Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Jel moze mala pomoc, ako neko zna.
Mlatim sa za klime, tj garanciju.
Elem, kupio 2 komada, problem sa njima.
Preko vibera se odmah posle montaze zalio direktoru prodavca, koji je bio u fazonu ma to ti je top itd.
Na posletku poslao servisere, koji se nisu najavili, a kada su dosli du pregledali da li je instalirano po PS i izmerili samo temperaturu izduva, iako sam se ja zalio na vise stvari.
Nisu mi dali ni kopiju servisnog zapisnika, a direktor prodavca je bio u fazonu, tuzi me.
Onda sam potegao dalje pricu, pa se preko imejl adrese sa zvanicnog sajta obratio (hrvatima kako ispada) i do iznemoglosti im objasnjavao probleme, gde su na kraju rekli da mogu da mi vrate novac za klime, ali ne i za ugradnju.
prodavac je bio ukljucen sve vreme i nije se oglasavao.
Na kraju su poslali servisere, koji su mi vratili novac u kesu, dali potvrdu da su preuzli uredjaje i odneli iste.
Natezemo se oko novca za ugradnju, gde se ja pozivam na clan 59. novog, tj.clan 60 starog Zakona o zastiti prava potrosaca, gde pise:
-Oštećeni ima pravo na naknadu štete ako dokaže da je pretrpeo štetu, da je proizvod imao nedostatak i da postoji uzročna veza između tog nedostatka i prouzrokovane štete.
Dakle, pozivam se na materijalnu stetu koju sam pretrpeo usaled koriscenja njihovih uredjaja koji nisu saobrazni, a koje su oni preuzeli, cime su priznali da je moja reklamacija osnovana.
Poslao sam im cak i imejl sa objasnjenjem sta i po cemu trazim, kao i sa racunom. Ne odgovaraju.

Da li ih i kome prijaviti, ili ici odmah na tuzbu?
 
Ne samo da vrate pare, nego da zazidaju rupe, umalterišu i oboje to u boju u kojoj je ostatak zida. Što bi reklo da dovedu u prvobitno stanje. Kako to nema smisla mIslim da samo dobra volja da ti vrate pare za ugradnju.
Mislim (nisam pravnik) da se taj član ZZP odnosi na recimo situaciju da je iz UJ curila voda, pa ti oštetila zid, natopila parket koji se "podigao", ovo nije šteta prouzrokovana korištenjem klima koje su nesaobrazne. Da su saobrazne onda isto to ne bi bila šteta?
Da li imaš jedan iznos na računu i za klime i za montažu? Ne da su obe stavke na jednom računu, nego da je to jedna stavka. Klima sa montažom košta 100.000 dinara? Ako da, kako su mogli da razdvoje i da ti vrate novac samo za klime?
Ako su posebne ili ako čak nisu na jednom računu, da li ti imaš primedbu, tj. da li usluga montaže nije saobrazna? Šta bi bilo da montaža nije dobro urađena, da li bi onda od majstora koji je radio ugradnju i hoće da ti vrati novac za montažu tražio pare i za ispravne klime i neka ih nosi?
Ono na početku posta sam ozbiljno mislio, ako ti samo vrate novac za montažu, za sledećeg montera je pola posla urađeno. Da li će on umanjiti ili neće cenu montaže, ali naravno da nema toliko posla kao da nema sve pripremljeno.
Znam da nije mali novac dat za montažu, ali mislim da nema zakonskih osnova da ti vrate.
Svakako kontaktiraj udruženje za zaštitu potrošača ili možda još bolje nekog advokata koji se bavi tom tematikom.
 
Pa ako ces ponovo ugradjivati klimu (tj. ako nisu napravili elementarne greske kod ugradnje - visina, polozaj, nagib i sl.) onda se i ne moras do kraja natezati s njima, jer to moze napraviiti dodatne probleme kod sledece ugradnje.
 
Sve to može da se mlati sa njima ako je dobio račun za ugradnju. Ako nije ne može ništa.
 
Nisam na to mislio, vec ako su pravilno izbusili mesta za konzole i creva, sledeci monteri ce morati da pomeraju mesto ugradnje ukoliko ovi prvi budu zatvarali rupe. Ali tesko da ce dobiti znacajan popust za montazu za drugu ugradnju, iako postoji sve spremno.
 
Je l' postoji neki vremenski limit za okazivanje porudžbine? Nisam nikada ništa otkazivao a sad impulisvno naručih TV u jednom lancu pa ga videh solidno jeftinijeg u drugom... Posalo sam mejl prodaji da je otkazujem nakon par sati...
 
