Šta je novo?

Yettel.bank ex Mobi Banka (2024)

Ako plaćaš na POS terminalu, tih 2% ne sme postojati. Šta se desilo, kako si, uopšte, došao u komunikaciju sa bankom po pitanju tog plaćanja?
Tih 2% ne videh u tarifniku
 
  • Like
Reagovanja: uji
Ne znam kako se zove. Operater mi objasnio da je 2% (300 din minimum) trošak prenosa sa kreditne kartice i da to ne može da se izbegne. A onda od 15. idućeg meseca kreće da se obračunava ugovorena kamata za deo koji do tada nije vraćen.
Dakle, ako platiš nešto sa računa kreditne kartice, onda računaju da ti taj iznos prebace na tekući račun, naplate 2% od tog iznosa, a onda ide dalje podela na rate i slično.
Verovatno je mislio na to ako ti zatreba keš da prebaciš na tekućem sa kreditne partije, računaće se isto kao da si izvršio podizanje sa bankomata. Za deljenje na rate takođe naplaćuju naknadu pa njihova kreditna kartica je jedino od koristi za odloženo plaćanje do 45 dana, gde nema troškova dok ne počne obračun kamate.
 
Kad sam otvarao račun, devojka koja radi u yetel prodavnici mi je odštampala onaj tarifnik ali mi je napomenula za neku naknadu koja tu piše za kreditnu karticu da to ne važi za mene jer sam progresiv 5+ (pogodnosti koje važe ako prebacim platu). Meni se čini da je to bilo baš za tu naknadu za plaćanje na rate ali nisam baš siguran. Bezveze je što ti tako neke pogodnosti samo usmeno kažu. Još uvek čekam da mi stignu kartice pa ne mogu ni da probam.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Takav je sistem, trajna blokada automatski inicira novu karticu. To je zato što se trajna blokada vrši kada se kartica izgubi ili kada se kompromituje i podrazumeva se da ti treba nova. Kada gasiš račun ne blokiraš kartice pre gašenja, nego gašenje računa inicira i gašenje kartica. Dostava traje do 30 dana. Ti ne ostavljaš pare na kartici, nego na računu. Nema potrebe da dižeš pare (pogotovo ako menjaš samo jednu od dve kartice). Nadam se da je jasnije.
Naravno. Hvala. 😁🍻
 
Upravo sam uplatio letovanje preko Yettel Bank. Nisam iskoristio kreditnu karticu kao što sam prvobitno hteo. Razlog je što se obračunava 2% prenosa, bez obzira na to kad vratite sredstva, a onda se tek obračunava dogovorena kamata (kamata se ne plaća do 15. idućeg meseca, ali 2% uvek uzimaju).
Platio sam oko 300.000 din i imao sam te pare na štednji. Hteo sam da iskoristim krednu karticu pa da imam taj novac na raspolaganju za druge stvari, ali to bi značilo da imam 6.000 dinara troška.
Dakle, kreditna kartica ipak samo kad nemaš para. Ne postoji "besplatan ručak" ovde. Kad razmislim, ima logike. Ne znam zašto sam mislio da mogu da iskoristim novac koji nemam i da ne platim ništa za to, samo zato što ću brzo da ga vratim.
Da na primer nemas pare i da ti neko ponudi 300.000 (sto se kaze "na lepe oci":)) uz to da mu za tu uslugu das "samo" 6.000,to mi je ok.Veci samar bi mi bila ta mesecna kamata,ako si mi vec uzeo "proviziju":ROFLMAO:
 
Ako plaćaš na POS terminalu, tih 2% ne sme postojati. Šta se desilo, kako si, uopšte, došao u komunikaciju sa bankom po pitanju tog plaćanja?
Tih 2% ne videh u tarifniku
Verovatno nema kada je POS u pitanju. Ja sam hteo da uradim plaćanje na račun putem aplikacije (plaćanje pravnom licu). Imao sam problem pošto sam dobijao poruku da prekoračujem dnevni limit iako sam limite postavio iznad ovog iznosa. Zato sam kontaktirao podršku i tu su mi objasnili.
Mislim da je zabuna što je različito kada provučeš karticu negde i kada plaćaš na račun ili kada prebacuješ novac sa kreditnog na tekući.
 
