Šta je novo?

Yettel.bank ex Mobi Banka (2024)

dvo-faktorska autentikacija je standard odavno, dok se SMS-ovi vec neko vreme ne smatraju uopste bezbednim nacinom verifikacije... tako da je skeniranje koda iz aplikacije veoma pozeljno i ocekivano... a tek user/pass kombinacija odavno nije bezbedna...
 
2FA ima smisla, ako nudi razlicite opcije. Ovako ako telefon izgubim/zaboravim/bude ukraden kompletno sam blokiran
 
Ako jedini način za pristup webu bude skeniranje koda sa mobilne aplikacije i to svaki, svaki put, posle deset godina ćemo morati da raskinemo banka i ja, na moju ogromnu žalost. Zašto ne koristimo mobilnu ap?
Pa, ima nas kojima je sve sa računara konfornije, a i postojimo mi koji imamo neki problem o kome naravno niko ne razmišlja, posebno ne banke posebno ne kod nas.
Da je bar OTP stil, ja bih razumeo. Ne volim da pričam o sebi i poteškoćama sa kojima se suočavam osim kad ne moram, i znam da ovde nikog nema iz YB da ovo čita. Isto tako znam da neće vredeti moje molbe da im pišem mejl, jer ih briga. Ali me je ovo sad toliko razbesnelo, da negde moram da se olakšam...
Neki znate sa nekih drugih tema, a neki ne znate. Ja sam skoro potpuno slep. Računari i telefoni mi sve govore i sve mi je konfornije sa računara. Naravno, nekim drugim slepim ljudima je konfornije sa telefona, koji su spretniji sa telefonima. I sad zamišljam kako uključujem mobilnu aplikaciju, otvaram tamo neki web, odabiram skeniranje koda, usmeravam kameru telefona i pokušavam da pogodim gde je taj kod otprilike i čekam da se kod skenira, kako bih se prijavio. Prijaviću se za oko minut, ako kod ne istekne, a isteći će. Nije to nemoguće, prijavljivao sam se QR kodovima na Google poruke, Whatsapp, pogodi se to, ali to se prijaviš jednom i više te ti sistemi ne diraju. Pomisao da bih to morao da radim svaki put sa web aplikacijom banke me jako rastužuje. Naravno, pokušaću da im napišem mejl sa nadom od 1% da će odustati od tog debilizma ili da omoguće još neki način. Ako ne, teška srca ću morati da odem. A plašio sam se da će me sa novom web aplikacijom naterati da odem i izgleda osećaj me nije prevario. Bilo je ovo stvarno deset predivnih godina i nisam siguran da će i jedna druga banka moći da ih sustigne.
 
U ovoj banci sam od njihovog početka. Prvo sam otvorio račun iz radoznalosti, čisto da vidim kako je, pa sam kasnje prebacio platu kod njih i već dosta dugo su mi jedina banka. Ali ako budu donosili odluke na moju štetu, otvoriću račun u drugoj banci i ovde zatvoriti. Sve je pitanje komfora i isplativosti. Možda sam previše star da se menjam, a oni u stvari donose nove i bolje stvari... ne znam. Ali ako na drugom mestu vidim da mi više odgovara njihov sistem rada, probaću i tu drugu banku kao što sam nekada davno i Telenor/Mobi/Yettel banci dao šansu.
 
Ja sam iz Intese pobegao u Telenor i za ovih deset godina stvarno uživao pod svim imenima banke. Mada stvarno ne znam kako ikom može da bude lakše da se na web prijavljuje QR kodom, pa uvek je lakše da uneseš neki podatak to je jedan korak. Ovde treba bar tri koraka da se prođu. Kao da žele da obesmisle web i odvrate ljude od toga. Imam srećom RF kao rezervu, valjda će dobro poslužiti. Ni u jednoj banci nisam bio deset godina, pa je izgleda vreme da se rekord zaustavi.
 
А који је разлог што не користите апп, онако само питам?
Ne koristim smartphone.
Primarni, ujedno jedini telefon mi je Nokia 6303.
Ne koristim viber, instagram i slično.
Bez zezanja.
 
Океј, ствар избора. Али савремено време, савремени телефони па уједно и апликације. Али свакако да треба и поред апп да буде и веб верзија.
 
Za onaj povraćaj novca za upotrebu debitne kartice u inostranstvu u julu, da li važi za prvu transakciju u inostranstvu, ako je veća od 50eur ili važi za prvu transakciju u inostranstvu koja je veća od 50eur, bez obzira koliko je transakcija bilo pre toga (od početka akcije)?
 
Neko reče da je dvostepena verifikacija odavno standard. Jeste. Uključena mi je bukvalno svuda na preko trideset servisa. I pogodite šta, nijedan ne zahteva nikakvo skeniranje kodova. Tu su aplikacije autentikatori, ubacivanje fizičkog ključa, sertifikati pametnih kartica, neke čak prihvataju i Windows hello, iskaču pitanja na telefonu jesam li to stvarno ja, ali QR kao 2FA, ja to nigde još nisam video posebno ne u bankama. Što je previše, previše je. Neka to postoji kao mogućnost, ali ne kao jedina uslovljena mogućnost. i Google i WHatsapp su uvideli da je to pogrešno, pa su pored QR uveli i druge načine prijave na svoje sistem za slanje poruka sa računara. Ima čak i situacija gde u firmu ne smeš da doneseš privatan telefon, a banka može da ti zatreba na tren sa računara. MOra da postoji način da se uvek pristupi nalogu banke, ovako ili onako. Telefon može da bude ukraden, ispražnjen, bez interneta u romingu, može da mu se polupa ili pokvari kamera, ma svašta može da se desi a ja treba da hitno platim nešto. Nije banka neka tamo igrica pa da je svejedno hoće li joj se pristupati večeras, ili u osam ujutru, ili za tri dana.
 
