Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Hvala vam ljudi na odgovoru. Plasim se online narucivanja (radije bih da 'vidim' ono sto kupujem), pritom nemam karticu. A plasim se i kurira i tumbanja. I posle eventualno moram ja da (valjda) pakujem nazad monitor i isto ga vratim pomocu kurira prodavcu.
Bas mi je frka.

A u pitanju je Lenovo monitor. Kakvi su oni po pitanju mrtvih pixela? Kakav im je stav? Zna li neko?
 
Razmisli jos jedanput cega se vise plasis, narucivanja online i mogucnosti da bez problema vratis prozivod u slucaju da ti ne odgovara ili da odes u radnju, kupis, dobijes mrtvi pixel i ne mozes nista da uradis sem da ga prodas na oglasima za manju cenu.

Mislim da je u tvom slucaju najbolje da porucis online i miran si. Robu mozes da platis u kesu prilikom preuzimanja.

Lenovo stav povodom mrtvix pixela:

"If your LCD has 2 or less visible defective pixels, it should not be considered faulty. However, if your LCD has 3 or more visible defective pixels, it will be deemed as defective by Lenovo and is replaceable upon request, if within the warranty period."
 
Poslednja izmena:
Što se Lenovo monitora tiče, sve detalje oko problema mrtvih piksela imaš na njihovom sajtu. Usput, možeš i da ih kontaktiraš i direktno pitaš to što te interesuje. Najbolje mail-om, da bi imao pisani trag.
Pozdrav
 
Reklamirao sam napajanje, sa reklamacije je vraćeno kao ispravno i rigorozno testirano. Nakon što sam ga preuzeo ni par minuta nije radilo i uočen je isti problem. Ponovo sam ga predao na reklamaciju, ovog puta su odobrili zamenu. Zamensko napajanje je isti model.

Otišao sam da pokupim napajanje i vidim da je to zamensko napajanje polovno. Ima prašine u njemu, nalepnica na šrafu je pocepana, modularni kablovi nisu vezani kao što treba biti na novom napajanju (kod novog je svaki kabl zasebno vezan, dok ovde su po dva kabla vezana jednom vezicom, čak ni sve te vezice nisu iste)... Nisam hteo da ga pokupim već sam ostavio tako dok ne vidim šta da radim. Da li imaju pravo da mi daju polovno napajanje? Svakako ga neću preuzeti. Poslaću im mejl i tražiti drugi model napajanja, ili povraćaj novca. Ko zna u kakvom je stanju to napajanje i odakle su ga iskopali jer tog napajanja nema nigde na stanju.
 
Uzmes novac i kupis drugo napajanje u normalnoj radnji.

Послато са SM-G955F помоћу Тапатока
 
Znam da je 100put prezvakana tema, ali nigde nisam nasao da je neko zaista imao iskustvo, sve su teorije, a tice se porucivanja proizvoda online i odustajanja od ugovora.

Da li se ugovom zakljucenim na daljinu smatra ako sam porucio robu online, a platio u radnji? Da li je neko u praksi iskusio kako to ide, tj vratio robu koju je porucio online, a platio u radnji u roku od 14 dana? Vidim da jedni kazu da jeste, drugi se ne slazu sa tim.
 
Kada planiram takvu kupovinu pre nego poručim online pošaljem mail firmi da li će se smatrati online kupovinom i da li mogu da odustanem u roku od 14 dana. Neki odgovore pozitivno neki negativno. Radnja na 100 metara od mene je rekla da to nije online, ok isporučite. Isporuka bila besplatna.
 
Meni je problem sto ukoliko porucim online, stici ce tek u ponedeljak, a ovako mogu da pokupim u subotu.

Tj vec sam porucio, sad je samo pitanje da li cu otici do radnje ili ce mi poslati.

Videcu da im posaljem mail pa da sacekam odgovor.
 
Poslednja izmena:
Reklamirao sam napajanje, sa reklamacije je vraćeno kao ispravno i rigorozno testirano. Nakon što sam ga preuzeo ni par minuta nije radilo i uočen je isti problem. Ponovo sam ga predao na reklamaciju, ovog puta su odobrili zamenu. Zamensko napajanje je isti model.

