Šta je novo?

The Witcher 3

Ako se malo bolje pogleda, vremenski kvestovi ili desavanja, koji nemaju okidac, su ista fora kao i odabir i opredeljenje za ulazak u gild ili klan... jer ako imam ponudjen put u 3-4 grada (3-4 gilda), dobijam kvestove vezane samo za taj grad i odluku da mi je bas to bila prva destinacija, a neka desavanja u drugom gradu cekaju drugi prelazak, posto sam ih propustio jer ne mogu da budem na dva mesta u isto vreme.
Ista stvar bi se desila da su ubacili 3-4 witcherske skole i zavisno od izbora za koju cu se opredeliti dobijam posebnu pricu vezanu za tu skolu, a ove druge cekaju neki drugi prelaz....

Ni ova varijanta nije losa i dobro je da postoji izbor, ali to su krupne odluke i ne mozes da pogresis sta god izaberes... nije to ona fora ako ne pazis metlas manastir ili cupas repu.
Pored ovih vecih racvanja potrebna su i ona mala kojih ima u interakciji sa okolinom, npc-ovima, spletkama, ubedjivanju zavisno od skilova, sitnim kvestovima i nacinu resavanja, uterivanju dugova, lopovskim i drifterskim vestinama. Ako se to ne ubaci opet ce napraviti plitku igru sa jednim vecim racvanjem, a ostalo spajas zmurecki kao olovkom one tackice na papiru.


Za neke stvari saznaš, za neke ne. Za par stvari sam saznao tek godinama pošto sam završio igru prvi put :)

skontao sam... za neke si bio obavesten da ce se desiti ili da se desilo, a neke si video tek u drugom prelasku.



To se zove game over, barem je nekada bilo tako dok je taj koncept postojao u igrama. U strategijama ako zveras unaokolo, AI ce doci i unistiti ti bazu. Jedino u ovim danas popularnim zanrovima sve stoji dok njegovo visocanstvo igrac se ne smisli da nesto uradi.
Tesko se to moze porediti, jer u RTS-u ili RPG-RTS igri postavis odbranu, a ti mozes dalje da istrazujes sa svojim herojem i manjom jedinicom, a ovde ne mozes nista nego da se prepustis spletu dogadjaja ako nisi prisutan.
 
Poslednja izmena:
Ne kapiram koncept da se važni delovi igre ili količinski (recimo više od 10% nebitnog sadržaja) propuste iz bilo kog razloga. To je igrica pa i ako je open world to je zato sto ces sam da biras kada i sta a ne da te igra stavlja u situaciju da izgubis deo sadrzaja. Cak i situacija koju je filipenko pomenuo sa kracim igrma i velikim replay value-om mi je besmislena jer ne zelim da krecem ponovo igru jer mi je poznata pa makar imala drugaciciji kraj ili sta vec, svet je vec upoznat, zna se gde su gradovi i kakvo je okruzenje pa samim tim nije to-to. U jednom prolazu igra treba da stavi na raspolaganje ceo sadržaj bez uslovljavanja...za poneki side quest ok, neki item ili bonus za hardcore igrace kao nagrada ok... ali delic nebitnog sadrzaja...ostatak hocu da bude dostupan, platio sam, igram role player igru, zavalio sma se uzivam, citam knjige, berem cvece, upadam u dungeone, trgujem do besvesti, muckam a quest ima da me ceka!
 
Poslednja izmena:
^
Svaka ti je zlatna!Onaj ko hoce i kome se to svidja nek je prelazi vise puta,a ja hocu odmah sve sto igra pruza!Ja sam Skyrim presao za 250h i sa njim sam apsolutno zavrsio!Nema vise tog dodatnog sadrzaja koji ce me naterati da ga odigram ponovo ili barem taj deo!
 
Ako sve možeš da vidiš u jednom prolazu bez obzira na svoje odluke i poteze tokom igre, onda ta igra ni nije rpg.
 
...ne mozes biti sve, i pop i pandur i kuvar i lopov, mada u nekim igrama ako igras pazljivo moze da se balansira izmedju par klasa pa ti na kraju ispadne neka varijanta verskog fanatika, bolesnog inkvizitora, bandita drukare, korumpiranog paladina....

edit:
U Witcheru nece biti dileme oko klasa, ali ce verovatno opet biti izbor oko ljudi, elfova i patuljaka... mogli bi da smisle jos neku varijantu i veci izbor skilova.
 
