Šta je novo?

Yettel Hipernet

Vratite se na temu.
 
Pročitajte ovaj post:
 
Od subote instaliran Hipernet. Prvi utisci:
Za sad brz i stabilan, kao sto je prethodno bila i Telekom optika.
Dobra stvar, ovde su 4 LAN porta slobodna na ruteru, TV Box-ovi su zakaceni preko Wi-Fi, pa sam mogao da izbacim LAN switch iz upotrebe + smanjenje kablova.
Instalacija prosla brzo, momci sve lepo uradili (imao sam optiku u stanu, pa je bilo dosta lakse).
Sto se tice CG-NAT, ne osetim ga u koriscenju Xbox, Xbox PC aplikacije, Epic Game Store, OneDrive/Teams/SharePoint, Netflix, HBO Max.

Malo mije bilo cudno sto su mi rekli da 2 meseca ne menjam WiFI SSID, zbog nekih ocekivanih apdejta, pa mi je sad isti SSID i na 2.4GHz i 5GHz... nisam siguran sto.
Za sad, obecano - ispunjeno.

To je sto se tice interneta.
Za TV malo kasnije u odgovarajucoj temi.
 
Istog dana kada su montirali sam stavio svoj ssid i šifru.
Sve i da jeste za update, morali bi da imaju uređaj pored vrata da bi na taj način komunicirao. Naravno da ne funkcionište tako, neko se tu gadno zbunio.
 
Naravno da mozete da promenite wifi ssid... Ne slusajte gluposti...
 
Da li i dalje postoji ona glupost ako predjes na Yettel krajem meseca tih par dana ti se racuna kao 1 mesec po RSD zbog obracunskog perioda koji je od 1. - 1. ?
Ili te informacije nisu bile tacne?
 
Da, i dalje je tako.
 
Informacija je tacna ali ako im ukazes na taj problem onda vode normalno mesec za mesecom od datuma kada si potpisao ugovor.
 
Ne zna niko jer je to glupost... promena ssid na wifi nikako ne utice na rad rutera, niti na update ili bilo koju funkcionalnost... A Yettel u svakom trenutku moze da rekonfigurise ruter kako god zeli...

Sto su to rekli je vec pitanje ko je sve "monter"... ali to je za dublju diskusiju...
 
Zar nije logično da su mu rekli da ne menja SSID zato što će prilikom update-a on se resetovati na default svejedno?
Samim tim ni jedan uređaj koji se kačio na neki custom SSID ne bi radio sve dok ne promeni opet na ruteru (ili uređaju).
Naravno, ovo ne znači da ne treba menjati, ali bar ukazuje na njihovo razmišljanje.
 
Pa onda tom logikom ne treba nikad promeniti ssid jer uvek može provajder da ga resetuje na default sto forsiranjem podešavanja ( sto generalno nikad ne bi trebalo da utiče na ssid ali i to je već priča o našim provajderima), sto forsiranjem update…

Prosto i jednostavno namestis ssid jednom kad konfigurises ruter po svojim potrebama pa ako se to promeni opet to uradiš za dva minuta, a da ne pričam o tome sto se može sačuvati konfig….
 
