Šta je novo?

Yettel Hipernet

Vecina nece ni primetiti. Eto, ja sam primetio i prvo sam pomislio da je do fona. Pitao moje u kuci da li im se desava odgovor ne. Ali sada kada sam im rekao sta je simptom obratili paznju i svima se u stvari desava.
I sta se ustanovili, tako opisano moze da bude bilo sta u problemu:
1. Wifi
2. Dns
3. Ruter
4. Cgnat
 
Bila danas ekipa Yettela kod mene kuci. Iskreno nisam ocekivao da ce bilo ko doci al ajde. Kada su culi u cemu je problem bili su fazonu sto to prvo nisu pokusali da rese telefonom. Premerili nesto i i naravno sve je ok.
Jedino su resetovali ruter na fabricka podesavanja i rekli mi da nista ne diram. Cak ni ime i sifru wi-fi da ne menjam. Znaju da to nema logike ali tako su vec par puta resili problem.
Sto se tice preopterecenosti cvorista to je po njima ne moguce na optici a pogotovo ne u Pancevu.
Inace po njima trenutno se instalira njihova oprema kod MTS-a pa ce im biti lakse da utvrde probleme koje korisnici imaju.
 
“Server not found” mi se javlja nasumicno, takodje, u svim delovima dana. Radim od kuce pa vidim te prekide, na pola sata, sat. Ono sto me buni je to sto jedan tab radi, drugi je Server not found jedno 30 sekundi. Takodje na tabletu, ukljucim igricu Connection error, odem na drugu igricu radi. Ili neku drugu app. Imam hipernet godinu dana, nikada se nije nista slicno desilo.
Takodje, paralelno dok radim, u drugoj prostoriji jos neko radi samo video pozivi i nisu nista primetili.
Svasta
 
Server not found ti je DNS, menjaj to
Za video pozive ne treba DNS posle logovanja u aplikaciju pa neće imati tu grešku
 
Sinoc sam ostavio automatizovano probu njihovih dns adresa, oko 30% zahteva je bilo bez odgovora sa servera, tako da ili je preopterecen dns ili su konfigurisali neki rate-limit pa se sad tako manifestuje. Ja ne mogu da objasnjavam Yettel podrsci problem, pa ko hoce nek izvoli, ili jednostavno koristite druge dns adrese.
 
Ali 30%... I kojoj to podršci da objasniš, kad do onih koji rade na tome ne možeš ni da dođeš. TO je previše.
 
Kontaktirao sam akviziterku. Da uzmem samo internet (300/150) mi kaze da moze da mi da 12 meseci po dinar, pa onda narednih 18 meseci placam 2299 din. Jel to bese tako mora sada, ne moze kao nekad 12 meseci po dinar, pa 12 placas?
 
To nije po zakonu . Izaslo je da UO ne moze biti duza od 24 meseca . Po isteku tih 12 meseci po dinar mozes raskinuti tu neispravnu UO bez naknade . Za svaki slucaj proveri na sajtu Efektive ili ih kontaktiraj . Iskoristis tih 12 meseci po 1 din i raskines UO bez penala . Tako je po novome .
 
I sta se ustanovili, tako opisano moze da bude bilo sta u problemu:
1. Wifi
2. Dns
3. Ruter
4. Cgnat
Ustanovio sam da me ne zanima sta je konkretno problem, problem je Yettel. Sve je njihova oprema.
Jasno je i da se ovo u isto vreme pocelo desavati na opstem nivou, nije lokalizovano na moju zgradu grad, ruter il sta vec.
 
Ovo je tema za clanove foruma, jedni drugima da pomognemo.
 
Yettel je najgori. Problem sve cesci i prekidi duzi. Na MTS nikada ovakve probleme nisam imao sa prekidima i budalastinama.
Kad mi istekne ugovor nazad na MTS i zbogom i vi i vase akcije navlakuse.

Ako iko cita ovo i premislja se da li Yettel - NE!
 
Koja je fora sa aplikacijom za LG televizore instaliram ulogujem se preko onog pina i svaki put kad ugasim/uplaim aplikaciju opet trazi isto?

Jel ima neko resenje za ovo?
 
Da li je moguce da su toliko nesposobni da izbace izbagovanu verziju i da je opet ne srede posle X verzija....tuga
 
Moram samo da pitam u kojim najčešće uslovima gledate preko aplikacije na TV-u i po čemu je razlika između apk na Lg-u i yettel uređaja koji reprodukuje Hipernet TV?
 
