Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

8 dana je rok da ti se jave a 30 dana da rese. Nije bitno koliko im treba nego koliko imaju pravo
 
Nije valjda 8 dana rok da jave, već da utvrde u čemu je problem i da obaveste o načinu rešavanja problema

Sent from my Mi A3 using Tapatalk
 
A posto si se vec pri podnosenju reklamacije izjasnio o nacinu resavanja, ostaje im samo da jave da li prihvataju ili odbijaju (ili odbijaju ali ipak salju u servis pa mozda i prihvate, sto je najnovija moda)
 
Pokušavam da se dogovorim sa prodavcem ali ignorišu me, pa sam hteo da vidim koje su mi opcije, ako ih uopšte imam... a i da podelim sa nekim muku, da mi bude lakše. :d

Ako TV radi, kupi neki nosač za 500 dinara i vozi. Daleko je jeftinije nego da gubiš žice sa "specijalcima"
 
Uzeh juče laptop sa 5 godina garancije, međutim kući videh da je knjižica za promotivnu garanciju u potpunosti prazna. U uslovima piše da je za ostvarivanje garancije potreban fiskalni račun i popunjen i pečatiran garantni list.

Da li je to samo formalnost ili da cimam prodavnicu da to popune i pečatiraju?

Послато са SM-N985F помоћу Тапатока
efc6c8c62bc724f423f5519bc0db13d9.jpg
90ee4bbcac5e5228726cd8e4f2a339c9.jpg
 
Garancija je 2 godine ako nemaš dokaz u suprotno - dakle cimaj.
Pozdrav
 
To je samo kupovina vremena pošto nešto moraju da odgovore.

Evo i meni sutra 8mi dan a nisu ništa odgovorili.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk

Danas zvao telefonom, i dobio objasnjenje da se prvi dan kada sam predao ne racuna:mad:
jel to istina?

kazu danas ce poslati obavestenje da mi se reklamacija odbija ali da ne obracam paznju na to, i da ce za 15-20 dana to da rese.

Prijavio sam inspekciji.
 
Uzeh juče laptop sa 5 godina garancije, međutim kući videh da je knjižica za promotivnu garanciju u potpunosti prazna. U uslovima piše da je za ostvarivanje garancije potreban fiskalni račun i popunjen i pečatiran garantni list.

Da li je to samo formalnost ili da cimam prodavnicu da to popune i pečatiraju?

To je samo formalnost, na osnovu koje u rukama imas samo 2 godine garancije. Bez ikakvog razmisljanja pravac u radnju da ti overe garantni list.
 
Važi, hvala ljudi.

Послато са SM-N985F помоћу Тапатока
 
Danas zvao telefonom, i dobio objasnjenje da se prvi dan kada sam predao ne racuna:mad:
jel to istina?

kazu danas ce poslati obavestenje da mi se reklamacija odbija ali da ne obracam paznju na to, i da ce za 15-20 dana to da rese.

Prijavio sam inspekciji.
Meni zadnji put, kod ovih što kupiše zelene, odgovorili osmi dan u 20 i 10. I to punih 8 dana, gledano u tačno vreme prijem reklamacije (bilo je 4 sata preko, predao sam u 16 i 10, stiglo uveče..). Bukvalno čekaju zadnji dan, zadnji čas.

Sent from my moto g(7) using Tapatalk
 
Istina je, rokovi određeni na dane se računaju od prvog sledećeg dana.
 
Dobio sam odgovor kako su i rekli da ne prihvataju reklamaciju jer nije uocen nedostatak ali ce nastaviti da testiraju jos 5 dana.

Stvarno nas tretiraju kao budale i vesto manipulisu zakonom.

Kapiram ja i da ce prihvatiti reklamaciju, ali cemu ovoliko nepotrebno gubljenje vremena nikako mi nije jasno
Apsolutno ne verujem da to do sada niko nije imao vremena da proveri, kada su mogli odmah i u radnji da vide.
 
Poslednja izmena:
Stvar je jednostavna - ne kupuješ više nikad kod njih i kad god imaš mogućnost uradiš im free marketing.
 
Dobio sam odgovor kako su i rekli da ne prihvataju reklamaciju jer nije uocen nedostatak ali ce nastaviti da testiraju jos 5 dana.

Stvarno nas tretiraju kao budale i vesto manipulisu zakonom.

Kapiram ja i da ce prihvatiti reklamaciju, ali cemu ovoliko nepotrebno gubljenje vremena nikako mi nije jasno
Apsolutno ne verujem da to do sada niko nije imao vremena da proveri, kada su mogli odmah i u radnji da vide.

