Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Trazi pare nazad, ako dobijes, uzmi A4 Tech, dosta bolji za te novce.
 
Pozdrav ljudi. Neprijatno iskustvo sa Gogatronom koje bih voleo da podelim ovde. Kupljen tcl c728 pre desetak dana... Čim sam ga otpakovao uočio sam probijanje svetlosti kod desne ivice ekrana. Televizor sam odmah zapakovao i odneo na reklamaciju. Danas sam obavešten da mi je reklamacija odbijena. Prosto sam u neverici, bio sam siguran da ću dobiti nov uređaj natrag ili povrat novca. Kako dalje postupati, na koga se pozvati?
 
Da li si dobio poruku da je reklamacija odbijena i da ce uredjaj biti poslat na dalje testiranje ili da mozes da preuzmes uredjaj?
 
Pozdrav ljudi. Neprijatno iskustvo sa Gogatronom koje bih voleo da podelim ovde. Kupljen tcl c728 pre desetak dana... Čim sam ga otpakovao uočio sam probijanje svetlosti kod desne ivice ekrana. Televizor sam odmah zapakovao i odneo na reklamaciju. Danas sam obavešten da mi je reklamacija odbijena. Prosto sam u neverici, bio sam siguran da ću dobiti nov uređaj natrag ili povrat novca. Kako dalje postupati, na koga se pozvati?
Mislim da ti je to neprijatno iskustvo sa TCL markom, oni su ti koji bi trebali da garantuju za svoj proizvod. Probijanje pozadinskog osvetljenja je "normalno" i teško je da bi bilo ko to prihvatio kao nedostatak ma koliko nama to loše izgledalo. Možda je bolje da im tražiš zamenu za bolji proizvod uz doplatu.
 
Mislim da ti je to neprijatno iskustvo sa TCL markom, oni su ti koji bi trebali da garantuju za svoj proizvod. Probijanje pozadinskog osvetljenja je "normalno" i teško je da bi bilo ko to prihvatio kao nedostatak ma koliko nama to loše izgledalo. Možda je bolje da im tražiš zamenu za bolji proizvod uz doplatu.
Ovo nije klasicno probijanje svetlosti...Vidi se linija dužine 3,4 cm uz bocnu ivicu...kao da je ogrebano. A teško šta bolje može da se nadje od 55 c728 za te pare.
 
Pozdrav ljudi. Neprijatno iskustvo sa Gogatronom koje bih voleo da podelim ovde. Kupljen tcl c728 pre desetak dana... Čim sam ga otpakovao uočio sam probijanje svetlosti kod desne ivice ekrana. Televizor sam odmah zapakovao i odneo na reklamaciju. Danas sam obavešten da mi je reklamacija odbijena. Prosto sam u neverici, bio sam siguran da ću dobiti nov uređaj natrag ili povrat novca. Kako dalje postupati, na koga se pozvati?
Zbog velike guzve i svega, proceda je. da te olade prvom porukom da je odbijena reklamacija.... tek nakon 7 dana ili manje uzimaju tvoj slucaj u razmatranje, da znas.
 
Zbog velike guzve i svega, proceda je. da te olade prvom porukom da je odbijena reklamacija.... tek nakon 7 dana ili manje uzimaju tvoj slucaj u razmatranje, da znas.
Hvala na info kep. Ali danas je osmi dan od slanja na reklamaciju, a oni su mi juče napisali da je reklamacija odbijena i da će mi obrazložiti u mailu (koji nisam dobio).
 
Čekaj taj mail ali vrv će reći da u duhu saradnje, biće prosleđen na dalje ispitivanje. Ako je kao što kažeš, da se vidi linija bela, to već nije klasično probijanje, treba da se ispita
 
Ako nije pristao na dalje ispitivanje, tu moze tuzba da padne, jer niko ga nije pitao za ponovno slanje u servis? Sta jednom odnesu u servis, pa odnesu opet? Zakon o zastiti potrosaca to podrazumeva pod obmanu. Kazna 1/1 sa trzisnom. Da sad trazi TV nazad ne bi mogli da mu daju, jer su zakasnili, pa su tek sad poslali u servis.
 
