Šta je novo?

Uber app

Nije ovo drzava paradoksa i sveopsteg haosa vec demokratsko drustvo sa ekonomskim uredjenjem koje se naziva rodjacki iliti ortacki kapitalizam (crony capitalism), koji predstavlja mutaciju cistog neoliberalnog kapitalizma.
 
Prvi si rekao da je "tacno", pa si dodao da je "tacno u teoriji", sad si dodao i da je "tacno u teroiji i logici".

Znas ti dobro na sta sam mislio i jesam dodao tacno u teoriji, logici (ne znam sta te buni tu, samo sam pojasnio na sta mislim) ali ovde se ne polemise o tome, pucas na pogresno mesto - daleko je nenormalnije da korumpirana, podgojena osoba koja je pritom i nepismena bude ''glavni poslanik'' i zaradjuje 5-6x vise od profesora, lekara (plus kojekakvi upravni odbori i slicne fore), sto balkanski (kvazi) krimo-ratnoprofiterskiduhovi 90-ih i silikonske nakaze nepoznatog pola uvezene iz EU/USA ''kulture'' obrazuju decu i za sve to mlate i ozbiljne pare (a takvih ima i previse) e pa sve to je daleko veci poraz po jednog coveka koji je ''ucio skole'' da bi nekoga lecio ili obrazovao nego cinjenica da neki drugi covek crnci po ceo dan i bavi se npr taksiranjem da bi od mizerne zarade platio hranu, komunalije i imao za kredit od kog placa prenaduvane skolarine detetu. Lazni plast nekakve ''demokratije i prava'' from da West feat primitivizam, lopovluk i sve ostalo negativno sa ovih prostora, e to je tebra ''dobitna kombinacija'' ;) :d

Tu treba ''pucati'' i buniti se, pusti ti ljude koji posteno obavljaju svoj posao ma koji da je u pitanju.
 
Poslednja izmena:
Jos veca sramota je sto doktori i farmaceuti zavrsavaju fakultete na bubicu i preko veze. Cim ti nemas obrazovanje i zdravstvo ti nemas ni drzavu.. Naravno da ce najgori talog tipa starlete i glupi politicari da isplivaju kao "elita" sa parama kada drzava ne postoji.
 
Poslednja izmena:
Ima i toga naravno, ukratko ovde je skoro sve prslo, pravi pravcati miks svega sto ne valja sa zapada i istoka + domace djubre, tesko da moze gore ;)
 
Napisao si ovo:

"Zato sto taksista trenutno placa 50e mesecno udruzenju, a sav kesh ide njemu u dzep."

A ja sam samo ispravio i napisao da ne zaradjuju svi ogromne pare i da neki rade za mizernu platu, kraj price.

Zasto imas potrebu da ispravljas nesto sto nisam nikad rekao?

Zasto ti sto rade za mizernu platu ne potegnu inicijativu da placaju PDV po izdatom racunu, umesto da placaju pausalno? Nije li bolje da placaju 20% od neke mizerne sume?
 
Kako nisi rekao? Tj nisi rekao, napisao si :d eto stoji tu citirano, ispravio sam te i napisah da ne zaradjuju svi na taj nacin i to je to :)
 
Poslednja izmena:
Ja sam napisao tacno to sto pise, nikakve "ogromne pare" nisam spominjao.

Ne zaradjuju svi taksisti na opisani nacin? Objasni kako zaradjuju ostali taksisti? Nadam se da ne mislis na taksiste koji rade na crno, pa ne placaju ni tih 50eur clanarine udruzenju.
 
A sto vas dvojica ne nastavite vasu raspravu na private nego svi moramo da citamo kako jedan drugog ubedjujete u sopstvene stavove.
Mada ruku na srce po mojim kriterijumima blizi sam shvatanju koje zastupa @hsv.stoned
 
Ja sam napisao tacno to sto pise, nikakve "ogromne pare" nisam spominjao.

Bem mu misa kako nisi?

