Šta je novo?

Uber app

Imate religiju koja je ubedila ljude da postoji imaginarni cikica koji je stvorio sve i sja i nije nikakav problem sto ta korporacija/firma/kult/mafija ne placa porez ali zato je Uber problem? Vat da fak?

Zasto mora da se oporezuje Uber?

To sto se koristi vec postojeca infrastruktura ne znaci da treba dodatno da se placa bilo sta. Po cemu je taksi automobil drugaciji od normalnog automobila? Ako se vec placa registracija to je sasvim dovoljan porez. Ono sto bih ja ubacio u Uber jeste da se napravi limitiran broj taksista na odredjenom broju stanovnika i ako nemas dovoljno pozitivnih jednostavno letis iz price.

Ova retardirana zemlja i jeste tu gde jeste bas zato sto se neradnici ugradjuju svuda i traze harac na sta god stignu a kad treba da se pomogne tim istim firmama bilo kako onda prc. Prvo se pomaze ljudima pa onda drzavi a ne obratno. Ne pravi drzava sama od sebe pare vec ljudi koji zive u njoj.

Sto se mene tice ja bih uveo jos gomilu servisa poput Ubera da decentralizuju sve moguce i da onda lepo da nastane haos svuda pa da se nesto promeni. Ima lep klipic ispod :)

[YOUTUBE]ZwMVMbmQBug[/YOUTUBE]

UberX vozači su vec taksi vozači, dakle platili su sve dažbine i licence da bi mogli da taksiraju. Uber je samo još jedno udruženje koje radi efikasnije u odnosu na postojeća udruženja.
Ako zatvoriš tržište onda cene nisu realne i mnogo se više krade. Ne znam kojim se poslom baviš, ali probaj da preslikaš taj brojčani limit na svoju profesiju i postavi se u situaciji kada:
1. imaš licencu za taj posao,
2. kada nemaš licencu a želiš da to radiš,
3. da imaš licencu, ali ćeš da je izgubiš jer je nekim zakonom smanjen broj.

Konkretno, u sredinama u kojima je limitiran broj taksi vozača, nije moguće unaprediti uslugu, jer ih je baš briga za to pošto su zaštićeni zakonom.
 
U svim uređenim sredinama, koje ja poznajem, je limitiran broj taksi vozača.
 
Nabroj 3 takve sredine u evropi.
 
Oslo, London, Beograd npr. Mogu da ti nađem i lokalna sela (opštine) ovde, koja izdaju po jednu licencu i sl. ako te zanima i nešto na mikro-nivou.
 
Zasto mora da se oporezuje Uber?

To sto se koristi vec postojeca infrastruktura ne znaci da treba dodatno da se placa bilo sta. Po cemu je taksi automobil drugaciji od normalnog automobila? Ako se vec placa registracija to je sasvim dovoljan porez. Ono sto bih ja ubacio u Uber jeste da se napravi limitiran broj taksista na odredjenom broju stanovnika i ako nemas dovoljno pozitivnih jednostavno letis iz price.

Zato što je poslovna organizacija koja ostvaruje zaradu nuđenjem usluga i korišćenjem (de fakto ili franšiznim, nebitno) infrastrukture i resursa stanovništva. Plus što omogućuje uslugu koja zagađuje okolinu itd itd. Da li je moguće da to mora da se crta?

Zašto ijedno preduzeće plaća porez na kapital ako već isplaćuje plate? Zašto se plaća porez prilikom realizacije fakture ako je reč o robi na koju je neko prilikom uvoza platio carinu? Zašto registrujemo svake godine automobil koji smo jednom već kupili? Zbog čega telekomunikacioni operateri plaćaju licencu za spektar, kada je to samo običan vazduh™? Meni je neverovatno koliko su ljudi ovde neodgovorni prema samima sebi pre svega, a potom i prema svojoj zemlji. Sve su to civilizacijska dostignuća, protiv kojih su se bogati uvek borili i ograničavali, po cenu uništenja sopstvene zemlje, i Srbija tu nije nikakav izolovan slučaj, to smo imali još od Rimske Republike naovamo.



Cim ogranicis broj necega, to nije slobodno trziste i samim tim postaje plodno tlo za mito i korupciju.

Hahaha, slobodno i deregulisano tržište kao branik od mita i korupcije :d Eto najslobodnijeg™ tržišta na svetu gde su deregulisane banke, pa se još uvek širom sveta oporavljamo od te slobode i nikako da se oporavimo. Reinstaliranje mafijaških odnosa u društvu pod plaštom tzv. slobodnog tržišta gde se država ne meša je apsolutno najbolja podloga da svako radi šta mu padne na pamet, čega je Srbija opet najbolji primer. Ne zato što je Srbija u celini slobodna, već zbog toga što je za predatore sloboda maksimalna i oni su to obilno koristili u proteklim decenijama u ovoj zemlji da je sakate. Što je OK, ali onda nema ljutiš kada se deo stanovništva organizuje, naoruža i počne da se brani od tolike slobode, pa vremenom pređe u ofanzivu i zavede red koji njemu odgovara.
 