Bio sam kod druga da vidim kako radi yettel optika
U mom gradu koriste Nokia ONT G-010G-Q umesto Huawei sto pokazuju u video-ima, sto mozda znaci da dele OLT sa MTS-om (jer i kod njih moze samo Nokia ovde), iako sam mislio da yettel koristi svoje (da iznajmljuje staklo a ne L2)
Lista veza koje uspostavlja ZTE Yettel ruter: ovde pastebin (bitno je da je PPPoE na VLAN-u 710)
Kada se uradi factory reset ZTE rutera on 5 minuta ceka da mu ACS podesi celu konfiguraciju, ne dolazi sa pppoe user/passom vec u sebi kao mts ruteri.
Nazalost, zato sto je TR069 URL veza httpS nisam mogao taj saobracaj da protumacim niti da pustim svoj ACS na istom URL-u jer nemam validan sertifikat, tako da ne znam Admin sifru za ZTE Yettel Web interfejs
Ali, uspeo sam da izvucem PPPoE user i pass tako sto sam u virtuelnoj mashini koja ima mrezni interfejs bridgovan na pravu karticu koja je LAN kablom povezana sa ZTE Yettel ruterom, instalirao i pustio mikrotik RouterOS na njemu namesten PPPoE server (na odgovarajucem VLAN-u) koji kao auth metodu ima samo PAP, pa onda Wiresharkom u glavnom OS-u gledao pakete na interfejsu dok se nije pojavio PPP PAP sa userom i passom.
Sa tim userom i passom, i VLAN-IDom (ne mora mac clone) smo uspeli da na njegovom jakom ASUS ruteru direktno povezemo WAN kabl sa ONT-om, I onda taj hipernet ZTE ruter spakujemo u njegovu kutiju i vise ne koristimo, sto je bio i cilj.
 
Ne dele mozda OLT nego dele sve sa mts, jer je u pitanju Bit-stream access na IP nivou...

Inace, bravo za trud :)

Ako su user i pass standardizovani mogao bi da podelis...
 
Ako su user i pass standardizovani mogao bi da podelis...
user i pass za sta ?
za PPPoE user i pass su drugaciji za svakog korisnika, napisao sam u pastebinu koji je format
ZTE admin pass nisam uspeo da izvucem zbog https-a kao sto sam napisao, naravno mogao bi ako bi uzeo taj ruter od njega, otvorio ga, odlemio flash chip i procitao ga, ali nece to da mi dozvoli jer treba da ga vrati za 2 godine ;) a opet moze da ispadne da je drugaciji za svakog korisnika pa dzabe mucenje.
 
Poslednja izmena:
Ne gledam externe linkove…

Pa za pppoe naravno, to si napisao da si izvukao… naravno da su drugaciji, ali često budu standardizovani, npr username je najčešće korisničko ime/broj ugovora @ pa šta operater stavi, ovde verovatno yettel.rs… a i za pass često bude jednostavno, neki stavljaju isti, broj ugovora, neki serijski, prosto retko ko to može da izvuče, a i da izvuče nije bas neka šteta…

Nema veze, još jednom pohvale za trud…
 
Pre neki dan bili monteri u zgradi, isekli struju delu zgrade i ostavili kao na slici.

yettel.jpg
 
možda nisu namenski ostavili tako, možda je palo posle 10 min nakon što su otišli.
Mada je krajnje jasno da se te kanalice ne mogu lepiti na kreč i da se mora šrafiti da bi stajalo
 
naravno mogao bi ako bi uzeo taj ruter od njega, otvorio ga, odlemio flash chip i procitao ga
2022-10-20_08-13-32_bjIa59qow.png

:)
 
ISKUSTVO:
prelazak na Yettel Hipernet sa MTS Box-a....

8-9 dana od izdavanja IDP-a broja... ;
Sad Still Waiting GIF by Travis Foster

svaki dan poziv Yettel-u & odgovor: "za dan, dva"

MTS info: "mi smo Vam dali IDP; nije do nas, zovite Yettel"
Yettel info: "MTS pravi problem... biće.... za dan dva"

za to vreme /čekanja/ MTS :)
Pay Day Money GIF by MOST EXPENSIVEST
💰
IDP small letter print: "Ukoliko su usluge integrisane u BOX paket, isti će biti raskinut i do realizacije prelaska biće fakturisane mesečne naknade za svaki pojedinačni servis po važećem Cenovniku."

Yettel predlog&rešenje:
"vratite im opremu:rolleyes:"
 
@radovan.p

Cisto da znas imao sam isti problem samo sto sam ja bio u direktnoj vezi sa nekim likom koji radi bas na tim stvarim pa sam direktno komunicirao u vezi problema. Na kraju je bio problem oko broja kuce i stana, posto je ovo moje dvorisni stan u katastru je moj stan pod jednim brojem, jpk informatika oni vode pod drugom brojem stan a mts ga je vodio pod nekim svojim brojem i kada je yettel hteo da prebaci optiku nisu mogli zbog ne slaganja informacija, na kraju sam cekao skoro 10 dana vise da se sve realizuje.