Poslednja izmena:
Sta ces videti u jednom porolazu trebalo bi da zavisi od klase i odluka a ne da li sam skrenuo levo kod albukerkija..Na kraju igre, bez obzira na sve klase i odluke, u jednom prolazu bi trebalo da imam bar 90% sadržaja na raspolaganju a ne da prelazim ponovo isto, samo malo drugacije da bi onda skrenuo desno posle nedelju dana igranja i imao par dodatnih questova...blah.
Open world rpg se i ogleda u tome sto imas slobodu izbora pa svako doživi igru na svoj način birajući kako će otkriti sadržaj.
Najbolji balans su imali i verovatno nikada nece biti prevaziđeno Vampire: The Masquerade. Sve sto si trebao da vidis video si bez obzira na klasu i odluke a opet replay value se odnosio na drugaciji dozivljaj igranja skoro iste price uz varijacije na temu...Pojedine frakcije sa svojim specificnim questovima da ali 90% sadržaja je isporučeno bez obzira na izbor klase i odluke. Ono sto je cini ovu igru najboljom ikada je bas to da si različitim klasama i odlukam odigrao istu pricu sa istim sadržajem a kao da si igrao potpuno drugu igru jer klasa i sloboda su te terali da je doživiš na potpuno drugi način...
 
Poslednja izmena:
Sta ces videti u jednom porolazu trebalo bi da zavisi od klase i odluka a ne da li sam skrenuo levo kod albukerkija..Na kraju igre, bez obzira na sve klase i odluke, u jednom prolazu bi trebalo da imam bar 90% sadržaja na raspolaganju ...

Moze i tako, da ti predstavi sve, a od tebe i tvog lika zavisi iz kojeg ugla ces da gledas na desavanja ili kojoj strani ces da se priklonis. Ali opet mora da postoje neke razlike i razliciti izbori da bi stvorio osecaj pripadnosti nekoj od frakcija, klanova... neutralni likovi ili freelanceri bi isto trebali da postoje... Uglavnom sve strane bi trebale da imaju svojih prednosti i mana.

... a ne da prelazim ponovo isto, samo malo drugacije da bi onda skrenuo desno posle nedelju dana igranja i imao par dodatnih questova...blah..
Ti dodatni kvestovi zavisno od skretanja, razlicite nagrade ili razliciti ishodi nekih zajednickih kvestova, stvaraju osecaj pripadnosti i bez toga bi igra bila slabije RPG, a vise obicna linearna avantura.

...primer: razlika izmedju korumpiranog pandura i dobrice pandura. Korumpirani pandur ce ostaviti lopove na slobodi, koji ce nastaviti da ga placaju, dalje ce razvijati pricu oko njih i posle imati posledice tih odluka i nacina igranja, dok ce dobar pandur da ih odma potrpa u zatvor i zavrsi pricu oko toga. Razlika u sadrzaju igre je ocigledna, i sto vise takvih razlika cine dobar RPG imo.
 
Poslednja izmena:
...primer: razlika izmedju korumpiranog pandura i dobrice pandura. Korumpirani pandur ce ostaviti lopove na slobodi, koji ce nastaviti da ga placaju, dalje ce razvijati pricu oko njih i posle imati posledice tih odluka i nacina igranja, dok ce dobar pandur da ih odma potrpa u zatvor i zavrsi pricu oko toga. Razlika u sadrzaju igre je ocigledna, i sto vise takvih razlika cine dobar RPG imo.

Ovakva jednostavna grananja ne cine dobar RPG, cak naprotiv. Krajnje predvidivi izbori koji se svode na goody good odluku ili pak ultimately evil villain putic, su najbanalnije i najprostije izvedbe koje RPG moze da ponudi igracu, pogotovo ako im nije posvecena ista paznja (prim. radi: izbor oko pridruzivanja ili odbijanja Dark Brotherhooda u Skyrimu, gde te jedan put vodi na epsku skasku, a drugi ti nudi 2 retardirana questa). Najbolje resenje je ponuditi igracu daleko vise izbora, ali od kojih ni jedan nece biti striktno crn ili beo. To ostavlja osecaj nedoumice uz konstantno pitanje da li je igrac doneo pravu odluku. Ovo pogotovo ima smisla ukoliko posledice jedne takve odluke imaju zestok uticaj na dalji tok radnje. Upravo zato smatram da je dobro odradjena prica neophodan element svakog kvalitetnog RPG-a.
 