Otišao sam da pokupim napajanje i vidim da je to zamensko napajanje polovno. Ima prašine u njemu, nalepnica na šrafu je pocepana, modularni kablovi nisu vezani kao što treba biti na novom napajanju (kod novog je svaki kabl zasebno vezan, dok ovde su po dva kabla vezana jednom vezicom, čak ni sve te vezice nisu iste)... Nisam hteo da ga pokupim već sam ostavio tako dok ne vidim šta da radim. Da li imaju pravo da mi daju polovno napajanje? Svakako ga neću preuzeti. Poslaću im mejl i tražiti drugi model napajanja, ili povraćaj novca. Ko zna u kakvom je stanju to napajanje i odakle su ga iskopali jer tog napajanja nema nigde na stanju.

Koja je firma u pitanju, da znamo da ih zaobilazimo?
 
Nikakve veze nema gde je kupljeno, treba gledati ko je davalac garancije.

Evo ja sam ovde pisao da sam pare od Emija dobio od Tehnomanija tek posle 6 meseci i neko mi preporučio da kupim u tehnomediji...i evo kroz isti proces prolazim i sa njima, jer oni nesioravnu stvar proslede dobavljaču, uvozniku a on kako se postavlja to je ključno.
Neće vama prodavac menjati niti davati robu iz svog džepa sve to neko mora da pokrije i odobri.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk
 
Ne, nego prodavac ne sme od dobavljača da uzme polovnu korišćenu stvar i da uvali kupcu i kao sve je u redu! Zna se koja su prava potrošača, zna se da se uređaj koji je u garanciji menja za NOV uređaj i da od toga dana teče nova garancija i tu se svaka priča završava što se kupca tiče.
Krajnjeg kupca apsolutno ne treba da zanima odnos prodavca-dobavljača-proizvođača, vec samo i isključivo njegova zakonom određena prava. Zato pitam, koja je to radnja koja uvaljuje polovne stvari?
 
Poslednja izmena:
Hvala vam ljudi na odgovoru. Plasim se online narucivanja (radije bih da 'vidim' ono sto kupujem), pritom nemam karticu. A plasim se i kurira i tumbanja. I posle eventualno moram ja da (valjda) pakujem nazad monitor i isto ga vratim pomocu kurira prodavcu.
Bas mi je frka.

A u pitanju je Lenovo monitor. Kakvi su oni po pitanju mrtvih pixela? Kakav im je stav? Zna li neko?
U Gigatronu svaki monitor pale pre kupovine kako bi proverili fizičko stanje uređaja. Otiđi u radnju koja ga ima na stanju zamoli prodavca da ti poveže na laptop pa proveri na licu mesta sliku i mrtve piksele.

Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
Meni je problem sto ukoliko porucim online, stici ce tek u ponedeljak, a ovako mogu da pokupim u subotu.

Tj vec sam porucio, sad je samo pitanje da li cu otici do radnje ili ce mi poslati.

Videcu da im posaljem mail pa da sacekam odgovor.
Koliko ja znam to se ne računa kao online kupovina pošto si preuzimanje robe obavio u radnji i bio u mogućnosti da procenis to što kupuješ i odustaneš od kupovine.

Kupovina na daljinu se računa kada robu kupiš ili dostavom ili van objekta te firme (putujući trgovac ili kao ovi što varaju penzose po kafanama za razne duseke i slično).

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
 
Ako si platio online, a preuzeo u radnji, mora da se računa kao kupovina na daljinu, jer kupovina i jeste bila na daljinu, samo je preuzimanje bilo u radnji.
 
Mislim da si u pravu. Ja sam mislio na slučaj kada naručila online ali platis u radnji prilikom preuzimanja. Moja greška.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
 
Ja sam uzeo preko vipa telefon online, kurir me zvao da dostavi, nisam bio kod kuce. Stize mi poruka od Vipa da mi se uredjaj nalazi kod mene u kraju u toj i toj radnji i da mogu da ga pokupim kada zelim. Otisao platio telefon ( ucesce). Posle par dana shvatim da mi nece trebati jer menjam posao, zapakujem vratim postom popunim onaj formular sto sam dobio uz ugovor za odustanak i najnormalnije raskinem ugovor i pare mi legnu na racun od ucesca.
 