Kakva je situacija sa dead, stuck pixelima na novom monitoru, nije jeftin monitor i jos nov, kako, sra, koliko? Firma Gigatron.
Nekada sam dobijao i uvazavali su garanciju cak i na 1 pa sam 2x menjao monitore u roku od 2 nedelje. Sada sam uzeo u radnji, nisu hteli i kazu da ne smu da ga pale, taj dan sam dobio jedan, sutra jos jedan i od danas jos jedan 🙂
Pre mesecak dana dok sam trazio monitore, nasao sam bas msm na njihovom sajtu nesto vezano za piksele itd... secam se bila je slika sa tri piksela red, green, blue i pisalo je nesto na tu temu o garanciji ali sad sam ulazio i kao u zemlju da je propalo, nigde ne mogu da nadjem 🥴
Kakva je situacija?
 
Poslednja izmena:
Je l' postoji neki vremenski limit za okazivanje porudžbine? Nisam nikada ništa otkazivao a sad impulisvno naručih TV u jednom lancu pa ga videh solidno jeftinijeg u drugom... Posalo sam mejl prodaji da je otkazujem nakon par sati...
dovoljno si uradio, eventualno ako te budu zvali telefonom to im ponovi
i slobodno kupi na drugom mestu
 
Kakva je situacija sa dead, stuck pixelima na novom monitoru, nije jeftin monitor i jos nov, kako, sra, koliko? Firma Gigatron.
Nekada sam dobijao i uvazavali su garanciju cak i na 1 pa sam 2x menjao monitore u roku od 2 nedelje. Sada sam uzeo u radnji, nisu hteli i kazu da ne smu da ga pale, taj dan sam dobio jedan, sutra jos jedan i od danas jos jedan 🙂
Pre mesecak dana dok sam trazio monitore, nasao sam bas msm na njihovom sajtu nesto vezano za piksele itd... secam se bila je slika sa tri piksela red, green, blue i pisalo je nesto na tu temu o garanciji ali sad sam ulazio i kao u zemlju da je propalo, nigde ne mogu da nadjem 🥴
Kakva je situacija?
Situacija zavisi od proizvođača i nigde nije slavna, minimum je 3-4 zaglavljena piksela.
 
Situacija zavisi od proizvođača i nigde nije slavna, minimum je 3-4 zaglavljena piksela.
Pa ok... imam 3 za sada koje ja vidim.Da zovem od nedelje call centar Gigatrona, nekog drugog(koga)? Treba li ja nekako da obelezim mesta gde se vide?
 
Ima li to veze sa tim sto je monitor model iz 2019 pa je verovatno stajao u nekom ćumezu 1-1.5god.ko zna u kojim uslovima, hladnom mestu?
 
Ne znam kako je sada ali su početku LED/LCD monitora proizvođači tolerisali i nisu priznavali reklamacije do 3 pixela.
 
Ne znam kako je sada ali su početku LED/LCD monitora proizvođači tolerisali i nisu priznavali reklamacije do 3 pixela.
Zvao sam call centar Gigatron i Samsung servis za reklamacije. Iz. Gigatrona kazu da posaljem monitor sto sam i uradio a iz Samsung servisa zena kaze ako ne mogu da poprave obzirom da je pod garancijom da bi morali da mi zamene uredjaj. Ako uopste ima predstacu sta sumrtvi pikseli, zaglavljeni itd... tj o cemu sam joj pricao. 😁
Sto je bilo do mene, uradio sam. Sad cekam pa da. vidimo....
 
Da ne otvaram novu temu, pitaću ovde.
Kupio sam prošle godine miša u domaćoj radnji i posle par meseci miš se pokvario. Imao je 2 god garancije. Reklamirao sam i dobio drugi primerak miša. Sad imam problem i sa tim mišem. Da li opet imam garanciju ili ne?
 
Naravno da imaš, ako su sredili papire kako treba, imaš novu garanciju od 2god kad si dobio zamenski.
 
Ti jeftini miševi su krš tako da džaba garancija ako svaki put gubiš vreme na zamenu dok ti se ne smuči i kupiš kvalitetan mis
 
Kako znaš da je jeftin?
 
Sve zavisi šta je jeftino, a šta nije, sve je relativno. Miš je koštao oko 3000 din. Ako uporediš sa onim od 15000 din onda je jeftin, ako uporediš sa onim od 300 din, onda je skup.
 
Napiši koji je mis i koji je kvar, pa da bar znamo o čemu se radi...
 
