Šta je novo?

Verat ADSL - Iskustva

xakep

Slavan
Učlanjen(a)
19.12.2005
Poruke
640
Poena
330
Vidim da se Verat slabo pominje osim teme o problemima na koja je trenutno na prvoj strani pa bih da proverim da li ovde ima korisnika Verata i kako su zadovoljni ADSL uslugom. Ima li dugackih prekida veze, agregacije i tih stvari od kojih se svaki posten covek zgrazava?
 
Kod Verata sam od samog pocetka adsl-a kod nas i zadovoljan sam. Cene su jedne od nizih, veza je stabilna i konstantna. Ne desava se cesto da se ping poveca i da veza isgubi kvalitet. Ali i ako se desi mislim da se u par dana to popravi. Tehnicka radi 24/7 i na zavidnom je nivou. Kad pogledam rezultate od drugih korisnika na drugim provajderima moja veza od 1Mbit je pri vrhu sto se tice pinga i brzine. Naravno, to zavisi i od udaljenosti od centrale. Nemoj da pomislis da je sve super, ali cini mi se da je na nivou ostala dva-tri dobra provajdera.

Pozdrav.
 
VeratNet-ov ADSL koristim 13 meseci. Od toga prvih 10 nije bilo nikakvih problema, brzina je uvek bila konstantna i odgovarajuća paketu koji sam izabrao. Polovinom januara, brzina drastično počinje da varira i to preko dana, dok je noću misteriozno sve u redu. Piče agregaciju, samo tako, a počeo sam da mislim i da blokiraju YouTube, što mi je isprva delovalo smešno i paranoično, ali bre kada pogledam da u isto doba dana kada se dešava ovo "zagušenje" brzina sa RapidShare-a dostigne jedva oko 30 kB/s, sa YouTube-a (nakon prekida downloada sa RS-a) vuče mizernih 9 kB/s (!?), onda dolazim do zaključka da seku, i to debelo. Njihova tehnička podrška me je otpisala još u februaru kada sam im se žalio, uz reči kako oni bezgrešni ništa ne blokiraju, ne koriste agregaciju, kako Lelekom to njima nešto smešta, ma mislim, budalaštine. Znaju oni dobro u kom grmu leži zec, ali neće to ni ludi priznati. Nakon upornog ubeđivanja da sam ja faktor, otkačili su me govoreći kako ne znaju šta da mi kažu, pa da promenim provajdera ako nisam zadovoljan uslugom. Jedina pametna stvar koju su mi rekli. Sačekaću da mi istekne pretplata za april i onda uz MIK prelazim kod Telekoma. Smučilo mi se više, nijedan klip sa YouTube-a ne mogu da odgledam preko dana, nego moram da čekam zoru da bih ljudski nešto pogledao. Ovo je moje iskustvo, nekim ljudima radi odlično, nekima malo manje odlično, ali i meni je na početku radilo odlično tako da zavisi od toga da li će ti se posrećiti ili ne.
 
Po meni najcesce koriscena rec u ovom delu foruma je agregacija. Dosta ljudi misli da su svi problemi koji postoje u nasim adsl vezama poticu od agregacije. Sto naravno nije tacno. Ne bih da ovde ispada da branim ovog ili onog provajdera, ali mislim da je onaj koji je prvi pomenuo tu rec u Srbiji u tom kontekstu napravio veliku gresku.

Zato ako samo mogu da skrenem paznju na neke cinjenice:

- Adsl tehnologija ne zavisi od broja korisnika. Bar nisu u direktnoj vezi. Kablovska je ta koja zavisi od broja korisnika.

- Agregacija je termin koji se koristi izmedju Telekoma i provajdera. Ne odnosi se na ogranicavanje korisnika. Da je zaista 10 ili 20 korisnika nagurano na 1 Mbit internet ne bi bio moguc. To je nacin naplate Telekoma provajderima.

- Adsl zavisi od kvaliteta servisa koji pruzaju provajderi. (Verat se na primer kaci preko madjarskog provajdera a sve ide preko nemackog backbone-a. Cesto se desavaju zagusenja na tim relacijama sa kojima verat posluje)

- Srbija poseduje dovoljno kapaciteta za mnogo vece brzine od postojecih, a zasto je stanje malo klimavo, to vec ni meni nije jasno.