Ja lično sam imao iskustvo u WinWin-u da nisu hteli da prihvate da je kupovina na daljinu s obzirom da sam platio i preuzeo u radnji. Bila je sitnica u pitanju ali smo se dogovorili na licu mesta za zamenu i doplatu pa nisam ulazio u problematiku.

Ali koliko se sećam dok sam radio u servisu i bistrio zakon (radio sam oko dve godine od toga oko godinu po tada novom zakonu), stvar je bila da je 14 dana dozvoljeno zato što nisi fizički video robu i mogao da se uveriš u kvalitet/mane/velicinu iste. Ne znam da li se od tada nešto promenilo u tumačenju ili praksi.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
 
Rekao bih da je dosta problematicno kada se plati u radnji - de facto nema osnova za "zakljucenje ugovora na daljinu", iako je zakon trapavo formulisan pa i nije bas najjasnije. U slucaju spora, prodavac ce lako objasniti da je to fakticki samo rezervacija robe. Druga je stvar kada se plati unapred, tu je vec doslo do zakljucenja ugovora.
 
Ne, nego prodavac ne sme od dobavljača da uzme polovnu korišćenu stvar i da uvali kupcu i kao sve je u redu! Zna se koja su prava potrošača, zna se da se uređaj koji je u garanciji menja za NOV uređaj i da od toga dana teče nova garancija i tu se svaka priča završava što se kupca tiče.
Krajnjeg kupca apsolutno ne treba da zanima odnos prodavca-dobavljača-proizvođača, vec samo i isključivo njegova zakonom određena prava. Zato pitam, koja je to radnja koja uvaljuje polovne stvari?

To je tako u tvom univerzumu, u praksi sta prodavac moze osim da prosledi ono sto je dobio od dobavljaca.

Zato ja vise puta i rekoh da robu treba uvek reklamirati dobavljacu jer on vedri i oblaci i odlucuje,
jeste tako je po zakonu (koji je glup) igrate se gluvih telefona i gubite svoje vreme, oni pokusaju da uvale polovnu stvar jer i ne vide kupca.
i nisam u opste siguran da bi tako radili da oni trebaju kupca da pogledaju u oci kada moze da im napravi haos.
Pa njima najvise i odgovara da sve ide preko prodavaca da ne moraju da gledaju krajnje kupce, zato nam tako i ide.

Uvek kada god mozete reklamirajte dobavljacu, ustedecete i vreme i zivce... kod prodavca idete samo ako pare treba da se vrate ili nesto drugo da kupite ili ako fizicki ne mozete.
 
Poslednja izmena:
Zakon je glup, pa ga ne treba poštovati, već raditi onako kako je bolje.
Interesantna logika.
 
Poslednja izmena:
@bakara

Zakon o zaštiti potrošača reguliše odnos kupca i prodavca.

Sent from my Mi 9T Pro using Tapatalk
 
To je tako u tvom univerzumu, u praksi sta prodavac moze osim da prosledi ono sto je dobio od dobavljaca.

Zato ja vise puta i rekoh da robu treba uvek reklamirati dobavljacu jer on vedri i oblaci i odlucuje,
jeste tako je po zakonu (koji je glup) igrate se gluvih telefona i gubite svoje vreme, oni pokusaju da uvale polovnu stvar jer i ne vide kupca.
i nisam u opste siguran da bi tako radili da oni trebaju kupca da pogledaju u oci kada moze da im napravi haos.
Pa njima najvise i odgovara da sve ide preko prodavaca da ne moraju da gledaju krajnje kupce, zato nam tako i ide.

Uvek kada god mozete reklamirajte dobavljacu, ustedecete i vreme i zivce... kod prodavca idete samo ako pare treba da se vrate ili nesto drugo da kupite ili ako fizicki ne mozete.

