Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Pozdrav

Treba mi mala pomoć. Kupljen je VIVAX tablet u Gigatronu, pokvario se 3 meseca pred istek garancije.
Promenjen je ekran, tač i baterija.
E sada, posle toga počeli su problemi. Deo ekrana, desni uspravno, čim se zagreje tablet, prolupa.
Kao da neko pritiska... Tablet je neupotrebljiv.
Tablet je predat na servis pod garancijom (NEPO), bio više od 3 nedelje. Ustanovili su da sve radi i vratili mi.
Naravno, kvar i dalje postoji. Opet sam ga dao u servis, sada je bio preko mesec dana.
Vratili mi, kao promenili bateriju. Inace, poslat je servisu i video fajl kako se tablet ponasa, i da je problem sa ekranom.

Sada imam problem. Isptekla garancija. Da li važi, da dok je tablet u servisu, da se za toliko vremena produžava garancija?
Sigurno je bio vise od 2,5 meseca u servisu za ta tri puta.
 
Minimalno se produžava garancija za onoliko koliko je proveo u servisu. Ti ga nisi koristio i to ti se ne računa.
Svakako, ako je promenjen ekran, na to dobijaš novi period.
 
@mcdado
A inace ako se uredjaj tri puta popravlja, posle ako se opet odnese u servis i utvrdi se kvar moraju da daju nov uredjaj sa novom garancijom a ne "zamenski" sa starom garancijom.
Moj ti je savet i da posaljes mail organizaciji za zastitu potrosaca sa upitom o tvojim pravima.
 
Stavi i Gigatron u CC tog mail-a ;)
 
Može li neko da mi kaže u kom zakonu piše ovo
Za proizvod koji se daje u zamenu za neispravan proizvod, trgovac je u obavezi da izda novi račun, kao da je izvršio prodaju novog proizvoda
Tekst nalazim u pravilnicima raznih prodavnica (ali ne i u prodavnici koja me interesuje :) ), ali u zakonima nisam našao. Momak koji radi u servisu tvrdi da ne dobijam ni novi račun, ni novu garanciju. Kaže da četiri godine radi na tom mestu i tako je uvek radio. Kojim argumentima da se borim protiv toga?
 
Ja kada sam dobio novi telefon, dobio sam i nov racun.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bilo je već iz Zakona o obligacionim odnosima:

Produženje garantnog roka

Član 503

(1) U slučaju manje opravke, garantni rok se produžava onoliko koliko je kupac bio lišen upotrebe stvari.

(2) Međutim, kad je zbog neispravnog funkcionisanja izvršena zamena stvari ili njena bitna opravka, garantni rok počinje teći ponovo od zamene, odnosno od vraćanja opravljene stvari.

(3) Ako je zamenjen ili bitno opravljen samo neki deo stvari, garantni rok počinje teći ponovo samo za taj deo.
 
Može li neko da mi kaže u kom zakonu piše ovo

Tekst nalazim u pravilnicima raznih prodavnica (ali ne i u prodavnici koja me interesuje :) ), ali u zakonima nisam našao. Momak koji radi u servisu tvrdi da ne dobijam ni novi račun, ni novu garanciju. Kaže da četiri godine radi na tom mestu i tako je uvek radio. Kojim argumentima da se borim protiv toga?

Kao što je rečeno, za novi uređaj sigurno ide nova garancija. Novi fiskalni nije obavezan ukoliko si dobio isti model. U slučaju dobijanja drugog modela, mora novi fiskalni.
 
Hvala puno! Obligacione odnose nisam čitao.
Sad kreće borba :)
 
Evo šta mi kaže neka gospođa Team Leader RMA Call Centar:
Obzirom da ste uredjaj reklamirali u period saobraznosti ne možete se pozvati na zakon o obligacinim odnosima I na prava potrošača iz garantnog lista koji se razlikuje od pomenutog.
Uopšte mi nije jasno šta piše :)
Šta sada da im radim ako neće da mi daju garanciju?
 
Garantni list prosiruje prava potrosaca i onog momenta kada ponude i daju garanciju, ta prava moraju da vaze. Saobraznost vise nema veze jer ti imas sve uslove saobraznosti i plus dodatak definisan garancijom.
U suprotnom, ako su ponudili garanciju, a sada uslovi iz iste ne vaze, to se zove obmana.
 
Bas tako. Gospodja se bavi APP-om.

Sent from my MI MAX using Tapatalk
 
Gospođa nije u pravu. Termin "saobraznost" nije postojao kad je pisan Zakon o obligacionim odnosima, pa reč "garancija" se odnosi i na novi termin. Što reče član darko88 APP.
 
Koliko bese vremena moze najvise da prodje od trenutka kada posaljem na reklamaciju? online kupovina..
 
Koliko bese vremena moze najvise da prodje od trenutka kada posaljem na reklamaciju? online kupovina..

7 dana od prijema da ti odgovore kako ce da rese i jos 20ak (do ukupno 30) da reklamacija bude resena na neki nacin.
 
Ovo je njihov najnoviji odgovor. Inače, radi se o WinWinu.
Odgovor na vasa pitanja je u prethodnom mailu, stav nije promenjen, ne možete na jednu reklamaciju primenjivati više zakona I odredbi, to u principu pise u mailu.
Dakle, oni mirnim putem neće da daju garanciju. Šta mi preostaje? Inspekcija ili sud?
 
Potrebna mi je pomoc, odnosno savet :)
U pitanju su nike patike kupljene u decembru 2017, jelte, nisu nosene sigurno do marta nijednom, i manje vise leto sam proveo u japankama i tanjim patikama. Bukvalno ni ulosci nisu izlizani.
Patike nikad nisu ubacene u masinu, po kisi nisu nosene, jer imaju onaj mrezasti materijal..
Nedavno se na levoj patici na spoju cvrstog materijala i tog mrezastog pojavila mala rupica, koja je kroz par dana postala rupa od 1 cm tacno po spoju te plastike, kao da je neko zavukao noz..rasparalo se..
Takodje postoji na 1,2cm odatle takodje na spoju samo malo napred jedna manja rupica, istog tipa, tako je i ova velika pocela..S obzirom da znam da nigde nisam sutnuo, nabo i slicno, odlucio sam da reklamiram.

Naravno prva reklamacija odbijena sa obrazlozenjem: "Pregledom reklamiranog proizvoda ustanovljena su ostecenja koja nastaju mehanickim putem, misli se na probijanje, zapinjanjae ili slicno. Samim time ne mozemo ustanoviti neki popust proizvodjaca, pa time ni osnov za reklamaciju po tom pitanju." Doslovce prekucano..

Ovde me je ubolo u oko ovo mehanickim putem, jer znam da nije, inace bih podvio rep i otisao, i jer da sam negde probio toliku rupu, 101% bih imao rupu u risu stopala istog precnika -.-

Ulozio sam zalbu, gde sam rucno (zbog guzve u radnji) morao da napisem kako nisam zadovoljan odlukom, ni sam nisam znao sta da ispisem u momentu, al svelo se na to da ostecenja nisu nastala mehanickim putem, da se na drugoj patici na spoju takodje moze uociti (vrlo malo stvarno, ali moze) pocetak slicnih promena..
Kako se te dve rupe nalaze na prevojima (u slucaju savijanja patike) kao i na spoju tvrdog i mekog materijala sto bi bilo predispoziciono mesto za nastanak ostecenja.. itd.

Naravno stize mi sms da je odluka odbijena, ovaj put uz obrazlozenj: " Ponovnim pregledom možemo samo potvrditi prethodno mišljenje,i da više ne možemo ustanoviti neki propust proizvođača.Takođe ustanovljena su oštećenja koja nastaju neadekvatnim održavanjem /korišćenjem. Misli se na dejstvo vlage usled čega je došlo do promene strukture materijala."

I zanima me imam li bilo kakvu opciju, izuzetno me nervira nacin njihovog automatskog odgovaranja i koliko god da nemam vremena, ulozio bih ponovo zalbu..
Da li mogu nekako da im zapretim? Da li mogu nesto pametno napisati u toj zalbi?
Takodje me zivcira to sto indirektno upucuju da sam lazov, kao sto rekoh, da sam nosio po kisi, da sam sutirao neke sipke ili sta god moze napraviti slicnu rupu pa i ajde..Pa prvo mehanicki pa onda vlaga..da im napisem da nemam vlagu u stanu hvala Bogu :D i da im napisem definiciju vlage..zanima me mogu li nekako da ih nadmudrim :)
I uzdam se u vasu pomoc :D znam da ovde uvek pomoc moze da se nadje :)
mogu i neku sliku patika da vam okacim, doduse ta jedna sto su mi oni slikali, jer su sad kod njih..
 
Verovatno ne mozes nista jer se uvek vade na to fizicko ostecenje, to kad vide ja mislim da im srce zaigra jer znaju da mogu da se vade na to.
Ovo je b.l.esava zemlja, evo dogadjaja danas kod mene. Stize mi opomena iz poreske da platim prenos na apsolutna prava 20500 plus 9500 kamate. Posto poresku shvatam vrlo ozbiljno i sve placam 100% na vreme, nisam znao o cemu se radi. Pozovem, pitam, kazu nije placeno za njivu sto sam prodao pre 3,5 godine! Znaci cekali preko 3 godine da me obaveste da kupac, koji je duzan ugovorom to da plati nije platio i sad meni salju opomene i moram da angazujem advokata da pise prigovor jer drzava mene ne stiti.
Drugi slucaj, supruga odvela nanu kod neurologa, 50km (Pozarevac), on dosao na posao pijan. Nisu ni isle na zakazani pregled a do nacelnika ili direktora ne moze da dodje.
Eto, to vam je nasa drzava, ko je srecan on je pobegao odavno, ostali smo samo mi, jadnici...
 
Da li je neko imao situacije da reklamira televizor kod nas?

U pitanju je LG UH611V televizor. Kupljen je na akciji koja je bila oko otvaranja radnje pa mi je izašlo povoljnije nego da sam ga kupio preko mađara što sam i planirao, ali ovo iskrslo pa reko aj da pazarim.

Naime, na TV-u imam sledeći problem:

Na panelu se na svakih 20-25cm, debljine 1-2cm vide vertikalne linije koje su recimo za jednu nijansu tamnije od ostatka slike. Ovo sam primetio sada tokom svetskog prvenstva u fudbalu i od tada to primetim na svemu. Najviše je primetno kada je na slici recimo snimak pučine pa gore nebo svetlije boje od mora i onda se tu jasno vidi da je na tim delovima za nijansu, dve tamnije od ostatka. Takođe kada se pali youtube, pa pošto je siva aplikacija tu se isto vidi da postoji razlika a u poslednje vreme to vidim bukvalno na svemu i jako nervira.

Ono šta sam u međuvremenu radio je da sam kontaktirao i odneo televizor u LG servis (IGNIS) i dobio sam odgovor da je to tako normalno?!?! Ja kažem ali ljudi meni se to pojavilo nakon godinu dana od kupovine, do tada nije bilo tih stvari, i oni su bili u fazonu vrati u radnju u kojoj si kupio pa nek se oni j**u sa tim.

S obzirom da je kupljen u radnji na g poznavajući njihovu politiku ako im pošaljem TV biću bez njega barem mesec i po dana.

Da li je neko imao sličan problem i šta mislite da li mi se isplati da to reklamiram?
 
Nemaš opcije nego da daš na servis. Ja bih reklamirao
 
Imao sam ja problem sa LG TV kupljenim kod nas pre godinu-dve... Na kraju su mi zamenili panel...

Panel je poceo u gornjem desnom uglu da menja boju, i to se vidi samo na nekim nijansama crvene, narandzaste... Odneo sam TV u servis tamo negde kod Ade... Oni su ga testirali i javili da problem ne postoji da je sve ok. Posle dobrih 20min raspravljanja sa serviserom sam uspeo da osmislim nacin kao da prikaze te nijanse na kojima se vidi problem, jer on je prikazivao crvenu, zelenu i plavu i nije video tu diskoloraciju... Rekoh mu, prikaci laptop, kao da sam ga prstom ubo u oko, poceo da se dere na mene kako to ne moze on da radi... Na kraju sam se setio da kada pokrene youtube app na tv, ona ima neke roze-narandzaste boje i tako je serviser kao konacno video problem... Uz komentar: "Pa to je normalno, ovo nije tv od 2000e itd"... Kaze, tu mozemo samo da menjamo panel, ima da cekas 45 dana za to... Naravno da sam pristao da mi menjaju panel... Po zameni panela, sve je ok i dan danas... Kada su mi vratili TV, sa zamenjenim panelom, uocio sam da su ga udarili negde, cosak tv-a, metalni okvir bio ulubljen... Onda su morali i to da mi menjaju... Tako da TV sad sljaka u fulu ali da li sam zadovoljan ponasanjem i radom servisa... NE NE NE NE NE NE

Edit: Jos jedna zanimljiva stvar je bila, kada sam pitao zasto im je problem da naruce od LG nov panel i zamene, tv je u garanciji, oni rekli kao ma sve je ok, plus ce gazda da uvali nekom taj moj stari panel... :wall:

A sad, koja pitanja bese imas? :)
 
Poslednja izmena:
Verovatno ne mozes nista jer se uvek vade na to fizicko ostecenje, to kad vide ja mislim da im srce zaigra jer znaju da mogu da se vade na to.
Ovo je b.l.esava zemlja, evo dogadjaja danas kod mene. Stize mi opomena iz poreske da platim prenos na apsolutna prava 20500 plus 9500 kamate. Posto poresku shvatam vrlo ozbiljno i sve placam 100% na vreme, nisam znao o cemu se radi. Pozovem, pitam, kazu nije placeno za njivu sto sam prodao pre 3,5 godine! Znaci cekali preko 3 godine da me obaveste da kupac, koji je duzan ugovorom to da plati nije platio i sad meni salju opomene i moram da angazujem advokata da pise prigovor jer drzava mene ne stiti.
Drugi slucaj, supruga odvela nanu kod neurologa, 50km (Pozarevac), on dosao na posao pijan. Nisu ni isle na zakazani pregled a do nacelnika ili direktora ne moze da dodje.
Eto, to vam je nasa drzava, ko je srecan on je pobegao odavno, ostali smo samo mi, jadnici...


Po zakonu je prodavac obveznik poreza na prenos apsolutnih prava. U ugovorima stranke gotovo uvek stave da će taj porez da plati kupac, ali to ne znači da će PU njega da juri ako porez ne bude plaćen, već da će prodavac imati pravo regresa od kupca ako on bude morao da plati porez.
 
Znam, ali ako je u ugovoru napisano da troskove snosi kupac, i on je to potpisao, sta onda? Cemu ugovor, cemu zakon, sud ako on nece to da plati? Da li si svestan da je meni stiglo da platim 30000 za nesto sto je zavrseno pre 3,5 godine? Znaci to je normalno? Nisam znao.
 
Prema odredbi iz člana 42. stav 2. Zakona o porezima na imovinu, lice na koje je preneto apsolutno pravo i koje se obavezalo da će platiti porez na prenos apsolutnih prava postaje solidarni jemac za plaćanje poreza. To znači da ti ostaješ obveznik poreza, ali da je kupac postao solidarni jemac, odnosno da Poreska pod istim uslovima može da potražuje od obojice porez, ali ne i da ti više nisi obveznik i da Poreska može samo od njega da potražuje iznos poreza. Ugovor i opšta pravila iz Zakona o obligacionim odnosima ti daju pravo da se regresiraš od kupca ako budeš platio porez, tj. da od njega zahtevaš isplatu iznosa koji si platio Poreskoj.

Jeste nezgodno i ljudi ne znaju te odredbe, zato što ili sami prave ugovore ili ih savetuju advokati koji ne znaju dovoljno ili to rade priučene knjigovođe.
 
Upravo zbog ovoga se prodaja ne završava pukim potpisivanjem ugovora i uzimanjem novca.
Ja kada sam prodavao kola, gledao sam da ispratim da kupac plati sve što je preuzeo na sebe, a ne da "zaboravi", pa da meni posle stigne "čestitka" kao tebi i da se jurim sa njim.
Ili, još bolje, da prodavac plati sve, a cifru ugradi u prodajnu cenu. I sve okay, nema iznenađenja.
 
Imao sam ja problem sa LG TV kupljenim kod nas pre godinu-dve... Na kraju su mi zamenili panel...

Panel je poceo u gornjem desnom uglu da menja boju, i to se vidi samo na nekim nijansama crvene, narandzaste... Odneo sam TV u servis tamo negde kod Ade... Oni su ga testirali i javili da problem ne postoji da je sve ok. Posle dobrih 20min raspravljanja sa serviserom sam uspeo da osmislim nacin kao da prikaze te nijanse na kojima se vidi problem, jer on je prikazivao crvenu, zelenu i plavu i nije video tu diskoloraciju... Rekoh mu, prikaci laptop, kao da sam ga prstom ubo u oko, poceo da se dere na mene kako to ne moze on da radi... Na kraju sam se setio da kada pokrene youtube app na tv, ona ima neke roze-narandzaste boje i tako je serviser kao konacno video problem... Uz komentar: "Pa to je normalno, ovo nije tv od 2000e itd"... Kaze, tu mozemo samo da menjamo panel, ima da cekas 45 dana za to... Naravno da sam pristao da mi menjaju panel... Po zameni panela, sve je ok i dan danas... Kada su mi vratili TV, sa zamenjenim panelom, uocio sam da su ga udarili negde, cosak tv-a, metalni okvir bio ulubljen... Onda su morali i to da mi menjaju... Tako da TV sad sljaka u fulu ali da li sam zadovoljan ponasanjem i radom servisa... NE NE NE NE NE NE

Edit: Jos jedna zanimljiva stvar je bila, kada sam pitao zasto im je problem da naruce od LG nov panel i zamene, tv je u garanciji, oni rekli kao ma sve je ok, plus ce gazda da uvali nekom taj moj stari panel... :wall:

A sad, koja pitanja bese imas? :)

To je taj servis IGNIS, meni su isto to rekli, da je to normalno, ja im kažem kako je komšija kupio isti TV kao moj i kod njega toga nema, plus ovo se meni pojavilo nakon godinu dana
 
Nazad
Vrh Dno