Ako nije pristao na dalje ispitivanje, tu moze tuzba da padne, jer niko ga nije pitao za ponovno slanje u servis? Sta jednom odnesu u servis, pa odnesu opet? Zakon o zastiti potrosaca to podrazumeva pod obmanu. Kazna 1/1 sa trzisnom. Da sad trazi TV nazad ne bi mogli da mu daju, jer su zakasnili, pa su tek sad poslali u servis.
Danas sam pričao sa operaterom i rekli su mi kako je tv naknadno poslat u ovlašćeni servis. Kako su navodno oni u njihovom servisu prvo pregledali TV, nisu utvrdili nesaobraznost, i onda ga prosledili dalje ovlašćenom serviseru...
 
Trzisna zovi. Nisi dao saglasnost. Prekrsili su zakon. Ne postoje 2 servisa. Komotno mozes i da trazis novi uredjaj.
 
Bezobrazni su, ali im to prolazi. I ja sam prijavio tako za grejalicu što nisu dali konačni odgovor iz Gigatrona za 7-8 dana. Mada su oni meni to u onda navrata odbili, i nakon i tog drugog sam ih prijavio, ako je grešim.

No, zato izbegavati kupovinu u tim radnjama koje tako posluju. Ti njihovi Nepo sistemi i šta sve ne su zlo.
 
Da se konsultujem pre nego što krenem u sud:
Hoću da tužim Buzz zbog neosnovanog odbijanja reklamacije na obuću (koja se pocepala posle 4-5 meseci - znači, teret dokazivanja nesaobraznosti je na njima).
Da li treba da angažujem advokata ili mogu da se pojavim na pisarnici suda (i ako da - kojeg) i podnesem prijavu?
Nisam se nikad sudio do sada i hteo sam da izbegnem, ali nemam druge opcije.
 
Sama cinjenica da ne znas da li ti treba advokat znaci da ti treba advokat. Treba ti neko da ti kaze fore i fazone i da ti ustedi vreme i zivce.
 
Sam sam kriv što ne postavljam precizno pitanje pa dobijam ovakve odgovore... Zanima me da li je neko imao lično iskustvo slično ovom, u sporu male vrednosti.

Patike koštaju recimo 20.000 dinara, podnošenje tužbe je oslobodjeno takse jer je vrednost spora mala. Advokatska tarifa je 18.000 dinara - da li je neko angažovao advokata u sličnoj situaciji ili nema potrebe? Da li je pomoć Efektive (znaju za slučaj, žele da pomognu) dovoljna?

Sigurno je da mogu da odem u npr adv. kancelariju Petrović-Hadžipopović-Deroko i da platim n evra za vodjenje spora, to sigurno niie optimalno rešenje.
 
Postoji gomila mladih advokata koji hoce takve sporove da vode besplatno, tj samo za sudske troskove po troskovniku suda. Oni ako dobiju spor naplate se od strane koja je izgubila. Ti ne moras da imas advokata ali moras da posedujes neko znanje da bi napisao tuzbeni zahtev.
 
Komisija za zaštitu konkurencije utvrdila je da su kompanije Roaming Electronics, XLS (ComTrade), Gigatron, Tehnomedia i Emmezeta narušile konkurenciju, jer su međusobno utvrdile cene za dalju prodaju potrošačke elektornike čiji je uvoznik preduzeće upravo Roaming Electronics. Tih pet kompanija dužno je da plati ukupno 21 milion dinara na ime mere zaštite konkurencije.

Opširnije na linku.
 
Ma nije moguće... 😁
 
Samo Tehnomanija i WinWin ništa nisu namestili, najpoštenije firme u Srbiji...
 
Zato ovi i moraju da plate jer su ih izostavili :D
 
Da se ne radujemo previše. Ne piše nigde da im je već naplaćeno. Ako jeste sve što dotični mogu da urade je da dignu cene za par Evra na sve i za par meseci vrate izgubljeno. Ako nije naplaćeno (naj verovatnije) onda ima da se sude dok se prašina ne slegne ili promeni vlast. ili zastari. Ako neki krivci ne zaglave u ćuzi par godina nije ni neka prevencija.
Nešto malo pravde bi bilo da vrate pare kupcima ali to je nemoguće izračunati. Sve u svemu, nikom ništa.
 
Ne moze da im se naplati jer je rok godinu dana za uplatu od dana dostave resenja plus 5 radnih dana za dostau dokaze, tek nakon toga se dostavjla resenje poreskoj upravi na naplatu.

Samo Tehnomanija i WinWin ništa nisu namestili, najpoštenije firme u Srbiji...
Namestale su i "one" cenu telsa proizvoda i dobili su mnogo vece "kazne".

Inace ta resenja su stara pola godine i javno objavljena na vise mesta, ali nase "koštunica" novine vole da objave to malo kasnije kao da su oni nesto istrazili.
 