Moj univerzum meni vrlo dobro radi posao, s obzirom na to da znam svoja prava pa ne dopuštam prodavcu da me otrese kao slinu (ne kažem, pokušavali su sa uvaljivanjem polovne robe, ali su dobili ljubavno pismo plus besplatnu reklamu, i da znaš kako su odmah zvali sa sve izvinjenjem, novom komponentom i fiskalnim računom).

Fala bogu, pa ova država nema leba u crevu i jedva čeka nekog da klepne po ušima zbog ovakvih stvari, a to vrlo dobro znaju u većini prodavnica.

Prodavac koji svesno uzme polovnu komponentu i pokuša da je uvali neka lepo zatvori radnju i neka ode na buvljak da šibicari sa kolegama iz kontejnera, ili neka i dalje uvaljuje korišćene komponente ljudima koji to prihvataju iz nekog razloga, meni neće.
 
Poslednja izmena:
Rekao bih da je dosta problematicno kada se plati u radnji - de facto nema osnova za "zakljucenje ugovora na daljinu", iako je zakon trapavo formulisan pa i nije bas najjasnije. U slucaju spora, prodavac ce lako objasniti da je to fakticki samo rezervacija robe. Druga je stvar kada se plati unapred, tu je vec doslo do zakljucenja ugovora.

Da da, kapiram. Otkazao sam porudzbinu posto ne postoji mogucnost placanja karticom, porucicu ponovo i platicu preko racuna, a onda cu samo da pokupim sutra.
 
Da ne bude da se samo žalimo, pre nekih mesec dana žena kupila mini-šporet u G* radnji (standardna "offline" kupovina). Elem, šporet nije odgovarao, pa je dogovorila da ga vrati nazad, iako nisu u obavezi to da rade, ni po zakonu, a ni po nekim svojim javno objavljenim pogodnostima. Poslali su ga na kontolu u servis, i posle toga uredno vratili novac. :)
 
Od kad to zakon zabranjuje da reklamiras direktno dobavljaču?

U ostalom radite kako hoćete

Sent from my Mi A3 using Tapatalk

Ti ili nas provociraš (zabave radi :) ) ili ne razumeš da:
Nemaš osnova da potražuješ svoja prava ako preskočiš prodavca tako što ćeš otići direktno u servis da "ubrzaš proceduru".
Kao što čovek gore napisa: Zakon o zaštiti potrošača reguliše odnos kupca i prodavca.

Ako možemo da se pozovemo na neki drugi zakon i da preskaćemo prodavce - molim te prosvetli nas! ;)
 
Iz sveg dosadašnjeg pisanja meni izgleda da je baki prodavac/ima radnju ili tako nešto.
 
Nije nego pokusava da poveze teoriju i praksu. Ni meni nekad nije jasan (ni sebi nekad nisam jasan) sa stavovima, ali covek je pragmatican, ima svoje misljenje i nema veze ako je sam protiv svih :d Msm, uzeo ja da ga branim, a i sam se ponekad pitao isto kao i vi :)
 
Nemam radnju, ali jesam trgovac, a sa druge strane sam i potrosac, jer i ja imam sta da reklamiram kao i vi.

Tako smo se prosli put ubedjivali da li je kupovina na daljinu kada se preuzme u radnji, pa je na kraju ipak ispalo da nije.

I sada ne pokusavam da osporim obaveze prodavca po zakonu,
tu je sve kako kazete to nije nista sporno, ali je na kraju jako bitno ko je davalac garancije, a to vam pise na garantnom listu.

Moj komentar se odnosio na ono "birajte gde kupujete" a gde god da kupite ta roba se reklamira na istom mestu kod svog dobavljaca, ako je on smrad nista vam nece pomoci i najljubazniji prodavac na svetu.
 
Poslednja izmena:
Ne dobijaš garantni list za zakonsku garanciju od 24 meseca tako da ni ne znaš ko je davalac garancije. Odneseš u radnju gde si kupio, oni znaju.
 
Nazad
Vrh Dno