Taj odgovor i mene nervira, ali sa tim odgovorom je prodavac sebi ostavio prostor da odbije reklamaciju ako je nešto što garancija ne pokriva (voda, nešto slomljeno itd.) Verovatno serviser još nije stigao da pogleda uređaj, a rok je tu da mora da ti odgovori kako će rešiti reklamaciju , pa su tako našli način da ipoštuju zakonski rok, a sebi ostave mogućnost da odbiju reklamaciju ako je neosnovana. Malo nezgodno sročen tekst.
 
Danas zvao telefonom, i dobio objasnjenje da se prvi dan kada sam predao ne racuna:mad:
jel to istina?

kazu danas ce poslati obavestenje da mi se reklamacija odbija ali da ne obracam paznju na to, i da ce za 15-20 dana to da rese.

Prijavio sam inspekciji.
Racuna se i prvi dan, u zakonu pise 8 dana od dana podnosenja na reklamaciju.
Za ovo sto te relaju obrati se organizaciji Efektiva.


Послато са SM-N975F помоћу Тапатока
 
Poslednja izmena:
I ja sam to hteo da napišem, a onda sam pročitao tu rečenicu i nisam bio siguran, piše

8 dana od dana podnošenja.

Kako to tumačiti?
 
Pa pise od dana kada smo podneli reklamaciju, ne pise u zakonu od sutradan.

Послато са SM-N975F помоћу Тапатока
 
I u drugim zakonima stoji isto tako, npr. u Zakonu o parničnom postupku piše da je rok za žalbu 15 dana od dana dostavljanja prepise presude, ali se to računa onako kako u istom zakonu i piše: "Rokovi se računaju na dane, mesece i godine. Kao prvi dan roka određenog na dane uzima se dan posle dana dostavljanja ili saopštenja odluke ili posle dana u koji pada događaj od koga se po zakonu računa početak roka".

Tako je i u svim drugim zakonima, odnosno postupcima.
 
Ovde nije rec o sudskim odlukama vec zakon o zastiti potrosaca koji je jasno definisao od dana podnosenja na reklamaciju, doneo ti 3 min. pre zatvaranja radnje ili kad se otvori radnja sve jedno je, od tog dana se racuna kad si doneo na reklamaciju.

Послато са SM-N975F помоћу Тапатока
 
Evo, da bude potpuno precizno:

Član 3. stav 7. Zakona o zaštiti potrošača:

Na odnose između potrošača i trgovca koji nisu uređeni odredbama ovog zakona, primenjuje se zakon kojim se uređuju obligacioni odnosi.

Zakon o obligacionim odnosima:

Računanje vremena
Član 77

(1) Rok određen u danima počinje teći prvog dana posle događaja od koga se rok računa, a završava se istekom poslednjeg dana roka.
 
Poslednja izmena od urednika:
Ovde nije rec o sudskim odlukama vec zakon o zastiti potrosaca koji je jasno definisao od dana podnosenja na reklamaciju, doneo ti 3 min. pre zatvaranja radnje ili kad se otvori radnja sve jedno je, od tog dana se racuna kad si doneo na reklamaciju.

Послато са SM-N975F помоћу Тапатока

Probaj da citas napisano, i da citat iz zakona eventualno poklapas drugim citatom zakona, a ne svojim tumacenjima.
 
Eto ni dan danas, 10 dana od kad su primili vraćenu robu i moju pisanu reklamaciju na nakim njihovim bezveznim obrazcima, još nisu vratili novac...
Danas sam im poručio da vrate novac do ponedeljka ili kontaktiram Agenciju za zaštitu prava potrošača i šaljem im inspekciju...
Misliš da su se uzrujali, stigao mi generički mail-odgovor - zahtev za refundaciju u obradi, biće obrađen za 15 dana. Kao da treba 15 dana da se ustanovi da su mi poslali cipele različitih veličina.

Nemoj da me držiš za reč, ali imaju taj neki rok od 15 ili možda čak i 30 dana da vrate novac po osnovu odustajanja od online kupovine, jer pretpostavljam da su taj postupak pokrenuli.

Imao sam sličan slučaj prošle godine, s tim da su meni imali da zamene. Isto su me drdnali nedeljama i slali generičke mejlove, do trenutka kada sam ih prijavio inspekciji i poslao im tu prijavu na mejl. Istoga dana su me uveče zvali, izvinjavamo se bla, bla... Ujutru su me zvali da će poslati specijalnom isporukom, bukvalno su angažovali nekog vanrednog kurira koji je otišao u njihovu radnju i doneo direktno meni u roku od 45 minuta od poziva.