I posle kada sam se malo raspitao oko tog problema sa brojem kazu mi da su svi u pravu. Tako da lud zbunjen normalan sou se nastavlja.
 
Posle factory reseta, parametri koji se vracaju iz firmvera ZTE ZXHN 298Q su:
  • nema ppp user/pass
  • normal user yettel (telenor u starijem firmveru)
  • normal pass yettel (telenor u starijem firmveru)
  • admin user admin
  • admin pass s0kz1mDpcI. (zavrsava se sa tackom)
  • acs url https://acs.cetin.rs:10302/acs/serbia
  • acs user MMMMMM-ZTEXXXXXXXXXXXX (ceo serijski broj, vidi se na webgui kao "Device Serial No.")
  • acs pass xXxxXXxX (isti kao wifi pass na nalepnici)
  • crq port 30001
  • crq user ACS
  • crq pass c6r3p!.asv3s9.m

Cim se poveze na opticku mrezu i kontaktira ACS posle factory reseta, taj server postavlja sledece vrednosti:
  • ppp user [email protected] ([email protected] za starije korisnike, broj je razlicit za svakog ali isti broj cifara)
  • ppp pass xXxXxXxXxXxX (12 nasumicnih velikih/malih slova, nema brojeva)
  • admin pass A@hhhhhhhhhh (h su 10 nasumicne hex cifre mala slova)
  • acs user ZTEXXXXXXXXXXXX (serijski broj, samo deo posle -)
  • acs pass hhhhhhhhh (h su 10 nasumicne hex cifre mala slova, nije isti kao admin pass)
  • crq port 30001
  • crq user ZTEXXXXXXXXXXXX (serijski broj, samo deo posle -)
  • crq pass hhhhhhhh (h su 8 nasumicne hex cifre mala slova, nije isti kao acs pass)

sve generisane sifre oznacene sa h SE MENJAJU SVAKI PUT KADA SE RADI FACTORY RESET RUTERA.
ppp user/pass je vezan za nalog i on se ne menja (osim valjda ako ne kupite staticki ip)
tako da ne postoji staticna/globalna admin sifra koja je vama korisna ako zelite da ruter bude na mrezi... za korisnu admin sifru mora da se radi:

Izvlacenje trenutnih vrednosti iz config fajla:
  • Skinuti i instalirati Python verziju > 3.5 na neku putanju koju cete moci lako da ukucate u komandnoj liniji (npr. C:\Python38)
  • Ici na https://github.com/rajkosto/zte-config-utility/tree/suffix-support (moja verzija zte-config-utility koja podrzava ovaj ruter) i kliknuti na dugme Code->Download ZIP
  • Ekstraktovati taj ZIP u neki folder, u taj isti folder udjite sa komandnom linijom
  • Ici na http://192.168.1.1, logovati se, na stranici Management & Diagnosis -> System Management -> User Configuration Management kliknuti Backup Configuration dugme
  • Taj fajl snimiti u isti folder u koji je ekstraktovan ZIP
  • U komandnoj liniji u tom folderu pokretati sledece komande da bi se pripremilo za rad sa config fajlom:
"C:\Python38\Scripts\pip.exe" install pycryptodomex
"C:\Python38\Scripts\pip.exe" install .
  • Treba da pise "Successfully installed zcu-0.2.0"
  • Za dekriptovanje konfig fajla koji je dobijen preko "Backup configuration" pokrenuti:
"C:\Python38\python.exe" examples/decode.py --key-prefix NONE --iv-prefix NONE --key-suffix Key02710010 --iv-suffix Iv02710010 config.bin config.xml
- Za enkriptovanje konfig fajla nazad kako bi se mogao "Restore configuration" izabirom config2.bin posle edita config.xml pokrenuti:
"C:\Python38\python.exe" examples/encode.py --key-prefix NONE --iv-prefix NONE --key-suffix Key02710010 --iv-suffix Iv02710010 --signature "ZXHN H298Q V7.0" --signature-encryption "ZXHNH298QV7.0" config.xml config2.bin
- Otvoriti config.xml i pronaci vrednosti koje vas interesuju :) (ppp user/pass se nalazi u sekciji <Tbl name="PPPIF" RowCount="1"> , admin user/pass se nalazi u sekciji <Tbl name="DevAuthInfo" RowCount="7"> )

Sve ove informacije su takodje dostupne na ovom trajnom linku
 
Poslednja izmena:
Evo da podelim moje iskustvo, koristim hipernet vec nedelju dana, presao sa sbb. Internet radi na način da cu da raskinem ugovor verovatno sledece nedelje, jer na stan od 50 kvadrata ne moze da pokrije pola, konstantno ispada sa mreze. Kad izadjem iz stana moram da se konektujem opet. Najgore je sto u toku dana radim 3 metra od rutera i u toku razgovora preko meetsa imam prekide, a trebalo bi da gura 150 upload navodno. Zvao 3 puta, dvaput restartovali ruter jednom ga zamenili i opet isto. Da ne kazem da su mi rekli da cu izlazak servisera da platim. Ruter je ZTE, verovatno neko smece koje niko od njih ne zna da podesi.
Sve u svemu, drzite se sbb dok mozete.
 
Ovaj problem sam imao i ja da kada izadjem napolje pa se vratim u kucu da nece ponovo da se sam poveze na wifi nego sam moro rucno ali u nekom trenutku se to resilo samo od sebe i sada je sve ok. Ali bilo mi malo cudno izadjem napolje telefon se prebaci na mobilni net udjem u kucu i takoreci prodjem pored rutera svaki put i udjem u svoju sobu i ne uhvati signal ali kada se ovaj problem resio ne znam ali znam da je sada sve ok.

Evo vec drugi mesec kako sam kod njih na Hipernet optici i sve radi savrseno, spocetka sam malo je reci pi*deo zbog toga sto mi ne rade torrenti kako treba ali uzimanjem javne adrese sam resio sve probleme pa sada tako net skida brzinom od 36 Mbps dok upload ide do 17 Mbps tako da sto se mene tice ja zadovoljan, prekida nema na mojoj lokaciji i do sada nisam video ni jedno pucanje neta ili da sam ostao bez interneta.

Ruter je isto ZTE i koliko izgleda smesno naspram onog Huawei HG824Q2 sto sam imao je malo reci ali radi posao. Jedino sto me kod ovog rutera njihovog jako nervira je sto lan kablovi sijaju ko bozicna jelka nocu u sobi kada je mrak.
 
Ovaj problem sam imao i ja da kada izadjem napolje pa se vratim u kucu da nece ponovo da se sam poveze na wifi nego sam moro rucno ali u nekom trenutku se to resilo samo od sebe i sada je sve ok. Ali bilo mi malo cudno izadjem napolje telefon se prebaci na mobilni net udjem u kucu i takoreci prodjem pored rutera svaki put i udjem u svoju sobu i ne uhvati signal ali kada se ovaj problem resio ne znam ali znam da je sada sve ok.

Evo vec drugi mesec kako sam kod njih na Hipernet optici i sve radi savrseno, spocetka sam malo je reci pi*deo zbog toga sto mi ne rade torrenti kako treba ali uzimanjem javne adrese sam resio sve probleme pa sada tako net skida brzinom od 36 Mbps dok upload ide do 17 Mbps tako da sto se mene tice ja zadovoljan, prekida nema na mojoj lokaciji i do sada nisam video ni jedno pucanje neta ili da sam ostao bez interneta.

Ruter je isto ZTE i koliko izgleda smesno naspram onog Huawei HG824Q2 sto sam imao je malo reci ali radi posao. Jedino sto me kod ovog rutera njihovog jako nervira je sto lan kablovi sijaju ko bozicna jelka nocu u sobi kada je mrak.
Da li koristis internet za posao ili samo privatno? Jer je velika razlika kada se koristi 8 sati non stop, svaki prekid boli itekako, a ima ih dosta.
 
Koristim net svakodnevno, da li za posao nekada kada mi treba ali uglavno je vise za licne potrebe ali u oba slucaja nema pucanja neta.

Probaj da uzmes novi jaci ruter i zamoli ove da ti prebace u bridge njihov ruter da bi mogo da koristis novi ruter koji je jaci i ima vecu pokrivenst wifi mrezom.

Ne znam kada si uzeo net ali ako si dobio 12 meseci po 1 dinar mislim da ti se isplati kupovina novog i jaceg rutera i bolja opcija nego da se sada opet seljakas i cimas da nadjes drugog provajdera. I za kraj ako ti je proslo 2 nedelje od uvodjenja neta neces moci da raskines ugovor bez penala. Probaj da nazoves podrsku i trazis javnu adresu pa testiraj net par dana tako, javna adresa ti kosta 480 dinara i mozes uvek da otkazes uslugu ako ti se ne svidja. Mozda ti to resi problem pucanja interneta.

Ali to je nesto kako bih ja uradio a ti @vlada3 je na tebi da odlucis sta je bolje. Jer ako sada krenes da trazis raskid internet usluga i ako nemas alternativu za internet posao ce ti trpi zbog toga dok ne uzmes novog provajdera i dok ti ne osposobe njihov net.
 
Uđi u podešavanja za ruter u razdvoji 5GHz i 2.4GHz, pa se poveži na 5GHz mrežu sa laptopa.
Ili se poveži kablom sa laptopa na ruter, to je uvek najsigurnije.
Ja koristim njihov net za posao, i radi bez greške, isto kao što je radio na MTS optici.
Potvrđujem za treperenje lampica na ruteru, na mrežnim priključcima, rešeno prelepljivanjem crnom izolir trakom. Ali taj problem ima skoro svaki ruter.
 
Ovaj Zetejac sto se daje na koriscenje nije uopste los u odnosu na wifi rutere koji su se izredjali kod SBB-a. Svako ima razlicita ocekivanja ali i nije realno ocekivati vrhunsku wifi mrezu kod jeftine opreme.
 
Od juna meseca nikakvih problema sa internetom
 
Koristim net svakodnevno, da li za posao nekada kada mi treba ali uglavno je vise za licne potrebe ali u oba slucaja nema pucanja neta.

Probaj da uzmes novi jaci ruter i zamoli ove da ti prebace u bridge njihov ruter da bi mogo da koristis novi ruter koji je jaci i ima vecu pokrivenst wifi mrezom.

Ne znam kada si uzeo net ali ako si dobio 12 meseci po 1 dinar mislim da ti se isplati kupovina novog i jaceg rutera i bolja opcija nego da se sada opet seljakas i cimas da nadjes drugog provajdera. I za kraj ako ti je proslo 2 nedelje od uvodjenja neta neces moci da raskines ugovor bez penala. Probaj da nazoves podrsku i trazis javnu adresu pa testiraj net par dana tako, javna adresa ti kosta 480 dinara i mozes uvek da otkazes uslugu ako ti se ne svidja. Mozda ti to resi problem pucanja interneta.

Ali to je nesto kako bih ja uradio a ti @vlada3 je na tebi da odlucis sta je bolje. Jer ako sada krenes da trazis raskid internet usluga i ako nemas alternativu za internet posao ce ti trpi zbog toga dok ne uzmes novog provajdera i dok ti ne osposobe njihov net.
U sredu ce da bude 2 nedelje. Hvala na savetu, slazem se da je cim da se vracam na sbb ali moracu ako ostane ovako.
Da li mogu da zakacim drugi ruter sem njihovog? Tipa neki Asus ili tako nesto jace?
Mada mislim da ce to resiti problem dometa ali ne i prekida
 
Vrh Dno