Poslednja izmena:
@filipenko:
Uber ne daje plate svojim vozacima. Vozaci NISU zaposleni kod Ubera. Vozaci su preduzetnici koji placaju clanarinu Uberu za uslugu nabacivanje voznje. Ukoliko je potrebno, Uber ce otvoriti firmu sa jednim zaposlenim u drzavi u kojoj nudi uslugu, placace mu platu, a sav profit koji moze ce izvlaciti napolje, bas kao sto to rade i sve druge firme svuda po svetu.
 
Zaboravljaš još jedan detalj, Uber, a ne vozači naplaćuju klijentu punu cenu. Klijent sa vozačem nema ništa, on vožnju, cenu i plaćanje dogovara sa Uberom, a ne sa vozačem. I Uber bi trebalo na osnovu toga da plati 20% PDV, koji neće moći da odbije, jer vozači ne plaćaju PDV, pa neće imati odbitak PDV na osnovu toga.
Vozači ne moraju biti zaposleni kod Ubera, ali rade za Uber po ugoovoru. I ispostavljaju račun Uberu za svoje usluge.
Tako bi barem trebalo, ispravi me ako grešim.
 
Poslednja izmena od urednika:
Pogledajte video i sve će vam biti jasno...
Uber koristi već licencirane vozače koji su platili šta treba da bi radili ;)
 
Uber, kao i Google i svi veliki IT giganti su iskoristili tromost drzava da deluju izmedju redova zakona i propisa. Nazalost, najuticajnija drzava na svetu je korporativno orijentisana i sve odluke donosi u korist internacionalnih korporacija, na stetu svojih gradjana. Uber je mala beba u odnosu na Google koji sam pomenuo, mislim da oni nikom ne placaju porez. Evo malo o tome:

http://www.bbc.com/news/magazine-20560359
http://www.huffingtonpost.com/news/google-tax-avoidance/
http://www.billboard.com/articles/business/6509300/british-government-google-tax-avoidance

...i tako dalje.

Ovo je problem digitalnog drustva koji se rasirio sirom sveta, sve pod plastom napretka. Na kraju nas bukvalno ceka scenario kao iz sci-fi filmova gde drzave ne postoje, gradjani se nista ne pitaju, sve je u rukama mega korporacija.
 
Poslednja izmena:
Zaboravljaš još jedan detalj, Uber, a ne vozači naplaćuju klijentu punu cenu. Klijent sa vozačem nema ništa, on vožnju, cenu i plaćanje dogovara sa Uberom, a ne sa vozačem. I Uber bi trebalo na osnovu toga da plati 20% PDV, koji neće moći da odbije, jer vozači ne plaćaju PDV, pa neće imati odbitak PDV na osnovu toga.
Vozači ne moraju biti zaposleni kod Ubera, ali rade za Uber po ugoovoru. I ispostavljaju račun Uberu za svoje usluge.
Tako bi barem trebalo, ispravi me ako grešim.


Nisam siguran... Uber je ujedno i payment processor i imaju sertifikate da obradjuju skoro sve kartice (VISA, Master, itd.) Putnik prilikom registracije u aplikaciji unese broj svoje kartice.

@G@W:
Ovo je problem digitalnog drustva koji se rasirio sirom sveta, sve pod plastom napretka. Na kraju nas bukvalno ceka scenario kao iz sci-fi filmova gde drzave ne postoje, gradjani se nista ne pitaju, sve je u rukama mega korporacija.

Super.. znaci drzave ce nestati (sto i nije tako losa ideja) a ratovi ce se voditi izmedju korporacija. Dosta je bilo verskih ratova. Vreme je pocne korporativni rat.
 
Poslednja izmena:
U svim uređenim sredinama, koje ja poznajem, je limitiran broj taksi vozača.

Kao protivnik regulacije a pristalica inovacije lagao bih ukoliko bih rekao da je regulacija uvek i svuda nepotrebna. Na primer, koriscenjem automobila pojedinac ne ugrozava samo sebe vec fizicki integritet ostalih ucesnika saobracaja. Stoga, regulacija saobracaja je neophodna i pozeljna.