Nekoliko dana kasnije mi je inspektorka obavestila da je izvršila inspekcijski nadzor i da je predala prekršajnu prijavu Sudu. Tako da su verovatno popili i kaznu. Ali verovatno je % onih koji se žale toliko mali, da im se isplati taj trošak za kazne.
 
Da li neko zna da li baterija laptopa podleze garanciji od 2 godine? Laptop HP Gaming Pavilion kupljen novembra 2018. godine. Prijavljuje mi gresku da je baterija znatno smanjenog kapaciteta 1120 mAh (od 4550 mAh). Laptop ima ugradjenu bateriju i uglavnom je koriscen preko kabla.

20201007_213211.jpg
 
Nazalost, nisi u pravu, proizvodjaci daju garanciju od godinu dana (ukljucujuci HP), i ne moze se izboksovati vise od toga. U zakonu stoji da sva roba ima garanciju od 2 godine, ali postoje izuzeci i baterije ulaze u tu kategoriju.
 
To samo ako piše u garanciji koju je dobio (papirnu, popunjenu) jer je ta garancija i upoznavanja potrošača sa pravima oko reklamacije. Ako nije i dobio je samo fiskalni, kao što većina radi, garancija na saobraznost kompletnog uređaja je 24 meseca (i bateriju).

Prodavnica će naravno da vrda i mrsi, ali njemu to nije navedeno prilikom kupovine tj. nije upoznat sa smanjenom garancijom na određene komponente. Ako jeste, e onda što nas ovde pita kad zna. :)
 
Poslednja izmena:
Sad sam bas prelistao ZZP i nisam naisao ni na jednu formulaciju koja se odnosi na kraci rok - osim za polovnu robu - a redom se svi pozivaju na "potrosnu robu" i izuzetak od zakona koji izgleda ni ne postoji. Postoji samo misljenje Ministarstva trgovine citirano ovde koje pominje "informisanost potrosaca" - s obzirom na to da je ona tesko dokaziva (ukoliko nije pisana), onda definitivno stoji da ima 2 godine garancije.
 
Poslednja izmena:
Jedno pitanje: Crkao mi je monitor (iz 2008.). Gledam da kupim drugi. Gotovo sam izabrao koji cu model, medjutim sada mi je problem gde da kupim. Zbog raznih negativnih utisaka koje sam procitao o firmi cije ime pocinje na 'G' sada iskreno ne znam gde da uzmem novi monitor. Da je drugi tip hardware-a u pitanju tu bi bilo 'lakse' (il' radi, il' ne radi). Medjutim, kod monitora je drugaciji slucaj.

Hvata me strah da cu, kakve sam srece, dobiti monitor sa 'dead pixel-ima' (u pitanju ce biti IPS 27" 1440p monitor).

Zanima me:
Da li mogu da reklamiram monitor (i trazim zamenu ili povracaj novca) ukoliko se desi da monitor ima 'lose' pixele? Plasi me, jer sam ovde nede procitao da za neki monitor 'tolerisu' cak do 12 bad pixel-a i da to ne podleze reklamaciji (zameni) ili povracaju novca.

Da li moze neko da mi kaze koje je konkretno moje pravo koje mi prodavac ne moze uskratiti ukoliko dodje do losih pixela? (cak se plasim da se moze desiti i da primetim odmah lose pixele po prvom ukljucenju kada novi monitor donsesem kuci, a onda ide ono....natezanje sa prodavcem). Moze li neko da mi kaze sta da radim u tom slucaju?

Zbog straha sta se moze desiti ako kupim u 'G' prodavnici, razmisljam da je mozda sigurnije platiti malo vise i kupiti opet kod JoKe u A**m-u. Za sada nisam imao vecih problema sa komponentama kupljenim kod njega jos od 2008. (izvinjavam se na reklami ali to je istina).

Pa ipak, zanima me koja su mi prava ako monitor ima lose pixele, bez obzira ko je prodavac kod koga cu kupiti mnonitor.

Da li neko moze da mi pojasni?

Hvala!
 
Poslednja izmena:
Loši pikseli i garancija vezano za to zavisi od proizvođača monitora. Neki proizvodjaci imaju definisano da se bilo kakav mrtav pixel smatra osnovom za zamenu a neki smatraju da može da ima npr. 10 i da je sve OK.

Ako hoćeš da budeš 100% siguran nadji monitor gde na našem tržištu proizvodjač daje garanciju na loše pixel-e. Ili naruči preko interneta za dostavu kući pa ako ima loše pixel-e vratiš u roku od 14 dana (proces koji traje).

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
 
Ovaj drugi deo saveta je korisniji, u tom slucaju te ne pogadja brojanje mrtvih piksela - narucis i platis online, pa mozes da odustanes od kupovine u roku od 14 dana.
 
Nazad
Vrh Dno