat. Zakon je nazalost takav kakav je, sada stvarno potrosac neka kome ni da se zali i sva zastita potrosaca je samo prividna u praksi ne funkcionise nikako!

Meni je letos bio mnogo zanimljiviji slucaj sa Gigatronom na koje sam bio besan kao ris zbog zavlacenja oko graficke ali oni su mi isto dali finansisko razduzenje za graficku koju sam koristio 1.5 god. Reklamirao sam 5850 i do poslednjeg dana nisu mi nista ponudili u zamenu. Da su mi do 15-og dana ponudili 6870 ja bih rado pristao, bila bi fer zamena skroz. Nije sporija karta, nema dugog cekanja. Ali ne, morao sam da cekam preko 40 dana i na kraju dobijem pare sa kojom sam kupio najskuplju 6950 koju sam nasao za te pare. Nije mi jasno kako ali prvo su ponudili za mene najbolje resenje. E to je bilo iznenadjenje!
 
Oni IMAJU na stanju HDD istih karakteristika ali NEĆE da daju, jer biraju za SEBE povoljniju varjantu.

А шта би ти урадио? Поклонио би неком 4800 динара?
 
Prodavac/uvoznik reklamira HDD jer je crko, dobija isti takav (ili slican) od proizvodjaca - nije na minusu sem mozda slanja/prevoza HDDa. Moze samo da bude na plusu kada kupac bude zadovoljan, jer ce se takav kupac zbog dobrog iskustva opet vratiti i kupiti u toj radnji. Ovako je izgubio kupca, i oduzeo mu komponentu (tj tih 4800din koje ti mislis da su poklon).

A sto hoce sad da zaradi prljavo jer mu je tako isplativije, to je veoma tuzno. Taj HDD sto ce dobiti od proizvodjaca nije njegov vec kupcev, koji kupac naravno nikad nece dobiti. Znaci ne poklanja tu prodavac nista kupcu, vec krade od kupca.
Ali me to apsolutno ne iznenadjuje u Srbiji. Pogotovo me ne iznenadjuje sto svi smatraju da je takvo ponasanje normalno, jednostavno ljudi ne znaju za bolje :)
Pogotovo u ovo gadno vreme kad su svi u nekim dugovima i minusu, samo gledaju kako da se izvade iz gov**a.
Ja opet ne opravdavam takve odluke, jer sam ostajao veran kupac radnjama sa kojima sam imao dobra iskustva, iako nisu najjeftiniji na trzistu.

Sto bi neki rekli kad se kupuje nov auto, da se ne kupuje auto vec usluga. Sta mi vredi najbolji auto kad ce svaki odlazak u servis da mi presedne. Slicno i ovde vazi, samo je tuzno sto nema prevelike razlike koga god izaberete.
 
Upravo sam to i pisao juce ali je prsao forum... Uvoznik ne poklanja nikome nista vec otima od kupca 4800dinara! U krajnjem slucaju zarada im je vise nego ok da mogu i pokriti taj zamisljeni minus na mozda par desetina crknutih diskova. Naravno tog minusa nema, u pitanju je otimacina. Ali kao uvozniku im se apsolutno moze da budu bahati jer ja kad odem nadrkan otici cu u maloprodaju da se dernjam na ljude koje nemaju veze s tim.

Mislim da niko u trgovini ne sme da navlaci gnev kupca na svoj vrat. Jeste, ja sam za Alti statisticka greska ali ako budem ikako mogao da biram necu kupovati ista sto ima veze s njima. Zbog toga ova tema i postoji. Jos uvek nisam otisao po te pare, necu ni ici skoro ali raspitacu se bas kakva su prava kupca u ovom slucaju. Pisacu ovde kako se odvija situacija.
 
Upravo sam to hteo da kazem, tih 4800din maltene kradu. Aj javi sta je bilo bas me zanima.
E sad da li imaju minus i kako mogu da ga pokriju mislim da je totalno nebitno. Kriza ili lose poslovanje ne bi smelo da ima veze sa ostvarivanjem garancije. Nazalost to nema veze sa realnoscu, ali ovo je Srbija.

I moje neko generalno subjektivno misljenje.
Ja kao kupac najvise ocekujem funkcionalni proizvod, bas me briga po kom zakonu i kojim pravilima naknade/isplate sam kupovao. Ako imam garanciju od XX godina, zelim da tih XX godina imam funkcionalan uredjaj. Licno da se pitam ukinuo bih isplatu novca, samo zamena za istu ili slicnu komponentu. Makar i polovnu a ispravnu, meni svejedno, samo da radi... Ali ne znam da li moze uopste kao zamena da se ponudi polovna komponenta.
 
Ne ne ne, onda bi samo nudili polovne komponente ljudima. U Srbiji se ide u krajnost uvek. Ovo sa hardovima je bas specificna situacija koja se jako retko dogadja. Kradja je kada ne znas da si pokraden u tom trenutku, ovo je otimacina. Znas da ti otimaju ali ne i kako da se odbranis :d
 
Prodavac/uvoznik reklamira HDD jer je crko, dobija isti takav (ili slican) od proizvodjaca - nije na minusu sem mozda slanja/prevoza HDDa. Moze samo da bude na plusu kada kupac bude zadovoljan, jer ce se takav kupac zbog dobrog iskustva opet vratiti i kupiti u toj radnji. Ovako je izgubio kupca, i oduzeo mu komponentu (tj tih 4800din koje ti mislis da su poklon).
.
Ako nekog zanima...
Ogromna većina distributerskih ugovora podrazumeva finansijsko razduženje po ceni u koju je uračunato umanjenje zbog amortizacije. Naš zakon to ne poznaje ali sem za relativno sitne stvari tipa ram i usb flash distributer ne dobija zamenu komad za komad. Ima još vrsta ugovora ali da ne smaram. Pogotovo je važno da se (za neke vrste uređaja) neispravne komponente uopšte i ne šalju napolje jer je u tom slučaju prevoz/logistika skuplji od popravke pa to dodatno komplikuje priču.
Uglavnom, distributer u jako malo slučajeva dobija zamenu komad za komad.
 
Pozdrav!
Nakon čitanja teme, zamoliću vas za savjet i pojašnjenje:
- Rođak je 17.01. (utorak) u W..W.. u BG, pazario gotovu konfiguraciju. Juče (18.01.) mu je dolazio poznanik da instalira sistem. Pri pokušaju instalacije utvrdio je da mu PS/2 ne radi (dvije ispravne tastature koje uredno rade na drugom kompu, novi računar ne prepoznaje). S obzirom da nisu pri ruci imali USB tastaturu nisu ni podigli sistem. Kontaktirao je prodavnicu i prodavac mu je savjetovao da komp odmah nosi u servis "jer je bolje da ga ne donosi nazad u prodavnicu, pošto bi potrajalo 15 dana da ga oni pošalju u servis". Nije ponuđena opcija zamjene ove neispravne konfiguracije ispravnom..
Da li ima osnove da se insistira na zamjeni ove konfiguracije ispravnom, bez odlaska u servis?
Da li zakon pravi bilo kakvu razliku između reklamacije proizvoda kupljenog danas i kupljenog prije npr. 5 mjeseci? (postoji li drugačije tretiranje neispravnosti tek kupljenog proizvoda, neko "zatečeno stanje neispravnosti" - ukoliko nije bilo mogućnosti da se takav komp testira na licu mjesta, pri preuzimanju)
Da li u slučaju insistiranja na zamjeni proizvoda novim, ispravnim, prodavac zadržava pravo da o tome odlučuje pomenutih 15 dana i da se onda izjasni? Postoji li propisan rok za zamjenu proizvoda drugim, nakon pozitivnog izjašnjavanja prodavca?
(na osnovu vaših iskustava i tumačenja zakona čini se da je besmisleno pominjanje tržišne inspekcije uopšte u prvih 15 dana po reklamaciji proizvoda)
Smatrate li uopšte da je ovo fer ponašanje prodavca? (čak i ako je u skladu sa zakonom)
Da li je slanje reklamacije e-mailom sa pravne strane validno tj. kada počinje teći rok od 15 dana za izjašnjavanje prodavca? (pretpostavljam da telefonski razgovor sa prodavnicom nema pravnu važnost).
Pošto rođaka upućuju direktno u servis, da li će rok od 15 dana za izjašnjavanje prodavca teći od dana predaje kompa u servis?

Nakon (površnog) čitanja postova od 01.01.2011. stvarno mi se čini da novi zakon ne donosi neku posebno veću zaštitu potrošaču (kada je reklamacija u pitanju). Prodavac se može držati odredbi zakona a da opet ispadne nekorektan prema kupcu. Ne znam kako drugačije nazvati pojavu da kupite nešto što odmah ne radi kako je predviđeno da radi i da odmah započinjete turneju po servisima sa brojanjem zakonskih dana roka za odgovor na reklamaciju - a pri tom ste uredno dali 1.5 ili 2 plate za tu "stvarčicu"...
Možda sve i prođe neočekivano lako i dobro, ali je početak obeshrabrujući.
Unaprijed hvala na savjetima i mišljenjima.
 