- I u drugim zemljama se desavaju cudne stvari, recimo mom bratu u Svajcarskoj koji ima 15 Mbit kad mi je poslao sliku sa speedtesta bilo je jedva 2Mbit. Rekao mi je da mu se to cesto desava.


Izvinjavam se na poduzem postu ali morao sam da skrenem paznju da nije sve do agregacije kao sto se misli. Uostalom, ne moze da je neko oseca a neko ne.
 
Poslednja izmena:
Kod Verata koristim ADSL od oktobra 2006, i do sada nije bilo vecih problema.
Cena je OK. Najtoplija preporuka !!!
 
Hvala na informacijama. Malo je imvi14 uneo crv sumnje u kvalitet Verata. Sto se tice cena, Verat je zaista najjeftiniji medju najvecim/najpoznatijim provajderima. Ovo se inace raspitujem za prijatelja koji hoce da uzme ADSL a znaci mu tih 200+ dinara koliko je Verat povoljniji, bar prema cenovniku na sajtu.
 
morao sam da skrenem paznju da nije sve do agregacije kao sto se misli. Uostalom, ne moze da je neko oseca a neko ne.
Moja greška, nije trebalo da napišem da je striktno do nje. Pretpostavljam da sam to uradio iz očaja jer mi je mučenje da gledam kako se klip na YouTube-u od samo 42 sekunde učitava "samo" 3 minuta i 15 sekundi. A čim prođe 1, 2 sata noću, sve je u redu. Mogu bez pauziranja i seckanja da odgledam i one od 10 minuta. Nisam baš laik. Meni ovo miriše na agregaciju jer njeni simptomi baš odgovaraju ovome što se kod mene dešava. A TP me je iskulirala, samo tako. Ne žele više ni na e-mail da mi odgovore. Ako znaš šta je problem, pomozi mi, molim te, pošto ovi očigledno ne žele više da se petljaju sa mnom i mojim "prohtevima". Dakle, ponavljam, ovo je moje iskustvo, i ja sam imao sjajno mišljenje o Veratu dok nisu počele ove stvari da mi se dešavaju (na muci se poznaju junaci). Sada više nije tako. Misliš da meni nije teško kad vidim da se većina ne žali na probleme sa VeratNet-om (mada bilo je par tema vezanih za iste), već im sve radi bez problema, dok meni... Jedino logično rešenje mi je da promenim provajdera (sada to ide brzo i lako, na svu sreću).
 
Hvala na informacijama. Malo je imvi14 uneo crv sumnje u kvalitet Verata. Sto se tice cena, Verat je zaista najjeftiniji medju najvecim/najpoznatijim provajderima. Ovo se inace raspitujem za prijatelja koji hoce da uzme ADSL a znaci mu tih 200+ dinara koliko je Verat povoljniji, bar prema cenovniku na sajtu.
Iz sličnih razloga sam i ja odabrao VeratNet, ali i da se ove stvari koje su tada bile karakteristične za pojedine provajdere ne bi dešavale. I nisu, do nedavno. Nemam šta ja da ti ubacujem crva sumnje, ja samo prenosim svoje nažalost loše iskustvo. Na tebi je (tj. tvom drugu) da odluči kod kog želi provajdera.
 
Ma da xakep. Sada je bar lako da raskines ugovor ako ti bude lose kod njih. Ja da mi nije veza ovako dobra, ja bih sigurno probao kod nekog drugog. Uostalom probao bih dok god ne nadjem odgovarajuceg provajdera.
 
Na Veratu sam odavno, da ne kazem od samog pocetka. Meni je net jako dobar, ping je konstantno dobar bez gubitka paketa (igrao sam cod2 skoro 2 godine) a download savrsen (doduse koristim samo news za download od kad sam se "skino" sa satelita). Bio je mozda jedan prekid interneta u poslednjih 2 godine na pola sata....
Centrala Kumodraska ulica
 