Kao nisi mislio na povecu sumu a napisao si kako ''placaju samo 50e mesecno udruzenju a sav kes im ide u dzep'' + ''da zaradjuju vise od profesora i lekara'' :) Naravno da si mislio na one koji tim poslom zaradjuju povece sume za nase uslove (uglavnom u BG/NS) i stvarno ima onih koji zaradjuju vise od fakultetski obrazovanih ljudi a tu sam ti rekao ''gde da pucas'' u prethodnom postu.

Ne zaradjuju svi taksisti na opisani nacin? Objasni kako zaradjuju ostali taksisti? Nadam se da ne mislis na taksiste koji rade na crno, pa ne placaju ni tih 50eur clanarine udruzenju.

Naravno da nisam mislio na te divljake, ne znam otkud ti ta ideja? Jednostavno postoje taksisti koji ne voze svoje automobile i rade mnogo za male pare a sve pod pretnjom otkaza posle kog bi samo mogli da prsnu na raznim zivotnim poljima jer im je taj posao jedini izvor prihoda a sa druge strane imas poveci broj ljudi koji bi se odusevili i sa tim poslom jer ne rade nigde (npr popili otkaze posle kriminalne privatizacije) a imaju porodice.

Zato ti kazem, to je presiroka tema i ne vidim svrhu polemisanja tako da cu se ovde i zaustaviti. Ne podrzavam ovakvo stanje i razumem sta i zasto hejtujes ali je sustina da sam cisto informativno ispravio ono sto si napisao.
 
Poslednja izmena:
Nije ovo drzava paradoksa i sveopsteg haosa vec demokratsko drustvo sa ekonomskim uredjenjem koje se naziva rodjacki iliti ortacki kapitalizam (crony capitalism), koji predstavlja mutaciju cistog neoliberalnog kapitalizma.

O kakvom neoliberalnom kapitalizmu pričamo u državi u kojoj je veća prosečna plata u javnom nego u privatnom sektoru i gde je država najveći poslodavac??? Isto tako, nije dovoljno da postoji više stranaka i izbori da bi društvo bilo demokratsko, jer su u osnovi savremene demokratije, pored višestranačja (što imamo) i vladavina prava, nezavisno sudstvo i zaštita ljudskih i manjinskih prava, što kod nas postoji samo formalno.
 
Paušalni porez je i dalje porez, samo se ne određuje na svakoj pojedinačnoj transakciji, već čoporativno, kada se vidi koliki je promet neko imao u određenom periodu (recimo, u poslednjih 12 meseci), da li je imao rast ili pad.

Uber ne plaća ništa. Ič. Zero. Nula. 0.

Zbir svih poreza od taksista je X. Zbir svih poreza od Ubera je 0. Dovoljno je da X bude 1 dolar/evro/dinar i biće više od 0.

Plus što taksisti plaćaju druge dažbine, poput osiguranja, doprinosa i slično. Naravno, nemojte gledati samo Srbiju, lako je šiljiti patku nad nama. Nije moguće da Francuska ima tako divlje građanstvo da spaljuju autoputeve u protestima, i da njihovi taksisti listom rade na crno, ništa ne plaćaju, prebijaju ljude i slično.
 
Poslednja izmena:
Francuska je kolevka moderne demokratije, svidjalo se to nekom ili ne, te bi ovo bio i indirektan odgovor na necije pitanje " nova burzoasku revolucija? ". Ne postoje vise osnovni postulati za burzoasku revoluciju, pa ni za " novu ". Francuzi su trajno resili taj problem.
 
Kad smo već kod Francuske:

Uber ordered to pay €1.2m to French taxi union by Paris court


A izgleda da ima onih koji razmišljaju svojom glavom i u kolevci demokratije:
Uber Technologies Inc. je na federalnom sudu odbijen u pokušaju da pauzira parnicu koju su protiv njega pokrenuli vozači iz te američke države, tražeći da budu tretirani kao zaposleni a ne saradnici po ugovoru – tzv. kontraktori.

Apelacioni sud u San Francisku, gradu gde je sedište kompanije, presudio je da neće biti odlaganja procesa u kojem je Uber pokušao da obori odluku sudija od 9. decembra da dozvoli grupnu tužbu (class action) više od 100.000 vozača. Proces je zakazan za jun.

