Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Sta raditi, koju posluku porati? Ja sam ubedjen da je ABCD otvarajuci ovu temu sada vec daleke 2007. godine imao u vidu bas probleme sa cipsem i sosevima.
 
Ja sam jednom platio 70 evra i nije trajalo pola sata kao sto mi je obecano vec mnogo manje, jel mogu ja da ih tuzim ? :p
Mislim ljudi nemojmo ovde o sosevima i hrani. Ipak je ovo IT forum.
 
zna li neko da li je prodavac duzan da isporuci robu porucenu online? cenio bih da bude potkrepljeno konkretnim delom zakona...
hvala

Jesi platio robu? Ako nisi niko nije nista duzan.
 
Samo da pohvalim WW radnju i asus reklamacija crknutog hdd-a na ASUS X54HR sa sve zamenom za potpuno novi trajala je oko 15tak dana :)
 
Ja sam jednom platio 70 evra i nije trajalo pola sata kao sto mi je obecano vec mnogo manje, jel mogu ja da ih tuzim ? :p
Mislim ljudi nemojmo ovde o sosevima i hrani. Ipak je ovo IT forum.

Tu si iskljucivo sam krivac, il si trebao da znas " empirijski " da nisi u stanju da trajes duze od 15 :d i da trazis eventualno 2 x 15 minuta uz klauzulu " dace bog " :p
 
Da li je neko upoznat sa načinom rešavanja garancije na Panasonic plazma televizore kupljene u Mađarskoj?

Kupio sam TV, imam Pan European garanciju, televizor mi je na popravci skoro 45 dana u BG E*ektroniku... Interesuje me, šta se dešava ako mi ga ne poprave u roku od 45 dana?
Ko je obavezan da mi vrati pare (ili da mi obezbedi novi TV) - servis, neki lokalni Panasonic zastupnik, ili firma u Mađarskoj gde je kupljen?

Ljudi da vas obavestim o razvoju događaja... Posle dva meseca zvanja i slanja mailova, konačno sam dobio novi televizor.
Već sam bio pomislio da će pokušati nešto da izvrdaju (strahovao sam jer uz televizor iz Mađarske nisam dobio originalni (fiskalni) račun, već samo fotokopiju A4 računa - pretpostavljam za povraćaj mađarskog PDV-a)... Ali sve se dobro završilo!

Pošto televizor nije popravljen u roku od 45 dana, BG Elektronik je pokrenuo postupak zamene i posle malo natezanja...(nisam siguran od čije strane), i dve nedelje čekanja, zvali su me iz Roaming-a da dođem da podignem novi televizor.
Pošto nisu imali da mi daju isti model (TX-P50U30E), dobio sam TX-P50UT50E - Nije loše!

Suma sumare: Panasonic Pan-European garancija lepo (ali sporo) funkcioniše i kod nas!
 
Možda je negde i bilo ali ja ne mogu da nađem...

Dakle, sin je kupio slušalice Sennheiser hd 205 u Playery u novembru mesecu 2011. Dobio je fisklni račun ali bez garantnog lista. Slušalice su se pokvarile ( glasovi se čuju kao u daljini ) nema vidljivog fizičkog oštećenja. Sin zvao prodavnicu gde je kupio, rečeno mu je da ne daju garanciju na uređaje koji nemaju kabl za struju, uz komentar da mora da je kabl nasilno iščupan.
Kakvo je vaše mišljenje....šta nam je činiti..tj. da li može da se ostvari neka popravka ili zamena istih....
 
Znaci ne daju garanciju na pasivne zvucnike? :p Najgora solucija je da sin zove... najbolje ti da odes i da reklamiras to. Slusalice podlezu min. garanciji od 2 godine sa fiskalnim, ali ako insistiraju da je kabl iscupan onda ne znam sta bi ti tu mogao da radis. Samo ne znam kako su to zakljucili preko telefona?!? Takodje mi je cudno sto se Player ciganise oko ovako jeftinih slusalica.
 
Možda je negde i bilo ali ja ne mogu da nađem...

Dakle, sin je kupio slušalice Sennheiser hd 205 u Playery u novembru mesecu 2011. Dobio je fisklni račun ali bez garantnog lista. Slušalice su se pokvarile ( glasovi se čuju kao u daljini ) nema vidljivog fizičkog oštećenja. Sin zvao prodavnicu gde je kupio, rečeno mu je da ne daju garanciju na uređaje koji nemaju kabl za struju, uz komentar da mora da je kabl nasilno iščupan.
Kakvo je vaše mišljenje....šta nam je činiti..tj. da li može da se ostvari neka popravka ili zamena istih....