Verovatno su demontirali njihove uređaje jer već poseduju pametni TV, pretpostavljam da je softver brži, šta već...
 
Pa fora je da ne koristis hipernet box uopste ako vec za sve ostale aplikacije koristis samo smart tv, ali i ako ti treba na vise od dva televizora, onda moze bez boksa.

Samo sto
Lg app i dalje ne pamti aktivaciju, a Android TV app je ok.
 
Verovatno su demontirali njihove uređaje jer već poseduju pametni TV, pretpostavljam da je softver brži, šta već...
Pa normalno da je brze, onaj njihov box se vuce kao da ima 128mb ram-a, mada kao sto vidis da im ni Lg app ne radi kako treba.
 
Iako sam otvorio posebnu temu
ovde
moram i ovde malo da budem dosadan, jer možda pronađem nekog ko je primetio slično, pošto nas sigurno ima koji smo prešli sa MTS-a. Ukratko, baterija na mojim telefonima se najsporije prazni kada je prikačen na MTS Huawei ruter. Supernova, SBB, Orion a evo i Yettel, imaju prilično negativan uticaj na moju bateriju, iako je jačina signala ista. Pošto nisam od onih kojima je telefon srastao sa rukama i dosta je u stanju mirovanja, ne želim da se baterija prazni samo zbog rutera koji imaju ko zna kakva podešavanja. Na nekim stranim sajtovima sam pročitao neko mišljenje da je za sve kriv nekakav Multicast koji stalno budi uređaje i tera ih da komuniciraju sa mrežom što dovodi do drastičnijeg trošenja baterije.
Na tom istom mestu sam pročitao kako je tip kupio Huawei ruter i ta potrošnja se zaustavila. Jasno je da ne mogu da se obratim Yettelu za ovo jer će me verovatno gledati kao najvećeg debila. Na nekim telefonima u developer options je moguće isključiti Multicast, ali ja imam i jedan stari iPhone kome se baterija od prelaska na Yettel i promenom rutera suludo troši iako samo miruje.
Pa me sad zanima, da li je neko ko je prešao sa MTS-a slučajno primetio bržu potrošnju baterije na telefonima? Ja ovo istražujem pet godina i fascinantno mi je da niko to ne primećuje u tolikoj meri, ili su možda neki skuplji telefoni imuni na multicast ili kako se god to zvalo.
U najgorem slučaju, ma koliko problem delovao benigno, sleduje kupovina Huawei rutera, samo kog? Znam da se može spojiti direktno na ONT uz potrebne parametre.
 
Zaludan popa jarice krsti.

U doba kada telefoni imaju punjace od 25w pa sve do 120w se gleda da li telefon brze trosi ili sporije. Mozda nesto postoji ali mi opet smesno da se danas o tome pise, druga bi stvar bila da se o ovome pisalo pre 5 godina ali danas je samo smesno o tome i pomisliti a kamoli ulaziti u neku dublju konverzaciju.

Napisi koji telefonom si dosao do tog zakljucka, koliko je star, kada si ga zadnji put resetovao na fabricko, jer ako je isti uredjaj ima tranziciju sa A11 na A12 pa nisi ga resetovao na nulu a pritom si sa A12 presao na A13 ili su to mozda starije nadogradnje sa tipa A8 na A9 onda nije ni cudo, pa ako je telefon stariji baterija je popustila sa kapacitetom. Taj iphone koji je model i kolika mu je baterija, to imas u telefonu da vidis.

I za kraj svje testiranje jesi sproveo sa jos nekim telefonima sto starijim i novijim i jel se isto dogadja?
 
Ja možda jesam lud, ali ne toliko. Telefon ima Android 12 i baterija nije mogla da propadne za tri dana. Pre deset dana se na MTS-u ponašao onako, a sad ovako. I gdegod da putujem, prosto je primetna mnogo veća potrošnja na nekim ruterima nego što je to bio slučaj na mojoj staroj MTS mreži, koji god telefon da sam nosio. Nema potrebe ništa da resetujem i nema potrebe za ovakvim tonom.
Danas mogu da postoje punjači i od 200W pa šta, da punim telefon sedam puta dnevno?
Uostalom, nepotrebno je trošenje vremena ako nemaš šta pametno da kažeš. Ja ću da krstim svoje jariće, a ti pametuj negde drugde.
 