Moja greška, nije trebalo da napišem da je striktno do nje. Pretpostavljam da sam to uradio iz očaja jer mi je mučenje da gledam kako se klip na YouTube-u od samo 42 sekunde učitava "samo" 3 minuta i 15 sekundi. A čim prođe 1, 2 sata noću, sve je u redu. Mogu bez pauziranja i seckanja da odgledam i one od 10 minuta. Nisam baš laik. Meni ovo miriše na agregaciju jer njeni simptomi baš odgovaraju ovome što se kod mene dešava. A TP me je iskulirala, samo tako. Ne žele više ni na e-mail da mi odgovore. Ako znaš šta je problem, pomozi mi, molim te, pošto ovi očigledno ne žele više da se petljaju sa mnom i mojim "prohtevima". Dakle, ponavljam, ovo je moje iskustvo, i ja sam imao sjajno mišljenje o Veratu dok nisu počele ove stvari da mi se dešavaju (na muci se poznaju junaci). Sada više nije tako. Misliš da meni nije teško kad vidim da se većina ne žali na probleme sa VeratNet-om (mada bilo je par tema vezanih za iste), već im sve radi bez problema, dok meni... Jedino logično rešenje mi je da promenim provajdera (sada to ide brzo i lako, na svu sreću).
Slicno iskustvo imam i ja. Zadnjih mesec dva Verat radi sve losije. Skoro da nema teorije da pogledam ni jedan ala youtube clip sa bilo kog sajta. Nije pitanje samo seckanja ili ne vec je pitanje da li ce se ucita uopste na kraju. U toku surfovanja cesto se koci, ni p2p ne radi kao pre. Jedino gde mogu da vidim nazovi pravu brzinu je download preko flashgeta sa dobrih sajtova. Na veratu sam preko godinu dana i do pre mesec dva sam bio zadovoljan uslugom. Sve varijante sam iscackao sto se tice podesavanja win, rutera i ostalog ali dzaba. Pre neki dan sam im napisao prvi mail da se zalim pa cekam da vidim ima li vajde. Paket mi je 1024/128 a surfing mi radi losije nego kad se zakacim preko ISDN na 64
 
Poslednja izmena:
Iz sličnih razloga sam i ja odabrao VeratNet, ali i da se ove stvari koje su tada bile karakteristične za pojedine provajdere ne bi dešavale. I nisu, do nedavno. Nemam šta ja da ti ubacujem crva sumnje, ja samo prenosim svoje nažalost loše iskustvo. Na tebi je (tj. tvom drugu) da odluči kod kog želi provajdera.

Nisam mislio da ti hoces da zeznes stvar nego to sto ti se desava stvarno nije za "trpljenje".

Inace, nije u vezi sa Veratom ali nesto slicno vasim problemima sam video pre neki dan kod lika koji ima 1,5 mbs (doduse 5Gb limit) kod Euneta i to neka pro/gold/ultra tarifa. Isti slucaj sa Youtube kao sto vi pominjete ovde - par sekundi i zastoj, jedan za drugim. Ja sam prosle nedelje na svojih 512 (sezam) odgledao dokumentarac od sat i 15 minuta da je 2-3 puta stucnulo na sekund i to verovatnije da je moj racunar malo zapeo nego veza. Lik je inace pokusao da ubedi mog prijatelja (ne ovog za koga se raspitujem za kvalitet Verata) da je to paket za njega tako da sam morao da intervenisem da je flet tarifa kod svih provajdera na istpj brzini jeftinija nego to njegovo njesra. Cak me ubedjivao da on placa to skuplje zato sto nema agregacije i da ja imam agregaciju i da mi je protok pun samo nocu :).

Malo sam odlutao od teme ali sam morao da pomenem, narocito sto se javlja isti problem kao kod vas na Youtube.
 
Ni EUnet nije više što je bio. Počeo je da se služi istim fazonima kao i BeoCity (gold, silver, ultra, mega, giga...). Kao da su počeli da blokiraju saobraćaj sa YouTube-a, što inače već rade sa P2P protokolom. S obzirom da je danas YouTube isto tako ultra, mega, giga popularan, verovatno im "smeta" kao i P2P. Čime se sve služe, ccc...
Donekle ih čovek i razume, jer moraju da plaćaju basnoslovne sume Telekomu za linkove, ali samo donekle. Što se tiče Verata i njihovog nezavisnog linka ka inostranstvu, ne znam što ga ne prošire ako je problem u zagušenju. Nisu valjda i oni počeli da "pilićare". U stvari, baš me briga šta se dešava sa njihovim linkom ili bilo čim, nije to moj problem. Imali su vremena (dao sam im fore 3 meseca) da mi ponovo pruže onu uslugu koju sam imao do nedavno. Uprskali su svoju šansu.
 