Za razliku od zaposlenih, kontraktori sami plaćaju svoje troškove, nisu zaštićeni propisima o minimalnoj plati, niti maksimalnom (prekovremenom) radnom vremenu, niti im kompanija plaća osiguranje od nezaposlenosti, radničke naknade niti socijalno osiguranje.

http://uberlawsuit.com/
 
Poslednja izmena:
Ma to verovatno ovi novokomponovani što im zinulo za komunjaru Bernija Sandersa, pa ne znaju da podrivaju temelje sopstvene države, niti znaju šta je dobro za njih same...


Sanders_thumb.jpg
 
Paušalni porez je i dalje porez, samo se ne određuje na svakoj pojedinačnoj transakciji, već čoporativno, kada se vidi koliki je promet neko imao u određenom periodu (recimo, u poslednjih 12 meseci), da li je imao rast ili pad.

Zar je moguce utvrditi koliki promet ima neki taksista? Kako?

Uber ne plaća ništa. Ič. Zero. Nula. 0.

Zbir svih poreza od taksista je X. Zbir svih poreza od Ubera je 0. Dovoljno je da X bude 1 dolar/evro/dinar i biće više od 0.

Prilicno sam siguran da uber placa neki porez u zemlji gde je registrovan, tj gde se sliva tih 20ak % od svake voznje. Istina, ne placa u svakoj zemlji gde pruza svoje usluge. Ali zasto bi to bilo sporno kad na isti nacin funkcionisu sve IT firme koje svoje usluge pruzaju globalno? Kada ti prodaju nesto na app ili music storu, kada ti prodaju web hosting, kada iznajmis nesto na airbnb/booking com kome oni placaju porez od usluge/proizvoda koji si platio?

Plus što taksisti plaćaju druge dažbine, poput osiguranja, doprinosa i slično. Naravno, nemojte gledati samo Srbiju, lako je šiljiti patku nad nama.

Niko ne brani taksistima koji voze za uber da rade istu stvar. I svi uber vozaci sa kojima sa pricao rade to. Naravno, i oni i klasicni taksisti uplacuju sebi samo minimalac i porez i osiguranja koji idu na njega, a ostalo stavljaju sebi u dzep.


Osim toga, svaki gradjanin Srbije koji ima prihode vece od 18k u jednoj godini je duzan da podnese prijavu Poreskoj upravi i plati odgovarajucu sumu na ime poreza.

Tako da daleko od toga da:

"Uber ne plaća ništa. Ič. Zero. Nula. 0.

Zbir svih poreza od taksista je X. Zbir svih poreza od Ubera je 0. Dovoljno je da X bude 1 dolar/evro/dinar i biće više od 0."

Uber placa. Uber vozaci placaju.
 
Poslednja izmena:
Uber ne plaća. Brkaš Uber i obične ljude koji taksiraju pod plaštom Ubera, protiv kojih ja nemam ništa. Kompanija treba da plati porez od svog dela zarade i to mi primarno smeta.

Zbog čega bi plaćala? Zato što to više nije digitalni servis koji donosi nešto novo ili neviđeno, i koji nema interlapse sa ostalim industrijama i sektorima iz "tradicionalne" ekonomije. Sada dolazi do sukobljavanja sa uslugama i dobrima iz realne ekonomije i neće više moći da se gleda kroz prste megakorporacijama koje imaju 2-3 hiljade zaposlenih a vrede stotine milijardi i bave se "cloud-om". Molim lepo, sve usluge koje ulaze u domen "fizički opipljivog" trebaju da lepo podležu obavezama kao i konkurencija. Zašto bih ja tolerisao Uberu neplaćanje poreza, ako ga plaća Car: Go, domaća aplikacija koja radi to isto? Valjda trebaju da se štite sopstveni građani. Što me dovodi i do razloga zbog čega bi Uber trebao da plaća porez - zato što zarađuje na našoj infrastrukturi, na našim putevima, zagađuje naš vazduh i zato što dolazi do razmene dobara i usluga na teritoriji ove naše države.

