Šta je novo?

Toplotna pumpa

82m2 od cega grejem 76m2
ide u duzinu 17x5m
Kao da imamo identicne kuce... kvadratura , izolacija , tavan.. Jako slicna prica.. Ja sam u zadnjih 2 meseca renovirao kupatilo , isto 10 cm izolacije kao ti(5cm stirodur i 5 cm stiropor pecurke) .. i postavio podno grejanje takozvanog puza na 10cm razmaka. Na koliki razmak si ti postavio podno? I na tu kvadraturu koliko ukupno grejnih krugova imas tojes koliko ukupno cevi si postavio? Ostalo mi je jos 2 prostorije da kompletno renoviram i postavim podno pa se vodim nekom logikom da ni tu ne stedim na cevima, da sve postavim na 10 cm razmak mozda cak i blize u nekim hladnijim zonama ( ispred prozora i ulaznih vrata).. Sto vise cevi u kosuljici to vise vode.. toplotne snage sto bi na kraju trebalo da znaci niza temperatura polazne vode... Niza temp. polazne vode je svakako pozeljna za toplotne pumpe ( a i za kondenzacione gasne kotlove)
 
Moraš naći balans da ti sistem ne postane inertan.
 
Moraš naći balans da ti sistem ne postane inertan.
Na sta mislis? Molim pojasni... Podno grejanje je samo po sebi inertno (tromo) zavisno od debljine kosuljice... Sa vise cevi (a i razlicitim duzinama grejnih krugova) moze samo da se desi da neke zone budu toplije nego sto treba ali to se opet resava tj balansira protokom..
Malo smo skrenuli sa teme ne zamerite ali u principu polazna voda dobro napravljenog podnog grejanja od 35-38c je fantazija za TP.. COP 4-5...
 
Kao da imamo identicne kuce... kvadratura , izolacija , tavan.. Jako slicna prica.. Ja sam u zadnjih 2 meseca renovirao kupatilo , isto 10 cm izolacije kao ti(5cm stirodur i 5 cm stiropor pecurke) .. i postavio podno grejanje takozvanog puza na 10cm razmaka. Na koliki razmak si ti postavio podno? I na tu kvadraturu koliko ukupno grejnih krugova imas tojes koliko ukupno cevi si postavio? Ostalo mi je jos 2 prostorije da kompletno renoviram i postavim podno pa se vodim nekom logikom da ni tu ne stedim na cevima, da sve postavim na 10 cm razmak mozda cak i blize u nekim hladnijim zonama ( ispred prozora i ulaznih vrata).. Sto vise cevi u kosuljici to vise vode.. toplotne snage sto bi na kraju trebalo da znaci niza temperatura polazne vode... Niza temp. polazne vode je svakako pozeljna za toplotne pumpe ( a i za kondenzacione gasne kotlove)
Nisam siguran koliko je tacno bilo cm. Ali mislim da je oko 10 bilo. 6 vodova. Generalno sam prezadovoljan grejanjem. Ostalo mi je samo da resim racun za struju posto sad koristim stari set elektricni kotao 12 ( 2x6kw, od kojeg koristim samo jedan grejac ) koji je vec bio tu.
 

Prilozi

  • Screenshot_20231102-115909_Gallery.jpg
    Screenshot_20231102-115909_Gallery.jpg
    117.6 KB · Pregleda: 89
Na sta mislis? Molim pojasni... Podno grejanje je samo po sebi inertno (tromo) zavisno od debljine kosuljice... Sa vise cevi (a i razlicitim duzinama grejnih krugova) moze samo da se desi da neke zone budu toplije nego sto treba ali to se opet resava tj balansira protokom..
Malo smo skrenuli sa teme ne zamerite ali u principu polazna voda dobro napravljenog podnog grejanja od 35-38c je fantazija za TP.. COP 4-5...
Mislim da je T polaza vode 38C dosta visoka za podno grejanje
 
Da, i meni se čini da je poprilično visoko. COP 4-5 može u prelaznom periodu, ali čemu 38 C u tom slučaju.
Ja sam se na radijatore u prelaznom periodu grejao do max 35 C (uglavnom je bilo 30 C) na izlazu iz kotla.
 
