Šta je novo?

Toplotna pumpa

Iskreno nisam od te struke i samo kazem sta pise u specifikaciji troskova, ali koliko se secam al-pex jesu viseslojne i trpe 90C i 9-10 bara. Nisam se mesao majstorima u posao:)
 
Iskreno nisam od te struke i samo kazem sta pise u specifikaciji troskova, ali koliko se secam al-pex jesu viseslojne i trpe 90C i 9-10 bara. Nisam se mesao majstorima u posao:)
Lose sam se izrazio, meni su pricali da moraju neke specijalne viseslojne cevi.

U svakom slucaju planiram sa burazerom sledece godine da zamenim sve cevi za instalciju lagano tokom leta. Pa da ubacim neke fancoil kada vec imam TP.
Za to mi ne trebaju majstori.
Copy paste postojecih metalnih cevi. Alata imam , samo dobra volja i mnogo guglanja i YT gledanja 😅
 
I više puta sam pomislio šta mi je trebalo sve to sa podnim grejanjem mogao sam par multisplit klima da uzmem i cao, ali kad se upustis u nesto nema nazad...

Evo ja sam pitao majstora sta cemo sa hladjenjem jos dok je radio instalacije za podno, i tu racunasmo, fancoiler kosta kao inverter klima sa sve materijalom sto ide uz njega. Znaci ispadalo je oko 40.000 po coileru. Onda pomislis ako je već tako zašto da nemas alternativu od par klima ako pumpa zakaze.
Ali imas centalizovan sistem za celu kucu gd ti odrzava temp na 26c leti, ne moras da palis posebno, 4 spoljne jedinice koje vise i kaplju posebno.

Zato je meni jedan ili dva multisplit x3 ,x4, x5 unutrasnje, koji se postavi pre izolacije najjeftinije resnje za kompletno grejanje i hladjenje kuce.

Izolacija preko njega i sve to izgleda mnogo lepse sa jednom spoljnom.
 
Da odgovorim na par pitanja.
Split je bolji jer:
Imate razdvojen sistem, kao sto ime kaže, to dovodi do dosta prednosti.
Ne treba sipati glikol u instalaciju grejanja koji obara efikasnost često i preko 15%.
Unutrašnja jedinuca sadrži cir pumpu, set ventila, odzraku, ekspanzioni sud, elektro grejače itd, većinu stvari koje morate dokupiti kao opremu/materijal kod monobloka kada se to sabere sa već pimenutim opremom, rukama i serviserim eto 2000 eur.
Druga stvar o kojoj se dosta diskutuje je da li LG ili Midea. Najlakše je uzeti telefon u ruke i guglajte gde ima i da ima ovlašćenih servisa, da li ćete ga maći za 2 minuta, ili ćete posle 2 sata i dalje biti zbunjeni zašto se niko ne javlja na telefon. Ovaj problem imaju mnogi brendovi, samo se bave prodajom, a servis ne znaju ni šta je, to sačeka vas kada se nešto pokvari.
Dakle istražite da li u vašoj blizini ima neki dobar ovlašćeni servis.
Još jedna priča je Zubadan TP. To je u najbolju ruku srednja klasa. Kda se pojavila pre 10 godina bila je jedna od prvih na našem fržištu, instalateri su dobijali cca 20% rabata na njima, tj 1500 do 2000 eur. Zbog ogromnog finansijskog insentiva su počeli da prave priču na terenu koja i danas kruži, a to je da je Zubadan najbolja pumpa na svetu, nije ni u prvih 10. COP je očajan, polaz je nisak čim se ode ispod nule, bučna je i preskupa.
Moja preporuka je:
Odsberite TP dovoljne snage, tj ako su toplotni gubici 10kW, kupute pumpu 10 do 12, ne 15, 20, itd..
Proverite servis, proverite COP
Unajmite izvođača koji se razume, stavite zaštitnu opremu, izolujte cevi, modulacioni regulator i sve već ranije navedeno...
Zapamtite grejanje sa toplotnim pumpama nije jeftino i nije zamišljeno za svakoga, ako nemate cca 60 eur po m2 površine kuće, onda toplotna pumpa nije za vas, imate čvrsto gorivo, gas, elektro kotlove, multi split inverter klime itd...
Ovde koliko razumem kaze da sve to ima u monobloku, ista tj slabija pumpa 8.5 vs 9





Ni grejaci nisu standard kod splita vec opcija da se dokupi

Zasto na svakom primeru bilo monblok ili split pokazuje da je pupma nakon TP potrebna?

