Šta je novo?

Vodic za vodena hladjenja

lebe mekani gle stvarno :D

edit
Moze i odma ko hoce da plati :D
 
Ajd' da pitam pre nego što sve rasturim.
Sistem je 11700K + GB Z590 Aorus Elite, a kućište Phanteks Eclipse P600S
Sve je na default.

Vodeno je:
Blok - EKWB EK-Supremacy EVO Acetal Nickel
Pumpa - DDC 18W + Bitspower rezervoar
Radijator - Magicool Slim 3X140
Creva - EK-Loop ZMT Soft Tube 10/16mm

Temperature su mi jako čudne
Idle je oko 35ºC
Neki normalan load tipa rendering je oko 75ºC, CB r23 je oko 67°C, probao i igre, to je nešto niže, oko 65ºC
OCCT Linpack 2019 ide na 99ºC

Prosto ne znam šta može da bude u pitanju. Smer vode na bloku je ispravno postavljen.
 
Poslednja izmena:
Pod AVX opterećenjem ti ne tereba više od ~1,28v za 4.6ghz, i to je gornja granica. Ja sa tom voltažom držim avx na 4.8ghz. 1.35v-1.38v treba za 5ghz, to je neki prosek za taj procesor.
 
I posle kažu intel na kašičicu daje
Stim naponom 13600kf 5,8ghz😊
 
Powercolor 5700XT Liquid Devil - pokusavam da skinem vodeni blok da ocistim sve lepo, nanesem novu pastu i stavim nove termalne padove. Skinuo sam svaki sraf koji sam nasao ali opet ne mogu da skinem sam blok sa GPU-a kao ni sa naponske sekcije... cini mi se da je zakaceno nekako za PCB (na slici broj dva su ove kao crne podloske a na slici broj tri se vidi niklovan deo koji ide u PCB).
Da li samo da primenim vecu silu ili postoji neki drugi nacin?

Hvala :)
 

Prilozi

  • 20230718_150907.jpg
    20230718_150907.jpg
    448.8 KB · Pregleda: 36
  • 20230718_150936_HDR.jpg
    20230718_150936_HDR.jpg
    509.4 KB · Pregleda: 30
  • 20230718_151016.jpg
    20230718_151016.jpg
    78.7 KB · Pregleda: 32
Zalepila se, cimaj.
 
Uf, uspeo nekako, hvala!

Cime je najbolje ocistiti ovaj deo koji je promenio boju? Cetkicom i toplom vodom pokusavam nezno da istrljam ali nista se ne desava, kada prstom predjem preko prljavog dela oseti se neki gladak (masan) sloj na niklovanom delu. Da li bih smeo da potopim ceo blok u alkohol?
 
Poslednja izmena:
smes ceo blok da potpis u sta hoces. Uzmi limuntus i sa njim probaj ako nece sa njim onda znaci da je to korozija i ne mozes da ocistis sem da ga niklujes opet.
Limunts koncetrovano rrazmutis u destilovanu vodu i pustis da odstoji. Ja bi rekao da ti je to pojedeno i da neces moci da ocistis tj da nemas sta da ocistis. To ne utice na performanse samo ne izgleda lepo
 
Citao sam na netu sta je ovaj sloj u duginim bojama koji se pojavljuje na niklu, nije ostecenje vec promena boje usled zagrevanja/hladjenja. Preporuka je da se proba sa nekom finom pastom za ciscenje metala i da se vidi da li daje rezultate.
Evo kako izgleda posle prve runde ciscenja Sonax pastom za hromirane povrsine - uvelicana je slika pa deluje losije nego sto jeste, ali mislim da uz malo truda moze da se dovede u skoro fabricko stanje.
 

Prilozi

  • 20230718_173608.jpg
    20230718_173608.jpg
    333.1 KB · Pregleda: 34
Nikl posebno ali i hrom menja boju u plavo do ljubičasto sa temperaturom. To se lako vidi na recimo auspuhu na motorciklima, već posle prvog zagrevanja dobiju plavičasti odsjaj i odatle samo postaju sve tamniji. Tu su naravno daleko više temperature ali su Nikl i Hrom isto tako u debljem slpju.
Na ovim malim delovima sloj je praktično debljine par atoma pa je reakcija jača i pojavljuje sa na nižoj temperaturi. Kažu da je to usled promene strukture molekula a ne zbog oksidacije. posle izvesnog vremena možeš da poliraš koliko hoćeš ali se boja ne menja.
Pre nago što su ornašli "Tvrdo" niklovanje/hromiranje oba procesa su rađena preko sloja Bakra pa je moguće da neki proizvođači to još uvek rade. Da ne ulazimo sada oko procesa, samo da kažem da se radina 2 načina. Meko, preko Bakra se radi klasičnom electrolizom u tečnosti (kiselina ili soli istog metala) a "Tvrdo" direktnim nanošenjem jonizacijom pod visokim naponom u nekon neutralnom gasu.
Pošto Nikl/Hrom u jako tankom sloju ne bih preporučio nikakvo poliranje jer lako može da se izbriše ceo sloj.
 
Cudno mi je da bas menja boju na nepunih 50 60c ali da svakako se slazem da su ti slojevi cesto bas jako tanki.
 
Apsolutno, temp. vode u ovakvim hlađenjima je niska da bi došlo do ikakve promene. Kao što d0minat0r reče gore pojela se "oplata", ništa ne smeta.
 
Temperatura vode ja daleko niža nego samo telo (zato i hladi). Nikl ili Hrom su tu samo zatošto su otporni na hemijske uticaje da se ne stvara electroliza između bakra i aluminijumskog hladnjaka/radiatora. Nema nikakve veze ako se promeni boja iz bilo kog razloga.
 
Ja sam hteo sam da kazem da to nije moglo od temperature da promeni boju. GPU je u loadu recimo 5xC ako je i toliko nisam drzao 5700 na vodi ali mislim da vrv je i 47 48 u loadu, Razlika izmedju Bloka i GPU vrv moze da bude delta 5 ako ne i 10c tako da po meni taj bakar je daleko od 50c blize 35 40 i da je samo se vremenom to pojelo ili od tecnosti malo nekih stvari nagomilalo.
 
Ne treba kombinovati bakar i aluminijum, stara prica.

Boje za tecnost su najgora stvar u vodenom, nikad vise.
 
Testirao sam minimalni moguci loop za ovu karticu, single 120mm rad i nije bilo sanse da temperature budu u opsegu 40-50 stepeni, koliko se secam guralo je do solidnih 70 stepeni.... nisam dalje polirao bas zbog straha od skidanja niklovanog sloja, pusticu malo da radi ovako i pratiti narednih par meseci da ne dodje do dalje degradacije nikla
 
Testirao sam minimalni moguci loop za ovu karticu, single 120mm rad i nije bilo sanse da temperature budu u opsegu 40-50 stepeni, koliko se secam guralo je do solidnih 70 stepeni.... nisam dalje polirao bas zbog straha od skidanja niklovanog sloja, pusticu malo da radi ovako i pratiti narednih par meseci da ne dodje do dalje degradacije nikla
Temperatura vode je mnogo niža od temperature na nekom delu čipa koji daje očitavanje. Ajd baš ću kad se vratim sa odmora da javim temp loopa posle recimo 2 sata full loada.
 
ma tesko da predje 35 40C. To kazem kada su ventovi spori i radijatori mali. Kod mene je ispod 30 kada je sobna oko 20 ali su ventilatori na max push pull
 
Nazad
Vrh Dno