Ja mislim da za ovih 4-5 godina korišćenja TP nisam imao potrebe za vise od 31 C na polazu
 
Mislim da je T polaza vode 38C dosta visoka za podno grejanje
Ja sam tih 35-38c naveo onako kao neki gornji extremni limit .. Realno stanje i temp. polazne vode necu znati dok ne zavrsim u svim prostorijama podno i pustim u rad... Ali iskreno se nadam da sa 10 cm izolacije u podu i razmakom cevi za podno na 10 cm to MORA da radi dobro... Jos uvek sam na samom pocetku tog renoviranja koje ce trajati sigurno godinu-dve (kako finansije dozvole) pa jos uvek mogu po potrebi da menjam taj neki plan koji sam ja zamislio...
nisam imao potrebe za vise od 31 C na polazu
Tu je onda COP fantazija...
 
Kod mene je razmak izmedju cevi 15 cm(tek sad vidim na slikama), ja sam da majstorima pogodio na m2 nisam znao detalje a sad vidim da je trebalo na 10 cm. E sad koja temperatura izlaza je maksimum za podno? Da li ce da bude štetno za sistem da bude 45° čisto zbog testa par sati? Trenutno je u kuci pretoplo i na 30 izlaz, a ne mogu da kažem da je pod nešto topao.
 
Gde ste našli "stiropor pečurke" sa 5 cm debljine izolacije? Svuda gde nalazim je 5 cm ukupna debljina od čega je 2,5 debljina izolacije + 2,5 visina distancera.
 
Gde ste našli "stiropor pečurke" sa 5 cm debljine izolacije? Svuda gde nalazim je 5 cm ukupna debljina od čega je 2,5 debljina izolacije + 2,5 visina distancera.
Pa to se gleda kao 5 cm izolacije ali da u principu razumem te ,ispadne da je vise od pola ploce zapravo 3 cm izolacije a samo na tim pecurkama je 5cm. Mislim da deblje od toga nema nigde.
Ja sam u kupatilo stavio 5cm stirodur pa od gore 5 cm te ploce sa pecurkama...
 
Koji ste fi cevi stavljali u podno? Mnoge toplotne pumpe preporucuju deblje cevi od manje-vise standardnih 16mm zbog boljeg protoka.
 
Mi smo stavljali 16mm. Prečnik cevi bi trebalo da zavisi od dužine cevi u krugovima, ne od toplotne pumpe.
Koje toplotne pumpe preporučuju drugačije?
 
Daikin npr preporucuje 28mm zbog flow rate-a. Kod mene je kao i kod tebe 16mm od razdelnika, a do razdelnika su 28mm cevi. Ne primecujem nikakvu razliku iskreno, pumpa radi tako da je protok jako mali u vecini vremena, ali ide i do 28-30l/min npr. Nominalna vrednost treba da bude oko 20l/min. Ako se ne zadovolje ove vrednosti moze izbacivati error, i preventivno se ugasiti. Desilo mi odmah nakon instalacije, dok nisu izbacili vazduh iz sistema, pa su vazdusni cepovi usporili flow da je izbacio error.
 
Koji ste fi cevi stavljali u podno? Mnoge toplotne pumpe preporucuju deblje cevi od manje-vise standardnih 16mm zbog boljeg protoka.
Pa zar nije to poenta hid skretnice i dodatne pumpe? Kada je razlika u protoku vode da se to sredi ?

Mozda se tu misli kada je direktna veza sa TP bez hid skretnice i dodatne pumpe?

 
Poslednja izmena:
Ja sam siguran da nemam dodatnu cirkulacionu pumpu :) a mislim da je @don_776 pricao kako dodatne pumpe ubijaju efikasnost, mozda gresim. Razumem svakako potrebu da postoje na vecim sistemima.
 
Ovako bih rekao da je kod mene, kad gledam ovaj @miksan -ov prospekt, minus bojler.
 

Prilozi

  • IMG_4740.jpeg
    IMG_4740.jpeg
    318.6 KB · Pregleda: 59

👆

@Animan
@miksan

Ja sam isto pitao za pumpu nakon tp

Ako sam dobeo razumeo prave se dva kruga zbog različitih promera cevi.
 
Ово ми је друга сезона грејања на ТП(ваздух - вода), тј треба данас да отпочнем другу, питање за вас стручније је шта треба да проверим пре пуштања у рад осим инсталације која је намирена са водом?
 
Prema pravilu i logici kod toplotnih pumpi koje su napravljene da rade u režimu DT7 (manje više sve TP) treba izračunati maseni protok, tj bilans mase i energije za dati objekat i prema tome definisati i ugraditi odgovarajući prečnik cevi u instalaciji grejanja. Pošto je taj prečnik često veći od fi22 (kroz ceo objekat), onda se sistem deli na primarni i sekundarni krug sa by pass-om, ili hid. skretnicom ili baferom. Da, na taj način malo pada efikasnost, ali je i dalje to bolje rešenje nego da se ostavi nedovoljan prečnik cevi i da TP radi sa TD od 15 ili 20, tu su mnogo veći problemi, tj taj sistem ne radi ni upola efikasno koliko bi trebalo.
To je ono što nekoliko nas stalno ponavlja, ne može se raditi ugradnja TP za 500 eur. Treba predvideti dosta stvari, ugraditi potrebnu opremu i to košta.
Znam mnogo objejata gde TP troši skoro kao elektro kotao i ljudi su zadovoljni jer ne znaju za bolje.
Sa druge strane imamo jedan objekat koji pratimo, 520m2, Beograd, podno grejanje, polaz 32'C, jedna TP snage 18kW, potrošnja u proseku po grejnoj sezoni (151 dan) je bila oko 9.000kWh.
 
Don, još samo trebaš da im objasniš kako se to računa i mirno Bosna, što se kaže. Valjda bi neko trebao da izračuna. Kad slušaš pojedine sve znaju a ne znaju izračunati ili primjeniti Omov zakon i prvi zakon termodinamike i eto rješenja.
 
To je ono što nekoliko nas stalno ponavlja, ne može se raditi ugradnja TP za 500 eur.
Zašto ne može? Mislim da je nas toliko koštala ugradnja (sa pratećim materijalom) i sve radi kako treba.
Ili misliš na sve ostalo osim TP? Kao što je razvod po objektu, podno grejanje/radijator/fancoil...?
Ovde pričam o prosečnoj kući za stanoovanje. Ne o dvoricima od 500+m2 ili o komercijalnim objektima, halama i slično.
 
Zašto ne može? Mislim da je nas toliko koštala ugradnja (sa pratećim materijalom) i sve radi kako treba.
Ili misliš na sve ostalo osim TP? Kao što je razvod po objektu, podno grejanje/radijator/fancoil...?
Ovde pričam o prosečnoj kući za stanoovanje. Ne o dvoricima od 500+m2 ili o komercijalnim objektima, halama i slično.
Radi ono kako treba ali mogu pretpostaviti da tu par stvari fali. Da li se radi o klasičnoj kući ili dvorcima, prateći materijal nije jeftin, sam filter je preko 150 eura.
 
Slažem se da nije jeftino. Ali i dalje ne razumem zašto ne bi neko mogao da kupim TP za npr 4000€ i ugradi je za 500€?
Možda nisam razumeo komentar.
Ako neko razmišlja o ugradnji TP, koliko treba para da pripremi?
 
Slažem se da nije jeftino. Ali i dalje ne razumem zašto ne bi neko mogao da kupim TP za npr 4000€ i ugradi je za 500€?
Možda nisam razumeo komentar.
Ako neko razmišlja o ugradnji TP, koliko treba para da pripremi?
Mnogo toga treba:
Nosač za TP, min 50 eur
Bakarne cevi sa izolacijom, 10e po metru. Neka je 5 metara u jednom pravcu, znači 100e +30 do 50% za fitingde, kolena, prelazne komade i sl.
Hidraulična skretnica, 100-150eur
Cirkulaciona pumpa (trobrzinska) 100eur
Magnetni filter 50-100 eur.
Kabliranje + kutija sa osiguračima 50-100 eur.
Sobni regulator 50-100 eur.
Ovo je minimum minimuma i to ako je monoblok, ako je split onda ima još materijala.
Preko ovoga naravno ruke instalatera 300-500 eur.
Ruke električara 100 eur.
Puštanje u rad 200 eur.
Sve ovo je minimum 1000 eur, u praksi 1500.
 
Da li TP (ako je split sistem) sme da se ugradi slično kao i gasni bojler? Dakle direktno na krugove potrošača?
Ja imam TP i bafer sa cirkulacionom pumpom, pa mi nije bilo potrebno skoro ništa od ovog nabrojanog. Samo TP (koja je split) i direktno povezana na buffer.
Izgleda da sam imao sreće pa nisam morao da platim 1000€ za razne ruke i puštanje u rad, kabliranje... Verujem da su se cene promenile od pre 5 godina kada smo mi ugradili.
Roditelji koriste centralno grejanje na plin. Kotao je dotrajao pa razmišljaju da uzmu TP split. Unutrašnja jedinica bi bila na istom mestu gde je sada gasni kotao. Ako je 1000+ evra samo za ugradnju bez TP, to u mnogome utiče na isplativost TP. Pošto samo toliko košta nov gasni kotao sa sve ugradnjom.
 
Mnogo toga treba:
Nosač za TP, min 50 eur
Bakarne cevi sa izolacijom, 10e po metru. Neka je 5 metara u jednom pravcu, znači 100e +30 do 50% za fitingde, kolena, prelazne komade i sl.
Hidraulična skretnica, 100-150eur
Cirkulaciona pumpa (trobrzinska) 100eur
Magnetni filter 50-100 eur.
Kabliranje + kutija sa osiguračima 50-100 eur.
Sobni regulator 50-100 eur.
Ovo je minimum minimuma i to ako je monoblok, ako je split onda ima još materijala.
Preko ovoga naravno ruke instalatera 300-500 eur.
Ruke električara 100 eur.
Puštanje u rad 200 eur.
Sve ovo je minimum 1000 eur, u praksi 1500.
Cekaj, polako, meni je instaliran TP monoblok pre desetak dana, za ruke 300 za materijal jos 200(tu spadaju sve spojnice, filter nečistoće)+glikol 165 eur. Nosač mi je bio oko 120 EUR. Wifi modul 80 EUR. Pumpa je puštena u rad istog dana i čovek je dolazio ponovo sutra da proveri da li sve radi i za 15 dana je rekao da će da dodje još jednom da proveri da li sve radi kako treba, sve uz tu cenu ugradnje. Inače struju su sve sami rešavali iako je bio bio veliki problem zbog propusta električara, na kraju smo i njega zvali i problem je rešen. Ljudi vole malo i da zakomplikuju, ubace i neke nepotrebne stvari da bi mogli više da naplate. Ne kažem ja da je kod mene nešto idealno odradjeno, još ne mogu da ocenim dok me počne hladnoća. Bilo bi lepo da kad krenu aktivno da rade pumpe da malo objavimo realnu potrošnju u KWH, na kraju je to jedan od važnijih faktora uz samo zagrevanje. Meni sad troši 17 kw dnevno u proseku zadnjih 11 dana, s tim da je sve otvoreno preko dana, prvih par dana sam je stavljao i na 40-45 izlaz da vidim kako će da se ponaša. Zadnjih par dana ne dižem iznad 30 izlaz i potrošnja je znatno niža od 17 kwh dnevno.
 
Potrosnja na nivou dva klima uredjaja, a grejes ceo objekat.
 
Nazad
Vrh Dno