Ne mozes da znas da li je crno-belo, jednostavno i banalno dok ne vidis krajnje posledice tog izbora.
Igranje korumpiranog pandura je primamljivo, laka lova, nova poznanstva, uspeh i bogatsvo, ali ako ga otkriju moze da bude proteran iz tog grada i da mu se zatvore sva ostala desavanja vezana oko te lokacije....
Dobrica pandur moze da izgleda jednostavnija varijanta, ziceraski resavas svaku situaciju, zakon te stiti, ali nikad ne znas kome ces stati na zulj i sta te ceka u mracnim luckim ulicama...

A za pricu u igrama sam vec pisao... po meni je to stvar ukusa, nekom moze da se svidi, drugom ne, a ovaj izbor u gamplayu dileme i mogucnost da pravis sam svoju pricu je sustina RPG, imo.
 
Poslednja izmena:
Po meni je najbolji sistem da imaš neograničeno vreme ali da se izgubi pristup nekim
sidequestovima zbog progresa u glavnoj priči i da ne može da se odugovlači sa prelaskom bilo kojih već pokrenutih questova.
 
A za pricu u igrama sam vec pisao... po meni je to stvar ukusa, nekom moze da se svidi, drugom ne, a ovaj izbor u gamplayu dileme i mogucnost da pravis sam svoju pricu je sustina RPG, imo.

Mislim da mesas "setting" i "storytelling". Za setting se slazem u potpunosti; da li ce biti fantasy, cyber punk, steam punk, space opera, ili pak danasnje doba, potupno je nebitno. Neko vise preferira medieval setting, nekom vise lezi SF okruzenje, to u potpunosti zavisi od ukusa. No, storytelling, odnosno nacin na koji je scenario "skockan", najvise utice na odluke i izbor istih koje se postavljaju pred igraca. Bez dobro napisanih dijaloga, kao i multi-opcionih izbora koji su sklopljeni na intrigantan i kompleksan nacin, nema ni dobrog RPG-a, a to je upravo deo scenarija, odnosno kompletnog "storytellinga".
 
... ja mislim da ne mesam... prica moze da bude vec 1000X prezvakana, npr. o drevnoj nemani koja sa silama tame hoce od tvog zavicaja da napravi leglo kripova, a ti joj bas ne das... i tu igras svoju ulogu, i u jednom delu igre imas ponudjen izbor da mozes da igras i korumpiranog pandura. :p... Ne bi mi uopte smetalo sto sam tu ofucanu neman sreo vec bezbroj puta u drugim igrama i sto znam kako ce da se zavrsi prica.

edit:
mozda ja ne znam dobro da objasnim tu slobodu koju trazim u rpg-u i zasto su mi rpg-evi drazi od ostalih igara, ali razlog definitivno ne lezi u prici.... Za knjigu, film, ili strip je bitna prica, ali u igri meni to nije na prvom mestu.
 
Poslednja izmena:
skontao sam... za neke si bio obavesten da ce se desiti ili da se desilo, a neke si video tek u drugom prelasku.
Zapravo ne. Igru sam prešao više puta, a za neke stvari sam saznao tek godinama kasnije, kada sam ih pročitao na Internetu (kada je igra bila aktuelna, nije bilo Interneta).

Ustvari, u osnovnoj verziji igre mislim da je skoro nemoguće da stigneš sve da obaviš, jer prosto nema vremena za to.
Ali to i jeste poenta RPG igara, što se mene tiče. Da te uvuku u svet i da te nateraju da zapravo donosiš odluke zasnovane na informacijama koje imaš, gde ne postoji 100% ispravna i 100% pogrešna odluka i gde nije poenta da zaviriš u svako bure pored puta, već da istražuješ okruženje kao što bi to radio u pravom životu.
 