To što je sistem postavljen naopako - a lepo si ilustrovao nekim primerima - mene ne interesuje. Štaviše, naravno da bi "globalne" kompanije trebale da plaćaju porez na teritoriji na kojoj se usluga vrši. Što one dobrim delom i rade - recimo, Amazon će ti naplatiti porez na igru ako živiš u Kaliforniji, a ako živiš na Aljasci neće. Pa onaj kome se to ne dopada uvek može da ode u naprednu Aljasku kod Sare Pejlin, gde je civilizacija, a ne da tavori u divljini američkog jugozapada.

Formulaciju da si prilično siguran da "Uber plaća neki porez, tamo gde je registrovan" zbilja smatram toliko tužnom, da mi je bukvalno žao da komentarišem. Pa ogromni problemi današnje ekonomije i potiču otuda što su sve te firme registrovane na neke Bermude, Kupaće Gaće, Monte Karle i slične poreske rajeve, gde plaćaju 0 poreza ili svakako neku smešnu sumu u odnosu na obrt koji prave. General Electric, najveća korporacija, na skoro 6 milijardi profita uplati 50 miliona poreza, ili još gore na stotine miliona profita još budu subsidirani. Nešto slično onom našem poznatom državljaninu registrovanom na Monte Karlo, koji ne samo što ne plati ništa za razliku od svakog taksiste, već još povlači bespovratna sredstva iz fonda za razvoj za svoj biznis sa restoranima a njegovoj porodici se ustupaju državne vile, dok u civilizovanoj državi svoje Borise Bekere i Štefi Grafove hapse dok ne plate do poslednjeg evra koji su izbegli gle čuda baš prijavom u Monte Karlo. I svi se tripuju da tako treba jer "tako je svuda u svetu," ne obazirući se što je upravo ta stavka rak rana tog sveta i sve se oštrije i oštrije kritikuje.


3044873-inline-i-1-15-companies-that-paid-zero-income-tax-last-year-despite-23-billion-in-profits.png
 
Poslednja izmena:
Samo još jednu stvar da dodam - zašto bismo mi, većina nas koji smo građani ove zemlje, a ne koristimo ni taksi ni uber, podržavali nešto što će dodatno da zakrči ulice, puteve, zagađuje našu okolinu, a da pri tome zajednica nema ništa od toga (porezi se ne plaćaju ili se u najmanju ruku - dobro je da se to priznalo - ne plaćaju ovoj državi), i da se pravi nelojalna konkurencija sličnim rešenjima koja su registrovana u ovoj zemlji i plaćaju porez ovde (Car Go, Taxify)?

Vas koji koristite taksi ima X. Vas koji biste koristili Uber ima Y. Čak i vi koji to koristite ili biste koristili ne biste to činili stalno, već kada procenite da ima potrebe.

Zašto bismo mi ostali, kojih nas je Z, pri čemu je Z=(X+Y)*10 (najmanje) dozvolili to? Ovo retoričko pitanje je upućeno ostalima, neizjašnjenima, onima koji nisu sigurni ko je ovde u pravu. Nazovite to protekcionizmom novog doba, digitalnom carinom, kako god hoćete, ali radi se o mehanizmu koji postoji otkad je sveta i veka i koji se uvek primenjuje kada zajednica proceni da joj nešto nije u širem interesu. Ili kada vrhuška proceni da joj nije u ličnom interesu, ali to ovde nije tema.

Zamislite da dođe najbolja, najpoštenija, najiskrenija vlast na svetu. Da živite u državi u kojoj će se odjednom uvesti zakoni i pravila. I sa čime će ta država baratati i od čega živeti, ako sve kompanije budu poslovale sa Kajmanskih Gaća ili se svi mi prijavimo na inostrane adrese? Ukoliko nema prihoda od poreza i ako se ne bude štitila domaća privreda od nelojalne konkurencije?
 
Poslednja izmena:
Nisi odgovorio na pitanja koja sam ti postavio u prethodnom postu, no dobro.