Miš je Rapoo MT550. Prvi put je problem bilo dpi dugme, sam od sebe je počeo da menja dpi iako ga niko ne dira. Ima na vrhu miša lampica koja se upali dva puta kad se pritisne to dugme... Palila se sama od sebe. Tad su ga zamenili.
Ovog sad zeza skrol. Kad probate naviše on prvo krene naniže pa naviše pa naniže pa naviše i pogubi se. Jednostavno je nemoguće koristiti ga.
Miš mi nijednom nije ispao pa da kažem da je zbog toga, jednostavno odjednom je tako počeo da se ponaša.

Možda je ipak vreme da tražim neki drugi.
 
svi se vezujemo na garanciju a da li je pročitano najobičnije uputstvo za korišćenje?
A daj, uputstvo za korišćenje miša...🤣 Sad će još čovek ispasti kriv jer mu se pokvario miš...🙄 Ako ne mogu da naprave miš koji bi izdržao dve godine kakvog god korišćenja, onda stvarno. A cenu je pomenuo pošto je @bakara iz cuga, baš kao i ja, pretpostavio da je miš neki jeftin.

Ne znam, samo neka on njima njega natrag pošalje, da ga poprave (pošto deluje da više nema pravo da insistira na zameni ili povratu novca, isteklo mu je prvih 6 meseci), i da vozi čovek dalje. Osim ako mislite da on može nekako sam da ga namesti, pa da ne mora da čeka mesec dana da mu ga oni poprave, al za to mu možda treba neki rezervni deo. A ako ga bude sam otvarao i nešto oštetio, možda gubi garanciju.
 
Miševe ne popravljaju,
gnjavice ga mesec dana pa će da mu vrate pare ili daju drugi, a on će mesec dana da čeka bez miša.
Više puta sam prošao kroz to grozno iskustvo.
Realizujes garanciju ali gubiš vreme.

Za 3000 treba biti dobar mis.
 
I ja sam dobio epilog moje sage oko reklamacije telefona. Poslao sam pisanu primedbu na rad servisa. Rekao kako sam dugogodišnji korisnik, objasnio situaciju i naravno zapretio da ću bataliti A1 u slučaju da mi se ne ispuni zahtev za zamenu uređaja. Dobio potvrdan odgovor odnosno odobrenje za zamenu uređaja. Nisam ni sumnjao s obzirom da su moje reči potvrdili i radnici poslovnice. U svakom slučaju, hvala A1, a Begram servis nek je sramota mada za istu ne znaju.
 
Miševe ne popravljaju,
gnjavice ga mesec dana pa će da mu vrate pare ili daju drugi, a on će mesec dana da čeka bez miša.
Više puta sam prošao kroz to grozno iskustvo.
Realizujes garanciju ali gubiš vreme.

Za 3000 treba biti dobar mis.
Popravljaju, meni se popravljali Logitech miševe. Obično zamena termoprekidača.

Sa druge strane, na jednom bežičnom HP mišu sam imao problem sličan ovom o kojem je sad priča - tako nešto sa točkićem, i tad sam dobio nov miš. Što opet nije ispalo loše, taman sam prethodnom izlizao boju.😁

Slažem se da je smor čekati na to sve do oko mesec dana, mogli bi oni biti i brži, ali zato uzmem jedan dodatno miš da preguram to neko vreme. I i posle mi on ostane tu za rezervu.

A definitivno bi za 3000 trebao to biti zmaj od miša...
 
Meni su 2x menjali miša, treći put sam promenio model tj doplatio za malo kvalitetniji (MS jeftinije sorte, oko 3000din) i zasad radi. Poenta je da je verovatno cela serija felerična, i možeš ih menjati u nedogled, imaćeš problema ...
 
Da, definitivno bi trebalo bar da promeni model, a najbolje i marku misa.
za te pare ima da bira.
 
Aha...
Kupio sam prošle godine miša
A prošle godine u onom trenutku može biti i pre par meseci.😄 Da, onda možda ima pravo i da zahteva povrat novca. (To je sad ta nova praksa tih velikih radnji, sve ide preko tog sistema, i baš ti ni ne nude zamenu za skuplje. Jedino povrat novca, pa tek onda da kod njih kupiš skuplje, a ja onda namerno to kupim kod nekog drugog.)
 
Ma imao sam Rapoo MT750, poručen iz Kine, odlično me je služio skoro 3 godine dok nije odjednom prestao da se puni. I onda birao šta ću, ne videh ništa za neku normalniju cenu i nađem taj Rapoo. Odgovara mi što ima mogućnost da upravlja sa tri uređaja preko bluetootha, samo pritisnete dugme i eto ga na Mi Box-u... Ali izgleda da ću morati da ga menjam.
Kontaktirao sam sinoć radnju, odgovora još uvek nema, a pitanje je hoće li ga i biti.
 
Nazad
Vrh Dno