^^ A ja opet ne mislim striktno na scenario, koji se uglavnom svodi na pobedjivanje velikog zla i viteza na belom konju koji spasava princezu iz zamka, vec na kompletnu storiju, odnosno "storytelling", koji ukljucuje i pisanje dijaloga, gradjenje karaktera i razvijanje upravo tih odluka i posledica za koje smo se slozili da su okosnica svakog RPG-a...
 
^^ A ja opet ne mislim striktno na scenario, koji se uglavnom svodi na pobedjivanje velikog zla i viteza na belom konju koji spasava princezu iz zamka, vec na kompletnu storiju, odnosno "storytelling", koji ukljucuje i pisanje dijaloga, gradjenje karaktera i razvijanje upravo tih odluka i posledica za koje smo se slozili da su okosnica svakog RPG-a...

da, da, sad vidim u cemu je problem. Ti celu tu celinu zoves prica ili storija, a ja igra... Onda nema problema jer mislimo na isto ;).



Ali to i jeste poenta RPG igara, što se mene tiče. Da te uvuku u svet i da te nateraju da zapravo donosiš odluke zasnovane na informacijama koje imaš, gde ne postoji 100% ispravna i 100% pogrešna odluka i gde nije poenta da zaviriš u svako bure pored puta, već da istražuješ okruženje kao što bi to radio u pravom životu.


i ja mislim da je tako, ali niko te ne tera da radis stvari bas onako kako bi u pravom zivotu ;)
 
Poslednja izmena:
pa valjda i igre igramo, neke bar, bas zato sto su nisu kao ono sto radimo u pravom zivotu :)
da hocu pravi zivot, ne bih igrao igre, ziveo bih ga :D
 
mislio sam u vezi ovih odluka o kojima smo pricali, da nekad nije lose doneti odluku suprotnu nasim predubedjenjima ili stavovima iz pravog zivota... posledice takvih odluka mogu biti jos zanimljivije.
 
^^ A ja opet ne mislim striktno na scenario, koji se uglavnom svodi na pobedjivanje velikog zla i viteza na belom konju koji spasava princezu iz zamka, vec na kompletnu storiju, odnosno "storytelling", koji ukljucuje i pisanje dijaloga, gradjenje karaktera i razvijanje upravo tih odluka i posledica za koje smo se slozili da su okosnica svakog RPG-a...

Planescape: Torment

:) bilo je jace od mene, ko god je igrao ovu igru zna o cemu govoris.
 
Wild Hunt first look – slaying giants in CD Projekt RED’s icy open world RPG

http://www.pcgamer.com/previews/the-witcher-3-first-look/

I know this is exactly what a brooding fantasy RPG anti-hero would want you to think, but Geralt really is misunderstood. At first glance, The Witcher’s reticent protagonist is a walking cliché. He has silver hair, a scar over one eye and two swords permanently fastened to his back. If you asked an artist to sketch a typical troubled, dark-fantasy badass the results would look suspiciously similar, but these aren’t frivolous artistic embellishments – they’re the marks of a man who has survived for decades in the gloomiest of dark fantasy worlds.

The Witcher 3 is the final entry in Geralt’s saga. Freed from the political obligations and baffling amnesia that bound him in The Witcher 2, he’s searching for lost loved ones in a world on the brink of a calamitous war. But for all his vagrant tendencies, Geralt has a knack for becoming embroiled in the squabbles of the rich and powerful. He’s responding to a summons from Jarl Crach, who needs help with a personal matter.

Whether developer CD Projekt RED can master the world-building techniques that make Skyrim such a fascinating place to explore remains uncertain, but from what I’ve seen here, their huge open world setting has done nothing to dilute the intrigue, ugliness and dark humour that make The Witcher games so strange and memorable.
 
Whether developer CD Projekt RED can master the world-building techniques that make Skyrim such a fascinating place to explore remains uncertain

Select ObjectX, CTRL+C, CTRL+V, CTRL+V, CTRL+V, CTRL+V, CTRL+V...