Uber ne plaća. Brkaš Uber i obične ljude koji taksiraju pod plaštom Ubera, protiv kojih ja nemam ništa. Kompanija treba da plati porez od svog dela zarade i to mi primarno smeta.

Zasto izdvajati Uber od ostalih kompanija koje rade isto?

Zbog čega bi plaćala? Zato što to više nije digitalni servis koji donosi nešto novo ili neviđeno, i koji nema interlapse sa ostalim industrijama i sektorima iz "tradicionalne" ekonomije. Sada dolazi do sukobljavanja sa uslugama i dobrima iz realne ekonomije i neće više moći da se gleda kroz prste megakorporacijama koje imaju 2-3 hiljade zaposlenih a vrede stotine milijardi i bave se "cloud-om".

Digitalni servisi koji donose nesto novo ne treba da placaju porez!?

Molim lepo, sve usluge koje ulaze u domen "fizički opipljivog" trebaju da lepo podležu obavezama kao i konkurencija. Zašto bih ja tolerisao Uberu neplaćanje poreza, ako ga plaća Car: Go, domaća aplikacija koja radi to isto? Valjda trebaju da se štite sopstveni građani. Što me dovodi i do razloga zbog čega bi Uber trebao da plaća porez - zato što zarađuje na našoj infrastrukturi, na našim putevima, zagađuje naš vazduh i zato što dolazi do razmene dobara i usluga na teritoriji ove naše države.

Da li tvrdis da Car:Go placa porez na novac koji dobije preko PayPala?


To što je sistem postavljen naopako - a lepo si ilustrovao nekim primerima - mene ne interesuje. Štaviše, naravno da bi "globalne" kompanije trebale da plaćaju porez na teritoriji na kojoj se usluga vrši. Što one dobrim delom i rade - recimo, Amazon će ti naplatiti porez na igru ako živiš u Kaliforniji, a ako živiš na Aljasci neće.

Tako je. Sve globalne kompaniej treba da placaju porez zemlji gde vrse uslugu. Zato je lose sto izdvajas Uber, dok ostale zanemarujes. Lep si i primer dao: Ukoliko kupim bilo sta preko amazona, amazon nece platiti ni centa Srbiji.

Formulaciju da si prilično siguran da "Uber plaća neki porez, tamo gde je registrovan" zbilja smatram toliko tužnom, da mi je muka da komentarišem. Pa ogromni problemi današnje ekonomije i potiču otuda što su sve te firme registrovane na neke Bermude, Kupaće Gaće, Monte Karle i slične poreske rajeve, gde plaćaju 0 poreza ili svakako neku smešnu sumu u odnosu na obrt koji prave. General Electric, najveća korporacija, na skoro 6 milijardi profita uplati 50 miliona poreza, ili još gore na stotine miliona profita još budu subsidirani. Nešto slično onom našem poznatom državljaninu registrovanom na Monte Karlo, koji ne samo što ne plati ništa za razliku od svakog taksiste, već još povlači bespovratna sredstva iz fonda za razvoj za svoj biznis sa restoranima a njegovoj porodici se ustupaju državne vile, dok u civilizovanoj državi svoje Borise Bekere i Štefi Grafove hapse dok ne plate do poslednjeg evra koji su izbegli gle čuda baš prijavom u Monte Karlo. I svi se tripuju da tako treba jer "tako je svuda u svetu," ne obazirući se što je upravo ta stavka rak rana tog sveta i sve se oštrije i oštrije kritikuje.

I upravo zato ne treba izdvajati Uber, Amazon niti bilo koju trecu kompaniju vec se zalagati za sve podjednako.
 
Samo još jednu stvar da dodam - zašto bismo mi, većina nas koji smo građani ove zemlje, a ne koristimo ni taksi ni uber, podržavali nešto što će dodatno da zakrči ulice, puteve, zagađuje našu okolinu, a da pri tome zajednica nema ništa od toga (porezi se ne plaćaju ili se u najmanju ruku - dobro je da se to priznalo - ne plaćaju ovoj državi), i da se pravi nelojalna konkurencija sličnim rešenjima koja su registrovana u ovoj zemlji i plaćaju porez ovde (Car Go, Taxify)?