nazalost, bojim se da je vas veoma mali procenat i da se banci vise isplati da odete negde drugde... tako je bilo i dok sam radio u internet provajderima... uvek je postojao veoma mali procenat korisnika za koje bi smo rekli: "neka ih, muko moja predji na drugoga" bili to realni problemi ili razmazeni korisnici...

sad razmisljam, ovde bi neko kompromisno resenje bilo kao logovanje na benchmark, svakih mesec dana moramo da potvrdimo da smo to mi stvarno, a u medjuvremenu radi normalno na racunaru (ili telefonu) gde smo potvrdili...

inace, prati ekipa iz mobi banke ovaj forum, to znam 100%, bar su pratili ranije do pre par godina dok je dobar prijatelj radio tamo...
 
Što jednistavno, ako već hoće 2FA, ne ubace token u aplikaciju ko sve ostale banke koje to imaju nego izmišljaju toplu vodu?
 
Ma znam ja naravno da je ne samo banke nego kompanije uopšte briga za tamo nekih 2% korisnika. Dok neka kritičnija masa za nešto ne podigne glas, nema tu ništa. I dok pišu one zapadnjačke fore "radimo na tome", "vaše potrebe su nam na prvom mestu",slušamo vas" oni će nastaviti da rade samo ono što se njima sviđa. Samo jedna banka na našem tržištu je htela da sasluša potrebe manje od 1% određenih korisnika kad je nešto slično bilo stani pani i da im se prilagodi. Da je ovo neka banka u USA, sad bih lagano mogao da ih tužim za kršenje zakona o pristupačnosti i da dobijem lepe parice. Takav isti ili sličan zakon dolazi i u EU sledeće godine.Kod nas naravno, banka može da traži i da kao proces verifikacije umetneš konac u iglu, jer što da ne.
 
inace, prati ekipa iz mobi banke ovaj forum, to znam 100%, bar su pratili ranije do pre par godina dok je dobar prijatelj radio tamo...
Onda samo da pozdravim devojku koja je radila kao savetnik u TC Ušće do prošlog meseca. Verujem da je napredovala na neku bolju poziciju jer je bila iznenađujuće stručna i imala (tačne!) odgovore na sva pitanja.
 
Za onaj povraćaj novca za upotrebu debitne kartice u inostranstvu u julu, da li važi za prvu transakciju u inostranstvu, ako je veća od 50eur ili važi za prvu transakciju u inostranstvu koja je veća od 50eur, bez obzira koliko je transakcija bilo pre toga (od početka akcije)?
Koliko sam ja razumeo, prva u inostranstvu, u naznačeno periodu. Time sam se rukovodio, i dobio cash back od 50e (imao sam prethodno i plaćanja u Srbiji).
 
Koliko sam ja razumeo, prva u inostranstvu, u naznačeno periodu. Time sam se rukovodio, i dobio cash back od 50e (imao sam prethodno i plaćanja u Srbiji).

Imamo dve kartice, na jednoj je sedma transakcija u inostranstvu bila preko 50 i dobijen cashback. Na drugoj kartici je treća bila preko 50 i iz banke kažu isključivo za prvu transakciju u inostranstvu.
 
Resili bug sa ukucavanjem iznosa, gde su morale nule da se brisu da bi se uneo iznos...
 
Poslednja izmena:
Onda ispade da su na jednu karticu vratili greškom, jer je prva kartica imala nekoliko manjih transakcija, pre nego što je prva prebacila 50.
 
Užasno me nervira u novoj aplikaciji što ukupno stanje na računu prikazuje i sa rezervisanim sredstvima. Jel moguće da su to tako smislili.
 
Da demantujem samog sebe, legao mi danas keš-bek i sa Art petrola devet dana posle kupovine, mada sa datumom transakcije od prekjuče tako da je ispoštovan rok od sedam dana
Evo i meni danas, posle 11 dana. I to mi vratili u evrima. U dinarima ali piše u eur, ne znam zašto.
 

Prilozi

  • IMG_4710.jpeg
    IMG_4710.jpeg
    59.5 KB · Pregleda: 48
Oće da uvode fensi šmensi QR kodove za web, ali 16 dana pred naplatu SMS-a, obaveštenja u aplikaciji nema ni u tragovima. Daj da uvedemo "inovaciju" koju niko nema, a ono što je standard poslednjih sto godina, baš ne umemo da skrpimo. Ozbiljno poprimaju šablon srpskijeh političara 21. veka.
 
Push notifikacija još nije proradila ni u novoj ni u staroj aplikaciji, a počeće da naplaćuju sms. Push je radio samo u prvih par godina postojanja banke, dok se još zvala Telenor banka.
 
Proradiće do jednog Božića ili jedne subote, sad samo da vidimo koje. Ja se iskreno ne sećam da su obaveštenja radila i u TB, mada sam čuo nešto o tome da nekima jesu. Ipak je to viša matematika.
 
Da li se zna, hoće li korisnici trebati sami da deaktiviraju SMS servis da im se ne naplaćuju ili će to biti po default-u, pa ko hoće da plaća SMS da mu stiže mora sam da aktivira?
 
Vrh Dno