Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

@sirius9

skroz imas pogresnu percepciju problema...
Naplacuje se "odnosenje smeca", oni znaju koliko u proseku jedna porodica generise smeca i to naplacuju apsolutno ih ne zanima da li nosite na deponiju bacate pored puta, ili bacate u neki kontejner.
Od te stavke nikako ne mozete da budete oslobodjeni.

Recimo kod mene u naselju imamo dvorisne kante koje se prazne jednom nedeljno i plus na ulici je bilo 12 kontejnera, koji su se praznili ujutru i uvece tj dvaput dnevno.

E to je nekima smetalo pa su uklonili sve ulicne kontejnere, racuni su naravno ostali isti jer pravimo jednako smeca, ali i navika ljudi da bacaju smecena ulici gde su bili kontejneri, pa je sada na ulici prakticno deponija koju ciste takodje jednom nedeljno umesto da vrate kontejnere.

Sto se grejanja tice, nemaj sumnje da se grejes od komsija.
Imam lokal u prizemlju zgrade kroz koji takodje prolazi instalacija gde sam odjavio grejanje pre 15-16 godina dok je jos moglo i tu je u sred zime 18-19 stepeni i ako je cela jedna strana u staklu

A bio sam i u neuseljenim praznim stanovima gde komsije imaju sopstveno grejanje, i tu je zimi oko 18 stepeni bez da sibicu upalis, ali tu koristi svako svoju energiju za grejanje.
 
Što se smeća tiče, konkretno, gledaju jedino kvadraturu nekretnine ne zanima ih koliko ljudi fizički živi tu. Igrom slučaja prijavljivao sam se lično tamo pošto nije moglo preko Infostana kako inače ide pa znam po čemu obračunavaju.
 
Tema je Zastita potrosaca kroz zakone i praksu
 
Kontejneri su uklonjeni na zahtev vlasnika parkinga tj. firme koja je napravila zgradu jer se parking mesta zakupljuju, ne postaju vlasništvo stanara.
Kada je većina stanova useljena postignut je dogovor da JKP obezbedi kontejnere za odlaganje smeća što je i učinjeno. Davno je to bilo ali se sećam da je predstavnik firme koja upravlja zgradom rekao da na xy stanara ide po jedan kontejner i da po (nekim propisima) kontejner ne sme da bude dalje od xyz metara od zgrade kojoj pripada što je iskorišteno kao argument da se isti dobiju. Naravno tada niko nije razmišljao da pita gde to piše ili da dobije kopiju toga, kad su rekli "dobićete kontejnere" svi su bili hepi i na tome se završilo :)

Ali dobro ako ne može, ne može, zato sam pitao ovde da bi dobio odgovor od stručnih lica koja se time bave, ne može svako sve da zna ;)

A za grejanje ne znam, malo mi nenormalno deluje da se plaća za nešto što se ne koristi. Na računu piše: "Obračun potrošnje toplotne energije za obračunski period", ja toplotnu energiju ne trošim, pogotovo ne leti. Po istoj logici utrošenu električnu energiju od strane mog klima uređaja bi trebalo da plate i komšije jer time što ja hladim moj stan i njihovi stanovi su hladniji.

Tema je Zastita potrosaca kroz zakone i praksu
Ja sam mislio da ovo spada pod zaštitu potrošača!? JKP i Toplana su pružaoci usluga, ja sam korisnik (ponekih) usluga! Ne znam koja tema bi bila više odgovarajuća za ova pitanja?
 
Poslednja izmena:
Toplana i nekako, ali izmeštanje kontejnera sigurno ne.
 
Poslednja izmena:
Grejanje sa obračunava na godišnjem nivou a plaće u mesečnim ratama tako da nema veze koje je godišnje doba. Da se obračunava samo za grejni period, računi bi tada bili vešestruko veći za taj period. To pomaže da se budžet malo bolje "svari".
Tamo gde su odobrili i instalirai termostate na grejnim telima i merenje potrošnje toplotne energije imaju neku minimalnu naplatu iako su grejna tela neaktivna. Izgovor je da se cele zgrade greju od prolaznih cevovoda i pojedini stanovi se nešto greju i od komšija. Tu su donekle u pravu jer kada je pojedina kuća u pitanju nema odakle da se bar malo ugreje i sve zavisi od izolacije kuće. Stan u sred stambene zgrade je zaštićen bar sa 2-3 strane i sa ostalih zidova prima bar neku toplotu od komšija sa strana i/ili ispod/odozgo. Mi u kućama nemamo takvo olakšanje.
Tu nemaš nikakvo rešenje sem ako se zakon ne promeni. Džabe advokat ako oni rade po postojećem zakonu.
Kažeš "ja toplotnu energiju ne trošim" da li to znači da nemaš radijatore uopšte ili su zatvoreni ? Vidi sa komšijama koliko ono plaćaju grejanje sa aktivnim radiatorima. Ako isto plaćaju (po kvadraturi) onda neznam zašto ih ne upotrebljavaš, kako se greješ inače ?
"Iznošenje smeća" nije baš najsrećnije ime, "Odnošenje", tj. odlaganje smeća do deponije i njeno održavanje bi bilo bolje objašnjenje. Za kontejner morate da se složite svi u zgradi, neće niko drugi da ulazi u to kome je i kako zgodnije. Zašto bi neko drugi rešavao vaše nesuglasice?
 