Vas koji koristite taksi ima X. Vas koji biste koristili Uber ima Y. Čak i vi koji to koristite ili biste koristili ne biste to činili stalno, već kada procenite da ima potrebe.

Zašto bismo mi ostali, kojih nas je Z, pri čemu je Z=(X+Y)*10 (najmanje) dozvolili to?

Zato sto ce to doneti nova radna mesta npr. Zato sto ce svi koji budu imali vise od 18k prihoda platiti porez na to. Zato sto ne mozes jednoj kompaniji braniti da radi nesto, a drugim kompanijama dozvoljavati da rade to - zakon mora da bude isti za sve.
 
Samo još jednu stvar da dodam - zašto bismo mi, većina nas koji smo građani ove zemlje, a ne koristimo ni taksi ni uber, podržavali nešto što će dodatno da zakrči ulice, puteve, zagađuje našu okolinu, a da pri tome zajednica nema ništa od toga (porezi se ne plaćaju ili se u najmanju ruku - dobro je da se to priznalo - ne plaćaju ovoj državi), i da se pravi nelojalna konkurencija sličnim rešenjima koja su registrovana u ovoj zemlji i plaćaju porez ovde (Car Go, Taxify)?

Vas koji koristite taksi ima X. Vas koji biste koristili Uber ima Y. Čak i vi koji to koristite ili biste koristili ne biste to činili stalno, već kada procenite da ima potrebe.

Zašto bismo mi ostali, kojih nas je Z, pri čemu je Z=(X+Y)*10 (najmanje) dozvolili to? Ovo retoričko pitanje je upućeno ostalima, neizjašnjenima, onima koji nisu sigurni ko je ovde u pravu. Nazovite to protekcionizmom novog doba, digitalnom carinom, kako god hoćete, ali radi se o mehanizmu koji postoji otkad je sveta i veka i koji se uvek primenjuje kada zajednica proceni da joj nešto nije u širem interesu. Ili kada vrhuška proceni da joj nije u ličnom interesu, ali to ovde nije tema.

Zamislite da dođe najbolja, najpoštenija, najiskrenija vlast na svetu. Da živite u državi u kojoj će se odjednom uvesti zakoni i pravila. I sa čime će ta država baratati i od čega živeti, ako sve kompanije budu poslovale sa Kajmanskih Gaća ili se svi mi prijavimo na inostrane adrese? Ukoliko nema prihoda od poreza i ako se ne bude štitila domaća privreda od nelojalne konkurencije?

Apropo poreza : http://startit.rs/resavamo-misteriju-kako-da-izracunate-pausalni-porez-onoliko-koliko-je-moguce/
 
Digitalni servisi koji donose nesto novo ne treba da placaju porez!?


Naravno da trebaju. Kao što sam već pisao, od prošle godine digitalni servisi koji posluju sa građanima iz evrozone moraju da naplaćuju VAT. Ako neko iz evrozone kupi igru na steam-u, mora na to da se naplati VAT, ako je neko pretplaćen na netflix, mora da se plati VAT i to bi moralo da važi za sve digitalne servise. Doduše tu još ostaje problem i oporezivanja samih kompanija, ali i to bi moralo da se dovede u red.

Veći deo sveta se još nije uhvatio u koštac sa digitalnim, ali neće ni ovaj divilji zapad potrajati zauvek.
 
Poslednja izmena:
Veći deo sveta se još nije uhvatio u koštac sa digitalnim, ali neće ni ovaj divilji zapad potrajati zauvek.


Naravno. Nije normalno da marketinška kompanija koja zapošljava 2-3 hiljade ljudi poput Fejsbuka vredi više nego gomila kompanija koje proizvode i prodaju milione jedinica robe, zapošljavaju stotine hiljada radnika, itd. Jedan deo te jednačine i ekvilajzinga jeste upravo u triku sa porezima.
 