1695418904041.png
1695418962472.png

Tj zasto posle pumpe u monobloku ide pumpa a posle pumpe u splitu ne ide pumpa kada i ovde pokazuje da bi trebalo?
 
Poslednja izmena:
Većina toplotnih pumpi je predviđena da ima primarni i sekundarni krug grejanja, stim u vezi ugrađena ekspanziona posuda nije uvek dovoljnja. Prema pravilima struke, ili kako smo mi inženjeri naučeni, treba izračunati ukupnu zapreminu vode u sistemu, zatim odrediti na kom temperaturnom režimu će raditi sistem grejanja i na kom polaznom prisku, zatim uzimajući sve to u obzir se izračuna kolike su temperaturne diletacije, tj koliko skače pritisak u sistemu i koja je potreba zapremina ekspanzionog suda. Lakši način je empirijski (iskustveni) metod a to je 3% od ukupne zspremine vode u celom sistemu grejanja.
Što se tiče grejača u split modelima, oni su standard kod 99% evropskih proizvođača (Nemačka, Austija, neki Italijani itd).
Ako nisu standard, doplata za model sa grejačima je često oko 100 eur, što je 3-4 puta manje od nezavisnog elektro kotla.
Za hlađenje koje se pominje u ranijim postovima, treba voditi računa da li je ispunjen uslov o minimalnoj zapremini vode na hlađenju, ako nije obavezno predvideti bafer za hlađenje sa izolacijom od "hladnog kondenzata", nemojte se igrati sa tim da ne bi sakupljali vodu po kotlarnici tokom celog leta.
 
1695485866718.png
1695485886401.png
Sto kazu brojke ne lazu.. Isti modeli Midea, Split ima bolji COP od Monobloka. Definitivno treba ici na Split kada su u pitanju 8-10kw Midea.
Mozda je mala razlika ali kada se vec bira.
 
1695486880613.png
Sto se glikola tice postoji pad performansi

When glycol is added to the system, the performance of the unit will be affected. The correction factor of the unit capacity, flow rate and pressure drop of the system is listed in the table

Ali to nije nista strasno koliko vidim. Kod mene je stavljeno za -15 ili -20
 
Većina toplotnih pumpi je predviđena da ima primarni i sekundarni krug grejanja, stim u vezi ugrađena ekspanziona posuda nije uvek dovoljnja. Prema pravilima struke, ili kako smo mi inženjeri naučeni, treba izračunati ukupnu zapreminu vode u sistemu, zatim odrediti na kom temperaturnom režimu će raditi sistem grejanja i na kom polaznom prisku, zatim uzimajući sve to u obzir se izračuna kolike su temperaturne diletacije, tj koliko skače pritisak u sistemu i koja je potreba zapremina ekspanzionog suda. Lakši način je empirijski (iskustveni) metod a to je 3% od ukupne zspremine vode u celom sistemu grejanja.
Što se tiče grejača u split modelima, oni su standard kod 99% evropskih proizvođača (Nemačka, Austija, neki Italijani itd).
Ako nisu standard, doplata za model sa grejačima je često oko 100 eur, što je 3-4 puta manje od nezavisnog elektro kotla.
Za hlađenje koje se pominje u ranijim postovima, treba voditi računa da li je ispunjen uslov o minimalnoj zapremini vode na hlađenju, ako nije obavezno predvideti bafer za hlađenje sa izolacijom od "hladnog kondenzata", nemojte se igrati sa tim da ne bi sakupljali vodu po kotlarnici tokom celog leta.

Zanima me sledeca situacija.

Imamo npr 5x10 global vox radijatore (oko 25L) i 50m podnog grejanja (oko 50L) plus instalacije oko 25L znaci ukupno 100L tecnosti.

16KW ima mislim mi se Expazionu posudu oko 8L
1695489431639.png

i pumpu koja u najgorem slucaju moze da vrti 500L na sat po tabeli?

1695488855753.png
Necemo nista dodatno, samo grejanje po principu zadata temp prema krvivi spoljasne i da bude ON ili OFF .

Bez DHW



Da li je moguce spojiti direktno TP na instalaciju kao na primeru ispod ?

1695489486622.png
 
Zanima me sledeca situacija.

Imamo npr 5x10 global vox radijatore (oko 25L) i 50m podnog grejanja (oko 50L) plus instalacije oko 25L znaci ukupno 100L tecnosti.

16KW ima mislim mi se Expazionu posudu oko 8L
Pogledajte prilog 405915

i pumpu koja u najgorem slucaju moze da vrti 500L na sat po tabeli?

Pogledajte prilog 405913
Necemo nista dodatno, samo grejanje po principu zadata temp prema krvivi spoljasne i da bude ON ili OFF .

Bez DHW



Da li je moguce spojiti direktno TP na instalaciju kao na primeru ispod ?

Pogledajte prilog 405916
Ne, jer postoji jedan jako bitan uslov koji toplotna pumpa zahteva a to je DT od 7'C. Da bi to ostvarili za snagu od 16kW treba nam min prečnik cevi f22. Ukoliko je prečnik manji, onda treba staviti jaču cirkulacionu pumpu. U većini slučajeva je instalacija izvedena sa f15 ili f18, što znači da će DT biti veći od potrebnog, tj toplotna puma će raditi u neefikasnom režimu. Ovo je inače česta greška na instalacijama grejanja kod nas iako to piše skoro u svim tehničkim dokumentacijama proizvođača toplotnih pumpi. Rešenje je podeliti sistem na dva kruga, može sa by pass-om, može hid. skretnicom ili mali bafer (50l je dovoljno), iza ide druga cirkulaciona pumpa.
U tom slučaju bi integrisana cirk pumpa vrtela u svom malom krugu DT 7, a iza nje bi druga cirk punpa vrtela DT 20.
 
Jasno, zbog promera cevi moze da dodje do problema, sto ima logike.
1000020554.jpg
Ja imam ovo. Sta god to bilo, znam samo da kosta 300e, bez ugradnje 😅

To znaci da je krug koji ide sa tp tj tečnost totalno odvojena od kruga koji je u kući?
Pošto su meni sipali i naplatili glikol i za kucu.. Ali ako je skorz odvojen.. Uzeli mi pare bez potrebe 😅

Sa druge strane kada sam radio dopunu tečnosti zbog pada pritiska u krugu kuće, pritisak se povećavao i na manometru pumpe, koji je isto bio u padu.

U mom slučaju sam se zeznuo i bolje bi prošao sa split sistemom jer mi je TP bas daleko od ulaza u kuću. Pa je to povuklo dodatne troškove.

Dodatnu cirkulacionu pumpu i expazionu posudu vec imam zbog kotla na drva tako da to ne bi bio problem, sa druge strane lakse bi se postavio i ubusile cevi za R32 nego za vodu sto je buseno i postavljeno.

Ako TP spolja mora da bude malo dalne od ulaza u kucu ili uopste malo dalje unutar kuce je povezivanje. Jeftinije je split.

Nažalost nema ljudi koji rade instalacije koji bi mogli da vam sugerišu sta je bolje, povoljnije i zbog čega konkretno.
 
Poslednja izmena:
Necu puno da se žalim.. Prosla zima 400e za sezonu na 200m2 bruto površine
 
Jasno, zbog promera cevi moze da dodje do problema, sto ima logike.
Pogledajte prilog 405926
Ja imam ovo. Sta god to bilo, znam samo da kosta 300e, bez ugradnje 😅

To znaci da je krug koji ide sa tp tj tečnost totalno odvojena od kruga koji je u kući?
Pošto su meni sipali i naplatili glikol i za kucu.. Ali ako je skorz odvojen.. Uzeli mi pare bez potrebe 😅

Sa druge strane kada sam radio dopunu tečnosti zbog pada pritiska u krugu kuće, pritisak se povećavao i na manometru pumpe, koji je isto bio u padu.

U mom slučaju sam se zeznuo i bolje bi prošao sa split sistemom jer mi je TP bas daleko od ulaza u kuću. Pa je to povuklo dodatne troškove.

Dodatnu cirkulacionu pumpu i expazionu posudu vec imam zbog kotla na drva tako da to ne bi bio problem, sa druge strane lakse bi se postavio i ubusile cevi za R32 nego za vodu sto je buseno i postavljeno.

Ako TP spolja mora da bude malo dalne od ulaza u kucu ili uopste malo dalje unutar kuce je povezivanje. Jeftinije je split.

Nažalost nema ljudi koji rade instalacije koji bi mogli da vam sugerišu sta je bolje, povoljnije i zbog čega konkretno.
Većina nazovi majstora će ti predložiti monobloka jer im je lakše raditi.
 
Pa možda ako su cevi od grejanja odmah iza TP tj samo se izbusi jedan zid i cevi su tu blizu.
Monoblok jeste jednostavan za povezivanje i bilo bi mozda jeftinije jer nema deo oko gasa. Svako ko radi grejanje mozda da ga instalira.

Ako je TP malo dalje. Split je bolje rešenje
 
Pitao sam za ovo povezivanje jer vec par ljudi mi je poslalo ovaj klip



I pitaju sta mislim, culi su da su ljudi zadovoljni.

Ovde nema 2 kruga vec direktno povezuje sa hidromodulom
 
Kvalitetna klima 24kBTU košta 1500 eur, + izmenjivač, ekspanzija, cirk pumpa, ventili, odosmo mi na 2500, za 3000 može da se kupi moboblok iste snage Ne vidim zašto bi neko ovo radio, kapacitet klime na minusu je drastično manji nego kod TP, plus toga ovde je budžen sistem što znači nema garancije.
 
Jasno, zbog promera cevi moze da dodje do problema, sto ima logike.
Pogledajte prilog 405926
Ja imam ovo. Sta god to bilo, znam samo da kosta 300e, bez ugradnje 😅

To znaci da je krug koji ide sa tp tj tečnost totalno odvojena od kruga koji je u kući?
Pošto su meni sipali i naplatili glikol i za kucu.. Ali ako je skorz odvojen.. Uzeli mi pare bez potrebe 😅

Sa druge strane kada sam radio dopunu tečnosti zbog pada pritiska u krugu kuće, pritisak se povećavao i na manometru pumpe, koji je isto bio u padu.

U mom slučaju sam se zeznuo i bolje bi prošao sa split sistemom jer mi je TP bas daleko od ulaza u kuću. Pa je to povuklo dodatne troškove.

Dodatnu cirkulacionu pumpu i expazionu posudu vec imam zbog kotla na drva tako da to ne bi bio problem, sa druge strane lakse bi se postavio i ubusile cevi za R32 nego za vodu sto je buseno i postavljeno.

Ako TP spolja mora da bude malo dalne od ulaza u kucu ili uopste malo dalje unutar kuce je povezivanje. Jeftinije je split.

Nažalost nema ljudi koji rade instalacije koji bi mogli da vam sugerišu sta je bolje, povoljnije i zbog čega konkretno.
Ovo sa slike ti je hidrulicna skretnica, ove pravi hravatski mig i oko 17k je. Nije isto sto i sabirnici i razdelnici.
Verovatno je kod kotla za drva, tu se mesaju tecnosti sa potisa i povrata i sluzi da se temperatura potisa i povrata ujednace radi zastite kotla.
Nemoj da brines glikol ti je u celom sistemu.

Za svaki krug grejanja ide posebna pumpa, jedna za kotlovski krug, i jedna za potrosacki.
U tvom slucaju potrosacki ima dve (1xpodno, 1x radijatsoko). Tako bi trebalo po pravilu.

I imas TP na to nakacen koji u sebi ima pumpu. Ako sam dobro skapirao, ispravice me don ako sam pogresio nesto.
 
Ma kakvi 17k, secam se kada sam dobio račun glikol i to je bilo po 300e.

Ali dobro.. Ovce su za šišanje 😆

Sto se pumpi koje idu u sistemu tiče, koje se stavljaju po krugu?

Ona koja provrti kapacitet kruga za sat vremena ili za koliko? Kako se to gleda.
 
Zaboravio sam i onaj nosac on ti je 2600-3000din. Ako je 300E sa sve glikolom nisu te osisali.

Sve vise koriste pametne pumpe, znam da u kotlovskom krugu mora da bude manjeg protoka nego u radijatorskom(potrosackom).

Imas modove na njima da li ces klasika 3 brzine, ili imas dugmence za radijatosko ili podno grejanje.
Mislim da su za podno dobar izbor, za podno ako se nevaram treba biti mala brzina protka vode. Pa je mozda balasni ventil nepotreban tada.

Cena im ide od 25k pa na vise koliko sam video.

Ljudi u struci verovatno znaju da izracunaju tacno koji protok pumpa treba da ima, verovatno zavisi od kolicine tecnosti u sistemu. Za svaku se mogu naci tablice protoka.
 