Placao sam vise puta kreditnom karticom, sada Yettel banke. Nema nikakve provizije. Imas do sledeceg meseca, do 15. rok da vratis te pare na racun, opet bez provizije i ako vratis nista ti se ne naplacuje dodatno. Ako delis na rate, broj rata puta 150 dinara. Za podizanje sa bankomata se placa. Verovatno i za prebacivanje sa kreditnog na tekuci racun. Za inostarnstvo ne znam. Nista probao nikada.
 
Verovatno nema kada je POS u pitanju. Ja sam hteo da uradim plaćanje na račun putem aplikacije (plaćanje pravnom licu). Imao sam problem pošto sam dobijao poruku da prekoračujem dnevni limit iako sam limite postavio iznad ovog iznosa. Zato sam kontaktirao podršku i tu su mi objasnili.
Mislim da je zabuna što je različito kada provučeš karticu negde i kada plaćaš na račun ili kada prebacuješ novac sa kreditnog na tekući.
Izgleda da ne razumeš kako funkcionišu kreditne krtice, i kako zarađuju kartičarske organizacije...
Kada platiš nešto na POS terminalu, MasterCard uzme procenat trgovcu (primaocu). Recimo 2% (deo ide i banci).
Ti si ovde probao da karticom platiš - svom tekućem računu, nikom drugom. Lepo ti reče @PJ, probao si da podigneš keš. Ko će da plati tih 2% onda? Naravno - ti.
To što si ti nameravao da tim novcem platiš letovanje, ovde je sasvim nevažno.
Ako agencija kojoj plaćaš letovanje ne prima kartice, verovatni razlog je tih 2%.
 
Tako je. Ali ovaj put sam platio sa tekućeg računa. Niko nije zaradio.
Kada sam zidao kuću imao sam opciju da provučem karticu na stovarištu (debitna kartica) i platim skoro milion dinara, ili da preko mobilnog bankarstva platim na račun stovarišta. Izabrao sam ovo drugo da stovarištu ne bi uzeli tih nekoliko procenta. Meni je sa finansijske strane bilo svejedno, ali vlasniku stovarišta verovano nije. Pošto poznajem ljude, uvek sam se odlučio da uradim plaćanje preko aplikacije.
Jasno mi je da za provlačenje kartice POS-u uzimaju proviziju prodavcu u za debitnu i za kreditnu. Od toga živi MasterCard.

Mislim da smo rešili misteriju:
Plaćanje karticom na POS-u: debitna ili kreditna.
Dizanje novca na bankomatu: debitna
Plaćanje putem prenosa na račun putem aplikacije: tekući račun

P.S. Nisam rekao da agencija ne prima kartice. Samo da sam hteo da platim uplatom na račun.
 
Poslednja izmena:
Većina banaka ima svoju temu na ovom forumu i zajednička stvar za svaku temu je ponavljanje nerazumevanja osnovnih bankarskih usluga. Počev od toga kako radi kreditna kartica, kako radi dozvoljeni minus, preko kreditnih zaduženja i naravno ove "napredne" usluge skeniranja QR kodova i slično.

Teme su zato i otvorene, da svi koji ne poznaju rad tih sistema, mogu da pitaju, informišu se i nauče. Problem nastaje kada osoba koja pita, ne daje dovoljno informacija o problemu, a onda ljudi sa pogrešnim ili polu informacijama pokušavaju da pomognu, pa naprave totalnu konfuziju.

Vođenju kućnih finansija bi trebalo da bude obavezan predmet u školama.
 
... Izabrao sam ovo drugo da stovarištu ne bi uzeli tih nekoliko procenta. Meni je sa finansijske strane bilo svejedno, ali vlasniku stovarišta verovano nije.