Eunet sece net u radnim danom periodu od 12 do 17h, van tog perioda meni radi odlicno. Vikendom takodje ide full speed. Download mi je konstantno 55kpbs ukljucujuci i p2p sa privatnih trackera.. Zna dl da ide i do 60 pa mozda i malo preko. Mozda je to posledica toga zato sto sam ja povecao up na 128 pa imam link koji je 1024 a oni su ga ogranicili na 512. A i nije poceo da se sluzi forama sa tim paketima gold, silver i sl. , nego to imaju od pocetka. Ne branim ih nego samo kazem svoje iskustvo.
 
Eunet sece net u radnim danom periodu od 12 do 17h, van tog perioda meni radi odlicno. Vikendom takodje ide full speed. Download mi je konstantno 55kpbs ukljucujuci i p2p sa privatnih trackera.. Zna dl da ide i do 60 pa mozda i malo preko. Mozda je to posledica toga zato sto sam ja povecao up na 128 pa imam link koji je 1024 a oni su ga ogranicili na 512. A i nije poceo da se sluzi forama sa tim paketima gold, silver i sl. , nego to imaju od pocetka. Ne branim ih nego samo kazem svoje iskustvo.
Nisam ni mislio da su od skora počeli sa tim paketima, ali ipak mi se čini da je BeoCity prvi uveo "prioritete" među ADSL paketima.
 
Eunet je svojevremeno bio prvi "pravi" ozbiljan provajder ali su uvek bili i najskuplji. Nekako je bilo fancy biti na Eunetu. ZAto jos uvek imaju korisnike tih raznih gold paketa bez obzira sto ima sasvim dovoljno kvalitetnih provajdera koji nude pravi flet nalog za amnje pare.
Steta za ove probleme sa Veratom. Nadam se da su trenutni i da ce ih srediti.
 
Kako vam trenutno radi YouTube? Kod mene sporije od najsporijeg dialup-a na PCM-u...:mad:

Mogu da zahvale samo mojoj urodjenoj lenjosti sto sam jos kod njih...
 
Ja sam stvarno isfrustriran. Do pre neki dan, tačnije oko četvrtka, petka prošle nedelje net je radio podnošljivo, torenti su išli oko 40tak KB/s, RS je išao na 50KB/s (al' je umeo često da stane), a zaglupljenje i potpuno umrtvljavanje veze i resetovanje iste nije bilo toliko često...
A onda totalni mrak. Jednostavno ne radi... Zovem tehničku podršku, kao "aha, stvarno vam je loša veza, to je do Telekoma, javićemo im, zovite nas sutra"... zovem preksutra, u nedelju, net i dalje mrtav (ponekad samo uspem da učitam Google?!) i oni kažu "javili su iz Telekoma da je žalba neosnovana"... i onda počne da me njanja, te resetuj ruter, te probaj bez splitera, te unesi podešavanja ponovo, te isključi ovo, te uključi ono... i - "ne znam, moraćete da reinstalirate OS"... dobro, još dan prošlo, ja učitam image acronics-om, net malo proradi, ping i dalje očajan, upload standardno loš (oko 30tak kbps), a download prepolovljen i još više (speedtest kaže malo preko 200kbps, a HTTP down ide ~20 KB/s)...
I sad da ih zovem i da im se naspominjem familije, ne vredi...
Ah, te frustracije...

p.s. e, da, opet večeras nije hteo ni najobičniji surf... evo, sad proradio, ali tek malo bolje od dial-up.a
 
Poslednja izmena:
Pre tri meseca i jače bio sam među retkima koji su se žalili na Verat. Nažalost taj broj nezadovoljnih korisnika sve više raste, koliko ja vidim. Što se YouTube-a tiče, mora da ga na neki način blokiraju/ograničavaju jer kako to da sa RapidShare-a uspem da izvučem oko 30 kB/s (što je i dalje mizerno), a nakon toga filmić na YouTube-u ili neće da učita ili ide brzinom od 9 kB/s!? Garantovano primenjuju određene "metode" jer i YouTube i RapidShare izdvajaju basnoslovne sume za svoj bandwidth. Prebacivanje krivice na Telekom je standardna pojava, ništa čudno. I meni su predlagali reinstall Win-a, al' ja nisam blesav to da radim (niti imam živaca za to) jer imam i drugi komp na kome se manifestuju potpuno isti problemi, a oba su potpuno "čista". Danas sam im poslao mejl sa dosta kritika utkanih između redova i lepo sam im rekao da mi ili kažu šta je zaista problem i prestanu sa lažima ili lepo da mi pošalju MIK pa kud' koji, mili moji. Vala, i ja sam lenj. Mogao sam da pređem kod drugog ISP-a pre mesec dana još, ali sve nešto sebi govorim kako će se popraviti, pa to je Verat, bla, bla. Izgleda da sam gajio lažne nade. Mejl je poslat oko 4 popodne, pogađate, još mi nisu odgovorili.
Pun je Beograd njihovih bilborda. A i po novinama se reklamiraju. Ko potpiše do kraja aprila dobije mesec dana ADSL-a na poklon valjda. Verovatno su time a i niskom cenom nakupili korisnika, a link očito nemaju nameru da prošire.
 
Poslednja izmena:
8.4. sam tehničkoj podršci Verata poslao sledeći mejl:

INVITEL Telecommunications Co.(Hungary) ruter 213.163.53.221 ima i do 80% packet loss. Registrovao sam pomocu "VisualRoute 5.1c" programa na Windows-u kao i pomocu "mtr" programa na Linux-u. To prakticno onemogucava koriscenje VOIP-a(GoogleTalk) na vasoj infrastrukturi.

Podesio sam MTU vrednost 1492 na mom mreznom interfejsu kao i na dobijenom ruteru. To je najvisa vrednost koju sam otkrio pingujuci na nacin "ping -f -l 1464 www.google.com" u "Command Prompt"-u.

Napominjem da sam bio korisnik "EUnet ADSL"-a koji koristi arhitekturu Telekoma Srbija i nisam registrovao ucestalu pojavu pucketeanja odnosno seckanja glasa pri VOIP komunikaciji kao ni na los odziv web servera na internetu.

Srdacan pozdrav!


I oni su ga posledili administratorima Verata. Nakon toga je 10.4. bilo radova na mreži kod nadprovajdera(http://www.verat.net/?q=sh/statusmreze). Al' ništa nisu postigli. U doba najvećeg opterećenja dolazi do gubitka paketa i do 80%, na određeneom ruteru kod nadprovajdera. Dakle naš problem je i Veratov problem. Oni nemaju link prema Deutsche Telekom-u, kao što ovde piše: http://www.verat.net/?q=sh/onama . Niti se komunikacija obavezno obavlja i preko nemačkih rutera. Jedino je sigurno da prođe dva Veratova rutera u zemlji i 3-4 mađarskih rutera od kojih je jedan preopterećen ili neoptimizovan ili jednostavno je zabo. Telekomov link koriste po pravilu za komunikaciju unutar zemlje, a prioritetan im je vlastiti spoljni link. Tako da ja nikada nisam zabeležio da mi saobraćaj ide preko Telekoma ako je u pitanju inostrani server. Oni, od kad su se prodali privatnom investicionom fondu 7LCP Emerging Europe(mislim da je grčki) posluju sve lošije i lošije.

Pogledajte slike iz "VisualRoute 5.1c" programa, pa se uverite koliko su loši.





Voip je jeza u odnosu na onaj preko Telekomove infrastrukture. Dajem im rok još jedan do dva meseca, a onda palim.

Pozdrav
 
Poslednja izmena:
Evo slicne prepiske koju sam ja imao sa helpdeskom Invitela, Madjarskog nadprovidera Veratu:

ja:

I am writing to you from Belgrade, Serbia in regards to the packet loss I experience in tracerts from my ISP - VeratNet to any server further in Europe.
In tracerts from my computer to for example www.google.com (or any other web-site/server) I always experience packet loss on Hop no.6-8 which are respectfully:

1. g1.22-szeged-p0.vivendi-th.net [213.163.53.105]
2. 213-163-21-89.pool.invitel.hu [213.163.21.89]
3. pcg1-bors-br0.vivendi-th.net [213.163.52.154]

Packet loss in showing in any time of day or night and mostly on first server (hop no.6). Recently my provider changed routing/link from your company to Telekom Serbia for only couple of hours and than I had no loss at all.
In the attachment you can find pictures* from today's tracert which is normal for me, so it represents my problem in full.
I really doubt that this kind of behavior is normal for any equipment and therefore I kindly ask you to try to see if you can fix this packet loss.

oni:
Dear Costumer!