:D
 
“We Are Aiming for CG-Quality In-Game Graphics”

http://gamingbolt.com/the-witcher-3-we-are-aiming-for-cg-quality-in-game-graphics

We spoke only Quest Designer Paweł Sasko about how much better they look, especially in relation to the current crop of next-gen titles. He stated that, “It all comes down to the fact that CD Projekt RED loves challenges. With tunnel-like, linear levels created by a talented team, it’s relatively easy to deliver eye-candy graphics, because it’s always clear where player is looking.

“But when the game has the size of The Witcher 3 it becomes an incomparably bigger challenge and this is what makes our artists totally excited. Screenshots that we’ve shown are from an old build of the engine that ran using a dated renderer. Much of it is already rewritten and judging from the effects, we are aiming for CG quality of in-game graphics.”

“But this is not only an achievement of our programmers,” he says. “Our art team is one of the best staffed departments in the company, mostly because the guys and gals have been with CD Projekt RED since the beginning of The Witcher 1. We also know that in many cases with canny art direction it’s possible to do more than using monstrous textures and having them loaded and displayed flawlessly. We are aiming for the title of prettiest RPG of all time.”

So while The Witcher 3 will bring forth tesselation, improved multi-threaded and all the whiz-bang features of DirectX 11, CD Projekt RED wants it to stand out as an artistic achievement as well.
 
To znaci da ce igra imati kompleksniju, bogatiju, geometriju i texture manje rezolucije. 1024k pretpostavljam?
Nece biti razvlacenja, UV mapping, kao u Skyrimu gdje ni 4096k ne pomaze.

Da ce world dizajn biti odlican ne sumnjam. Ono u sto sumnjam je atmosfera, povratak one iz prvog dijela.
 
po meni oni trenutno isto vode politiku kao i crytek, znaci pale vas do besvesti govoreci vam sve sto prija uhu. Tipicno saputanje za rpg boys wet dream, nista nisu preskocili da vam obecaju. Verovatno ce biti ok igra, ali budete ocekivali nesto posebno garantovano cete se razocarati.
 
po meni oni trenutno isto vode politiku kao i crytek, znaci pale vas do besvesti govoreci vam sve sto prija uhu. Tipicno saputanje za rpg boys wet dream, nista nisu preskocili da vam obecaju. Verovatno ce biti ok igra, ali budete ocekivali nesto posebno garantovano cete se razocarati.

Nas? Pises nebuloze.

Ja sam ti zadnja osoba na svijetu koju ces naci u nekoj organizaciji, sekti, klanu, ili na birackom mjestu.

CD Projekt je za kratko vrijeme pokazao puno vise nego li Crytek, sa manje resursa i bez podrske velikih izdavaca. Sama filozofija pravljenja igara im je totalno drugacija.

Kada su u pitanju ocekivanja, GSC je tim i S2 je projekt od kojeg sam nesto ocekivao.
 
Ja se sve nesto plasim, da cemo od ovih dobiti i vise nego sto iko od nas ocekuje.

Ja znam da cu sigurno biti iznenađen, jer davno (odmah) sam se pomirio da ce retko koja igra imati neki kvalitet u ovim vremenima casual konzolitis zaglupljivanja, pa sam bio srecan kad je neko ispostovao i neki moj minimum, sta cu nisam nesto zahtevan (sto se tice igara :d, bar)
 
Ma svake godine ispadne po neka igra vredna pažnje, problem je samo sto se gomila crap-a povecala enormno pa je gustina dobrih igara po godini drasticno pala a cela industrija je prodala dusu za mnogo love i to je to...tako ce biti i dalje ali po neka dobra igra i njih ce biti svake godine, to sam siguran. Ceo koncept srozavanja industrije je poceo sa pomeranjem ciljne grupe ka sve mlađim userima, ali to je i bilo za očekivati kako su informacione tehnologije napredovale sada i niži osnovci bez problema crackuju, koriste office, torreentuju. Devedesetih i poicektkom 21-veka manje vise je to sve bila na neki način ekskluziva za relativno manji broj ljudi i entuzijasta...onda je eksplodirao internet a gamnig zabava je postla svima dostupna, poznata, in...industrija je namirisala lovu i voila!...Za CD R samo najbolje imam reči i očekujem i od ovog dela zanimljivu igru. To da li ce biti kao lengendatni TW1 ili kao manje dobar TW2 ne opterećujem se previše...
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno