Šta je novo?

Yettel.bank ex Mobi Banka (2024)

Čak i da urade nešto neregularno, poput smanjenja kamatne stope od 1. aprila (otprilike su ti tako najavili preko poruke, a neregularno bi bilo jer nam nije zvanično najavljeno mesec unapred), svakako ceo mart ostaje pod starim uslovima.

Korisnik se po ugovoru mora obavestiti o promeni bonus kamate najmanje 30 dana unapred. Meni sa današnjim danom još uvek nije stiglo nikakvo obaveštenje.
 
Sad jesu
1000017447.jpg
 
Стигло је обавештење о промени каматне стопе. Сада је 3.01%

У Прокредит банци је 4.5% на орочену динарску штедњу ако ме сећање добро служи. Гледао сам понуде пре пар дана.
 

Prilozi

  • Screenshot_20250311-133300.png
    Screenshot_20250311-133300.png
    201.9 KB · Pregleda: 80
3% za neoročenu štednju je OK. Meni je samo lični doživljaj da nakon dva meseca otvaranja računa, uspeću da sastavim tek mesec dana štednje po reklami. Tako će i BankMax u nekom trenutku da osakate ili da promene uslove.
 
Menja se i kamata za avista štednju u evrima, sa 0.49% na 0.30%.
To sam saznao iz mejla... iako imam samo avista štednju u dinarima :ROFLMAO:
 
3% za neoročenu štednju je OK. Meni je samo lični doživljaj da nakon dva meseca otvaranja računa, uspeću da sastavim tek mesec dana štednje po reklami. Tako će i BankMax u nekom trenutku da osakate ili da promene uslove.

Za štednju postoji jasna informacija od starta da je promena bonus kamatne stope moguća, dok je za Bank Max, odnosno ranije Progresiv bez troškova održavanja uz prijem zarade takođe jasno naznačeno da je to stalna ponuda.

Eventualno vidim prostor da se možda poveća minimalni iznos zarade za ostvarivanje uslova. Iskreno bih pre navijao za to da podignu minimalni iznos zarade, a zauzvrat ponude kurs u menjačnici sa 1 din razlike između prodajnog i kupovnog ili da preko određenog iznosa mesečne zarade ponude bolji kurs.
Стигло је обавештење о промени каматне стопе. Сада је 3.01%

Meni ništa još. Ali zato već treći put ove godine "Odobren vam je dozvoljeni minus..." 🤣
 
Stigao i meni mejl o zatvaranju štednih računa 11.04.2025. (otvoreni pre 07.09.2024), uz poziv sa otvorim nove štedne račune sa novom kamatnom stopom.
 
У Прокредит банци је 4.5% на орочену динарску штедњу ако ме сећање добро служи. Гледао сам понуде пре пар дана.
Nije baš za poređenje oročena štednja i štednja po viđenju, u prvom slučaju su ti pare zarobljene u periodu štednje, a u drugom ih možeš dizati/dodavati kad god.
Štednju po viđenju od 4% ima još uvek 3Bank pa ću tamo prebaciti za mesec dana kad yettel smanji kamate. Mada me ne bi iznenadilo da i njima uskoro padnu kamate.
 
Razlika sa 4% na 3% je ~830 dinara na svaki milion mesečno.
Ako je Yettel smanjio, smanjiće i 3bank, a kod njih je sve kroz šalter. Da može elektronski, pa ajde.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Inače, u novoj aplikaciji ne može da se zatvori štedni račun, klikom na opciju kaže pozovite banku. U Yettel webu ni ne postoji ta opcija, a u Mobi webu novi štedni računi otvoreni u novoj aplikaciji nisu vidljivi.
 
Verovatno zato što gašenjem računa se odmah prebacuje kamata na tekući pa su mnogi (i ja naravno) koristili taj loophole da dođu do to malo para kad im zafali.
 
Nije baš za poređenje oročena štednja i štednja po viđenju, u prvom slučaju su ti pare zarobljene u periodu štednje, a u drugom ih možeš dizati/dodavati kad god.