In our Routers has the ICMP Packets low priority. This is the reason for the time out in the ping logs. Please test the line again with the MYTRACEROUTE program!


Best regards,

Invitel Helpdesk
email: [email protected]
tel: 1445

ja kao odgovor:

Dear Sirs,

Thank you very much for your reply. Upon your suggestion I tried WinMTR (Windows version of MyTraceRoute program). Here is the screenshot* of trace route to www.yahoo.com. As you can see I still get losses.

*: na screenu je standardnih 40-60% loss na prvim invitel routerima: 213-163-36-21.pool.invitel.hu
213.163.53.221

Njihov finalni odgovor:

Dear Customer!

The problem is, that the ICMP packets used for testing; are having a lower priority in our system, that the TCP (maybe UDP)packets, which are containing real datas.
So that is calculated.

Best regards,

Invitel Helpdesk
email: [email protected]
tel: 1445

A evo danasnjeg screena sa standardnim gubitkom paketa:



Crveno je naravno izgubljen paket...
Ovako je vec par meseci, online gaming je dosta los, VOIP isto.
Do kraja aprila sam kod njih onda verovatno menjam ISP.

EDIT:
Zaboravih da kazem da su pre jedno 2 nedelje verovatno nesto podesavali, tako da sam jedno 2-3 dana bukvalno imao 0 packet loss, i to na preko 5000 pingova. Tad je radio i VOIP i gaming perfektno. Isto se desavalo pre jedno 2-3 meseca kad su isto na kratko promenili routing da ide preko Telekoma. Na moje pitanje sto su vratili posle par dana routing preko Invitela, odgovor tehničke podrške Verata je bio: zato što tako radi bolje!!
 
Poslednja izmena:
zasto ne postavis pitanje i na elitsecurity forumu, znam da tamo ima dosta likova iz verata
 
Oni, od kad su se prodali privatnom investicionom fondu 7LCP Emerging Europe (mislim da je grčki) posluju sve lošije i lošije.
To sam i ja primetio. Umesto da dođe do nekih ulaganja u poboljšanje usluge (ma ne mora da bude bolja, samo da bude ono što je bila ranije), desilo se "razlaganje" (raspadanje) njihove usluge. Ovo polako, ali sigurno poprima sve veće razmere. Naravno, na moj mail
koji sam im poslao pre par dana niko nije odgovorio, a poučen prethodnim iskustvima, niko neće ni odgovoriti. Prešli su svaku granicu dobrog i profesionalnog odnosa prema mušteriji, od maja eto mene kod Telekoma. Bar ću moći ljudski da pogledam nešto na YouTube-u kad ja to budem hteo, a ne kada prođe 2 sata noću.
 
zasto ne postavis pitanje i na elitsecurity forumu, znam da tamo ima dosta likova iz verata
I nekako mi se čini da baš iz tog razloga (sem toga Verat hostuje ES, koliko ja znam) Verat tamo uživa neku vrstu protekcije, al' to je samo moj utisak.
 
bas naprotiv, ja nisam stekao takav utisak, a koliko vidim, pise server housing, a ne hosting, tako da mislim da i nema toliko veze.
 
bas naprotiv, ja nisam stekao takav utisak, a koliko vidim, pise server housing, a ne hosting, tako da mislim da i nema toliko veze.
Kažem, meni se tako čini jer kad god je bila neka tema o Veratu i problemima, nekako ti likovi iz Verata su uvek zaobilazili takve teme (bilo je i izuzetaka, ali malo), a oko te teme sve njihovi postovi. A kad se pojavi tema o Lelekomu, krene ozbiljna rasprava. Ne bih da stvaram offtopic, samo sam to primetio, nikog ni za šta ne optužujem. Uglavnom, ja sam sa Veratom prošao sve stadijume "veze", od oduševljenja do razočaranja, i svakako bez pomirenja. :) Još dve nedelje, i raskid.
 
Ko je na centrali Krunski venac? Ostali ako mozete da napisete na kojim ste centralama.
 
Ja sam na centrali Čukarica. A što to pitaš? Imaš i ti problema ili samo hoćeš da vidiš na kojoj centrali ima najviše "slučajeva"?
 
Nazad
Vrh Dno