Ne mogu da ne daju garanciju, pošto je po zakonu garancija na SVE što je kupljeno (a nije hleb, mleko, gaće i sl.) 2 godine, uz fiskalni račun, ne mora da se poseduje garantni list.
A komentar je više nego *****an, zato što mi nije jasno šta je pisac hteo da kaže?
Šta znači "nasilno iščupan" i otkud on zna preko telefona da je tako? Nije valjda da je 100% siguran da nema šanse da se nešto što oni prodaju i pokvari. Sve se kvari, a posebno nešto što danas spada u consumer electronics.
Ni bilo koji miš nema kabl za struju, pa na Logitech-ove miševe ide garancija od 2 godine, a na neke i više.
Ako je kabl precvikan, tu stvarno nema pomoći, pošto je u pitanju fizičko oštećenje, ali i tu je pitanje kako dokazati da li je u pitanju fabrička greška (dešava se) ili je sin malo jače povukao sluške, pa je načeo kabl.
U svakom slučaju, pravac Player i kreni u natezanje.
 
Slušalice a i kabl izgledaju kao novi, ništa nije iščupano......znači nema nikakvog fizičkog oštećenja.....Kutija od slušalica takođe neoštećena ( što je manje bitno )...
Naravno da ću ja da idem, samo sam hteo da proverim kakva su mi prava.....I meni je smešno da Player pravi problem oko tako smešne cifre, ali me je izuzetno iziritirala " telefonska detekcija " kvara....i objašnjenje o kablu za struju....
Nisam konfliktan tip, ali sam sada vrlo raspoložen da im dovedem tržišnu....
 
Poslednja izmena:
Samo ti otiđi ne obazirući se na to što su ti rekli preko telefona nego sa namerom da završiš svoj posao. Ne moraš da budeš drzak ali dovoljno je da se tamo pojaviš odlučan.
 
I pismeno podneš reklamaciju u dva primerka koji će jedan oni zadržati a drugi ostaje tebi koji će oni overiti da su primili naravno sa datumom prijema.
 
Narucio sam posiljku od emmi-ja,
na njihovom sjtu napisali su da imam pravo da pregledam posiljku i da se uverim da je sve citavo i neosteceno, kao i da je to ta roba koju sam narucio,
medjutim kad mi je doneo kurir nije hteo da otvorim i da pogledam, "on urucuje posiljku i njega ne zanima nista",
Zanima me jel pise nesto u zakonu o tome na sta mogu da se pozovem, imam pravo da proverim posiljku ili ne? ne zelim svaki put da se raspravljam sa kurirom i slusam njegove izgovore, i ne zelim da uzmem posiljku a da ne znam da li je unutra sve citavo.
Samo da dodam da sam bez obzira na to sto nije hteo da mi dozvoli prvo otvorio kutiju i uverio se da je ploca unutra OK pa sam tek onda potpisao papire.
 
Ne verujem da to postoji u zakonu :D
To ti je jedina ispravna metoda, sve zavisi od kurira do kurira.
 
fazon je sto te on tera da prvo potpises da je roba-paket neostecen pa ti je tek onda uruci...i tesko da ce dozvoliti da se prvo pregleda pa da se tek potpise to i plati...
 
да, али имаш право да га задржиш и пред њим отвориш све, да саставите записник ако нешто није како треба, да не би било рекла-казала
 
npr. kad sam kupovao TV od jedne firme (da ne reklamiram) doneli su mi u stan, otvorili preda mnom da je to taj TV, da su tu svi kablovi, da panel nije ogreban i onda potpisem i sve OK,
a ovaj koji mi je doneo od emmi-ja trazi da potpisem pa onda uzmi kutiju "bas me briga", sta ako je njemu ta kutija negde ispala pa se razbilo nesto unutra ili je mogao da je otvori i da uzme nesto iz nje i da je ponovo zalepi trakom.
 
Kao sto rekoh, sve zavisi od kurira do kurira i od kurirske sluzbe do kurirske sluzbe...
 
Ne moze kupac da zavisi od "dobre volje" kurira.
Ovo sam sad nasao na emmi sajtu: "Ukoliko kurir neće da sačeka da primalac otvori i pregleda paket, primalac ima puno pravo da paken ne preuzme. Nakon toga potrebno je samo da se odmah (najkasnije sutradan) obrati Emmi online shopu i izloži problem."
http://www.emmi.rs/informacije_-_ka...,_garancije/nacin_i_troskovi_isporuke.16.html

Prvi put kad sam narucio od emmi-ja sve je bilo OK, pogledao sam prvo paket, otvorio i onda platio i potpisao.
Sad je dosao neki drugi i poceo da prica nebuloze i gluposti,
isto kad sam ga pitao kako se zove nije nista odgovorio,
kao sto sam rekao otvorio sam paket bez obzira na njegova naklapanja,
to se desilo danas 17. avgust 2012.
sledeci put pozvacu se na ovo sto pise na sajtu ako se ponovo pojavi i pocne sa istim glupostima, necu mu potpisati, neka vrati paket.
 