Poslednja izmena:
Ovo je lista proizvođača i trgovaca koji su tri i više puta odbili da izađu u susret opravdanoj reklamaciji potrošača i organizaciji potrošača. Jedini kriterijum dolaska na Crnu listu je nepoštovanje obaveza predviđenih Zakonom.

http://www.potrosac.info/crna-lista/

E sad, lista je verovatno nepotpuna, ali je i dalje informativna.
 
To je tvoja greska, tj. tvog rodjaka. Trebao je odmah lepo s kompom u prodavnicu i da trazi drugu konfiguraciju ili pare. Imate rok 7 dana da vratite to. Oni su rodjaka uputili u servis, on je pristao na to. Ako nije predat servisu mozete ga vratiti jos uvek.

Naravoucenije: Ne trazite savet od prodavca ;)
 
po 100-ti put, tih 7 dana ne postoje u zakonu. Ako se nešto menjalo dobro bi bilo da se citira taj član zakona.
 
Juče smo otišli do servisa (Viline vode), kako je i preporučeno, neki OK ljudi tamo, prikopčali, probali i konstatovali da tastatura kupljena u WxxWxx ne radi a da je komp OK. Tvrdnju su dokazali kopčajući svoju PS/2 tastaturu na koju je komp reagovao na on "Press any key to continue..." ekranu. Na kupljenu tastaturu nije reagovao niti ovaj rođakov komp niti drugi komp u servisu. Serviseri napisali potvrdu da je tastatura neispravna, vratili stickere na kućište i pozdravili se u miru i ljubavi. Za ponašanje servisera imam samo riječ pohvale - jednostavno, brzo, sa svim potvrdama i nalozima...
(nemojte me pitati kako tastature koje inače rade nisu radile kada je rođak podizao sistem onog prvog dana - možda su čupali PS/2 tastaturu a nisu restartovali komp nakon toga...)
Nakon toga je rođak zamijenio tastaturu u prodavnici, za isti takav model.
Drugi dio priče je OFFTOPIC - Otišli smo do mene - pokrenuo sam mu instalaciju Win7 (komp reaguje na space i "Press any key.."), ali kada dođe do ekrana kada pravite particije i određujete im veličinu, komp nije reagovao na unos broja preko tastature, na backspace itd. :-D Malo sam izgubio strpljenje, pa sam ukopčao moju USB tastaturu i završio sve što je bilo potrebno. Na rođaku je sada da isprobava druge tastature, mijenja onu za neki drugi model itd...(ili da utvrđuje da li sa PS/2 stvarno nešto nekako čudno nije u redu)
@[SAJ]ber Kurajber - ovako ispada da je zaista bolje što nije bilo neke nagle reakcije sa upadom u prodavnicu i insistiranje na zamjeni - pošto je i dalje nejasno koji problem postoji sa kompom (i da li postoji problem sa kompom). Mnogo mi je bitnije da znam da li, po zakonu potpuno novu stvar (koja izgleda kao da ima neki defekt, ili ne radi kako je očekivano) mogu u roku koji pominješ (7 dana) da vratim u prodavnicu u koju je kupljena (ne govorim o online - kupovini. Za nju ste već elaborirali da imam 14 dana da je vratim). Da li je tih 7 dana rok koji poštuje WxxWxx ili je obavezujući za sve prodavce? Postoji li u zakonu navedeno tih 7 dana?
Hvala!

@Joker - predugo sam pisao odgovor, pa si me preduhitrio sa pitanjima o pomenutih "7 dana" koje je [SAJ]ber Kurajber naveo
 
Poslednja izmena:
po 100-ti put, tih 7 dana ne postoje u zakonu. Ako se nešto menjalo dobro bi bilo da se citira taj član zakona.
Nije u zakonu, FailFail to ima istaknuto u svakoj prodavnici i u tom slučaju se ta izjava smatra obavezujućim za prodavca (pošto daje veća prava kupcu od minimalnih, tj. onih definisanih zakonom)
 
Da li pišu i uslovi pod kojim se to može ostvariti, ili je to izostavljeno ? I pošto je ovde reč o neispravnom (bar se tako tvrdi) tih 7 dana ne važi , nego samo za robu koja je ispravna a kupac nije zadovoljan sa njom.
 
http://winwin.rs/placanje-pogodnosti.4.html Ovde piše malo opširnije. Medjutim, kad udješ u njihovu prodavnicu (tj. tako je bilo proletos), na običnom A4 papiru je odštampano da kupljeni proizvod može da se zameni u roku od 7 dana i to je sve. Ovi uslovi, koji pišu na sajtu, nigde nisu bili istaknuti ili bar nisu bili istaknuti zajedno sa obaveštenjem o mogućnosti vraćanja (ja ih nisam video u prodavnici).
 
Nazad
Vrh Dno