Јасно да није, међутим мени је тај новац који штедим свакако био намењен за орочену штедњу у Поштанској где је у том моменту камата била исто 4% као и у Јетелу, тако да сам логично прешао код њих и на штедњу по виђењу.
Сад више није логично, бар у мом случају.
 
Verovatno zato što gašenjem računa se odmah prebacuje kamata na tekući pa su mnogi (i ja naravno) koristili taj loophole da dođu do to malo para kad im zafali.

Poslao poruku na chatu. Obrisali za minut. Moguće da je samo do tehničkih nemogućnosti.
 
  • Funny
Reagovanja: uji
Kod mene ima opcija za zatvaranje u Mobijevoj aplikaciji, a račun je otvoren preko nove Yettelove. Doduše, moj spada u ove novije (možete u prilogu videti datum otvaranja), kojima će samo biti promenjena kamatna stopa, pa je možda do toga. Svakako vidim i sve drugo vezano za taj račun, poput transakcija i ostalog, mada su u ovom prozoru za zatvaranje polja sa statusom i raspoloživim stanjem prazna. Ne znam jedino da li bi to dugme stvarno radilo, hahah, ne planiram još da ga gasim, ali pita me jesam li siguran kada kliknem na njega.
 

Prilozi

  • mobiprofil.png
    mobiprofil.png
    56.6 KB · Pregleda: 52
Stare hoće, ali nove neće, pa čisto skrećem pažnju na to da možda ipak može da se ugasi preko Mobija, ako nekoga mrzi ili nije u prilici da zove kontakt centar. Nevezano za to, korisno je znati šta može, a šta ne, budući da imaju dosta stvari za koje postoji opcija/dugme, poput zatvaranja štednog računa u novoj aplikaciji ili zahtev za slanje izvoda na mejl, a ne radi, tj. upućuje te na poziv kontakt centru.
 
Ja sam otvorio štedni račun 11.12.24. Jel će morati da se gasi i otvara novi račun ili će samo smanjiti sa 4% na 3%?
 
Ja sam otvorio štedni račun 11.12.24. Jel će morati da se gasi i otvara novi račun ili će samo smanjiti sa 4% na 3%?
Svi štedni računi otvoreni od 11.10.2023. do 07.09.2024. će biti ugašeni uz prosleđivanje informacija da svakako nakon gašenja može ponovo da se podnese zahtev za otvaranje štednog računa sa izmenjenom kamatnom stopom.
Dodatno, promenjena kamatna stopa biće primenjena na štedne račune otvorene od 07..09.2024. do 07.03.2025. bez gašenja istih.
 
Razlika sa 4% na 3% je ~830 dinara na svaki milion mesečno.
Ako je Yettel smanjio, smanjiće i 3bank, a kod njih je sve kroz šalter. Da može elektronski, pa ajde.
Pošto u 3Bank već imam otvorenu štednju po viđenju, mogu elektronski da uplaćujem novac na taj broj računa iz Yettel app, tj iz bilo koje banke koja ima e-banking.

Jedino ću za podizanje morati na šalter, srećom 3Bank mi je u bloku a i svakako češće uplaćujem na štednju nego što dižem. Znam da nije idealno, ali dok je tamo veća kamata tako planiram da radim.
 
Da li bi ti to stvarno prošlo? Mislim da nije dozvoljena uplata na štedne račune u drugim bankama, mada nisam 100% siguran. Ali svakako u nekim bankama to jeste slučaj, uključujući Yettel, gde to stoji i u ugovoru: Klijent je upoznat i potvrđuje da je saglasan da sredstva na dinarski depozitni račun može deponovati isključivo internim transferom... Ne znam, doduše, šta bi se desilo kada bi se to pokušalo i mrzi me da sad probam i kršim ugovor, hahah, ali pretpostavljam da bi banka odbila/vratila uplatu.
 