Citam ovaj topic, a i verziju zakona koju sam izguglao i nista mi nije jasno

... shodno novom zakonu o zastiti potrosaca ako ne bude zadovoljna proizvodom moze da ga vrati u roku od 15 dana od dana kupovine bez ikakvog obrazlozenja...
Kupio sam juce ADSL modem/ruter i nikako ne mogu da ga povezem na internet. Kucnu mrezu od 3 racunara prepoznaje. Iako se radnik u prodavnici svim silama trudi da me ubedi da je to do mene i da je "uredjaj 99% ispravan", druga dva uredjaja te vrste (ali drugih proizvodjaca) koje imam i licno sam ih podesavao, rade lepo. Recimo da jeste ispravan (u sta stvarno sumnjam), imam li ja pravo u tom slucaju po zakonu o "zastiti potrosaca" da ga vratim i trazim novac nazad ?
 
Shodno Zakonu koji si izgugalo, a koji je na snazi, to vraćanje u roku od 15 dana od dana kupovine važi isključivo za robu koja je kupljena na daljinu, van službenih prostorija prodavca. Ako si išao u prodavnicu i kupio na licu mesta, nema ništa od toga.
Medjutim, pošto si napisao da ne funkcioniše onako kako bi trebalo (a pretpostaviću da si temeljito pokušao sve načine), onda imaš puno pravo na reklamaciju neispravnog uredjaja. Prvo možeš da biraš izmedju popravke ili zamene, ako ne uspe to što si izabrao, možeš da tražiš raskid ugovora (praktično povraćaj novca) ili smanjenje plaćenog iznosa. Sve ovo piše u Zakonu.
 
U pitanju je mizerna suma od 1700 dinara, ali ne zelim da im poklonim ni paru ... (mada sam vec istrosio pola od toga na telefonske razgovore sa centralom firme i servisom, a i gorivo nije za zanemarivanje). Radnik u prodavnici mi je rekao da zovem direktora u ponedeljak, pa sta on odluci.

Stvarno, ako me ispale/ignorisu, imam li osnova da zovem trzisnu inspekciju - "Odsek za rešavanje prijava građana" iz uvodnog posta a da ne ispadnem smesan ? Znam da u ovoj zemlji kradja ispod 200 evra se i ne racuna kao kriminal.
 
Citam ovaj topic, a i verziju zakona koju sam izguglao i nista mi nije jasno


Kupio sam juce ADSL modem/ruter i nikako ne mogu da ga povezem na internet. Kucnu mrezu od 3 racunara prepoznaje. Iako se radnik u prodavnici svim silama trudi da me ubedi da je to do mene i da je "uredjaj 99% ispravan", druga dva uredjaja te vrste (ali drugih proizvodjaca) koje imam i licno sam ih podesavao, rade lepo. Recimo da jeste ispravan (u sta stvarno sumnjam), imam li ja pravo u tom slucaju po zakonu o "zastiti potrosaca" da ga vratim i trazim novac nazad ?

Koji ruter si kupio, daj tacan model i detaljne oznake, takodje da li si Annex A (obicna pots linija) ili Annex B korisnik (ISDN korisnik).

Ako ti je ruter predvidjen za tvoj tip konekcije i ako imas sigurno ispravan ADSL spliter( spliter predvidjen za taj tip linije), i ako si u wan settings za pppoe uneo pravilne podatke, potreban je soft reset posle unosa, udji u log od rutera i izbaci nam podatke da vidimo zasto se ruter ne kaci na adsl liniju i zasto ne ostvaruje pppoe.
 
Koji ruter si kupio, daj tacan model i detaljne oznake, takodje da li si Annex A (obicna pots linija) ili Annex B korisnik (ISDN korisnik).

Ako ti je ruter predvidjen za tvoj tip konekcije i ako imas sigurno ispravan ADSL spliter( spliter predvidjen za taj tip linije), i ako si u wan settings za pppoe uneo pravilne podatke, potreban je soft reset posle unosa, udji u log od rutera i izbaci nam podatke da vidimo zasto se ruter ne kaci na adsl liniju i zasto ne ostvaruje pppoe.
U pitanju je Netgear dg834b (znaci annex b) ... otvoricu temu na podforumu "Mrežna oprema"
 
Kada neko prevari tako što ne uplati dogovorenu sumu u dogovorenom roku, šta su opcije? Čuo sam da policija neće da se bakće sa prekršajnim procesuiranjem ispod određene sume i da ispadne skuplja tužba nego "vajda" tj da na kraju "vajde" uopšte i ne bude zbog nemogućnosti naplaćivanja???
Jel ima neko neka iskustva ili makar smernice ali utemeljene? Googlam ali ne pomaže... :(

Unapred zahvalan!
 
Vrh Dno