Kakva je ovo glupost, dobio sam sms/mail da je reklamacija odbijena tj. nije prihvacena jer nisu primetili nesaobraznost ali ce "uredjaj proslediti u ovlasceni servis radi detaljnog testiranja"? Je l' to neki template da kupe vreme i ispostuju rok od 8 dana jer jos nisu ni poslali u servis ili su oni odbili reklamaciju pa cekaju da im servis potvrdi?
 
To je samo kupovina vremena pošto nešto moraju da odgovore.

Evo i meni sutra 8mi dan a nisu ništa odgovorili.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk
 
"Iznošenje smeća" nije baš najsrećnije ime, "Odnošenje", tj. odlaganje smeća do deponije i njeno održavanje bi bilo bolje objašnjenje.

Mislim da je to zaostalo iz vremena kada su zgrade, kao na primer zgrada u kojoj ja sada živim, koristile takozvane smećare, prostorije koje se nalaze na svakom spratu, imaju okno koje prolazi kroz čitavu zgradu i kroz koje se smeće bacalo da padne u kolektor. Taj kolektor je jedan veliki kontenjer koji se izvlačio iz zgrade na posebna vrata i praznio u đubretarski kamion. To su radili radnici gradske čistoće.
 
Grejanje...

Pljackaju nas jer ne isporucuju toplotne energije koliko treba. Mislim da je ovde objasnjeno.

A zasto mora da se placa iako se ne koristi je objasnjeno ovde
 
Zdravo svima,
Prelistao sam temu ali nisam uspeo da nađem sličan primer.
Uzeo sam nov TV, naručio sam ga online, ali sam ga preuzeo i platio u prodavnici.
Kod kuće sam raspakovao i ustanovio da nedostaje stopa na kojoj bi TV trebalo da stoji.
Kutija je bilo uredno spakovana i u prodavnici nisam proveravao sadržaj.

Koje su mi sada mogućnosti?
Da li se to tretira kao online kupovina i imam li pravo da ga vratim s obzirom da nedostaje deo?
 
To sa grejanjem od susednih stanova u mnogome zavisi od opštine. Toplane normalno hoće da naplate što više, a stanari da plate što manje. U Adi (po snajinoj izjavi) možeš da odjaviš i samo jednu sobu sa grejanja, gde ti onda dolaze i zapečate taj radijator. Kod mene u Somboru možeš da se odjaviš sa grejanja, ali plaćaš tu "taksu" što cevi prolaze kroz tvoj stan pa te greju, a ako cevi ne prolaze kroz stanove (ima i jednih i drugih zgrada) onda su smislili tu foru da te greju okolni stanovi koji imaju to daljinsko grejanje. Ovo sa cevima koje prolaze kroz stan su neki probali rešiti sa sudom, da njime toplana u stvari treba da plati prolaz cevi kroz njihov stan, ali je tu stav opšine da to ne može da prođe, a sud sudi po tome, pa su ti ljudi osuđeni da plaćaju taj harač. Kada te "greju" stanovi pored/iznad/ispod, sud kod nas priznaje nezavisno veštačenje ko koga tu ustvari greje (jer i ti greješ svoj stan nekako - TA peći, klime i sl). Može se desiti da u stvari ti greješ susedne stanove koji su na toplani, pošto je kod tebe veća temperatura nego kod komšija. E onda sud presuđuje u korist tog stanara i on više ne mora da plaća taj harač toplane. Ali istovremeno ne moža da naplati od toplane to grejanje susednih stanova. Sve ovo što sam napisao važi za Sombor, a to iključivo zavisi od opštine do opštine, pošto su te toplane u vlasništvu istih pa neće da ih gase.
E da, zaboravih spomenuti, ta "taksa" je mislim 30% od pune cene. Što je mnogo mnogo je.
 
Poslednja izmena:
Da li se to tretira kao online kupovina i imam li pravo da ga vratim s obzirom da nedostaje deo?