Može sigurno uplata direktno na štedni račun u 3Bank, više puta sam uplaćivao. Kad vam otvore a-vista štedni dobijete onaj dugački broj računa u formatu 370-000000XXXXX-XX i kažu vam da možete prebacivati na njega e-bankingom iz drugih banaka. Jednom mesečno na mejl stigne izvod računa i lepo se vide i te uplate (transakcije po nalogu građana) kao i obračunata kamata po viđenju.
Drugačije je kod Yettela, tamo štedni nemaju taj veliki broj već su to neki interni brojevi računa, ali to kod yettela nije ni bitno jer imaju e-banking i app pa možete sa tekućeg raditi interne prenose.
 
^
Kakva je politika podizanja sredstava kod 3Bank, pretpostavljam da preko 5000 evra (protivvrednost) mora najava ranije? Da li si podizao veće sume, koliko unapred se najavljuje, da li su brzi?
 
Drugačije je kod Yettela, tamo štedni nemaju taj veliki broj već su to neki interni brojevi računa

Imaju. Doda se 115 ispred i kontrolni broj iza. Vidi se pun broj štednog računa sa prefiksom banke i kontrolnim brojem u Mobi Banka web aplikaciji. Yettel Bank aplikacija ima problem prikazivanja punog broja čak i tekućeg računa u nekim slučajevima, npr. kod pregleda transakcija piše samo broj računa bez prefiksa banke i bez kontrolnog broja na kraju. No, to ne menja činjenicu da po ugovoru je dozvoljen samo interni transfer.
 
^
Kakva je politika podizanja sredstava kod 3Bank, pretpostavljam da preko 5000 evra (protivvrednost) mora najava ranije? Da li si podizao veće sume, koliko unapred se najavljuje, da li su brzi?
Do 600.000 din ne treba najava, a više od toga nisam dizao pa ne znam koliko su brzi. Generalno imam utisak da su mala banka koja nema raznovrsnu ponudu usluga ali da to što rade - rade korektno.
 
Poslednja izmena:
A do mene u međuvremenu stiže informacija da ipak prolaze i direktne uplate

Banka nigde nije navela da neće prihvatati uplate. Ako se vrši instant transfer, ne vidim kako bi mogla da spreči uplatu. Onaj ko je to uradio je prekršio uslove ugovora, tako da može imati posledice.
 
Ja bih rekao baš suprotno, ne vidim kako ne bi mogli da odbiju/vrate sve uplate ka štednim računima. Šta bi onda rekao na deo koji nisi citirao? Misliš da bi prošla uplata i na račun sa oročenom štednjom? Ako ne bi, onda bi isti mehanizam mogao da se primeni na štednju po viđenju, a ako bi, onda nešto tu nije kako treba. Makar tako ja gledam na situaciju.
 
Pre oko sat su sinhronizovano, u kratkom roku, različiti agenti zvali mene i ostale kojima sam javio da može da se pređe na Bank MAX sa benefit izjavom. Svi smo je potpisali pre dve sedmice, a očekivali smo da ćemo biti prebačeni 1. aprila, po starom principu da paket traje ceo mesec. Ispostavilo se, međutim, da ipak ne moramo da čekamo. Sadržaj poziva ukratko: vidimo da ste potpisali benefit izjavu, podsećamo vas da su benefiti i uslovi ti i ti (sve ono što piše u izjavi), a to možete da aktivirate i odmah, samostalnom promenom paketa. Dosad smo to izbegavali, da ne bi slučajno došlo do nekog konflikta zbog dva zahteva (svakako je stari i dalje aktivan u Mobijevoj aplikaciji), a nije nam svakako bilo hitno. Možda glavna stvar: rekao bih da ovo možemo da računamo kao potvrdu da ni za ovaj benefit nije potrebno imati ugovor sa Yettelom, budući da ga od pomenutog društva samo ja imam. Čekamo svakako uplate, ali valjda bi danas njima rekli da izjava ne može da se prihvati, a ne da uđu na aplikaciju i promene paket odmah.
 
Ok da pokušamo da pojednostavimo priču- može li bilo ko ko nema nikakvu uslugu kod Yettela da potvrdi da je primio benefit od 500 rad na račun ?
 
Nazad
Vrh Dno