Šta je novo?

volani nastavak :)

Jedno prosto pitanje :

DFP ili MOMO ?
 
Nije bas prosto ;)

Bilo je vec par diskusija ovde, odnosno vise mozes nazvati "svadja" :)... Plus kod Momo-a je sto ima dobre leptire, izgleda ozbiljnije i tisi je.. DFP ima 900 stepeni okret (momo 270) i trebalo bi da novije revizije imaju izdrzljivije pedale.. Sve u svemu mozda bi mala prednost mogla da se da DFP-u..
 
Poslednja izmena:
Sad sam se setio te rasprave (ili više njih).
Da, tih 900 stepeni obećava i privlači, na to sam zaboravio.
Ili da se strpim kao driver za G-25 za 100e . . .
Mada, u ovom trenutku je slaba šansa da ću uopšte izvojiti pare za volan, a već godinama mislim i predomišljam se . . . Volim da vozim, al' me smorila vožnja na mišu.
 
Ili da sacekas (ako ga jos nema kod nas) DF GT..
 
Uopshte nema dileme izmedju Momo i DFP u korist ovog drugog, leptiri koje nema 1% pravih automobila teshko da mogu da naprave razliku, dok sa druge strane Momo radi samo u GT5p van PCa, nema 900 stepeni za ozbiljnu voznju i ima loshije papuchice. A ne znam kako je to DFP buchniji, kada ima noviji FF sistem.
 
Evo moje misljenje u vezi sva tri, govorim samo o voznji GT5p:
Imao sam MOMO i DFP, vozio oba svaki pojedinacno oko 30tak sati.
Izmedju DFP i MOMO, po meni MOMO za nijansu bolji za upravljanje iz razloga sto ima manji otpor prilikom okretanja i brzi odziv i nekako bolje lezi u rukama. DFP s druge strane ima veci radius okreta, ali sam osecaj voznje po meni je realisticniji na MOMO. MOMO ima znatno bolje leptire i lakse za koristenje. Papucice su identicne kod oba, cak su zamenjive, mogu MOMO na DFP i obrnuto.
Kab bi birao izmedju ta dva uzeo bi MOMO.
E danas sam uzeo G25 i vozio 3 sata i ono sto najvise zapada za oci je znatno malji otpor kod okretanja od MOMO i DFP, samim tim i znatno brzi odziv. FF je po meni veoma slican MOMO i tu nisam primetio neku razliku, ali kazem kod g25 je znatno veca brzina odziva. Leptiri u g25 su identicni kako kod MOMO samo metalni i ne primetis razliku ako ne gledas u njih.
Papuce za mene na g25 vrhunske, moje 41 stopalo lezi ko saliveno, otpor odlican.
Menjac jeste prosek i desi se da omasim brzinu ali prava prednost i cena g25 je u papucama, pa zatim malo u volanu a menjac dodje onako pride.
Da li vredi dati dva MOMO za g25 ? Da, skupo jeste, ali zaista je odlican volan.
 
Cela priča oko momo pada u vodu zbog malo stepeni... za one koji su nekada vozili auto i uživo... ne mogu više ko papagaj :p
 
900 stepeni je potpuno nepotrebno, cak mi se cini da ni GT5P ne registruje okretanje za vise od ~150 stepeni na jednu stranu, tako da je nekih 300 stepeni po meni sasvim dovoljno.

Plus sto se DFP ne ispravlja sam u krivini (ne znam da li je to do GT5P ili do hw), a posto ima poprilican otpor okretanja, prakticno je nemoguce ispraviti ga na vreme posle nekog ostrijeg skretanja.
 
Ajde bez lupetanja, laži i netačnih informacija. GT5P itekako registruje svih 900 stepeni. To što je prikaz volana u kokpitu ograničen, ne znači da je i okretanje točkova. Uzmi kameru spolja, pritisni taster za pogled unazad, pa pogledaj malo bolje kako se točkovi okreću tokom celih 900 stepeni.

A da DFP ima prejak FF ima, da se to malo srediti s podešavanjima i power assistom, ali ne može ništa senzacionalno da se desi. Ali DFP i Momo imaju gotovo identičan FF po otporu.

I prekinite više da se blamirate sa pričama "900 stepeni je nepotrebno"... To je isto kao da kažeš da su za fudbal nepotrebne obe noge ili za odbojku obe ruke... mislim dokle.
 
Poslednja izmena:
Polako, nema potrebe za padanjem u vatru... Hteo sam da kazem da je moj subjektivan osecaj da nema velike razlike da li sam volan okrenuo za 150 ili 450 stepeni, a ne da GT5P ne podrzava 900. Mislim da cak ni na svojim kolima nemam 900 stepeni okretanje volana...

DFP mi je super volan, samo je velika steta sto se ne ispravlja kako treba, mada mislim da je to samo do igre - ne aktivira okretanje volana u suprotnom smeru (ili to radi jak slabo), vec pusta opruge da to same urade.
 
Poslednja izmena:
Pa rekao si da ima samo 300 stepeni. I kakve opruge na DFP? I GT5P ima najbolji FF, ne znam kakve si probleme video. I naravno da ti pravi auto ima makar 900 stepeni. I jedini problem je u prejakom otporu FF na DFP...
 
Poslednja izmena:
Cela priča oko momo pada u vodu zbog malo stepeni... za one koji su nekada vozili auto i uživo... ne mogu više ko papagaj :p

Ocigledno da mozes.
Tih 900 stepeni ti je NEOPHODNO jedino ako ces u simulaciji da radis paralelno parkiranje u Majke Jevrosime. :D ili polukruzno oko ostrva. Mada, za Test Drive, sigurno treba - treba se parkirati u garazu.
Za najostriju krivinu na bilo kojoj stazi ti ne treba vise od 500 stepeni sa obicnim, serijskim autom. Trkacke, sa prepravljenim vesanjem i upravljackim sklopom da i ne pominjemo. Idi nekad na usce, pa pogledaj koliko se okrene volan u SP i ST klasi. Ni jugici u prvoj krivini na Batajnici ne vrte 900 stepeni.

900 stepeni je potpuno nepotrebno, cak mi se cini da ni GT5P ne registruje okretanje za vise od ~150 stepeni na jednu stranu, tako da je nekih 300 stepeni po meni sasvim dovoljno.

Plus sto se DFP ne ispravlja sam u krivini (ne znam da li je to do GT5P ili do hw), a posto ima poprilican otpor okretanja, prakticno je nemoguce ispraviti ga na vreme posle nekog ostrijeg skretanja.

Ja vec rekoh to isto u svom pisaniju o Fanatec-u.

.......900 stepeni mi ne znaci toliko da bih doplatio 300 eura. Dobro mi doslo nekih 300 ali i ovih 240 zavrsava posao. Pedale mi jos.........

Mislim da problem sa ispravljanjem DFP-a potice od previse slabog FFB motora, kome ne uspeva da stvori obrtni moment koji ce dovoljnom brzinom da vrati volan.
I to su resili stavljanjem 2 FFB motora kod G25.
 
To sa fudbalom i nogama je preterano za poredjenje. Vozač sam 14 godina i tih 900 stepeni mi još i najmanje utiče na osećaj realnosti od koje su svi volani daleko. Ima po meni i važnijih karakteristika, tako da mi momo igračka lepo služi, osim papučica, toliko su nerealne da su mi nepotrebne.
 
Pa rekao si da ima samo 300 stepeni. I kakve opruge na DFP? I GT5P ima najbolji FF, ne znam kakve si probleme video. I naravno da ti pravi auto ima makar 900 stepeni. I jedini problem je u prejakom otporu FF na DFP...

Naterao si me da sidjem do kola i da proverim :) Elem, imam max ugao okretanja volana od 405 stepeni, tj. 810 ukupno. Civic 8th gen.

Sve ostalo se slazemo, jedini problem na DFP je prejak otpor.
 
Nadam se da nisi okretao volan na kontaktu, jer ćeš tako da sj.ebeš letvu volana.

Eto, 810 ukupno... MNOGO više nego 240 :).

PS. Ovi što pričaju da im je svejedno 240 ili 900 stepeni, mogu relativno lako da preprave svoj upravljački sistem na kolima odnosno značajno da smanje lock2lock pa da vas vidim onda šmekeri da vozite malo oštrije :).
 
Poslednja izmena:
Nemoj da si nervozan Baner. Ja na ovakav nacin ne komuniciram, a ti slobodno pokazi javno svoj nivo obrazovanja, kulture i opsteg razvoja.
Nemoj da mislis da si me silno uvredio ovakvim prostackim recnikom, samo si dokazao svima ono sto vec odavno sumnjam. Da bi me uvredio, treba da budes bar u istoj ravni ako ne bolji od mene. Prelaskom na psovke i licne uvrede i konacno dokazujes svoj nemoc da nadjes validne argumente.

Screen-shot ovog komentara ce da ode na odgovarajuce mesto i nadam se ce redakcija Bench-a ispraviti svoju veliku gresku. A to sto si pise u potpisu raspravi sa onima koji su ti poklonili svoje poverenje.
 
Poslednja izmena:
Da. Nadam se da će ispraviti grešku i ukloniti čoveka koji za 4 godine ne može da upije jednostavnu informaciju koju bi šimpanze skapirale za 15 minuta.

A što se tiče nervoze, **** ga, kad neko godinama praveći se neobavešteni Koštunica ne znam iz kog cilja pije nekome (koji iz najbolje namere deli savete i informacije) živce na slamčicu, desi se da ova druga strane malo izgubi živce u trenutku. Jer sam ja tu skoro 9 godina trudeći se da odgovorim na 1000 tuđih pitanja u sferama gde se razumem, al ti se ko utvara s vremena na vremen pojaviš tek malo ispoliraš svoju ličnu sujetu. Možeš misliti kolko da redakcija kojoj se sada plačljivo žališ da sam ti pokidao lastiš mora da bude kratkovida da bi stala na tvoju stranu. Pa imaju i oni malo ponosa.

PS. Reči "******" i "retard" su samo medicinske dijagnoze, nema u njima ništa bezobrazno.
 
Poslednja izmena:
Ako nisi u stanju da prihvatis drugacije misljenje, ne treba ni da diskutujes. Takav nivo komunikacije pristaje simpanzama koje pominjes pa je mozda to razlog sto te ne razumem. Mozda da probas sa moderatorskim poslom na forumu zoo-vrta?
Nikom se ja "placljivo ne zalim" vec, za dobro zajednice i kvaliteta ovog foruma, ukazujem na ponasanje nekog ko bi trebao da daje primer. Da sam se ja tebi ili nekom ko ucestvuje u ovoj diskusiji obratio na takav nacin, koliki ban bi mi dao? 7 dana, 1 mesec? Sa punim pravom.

Posto vidim da si, pored ekonomije, postao strucnjak i za medicinu, pokusaj da ignorises imena clanova ove diskusije pa postavi dijagnozu autoru te poruke.
 
Poslednja izmena:
Ne postoje "moja" i "tvoj" mišljenja. Već "ispravna" i "neispravna". Što se tiče kazne, ja ih ne dajem ljudima, samo brišem poruke. A što se ekonomije, ****ga matora, ja sam ti diplomirani ekonomista, od majke sam puno naučio iz medicine o raznoraznim dijagnozama... Je l ti stvarno misliš da ja pričam napamet?
 
A ti si, o presveti, taj koji odlucuje sta je ispravno a sta pogresno. Nemoj vise Baner, samo se sve dublje zaglibljujes.

"Nije majka grdila sina sto se kockao, nego sto se vadio"

I u vreme inkvizicije su postojala "ispravna" i " neispravna" misljenja pa znamo kako se to zavrsilo.
 