Što se Viessmana tiče, model 100 je cisti kinez i to zaobiđite,
Midea pati sa servisom, inače solidna pumpa, samo ako nađete serviserau lokalu onda za te pare je ok priča.
Ako sam dobro razumeo, Vissman100S 8kw i Midea MHC-V8W/D2N8-B su isto, osim razlike u ceni od 100K din i podrške servisa?
 
Koja zna da pravi distorziju, a posljedicu imaš različite količine litara u minuti ili litara u sekundi vode.
Nisam to znao, ja sam je ugradio kod mene da bih sto vise zastitio kotao od kondezacije.
 
Ja imam planirano potkorvlje da sredim i onda cu imati oko 280m2 za grejanje sto je dobro za 16kw

Nisu losi kalkulatori da znamo gde treba vise para da se ulozi a gde mozemo da pristedimo 😅


1695565552167.png
Gledam 45 vodu iz razloga sto imam dosta radijatora trenutno, plan je da predjam na fancil gde ce biti jos bolje

Gubitci toplote na 280m2 za unutra 24c , spoljna -12
1695565691477.png

1695565712290.png
Cak je i ovom slucaju mi je predimenzionisano sobziorm da imam kotao na drva koji bi koristio tada. zbog bolje iskoriscenosti jer mi nije normalno da trosim 5kw/h iz razloga sto me mrzi da zalozim kotao.
A majstori su mi tada govorili 16 ili 18 i to daikin obavezno.
 
Ja bih ti preporučio da prije nego se odlučiš na ventilokonvektore da se dobro raspitaš o njima i istražiš u vezi njih. Neću ti reći ni da ni ne.
 
Ja imam planirano potkorvlje da sredim i onda cu imati oko 280m2 za grejanje sto je dobro za 16kw

Nisu losi kalkulatori da znamo gde treba vise para da se ulozi a gde mozemo da pristedimo 😅


Pogledajte prilog 406038
Gledam 45 vodu iz razloga sto imam dosta radijatora trenutno, plan je da predjam na fancil gde ce biti jos bolje

Gubitci toplote na 280m2 za unutra 24c , spoljna -12
Pogledajte prilog 406039

Pogledajte prilog 406040
Cak je i ovom slucaju mi je predimenzionisano sobziorm da imam kotao na drva koji bi koristio tada. zbog bolje iskoriscenosti jer mi nije normalno da trosim 5kw/h iz razloga sto me mrzi da zalozim kotao.
A majstori su mi tada govorili 16 ili 18 i to daikin obavezno.
Slobodno dimenzionišite na -10/ +21'C
U proteklih 10 godina nam je u gradskim sredinama bilo 7 ili manje dana u toku zime gde je noćna temperatura bila ispod -5'C
 
Kod mene 24c mora u kuci zimi i to žena kaze "to je hladnih 24, sta si davao pare ako cu da se smrzavam na 21-22" 😁

Za žene izgleda mora 24 minimum koliko sam primetio kada pricam sa njima.. Lakse da platim veci racun nego da je slušam.
Ja bih ti preporučio da prije nego se odlučiš na ventilokonvektore da se dobro raspitaš o njima i istražiš u vezi njih. Neću ti reći ni da ni ne.
Imam neku odbojnost prema njima od kada sam bio u usa. To pirkanje vazduha konstantno , ako su umesto radijatora vuku prašinu sa poda.. Zato ih nisam ni stavljao.. Sve tražim neke njihove vrline pa da presečem.

Da li uopšte ima neki sajam klimatizacije gde se svi predstavnici skupe pa da ih pitamo svakojake gluposti 😁
 
Kod mene 24c mora u kuci zimi i to žena kaze "to je hladnih 24, sta si davao pare ako cu da se smrzavam na 21-22" 😁

Za žene izgleda mora 24 minimum koliko sam primetio kada pricam sa njima.. Lakse da platim veci racun nego da je slušam.

Imam neku odbojnost prema njima od kada sam bio u usa. To pirkanje vazduha konstantno , ako su umesto radijatora vuku prašinu sa poda.. Zato ih nisam ni stavljao.. Sve tražim neke njihove vrline pa da presečem.

Da li uopšte ima neki sajam klimatizacije gde se svi predstavnici skupe pa da ih pitamo svakojake gluposti 😁
Postoji sajam KGH u decembru svake godine.
 
Nazad
Vrh Dno