Ovo i mene zanima, pošto gro stvari naručujem na prodavnicu pa onda odem tamo i platim. Mislim da se to ne smatra online kupovinom pošto u radnji možeš da pogledaš proizvod, i da se okreneš i odeš ako hoćeš. Voleo bih da je drugaćije.
 
Svakako ne mozes odustati od kupovine jer nedostaje deo - jer ce oni tvrditi da je ostao kod tebe. Ako je to jedini razlog, ulozi reklamaciju i trazi deo koji nedostaje.
 
Ovo i mene zanima, pošto gro stvari naručujem na prodavnicu pa onda odem tamo i platim. Mislim da se to ne smatra online kupovinom pošto u radnji možeš da pogledaš proizvod, i da se okreneš i odeš ako hoćeš. Voleo bih da je drugaćije.

Kako je meni neko objasnio - naručivanje online i preuzimanje u prodavnici bi u teoriji trebalo da se vodi kao online kupovina zato što ti prilikom naručivanja praktično zaključuješ ugovor na daljinu a način plaćanja i preuzimanja nakon toga ne bi trebalo da bude bitan. ALI pošto živimo gde živimo, u slučaju da se prilikom spora sa prodavcem oko ovoga dođe do suda postoji dobra šansa da bi oni taj spor dobili baš zbog tvrdnje da je kupac preuzeo robu u prodavnici i da to praktično nije kupovina online...
 
To je reklamacija u svakom slučaju. I da vratiš tv nazad pitaće gde je postolje ako treba da bude u paketu. Takve neprijatne situacije moraju se rešiti u dogovoru sa prodavcem.
 
Pokušavam da se dogovorim sa prodavcem ali ignorišu me, pa sam hteo da vidim koje su mi opcije, ako ih uopšte imam... a i da podelim sa nekim muku, da mi bude lakše. :d
 
Najgora varijanta znači. Najlakše ti je da probaš preko nekog servisa ili KP da nabaviš postolje, a napiši ovde o kome se radi, da znaju ljudi da izbegavaju dotične. Konsultuj se eventualno sa nekim društvom za zaštitu potrošača, pa vidi kakva su iskustva u takvim situacijama. Meni su ciganisanja tog tipa potpuno strana, ali ne bavim se prodajom bele tehnike, pa nisam nešto kompetentan. :d
 
Ma kakva nabavka postolja...

nazad u prodavnicu sa sve TV i kutijom i pitas fino gde je postolje iz kutije, i zasto nije bilo u kutiji ako si kupio nov TV?

verujem da je ostalo negde u radnji, a to treba da nadje onaj ko je pakovao TV.

To telefonom i mailom ne moze da se resi...samo stari provereni neposredni fizicki kontakt
 
Propratio malo temu, pokušao da nađem nešto slično problemu koji mi se javio ali ništa. Doduše, nisam pročitao baš svih 600+ stranica :)
Klincu uzeo pre nešto više od godinu dana onaj turbo MyKi sat, nešto im je bilo popularno a i nama roditeljima dobro dođe. Nije baš najsrećnije rešenje u praksi ali dobro sada...
Nešto ga i nije koristio, uhvatila i ova Korona, hvatao prašinu. Malo pre početka školske godine probali, radi, nosio do trenutka kad je odbio želju da puni bateriju - prikazuje proces punjenja ali baterija ostaje na 1%. Da ne daljim oko kvara sledi interesantan deo:
Odneo u prodavnicu gde je kupljen, reklamiran.
Posle tačno 8(osam) dana šalju poruku da nije uočena nesaobraznost ali u duhu dobrih međuljudskih odnosa...
Posle dvadesetak dana obaveštavaju da je reklamacija uvažena i da uređaj mogu preuzeti u prodavnici.
Preuzet uređaj u prodavnici, na licu mesta nisu bili u mogućnosti da provere status opravke.
Uređaj proban, u 15 min utvrđeno da kvar nije rešen, u roku od 30 min vraćen prodavnici na ponovnu reklamaciju. Dobio novi tiket, tražio da se poveže sa starim jer nije ništa urađeno.
Posle tačno 8(osam) dana dobio poruku da nije uočena nesaobraznost ali u duhu dobrih međuljudskih odnosa...

Šta sad? Ajde, nije mi hitno pa mogu da sačekam i tih 30 dana servisa. Ali ako ne srede uređaj, koliko im zakon daje za pravo ovakvu šetnju na 30 dana?
 
Otvaraju ih u radnjama. Znam za gigatron sto posto, video sam. Otvaraju da provere da nije ostecen u transportu.