Ne znam koliki im je obrt, ali mislim da su ove kazne smešne i sumnjam da će imati ikakvo preventivno dejstvo. Nastaviće sve po starom jer im se više isplati da nastave istu praksu kao i do sad.
 
IZ navedenog rešenja :

1. за друштво Comtrade у износу од 17.191.787.000,00 РСД;

2. за друштво Техноманија, у износу од 11.016.023.000,00 РСД;

3. за друштво Gigatron, у износу од 8.408.319.000,00 РСД;

4. за друштво Tehnomedia, у износу од 2.669.790.000,00 РСД;

5. за друштво Emmezeta, у износу од 3.453.065.000,00 РСД;

6. за друштво XLS, у износу од 1.150.102.000,00 РС
 
Izvin'te samo zbog glupog pitanja, ali na koji su način ovde tačno korisnici oštećeni? OK, nameštanje cena, ali zar to nije malopre šteta po konkurenciju - ako je zbog ovoga konkurencija morala da prodaje po manjoj marži ili prosto gubila deo prometa?

A kupci koji su pazili bi trebalo da nisu oštećeni - osim onih koji su kupili kod drugih po višoj ceni, i osim ako prinuđenost da se kupuje u Tehnomaniji smatrana oštećivanjem.
 
Nisam ekonomista ali da li je po zakonu da uvoznik određuje maloprodajne cene svojim kupcima dalje u lancu? Termin tržišna utakmica? Slobodno formiranje cena? A šta kad su ekskluzivni zastupnik nekog brenda?
 
@Gazu , купци су апсолутно оштећени јер су цене ненормално високе, а то плаћа купац. Њихове цене су међусобно усаглашене иначе би између њих било конкуренције и не би биле толико високе.
 
Nisam ekonomista ali da li je po zakonu da uvoznik određuje maloprodajne cene svojim kupcima dalje u lancu? Termin tržišna utakmica? Slobodno formiranje cena? A šta kad su ekskluzivni zastupnik nekog brenda?
Uvoznik uvek daje predlog PMC iliti Preporučena Maloprodajna Cena. Ko hoće da zaradi manje uvek može da radi ispod te cene ili da digne cenu ako hoće više da zaradi.

Npr Samsung uvek zaključava cene telefona i ta cena mora biti.
 
"Komisija za zaštitu konkurencije utvrdila je da su kompanije Roaming Electronics, XLS (ComTrade), Gigatron, Tehnomedia i Emmezeta narušile konkurenciju, jer su međusobno utvrdile cene za dalju prodaju potrošačke elektornike čiji je uvoznik preduzeće upravo Roaming Electronics. "

Aha, ali onda znači: oštećeni korisnici, ali ipak ne i konkurencija, iako se konkurencija najviše spominje? Jer su te firme jedna drugoj skoro pa jedine konkurencije...
 
Izvin'te samo zbog glupog pitanja, ali na koji su način ovde tačno korisnici oštećeni? OK, nameštanje cena, ali zar to nije malopre šteta po konkurenciju - ako je zbog ovoga konkurencija morala da prodaje po manjoj marži ili prosto gubila deo prometa?

Prvo su oštećeni kupci, a zatim i konkurencija koja je u dobrom delu i uništena. To je stari dobri recept, gde recimo Alti uveze robu za 80 dinara, proda je po preporučenoj ceni od 150 dinara svojim ćerka firmama, a konkurenciji i kranjim kupcima proda proizvod za 180 dinara. Kako konkurencija može da bude konkurentna, ako doboje proizvod za istu cenu kao kupac, i kako smo mi kao kupci "prošli dobro" jer je ovo tržišna utakmica?

Navešću primer gde jedna Asus ova matična pliča, po nenabavnoj ceni, kod Mađara koša 70-75€ a kod nas od 11.500,00 do 14.500,00 dinara. To je primer gde se vidi koliko su velike marže kod nas, i koliko smo mi oštećeni kao kupci.

Asus.JPG
Drugo, mi se pretvaramo, ili smo u većem delu, staro elektronsko groblje. Ovde nema čišćenja lagara. Uređaji su stari preko deset godina. Na primer, išao sam juče da preuzmem frižider, iz jednog velikog lanca. Taj uređaj na popustu košta manje od 10.000,00 dinara. U stranim zemljama pre deceniju se prodavao za 50€, a zatim su ga delili besplatno radi promovisanja kapsula za kafu.
 
Nazad
Vrh Dno