U ime svih malih trgovaca, zahvaljujem se na takvom gestu :)

Dodao bih, ako ste već (iz bilo kog razloga) prinuđeni da platite karticom, a svejedno vam je kojom, birajte Dina card, jer su provizije najmanje.

Mislim da smo rešili misteriju:
Plaćanje karticom na POS-u: debitna ili kreditna.
Dizanje novca na bankomatu: debitna
Plaćanje putem prenosa na račun putem aplikacije: tekući račun
Ne bih baš preterivao sa tim misterija, ali da, sve što si napisao je tačno,
 
trgovci koji imaju velike promete preko pos terminala nemaju taj trosak procenat od provlacenja kartice. ali zato male banke bukvalno pljackaju.
najgora varijanta je provlacenje kartice na pos isplatnim terminalima kao sto je u postama i menjacnicama i na mestima platnog prometa. na isplatnim terminalima prodavac odnosno menjacnica nema nikakav trosak .
 
oWLqFEG.jpeg
 
trgovci koji imaju velike promete preko pos terminala nemaju taj trosak procenat od provlacenja kartice. ali zato male banke bukvalno pljackaju.
najgora varijanta je provlacenje kartice na pos isplatnim terminalima kao sto je u postama i menjacnicama i na mestima platnog prometa. na isplatnim terminalima prodavac odnosno menjacnica nema nikakav trosak .

Koji to trgovac NEMA proviziju? Može da bude mala ili kompenzovana na drugi način, ali da je nema, ne biva u ovom ekonomskom sistemu. Kao kada neko kaže "free shipping".
 
Нисам ништа ново приметио након апдејта...
 
Koji to trgovac NEMA proviziju? Može da bude mala ili kompenzovana na drugi način, ali da je nema, ne biva u ovom ekonomskom sistemu. Kao kada neko kaže "free shipping".
maxi lidl ikea .... tu banka ima interes da poslovanje ide preko njihove banke. ako se dobro secam da sam ja imao u ponudi ako je promet preko terminala preko 5, 6 miliona dinara na mesecnom nivou banka ne naplacuje tu proviziju. isplatni terminal imam tu nemam nikakav trosak kada neko provuce karticu.
 
maxi lidl ikea .... tu banka ima interes da poslovanje ide preko njihove banke. ako se dobro secam da sam ja imao u ponudi ako je promet preko terminala preko 5, 6 miliona dinara na mesecnom nivou banka ne naplacuje tu proviziju. isplatni terminal imam tu nemam nikakav trosak kada neko provuce karticu.
Mene banka isto mnogo voli, pa mi daje kreditnu karticu bez naplate održavanja.
Plaćam im nekakav paket 800din, ali to je nešto drugo 😂
 
maxi lidl ikea .... tu banka ima interes da poslovanje ide preko njihove banke. ako se dobro secam da sam ja imao u ponudi ako je promet preko terminala preko 5, 6 miliona dinara na mesecnom nivou banka ne naplacuje tu proviziju. isplatni terminal imam tu nemam nikakav trosak kada neko provuce karticu.

U jednoj od bankarskih tema se javio kolega sa foruma sa preko 100 miliona dinara godišnje na POS terminalu, ima provizije u rangu nekoga ko ima značajno manji promet. Dakle, nije ni blizu ukidanju provizije.

Banka može da se odrekne svoje provizije (što radi kod velikih klijenata), može da amortizuje medjubankarsku transakciju (posebno ako je ugovor da novac sa POS terminala ima odloženo saldiranje), ali kartičarsku naknadu bi banka morala da plati, ako je ne naplati u toku transakcije.

Sumirano, trgovci koje si navikao imaju veoma niske provizije, ali nije realno da su nula.

Konkretan primer, kako to banka radi, kada je, pre dvadesetak godina, platni promet prešao sa SDK na banke, dobili smo ponudu da nam održavanje računa bude besplatno i neki baš dobar popust na transakcije, ali da nam stanje računa nijedan dan u toku meseca ne bude ispod 7.000.000 dinara.
Tako je bilo u to vreme, danas traže druge stvari. Recimo, digneš kredit kod banke, dobiješ bolje uslove od standardnih, ali potpišeš koliki procenat platnog prometa ti ide kroz tu banku.

Sad pretpostavimo da Delhaize nema naknadu za prihvatanje kartica, ali onda bi morali da pretpostavimo kako to kompenzuju banci, jer Visa i Mastercard nisu baš nešto fleksibilne kompanije...
 
Piše vam šta je novo u aplikaciji. Oni je ažuriraju a nigde o njoj zvanično govore. Prezabavno. I nisu uporedo s njom pustili novi web...
 
U ime svih malih trgovaca, zahvaljujem se na takvom gestu :)

Dodao bih, ako ste već (iz bilo kog razloga) prinuđeni da platite karticom, a svejedno vam je kojom, birajte Dina card, jer su provizije najmanje.


Ne bih baš preterivao sa tim misterija, ali da, sve što si napisao je tačno,
Unapred se ogradjujem ako sam pogresno protumacio post:)Ako mislis na provizije za trgovce,to me savrseno ne zanima i samo mogu da im pomognem da prodju sto skuplje.Kada radnica na kasi,koja me usluzi,osmehne se,namuci se..bude imala udeo u poslovanju Maxija,Ideje,Sumadije itd,razmisljacu o tome da im pomognem i izadjem u susret..do tada me savrseno ne zanima koliko placaju oni proviziju na to sto ja placam karticom.

Sto se tice Dina kartice,ni tu se bas ne bih slozio jer je najveca prevara u istoriji bankarstva.Kartica izmisljena da bi neko mogao da prati likvidnost i plateznu moc gradjana i kartica koja nam je nametnuta hteli-ne hteli a takodje ne moze "van sela" da se koristi i 90% istih nema mogucnost bar beskontaktnog placanja.Iz kog razloga (pa neka je i jeftinije po mene) bih koristio tako neku beskorisnu karticu ukoliko imam Visa ili Mastercard koje mugu bilo gde u svetu da koristim?
 
Da li neko može da mi pomogne?
U četvrtak sam tražila zatvaranje dozvoljenog minusa jer ga ne koristim. Danas ulazim u app I vidim da je ceo iznos dozvoljenog minusa "rezervisana" i da sam ja u nedozvoljenom minusu (razlika izmedju onoga što je bilo na računu I rezervisane cifre). Opet ponavljam račun je bio u plus, nedozvoljeni minus je poslednji put koriscen u martu 2023.
Proverila sam izvode nigde ni u kakvom minusu nisam bila.
Zašto su mi naplatili iznos celog minusa ako sam dan pre toga bila u debelom plusu? Osim toga nije bilo nikakvih transakcija.
 
Preporuka je da ih zoveš, i da ti odblokiraju sredstva. Ne znam da li je kasno, da li rade 24/7 u kol centru
 
Zasto bankomat odjednom vise ne daje opciju uplata/isplata vec automatski posle pina ide na ekran sa isplatom? Jel moguce da je pun i da nema vise mesta (pa moram cekati da ga isprazne) ili je neka greska u pitanju?
 
Можда си користио банкомат на “бесконтактни” начин, тј само прислонио картицу јер у том случају не дају опцију уплате готовине, само подизање. Једино кад се убаци може да се уплаћује.
 
Eto,to nisam znao... Mada sam probao i da ubacim i onda kaze "transakcija nije moguca..." ili nesto slicno
 
Preporuka je da ih zoveš, i da ti odblokiraju sredstva. Ne znam da li je kasno, da li rade 24/7 u kol centru
Vikendom rade od 8 do 16h. Plus interesantno ni čat opciju trenutno ne vidim. Zvala sam, nije bug, neko je greškom poslao rezervaciju uz zatvaranje I to svakako danas ne može biti reseno jer to radi centar koji radi samo radnim danima...
 
Nazad
Vrh Dno