Sent from my POCO F2 Pro using Tapatalk
 
Propratio malo temu, pokušao da nađem nešto slično problemu koji mi se javio ali ništa. Doduše, nisam pročitao baš svih 600+ stranica :)
Klincu uzeo pre nešto više od godinu dana onaj turbo MyKi sat, nešto im je bilo popularno a i nama roditeljima dobro dođe. Nije baš najsrećnije rešenje u praksi ali dobro sada...
Nešto ga i nije koristio, uhvatila i ova Korona, hvatao prašinu. Malo pre početka školske godine probali, radi, nosio do trenutka kad je odbio želju da puni bateriju - prikazuje proces punjenja ali baterija ostaje na 1%. Da ne daljim oko kvara sledi interesantan deo:
Odneo u prodavnicu gde je kupljen, reklamiran.
Posle tačno 8(osam) dana šalju poruku da nije uočena nesaobraznost ali u duhu dobrih međuljudskih odnosa...
Posle dvadesetak dana obaveštavaju da je reklamacija uvažena i da uređaj mogu preuzeti u prodavnici.
Preuzet uređaj u prodavnici, na licu mesta nisu bili u mogućnosti da provere status opravke.
Uređaj proban, u 15 min utvrđeno da kvar nije rešen, u roku od 30 min vraćen prodavnici na ponovnu reklamaciju. Dobio novi tiket, tražio da se poveže sa starim jer nije ništa urađeno.
Posle tačno 8(osam) dana dobio poruku da nije uočena nesaobraznost ali u duhu dobrih međuljudskih odnosa...

Šta sad? Ajde, nije mi hitno pa mogu da sačekam i tih 30 dana servisa. Ali ako ne srede uređaj, koliko im zakon daje za pravo ovakvu šetnju na 30 dana?

ZZP član 52.

Potrošač ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz izričitu saglasnost potrošača.

https://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_zastiti_potrosaca.html
 
Pa ne pakuju televizore u kutije po radnjama, pa da ostaju delovi tu i tamo...

Verujem da je bio izlozen pa neko zaboravio da pokupi sve delove.

A i sada pre nego kupac odnese TV obavezno raspakuju tv i traze da potpises da je sve u redu, sto je vrlo bezobrazan princip rada, jer ti u radnji zapravo nista ne mozes konkretno da proveris.

LM,
sta se radi kada prodavac ne odgovori u roku od 8 dana na izjavljenu reklamaciju?

Koje dalje korake mogu da preduzmem?
 
Po prijavi inspekciji dobijaju kaznu, ali to ne utice na resavanje tvoje reklamacije.
 
8 kalendarskih ili radnih dana?

Sent from my Mi A3 using Tapatalk
 
Kalendarskih
 
Po prijavi inspekciji dobijaju kaznu, ali to ne utice na resavanje tvoje reklamacije.

Ma da, meni mrtvi SV poslao dve cipele različite veličine, leva 43, desna 45... Kažu nemaju da zamene odgovarajućim, vratite vraćamo novac ili možete da nas avansirate za buduću kupovinu...
Odgovorio sam da mogu da im avansiram samo za lekove dabog im trebalo, da vraćaju pare, da se ne ljubimo...
Eto ni dan danas, 10 dana od kad su primili vraćenu robu i moju pisanu reklamaciju na nakim njihovim bezveznim obrazcima, još nisu vratili novac...
Danas sam im poručio da vrate novac do ponedeljka ili kontaktiram Agenciju za zaštitu prava potrošača i šaljem im inspekciju...
Misliš da su se uzrujali, stigao mi generički mail-odgovor - zahtev za refundaciju u obradi, biće obrađen za 15 dana. Kao da treba 15 dana da se ustanovi da su mi poslali cipele različitih veličina.

Ako mogu rado ću napisati pun naziv ovog lopovskog distributera sportske opreme, da zna narod sa kakvim prevarantima ima posla...
 
Poslednja izmena:
Pa nema vise od jednog vizionarskog SV ali ti nisi jasan, ako je proslo 10 dana, ne mozes ti da im das rok do ponedeljka nego do 28.10.
 
Pa nema vise od jednog vizionarskog SV ali ti nisi jasan, ako je proslo 10 dana, ne mozes ti da im das rok do ponedeljka nego do 28.10.

Zar nije 8 kalendarskih dana rok u kojem moraju rešiti reklamaciju?

10 dana je prošlo od kada su primili robu nazad i formalnu reklamaciju na njihovim obrascima, a jedno 20 dana je prošlo od kada sam im reklamirao robu mailom i na korisnički servis (tj. istog dana kad su mi dostavili, a ja otvorio paket)... Naravno onda su se pet dana ubeđivali, tri dana dostavljali formulare, tri puta šatro slali kurira da preuzme robu, i tako...

Ne razumem i nije mi jasno, zašto im treba 20 plus dana da utvrde nesaobraznost u prodanoj robi i uvaže reklamaciju, a poslali dve cipele različitih veličina?
 
Nazad
Vrh Dno