Zato sto ce to doneti nova radna mesta npr. Zato sto ce svi koji budu imali vise od 18k prihoda platiti porez na to. Zato sto ne mozes jednoj kompaniji braniti da radi nesto, a drugim kompanijama dozvoljavati da rade to - zakon mora da bude isti za sve.
Samo sto zaboravljas da ce Uber ubiti poslove taksista koji vec placaju poreze, a umesto njih ce novi placati manji porez (vidi kako ide porez na nove pausalce, za detalje), i umesto taksi udruzenja koja ovde placaju porez, porez ce ici u neku drugu zemlju (u stvari taj novac ce ici u neku drugu zemlju, porez naravno da nece otici nijednoj zemlji :))

@Rama, vec 10+ godina otprilike je obaveza EU gradjana da sami plate VAT ako kupe digitalni servis van EU. Firme koje su radile prodaju digitalnih servisa su zato i otvarale predstavnistva u nekoj zemlji EU sa najmanjim VAT i njega naplacivali. Sada moraju, u vecini slucajeva, da naplcuju porez iz drzave kupca, a ne bilo koje drzave.
 
Naravno. Nije normalno da marketinška kompanija koja zapošljava 2-3 hiljade ljudi poput Fejsbuka vredi više nego gomila kompanija koje proizvode i prodaju milione jedinica robe, zapošljavaju stotine hiljada radnika, itd. Jedan deo te jednačine i ekvilajzinga jeste upravo u triku sa porezima.

Facebook vec dugo nema 2-3 hiljade zaposlenih, vec je taj broj nekoliko puta veci.

FB prihodi dolaze od marketinga, ali je diskutabilno da li ga to svrstava u marketingske kompanije.

Proizvodi imaju svoju cenu kostanja, FB reklame imaju mizernu cenu kostanja. Stotine hiljada radnika kosta vise, nego 10ak hiljada radnika. Tu lezi najveci deo jednacine. Deo sa ne placanjem proizvoda je isti kao i kod ostalih kompanija koje iako se bave proizvodnjom, takodje izbegavaju placanje poreza poput primera koji si sam naveo.
 
Samo sto zaboravljas da ce Uber ubiti poslove taksista koji vec placaju poreze, a umesto njih ce novi placati manji porez (vidi kako ide porez na nove pausalce, za detalje), i umesto taksi udruzenja koja ovde placaju porez, porez ce ici u neku drugu zemlju (u stvari taj novac ce ici u neku drugu zemlju, porez naravno da nece otici nijednoj zemlji :))

Zasto bi ubili posao taksistima? Taksisti su lepo dogovorili ogranicen broj taksista, tako da ocigledno postoji potreba za vise taksista. Da nema te potrebe, ne bi insistirali na ogranicenom broju taksista. Neka Uber zadovolji te potrebe, ako vec taksisti sami ne zele da to urade. Jedina prednost Ubera je niza cena, sve ostalo su i klasicni taksisti sposobni da isprate pa makar i preko 3r party aplikacija poput Taxify. Sa druge strane, taksisti imaju ekskluzivno pravo na koriscenje zutih traka. Tako da i jedni i drugi imaju prednosti i mane, pa neka puste da korisnici sami biraju sta vise zele, pa da umesto po kartelnim pocnu da posluju po trzisnim principima. Neka se bore sa konkurencijom, i nece biti ubijeni.
 
Trzisni princip je los uvek, samo sto ljudi ne shvate dok nije kasno. Uvek mora postojati neki nivo kontrole.

U BGu samo ako pada kisa treba vise taxista. Ovako ih ima uvek, nije ih manjak, kako to neki tvrde. Ja imam 3 taxiste na speeddial, uvek je barem jedan od njih slobodan.
 
Super. Mislim da bi sve profesije trebalo to da urade. Npr "Komora prodavacica", "Udruzenje programera" itd sa minimalnom cenom rada i sa ogranicenim brojem clanova. Naravno, niko van tih udruzenja, komora i slicno nema pravo da se bavi svojom profesijom.
 
Nazad
Vrh Dno