****ga, ono što ja pokušavam tebi i još nekim da objasnim je isto kao kada CS igrač ne bi shvatio mouse sensitivity razliku između "1" i "3.75" i to posle 4 godine papagajisanja.
 
Sto se tice teme , ja ne bi ni Momo ni DFP .Po meni bolja solucija(ako su pare problem) polovan G25(ispravan naravno) ili ako je bas "must" Momo ili DFP, meni bi bilo svejedno (mozda malo prednjaci DFP zbog vise stepeni)
Ako ces da vozis konzole ,bolji je izbor DFP...

Oba volana su vec dosta stari i pomalo zastareli.G25 je precizniji volan (ne zbog vise stepeni) govorim ako se porede na istom broju stepeni okretanja.Mehanizam je precizniji,kruci i bolji.Luft u volanu neces "nikada dobiti" kao ni zaprljane zupcanike(problemi sa prasinom i sl)Citav sklop zupcanika je u zatvorenom kucistu , a sama "letva" volana ima potporu poveceg industriskog lezaja (koji je veruj mi izdrzljiviji od plasticnih piksni na Momo-u i verovatno DFP-u)
Sam volan je takodje malo veceg precnika(mogao bi biti jos malo veci) , sto dodaje preciznosti.
Pedale su 2 prica i nisu za poredjenje sa Momo ili DFP.
Osim metalnih(alu) platforma i metalnog sklopa , nisam iskusio (barem dok sam koristio G25 pedale) problem sa osetljivoscu ,preciznoscu i potrebu za rekalibracijom pedala (sto je veoma cest slucaj sa Momo pedalama)

PS. Ovi što pričaju da im je svejedno 240 ili 900 stepeni, mogu relativno lako da preprave svoj upravljački sistem na kolima odnosno značajno da smanje lock2lock pa da vas vidim onda šmekeri da vozite malo oštrije :).

Bane , mene interesuje kako ja to mogu "relativno lako" da promenim steering-lock a kako wheel-lock na mom autu ?Posto verovatno znas da to nije jedno te isto ;) (konkretno bmw e46 , moze i neki japanac imam i toga :D )
 
Poslednja izmena:
... jedini problem na DFP je prejak otpor.
Probaj da ukljucis opciju power assist u podesavanjima volana (GT5p), volan tada nece praviti otpor pri kontriranju (jedina razlika koju sam primetio ukljucivanjem te opcije, sve ostalo je isto)... Ja sam se isto tako mucio sa G25 kada sam trebao da uradim kontru a driftovanje je skoro nemoguce dok je ta opcija na off...

ps: stvarno ne znam kako neko ne kapira da je sa 900 stepeni upravljanje automobilom mnogo preciznije :wall:
Bane, lepo si objasnio sve kroz CS primerak, nemoj vise da gulis tastaturu, ko nije shvatio do sada nece ni shvatiti...
 
ps: stvarno ne znam kako neko ne kapira da je sa 900 stepeni upravljanje automobilom mnogo preciznije :wall:
Bane, lepo si objasnio sve kroz CS primerak, nemoj vise da gulis tastaturu, ko nije shvatio do sada nece ni shvatiti...

Preciznost volana(upravljaca) ne zavisi samo od "steering-lock-a" , vec od steering-lock-a i wheel-lock-a tj steering ratio (to su 2 medjusobno povezane komponente)
Jedan prost primer , recimo da na vasem autu imate wheel-lock od 35-40stepeni (nebitno) i steering lock od 1080 stepeni (3 kruga , sto je cest slucaj) ,
vas steering ratio bi bio 1080/40=27 tj 27:1 (sto je velik ratio i treba dosta laktanja)
Ovo je faktor koji utice na odziv,brzinu,preciznost (nazovite kako hocete) volana tj upravljaca.
U RL racing i obicnim autima nije moguce menjati steering ratio (tj moguce je zamenom letve volana,sklopom zupcanika,prenosa... itd tj neisplativo za mase)

Mnogo ljudi znam koji menjaju steering-ratio (bas zbog toga jer im je neprakticno laktati previse)
http://www.q-rack.com/inAction.html (ovde imate video, uporedno standardni steering-ratio i promenjeni)
E sad za cika Peru koji zustro reaguje , za njega je super 900 stepeni ili poveci steering-ratio (jelte, da kod hitnih manevara ne bi previse skrenuo i zavrsio gde netreba :D )

Tako da ako vozite sim gde mozete da stelujete steering lock(sto je vrlo cest slucaj), slobodno mozete proci sa 270 , 540,900 ili 1080 stepeni ;) jer ce te podesiti steering ratio koji vama odgovara.
2 prica je ako vozite "iRacing" gde je steering-ratio fixni (kao u RL ) visak stepeni negde moze da koristi negde ne... no to je 2 prica!

Nadam se da su neki shvatili deo onoga sto sam hteo da kazem.
I da volan od 900 stepeni je bolji od onog od 270 :p

P.S. F1 ima 270 steering-lock (stepeni) , provereno ;)
 
Poslednja izmena:
MarkoJ, sto nam pokvari zabavu, covece?

Mora da ovi nisu "nekada vozili auto i uživo" nego im dunulo da se malo zezaju posle partije LFS-a.
Citat sa sajta:
" Have you ever watched the WRC? Ever watched the drivers swing around a hairpin by just turning the steering wheel like you would to change a lane? A quicker steering rack is what makes this possible. The Q-Rack is not as extreme as the WRC racks, but works on the same principle. With our rack, the steering input required is reduced by 30% from stock. In 99% of driving situations, you will not have to go hand over hand with steering inputs."

Eto, sram ih bilo, izasli da se trkaju a pojma nemaju koliko je bitno da imaju "VIŠE PRECIZNOSTI. VIŠE ANALOGNOSTI"
Cccccc ko sve danas vozi. Sve je vise ludaka koji prolaze na crveno :D
 
Kada volane od 900 stepeni koristiš na PC, tu im u stepen određuješ kolko ćeš da imaš stepeni... Što sam i naravno radio dok sam se vozio na pc. A igre poput gran turismo to određuju od vozila do vozila. I razlik između 900 i 240 je mnogo veća od 30%...

Da je neko gledao WRC, a ne samo kvotovao ne znam ni ja šta, mogao je lako da vidi kako vozači često hvataju volan jednom rukom, što znači da volan ima značajno više stepeni nego 450... otprilike je do 450 stepeni moguće voziti bez podizanja jedne ruke s volana...
 
Ovi svabe bas resili da poteraju Logitech. E vala i neka im, dugo su se baskarili na tronu i skidali kajmak, sad ce morati malo i da rade.
Ovo moze doneti samo nesto jos bolje. Logi ce sada imati od koga da bezi (ili koga da juri, zavisi kome ste naklonjeni;))
Evo jedan inside info u vezi novog Carrera volana kojeg ce smestiti u istu cenovnu kategoriju sa (mozda vec EOL) Momo-om i DFGT. Ovo je sa iRacing foruma koji ne mozete citati bez aktivne pretplate zato cu kopirati poruke ovde:

I received the Clubsport pedals and the base model Carrera that is a wired wheel and pedal set..

Got to tell you guys.. This Carrera is going to give the DFGT a run for it's money. It's going to be around the same price point..
The Pedals.. WOW !! I have yet to set them up to race with.. But wow ! Heavy, nicely constructed, progressive brake .. I'll tell you all more

i jos jedan citat. Odgovor na molbu da "sneak us a pic or two":

We'll sneak the pedals on to Inside Sim Racing episode 37.. We're going to be doing a full review on them as well.
The budget Carrera wheel will be coming soon as well. PRetty nice from what I can tell so far.

So stay tuned.
 
E shta ti je nemachka preciznost :d
 
Vrh Dno