Moras malo da naucis neke stvari, kazes da putujes... telefon u tom slucaju se spaja na najblizi repetitor da bi ti imao signal, prilikom tog posla trosi bateriju. Ako prelazis granicu isto ce trosi vise baterije na trazenje signala.

Da bi rezultat bio sto priblizniji moras da stvoris iste uslove za sve telefone, ista ruta, ista brzina, kako koristis telefon, koje app imas, jel slusas muziku, jel igras igrice, surfujes, koristis facebook, instagram, tik tok, navigaciju, jesi na wifi ili mobilnom netu, jel gledas yt ili na instagramu ili tik toku video snimke... sve su to stvari koje trose bateriju neke vise neke manje.

Kakav je to onda telefon ako moras da ga punis 7x? Telefon star 2 godine mora da izdrzi od ujutru do uvece.
 
Da ti nije možda potrošnja baterije čisto zbog toga što sada koristiš 5Ghz wifi mrežu ? Uvek možeš da razdvojis te 2 mreže (staviš različit ssid na 2.4ghz i na 5ghz) pa onda telefon eksplicitno kacis na 2.4ghz mrežu da bi manje baterije koristio ?
Ili ako znaš da mts Huawei ruter ti dobro radi sa telefonom kupi ga sa kp za male pare i stavi da bude dodatan wifi Ap (gasis DHCP server na njemu, stavljaš LAN IP da ne bude 192.168.1.1 nego nego drugi u tom istom opsegu)
Ako kupiš poseban Huawei ruter oni se uopšte ne ponašaju isto kao ovi što su integrisani u mts ONT, različite chipsetove unutra imaju i to se menja svake generacije (ne uvek na bolje, ja ove jeftine xiaomi/honor/Huawei posebne rutere ne bi da preporučim nikome da koristi)
Mada i ovo nije garant da ti sve radi isto kao što je bilo na MTS jer zte ostaje glavni ruter a i ostaje ti CGNAT sa yetelove strane koji na MTS-u nisi imao
 
Ja možda jesam lud, ali ne toliko.
Nisi lud ni malo.
Telefon ima Android 12 i baterija nije mogla da propadne za tri dana. Pre deset dana se na MTS-u ponašao onako, a sad ovako.
Ovo itekako ima veze sa CGNAT-om.

Da bi stizala obaveštenja (notifikacije) na Android telefonima sa Google play servisima koristi se google cloud messaging.

Taj servis funkcioniše tako što svaki telefon drži po jednu TCP konekciju konstantno otvorenu ka Google serverima.

Ako nema CGNAT-a, ili je na konekciji dostupan IPv6, i nije stizalo nikakvo obaveštenje ni od jedne aplikacije koja se oslanja na GCM servis (većina aplikacija), telefon pošalje paket da se "javi" da je tu jednom u 30 minuta.

Ako postoji CGNAT i nije dostupan IPv6, CGNAT servisi obično imaju u svom connection tracking-u podešeno vreme nakon kog prestanu da "prate" konekiju ako ni jedan paket (podatak) nije prošao kroz nju neko vreme. Na SN je 5 minuta, koliko je na HN-u ne znam.

Ovo kao posledicu ima da telefon umesto na 1800 sekundi (30 minuta) mora google-u da pošalje bar jedan paket svakih masimalno 299 sekundi. Telefon sam "ukapira" koliko je to vreme, pa ako je kraj praćenja TCP konekcije na CGNAT-u recimo 300 sekundi, telefon krene da šalje po jedan paket na 290 sekundi.

To prouzrokuje da telefon mora da se češće "budi" iz sleep/powersaving moda, što definitivno realno može da utiče na trajanje baterije - naročito kod korisnika koji ne koriste aktivno telefone.
 
Statička je kod mene, nema NAT-a. Pada mi na pamet da analiziram telefonski DNS log od pre npr. deset dana i od ova dva dana, da vidim šta gura saobraćaj. Ako to nešto uopšte stigne do DNS-a i nije samo nešto na lokalu kako sumnjaju na jednom stranom forumu.
 
U poslovnici sam umesto 6 meseci po dinar za ugovor na 2 godine dobio novogodišnju promociju od 9 meseci po dinar. Koliko vidim biće to duge dve godine.
 

Prilozi

  • Promocija.jpg
    Promocija.jpg
    66.2 KB · Pregleda: 60
Nazad
Vrh Dno