Medjutim, potreba za regulacijom nije konstantna! Pogotovo imajuci u vidu tehnoloski progres. Ukoliko su u srednjem veku bacali izmet kroz prozor, pa je pravljena regulacija bacenog otpada, znaci li to da, sa izumom modernog vodovada, zaostala srednjevekovna pravila neophodna? Jer upravo nam to mitar1982 objasnjava, upravo nam staro za novo mitar1982 pokusava uvaliti.

Vrlo kompleksna pravila dovela su do potrebe regulacije taksi usluga i ona nisu, kako laici vele, prosta prognoza koliko taksi vozila na broj stanovnika. Ta kompleksna pravila pocivaju na cinjenici da covek vidi 360 stepeni oko sebe, vidik mu doseze 50m-100m (ne vidi kroz prepreke) i ne ume da telepatijom cita licnosti, a to dovodi do pojave asimetricnih informacija. Te asimetricne informacije dalje vode ka poremecajima koje regulatori pokusavaju da ublaze.

No, svedoci smo da regulacija cesto metastazira i udara upravo na one koje je trebalo stiti, udara na gradjane! "Mocna" francuska drzava nemocna stoji pred sacicom gotovana, pred sacicom privilegovanih taksista koji (nekaznjeno) pale i unistavaju citav grad. Beogradski taksisti, ako pogledamo Novi Sad i Valjevo, kao personifikacija pritajenog zla sirotinji iz usta otimaju, od trudnica i studenata poslednji dinar odnose. Jer, bogatasi uvek imaju para za taksi a sirotinja raja biva opljackana i iskljucena.

Ali, uber, dok razbija kompleksna pravila, dovodi do pojave supermoci obicnog gradjanina. On sada vidi kroz zidove, on sada ne samo da zna tacno gde su taksi vozila nego, na osnovu rejtinga, vidi "proslost" taksiste. A pored svega algoritmi jos vise izostravaju njegov novi junacki vid. Otud, posto je uz pomoc Uber tehnologije obican gradjanin postao supermen, na zalost modernih ludista a na radost (koliko vidim) sve brojnijih Vulkanaca, potreba za starom regulacijom taksi usluga (ogranicenje broja) postala je izlisna.
 
Poslednja izmena:
Nisam siguran... Uber je ujedno i payment processor i imaju sertifikate da obradjuju skoro sve kartice (VISA, Master, itd.) Putnik prilikom registracije u aplikaciji unese broj svoje kartice.

@G@W:


Super.. znaci drzave ce nestati (sto i nije tako losa ideja) a ratovi ce se voditi izmedju korporacija. Dosta je bilo verskih ratova. Vreme je pocne korporativni rat.

BP Mexico Oil Spill, da nije bilo drzave, doticni bi nastavili po starom znajuci da ne postoji rizik od neke kazne od xx milijardi $. Btw. sta bi bilo u korporativnom svetu da nema drzava i UN-a koji bi pokrenuli neke akcije o globalnom zagrevanju, btw. stav jedne od kompanija o globalnom zagrevanju ti je prikazan ispod.

http://www.theguardian.com/environment/2015/jul/08/exxon-climate-change-1981-climate-denier-funding

@ G@W

Taj tax evasing rade i Apple i Facebook?
 
Ali, uber, dok razbija kompleksna pravila, dovodi do pojave supermoci obicnog gradjanina. On sada vidi kroz zidove, on sada ne samo da zna tacno gde su taksi vozila nego, na osnovu rejtinga, vidi "proslost" taksiste. A pored svega algoritmi jos vise izostravaju njegov novi junacki vid. Otud, posto je uz pomoc Uber tehnologije obican gradjanin postao supermen, na zalost modernih ludista a na radost (koliko vidim) sve brojnijih Vulkanaca, potreba za starom regulacijom taksi usluga (ogranicenje broja) postala je izlisna.

:Klanjanje vr'
 
gledam primer notara i sudskih izvrshitelja...ko je imao vezu i bio prvi je milioner...
Verovatno gledas primer iz kurira blica i slicnih novina za koje pisu nepismeni ljudi.
Hmm ne, izvrsitelj je mogao da postanke ko god zeli a ima pravni fakultet i polozi ispit koji bi i onaj ko nije pravnik naucio za 5 dana.
Nikakva veza ti nije bila potrebna. Dovoljan broj mesta za Beograd je bilo punih 2 godine i ko god se prijavio bio je imenovan.

Ako naravno mislis na izvršitelje,

ako mislis na sudske izvršitelje, to moze ko god hoce da bude i sa osnovnom skolu, to je zaposleno lice u sudu..
Član 11
7) "sudski izvršitelj" označava službeno lice zaposleno u sudu koji po nalogu ili uputstvu sudije neposredno preduzima pojedine radnje izvršenja;
 
Poslednja izmena:
Obojica znamo da nije tako i da nisam na to mislio.
 
Ali i ako je mislio na izvrsitleja potpuno je netacvno. Kao sto rekoh pune 2 godine ko god je imao pravni fakultet i 2-3 godine iskustva, mogao je da bude izvrsitlej. Dosta bivskih kolega iz suda su postali izvrsitelji.
LJudi bez ikakve moguce veze. Radili kao strucni saradnici u sudu. Prijvaili se, polozili lagani ispit i imenovani.
Ko je hteo mogoa je da bude i prvi ( u prvoj turi samo da se prijavio do kraja maja 2012 godine), ni jedan jedini nije odbijen ko je imao usluve odnosno prani fakultet iskustvo i polozio smesni ispit.

SAd sve i da imas veze ne mozes jer su mesta popunjena.

A druga je prica sta servira kurir b92 blic i ostali nepismeni i nestrucni novinari....

Mozes konkretno da navedes sta obojica znamo ? Sve ovo sto sam napisao je 1000% tacno. Ko god je imao pravni fakutet, 2-3 godine iskustva i polozio smesan ispit i prijavio se bio je imenovan.

Nema veze sa temom, ali kad vidim nesto ala blic/kruri, najezim se...
 
Poslednja izmena:
Iako je tacno sto je @weasel napisao sto se tice preduslova, apsolutno je netacno da nema korupcije u notarskoj komori.
 
Za notare je druga prica, uslovi nisu isti , vec su mnoogo zahteviniji, ispit je mnogooo tezi, Polaganje ispita je 10x skupje oko 48000,00 rsd, postoji komisija koja subjektinvo boduje kandidate koji ce biti imenovani, te je moguca korupcija . Jer odredjeni se mogu filtrirati i pri polaganju ispita i pri bodovanju od strane komisije.

Ali izvrsitelj je bukvalno mogao da bude ko god je hteo a imao je pravni falutelt i radio je bilo kakve pravne poslove 3 godine i polozio ispit koji je bi polozili srenjoskolsci posle 5 dana ucenja.
Tako da da kad vidim: ko je imao vezu ili bio prvi najezim se jer to je pisanje kurira blica b92 i slicnih ... ne mogu vise da im dajem prideve takvim novinama...
 
Ti notori su vec prica za sebe.. Secam se kada sam imao posla sa njima a oni su tek otvarali biznise.. Majko moja,zaglavim po 4h kod njih jer nista ne znaju.. Ebes takve testove koje polazu. Imam osecaj kao da su pustali najvece strebere a ne ljude koji znaju posao.
 
Poslednja izmena:
@wasel: dobijanje naloga za izvrshitelje...nisu svi mogli da dobiju sve...neki su po 100x dobijali vishe posla od drzhavnih organa.....
 
Nisu dobijali nalog od drzavnih organa, za tako nesto nisu nadlezni, samo predmete od javnih preduzeca.
Takav je bio zakon i svako preduzece je biralo kome ce da podeli predmete, naravno da nisu sve kancelarije iste, nisu ni adovkatske... no opet je stampa pisala o mitu i korupciji neznajuci nista drugo da napise.
ali sve to nema veze sa tim ko je prvi
Prvi je onaj ko je hteo da bude prvi...
 
Poslednja izmena:
Weasel kad dodjesh u NS imash sendvich od mene.
 
Index ? o_O , moze dogovreno.
 
Jedno od onih jutra kada gorko žališ što ne možeš da oceniš taksistu.

Veliko i relativno novo Niško taksi udruženje... Nov auto, sve fino... osim što me je ****** vozio kao vreću krompira. Žuri se čoveku da uhvati što više vožnji. Na nekih 5 minuta do destinacije mu na tabletu izlazi obaveštenje o novoj vožnji, on da bi je uhvatio daje procenu 3 minuta...

Da se radi o nekom uređenom sistemu, za ovakvu vožnju bi garant dobijao jedinice i dvojke i bio bi najuren u roku od mesec dana maksimalno.
 
Poslednja izmena:
Na konto notara, mozda niste ispratili kad je bilo aktuelno link
btw covek se ubio...
 
Poslednja izmena:
Prica oko notara je obavijena maglom... Zakonom treba da bude 100 notara u celoj Srbiji. Onaj koji je reagovao na vreme i polozio notarski ispit i platio da udje u posao je dobio licencu. Oni koji nisu platili, morali su da pristanu da budu kontrolisani od dve knjigovodjstvene firme u Beogradu i da 80% svoje zarade proslede nekome. Osoba sa umrlice je notar koji navodno nije mogao da izdrzi taj pritisak.
 
Vrh Dno